u danasnje vreme bez obzira na posao kojim se bavimo vozimo kojekakve autice.svi su oni kojekako "obuveni".naravno da kao i svaki "opanci" imaju i svoje brojeve.znamo li da ih rastumacimo?kakva su vasa iskustva sa raznoraznim proizvodjacima?
Auto gume-iskustva raznih proizvođača!
Sliku je jednostavno postaviti, ali se pre toga mora prilagoditi web prezentaciji, da ne bi puno mesta zauzimala i zbog samo uploada, da bi se transfer što pre obavio.Ako treba neka pomoć javi se.
evo kljuca za citanje natpisa na pneumaticima:MARKA PROIZVODJACA,DIMENZIJA,TIP,POREKLO,OZNAKA BRZINE I DATUM PROIZVODNJE. MARKA:kontinental danlop miselin itd.ako je marka izbrisana znaci da je pneumatik van klase.klasifikacija DA-losijeg spoljnog izgleda moze nekada jednostavno znaciti da je zbog loseg kalupa to utisnuce nejasno,ali je takodje moguce da su ti pneumatici ponekad neprikladni.apsolutno treba odbaciti pneumatike sa oznakom SC(druga klasa) ili jos gore deklarisani za poljoprivredna vozila.DIMENZIJA:npr 195/60 R 14 85 H:naznacimo da prvi broj(195)oznacava poprecni presek(sirinu) u milimetrima a drugi broj(60)odnos izmedju visine i sirine;zatim slovo R oznacava da je sara radijaln,treci broj(14)je precnik priljubljivanja gume uz felnu a cetvrti broj(85) je oznakaza opterecenje koje se moze prevesti na kilograme pomocu posebne tabele.posledje slovo je oznaka brzine. nastavicu se.....
link na temu:
oci su mi na pola koplja ,ukucao sam se u jednu sigracku pa ne znam di mi je kraj.evo "tek"je 11 i 20.davno je svanulo.nakamura brate pa di si do sada?naceh temu a niko ni da susne.na onom linku "meka"za oci ali posto sam naceo "tortu" nastavicu se cim uzmognem.cini mi se da ima nekih stvari kojih nema na linku pa cu ispisati sto imam.nismo ni svesni koliko smo "ne svesni"puno pozdrava......
Samo cepaj dalje
Ovakav forum zaslužuje da ima i ovakvu temu.
Izgleda da bi bilo zanimljivije kad bi napisao gde mogu da se kupe mišelinke po ceni tigrovih guma :hh :hh
pozz
pre nego sto nastavim imam zgodnu pricicu:posto sam pariota kupih svojevremeno "keca".trcao je neko vreme kad dodje na red zamena opanaka.odem u ducan i kupim" pirotske lavove" serija 621.kleo sam se u te gume dok mi nakon nekih 16-17 hiljada nije durirala jedna od njih u voznji.sreca je bila sto sam se vozao po gradu i to bez zurbe.tu mi pukne film i kupim dve nove miselinke 155/70 R13 75 T. znaci pre nesto vise od dve godine me je jedna miselinka sa sve balansiranjem i ugradnjom kostala okruglo 5000 din.za te pare sam mogao kupiti dve istih dimenzija iz serije 621.da stos bude veci nazad sam okacio pirocance 175/70 R13 82 T iz 621 serije.besprekorno su se pokazale.da li sam na onim uzim utrcao u neki skart pojma nemam ali ipak je miselanka miselinka.
pa da nastavim:TIP:savremeni pneumatici se prave za upotrebu bez unutrasnje gume.prepoznaju se po natpisu'tubeless"koji oznacava mnogo pouzdaniji pneumatik od standardnog(u slicaju busenja "tubeleless"se ispumpava polako).naznacimo da ne treba montirati unutrasnju gumu u "tubeless"jer postoji sansa da se izmedju unutrasnje i spoljne gume formiraju "baloni"vazduha koji bi mogli vremenom da dovedu do rastezanja platna.POREKLO:trebalo bi naglasiti da bi sva cetiri pneumatika trebalo da budu istog porekla.vecina proizvodjaca imaju fabrike u razlicitim delovima sveta.fabrike iz kojih izlaze pneumatici koji iako su isti kao i modeli iz maticne fabrike ponekad mogu kriti izvesne razlike.a one postaju izvor mnogobrojnih dosadnih problema tipa "auto vuce ulevo ili udesno".najcesce su problematicni pneumatici proizvedeni u juznoj americi ili jugoistocnoj aziji.procentualno mnogo vise od istih modela proizvedenih u evropi,sad ili japanu.nastavicu se...
jel da nastavim monolog il ce bar neko dodati nesto?mozda se vozaju karuce pa pneumatici nisu vazni.ako niko drugi "nakamura"?
Piši slobodno, sve je bilo jasno do sada pa nije bilo pitanja, a inače informacije su korisne.
Samo ti nastavi :+ :+ :+ :+
Ja cu da dodam da sam se samo jednom zaj...o i kupio Tigar i to preduzece :nono :nono :nono nece vise na moju Alfu.
Proizvodjaca kojim sam do sada bio izuzetno zadovoljan je Yokohama 195/60/15 za kisno vreme vozio preko cele godine (kisa,sneg,blato,sunce) extra
ne bih voleo da me pogresno skontate.nastavicu se....
