imam problem sa paljenjem golfa 2 1.6 dizel.Pre nekiolko dana mi se pokvario alnaser pa sam ga sredio a u međuvremenu rekoh da promenim ulje i filter i filter za vazduh .isprobao grejače svi rade ali auto ne pali .slabo vergla a upali na pola metra guranjem .molim nekog za savet na šta da obratim pažnju jer ništanije dirano oko motora ali on ne pali na verglanje čak na dva verglanja kao da isprazni akomulator i samo zateže ,nema obrtaje.
problem sa paljenjem golfa2
Posumnjao sam da je to u pitanju ali ne mogu da ispitam bateriju do ponedeljka.Ne ide mi u glavu kako mogu tako da ih prave tek mu je istekla garancija.
Покушај са допуњавањем.
Takođe, postoji i mogućnost da popravka anlasera nije urađena kako treba, ali po opisu bih i ja rekao da je oslabio akumulator.
Međutim, umesto običnog dopunjavanja od srca preporučujem regeneraciju akumulatora u nekom od specijalizovanih servisa koji se time bave.
Za cenu od oko 1000 dinara vek akumulatora se može značajno produžiti (to zavisi od stanja u kome je akumulator).
Najpre se vrši (besplatno) ispitivanje da li je uopšte moguće uraditi regeneraciju, a zatim postupak traje oko dva dana.
Ja sam svoj polumrtav akumulator posle reparacije koristio još pune dve godine.
Posle toga mu više nije bilo pomoći, ali sam i za takav preminuli akumulator dobio neku kintu, (ne sećam se tačno koliko, ali se plaća po kilogramu).
Hvala na savetima.Provericu sve ponovo a reparaciju ostavljam za od nedelje posto cu sada pokusati preko kablova pa ako uspe onda je sigurno baterija.
Mogu da budu kablovi .Pre nego se odlucite za promenu akom. skinite kablove sa alnesera ,ocistite kontakte kablova I alnesera , vratite I pri tome obratite paznju da lepo legnu. Akomulator bi trebao da ima 12.4v min pre paljenja. Ako se akomulator napuni I ostavi preko noci diskonektovano ,sutra bi trebalo da bude ista vol.ako je dobra. ako spadne na 9-10 , spremna je za promenu.
Nece pa nece.Probao sam i preko drugog akomulatora ,dotezao sve srafove ponovo proverio grejace hteo sam i da probam da pomerim paljenje ali ne znam kako ,dali treba da skinem cevi sa pumpe pa onda da popustim ona dva srafa ili postoji neki drugi sistem.Dizelasa do sada nisam imao ,sad se ucim.negde sam procitao da je moguci uzrok da se paljenje poremetilousled slepanja. On i sada na slepanje upali odmaa na verglanje zateze .proverio sam ponovo i alnaser i sve spojeve ,promenio mu ulje sipao redje 30 cak sam i skidao grejac i spricnuo malo ulja u cilindar ,nece pa nece samo zateze .Juce dok mi je bio punjac prikljucen vergla normalno ,daje znake da ce da upali al nista.ima li ko ideju il predlog sta da uradim.
Ako auto sporo vergla , obicno je do struje. 80% kvarova je do kablova/konekcija ,a 20% je usled ostecenih/pokvarenih delova. Dali se to isto desavalo sa starim alneserom ,dok je radio..Da bi auto dobro palio , treba da ima dovoljan protok struje. Primera radi ,ako kabal ima 10 licni/zica I sklonis 9 onda ostaje 1-na koja nemoze da propusti dovoljno struje za komponentu koja zahteva mnogo vise djusa/struje. Isto tako spojevi kablova koji ne nalegnu punom povrsinom smanjuju protok struje.Cak I prekidaci (brava,relej I t.d.) mogu da reaguju isto. Zbog takvih problema potrebno je izvrsiti testiranje pada voltaze.,koj bi pokazao problem sa cirkulaciom kolicine struje/elektrona kroz kablove I spojeve. Na primer provere negativnog kabla/mase koristi se voltmetar koji se spoji na negativan terminal akumulatora (olovni stub a ne klema od kabla) I kuciste motora .Pri verglanju ili radu motora trebalo bi da pokaze manje od 0.5v (0.1 -0.2v idealno) ako je u redu .U slucaju da je vise of 0.5v ,pomeriti test kablove of voltmetra u slucaju da nemaju dobar kontakt I ponovo proveriti. Ako je merenje vise of 0.5v (moze biti 3.0, 5.2 , 10 ,sto vise to losije),onda je problem na toj liniji (korodiran kabal,kleme ,spojevi).Ovaj test se vrsi I na pozitivnoj straini .Poz stub I stub alnesera I verglati. U vasem slucaju moze biti neka prosta stvar(kablovi struja , brava),a moze biti uz sve to i dovod goriva. Savetovao bih diagnozu kod elektricara. Mnogi imaju srece ,zamene deo i radi ,a neki zamene i nekoliko skupih delova i opet imaju problem.
