Pre izvesnog vremena sam otisao na JP pumpu da zamenim kucnu plinsku bocu 12,5 kg i tamo je radnica konstatovala da mi je boca naduvena. To je utvrdila stavljajuci kontrolni obruc koji je zapinjao i nije mogao da prodje odnosno boca je imala veci presek (fi).
Interesuje me kako je to moguce mada kada sam uzimao bocu ja nisam proveravao gda li je naduvena boca, radnica mi je daja objasnjenje da je to mozda zbog toga sto nisam zamenio crevo od boce do sporeta (staro je nekih 6 godina).
Sve mi to ne drzi vodu a nebih hteo da se igram ipak je to bomba u kuci ako se ispusti iz kontrole. Najmanji je problem da zamenim crevo ali nevidim logiku, na izlazu iz boce postoji sigurnosni ventil koji je iste starosti kao i crevo.
S toga molim ljude na misljenje, hvala. :nono :roll :nono
naduvena plinska boca
E vecu glupost odavno nisam cuo :tup :tup :hh :hh :hh
Naduvana plinska boca a uzrok neispravno crevo . :hh :hh :hh
Al dobro da krenemo redom
1 Plinske boce za kucnu upotrebu se rade od visoko kvalitetnih celika pogodnih za duboko izvlacenje , na bocama se rade svega dva spoja jedan koji spaja dve kalote a drugi je deo gde se uvrce ventil i to se radi zavarivanjem . Na svakoj boci ponaosob se rade svi moguci pregledi (rengen , ultrazvuk , hidroproba .... Sama prazne tezina boce govori o tome koliko se kvalitetni materijali koriste
Boce i ventili se atestiraju na pritisak od 300 bara (ako se ne varam ) I na savkoj boci postoji utisnut zig sa svim podacima
2 I TEORETSKI i PRAKTICNO je nemoguce naduvati bocu u bilo kakvoj kucnoj upotrebi .
E sad to su bile cinjenice , sad idemo na logiku , ako je crevo i regulator pritiska negde "pustaju " to ce samo smanjivati pritisak u samoj boci , jel a smanjivanjem pritiska opada cak i bilo kakva teoretska sansa da se boca "naduva " .
E sad ima jedno vrlo moguce resenje a to je da se konacno setio da sa trzita Srbije povuce sve ostecene i nestandardne boce . Kamo srece da to urade i sa svom ostalom "ambalazom " za tehnicke gasove . Sirota radnica ne zna o cemu se tu radi pa lupa onoliko . A mozda ime je to i fora da zaplase musteriju i da prodaju novu bocu .
Sve u svemu MIRNO spavaj
P.S trebalo bi redovno kontrolisati i regulator i crevo i to i vizuelno i sapunicom . I to minimum onda kad se menja prazna boca
S obzirom na dato objašnjenje dotične, trebalo bi proveriti da li je taj kontrolni obruč kružnog ili možda elipsastog oblika, a sem toga treba da ima i atest o ispravnosti "mere".
Trebao si sa tim obrucom proveriti i doticnu,da li se uklapa! :hh
Da li neko zna gde u BG mogu da kupim crevo za plin od 6 metara i reduktor pritiska za sport gorenje sa 2 plinske ringle. Cuo sam da postoji vise modela reduktora pritiska pa me interesuje koji da kupim.
Dobio sam preporuku da kupim dvozidno armirano plasticno crevo ali bi ja radije bas crevo za plin ali nisam nasao duze od 1,5 metar
Za plin se moraju koristiti samo creva za tu namenu, a što se produžavanja tiče, može metalostrugar da napravi čauru sa rebrima spolja, pa da se preko te čaure nastave dva creva i da se sve to fiksira šelnama.To je mnogo bezbednije nego koristiti neodgovarajuća creva, jer plin je agresivan na materijale koji nisu baš za tu namenu.
