Imam trajnožareći kotao 32 kW! kuća mi je oko 150 kvadrata nije kuća kuća omalterisana nema fasade.i imam jedan probelm. Problem je taj kondenz, dešava mi se da niz čunjak ili kako ga ja zovem dimnjak teče voda, ali ne mnogo kao što ovi gore neki priačaju. I ta trajnožareće peć ima neke kanala za čišćenje, i u njima mi se javlja neka tećnost kao katran ili tako nešto, to nastaje od uglja. Trošim ugalj. i postavio sam cijevni termostat da mi pumpu oali tek kada temperatura se popne na 65 stepeni. Ali evo i danas mi se to opet pojavljuje. Cijevi sam obložio onim oblogama za cijevi. Dimnjak mi fi 20, znači dimnjak je domaćinski.. oni šentovi betonski i oko njih je oblažena sitna cigla, ne na kant nego normalno kako se i zida, a meni se to pojavljuje. Ima li neko neko rešenje? Jedino što nemam je taj mješaoni ventil. Vididm neko priča o njemu. Znači peć extra radi, nema dima, dobro vuče, dobro grije, samo eto to curenje me nervira. Pa ima ko neko pametno rešenje??
Centralno grijanje - Problem sa kondenzom
Ja imam centrometalov kotao eko-cet 23. To nije trajnozareci kotao, ali imam kondenz.
Kotao je snage 23kw, dimnjak od elemenata izolovan staklenom vunom i ozidan ciglom. Imam cetvorokraki mesni ventil, a smole imam da mogu da asfaltiram ulicu. I meni su preporucili u servisu da mi ugrade mesni ventil, a sada imam jos vise smole. Ovo mi je cetvrti kotao po redu (za 32 godine) i prvi na kome se pojavljuje kondenz. Moja pumpa se ukljucuje na 70C, a iskljucuje na 65C.
Inace, ugradnja tog ventila me kostala 350 Eura, a nisam dobila bas niista. Samo trosak.
Znači legendo kažeš da mi to nije baš neophodno. Ja sam i republike srpske i mene je grijanje koštalo 6000 km... Pa sada vi dto prevedite koliko je u vašim parama... Znači 10 grijenih tijela, peć, bojler protočni i eto kuća od 150 m kvadratnih. Dimnjak me je posebno koštao oko 1000 km materijal, a zido ga moj rođak inače zidar pa me ruke nisu koštale ništa... A dimnjak je 8,4 m visok, cijevi takozvani šentovi 20 cm, ono klasično oni veliki betonski blokovi između njih je staklena vuna, a okolo toga svega, cigla sitna mala... Sve okolo. Znači dimnjak je sasvim ok. I ja nemam puno toga kondenza, evo na primjer sinoć ga nisam imao nikako, jer sam ja ložio vatru i baš sam je "domaćinski" naložio, i nije bilo problema i stavio sam regulator promaje da je na oko75-80 tako negde i dobro je bilo, nije bilo ni vode niz čunjak ni u peći. Ali imaju ti neki kanali u peći koji služe za čišćenje. Tu mi se stvara taj neki talog, nisam danas otvarao da vidim ima li jer sam radio, pa nisam imao vremena da to završim! Ali sam negdje pročitao da ne bi bilo loše da se čunjak obloži staklenomo vunom, pa ću i to kada ugrabim slobodnog vremena da uradim i da i to odradim, pa ćemo da vidimo šta se onda dešava, a ovako uopšte. Sa kotlom sam zadovoljan sa grijanjem, temperaturom i tim stvarima, na to ne mogu da se požalim, a i ovo nije nešto mnogo nema to malo kondenza, ali pošto sam uložio velike pare i volim da bude sve ok, ne bih to da mi se dešava, ako se već može riješiti.. A sada taj ventil mnogo košta.. Pa mi se ne baca tako lako tolike pare...
