Ja sad kad nešto ispričam mnogi će se ismijat, i ja bi se smijo da nisam vidio svojim očima.U mom gradu postoji jedna trgovačka veća kuća koja prodaje razne vrste materijala između ostalog su i zastupnici šidel dimnjaka.Oni čak imaju ovlaštene montere za šidel dimnjake i vrše između ostalog i zidanje istog.Danas mi je vlasnik te firme pokazao šta je uradio u svojoj privatnoj kući, prije par godina je ozidao dimnjak po propisu i uvjek ga je zezao .Sad su njegovi majstori ištemali unutrašnji dio(keramički onaj žuti) dimnjaka i dizalicom uvukli odozgo cjev fi200mm debljina stjenke 10mm metalnu cjev u dimnjak.Cjev je u komadu nekih 7-8m.Posle toga dimnjak funkcioniše perfektno cugovi kad se otvore to vuče fantastično.Pošto sam ja metalske struke nadolazimi ideja da to probam i ja samo nebih uvlačio cjev u dimnjak već bih postavio pored i izolovao staklenom vunom i limom zaštitio.Šta mi imate reći dali da postupim tako i imali neko nešto slično tome.
Šidel dimnjak
Pa sta da ti kazem . Sidel ima te metalne elemente za popravku postojecih dimnjaka koji se uvlace . U pitanju ke kiselootporni inox . Ima i cevi i fazonskih komada . E sad sto se tice metalnih dimnjaka iam sam na par mesta takve "akcije " negde sto je moralo tako a negde da se resi nemoguc problem i uvek je funkcionisalo bez problema . Mada nikad nisu u pitanju bili stambeni objekti vec radionice il pomocni objekti . Sta da ti kazem probja pa nam javi . Ja verujem da nece biti problema sa tim metalnim dimnjakom , samo vodi racuna da napravis vrtanca za ciscenje i da ima gde da slije kondenzat . I naravno vodi racuna o dilataciji
imam problem sa curenjem i potpaljivanjem sidel dimnjaka dali je to normalno pozdrav
Curenja ne bi trebalo da bude ako je uradjeno sve po preporukama proizvođača, a što se potpaljivanja tiče to zavisi od visine dimanjaka i udaljenosti od površine krova, kao i samog slemena.
da li meni neko moze pomoci vezano za sidel? Stvara mi se ponovo kondenz voda. Inace je komplet nov. Bio je 5 metara a sad je 7 i obzidan je ciglom. A sto se tice kotla i on je nov ali ne mogu da se otarasim smole.
Slabo ti to ložiš. Naloži pošteno da temeperatura kotla bude bar 70 stepeni i da ne pada ispod 60. To je teško kada je ovako toplo, ali se mora.
Naravno, ako je ono što ložiš suvo.
Kondenz i smola su znaci pothlađenog loženja. Ako ima puno smole na kotlu onda imaš dobar izolator u peći pa je treba očistiti (sastrugati) što pre (ako se dobro sećam 1cm smole smanjuje iskoristivost peći za 30%).
Preporuka je da se cirkulaciona pumpa uključi tek kad temperatura kotla dostigne 60 stepeni.
Vidi ovako, meni je visina unutrasnjih prostorija 2,15 ako ja zalozim na 70 stepeni meni ce unutra biti 35 stepeni. Posto sam prosle godine kupio kucu i na kraju placa je bilo dosta supa, ja sam to srusio i sad sam isekao oko 7 kubika drva, mada mi se to ne cini vlaznim jer nit su mokra nit su teska mada su stojala napolju na gomili pa su dozivela koju kisu. Sto se smole tice nije ona velike debljine samo sto kada otvorim vrata od kotla stalno se cuje kao da sipam vodu na vatru.
Onda ti je (za trenutne energetske potrebe) peć prevelika.
