Crko mi je njegov original relej, koji i nije bio bas dobar. Lampicu je gasio nakon 4-5 sec a sam relej je caknuo-iskljucio grejace nakon 11-12 sec,pa sam morao dva,pa nekad i tri puta da ga grejem da bi upalio. Citao sam negde da je moguce ugraditi relej za grejace od Golfa dvojke 1.6D koji znatno duze drzi ukljucene grejace, pa molim za savet iskusnih: Da li je moguce ugraditi taj relej i da li su potebne neke prepravke oko povezivanja? ako nije moguce ugraditi taj Golfov relej,recite mi koji drugi da kupim a da mi drzi ukljucene grejace bar 30-tak sec. Unapred se zahvaljujem za svaki odgovor.
Relej grejaca za Kadet 1.6D iz 1986.god.
Ni u kom slučaju ne stavljaj relej koji drži grijače preko 10-12 sekundi, jer grijači su dizajnirani da trpe opterećenje i da se ugriju za to vrijeme. Tim potezom samo možeš skratiti radni vijek grijača na manje od mjesec dana.
relej drži duže grejače ali ne u punoj snazi zato služi da bi greječi još grejali dok je motor hladan
i posle izvesnog vremena ih isključi kod mene to potraje i nekih dva minuta zimi (corsa D 1.7) posle se isključe skroz a prvih 10 sekundi rade maximalno
bez releja prepušteno je sve na motor da se ugreje sam relej je tu da olakša a neke stvari trebe prepustiti majstorima
nikad nebi karabudžio auto sam
a i relej za kadet se može naći puna država tih opela a i ima dilera preko neta za rezervne delove
Hvala svima na jasnim i korisnim savetima. Pozdrav.
Nisam bas siguran da relej grejaca sam drzi grejace koliko on hoce, uglavnom ti stariji imaju u sebi NTC otpornik i na osnovu temperature vazduha drze grejace odredjeno vreme, a "naprednije" verzije releja iz tih godina dobijaju "podatke" sa senzora temperature rashladne tecnosti. Koji je takodje NTC samo u kucistu... Malo je glupo da grejaci rade isto vreme i zimi i leti...zar ne?
@peradetlic: Koje je godiste corsa? Mozes li malo da pojasnis kako relej pali grejace na manjoj snazi? Ako pricamo o klasicnom releju, ili rade ili ne, trece nema. Jedino ako su grejaci nekako tranzistorski ili tiristorski kontrolisani...
corsa je 1999 god. i sve ok sa njom
samo sam naveo kao primer
Nisi me razumeo, pitao sam to zato sto meni nije jasno kako radi taj relej, jer takav sistem nisam video nigde do sad...
kod mene reguliše termodavač koji se nalazi kod termostata za rashladnu tečnost
kad se taj termostat iskjuči (prekinem vezu) grejači rade 10-ak sekundi i ugase se skroz
zimus mi majstor to radio mislili su da je to u pitanju jer je teže palio pa smo probali bez njega kako radi
Sad skrecemo dosta sa teme...
Upravo sam pisao o tome, to je taj "eksterni" NTC...
Kada se otkaci ili poveca/smanji normalne vrednosti, releji rade tako u nekom "safe" modu...
Uglavnom poenta moje price je da klasican relej moze samo da upali i iskljuci grejace, ne moze da ih pali na manjoj snazi, to se moze resiti nekim tranzistorom ili tiristorom, koji bi btw imao ogroman hladnjak. Ali ja iskreno nisam video nigde takav sistem...
Kakav off...
Verovatno paše relej od G2, ako nisu isti kontakti, uzmi na otpadu konektor sa golfa i rešeno.
Možeš i preko tastera da povežeš grejače , taster za paljenje koji obično koriste na traktorima i kamionima, jače amperaže, pa držiš koliko smatraš da mu treba.