Pozdrav svima,
Posle dugog neckanja resio sam da podignem kredit i zamenim auto malo mladjim. U cenovnom rangu do 6000e izbor sam sveo na megana 1.5dci ili 307 1.6hdi 2006-2007 godiste. Kakva su vasa iskustva sa ovim automobilima?
Pozdrav svima,
Posle dugog neckanja resio sam da podignem kredit i zamenim auto malo mladjim. U cenovnom rangu do 6000e izbor sam sveo na megana 1.5dci ili 307 1.6hdi 2006-2007 godiste. Kakva su vasa iskustva sa ovim automobilima?
u zivotu ne bi gledao francuze...... svaka njima cast na udobnosti ....ali svaba je ...svaba
Slazem se. Samo mi reci kog to svabu, osim astre, mogu da kupim za 6000 da je 2007 godiste?
1,5 dci je slab motor za taj auto a i megani se mnogo kradu, bas mnogo.
307 dizel ima FAP filter koji se menja na 100-120.000 i koji kosta oko 700e plus tecnost za njega oko 120e litar tako da moze da te neprijatno iznenadi
Slazem se. Samo mi reci kog to svabu, osim astre, mogu da kupim za 6000 da je 2007 godiste?
sam si dao odgovor......
a ako je godiste toliko bitno .... za te pare mozes da kupis tri jugica to godiste......
ceo zivot se bavim automobilima i motociklima, i ceo zivot pokusavam ljudima da objasnim da svaki auto ima svoju cenu sa razlogom ..... milion puta su me prijatelji zvali da ih posavetujem za kupovinu auta ....ne bave se time i ne razumeju se ...lepo je makar priznati ....
uvek su ista pitanja " zasto je ovaj auto 2005-to godiste a kosta isto kao ovaj drugi 1999-to godiste "???????
odgovor je lak i uvek isti ..... ne moze jugo 2008 godiste nikad da bude kao bmw 1988 godiste.......pobednik ce uvek biti ovaj drugi
drago mi je da se slazes samnom za svabe i molim te da ceo ovaj text ne shvatis pogresno , vozio sam jako mnoooogo automobila u zivotu i nisam se bez razloga odlucio za nemce.....
... vozio sam jako mnoooogo automobila u zivotu i nisam se bez razloga odlucio za nemce.....
To zato što nisi vozio SAAB
Pozdrav, izvini zbog predloga ali..
Ako već izdvajaš 6000 imaš novu daciu za samo malo više. To ti je jednostavniji reno ali još uvek lepa i dobra limuzina, a novo je novo.
moj glas ide za švabu sve je dostupno što se tiče rezervnih delova i servisa
još kad sam video novu astru GTC šta ima da se priča više
svaka čast SAAB-u isto jako dobar auto
Hvala svima na odgovorima. Ipak, ocekivao sam malo konstruktivnije sugestije.
clockwork_orange:
Nisam znao za taj FAP filter. Jel to imaju samo pezoi?
clockwork_orange:
Nisam znao za taj FAP filter. Jel to imaju samo pezoi?
Samo Pezoi novije generacije i samo dizel motori
1,5 dci je slab motor za taj auto a i megani se mnogo kradu, bas mnogo.
307 dizel ima FAP filter koji se menja na 100-120.000 i koji kosta oko 700e plus tecnost za njega oko 120e litar tako da moze da te neprijatno iznenadi
Zavisi koji je 1.5 dci. Ja sam oko godinu i po dana vozio 1.5dci 105ks (kupljen nov) i nisam imao problema (mozda zato sto sam pre toga vozio vremesnog Megane I 1.9d sa 64ks). Cak i onaj slabiji 1.5 dci od 85ks znatno bolje ide u Megane II, nego u Megane III.
Sve je stvar ukusa i licnih afiniteta vozaca. Zavisi koji je auto vozio pre ovoga i td. Meni je tada taj moj 1.5dci isao jako dobro, opet ovaj slabiji kojeg ima moj drugar je po meni isao lose (jer je moj auto bio jaci), a opet drugar je bio prezadovoljan. Ili kada gledam sadasnjost, ako iz svog 1.9dci 130ks sednem u tog 1.5dci 105ks kojim sam tada bio prezadovoljan mislim da mu se nesto pokvarilo kadanece da ide
Znaci, sve zavisi na sta smo navikli i sa cime poredimo.... Onaj ko je isao peske je prezadovoljan Yugom....
Po meni je kod kupovine polovnjaka bitnije izabrati dobar i ocuvan primerak sa malom kilometrazom (sto je kod vozila iz uvoza gotovo nemoguce). A ako ga uspete kupiti od poznanika, prijatelja ili sugradjanina (vazi za manje gradove) je po meni ideala. Jedino sto takvi primerci ili nisu na prodaju ili su poprilicno skuplji od ovih sa auto placeva.... ali zato vrede svaki euro koji se u njih ulozi
Kolika moze biti razlika u potrosnji 1.5dci od 63kW i 78kW?