Pozdrav od MARKA
mokar ogrev, meni je dosao majstor - prijatelj i nalozio sa suvim, razlika, znaci drva moraju da se suse preko godinu dana, a otpad koji mi lozimo je zabrinjavajuc, ja sam pec promenio, rekli mi manju , ja uzeo 12 kw manju, moze da zagreje isto, cak i manje trosi, ali kondez tek sada, pre nije ga toliko bilo, dal je viskok stepen vlaznosti pitaj boga sta je, i to uvek u prvim danima kada je prelazni period, lepo kazem zeni da uzmemo viadrus u 24 i bez mesnog pa neka bije temperaturu koja nam treba i kraj, suvise se svaljuje krivica na druge stvari, ja sam video covek preko 20 godina ima 25 kw na 170 m2 bez pumpe, na gravitaciju, pa mu nista ne kondezuje, nikakve skalamerije ventili posude, kako kaze samo dobar proracun pec - radijatori
pazi, kako ja mislim, te skalamerije, taj termometar i pravi kondez, bas probaj, kada upali pumpu na prvom lozenju tad i kondezuje, jer gurne hladnu vodu i u momentu je oznoji, stavi termoetar na ulaz u kotao i probaj da ga regulises mesnim da ulazi voda iznad pa bar 50 c, a to oko kondeza, ja stavim pec na 85 -90 c 2 dana i sve izgori kondez, cista kao suza....
probaj suv ogrev neke letvice i ugalj modza bude bolje vec na drugom lozenju i pusti malo vecu temperaturu da to izgori.....
Juce sam baš puštao tu malo jaču temperaturu da to malo izgori oko 90 stepeni jedno pola sata i danas mi je već bolje, ja imam mogućnost i da koristim grijanje bez pupmpe, jer mi je peć u kotlovnici koja je ukopana u zemlju, kao neki podrum, tako da imam i tu mogućnost, a pumpu koristim da to malo bolje pogorni i da brže ugrije kuću. VIdjeću da obložim ovam čunjak to mi je najjeftinije, sa tim ventilom ću da sačekam jer nemam baš para za bacanja pa da bacim 350 eura kako reče ovaj gore kolega, mada je to kod nas jeftinije dosta jeftinije ja mislim al et...
Ja kod sebe imam za sadasnje uslove ,posle izolovanja ,nove stolarije i kompletnog termickog srednjivanja kuce preveliki kotao od 40 KW!!!Znaci suvise velika snaga!
I za prethodnu situaciju je bilo previse ali ajde kada se ugradjivalo imalo se i islo logikom sto jace to bolje.
Kotao je toplovodni Ferotherm slovenacke proizvodnje.Isao deda 1980te u Maribor da ga dotera.Evo radi vec 30 sezona a terorisan je svim mogucim ogrevom koji je mogao da se stavi u njega i i verovali ili ne jos funkcionise kako treba,
Grejem oko 120kvm a u planu je 160 kvm kada osposobim jos jednu prostoriju.Radijatori dodavani na postojece vertikale kako se moglo najlakse i najjeftinije.Znaci instalacija nije bas optimizovana ali sredice se i to.
Elem, ja sam problem resio smanjivanjem lozista uz pomoc samotnih blokova i samotnih cigala!Dimenzije lozista pre intervencije bile 60cmX50cm.Zamislite sta ut uglja moze da stane!
Odradio sam vrlo jednostavno,doduse konstrukcija kotla je takva pa je to moguce.Smanjio sam korisnu povrsinu lozista za 40%,stime da sam tako iskrojio blokove da mogu i dodatno da ga smanjim ali nisam video potrebu.Lozim dva puta dnevno sa razmakom preko 8 sati!Pumpu ne gasim uopste i uvek vrti na prvom stepenu tako da nemam velikih termickih krajnosti i udara.Ne koristim termostatski ventil da ukljucujem pumpu nego klasika na prekidac.
Mogu reci da odlicno funkcionise i da vrlo lako postizem odlicno sagorevanje i temperaturu u kotlu uz minimalnu potrosnju.U prelaznom periodu mi je temp u kotlu 70C ,dok u jeku sezone 80C i retko idem na 90C.Kondez kod mene ne postoji!!!