Najjeftinije rešenje ti je četvorokraki ventil koji treba da se ubaci u sistem, koji održava temperaturu kotla na 60 stepeni, a u odlazni vod meša povratnu vodu iz radijatora sa onom iz kotla i daje ti, recimo, vodu od 50 stepeni ili koliko podesiš.
Ono da kad ložiš šušti kao da si stavio vodu na vatru mi ne zvuči dobro. Mokro gorivo? Najverovatnije.
Nisam bio tu pukla mi mreza posto idem preko laptopa. Kada nalozim na otprilike 50, 60 Stepeni u prostorijama bude oko 24 stepena, a drva kazem bila su na kisi mada su mi bila suva sad kada sam ih sekao sa pilacima. Moguce da dimnjaca ima neke veze sa tim?
Jesi ti non stop tu?
Temperatura kotla ti je mala i to se može rešiti četvorokrakim ventilom.
Ja imam isti problem, pošto sam stavio dodatno izolaciju i sada gušim kotao da mi ne bude pretoplo.
Ili investiraj ili se navikni. Dodatna stvar je što će vek kotla biti znatno kraći.
A nisam stalno na mreži. Mora malo i da se radi. :tup
Ma to sto ti se cuje voda je sasvim moguce da drzis malu temperaturu vode u kotlu pa se non stop stvara veliki kondez koji se sliva, a normalno je da zato imas i smole
Smola u ovom periodu je sasvim "normalna" stvar ali trebas da vodis racuna da ti se ne nagomila bas, bas pa da smanjis iskoristivost kotla. Ako je imas u malim granicama, u zimskom periodu ce sve to sagoreti jer ces gurati vecu temperaturu vode
Ja i u ovom periodu drzim vodu na 60*C, u kuci mi je 25*C i imam malo smole, ali to je najvise iz razloga sto svaki dan stalno potpaljujem kotao i onda moras da sto brze naguras temperaturu kako bi bilo manje kondeza, a za to su ti najbolje sapurine, ali njih je jako tesko naci (bar ovde kod mene pa ako ima nekog u okolini Zrenjanina da ih proda neka mi pusti PP)
E sad jedno pitanje i od mene, zasto npr svi preporucuju da se pumpa pali na 60*C koja se u kotlu lako postigne, ali kad je ukljucis to je po meni sok za sistem jer od jednom naidje ogromna kolicina hladne vode i dolazi do jos veceg kondeza, koji se moze primetiti na hladnom kraju kotla gde moze da se pojavi i kondez
Ja npr palim pumpu odmah cim potpaljujem vatru i samim tim nema velike temperaturne razlike izmedju toplog i hladnog kraja
Jedno pitanje i za cetvorokraki ventil, da li kad se on montira mora da se koristi i ona neka pumpa koja automatski upravlja sa njim ili moze samo on pa dase rucno odredi u kom odnosu da mesa toplu i hladnu vodu u zavisnosti od potrebe
Poz
E sad jedno pitanje i od mene, zasto npr svi preporucuju da se pumpa pali na 60*C koja se u kotlu lako postigne, ali kad je ukljucis to je po meni sok za sistem jer od jednom naidje ogromna kolicina hladne vode i dolazi do jos veceg kondeza, koji se moze primetiti na hladnom kraju kotla gde moze da se pojavi i kondez
Pročitao preporuku proizvođača Junkers koji ima i senzor na vrućem kraju koji pali pumpu na 60 stepeni. Razlog je sledeći: što kraće vreme rada kotla ispod 60 stepeni jer se tada stvara više dima, lošije sagorevanje goriva i kondenz, koji je uglavnom sumporna kiselina koja drastično smanjuje vek kotla.
Kada kotao postigne 60 stepeni i uključiš pumpu, izlazna voda je najmanje 45 stepeni i za 10 minuta ceo sistem će imati 60 stepeni.
Dakle, kotao radi kraće na pothlađenoj temperaturi jer greje samo vodu u kotlu (20-30l). Kada se zagreje ta voda i površina kotla, nova voda iz radijatora ne može bitno da ga ohladi, pogotovo što vatra sve jače gori.