Da li je 1.6hdi u citroenu C4 isti kao u pezou 307?
Sto se tice prvog pitanja,razlika je oko 0.5 - 1l na 100km. Mada je to tesko reci, jer bi trebalo da isti vozac vozi dva ista vozila sa razlicitm motorima da bi se moglo tacno videti. Ono sto sam naveo u prvoj recenici je iz iskustva drugara koji vozi Sedana 1.5 dci 85ks (potrosnja po board computeru u kombinovanom rezimu 5.1 lit) i mene koji je vozio Berlinu 1.5 dci 105 ks (potrosnja oko 5.8 lit).
što se motora tiče, koji god da uzmeš, mislićeš da je onaj drugi bolji. oba su u stvari izuzetno dobri motori. snage im ne manjka za navedena vozila, kako neko ranije nešto napisa u tom smislu. 1.5dci je živahniji u nižim obrtajima i ravnomernije isporučuje moment kroz obrtaje. 1.6hdi je za moj ukus malo lenj na niskim obrtajima, ali te zato razvali kao lopatom čim kazaljka na obrtaljki pipne preko 2000 obrtaja. što se vozila tiče, tu sam malo na strani megana u odnosu na 307... pežo ima malo nežniji donji postroj. izdržljivost menjača je opet na strani renoa. opšti utisak komfora na strani pežoa... možeš tako koliko hoćeš... ako dodaš svemu tome generalnu priču o kupovini polovnjaka: koliko god proveravao, uvek kupuješ mačku u džaku... pa još neka dilema... i tako nikada nećeš kupiti auto. solidan su izbor oba, oba imaju bolje i lošije strane, ali su i dalje rame uz rame, tako da će odlučiti ono što tebe 'povuče'. šta god da kupiš, slušaćeš priču da je onaj drugi bolji, ili da je bolje nešto treće, zato ne obraćaj previše pažnju na to.
najbitnije je (koliko je moguće) da dobro proveriš stanje auta koji kupuješ i Šta te na njemu odmah čeka od troškova, onda se seti oboga o mački i džaku, pa kreni da brojiš pare mnogo sreće i da zoveš na pivo kad kupiš!
Citajuci vase komentare i googlajuci poceo sam da se hladim od pezoa. Da li je neko imao prilike da voza C4?
Ja sam za taj 1.5dci cuo da su mu brizgaljke osetljive, za ovaj 1.6hdi nisam cuo da se zale na neki kvar osim na skupo odrzavanje, a licno moj glas ide jtd motorima, pa da'l oni bili u fiat cromi, bravu,alfi ili opelu ili saab-u( i u njega ide taj 1.9jtd) to je vec stvar ukusa ,ali motor je neunistiv. Multijet sa 8v ima 120ks, a onaj sa 16v 150ks . I oni su do 2ooo obrtaja malo lenji ali iznad toga lepe za sediste.
U Veranu uvek mozes da dobijes info po broju sasije kad je bio poslednji servis i koliko je imao km na tom servisu. Fiatov 1,9 JTD je neunistv
Istu sam nedoumicu imao Renola Laguna ili Pezola 407 i nakon godinu dana pretrazivanja i istrazivanja informacija odlucim se za Renolu, tu su oni negdje naravno kao i svako auto uvijek ima mana a i vrlina naravno svako zahtijeva servisiranje i tu i tamo sitnije popravke e posto neznam kako je voziti Pezolu, Laguna mi je legla ono pravo ima sve sto jedan automobil treba da pruzi vozacu.naravno na kraju je i cijena malo utjecala Renola je bila jeftinija za 5 hiljadarki eurica. Misljenja sam da treba voziti ono sto tebi stima a boze moj nekupuje se automobil za zivota uvijek mozes promijeniti.
Svi euro5 motori imaju filter finih čestica čađi. Njegova svrha je da smanji emisiju štetnih materija u atmosferu (jedan skoro neaktivan vulkan ovakvih čestica za godinu dana izbaci kao 100 000 000 automobila za 100 godina neprekidne vožnje, ali ekologija je ekologija).
moram da primetim - uvijanje u crninu zbog cena nema previše veze sa euro5 standardima i elektronikom... mnogo više ima veze sa kupovinom polovnjaka po povoljnoj ceni... ono što mi ovde možemo uopšte da platimo je daleko od povoljne cene za pristojan auto...