Da napomenenm da vodim racuna kada nabavljam ogrev i da je skladisten u samoj kotlarnici gde je van uticaja atmosferalija a i temp je uvek preko 20C.
Neka mi neko sada obljasni kako bih mogao da prezivim toplotni udar i da se ne ispecem na radijator kada je temp u kotlu 90C ,a da nemam mesni ventil!?
Ako neko hoce da mi kaze da nije neophodno da se stavi mesni ventil ,neka slobodno skine auspuh sa automobila!
Dobice na ustedi goriva!Nece morati da se brine oko krpljenja i menjanja istog.Automobil ce da ide!
A valjda je svakome jasno da je to van svake pameti uraditi,
Tako da polemisati vise da li je potrebno ili ne imati mes ventil i posle svega napisanog na forumu ,mislim da je bespredmetno!
Znas sta, DzigiBau, i ja sam imala slovenacki kotao i sa njim nisam imala nikakvih problema. Ti stari kotlovi su izgleda mnogo pouzdaniji od ovih (kobajagi) high-tech novotarija. Mnogo tu ima losih resenja i "izmisljanja tople vode". Ja na primer imam drva stara 2 godine i ugalj suvi vreoci od prosle godine, a imam bar 10cm smole u dimovodnom kanalu koji je apsolutno nemoguce ocistiti. Servis mi je letos dolazio da spaljuju brenerom , ali su uspeli samo deo smole da izvade. Pre toga sam zvala dimnicare, a oni mi rekli: " gospodjo, bacite to go*no i kupite nov kotao.Nisu hteli ni da pomisle da ciste, iako sam im rekla da ne pitam sta kosta. Da ne kazem da nisam uspela ni jednu sezonu da grejem sa njim, jer se potpuno zapusio prolaz za dim. A jos je tragicnije sto sam, bukvalno zivela u kotlarnici svakog vikenda i bezuspesno pokusavala da ocistim smolu.
U subotu (prekjuce) sam ceo dan drzala kotao na 80 stepeni, a smole sve vise. U nedelju mi termostat ne ukljuci pumpu, kptao mi prokljuca (120C), tako je divljao 2 sata. Ja na kraju, posle stresa pokusam da se utesim misleci da je bar smola spaljena, kad, ne lezi vraze....nova kolicina smole!
A dok nisam imala meshni ventil, lepo sam mogla da pustim slobodan pad i temperatura nije prelazila 90C. Pa se ja pitam ko ce da mi plati kad mi kuca ode u vazduh. Centrometal sigurno nece.
Ne svidja mi se ni to ukljucivanje i iskljucivanje pumpe preko termostata. Pumpa obicno i crkava prilikom ukljucivanja, retko u toku rada.
Izgleda da je doslo takvo vreme da se namerno stvari prave da kratko traju, tek dan-dva po isteku garancije.
U sredu ce mi ponovo doci ljudi iz centrometala. Bas me zanima sta ce ovog puta da izmisle. Znam samo da nece da priznaju da kotao ne valja. Ako neko procita malo hrvatske forume, ljudi ih pljuju najstrasnije...bukvalno nema zadovoljnih, samo ocajni kao ja.
Možda treba menjati ložača ili ložačicu.
Šalim se naravno.Dobro je da postoje forumi pa čovek ako hoće može blagovremeno da čuje šta valja, a šta ne valja na tražištu, pa bar da pokuša da izbegne ono loše.Što se tiče roka upotrebe proizvoda, tačno je tako, mi smo u sistemu potrošačkog društva i nema više roba koje traju doživotno, taman do isteka garancije, pa opet ispočetka, krediti, rate, kamate i tako se održava kapitalistička vrteška.
kod mene je centralno bilo u crepanoj peci! cak sam pravio fioku gde je curio kondenz! problem se javljao kod neredovnog lozenja,kada se stigne sa posla pa se nalozi! to su momenti kada je curelo,cimse ceo vikend lozi ili svaki dan 24h se ne gasi pecka onda se dimnjacna masa zagrejala i nije bilo kondenza! za mene je to bila cista logika i tako sam se nosio sa tim problemom. znao sam kada ce da se desava i koliko! govorim u proslom vremenu jer je stigao do nas bogom dani gas!