Ja npr palim pumpu odmah cim potpaljujem vatru i samim tim nema velike temperaturne razlike izmedju toplog i hladnog kraja
Tada ti kotao greje ceo sistem u pothlađenm režimu (bar 150-200l) i radi 20-30 minuta tako.
Jedno pitanje i za cetvorokraki ventil, da li kad se on montira mora da se koristi i ona neka pumpa koja automatski upravlja sa njim ili moze samo on pa dase rucno odredi u kom odnosu da mesa toplu i hladnu vodu u zavisnosti od potrebe
Četvorokrakim ventilom upravlja elektromotor koji dobija komandu od elektronike u luksuznijoj varijanti. Bez motora može se nameštati ručno.
Pročitao preporuku proizvođača Junkers koji ima i senzor na vrućem kraju koji pali pumpu na 60 stepeni. Razlog je sledeći: što kraće vreme rada kotla ispod 60 stepeni jer se tada stvara više dima, lošije sagorevanje goriva i kondenz, koji je uglavnom sumporna kiselina koja drastično smanjuje vek kotla.
Kada kotao postigne 60 stepeni i uključiš pumpu, izlazna voda je najmanje 45 stepeni i za 10 minuta ceo sistem će imati 60 stepeni.
Dakle, kotao radi kraće na pothlađenoj temperaturi jer greje samo vodu u kotlu (20-30l). Kada se zagreje ta voda i površina kotla, nova voda iz radijatora ne može bitno da ga ohladi, pogotovo što vatra sve jače gori.
Kazes procitao si preporuku...ja imam Junkersov kotao Superclass S i isto ovo stoji, ali ja u kotlu imam 60-70l vode, i u pocetku sam bas ovo radio po preporuci i kad naguram 60*C ukljucim pumpu i temperatura vode mi padne na 30*C i onda je polako dogreva, vise kondezuje jer taj sok stvori u njemu bas dosta pare koja mi zagusi vatru i koliko sam pratio brze postignem temperaturu kada mi pumpa radi od pocetka jer ravnomerno dize temperaturu,
Sledece sezone planiram da ugradim i cetvorokraki ventil pa ce mozda onda i situacija biti bolja jer cu njim regulisati protok tople vode u hladan vod
Ne znam ti više šta reći. Možda ako imaš puno vode.
Ja imam mnogo lošiju peć (Podvis Knjaževac iz 1987.) koja nije ni pravljena za drva sa mnogo manjom iskoristivošću. U njoj se nalazi 35l vode, imam panelne radijatore u kojima ima još 60l i ekspanziona posuda od 25l. Sve ukupno oko 120l. Kada upalim kotao i isključim pumpu, dočekam 60 stepeni u kotlu, kada uključim pumpu izlazna voda je oko 45 stepeni i ne pada. Kada promeša svu vodu (oko 5 minuta) temperatura izlazne vode raste. Kada se tuč ili čelik zagreju ne hlade se tako brzo.
Možda da probaš sa većom temperaturom (70 stepeni) i sa manjom brzinom pumpe (jedinica)? To će sigurno pomoći.
Za sve to je gas zakon. Klikneš na termostat i za 5 minuta vreli radijatori, održavaš temperaturu koliku hoćeš. Upališ i zaboraviš. Ali sada je preskup.
