Na autu sam spojio lampicu za grijace,posto je relej od grijaca veoma tih,a njegova orginalna lampica se ugasi prije,pa nikad neznam kada je zavrsio sa grijanjem.Kada prestane da griju grijaci ugasi se ta lampice sto sam ugradio,ali opet se upali ta lampica kada upalim auto i dok se auto ne zagrije,nece da se ugasi i to me sada muci,ZBOG CEGA SE OPET UPALI? Inace lampicu sam spojio ,jednu zicu na grijace,a drugu na masu,to jest na pumpi za gorivo,posto mi je tamo bila najbliza masa.
Lampica za grijace
Verovatno je do brave... Kada upalis auto, ponovo dolazi do nezeljenog kontakta i paljenja releja grejaca koji drzi neko vreme dok auto radi. Verovatno se zbog toga patis i cesto menjas grejace koji ubrzano crkavaju. I ja sam imao isti problem na mom fordu i sve sam to resio ugradnjom posebnog tastera kojm ukljucujem relej grejaca i drzim ga pritisnutog dok se lampica ne ugasi. Zatim pustam taster i palim. Lampicu sam prikljucio kao i ti.
Svaki dizel posle paljenja jos upali grejace i drzi upaljeno cak i do dva minuta a lampica se pali jer si uzeo plus sa zice koja daje napajenje grejaca i tako da ce ti uvek svetliti dok neugasi grejace
E bas ti hvala,a ja mislio da nije nesto uredu,nisam to znao da jos grije kada se upali auto.
Svaki dizel posle paljenja jos upali grejace i drzi upaljeno cak i do dva minuta
2 minuta??? Cisto sumnjam... Pa koliko bi trajali ti grejaci? 5 dana? Neka se javi neko ko je 100% siguran... Nekom logikom grejaci sluze da zagreju komoru u koju se ubrizgava naftna magla da bi paljelje te nafte bilo lakse... Kakva je uloga grejaca kada je nafta vec upaljena????
fordeskort je dao tacnu informaciju, nema svrhe iscudjavati se, vaskee.
inace, na PSA HDI motorima cak imas paljenja grejaca nakon dugo vremena od starta motora, cak i u voznji, ali najcesce na leru, ako komp motora 'zakljuci' da tako treba na osnovu informacija o temp vazduha okoline i u usisnoj grani
'Ajde da i predpostavimo da je tako... Cemu svrha? Neka neko objasni... Voleo bih da i ja naucim
grejanje je potrebno sve dok temperatura zidova komore ne pređe granicu ispod koje je 'bežanje' toplote (koja je rezultat visoke kompresije vazduha) preveliko da bi došlo do samopaljenja smese. pride, inicjalno paljenje smese u jednom ciklusu se dešava na vrelom zidu komore. znači, zidovi moraju da budu vreli da bi dizel uopšte radio.
ako govorimo o 'starim' dizelima gde bimetalni rele pali grejače: rele je dvostepen, prvi stepen gasi samo sijalicu na tabli, označavajući tako istek vremena predgrejanja, drugi stepen je i dalje uključen i grejači i dalje rade, do isteka vremena post-grejanja. da bi nazivi imali smisla, vozač treba da bude pametniji od bimetalnog releja i da se seti da startuje motor za Što kraće vreme od gašenja sijalice na tabli.
na 'novim' dizelima gde u priči učestvuje i kompjuter, faza grejanja (ima različitih algoritama, u osnovi ovaj koji navodim je najčešći) počinje tek kada pokreneš anlaser... common rail sistemi koriste mnogo više pritiske ubrizgavanja, finiji sprej, čitavu strategiju višestrukog brizganja za samo jedan jedini ciklus, lakše je paljenje smese na nižim temperaturama, pa nema potrebe ranije, a fazu postgrejanja održava onoliko koliko je potrebno, zaključujući na osnovu signala sezora.
bimetalni rele 'ne zna' da li se desilo pothlađivanje motora koji radi pa neće ni uključiti grejače. ako koristiš komp i gomilu senzora, onda je preveliki luksuz ignorisati pothlađivanje motora - naravno da ćeš da 'pomogneš' motoru paljenjem grejača.
kod 'starog' dizela lako možeš da proveriš ovu priču: daj kontakt i nemoj da zavrglaš kada se ugasi lampica grejača, nastavi da čekaš, prati intenzitet ostalih kontrolnih lampica koje gore (ulje, punjenje...) i dobro načulji uši: videćeš pojačan sjaj ostalih lampica kada padne opterećenje akumulatora i čućeš u tom tenutku kada rele zvekne kao omanji čekić.
"zidovi moraju da budu vreli da bi dizel uopste radio" ? ja mislim da do paljenja smese dolazi usled naglog sabijanja usisanog vazduha koji usled promene zapremine postaje toliko vreo da pali ubrizganu maglu dizela. A sto se tice grejaca citao sam na par mesta da im se vek drasticno smanjuje ako ostaju ukljuceni u toku rada motora . Druga stvar, sta se desava zimi kad je jako hladno i kad je alnaseru potrebna sva energija vec dosta iscrpljenog akumulatora usled niske temparature? Da li se moze zanemariti snaga koju vuku cetiri grejaca istovremeno kad je ukljucen i starter?