@Bela.Rada
Sasvim je ocigledno da se danas proizvode stvari sa rokom trajanja.Neverovatno ,ali ljudima crkavaju aparati i ostale stvari bukvalno posle garancije par dana!Isprogramirano!
Izgleda da se potrosacko drustvo zasniva na tome da se sto vise proizvodi,kupuje,ponovo kupuje isto,ne bi li se novac kretao!Tako da nisu mimoisli ni ovu oblast o kojoj pisemo.
Posto cu i ja menjati kotao plasim se da cu se okrenuti livenim kotlovima.Postoje vec na trzistu efikasniji liveni kotlovi pa mislim da nije toliko velika razlika izmedju njih i celicnih!
Citao sam za vas problem sa tim centrometalovim etaznim kotlom i ne znam sta reci!Verujem vam u potpunosti
Izgleda da je kotao lose izrade i sam po sebi ne moze da obavlja svoju funkciju kako bi trebalo.Napisitie sta su vam ljudi iz Centrometala rekli na ovu temu.
Meni se cini da postoji jos jedna bitna stvar a to je temp dimnih gasova na izlazu.Navode se u katalozima da je ona i do 250 C na nominalnoj sanzi kotla za neke jace kotlova i to je vrlo ozbiljna temp koja bi trebalo da zagreje dimnjak da bi i on dobro radio i bez kondeza.Ja prvu vatru kada lozim ujutru ostavim sirom otvorenu klapnu i pustim da se i dimnjaca i dimnjak dobro zagreju i kada kotao postigne temperaturu samo pritvorim klapnu na pola i tako ostatkom dana bude.Meni ovo dobro funkcionise i nemam nikakvog kondeza u dimnjaku niti smole.
@Bela.Rada
I ja imam od prošle godine Centrometalov kotao Eko ck tj. i ja sam se zeznuo pa sam uzeo to *#@¤ od kotla. Imam slične probleme kod mene pomaže da skinem onu pregradu za 3 promaju, otvorim klapnu za dim potpuno i nabacam na žar letvice i kartone i posle par minuta onom grebalicom sastružem smolu jer se razmekša i počne da teče, kad je kotao hladan nemoguće je očistiti tu smolu jer se stvrdne, ali kad je kotao podložen ona se omekša od vatre i dima i lako je da se oguli, posle ovoga pusti kotao da radi preko 80C i biće manje problema. Samo obavezno kožne rukavice i neka kapa kad se čisti upaljen kotao inače svašta može da se desi.
i ja nemogu da verujem da mi vise kondezuje manja nova pec nego veca stara, nesto mi je tu sumnjivo, mada meni je mokar ogrev od pre mesec dana i od pocetka avgusta, a i nemam toliko, ja se pojedem kada samo malo se pojavi prilikom podlaganja, nije mi da sjbem novu pec,
elem ostalo mi je staklene vune, dali smem da izolujem cunak, jel je to dozvoljeno, mozda je iz cunka, modza se on oznoji......
Preporucljivo je da se izoluje dimovodna cev.
Tebi iz kotla izlazi odredjena energija pa izlazi!Nema potrebe da ta toplota zagreva u toj meri kotlarnicu.
Kao sto rekoh gore bitno je i da se dimnjak ugreje pa da se samim tim smanje i losi efekti koji mogu da nastanu u njemu.Znaci,moja preporuka u svakom slucaju.
Moja dimnjaca je dosta kratka jer iz kotla ide pravo u dimnjak jedan horizontalni deo duzine 40cm jer teko je nastelovana visina kotla.Taj deo ima 5cm vune oblozene aluminijumskim limom i pricvrsceno pleh sfrafovima i selnama.