Ja pričam o novom autu, gde u garanciji imaš kvarova barem četri ozbiljnija. Prvi kvar kada izađe iz garancije je neka od kompjuterskih jedinica ili servo letva, čije su prosečne cene oko 140000 din. Što će reći, ukoliko prvi gazda nije menjao ništa na vozilu u garanciji i prve godine van garancije, čeka novog ponositog vlasnika.
Izvinjavam se na opširnosti, ali smo svi pod pritiskom da kupimo novo, na lizing, na kredit, za keš idealno, sad kupi - kaj se sutra. Samo je bitno "koliko će da košta u prvih pet godina korišćenja?"
Toliko od mene, još jednom izvinjenje na opširnosti.
kao šef ojednog ovlašćenog servisa, već treći brend za koji radim, mogu da ti kažem da nemam baš takva iskustva... ali, naravno, svako gleda iz svog ugla. mogu da pričam danima priče i o DPF, i o plivajućem zamajcu, pločicama, diskovima, senzorima, regulatorima pritiska... i nikada mi neće biti jasno kako i zašto ljudi ne primećuju da samo na ovom delu balkana crkavaju plivajući zamajci, recimo... ili da povoljna cena polovnjaka obično znači da treba istresti pare iz džepa za sve ono što prethodni vlasnik nije hteo da plati, pa kad je sabrao koliko se nagomilalo, on lepo odlučio da proda auto... da 10, 15 ili 20000 km nisu nikakvi prepolovljeni intervali zamene ulja u odnosu na neku krntiju koja je prethodno vožena i na kojoj ulje nije ni menjano, nego dolivano, obično više od litra na manje od 2000 km... da je ulje neophodno promeniti nakon i manje od oginu dana, makar auto ne napravio niti jedan jedini kilometar za to vreme, da je slab izgovor što neko ne pravi više od 5000 km godišnje... da nikakav majstorluk od održavanja nije improvizacija tipa isključivanja iz funkcije neispravnog dela nekog sistema (jedan od omiljenih bisera mi je premošćavanje korektora kočenja)... i još gomila drugi stvari... odosmo daleko od teme i od pitanja koje je postavljeno na početku ove teme, a ovakva vrsta diskusije obično završi zaključkom koji je viđen već u nekim drugim temama, nešto kao:
"stara mečka je išla i na masnu krpu!"
"pa, onda kupi staru mečku, hrani je masnim krpama i batali zamlaćivanje po forumima"
Foreigner, potpuno se slazem sa tobom. Na zapadu se tako radi. Kupis auto, vozis ga do prvog velikog servisa i prodas. I ja bih tako radio da imam mogucnosti. Trenutno vozim Rover 200, '99 godiste. Registacija me kosta oko 13000, a kilometar predjenog puta nesto manje od 6 din. Zelim da kupim sto mladji auto cija ce eksploatacija kostati priplizno isto, a koji ce se redje kvariti. Plan je da ga, kad otplatim kredit, ponovo menjam za neki mladji i bolji. I tako dok ne doguram do novog, zglavnog auta.
pa, poenta i jeste u tome - niko te ne može spasiti od svih rizika kod kupovine polovnjaka uopšte. ti si bar odlučio koji te modeli interesuju, a izabrao si dva prilično ujednačena međusobno modela od kojih svaki ima nešto za zameriti i nešto za oduševiti se. pežo je prilično van mojih direktnih iskustava, pa ja lično malo zazirem od njega, ali podvlačim da je to moj subjektivni pristup. reno megan II je veoma zreo auto, da, ima tipično renoovske povremene tripove sa elektronikom, ali iz iskustva - samo kada je po njima rađen šloseraj tipa "ma, nemo' da trošiš pare, će ti nabudžim ja to"... posle se ispostavi da se otvorila vreća bez dna, ne zato što niko ne može da reši, već zato što nesrećnik od domaćeg vlasnika definitivno više ne može da isfinansira popravku svega onoga što je upropašćeno. veliki servis je na većini modela trošak reda veličine 400 evra, pa ni ova dva nisu izuzetak i sasvim su normalni po rangu troškova. sve ostalo najviše zavisi koliko si dobro otvorio oči i koliko si sreće imao za ono što nisi video. a to je prilično poznata priča, zar ne?
Jedan prijateljski savet...da sam na tvom mestu pogledao bih sta se nudi na sajtu "dobos.rs". Imas tu lepih vozila vracenih sa lizinga za ne tako velike pare. Mozda su cene malo jace nego po placevima, ali ovde dobijas auto sa sigurnom kilometrazom, servisnom istorijom a i cene nisu fixne. Druga bitna stvar je ako vec uzimas na kredit vozilo banke koje imaju polovnjake daju bolje uslove za kupovinu istih..tipa bez ucesca, dinarske rate i sl.
Ako vec gledas francuza razmisli i o Citroenu C4