Da li neko zna gde u BG mogu da kupim crevo za plin od 6 metara
Imas u M.M.Lugu, tamo sam uzimao creva za peskiranje pa sam video da ima svih vrsta creva. Podaci o mestu imas na PP.
Ja sam imao istih problema kao i ti, morala je instalacija da ide kroz celu kuhinju tj. donje delove, pa sam umesto creva stavio klasicnu instalaciju bakarnu.
Naj radije bi crevo iz jednog komada a ne da pravim nastavke pa zbog toga i hocu da izbegnem bakarnu cev
Svaki spoj je potencijalna slaba tacka gde moze da curi plin. U slucaju bakarne cevi to je ukupno 4 spoja a da nastavljam 4 creva za ukupnu duzinu od 6 metara je vec 8 spojeva sto je po meni previse
clockwork_orange
najsigurnije je da uzmes acetilensko crevo (od autogenog aparata ) i ono se prodaje na m/d .
A sto se tice regulatora pritiska uglavnom su standardizovani pa mozes uzeti bilo koji samo da nije polovan il kineski
I obavezno uzmi dve selne al kvalitetnije (norma , wurth ..)
zvukoljub wrote:S obzirom na dato objašnjenje dotične, trebalo bi proveriti da li je taj kontrolni obruč kružnog ili možda elipsastog oblika, a sem toga treba da ima i atest o ispravnosti "mere".
Trebao si sa tim obrucom proveriti i doticnu,da li se uklapa! :hh
HE HE HE Ili da joj ponudim neki drugi fi da proveri svojim obrucom.
Hvala na odgovorima ako neko ima podatak mogao bi da napise na koliko bi trebalo da se zameni sigurnosni ventil i kako njega bezbedno proveriti da li radi ono cemu je namenjen.
pecko035 koji sigurnosni ventil, predpostavljam na bojleru, jer na plinskoj boci nije sigurnosni ventil nego je to reduktor pritiska.Na plinskoj boci može da radi godinama, samo prilikom zamene boce obavezno proveriti spojeve sapunicom da ne bi bilo bum, a što se bojlera tiče ako je u vodi dosta kamenca i ako je tip sigurnosnog ventila, kod koga nema provere ispravnosti, valjalo bi ga menjati nakon 4 do 5 godina rada.Nije skup a može da bue veliki problem ako je neispravan.
Da, da mislio sam na regulator (reduktor) pritiska, normalno da se podrazumeva provera spojeva na curenje plina (sapunica najbezbedniji nacin - u flasi se imucka malo vode i nekog deterdzenta dok se nedobije pena i to se onda nanese na spojeve i ako nema mehurica nema ni curenja).
Tu bih jos dodao da u slucaju curenja dolazi do BUM-a usled zasicenja vazduha te prostorije zapaljivim i ujedno vrlo eksplozivnim gasom.
Da sa tim da sa vremena na vreme treba proveriti i samu gasnu instalaciju sporeta (cevke ,razvod,mesacke dizne ) . Jer u slucaju da plamen bude "povucen " unutar instalacije on moze da stigne i u bocu .
Recimo da bi pravilo bilo minimum 1 godisnje pregledati sporet .
E sad jedan savet za sve .
Ukoliko bi slucajno i doslo do uvlacenja plamena u sam sporet . PRVO treba savitit (prelomiti ) crevo rukama ili ga odseci pa tek onda zavrnuti bocu . Zavrtanje rucice na sporetu cesto zakasni jer plamen vec prodje mesacki ventil . Naravno kod novijih sporeta postoje vise stepena zastite (tremolement , nepovratne prigusnice) . Ali se nazalost kod nas uvek mogu naci sporeti i resoi tzv gole konstrukcije koji imaju samo dugme za ovaranje i zatvaranje mesackog ventila a nista od zastitnih uredjaja . A kod sporeta ovakve konstrukcije u slucaju da dodje do slucajnog gasenja plamena na ringli gas nastavlja da curi
Regulator pritiska na boci za propan-butan,kao i crevo trebalo bi menjati na svakih 3-5 godina.Crevo bi trebalo kupovati sa atestom,a regulator od proverenih proizvodjaca.Takodje,prilikom zamene boce,holender na regulatoru ne treba pretezati,i obavezno proveravati curenje.Pozeljno bi bilo bar jednom godisnje promeniti i gumicu u holenderu regulatora pritiska koja ustvari i dihtuje na bocu.
