Upravo sam na FB gledao neku reklamu, koja je postavljena sastrane, u vezi grejanja vode za hladjenje motora, čime se greje kompletan motor, uključuje se ventilator i na taj način zagreva kabina i sam motor, pre samog startovanja motora. Sve je to lepo, i idealna stvar, ali, ta "stvarčica" košta "samo" iljadarku evrića-za nas koji vozimo "Stojadina" od 300-400 evrića, malo mnooogo. Došao sam na ideju da tako nešto napravim u samogradnji, jer sam još pre 10 i više godina video kod jednog našeg čoveka koji je nešto slično ugradio u "Tamića"-dizelaša, pa sam hteo da ovu ideju podelim sa vama prijatelji na forumu, ako neko ima sličnu ideju, ili već gotovu stvar. Evo kako je to rešenje bilo na "Tamiću"-na donje izlazno crevo hladnjaka, presečna je guma i postavljen "T" komad, na bloku motora (inače, to je traktorski četvorocilindrični motor), gde se ispušta voda, postavljen je priključak za crevo od pola cola, sa slavinicom. Na toj strani motora postavljeno je jedno kućište sa dva ulaza-izlaza, jedno prema onom "T" razvodniku i drugo prema slavinici na bloku motora. U samom kućištu postavljen je grejač od bojlera i sa gornje strane su priključci za el. energiju. E, sad, sistem rada je sledeći, odvrnu se slavinice-obe i uključi grejač. Prilikom rada grejača stvara se topla voda koja ide na gore, u ovom slučaju kroz blok do glave motore, a ona automatski potiskuje hladnu vodu u hladnjaku koja dolazi do posude gde je grejač-i tako u krug. Za nekih 20-30 minuta, kompletna voda a i motor se sasvim dobro ugreju da omogućavaju lako paljenje "tamića". Normalno, nakon toga se isključuje el. energija i skidaju klemice sa grejača. Kada sam video koja je cena ovakvog jednog "proizvoda" ubedjen sam da bi to mogli da napravimo i u našoj radionici, ali, hteo sam da se konsultujem sa nekim ko ima malo više iskustva što se tiče mehanike a i elektrike. Ima li neko kakav predlog? Pre svega, što se tiče samog grejača, mislim da je za put. automobil takav grejač isuviše jak, pa ako ima neko predog kakav bi grejač više odgovarao-i po jačini a i dostupnosti po ceni. Normalno, pri dostizanju odredjene temperature u motoru, moguće je uključivanje i uredjaja za grejanje, tako da bi se dobila i zagrejanost u samoj unutrašnjosti kabine. Sve to se može na ovakav način postići dok je auto u garaži, ili može i napolju, a auto zaledjen. Molio bih malo vašeg mišljenja.
Ugradnja grejača vode i motora u zimskim danima
prave ljudi svašta a i google je čudo
Pošto planiram da to bude malih dimenzija, da bi preko zime stajao montiran, bilo bi zgodno da je manjih dimenzija, a i zbog skučenosti prostora. Ovo što je @peradetlic okačio, vidim da nije nešto veliko, mada nemam predstavu šta je i gde bi ga na googlu malo "pročešljao", nadam se da nije suprotno propisima Foruma da se okači link gde se to može nabaviti. Deluje mi prikladno, ali, valda ne bi "odvalilo" džep za iljadu evrića.
samo sam na googlu ukucao grejač motora pa naleteo na ovo
cena mu je 40-60e
naleteao sam na još manja
pravo ti je ćudo ovaj internet, sad ću da pogledam, baš ti hvala.
Ovo je prosta stvar,idealno za SSM-izvedbu,od delova stare veš mašine napraviti "očas posla".Na parče cevi montirati s jedne strane pumpu a sa druge grejač i ubušiti dva priključka i to je to...
@peradetlic je apsolutno u pravu, za male pare se može kupiti gotova stvar, namenski pravljena. Pogledao sam, ima dosta toga, stvarno lepo uradjeno i može lepo da izgleda u montaži.
Druze spustis jednu sijalicu "kvocku" od 150W pored bloka i razvodnika (konkretno na jugu), prekrijes nekim cebetom ili satorskim krilom preko haube i ujutro pali i na -25 provereno
Bitnije je da akumulatoru bude toplo, jer sa padom temperature pada i kapacitet akumulatora, bez obzira bio nov ili stari.Što je stariji to je još gore.
Hehe, možda izgleda smešno, ali je efikasno....
pozdrav narode , evo da pokusam pomoci kako napraviti grejac antifriza jednostavno i za malo para , okacicu link gde se vidi kako izgleda https://youtu.be/DSFfynKKsiY
A da ubaciš Cinijev mek grejač za radijatore, ima ih u manjoj snazi valjda 0,5-2kw i imaju na sebi podešavanje temperature i zaštitu od pregrejavanja-prokuvavanja.