Momci, da nas su me zvali ovi kod kojih sam kupila centrometalov kotao. Doci ce sutra ponovo da vide sta se desava. Rekli su mi da ce sigurno resiti moj problem.
Mogu da zamislim kako su me opanjkavali tamo kod njih u firmi. Verovatno su rekli da sam dosadna jedna nemoguca zena i ko zna sta vec. Ali, bas me briga ako mi rese problem. Premda, moram da priznam da sumnjam da ce ga resiti. Mozda ce opet doci samo da kupe vreme do isteka garancije.
Inace, na mom kotlu je problem sto da bi se smola ocistila mora da bude kotao vruc, a plotna gornja cela otvorena. To je, naravno nemoguce. Znaci, ja zagrejem dobro kotao, pa kad nestane plamen skinem celu gornju plotnu i onda jednom zicom od armature 6mm na koju su mi navarili neku mini lopaticu cackam tu smolu i izvlacim je. To mora da se radi tako sto se ta naprava dize vertikalno (kao kad hoces da sipas supu) i to je jaaako nezgodno. Brzo se ohladi kotao i ja uspem da iz te jedne ture izvucem svega saku-dve smole. Onda mora ponovo da se podize temperatura u kotlu, pa sve iz pocetka. U medjuvremenu se stvara jos smole, tako da se ja osecam kao onaj puz sto ide danju uz banderu 2 metra, a nocu sidje 1 metar. O isparenjima od smole da ne pricam. Posle subote provedene u kotlarnici tri dana ne osecam ukus hrane, a koza mi smrdi na katran ma koliko se prala i mirisala. Ma to je nocna mora!
Bar da su napravili neki dodatan otvor na plotni da moze da se cisti a da se vatra ne ugasi. Ali, sto bi se inzenjer projektant toga setio? nije on zavrsio fakultet zbog mene i vas, nego da moze da kaze da je projektant. Lepo zvuci, a?
neradi ti termometar na peci ili taj sto meri nalegajuci i pali pumpu, ili ti je nastelovana najveca brzina na pumpu nema trece, ja bi se kladio na prvo....
Preporucljivo je da se izoluje dimovodna cev.
Tebi iz kotla izlazi odredjena energija pa izlazi!Nema potrebe da ta toplota zagreva u toj meri kotlarnicu.
Kao sto rekoh gore bitno je i da se dimnjak ugreje pa da se samim tim smanje i losi efekti koji mogu da nastanu u njemu.Znaci,moja preporuka u svakom slucaju.
Moja dimnjaca je dosta kratka jer iz kotla ide pravo u dimnjak jedan horizontalni deo duzine 40cm jer teko je nastelovana visina kotla.Taj deo ima 5cm vune oblozene aluminijumskim limom i pricvrsceno pleh sfrafovima i selnama.
JA SAM JE OBMOTAO PRVO ALU FOLIJOM, PA STAKLENOM VUNOM, IMAO SAM NESTO MI JE OSTALO, I NAMOTAO PALJENU ZICU OKOLO , STEGAO JAKO, JER TO MOZE TAKO, DA SE NE ZAPALI ILI IZGORI CUNAK, DA NE NAPRAVIM HAVARIJU, JEL; SME TO TAKO ZBOG BEZBEDNOSTI....
Meni se cini da postoji jos jedna bitna stvar a to je temp dimnih gasova na izlazu.Navode se u katalozima da je ona i do 250 C na nominalnoj sanzi kotla za neke jace kotlova i to je vrlo ozbiljna temp koja bi trebalo da zagreje dimnjak da bi i on dobro radio i bez kondeza
Temperature u dimnjaku zaista jesu visoke i ne preporucuje se hladjenje (recimo da se ubaci neki tzv ekonomajzer koji bi dodatno dogrevao vodu) ,mnogo zavisi od vrste goriva,goriva koja u sebi sadrze recimo sumpor,on ne izgori u potpunosti vec jedan njegov deo ide kroz vreo dim i tu sagoreva ,ako bi temperatura u dimnjaku bila niza on bi se tu talozio i ........svasta moze da se desi,tako da je izolacija dimnjaka prilicno dobro resenje
Možda treba menjati ložača ili ložačicu.