Pa ja samo kazem kako je meni....Isto sam citao preporuke proizvodjaca, da se pumpa pali na 60*C ali meni je nekako gore nego od starta
Pumpa mi stoji na drugoj brzini, pa cu bas probati ovo sa prvom brzinom da vidim kako ce ici, a sledece godine stavljam sigurno cetvorokraki ventil jer verujem da ce on smanjiti i problem sa smolom u prelaznom periodu, jer ako ne zelis da ti bude pretoplo izregulises ventil, kotau uvek radi na tom nekom dozvoljenom minimumu, a verovatno ce se smanjiti i potrosnja ogreva u nekoj maloj meri u ovim prelaznim periodima (mada ja sam i sada skroz zadovoljan ekonomicnoscu kotla, ali ako moze jos vise sto da ne)
Bogami brzo ti postignes temperaturu. Meni treba npr od starta kada mi je voda nekih 20*C i da ugrejem ceo sistem na nekih 60*C u proseku 60 min, 40*C-45*C doguram brzo ali onda sto je i logicno treba malo vise vremena jer treba ugrejati vodu tj prostor kako bi se i smanjili gubici i podigla temperatura
Sta koristite za prvu vatru u kotlu tj za najbrze podizanje temperature. Ja koristim sitne grancice od rezanja voca i otpadnu dasku i letvu, a za odrzavanje temperature bukvu. kazu da je sapurina odlicna za pocetno dizanje temperature, ali kako sam zakasnio sad je ne mogu naci, jer ko je imao prodao, a ko lozi cuva je
Poz
Za prvu vatru sitno drvo za početak, a odgore 2-3 parčeta bukve ne deblje od 10cm. Onda dopuna kad se razgore (kada ono sitno drvo izgore pa ostavi mesto) sitnija bukva.
Koliko ti vode u sistemu imaš? Sat vremena mi je stvarno puno. Taj Junkers traži jako dobar dimnjak (moj je Šidel 160mm, 12m) pa i tu može biti problem.
I ja sam bacio oko na njega jer je tropromajni, ali ovo kod tebe je razočaravajuće: da kao jednopromajni ne može da zagreje 60l vode za 15 minuta...
Ja nemam lepo mišljenje o četvorokrakom ventilu sa stanovišta ekonomičnosti jer on samo održava temperaturu kotla na 60 stepeni i vrti vodu u malom krugu dok ta energija ne izađe kroz odžak. Dakle, o uštedi goriva nema reči, samo ušteda na propadanju kotla, što i nije loše.
da li meni neko moze pomoci vezano za sidel? Stvara mi se ponovo kondenz voda. Inace je komplet nov. Bio je 5 metara a sad je 7 i obzidan je ciglom. A sto se tice kotla i on je nov ali ne mogu da se otarasim smole.
Smola je posledica nepotpunog sagorevanja.
Ili nema dovoljno kiseonika u lozistu ili je preniska temperatura.
Pri tome gorivo koje se lozi mora da bude suvo, sa max 20% sadrzaja vlage.
Trajno resenje za kotao je dogradnja akumulatora toplote sa regulacijom, uz takvo lozenje kotla da je uvek pri maximalnim vrednostima za datu velicinu lozista.
Visak toplote iz kotla se cuva u akumulatoru, tipicno za ovakvu spoljasnu temepraturu, a kotao se lozi na optimalan nacin.
Nisi naveo koje je boje dim koji napusta dimnjak.
Treba da bude prozirno bele boje, gotovo nevidljiv kada je sagorevanje kako treba podeseno a dostignuta minimalna potrebna temperatura.
Takodje, sam dimnjak mora da se dobro zagreje, Schiedel sistem nije bas najpogodniji za lozenje kotlom sa prekidima u lozenju (ima preveliki termicki kapacitet) vec se obicno preporucuje Inox dimnjak (brzo se i lako zagreje na radnu temperaturu dimnjaka).
Kako je u pitanju novi kotao mozda ne bi bilo lose i pregledati softver kotla (ECU) kako je podeseno upravljanje i eventualno ispravnost lambda sonde.
To ako je kotao savremene konstrukcije sa kontrolom procesa sagorevanja.
Ja na tvom mestu ne bih nista sam preduzimao, posto su i dimnjak i kotao novi tj u garanciji.
Pozovi izvodjaca/ proizvodjaca i trazi pismeno objasnjenje sta i kako dalje.
