Smesna tema na prvi pogled, ali mislim da ce mnogima pomoci... Cilj je da iznesemo iskustva, dogadjaje, dozivljaje sa svojim ljubimcima na cetiri tocka kada smo u trenucima mislili da se u njima pojavljuju duhovi, tj. neke situacije, neki bizarni kvarovi koji su nas jeli danima, mesecima dok nismo na kraju ustanovili da je u pitanju neka neverovatna glupost. Pozeljno je napisati marku automobila kao i uzrok i posledicu pojave "duhova" u njemu. Nekome nasa iskustva mogu pomoci i postedeti ga odlaska kod "majstora" koji ce mu za ucvrscivanje police naplatiti nov amortizer sa ugradnjom. Ajmo ljudi!! :+
"Duhovi u autu"
Sad skoro mi se deslio na Vectri isto nesto sto me je nerviralo par dana.
Desavalo se da pri prelasku preko udarnih rupa izgori osigurac na koji su povezne pozicija sata, instrument table, kupe svetlo, svetlo u gepeku, svetlo u haubi i sva cetiri migavca.
Taman je prosao 10.12 prosle godine, pa mi je znacilo da radi osvetljenje instrument table da bi se navikavao na nova pravila, resto potrosaca nije bilo preterano znacajno. Kupio sam desetak odgovarajucih osiguraca u nameri da menjam dok ne nadjem vremena da sednem da vidim sta ga muci. Nazalost jedan od tih osiguraca nije hteo da se prekine kao sto je predvidjeno nego se istopio i ostao spojen. Dve sekunde kasnije sam video beli dim koji dolazi iz prostora haube koji me je naterao da odamh stanem otvorim haubu i proverim sta se desava. Ispostavilo se da se odrala izolacija zice koja napaja malu lampu u poklopcu haube bas na mestu gde je odrana farba sa leve vodjice haube na koju je vezana.
Ugasio sam svetlo, sacekao da se zica i osigurac ohlade, zamenio ponovo osigurac i izolvao zicu, prvo izolir trakom, a posle i keper trakom jer manje osetljiva ne mehanicka ostecenja i resio problemcic, koji verujem da bi pretstavio oziljan problem nekom drugom vozacu.
Pozdrav,
SaleB
Sad se setih jos de dobre price, jedna na Vektri, druga na Askoni. Ni jedno ni drugo nisu duhovi, ali moze prica i pored toga da pomegne nekome, ja sam u svakom slucaju iz obe naucio nesto.
Vektru sam kupio u jesen 2008, pretresao sta ima da se radi, odradio neke stvari, izmedju ostalog izmenjao creva za gorivo u motornom prostoru, ali sam napravio gresku jednu, stedeo sam na crevima. Prosla zima, -16, krenem kuci iz Panceva, krenem ja sve normalno ide, osetim ja da misrise benzin ali nisam se opterecivao time. Osvetljenje na instrument tabli ne radi u desnom cosku gde je skala za gorivo. Tek u nekom trenutku na 2km od pancevackog mosta primetim ja pali se rezerva za gorivo. Stanem brzo, ugasim motor, otvorim haubu i vidim da je novo crevo puklo na mestu gde se savija. Zanimljivo da me u tom trenutku nije opterecivalo uopste sto je benzin cureo na izduvnu granu, ali mi je bilo mnogo zao sto mi je iscurelo 50l benzina.
Sacekao sam da se ocedi, skinuo osigurac od pumpe, upalio na plin i produzio kuci. Sutradan sam otisao i kupi creva od 300din/m i jos uvek rade i za godinu dana niti su postala kruca niti su boju promenila.
Druga prica je o Askoni isto o pumpi za girivo. To je bilo jos vreme pre plina. Radio auto normalno, vracalo se drustvo sa nekog vikenda van Beograda. Prilazim ibarskom semaforu na Ceraku i kako sam prikocio tako se auto ugasio i vise se nije upalio.
Askona je imala In Line pumpu van rezervoara, koja je zbog trulezi okolnih delova i svog nosaca visila u vazduhu na svojim crevima zakacena na neku vezicu ili dve. U trenutku ostrijeg kocenja, pumpa se cimnula ka prednjem delu kola i spala buksna od mase, rezultat - nema vise pumpe. Zao mi je sto sam platio slep sluzbu za nesto sto sam mogao da namestim za manje od 10min, ali sam valjda i iz toga nesto naucio.