što se detalja oko pripreme smeše, paljenja, uslova itd... rada dizel motora tiče, pročitaj ponovo, ali ne magazine sa kioska ili forumske priče, nego recimo univerzitetske udžbenike o konstrukciji motora, itd... što se tiče količine energije potrebne za start motora, niske temperature, krivu umanjenja kapaciteta/snage olovnog akumulatora - uporedi kapacitete akumulatora na istom tipu vozila sa benzinskim i dizel motorom približno iste radne zapremine (recimo megane II sa 1.6 benz i 1.5 dci motorom) i biće ti jasno... na kraju, što se tiče stanja akumulatora: sada, na ovom radnom mestu, moji prodavci imaju obavezu da dobiju od kupca vozila potpis koji potvrđuje da su ga upoznali sa svim što treba i da su mu dali zimeđu ostalog i uputstvo za upotrebu vozila, gde pišu i takvi detalji, pa ako ne pročita - njegov problem, ne može nikoga da tuži zato što sam ne radi oko vozila ono što je normalo da vlasnik/korisnik uradi
vaske je u pravu! Neznam kako je kod novijih motora,ali kod starih motora grejaci rade neko vreme kada das kontakt.Kada se komora ugreje grejaci se gase,i kada krenes sa verglanjem oni se ponovo ukljuce i tako stoje ukljuceni sve dok verglas.Kada upalis oni su definitivno odradili posao i vise se ne ukljucuju niti imaju razloga sto znaci ako se desi bilo kakvo ukljucenje grejaca dok motor radi to je neispravnost.
Velika greska vlasnika dizel motora starije generacije je upravo to sto oni posle gasenja lampice cekaju da cakne relej, i ond aprecu sa verglanjem.
u tom slucaju kad je caknuo relej (lampica se ugasila dosta ranije) doslo je da prekida struje na grijacima, i grijaci su krenuli da se hlade., samim tim i sansa da upale motor je smanjena, i sto vise verhlamo sansa je sve manja.
grijaci se nalaze ispod dizni u pretkomori tj komori u kojoj se vrsi vrtlozenje spreja koji daje dizna, i kod vecine se nalaze tacno ispod dizne, tako da dizna baca gorivo direktno na grijac.
jedini pravilan nacin je krenuti sa verglanjem cim se lampica ugasi, jer ukoliko su grijaci po svojoj brzinskoj vrijednosti uskladjeni sa relejem, ili sistemom koji ih pali ili gasi oni ce svoju max temp postici u trenutnku gasenja lampice i ostati uzareni do gasenja releja, i u tom intervalu treba da bude motor startovan, ukoliko se ne uspije upaliti motor nakon tih 10tak sec, zavisno od tipa i vrste automata koji pali grijace uzaludno je bjesomucno verglanje, proces treba ponoviti od pocetka i to garantuje paljenje. Verglanje do besvijesti nasih vozaca je praksa koja i dovodi do mnogih troskova, unistenog anlasera, akumulatora, i jos mnogo toga.
dobri grijaci i izpravne dizne, i naravno gorivo koje nije smrzlo i nema vode u sebi su dovoljni da na nekih -10 upali dizel koji ima "kompresiju" ispod 18 (kod novih motora je oko 30bar plus minus koji bar zavisno od proizvodjaca)
i zavisno od konstrukcijskih rjesenja kod nekih dizela grijaci nastavljaju da rade jos neko vrijeme, cak i do 2 min posle paljenja motora, i ne pregorijevaju tako lako jer ih svo vrijeme "hladi" sprej koji prave dizne, a s obzorom na temperaturu sagorijevanja dizela u cilindrima, nece nista da im se desi, maltene grijacima to prija,,,
ta teorija o hladnom motoru koji samostalno sabija vazduh na temperaturu potrebnu za paljenje smjese je malo nemoguca. probajte na temperaturama ispod 0 da upalite neki dizel sa raskacenim grijacima, ne znam koliko da je motor dobar, to ce se desiti posle mnoooogo verglanja ili se nikako nece desiti.
Pozdrav svima! Čitah sve komentare ali nikako da vidim u čemu je problem sa grejačima koji se ponovo uključuju! Automat sam zamenio i sve je bilo u redu (palio na -24). To je trajalo možda dve godine a nije se ništa promenilo ni kasnije, znači auto pali ali sada kad upali, grejači odrade još jednu turu i onda se isključe. Interesuje me ako je neko provalio o čemu se radi: Zašto je neko vreme sve bilo normalno - po paljenju auta, grejači se nisu ponovo grejali a sada se to dešava? Proverio sam sve kontakte, sve je isto kao i ranije a grejači se pale po dva puta svaki put! Verovatno im se tako smanjuje vek duplo pa mi je to recimo problem zbog dva grejača koje obično moram da menjam zimi kad ne osećam prste ni kad ništa ne radim akamoli kad moram da izvodim akrobacije prstima da bi ih zamenio! Ima li neko detaljnu šemu samog automata i elektro instalacije žica koje dolaze do automata? Audi 80 88‚. sa golfovim motorom 1,6 D je u pitanju. Hvala unapred ako neko ima ideju!
Zamenom automata za grejače (mislim da nije originalni koji je ugrađen u audi što i nije bitno) rešio sam problem paljenja! Problem je nastao možda posle dve godine: Nije veliki ali me kopka šta se desilo: Grejači se dobro zagreju, lampica se ugasi, auto upali iz jednog do dva okretanja anlasera ali kad upali, ponovo se upali lampica za grejače i grejači stvarno greju (ubacim voltmetar i vidim pad napona dok se ne isključi lampica! Da je ovo bilo od početka mislio bih da tako treba ali ponavljam bilo sve u redu a onda počelo ovako. Gde li može da bude problem? Da imam detaljniju šemu samog automata i strujnog kola vezanog za pinove koji su u vezi sa automatom bilo bi mi lakše. Hvala na bilo kojoj ideji!
Motor je od peugeota 405 1.9 dizel