Nisam bio tu pukla mi mreza posto idem preko laptopa. Kada nalozim na otprilike 50, 60 Stepeni u prostorijama bude oko 24 stepena, a drva kazem bila su na kisi mada su mi bila suva sad kada sam ih sekao sa pilacima. Moguce da dimnjaca ima neke veze sa tim?
Premalo lozis kotao.
Minimalna temperatura vode u kotlu je oko 72-75C da bi radio ispravno.
Nije pravilno dimenzionisan grejni sistem za tu kucu kao potrosaca, odnosno kotao koji imas nije predvidjen za rad u ovim (toplim) prelaznim klimatskim uslovima.
Ima vise resenja, mesni termostatski ventil kao jedno a akumulator toplote sa reglerom punjenja (energetski znatno smanjuje gubitke kroz dimnjak) kao najlakse izvedivo.
Pogledaj na tu temu regulacije www.termoventiler.se ili resenja upravljanja kotlom firme CTC.
Uporedi sa svojim kotlom u smislu razlika u nacinu rada, i shodno tome pronalazenju adekvatnog efikasnog resenja.
Za prvu vatru sitno drvo za početak, a odgore 2-3 parčeta bukve ne deblje od 10cm. Onda dopuna kad se razgore (kada ono sitno drvo izgore pa ostavi mesto) sitnija bukva.
Koliko ti vode u sistemu imaš? Sat vremena mi je stvarno puno. Taj Junkers traži jako dobar dimnjak (moj je Šidel 160mm, 12m) pa i tu može biti problem.
I ja sam bacio oko na njega jer je tropromajni, ali ovo kod tebe je razočaravajuće: da kao jednopromajni ne može da zagreje 60l vode za 15 minuta...
Ja nemam lepo mišljenje o četvorokrakom ventilu sa stanovišta ekonomičnosti jer on samo održava temperaturu kotla na 60 stepeni i vrti vodu u malom krugu dok ta energija ne izađe kroz odžak. Dakle, o uštedi goriva nema reči, samo ušteda na propadanju kotla, što i nije loše.
Za sat vremena mi je voda u celom sistemu 60*C, a ne samo u kotlu, a u kotlu mogu da je zagrejem cas posla, ali kao sto sam rekao ja pumpu palim odmah tj ni ne gasim je i od pocetka grejem celu vodu.....
Majstora koji mi je to sve radio (a inace smo dobri drugari) kad sam ga pitao da li je to dugo, rekao je to je odlicno da zagrejes sve u kuci na 60*C za sat vremena i sam je rekao da je kotao strasno ekonomican, a to se vidi kad postignem temperaturu i kad ga prebacim na tri promaje posle 30 min mogu da drzim ruku na cevki koja je prikljucena na dimnjak sto govori koliko je iskoristivost i samog dima
Sto se tice potrosnje u ovom periodu to mi je 4-5 cepanice (tj jedna stangla od 1m) bukve za celo popodne (evo juce sam upalio pec oko 13 h i u 22h sam ubacio petu cepanicu i do 1 posle ponoci radijatori su mi jos bili mlaki) i u kuci mi je 25*C (neracunam sitne grane koje su mu za potpalu i podizanje temperature, vec kad postignem 50*C u sistemu, bacim bukvu i mir)
Dimnjak mi je oko 15m, u unutrasnjem zidu promera 25*25cm tj na 6 cigala, ali na nekih 6m se krivi pod uglom od 30* jer sam se prikljucivao na postojeci dimnjak koji mi se nije spustao iz podruma
Dimnjak je i prevelik, kad palim vatru moram da zatvaram promaje na trenutak jer mi gasi papir koliko vuce
Ako si ga merkao slobodno ga pazari jer sam ja odusevljen i ekonomicnoscu a greje kao lud
Sto se tice pitanja kolicine vode nemam pojma, ali ako mozesda mi kazes koliko vode ima u metru panelnih radijatora tipa ako se dobro secam 22 lako cu ti reci, ali samo kotao ima tacno 63l
Ako dimnjak ozidam samo ciglom,da li treba da ga spolja izolujem stiroporom ili ne?