Inace na Askoni sam cesto imao duhove sa raznim vakumskim crevim po motoru, secam se bas da je majstoru koji to tada ustanovio veliki problem bio da nadje naprslinu na vakumskom crevu koje povezuje regulator protoka goriva u rail-u sa usisnom granom. Tada je problem ako se ne varam bio da auto savrseno radi dok ne dodje na radnu temperaturu a posle gubi polako snagu i kad se ugasi ne moze vise da se upali. Problem je resen sa parcetom creva pormera 4-5mm, duzine 10cm, ali je dosta kostalo doci do problema.
To je sve za danas od mene,
SaleB
O tome pricam... :tup Dobar post Sale :+
Evo i ja da zapocnem sa jednom od mnogih zezancija...
Dugo sam vozio Ford Escorta 1.6D 86g i od kako je kod mene patio sam se sa problemom da mi volan trese na brzinama od 80km/h pa do 120 km/h. Svi bi ste rekli "balansiraj gume!" sto sam naravno i ja odmah uradio. Rezultati malo bolji, ali opet ista prica. Jaje na nekoj gumi - moguce, aj da promenim sve cetiri gume (nove), balansiranje, optika, provera felni... opet trese! Terao kod brdo majstora, svi nagadjaju odprilike "mozda ti je pepeljara puna pa zato" :tup Zatim sam zamenio diskove i dobose (sve novo) - opet trese da mu j.... Posle toga proverio da li glavcine bacaju, mozda je neko ko je vozio pre mene maznuo u neku rupu pa... ali prave kao strela. Idemo dalje... Poluosovine...mozda su krive. Skinem od kolege sa stranca i prebacim kod mene, ali mrka kapa... tako su i ostale te na njemu :roll: . Javi se ideja da je mozda do nosaca motora - novi - nista novo :tup . Od samog pocetka sam sumljao na menjac (pravi majstori bi mi rekli "ti si lud!"- opravdano :hh ), ali kakve veze ima menjac, to je do vesanja (koje je novo: spone, ramena).................................................................................................................................................................................................................toliko sam dao novaca, pa kupicu i drugi polovan menjac 80eura pa da ga jebem. I naravno- bilo je do menjaca, tacnije nesto se desilo u diferencijalu, predpostavljam jer ga nisam posle rasturao (a jednom hocu sigurno). Ne znam ni kakva su moja osecanja bila tada, resio problam, ali potrosio dobru kintu.
Naravucenije: Nije sve onako kako izgleda!
diferencijali kod tih fordova su sranje (sto sam posle saznao od coveka koji mi je prodao ovaj "novi")
Evo jos jedne price, auto je VW Caddy '05.
Auto je imao problem sa izvlacenjem struje. Ne mogu vise da se setim tacne vrednosti koliko je vukao, ali je bilo dovoljno da ne moze da upali posle pet dana stajanja sa novim akumulatorom. Mislim da je bilo oko 330mA.
Dijagnostika naravno nista nije pokazala, provereni su svi pojedniacni sistemi, vadjeni osiguraci, releji, skidani potrosaci. Cela prica je trajala oko nedelju dana. Problematicno je bilo sto tim kolima treba 35min mirovanja za gasenje svih potrosaca, neki stand by rezim. Nista nije ustanovljeno.
Na kraju smo saznali da je auto pretrpeo pokusaj obijanja vozcevih vrata, pa smo se odlucili na zamenu modula u vozacevim vratima sto je i resilo problem.
Ispostavilo se da centralna elektronika u saradnji sa imobilizerom nadgleda taj modul u kome ima nekoliko mikroprekidaca koji se aktiviraju u procesu zakljucavanja i otkljucavanja. Tako da iako se postigne zamenom cilindra da se vrata normalon otkljucavaju i zakljucavaju ne mora da znaci da se salju svi potrebni signali iz navedenog modula. Ako se ne varam oznaka modula je J281 po VW shemama. Ovaj konkretan problem nije dozvoljavao prelazak iz stand by u sleep fazu potpunog mirovanja, kao posledica toga se izuzetno grejao jedan relej na tabli sa relejima ispod volana.
Problem moze da se javi od ulaska vode u modul, kao posleduca pokusaja obijanja, od vibracija, jako se tesko rasklapa i sklapa, ali moze da se popravi.