Tenzor,korisni saveti za svakog ko koristi gas.
Pecko035,do velikog BUM ne dolazi pri velikoj koncentraciji plina u prostoriji,nego kada se stvori tzv.idealna mesavina vazduha i plina.Takodje,potrebna je i varnica... :nes
clockwork_orange
najsigurnije je da uzmes acetilensko crevo (od autogenog aparata ) i ono se prodaje na m/d .
Ovaj savet ne preporučujem.Kako reče darkelja samo atestirana creva za plin ili gas propan-butan.Tu nema improvizacije može biti jako skupo posle.
Zvukoljube i creva za acetilen i kiseonik su takodje atestirana,tako da se mogu koristiti.Naravno,postoje creva koja su predvidjena za boce sa PB,i uz njih se dobija i atest,naravno ako nisu kineska.U principu moze covek malo i da bira po ceni,ali nikako po pitanju bezbednosti.
Pošto je tema takva da posledice mogu biti ozbiljne, proverićemo kod proizvodjača creva za autogene aparate da li se ta creva mogu koristiti i za PB, da ne bismo savetovali ljude tako da neko nastrada, ne daj Bože.
Pecko035,do velikog BUM ne dolazi pri velikoj koncentraciji plina u prostoriji,nego kada se stvori tzv.idealna mesavina vazduha i plina.Takodje,potrebna je i varnica... :nes
Pa varnica se valjda podrazumeva, za toliko valjda svi mi shvatamo da je ona obavezna za ovako nesto kad je propan-butan u pitanju. Siguran sam da je svaka koncentracija rizicna, mislim da je PB inace laksi od vazduha i da se talozi pri podu kada je u manjoj koncentraciji.
Ne znam tacan razlog ali napomenuo bih da se masnim rukama NE PRILAZI odnosno NE DODIRUJU boce sa kiseonikom, jer tu ne treba varnica da bi doslo do reakcije :nono
Za autogeno zavarivanje se koristi acetilen i kiseonik, znaci ne propan-butan.
Acetilenska i creva za plin kad se upale treba da se stapaju u unutrašnjosti i da blokiraju plamen bar sam ja tako učio u onoj škoi od pre 33 godine.E sad ova creva što ima da se kupe nešto mi ne liče na ona nekadašnja.Nekad je na crevetu pisalo dokle može da se koriste,a ti kako oćeš menjaj ili ne tvoj problem.A ovo sa merenjem malke smešno.Šta da kažem ja kad koristim boce za kazan za rakiju i već od prvih par litara sipam vruću vodu preko boce jer ledi zbog velike potrošnje reko mi to prodavac plina...kuj li koga vod pravi budalom.
Da za zavarivanje se koristi acetilen i kiseonik ali se za rezanje korsiti kombinacija PB i kiseonik jer je jeftinije a ucinak isti
pecko035 PB je teži od vazduha i zato se taloži pri tlu, a zbog toga nije dozvoljeno skladištenje plinskih boca u podrumskim prostorijama.
pecko035 PB je teži od vazduha i zato se taloži pri tlu, a zbog toga nije dozvoljeno skladištenje plinskih boca u podrumskim prostorijama.
U pravu si nisam procitao sta sam napisao izvinjavam se mada se vidi u recenici sta sam mislio jer ono sto je teze pada na dno :bye
Koliko sam cuo ima tri vrste reduktora pritiska na 1.1, 1.2 bara i 1.3 bara da li neko zna koji je odgovarajuci za sporet
Imaš reduktore sa manometrom koji mogu da regulišu pritisak.
