Poštovanje!
Nov sam ovde a vidim da je forum za svaku pohvalu!
Ovako,imam problem sa autom,kada ga vozim bez svetla ili sa pozicijom sve je u redu,čim upalim svetla počinje da trza kao da se guši motor!Skoro je farban i rađen mu je servis i ravnali su glavu motora.Ne znam u čemu je problem pa ako neko od vas zna neka mi pomogne!Volilo je opel kadet 1.8i 90 godište!
Hvala! :tup
kadett suza 90 godište
Posumnjao sam i ja na alternator pa sam ga promenio ali se isto ponaša!
Ako imas unimer, pokusaj ti da premeris, ne mora da bude direkno alterantor, mozda si kajs ostavio previse labav, pa ne puni dovoljno. Da li svetli ili eventualno trepce povremeno lampica alterantora?
Drugi meni poznat razlog za takavu pojavu je kad nesto vuce preveliku struju, (recimo kad je nesto u kratkom spoju) ali u tom slucaju bi izbio osigurac ili bi pocelo da se dimi nesto. Da li oslabi jacina svetla u trenutku kad krene da cima?
Proveri one kablove oko farova pozadi da li je sve lepo izolovano, da ne kaci nesto o limene povrsine (desavalo se posle limara/farbara da auto ima takve probleme. Proveri da li se isto ponasa i pod dugim svetlom.
Pozdrav
Ovako,kajiš na alternatoru nije labav,kablovi su dobro izolirani iza farova,sve sam pregledao.Cima i na dugo i na kratko svetlo.A unimerom ne znam da merim pa ću izmeriti za koji dan sa rođakom.Pregledao sam i osigurače,da nije neki slepio i sve je ok.Da,lampica alternatora zasvetli i za par sekundi se ugasi.
Hvala na trudu Sale!
Moje misljenje je da mogu dve stvari da budu....
1. Alternator, ne puni dovoljno - nema veze sto si stavio drugi, izmeri punjenje unimerom....
2. Negde ti je spoj los sa masom - pokusaj da direktno sa akumulatora vezes zicu za sasiju (ne skidaj klemu. stavi zicu izmedju kleme i minusa na akumulatoru i zakaci za sasiju)
Ja sam imao takav problem, bila mi je losa masa, kabli koji se je isao sa akumulatora na sasiju (licnasti) se prelomio na par mesta....
POzzz
proveri kod vozacevog prednjeg tocka da li je masa dobro povezana , to je je jedna pletena zica
Promenio sam kabli za masu,stari je bio loš,sada je normalizovan ali gubi struju negde opasno!Hvala svima na saradnji!
skini bilo koju klamu i uzmi glimericu 12v,jedan kraj(štipaljku)zakači na kabal npr + a drugi stavi na klemu akumulatora ako vuče struju glimerica će svetleti ili tinjati zavisno od potrošača koji vuče struju što je veći potrošač glimerica jače svetli
mpraš sve da isključiš kad proveravaš i zatvori sva vrata zbog svetla unutra
Probaću,i čim skinem + klemu auto se ugasi.
alternator ti ne puni,kad daš kontakt gori li lampica akumulatora
ne gori
proveri kontakte na alternatoru,plus koji ide sa akumulatora,masa za alternator pošto nije direktno na masi ima gumene čaure,imas jedan tanak kabl,obično je plave boje i uključen je u alternator on je za lampicu,njega izvadi i nasloni ga na masu i proveri radi li lampica na tabli.
ako radi onda moguće da je regler ili...
Proveriću sutra,hvala!Javiću se
Proveri napon akumulatora sa upaljenim svetlima i motorom. Generalno ako je napon na akumulatoru ispod 13.2v sa upaljenim svetlima i ventilatorom kabine na max, na oko 2000 o/min, neki od posklopova alterantora je neispravan (regler ili neki od delova alternatora). U suprotnom proveri mase (masu motora).
Vidi sta ces ovim merenjem postici, pa ako se ispostavi da nije alterantor, ni masa, trazicemo dalje.
Pozdrav