Ma, samo cepaj dalje. Ova tema je pogledana 400 puta do sada. Dakle, ima zainteresovanih.
Inače, slažem se za mišelinke. Po meni, najbolje.
eto mene opet:OZNAKA BRZINE:slovo koje je utisnuto pored oznake za dimenziju pneumatika omogucava nam da znamo ,preko prigodne tabele,za koju je brzinu pneumatik atestiran: J-100km/h, K-110km/h, L-120km/h, M-130 km/h, N-140 km/h, P-150 km/h, Q-160 km/h,R-170km/h,S-180 km/h,T-190 km/h,U-200 km/h,H-210 km/h,V-240km/h a ukoliko "terate" lambordzini sve ovo vam nije bitno(mala sala).DATUM PROIZVODNJE:datum proizvodnje je veoma vazan jer je pneumatik proizvod koji podleze habanju.Sa protokom vremena mesavina od koje je pneumatik napravljen otvrdne gubeci pri tome elesticnost a i originalna svojstva prijanjanja na asfalt pogotovo vlazan......
znaci na gumi ce te pronaci oznake otprilike ovim redosledom:"CONTINENTAL"-marka konstruktora; "DOT"-oznacava "Department of Transportation"(ministarstvo saobracaja SAD koje je odgovorno za sigurnosne norme); "CUL2 UMB "-datum registracije pneumatika; "120"-datum proizvodnje,prva dva broja oznacavaju nedelju u godini a treci godinu; "TRADEWEAR 150 TRACTION A TEMPERATURE A"-oznake za americko trziste; "MADE IN GERMANY"-zemlja proizvodjac; "195/60 R14 85"-dimenzije pneumatika: "H"-oznaka brzine; "TUBELESS"-tip(bez unutrasnje gume); "01025"-broj homologizacije prema normama Ece R 30; "E4"-oznaka u kruzicu je prema Ece R 30 normama i oznacava oznacava zemlju u kojoj je pneumatik atestiran(4=Holandija);"MAX LOAD RATING (LBS)"-(u SAD)maksimalo opterecenje auta za svaki tocak ponaosob u funtama(1funta=0.453789 kg);"MAX PERMISS INFLAT PRESS(psi)"-(u SAD)maksimalna granica napumpavanja (u funtama po kvadratnom incu, 1bar=14.5psi);"TREAD 6 PLIES(2RAYON+2STEEL+2NYLON),SIDEWALL 2 plies RAYON"-sastav pneumatika. moze se naci i upozorenje na engleskom da montazu gume treba da odradi posebno obucena osoba(vulkanizer)kako ne bi doslo do mehanickih ostecenja.Neke od ovih oznaka necete naci na vasem pneumatiku ali koristeci ovaj "kljuc" mocicete da napravite pravilan izbor pri kupovini novih pneumatika a i da ih pravilno koristite:da ih ne preopteretite van granice a i napumpate u potrebnoj meri.Time cete im produziti vek a i ocuvati svoj kucni budzet.Od mene toliko na ovu temu a vi ako imate sta da dodate samo napred. pozdrav.
Još jedan link kao prilog temi:
treba mi mala pomoc.naime imam na golfu II napred Rotex gumu a nazad Siguru obe su tigrove,pa me zanima koliki pritisak treba da je u njima?
svaka cast nakamura
cuo za gume ali ih nisam video pa ne znam da li imaju onu oznaku za "psi".mozes to videti na tabelama kod nekih ozbiljnijih vulkanizera a ako ne vec cu proveriti pa javiti.
svaka cast nakamura
Hvala
Nego, tebi svaka čast jer si se setio da postaviš korisnu temu.
Mi ostali samo malo pridodajemo
sasans jesi li uradio nesto po pitanju pritiska?zaboravio sam da pitam za dimenzije pneumatika?
175/13 R70 su dimenzije
od 2.3 do 2.5 bara
HVALA
nema na cemu,i drugi put.
Pronađite odgovarajuću dimenziju guma za svoj automobil.
Kao početnu stranu sam postavio podatke za golf II D, kao najpopularniji auto kod nas.
Za ostale marke imate pretraživač.
http://www.tigartyres.com/tigarmh/tyre_selector.php?tsmid=24971&tscid=24...
svaka cast nakamura
svaka cast nakamura
Šta si , bre, navalijo :hh . Tvoja je tema, a već rekoh, mi ostali samo dopunjujemo.
Glavni pos'o si ti odradio Važno je ko se setio, a ne ko se priseća :hh :hh
ja samo imam manje vremena za komp.zato hvala na trudu nakamura
I ja vozim "keca", uzeh novog sa trajalkama na njemu, nisam mogao da verujem da su tako krute te trajalnke, no sada sam stavio tigruse, sta znam, ja zadovoljan njima, dobri amortizeri, sve ispravno pa mi nekako udobna voznja, nije krut auto kao sa trajalkama
- 1
- 2
- 3
- 4
- sledeća ›
- poslednja »
vidim da je tema posecena ali bez poruka.ne umem da postavim fotografiju na forum sa sve detaljima o svakoj oznaci .ako ne uspem onda cu napraviti veliko "pisanije" ovih dana.