Šalim se naravno.Dobro je da postoje forumi pa čovek ako hoće može blagovremeno da čuje šta valja, a šta ne valja na tražištu, pa bar da pokuša da izbegne ono loše.Što se tiče roka upotrebe proizvoda, tačno je tako, mi smo u sistemu potrošačkog društva i nema više roba koje traju doživotno, taman do isteka garancije, pa opet ispočetka, krediti, rate, kamate i tako se održava kapitalistička vrteška.
Zvukoljube, u pravu si! verovatno je problem u tome sto lozacica nema bilderski izgled i ima manjak testosterona. Da sam neki muski krupajlija, otisla bih im tamo da ih pitam cija majka crnu vunu prede. Ovako moram da se zezam sa njima i slusam gomile gluposti koje pokusavaju da mi proture razni polupismeni, priuceni "strucnjaci za vasionu" koji su bili pametni dovoljno da mi uzmu pare.
DzigiBau wrote:Preporucljivo je da se izoluje dimovodna cev.
Tebi iz kotla izlazi odredjena energija pa izlazi!Nema potrebe da ta toplota zagreva u toj meri kotlarnicu.
Kao sto rekoh gore bitno je i da se dimnjak ugreje pa da se samim tim smanje i losi efekti koji mogu da nastanu u njemu.Znaci,moja preporuka u svakom slucaju.
Moja dimnjaca je dosta kratka jer iz kotla ide pravo u dimnjak jedan horizontalni deo duzine 40cm jer teko je nastelovana visina kotla.Taj deo ima 5cm vune oblozene aluminijumskim limom i pricvrsceno pleh sfrafovima i selnama.
JA SAM JE OBMOTAO PRVO ALU FOLIJOM, PA STAKLENOM VUNOM, IMAO SAM NESTO MI JE OSTALO, I NAMOTAO PALJENU ZICU OKOLO , STEGAO JAKO, JER TO MOZE TAKO, DA SE NE ZAPALI ILI IZGORI CUNAK, DA NE NAPRAVIM HAVARIJU, JEL; SME TO TAKO ZBOG BEZBEDNOSTI....
nemoj neko da se napravi pametan kao ja da proba ovo, pa meni se preko alu folije i cunka na zatvorenom plamenu zapalila staklena vuna, od starog kotla koju sam preradio, pa opet alu folija na praju preko, na pec koju sam tek podlozio, cak je i paljena zica pocela da puca od usijanja .....
Znači da ne stavljam staklenu vunu na čunjak ili dimnjaču? može da se zapali???
Neznam da li će da se zapali ali će se sigurno istopiti i nestati jer nije predviđena za takve temperature koje se javljaju kod dimovodnih cevi na samom izlazu iz kotla.
Pre nego li potrošite svoje pare informišite se malo šta kupujete i koja je namena tog proizvoda, staklena vuna je stabilna do nekih 200-300C zavisno od proizvođača i shodno tome nije pogodna za ovakve primene, kamena vuna ima bolje karakteristike ali ni ona nije savršena jer trpi 450C (zavisno od proizvođača, neki čak tvrde i više), ovde se upotrebljava keramička vuna koja trpi i 1100C, sve ove vune su na oko iste i lako ih je pomešati a neuki prodavci će vam reći da je sve to manje-više isto ali itekako nije, čak im se i cene ne razlikuju mnogo.
Najlakše je kupiti kamenu vunu u tabli koja se prodaje za izolovanje cevi kod šidel dimnjaka, ja sam je koristio za oblaganje dimovodne cevi bez ikakvih problema, nije pokazala nikakve znake promena posle grejne sezone.
niko nije kupio, to je sa stare peci ionako ide na djubre, a nije seistopila nego zapalila, mogla je da zapali ogrev u kotlarnici, ne znam dali bi se istopio cunak, znam da je paljena zica ispucala od temperature.....