Pakleni...pritisak iz PB boce se pomocu regulatora pritiska snizava na 30mb (milibara),sto je i izlazna vrednost na dizni sporeta.Ako si kupio nov sporet uz njega treba da dobijes dva kompleta dizni (obicno tako isporucuju),jedan za PB,a drugi za zemni gas.Dizne za zemni gas imaju malo veci otvor,ali dovoljno da mozes golim okom da primetis.
Koliko sam cuo ima tri vrste reduktora pritiska na 1.1, 1.2 bara i 1.3 bara da li neko zna koji je odgovarajuci za sporet
Ima na 1.03 bara, mi koristimo takav.
Ima na 1.05 bara, nemacka norma.
Tako visoke pritiske koje si naveo ne koristi niko u svetu.
Kao sto je recen, nasa mera je 30 milibara.
Tome odgovaraju reduktori italijanskih proizvodjaca.
Osim pritiska, vazan parametar je i protok reduktora.
Za sporet, pec ili slicno minimalni protok treba da bude 0.5kg/sat.
Protok se odabira prema potrosacu. Ovo gore je tu negde do oko 5kW, zbirno potrosaca vezanih na jedan reduktor.
Postoje i setovi za prikljucenje koji imaju 2 reduktora (za 2 boce) sa automatskim prebacivanjem kada se prva boca isprazni, a postoji i dodatak za grejanje reduktora za zimsku upotrebu reduktora ( i boce).
Boca sa reduktorom bi po preporuci trebala da se nalazi van zatvorenih prostorija, dakle nikako unutar stana/kuce vec napolju recimo na terasi.
I kao sto je receno, sa bilo kojim gorivom pa i ovim treba postovati pravila i bez improvizacija i stednje na crevima, gumicama, ventilima i slicno.
Hvala puno na odgovorima
Ocgledno je da sam ja ili dobio pogresnu informaciju ili pogresno protumacio sto se tice pritiska i reduktora.
Na reduktorima sam samo video informaciju od 30 milibara a ne i informaciju o protoku. Koji bi protok bio dovoljan za sporet sa dve plinske ringle?
Jos jedno pitanje buduci da ne mogu da nadjem crevo za plin duzine 6 metara da li mogu da koristim crevo za acetilen/kiseonik (autogeno varenje)
Protok kod regulatora pritiska koji se nejcesce koristi za sporete je 1 kg/h.Napominjem da je to njegov maksimalan protok,inace je u praksi manji.Crevo za acetilen je bolje,trajnije i bezbednije od kupovnih crnih creva (uzduz rebrastih) koja su namenjena za PB.Jedino ako bi nasao creva koja se koriste u industriji,narandzaste boje,neuporedivog kvaliteta i iste takve cene.
Sigurno imas u komsiluku neki servis za ugradnju autoplina, pitaj gde kupuju creva za autogas na veliko i u tim prodavnicama imaju sve original i creva i selne za creva (drugacije su od obicnih selni)
U Va ima firma Gumimetal i stvarno su dobro snabdeveni imaju creva na metar od fi 4 mm pa na vise i prateci (kolonijal) creva trpe pritisak do 30 bara , a i na njima pise promer, proizvodjac i koliki pritisak trpe.
Sva creva su armirana.
ja energija ne izmisljam "toplu vodu" dao sam samo po meni potpunu informaciju jer vidim da covek iz bg ima problem gde i kako da nadje odgovarajuca creva a izmedju ostalog ja imam prikljucke doduse nemacke koji imaju na sebi selne, sta znam valjda ti glupi nemci jos nisu izmislili toplu vodu i konusne prikljucke
S obzirom na dato objašnjenje dotične, trebalo bi proveriti da li je taj kontrolni obruč kružnog ili možda elipsastog oblika, a sem toga treba da ima i atest o ispravnosti "mere".
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..