Izolacija je vrlo pozeljna, ali ne stiroporom vec kamenom vunom.
Izolovan dimnjak ima vecu temperaturnu razliku gasova a time i veci cug sto je povoljno za proces sagorevanja u lozistu kada nije jako hladno napolju.
Pri tome dolazi kao nus pojava i povecanje stepena iskoristenja goriva pri lozenju.
Za sat vremena mi je voda u celom sistemu 60*C, a ne samo u kotlu, a u kotlu mogu da je zagrejem cas posla, ali kao sto sam rekao ja pumpu palim odmah tj ni ne gasim je i od pocetka grejem celu vodu.....
Jedino da smanjiš brzinu pumpe. Ja moju držim na 1 (Grundfos 25/50) i tada troši 35w/h (da ne veruješ: pumpa od 100w za sezonu potroši 2200din struje!!!).
Sto se tice pitanja kolicine vode nemam pojma, ali ako mozes da mi kazes koliko vode ima u metru panelnih radijatora tipa ako se dobro secam 22 lako cu ti reci, ali samo kotao ima tacno 63l
Imamo jednake radijatore. Mislim da imaju oko 2-3l vode po dužnom metru tip 22 visine 60cm (Jugoterm,ne piše u tehničkim karakteristikama, ali po sećanju je tu negde).
Dakle imaš i malo vode, oko 150l, što treba da se zagreje čas posla.
Ja bih probao upaliti po preporuci, a kad se zagreje na 60 stepeni onda uključi pumpu na 1. Eksperiment, šta drugo. Stara, dobra, čuvena metoda bezuspešnih pokušaja.
Inače ja taj problem loženja, a posebno u toku prelaznog perioda, rešavam upravo rezervoarom tople vode.
Evo sad sam bas stopovao vreme, a sta cu drugo raditi dok lozim prvu vatru
Krenuo u 15:20h i tacno u 16h usao u kucu i tad je voda bila 55*C (znaci pumpa upaljena od pocetka, na drugoj brzini, severova pumpa)
Sutra cu bas probati ovu varijantu sto si predlozio da je stavim na jedinicu i da je upalim kad je voda 60*C, ali kontam ako pumpa sporije vrti teze ce i da zagreje ceo sistem, jer je sporija cirkulacija ili gresim????
Bas sam trazio ovaj podatak za vodu u radijatorima ali nigde, imam taj tip 22, proizvodjac Protherm
Za sat vremena mi je voda u celom sistemu 60*C, a ne samo u kotlu, a u kotlu mogu da je zagrejem cas posla, ali kao sto sam rekao ja pumpu palim odmah tj ni ne gasim je i od pocetka grejem celu vodu.....
Jedino da smanjiš brzinu pumpe. Ja moju držim na 1 (Grundfos 25/50) i tada troši 35w/h (da ne veruješ: pumpa od 100w za sezonu potroši 2200din struje!!!).
Sto se tice pitanja kolicine vode nemam pojma, ali ako mozes da mi kazes koliko vode ima u metru panelnih radijatora tipa ako se dobro secam 22 lako cu ti reci, ali samo kotao ima tacno 63l
Imamo jednake radijatore. Mislim da imaju oko 2-3l vode po dužnom metru tip 22 visine 60cm (Jugoterm,ne piše u tehničkim karakteristikama, ali po sećanju je tu negde).
Dakle imaš i malo vode, oko 150l, što treba da se zagreje čas posla.
Ja bih probao upaliti po preporuci, a kad se zagreje na 60 stepeni onda uključi pumpu na 1. Eksperiment, šta drugo. Stara, dobra, čuvena metoda bezuspešnih pokušaja.
Inače ja taj problem loženja, a posebno u toku prelaznog perioda, rešavam upravo rezervoarom tople vode.
Možda grešim, ali...
Ako četvorokrakog ventila nema onda sva topla voda odlazi u sistem i koristi se. Nema problema, 100% iskoristivost.
Ako četvorokraki ventil postoji onda se deo tople vode vraća u kotao i vrti vodu u cirkulacionom krugu kotao-četvorokraki ventil-kotao što je sa pozicije grejanja kuće nekorisna energija tj bacanje para. Ta energija samo može izaći kroz odžak, grejati kotao i kotlarnicu.
Ventil postoji samo da bi pomirio toplu sobu (ne pretoplu) i temperaturu polazne vode kotla od najmanje 60 stepeni (da bi bila iole prihvatljiva iskoristivost goriva, bez dima i smole).
Kako u prelaznom periodu voda od 60 stepeni u sistemu (većini) stvara pretoplu sobu, ventlom za mešanje se napravi hladnija voda i svi zadovoljni (i soba i kotao).
Problem je nastao u početku tj u projektu: nekad se projektovalo grejanje na -20 napolju polazna/povratna voda 90*/70* tj prosečno 80*. Ako je tako postavljen sistem, onda na 0* voda treba da bude 60* i sve je u redu.
Ali, mi onda ugradimo izolaciju ili stavimo više radijatora i poremetimo te odnose i upadnemo u problem.
Činjenica je da je najprijatnije grejanje kada je temperatura grejnog tela što bliža temperaturi sobe.
Sutra cu bas probati ovu varijantu sto si predlozio da je stavim na jedinicu i da je upalim kad je voda 60*C, ali kontam ako pumpa sporije vrti teze ce i da zagreje ceo sistem, jer je sporija cirkulacija ili gresim????
Stvar je da će ti izlazna voda biti 55* stalno i da neće padati tj kotao će ti stalno raditi u optimalnom režimu što daje bolju iskoristivost goriva.
Za sat vremena je zagrejana sva voda na oba načina, a na drugi način je potrošena nešto manja energija jer je kotao radio u optimalnom režimu i sa manje smole i kondenzata koji sadrži sumpornu kiselinu koja nagriza kotao.
Teško da uštedu goriva možemo izmeriti, ali čitam na forumu da je nekima peć od 1000 evrića procurila posle 3. godine, a to je vrlo vidljiv podatak. Uzrok, samo mokro gorivo i pothlađeno loženje. Sem ako nije kotao pravio komšija u garaži (svi renomirani proizvođači stavljaju bar 4mm čelika).
Da, ali...
Kad se obori temperatura koja odlazi u kucu znaci da i kotao ostaje na visokoj temperaturi i tada regulator promaje odradi svoj posao i zagasi vatru te cuva gorivo koje ne odlazi kroz dimnjak beskorisno! Tada vam koto postaje rezervoar tople vode te ne morate bacati novac na eksterne rezervoare!!!!
Pozz
Složio bih se kada bi se taj akomulator ponašao kao grejač u bojleru: kada se potroši energija on se uključi, dogreje i ugasi.
Ovako se priguši vatra, a voda je i dalje 60*, Neka pola vode ode u sistem, a pola opet u kotao. Ta polovina vode u kotlu se vrti u kotlu i neminovno hladi, tj dogreva vatrom. Ako se zna da je iskoristivost kotlova na loženje 70%, a inercija velika eto bačene energije.
Drastičan primer: naloži se vatra i zatvori se ventil. Voda se vrti od ventila do kotla. Klapna zatvori vazduh skoro skroz i priguši vatru. Da li će gorivo izgoreti? Naravno. Koliko korisne energije ide u sistem? Ništa. Gorivo otišlo kroz dimnjak. To se isto dešava i sa delom vode koji se vraća u kotao.
Takav sistem i ne može bolje da se kontroliše. Jednostavno, tako je kod loženja.
Gas i struja su druga priča, ali i druga cena.
Problem je resen.Etazirao sam ih na vruce i utopio u zid iza dimnjaka.Bilo je malo cupavo al je ispalo cool.