"Provera akumulatora" Pre nego sto se upali auto. Upaliti svetla 1-2 minuta i ugasiti. Bez paljenja, izmeriti voltmetrom ,treba da pokaze 12.4- 12.8v. .Ubacit pipke od voltmetra izmedju klema i olovnih stubova i upaliti auto.U trenutku dok motor zavergla voltaza ce pasti pa ce se dici kad motor proradi na 14v (otprilike). U slucaju da voltaza padne pri verglanju ispod 10v ,znak je da akumulator vise nije u dobroj kondiciji , a ako padne na 5v onda je definitivno los. Pri ovom testu, kleme i olovni stubovi treba da su cisti. Da napomenem ,postoji alat koji je mnogo precizniji za proveru a ovaj nacin ce vam dati pribliznu sliku o kondiciji vaseg akumulatora.
Bez namere da bilo koga uvredim, moram da reagujem jer po ko zna koji put vidim da ljudi koriste pogrešan izraz za akumulatorsku bateriju iliti akumulator.
Naziv "akumulator" potiče od reči "akumulacija" i vuče poreklo iz latinskog izraza "accumulatio", u značenju "prikupljanje, nagomilavanje".
Znači nije pravilno reći "akOmulator", nego "akUmulator"!
"Provera punjenja akumulatora" . Ako je originalni alternator on ima odredjenu snagu za to vozilo, a u slucaju zamene pozeljno bi bilo da ima iste specifikacije. Provera se vrsi sa voltmetrom . Pri radu motora upaliti svetla ,ventilator, radio.,klimu i meriti voltazu na stubovima akumulatora .Dobro punjenje bi bilo otprilike 13.5-14.5v konstantne voltaze. Ako voltaza pocinje konstantno da spada (usporeno ili brze) onda je problem: alternator nije po specifikaciji , voltazni regulator ne funkcionise pravilno, spojevi kablova korodirani ,kajs opusten pa i sam alternato ostecen of starosti ili pretegnutog kajsa. Kod novijih vozila a i starijih upalila bi se crvena lampa u slucaju problema ,naravno ako nije pregorela. Kad se da kontakt ta lampa je upaljena ,a kadse startuje motor ,trebala bi da se ugasi.
Ако имаш и други акумулатор онда пробај да упалиш са та два али редно везана а не паралелно. Тако ћеш добити 20+ волти али гледај да такав спој траје ШТО КРАЋЕ, само онолико колико је потребно да заврти мотор до паљења. Ако упали, онда је дефинитивно акумулатор неисправан.
Hvala Vukoje na komentaru.Sve ispravljeno..
ima li razlike u snazi alnasera za dizelasa u odnosu na benzinca jer sa se naslusao konstatacija od pojedinih majstora.Po onome sto sam video rasklapajuci i jedan i drugi razlika ne postoji e sa mozda u broju namotaja na rotoru ima razlike pa bih voleo ako neko ima takva saznanja da podeli pre nego se odlucim za kupovinu nove baterije.pa kad kupim od 96 ili vise ampera onda ima da vitla i bez caura
Svaki proizvodjac stavlja alnaser po potrebi motora I verujem da dizel zahteva vise amperaze za paljenje.Najpametnije je koristiti original alneser I akumulator koji je predvidjen za to vozilo.Ako vozilo zahteva 490 amp cca,ca (hladno paljenje) onda treba staviti tu snagu ili vise. Oznaka cca ili ca je vazna za hladno paljene po zimi . U predelima gde temperature spadaju ispod 0*c koriste se cca.. Ca ili mca se koriste u predelima gde najniza temperatura spadne do nule. Oznaka AH je nesto drugo. CA,CCA,MCA su Americki standard.(SAE).Evropska oznaka bi izgledala ovako 12v 110ah 850A (en) .Znaci za hladno paljenje je vazno 850a.
Zahvaljujem svima na odgovorima i savetima.Po svoj prilici ce morati da ga pregleda pravi majstor a ja ako budem uspeo nesto da ukradem od njega bicu samo u plusu.Sve sto sam znao o benzincima kombinujuci sa vasim savetima sam pokusao da primenim al dzaba .Nece pa nece. Na guranje upali a na verglanje isto .Krene sa brzim obrtajima pocne da dimi i onda odjedanput pocne da gubi brzinu obrtaja alnasera.Sve kontakte ocistio dodao dodatnu masu do alnasera jos jedino dizne nisam skidao .Jednom je morao da stane .Kupio sam ga pre dve godine i nije stajao ni jedan dan a presao sam blizu 80000 hiljada .Niko ne veruje da mu je potrosnja bila nesto iznad 4 litre pa ni ja sam nisam verovo dok nisam nekoliko puta premeravo predjenu kilometrazu sa potrosenim gorivom a auto preko 32 god.Zato mi je i stalo da ga popravim jer me putovanje autobusom do posla skuplje kosta..U svakom slucaju hvala svima jos jednom na izdvojenom vremenu .
Ја и даље мислим да је акумулатор главни проблем. А на гурање пали јер добија довољан број обртаја.Уз проблем са акумулатором вероватно постоји и проблем са лошијом компресијом па се и то покаже са првим хладним данима. Скидање дизни ми се чини сувишно јер он упали на гурање и ради како треба а то се не би десило да је проблем у дизнама.
Ето одговора у самом питању
Ослабио је акумулатор.