Kod mene viri neka bela staklena vuna iz dela dimanjace koji je oblozen.Nista se nije otopilo ili gorelo.
Mozda je to keramicka vuna!
Nisam je ja postavljao i upravu je darkodarko sto se tice opasnosti.
Izvinjavam se ako sam nekog krivo informisao.
Postoje materijali predvidjeni za to,ali najjednostavnije je da izmeris temperaturu u dimnjaku
Ako pogledaš Šidelov dimnjak, tamo ima 5cm neke vune i sva je lepo isečena tako da se sama savija u krug. Pola metra dužine , kolika ti je dimanjača, ne može previše da košta. Treba proveriti do koje temperature je preporučuju, ali ne bih rekao da je prevelika razlika u temperaturi dimnjače i keramike u dimnjaku.
Nigde nema podela dimnjaka na one za drvo i one za kameni ugalj, pa bih rekao da ta vuna može da izdrži bar 400*C i da ima toliko rezerve da može da se stavi bliže kotlu (tj na čunak ili dimnjaču).
Danas su mi bili serviser i nadlezni za reklamacije. Zamenice mi kotao. I dalje im nije jasno sta se sa njim desava, ali dobijam sledece nedelje nov, pa sve iz pocetka
ona zna da pusti na var iznad vrata i da znoji kada se zagreje a da nevidis, i da od toga pravi kondez, oni znaju za to....
ona zna da pusti na var iznad vrata i da znoji kada se zagreje a da nevidis, i da od toga pravi kondez, oni znaju za to....
jel mislis pec kao moja?
pa da centrtometal, bila je takva serija, brat je kupio, e sada, onda bi pomalo gubila pritisak, za desetak dana dopuna, jel ti pada pritisak....
jurio sam ja tu pec pa sam odustao, brat je sada zadovoljan, ali nema smole toliko ko ti, i lozi drva koja je nasekao pre mesec dana, i neznoji toliko, suvlja je nego moja, jos sam mu ja podmetnuo moj mokar ogrev da testiram kako radi, i radi bolje nego moja, mislim manje kondezuje, moja je megal trajnozareca, kada su suva drva moja perfektno radi....
Pao je pritisak. Meni je vodeni stub oko 6-7 metara, znaci pritisak mi je obicno 0.7. Sad je 0.1 Ja sam mislila da je zato sto je prokuvao u nedelju. Doduse nije izbacio vodu iz ekspanzione posude preko oluka, sto mi se ucinilo cudno, ali sam pomislila da mozda treba da se dopuni, jer mi je posuda velika, 80 litara. Na radijatorima na spratu kad ispustim vazduh voda tek po malo kapne. Znaci, izgubio vodu! U pravu si, brate, sto odmah ne rece? Ja sam kotao kupila 2010, 01. aprila. Kad ga je kupio tvoj brat?
Trajnozareci kotlovi su podlozniji stvaranju kondeza i zahtevaju da postoje svi uslovi zadati kako bi pravilno funkcionisali.
Prvenstveno,mislim na dobar dimnjak i to dobro izolovan,zatim obavezan mesni ventil i naravno adekvatno skladisteno i pripremljeno gorivo.
Na ovu temu ima zaista mnogo i lako se moze naci dovoljno informacija na ovom forumu.
Ukratko,mesni ili mesaoni ventil obezbedjuje da temperatura povratnog voda ka kotlu ne bude suvise niska tj. da njegova temperatura ne bude tolika da bi se desavao kondez.Isti nastaje na temperaturama u kotlu koje su nize od 60-65C tj, usled velike razlike izmedju temperature kotlovske vode i dimnih gasova.Takodje,mesaoni ventil obezbedjuje bolju regulaciju toplotnog voda ka radijatorima tj ,ukoliko je temp u koltu 80C njime se podesava da ta temp ne bude i u radijatorima,ovako pojednostavljeno receno.Da ne pisem dalje.
Znaci,jedino i "pametno" resenje je ugradnja pomenutog.