Problem se moze javiti na svim vozilima iz te generacije Golf V, Caddy II, Passat, Jetta, ja mislim i neki audiji, ako ne i svi. Najcesce se problem javlja u u modulu vozacevih vrata ili gepeka.
Pozdrav,
SaleB
Ja sam hteo da vozim moj auto...kod popa.
Jedan moj poznanik, njegov otac je pop...tako da cu ga u buduce zvati mali od mantije.
Kupi on golfa II dizela. A sa tim autom su neki bili sleteli u reku. Dal su se podavili ili ne, nemam pojma. Ali znam da je njegov cale, ocitao molitvu, i za auto, i za menjac, kocnice... Nije sala.
Meni se desilo da se upaljen autom koji stoji na parkingu, sam zakljuca. Kljuc u kontakt bravi, auto radi na leru..i skoro pun rezervoar benzina. Napolju -12, a i jakna i telefon u kolima.Nakon obijanja svog rodjenog auta, otkrili smo da je problem u senzoru u slucaju prevrtanja, koji zakljucava auto.
ко год је терао живадина прошао је обуку гостбастерса :hh
da ne otvaram novu temu pisaću ovdje. imam caddy 98 godište putnički i u hladnim danima imam problem sa bravama. zadnja vrata se otključavaju i zaključavaju bez problema a vrata od vozača i suvozača ako uspijem otključati onda ih teško otvoriti, a nije do kedera već do brave i zna se desiti kada zagrijem fenom da se otvore ali kad pokušam da zatvorim vrata neće da ostanu zatvorena. ako je neko imao sličnih problema sa ovim autima neka piše kako je riješio problem, inače sam čuo da je to problem kod svih caddy-ja
Ja takvih iskustava imam dosta, ali pocecu sa jednim koje mi je posebno drago (posebno dugo me je nerviralo).
Opel Ascona 1.8i 18E motor, ali je primenjivo kod mnogih drugih automobila.
Tad sam jos vozio na benzin i bio mlad na temu voznje, automobila i sl. Simtom: auto se normalno krece, ali u desnim krivinama gubi snagu i gasi se.
Na kolima je bilo sve ispravno, sve pregledano redom. Zamenjeni kapa ruka i kablovi i problem je prestao da se ispoljava punih cetiri dana. Posle nekoliko meseci samu uzeo silikonske kablove koji su resili problem.
Sada cu napraviti digresiju da objasnim kako je doslo do problema.
Par meseci pre prve pojave problema crkao je akumulator, pa sam stavio neki dobar polovan, ali veci nego sto je bio predvidjen 68A umesto 55A, posle toga je radjen alternator i majstor rece: Ïmas veliki akumulatror, ja imam dobar polovana alternator malo veci od tvog posto imas veci akumulator nece ti smetati. Posle toga sam kupio novi akumulator standardne velicine, koji se redovno prepunjavao i ispustao isparenja na onaj ventilcic na boku. U nekom trenutku pre cele ove price sam zamenio kablove i u setu dobio kabl od bobine koji je duzi nego sto je potrebno zbog razlicitih pozicija na kojima se bobine montiraju na toj generaciji opela. Visak sam smestio u prostor izmedju akumulatora i krila.
Desilo se da je kiselina curela direktno na taj kabl i istopila izolaciju. U normalnim uslovima kabl stoji dovoljno daleko od metalnih delova. U desnoj krivini se nasloni na levi kos, baci varnicu na njega i auto se ugasi. Kada sam stavio silikonske kablove posle tri dana su i oni izgoreli, ali su ostali beli tragovi na povrsini na osnovu kojih sam shvatio sta se desavalo.
Problem sam resio ponovnom zamenom kablova i postavljanjem creva na ventil akumulatora, koje sam spustio pored menjaca da visak curi napolje.
Ovde je specifican splet dogadjaja doprineo problemu, ali moze da se desi na svakim kolima koja imaju granicno mali akumulator u odnosu na predvidjeno, a posebno ako je regler ne sasvim ispravan ili ne ispravan. Problem moze da bude i komplikovaniji, ko je ventil akumulatora zatvoren onom kapicom, koju je serviser pri ugradnji zaboravio da skine ili ako nema ventila uopste, u tom slucaju moze da se razleti akumulator sto nije ni malo prijatno.
Pozdrav,
SaleB