Od danas veoma jednostavno mozemo sami da zavarimo blok motora,
glavu,poklopac ventila,hladnja i od aluminijuma i od bakra,da spajamo direktno npr. alum. cev sa bakarnom cevi i jos mnogo toga !
Od pre nekoliko dana u Srbiju su (konacno) stigle "DURAFIX" elektrode iz Engleske. One zavrsavaju sve nabrojane poslove fantasticno,a pritom nam nisu potrebni ni skupi aparati za zavarivanje (koji kostaju od nekoliko hiljada pa do nekoliko desetina hiljada eura) kao ni varioci-profesionalci. Pogledajte sajt: www.easyweld.com i sve ce vam biti jasno (tamo ima nekoliko video-clipova na kojima se vidi kako se radi ovim fantasticnim elektrodama). Takodje,klikom na zastavu Srbije (desna strana ekrana koji cete videti) dobicete informacije o gener. uvozniku i distributeru za Srbiju , firmi LINEX doo iz Pirota. Konacno PRAVA STVAR za sve nas !!!
Kako (sam) zavariti delove od aluminijuma ili bakra
kao prvo to postoji kod nas odavno koriste ih frigomehanicari i instalateri klima .kao drugo u pitanju je postupak lemljenja a ne zavarivanja .trece postupak "hartletovanja" tankozidnih aluminijumskih komada je toliko pipav posao da i vrlo iskusni majstori lako otope cev .namerno sam napisao hartletovanja jer postoje dve vrste lemljenja tvrdo i meko lemljenje .kod tvrdog lemljenja(hartletovanja) se koriste vise temperature (autogeni aprat ili map gas)i uglavnom bakrene legure kao sredstvo spajanja a kod mekog lemljenja elktro lemilice ili propan-butan i legure kalaja a svako ko hoce u varijanti "sam svoj majstor "da ZAVARI glavu ili blok motora u 99%slucajeva ce upropastiti taj komad .ovim easyweld postupkom se ne moze raditi reparatura blokova ili glava motora .inace ja koristim "srebrne " elektrode nemackog proizvodjaca .isti je tip kao i ove easyweld .
Sto se tice glava i blokova motora, to se da krpiti "tecnim metalom" (dvokomponentno ljepilo)...
Naravno ovo se odnosi na kanale za vodu, ulje, usisne kanale itd...
Nemoguce je (ovim metodom) krpiti cilindre, komore za sagorijevanje, izduvne kanale itd...
@pejky
to si pravu 100%
evo danas mi doneo covek tucani blok od traktora .pokusao da tecnim metalom zakrpi ivicu komore koju su razbili cekicem prilikom montaze .i to mu je bilo malo pa je probo sam da zavari . i sad kuku lele :"majstore jel ovo moze da se sredi" . a ima da se obrusi pa navari pa na masinsku obradu .reko sam mu nadji negde polovan blok bice jeftinije
Od danas veoma jednostavno mozemo sami da zavarimo blok motora,
glavu,poklopac ventila,hladnja i od aluminijuma i od bakra,da spajamo direktno npr. alum. cev sa bakarnom cevi i jos mnogo toga !
Od pre nekoliko dana u Srbiju su (konacno) stigle "DURAFIX" elektrode iz Engleske. One zavrsavaju sve nabrojane poslove fantasticno,a pritom nam nisu potrebni ni skupi aparati za zavarivanje (koji kostaju od nekoliko hiljada pa do nekoliko desetina hiljada eura) kao ni varioci-profesionalci. Pogledajte sajt: www.easyweld.com i sve ce vam biti jasno (tamo ima nekoliko video-clipova na kojima se vidi kako se radi ovim fantasticnim elektrodama). Takodje,klikom na zastavu Srbije (desna strana ekrana koji cete videti) dobicete informacije o gener. uvozniku i distributeru za Srbiju , firmi LINEX doo iz Pirota. Konacno PRAVA STVAR za sve nas !!!
e jesi probo negdje na tv sa reklamom,ono prezentacija i to ,ustvari tvshop :hh
smesne elektrode bar za mene. Posedujem mali tig aparat vrlo je malen 2kg tezak i sa njim zavarim sta god mi padne na pamet , a nije skup oko 200eura je polovan se moze naci.
Nisam nikad probao durafix ali dosadasnje iskustvo sa proverenim materijalom, kao i iskustvo drugih na raznim zavarivackim forumima na engleskom jeziku ne potvrdjuju senzacionalne navode iz reklame.
Glave blokovi, karteri i slicno od aluminijuma se popravljaju skoro bez problema. Najcesce TIG AC postupkom ali znam par starih majstora u Srbiji koji to rade prigodnom aluminijumskom oblozenom elektrodom.
Mi smo jedna od nekoliko firmi koja rutinski radi ove stvari. Ako neko zeli mogu na PP i da mu posaljem tehnologiju zavarivanja, to vec dugo godina nije tajna. Moze i na netu da se nadje ako neko zna engleski.
Ono gde taj durafix moze da nadje primenu je kod hladnjaka i klima uredjaja, ali tu vec stvar postaje problematicna zbog debljine zida tih cevcica, nekad ispod 1 milimetra...
Inace radi se o poznatom mekom lemu temperature topljenja oko 370C na bazi cinka. Razni prozivodjaci taj proizvod prave sa blagim varijacijama hemijskog sastava ali u sustini je sve to slicno.
Jacina spoja, hermeticnost itd dobijena zavarivanjem zicama i elektrodama vrlo slicnim osnovnom materijalu i mekim lemljenjem raznorodnim lemom se ne mogu porediti.
drugim recima, imenjace, cak nije ni zavarivanje
Evo i ja da kazem. Ja sam ih probao i skroz sam zadovoljan. Nije bas postupak zavarianja ali drzi odlicno. Probano kod hladnjaka alu i bakarnih. Moze ja sam probao da skapajm aluminijum i bakar i bez problema odradi posao. ,,Vario'' sam dekle motora, nosac, popunjavao alu blok motora, deo gde je menjac pa nisu tako visoke temerature i drzi i dan danas bez problema. Koristio sam i za navoje u amuminijumu kad prokliza ili izbusim sraf, ocistim,ugrejem,nalijem,stavim sraf i posle odvijem i eto navoja, a drzi odlicno. Sve u svemu meni za moje potrebe odlicno radi posao. Ali za popravljanje cilindara i glava, ne moze, jer na preko 380 stepeni pocinje da se topi to sto sto ste zavarili,popunili sa ovom elektrodom. Ispod te temperature drzi veoma cvrsto, cvrsce nego bilo koji lem. Bukvalno kao sto su reklamirali, pre ce puci na nekom mestu gde nije radjeno sa elektrodom nego tamo gde je elektroda.
Preletio sam malo po ovom sajtu, medjutim ne djeluje mi bas ubjedljivo....
Neznam, bilo bi ljepo kad pi neko to probao pa da cujemo utiske :roll: