Prosto mi neverovatno da ima toliku temp dimnih gasova,ščim ti ložiš?
Grejanje na pelet
Боре, пост 3114. Имаш ли неки коментар и савет?
Žagubički pelet. Kuća solidno izolovana 130 m2 plus bojler 200l. Temperatura u kući 22 do 23c. Potrošnja 2 do 2,5 kg na sat.
Richie ako možeš malo smanjiti brzinu ventilatora a da ne narušavaš vatru - smanjuj. I ja imam jedan radijator koji cvrči al samo kad se pokreće pumpa,posle prestane,taj radijator mi je najbliži kotlu i nije kod prozora već u ćošku onutrašnjeg zida. Taj što ti cvrči -kako su povezane cevi? Od dole ili gore tj dijagonalno? Na njemu ima isto termo glava jel?
Ево слика. Имам термо главе на свим радијаторима, али само овај сушач (на највишој тачки ) цврчи.
Cvrči ili žubori? Ovaj problem imam i ja i nikako da se kanim da ga rešim. Žuborenje se javlja jer vazduh biva zarobljen tamo,voda ga gura dole a on hoće gore i još pride konstrukcija ventila potpomaže, rešenje je da se u taj ventil ubaci crevo koje će biti uronjeno u vodu,znači 10-ak cm. Znači skine se ventil i u rupu gde izlazi voda u radijator gurne se cev čini mi se fi15.
Цврчи. Када је термо глава скроз отворена, онда не цврчи.
Parametri su sigurno debelo pobrkani, te jak ,te slab ...zmaaaaaajdiiiiineeeeeeeee!
Evo ga!
@sandraradisavlj...
Jel ste ocistili kotao od naslaga smole,smem da se kladim da unutra ima dva prsta naslaga na zidovima jer je kotao bio prejak za tu povrsinu kuce na cvrsto gorivo i ne upija temperaturu nego sve izadje na odzak,ja sam tu skolu prosle godine platio jer mi je kotao trosio oko 40 kg na 24h na +8,12c a temp izduvnih gasova mi je isla bez problema do 200c i nikako nije mogao da postigne zadatu temperaturu,svaki put mu je trebalo oko 2 sata da postigne od 40 do 65c,sad ne radi vise od 45 minuta kad sam olizao kotao sa Astrathermom sad temp izd gasova ne prelazi 120c u forsazu, potrosnja oko 28 kg i u kuci mi je 23,24 c
I jos kod nekog sam ovde video strahovito prljav kotao a zali se na potrosnju,da se ne vracam nazad jel sam imao 300 propustenih postova,ah da onaj clan sto je ozidjivao kotao iznutra,prijatelju oribaj kotao u bice sve u redu,imas da kupis Astratherm tecnost koja je ubica za naslage a nije skupa.
Evo necija slika koju sam skinuo sa nekog foruma jel dosta dobro prikazuje stanje kakvi su zidovi bili na mom kotlu i zbog cega sam imao velike probleme
Ko prelazi sa cvrstog goriva na pelat mora unutrasnjost ili loziste kotla da vrati u fabricko stanje tj da ga ocisti do lima!!!!!!!
kotao jeste dosta jak za tu kvadraturu ali nema toliko naslaga, kondezovao je dosta pre nego sto je ugradjen trokraki ventil. zadatu temperaturu postize veoma brzo za nekih pola sata do 55-60 stepeni. gospodine zmajdin moze pomoc oko parametra za gorionik abc uzice. kako da vidim te vrednosti pa da vam prosledim da mi kazete da li su dobre. unapred hvala.
01 i 02 decembar, vanjska temperatura od 02-06C, kotao radi od 07-20:30h, temp. kotla 70C, sobni na 22C (spojen na pumpe), unutarnja temp.: prizemlje 22,5C, sprat 23,5C, potrosnja 6 vreca za dva dana ili 3,20 kg/h (170kvm, 8cm stiropor, solidna drvena stolarija) CM set 20-35kw, radio na snazi P4-25kw???
Richiemsch
Mesto rucne odzrake stavi automatsko odzracno lonce
Kod mene problemima nikad kraja... samo sto sam namestio 4-kraki ventil i trmrglt procureo mi je kotao. U dilemi sam sta da radim da li da kupim nov kotao ili ovaj da probam da zavarim jer je na pristupacnom mestu. Zanima me koji je kotao dobar prvenstveno bih grejao na pelet ali za ne daj boze trebalo bi da moze i na drva. I da li bi taj nov kotao trosio manje peleta s obzirom da je ovaj kotao star samim tim mu je i konstrukcija "staromodna"?
Juče očistio kotao i izmerio pepeo, ostatak od oko 250kg je 3900gr ili ti 1,5%, a što me kopkalo je da mi se nešto ne slaže potrošnja po tabeli, reko ajd kad sam ovde krknem ga i imam šta videti, prošli put sam izmerio oko 135gr a sad 160gr/min, to predpostavljam zato što je sitniji nego onda kad sam merio.
Darko ako možete zavarite ga da se ne izlažete trošku, mada kažu to kad krene nikad kraja, pa pratite šta se dešava.
Juce sam probao sam da ga zavarim medjutim nesto ne ide bas.Danas ce kolega ,iskusni varioc da proba medjutim ja polako pocinjem da gubim strpljenje pa bih da se informisem na vreme koji je kotao dobar odnosno koji ima najveci stepen iskoriscenja a isto tako da je dobrog kvaliteta jer nije stvar koja se cesto kupuje. Ja nesto razmisljam viadrus sa tim dodatnim setom za bolje iskoriscenje, mada citam i bosovi su dobri. Primetio sam da sto vise gledam manje znam. Ono sto me zanima je sta je bitno kakav kotao da bude za bolje iskoriscenje peleta odnosno da li ie bolje da ima vise promaja da li da ima i dodatni ventilator promaje. Da li mozete da napisete vasa iskustva.
Zeleo bih sa svim clanovima foruma da podelim jednu jako bitnu informaciju!
Radi se o pitanju da li treba ili ne pumpa u kotlovskom krugu kod sistema sa cetvorokrakim mesnim ventilom i elektro pogonom na ventilu, naravno uz obaveznu pumpu u radijatorskom krugu.
Uz dosta ispitivanja i istrazivanja, kao i prakse u mojoj kotlarnici, mogu da tvrdim odgovorno da svi koji imaju cetvorokraki mesni ventil sa pogonom kojim rukovodi neki TrmRglt ili kao kod mene pogon sa integrisanom automatikom, obavezno sto pre ugrade jos jednu pumpu i u kotlovski krug i to na povrat u kotao. Zasto? Zato sto svi mi koji imamo pogon na cetvorokrakom, koji se pocinje otvarati na recimo 67 stepeni u kotlu i onda pusta vodu u radijatore, nismo obracali paznju na T vode u cevi koja vodi u kotao u trenutku kada se mesni ventil otvori! Ja sam do danas bio ubedjen da gravitaciona cirkulacija obezbedjuje dovoljno dobar protok kroz kotlovski krug cak i kada je mesni ventil odmah blizu kotla, ali sam se malopre uverio da nije bas tako. Razlika na potisu iz kotla i povratu u kotao je bezmalo 15ak stepeni a i vise, zavisi koliko je mesni ventil udaljen od kotla. A kada se mesni otvori i u kotao jurne hladna voda iz radijatora koja se pomesa sa malo toplijom iz kotlovskog kruga koja je za tih 15-20 stepeni hladnija u odnosu na potis iz kotla, onda u kotao udje bas hladna voda koja moze ozbiljno da osteti kotao, dovodi do pothladjivanja istog i destabilizuje T u kotlovskom krugu koja bi trebala da bude stabilna. Problem je u tome sto je cirkulacija u kotlovskom krugu slaba i sto nije ujednacena T na potisu i povratu kotlovskog kruga. Stoga, savetujem sve da obavezno sto pre stave pumpu i u kotlovski krug pored one u radijatorskom da nebi imali ovaj problem. Samim tim ce se polako otvarati mesni ventil i stabilizovace se T u kotlovskom krugu. Pumpa neka bude na povratu u kotao i neka se pali kada se pali i kotao(gorionik)! To se odnosi samo na one koji imaju elektroniku na cetvorokrakom mesnom ventilu. Ja sutra obavezno stavljam jos jednu pumpu i problem koji imam bice resen!!!
Ja nemam pumpu u radijatorkom krugu i treba da je ugradim pa sam se pitao da li da pumpu iz kotlovskog kruga (integrisana u kotao) izvadim i stavim u radijatorski ili da dodam jos jednu. I hteo sam da dodam jos jednu u radijatorski krug na povratni vod, pre mesnog ventila. Mene zanima sledece. S obzirom da je i pumpa u kotlu na povratnom vodu sta ce se dogoditi kada elektronika otvori ventil skroz pa pumpa na povratu iz radijatora pocne da pumpa preko pumpe koja je isto na povratu ali u kotlovskom krugu. Kada je ventil otvoren prakticno dve pumpe stoje na metar jedna od druge(duzni). Moze li neko da odg na ovo i koliko je to i da li je uopste problematicno?
Ajde ti to lepo odradi i javi utiske iz prakse pa da prodiskutujemo. Nestrpljivo čekam! To je i meni zapalo za oko dok se kafenišem sa ženom,gde drugde nego pored vatrice
Koyote to je problem ako su pumpe različitog kapaciteta, pa da ne bude da jedna davi drugu, a o pametnim pumpama...juj juj,nisam siguran dal se sme.
Ала си ме сад обрадовао Младене...
Више пута сам преседео поред котла и испратио циклусе мешања топле воде из котла и хладне из радијатора, али до мало пре нисам приметио да се у једном тренутку "селтрон" СКРОЗ отвори. Значи у котлу је Т воде око 70, и кад аутоматика СКРОЗ отвори, слије се вода из радијатора Т 40ц. Младен је потпуно у праву. Овакав је случај у ситуацијама кад се котао искључи, не ради једно сат-два па јово наново. Потхлађивање је много ређе код оних којима се котао ретко гаси, тј. стално је у модулацији. Нажалост, на оваквим спољашним температурама, које варирају и до 15ц, тешко да некоме котао може стално да ради на минималцу.
п.с. Код мене је меш. вентил одмах на излазу из котла.
Da dodam i ja moje iskustvo: pumpu u kotlovskom krugu nemam a u radijatorskom je na potisu(vrucoj vodi) i kad je u prelaznom periodu 4kraki mesni manje od polovine otvoren (bez elektronike je) desava se kao da u kotlu "stane voda" i termometri na svim kracima stoje! A kada otvorim mesni skroz u datoj situaciji cuje se zuborenje vode -vazduha ili cega vec par sekundi i onda se sve primiri i ja vratim mesni na poziciju koja je bila i sve se vrati u normalu a kad drzim na pola ili jace otvoren prema radijatorima radi sve kako treba...sta to moze da bude
Slazem se sa Mladenom. Kod otvaranja ventila dolazi do naglog pada povratne temperature. To doduse ne traje dugo. Ja sam pumpu ostavio na kotlovsku elektroniku po zatvaranju ventila, kada to nalozi trmrglt, temperature na povratu i potisu brzo izjednace usled rada pumpe, a sto je korisno kod ponovnog otvaranja ventila. U svakom slucaju Mladene cekamo rezultate tvog eksperimenta.
Ovo sto se kod mene danas desavalo nije bas dobro. Voda na povratu u kotao prilikom otvaranja mesnog ventila je bila bas bas hladna! A znam da je to zbog toga sto nije dovoljno dobra cirkulacija kroz kotao i razlika u T potisa i povrata je jako velika. Mislim da ce, kada namontiram pumpu u kotlovski krug, sve da bude ok. Imam staru IMP pumpu 25/45 koja ce biti ok za to. Jeste da je iz 1974. ali te pumpe nadzive ove nove. Spojicu je na gorionik i staviti da se ukljucuje na 65, pa cemo da vidimo sta ce da bude...Bitno je da bude upaljena pre nego sto se mesni ventil otvori da ne dodje do ulaska hladne vode iz radijatorskog kruga u kotao i da pumpa provrti vodu i zagreje kotao ravnomerno. Onda kada se otvori mesni polako, nece doci da preteranog podhladjivanja kotla. To je moje misljenje i mislim da sam 99% upravu. Voleo bih da cujem misljenja drugih ljudi na forumu koji znaju vise od mene. Bore, Grejac i sad ne znam ko se jos bavi instalacijama sistema i da ima iskustva sa ovakvim problemima...
Slazem se sa Mladenom. Kod otvaranja ventila dolazi do naglog pada povratne temperature. To doduse ne traje dugo...
Код мене то траје неких десетак минута.
@richiemsch
Prevelika brzina strujanja vode kroz sistem. Jedno od resenja je ili pametna pumpa ili jos bolje prestrujni ventil
@Mladen
Pumpa u kotlovskom krugu (pre mesnog) i jedna pumpa u sistemu grejanja (posle mesnog) je po propisu. Kod nas se ne praktikuje, jednostavno zato sto postoji ono ALI. Mora tako ali moze i ovako. Smanjuje se cena instalacije za jednu pumpu...itd. Najbolje je kada postoji prestruja pumpa (kotao) pa hidraulicka skretnica...pa sabirnik razdelnik, pa mesni ventil...pa onda posebno pume...za radijatore, podno, sanitarni bojler...
Ako ugradis tu pumpu, samo ces poboljsati sistem. Samo molim te izbegavaj ugradnju odvajaca necistoce, ti ih imas i previse. A svaki odvajac pravi ogroman pad pritiska, pa pumpa zna da "radi u kavitaciji"
richiemsch ima pametnu pumu , koja je pride "uštrojena" ,oops bila uštrojena ...
Па ја имам уграђену паметну пумпу "Wilo stratos pico" и држим је на 1.3. То сте ми саветовали ти и Младен. Дали треба да јој смањим брзину?
Mladene zar nebi bilo pametnije da pumpa u kotlovskom krugu radi celo vreme dok radi i gorionik?
Hvala ti puno na ovom brzom odgovoru, pretpostavljao sam da je to ok. Reci mi samo da li ce to da pravi problem pametnoj pumpi u radijatorskom krugu? U radijatorskom krugu mi je pametna pumpa Wilo Stratos Pico 30/1-6, a u kotlovski cu da stavim staru IMP 25/45 sa 3 brzine. Mislim da je stavim na najmanju brzinu i da je spojim sa elektronikom gorionika da se pali malo pre nego sto treba da se otvori mesni ventil ili mozda da se upali odma kada i gorionik? A ona pametna u radijatorskom krugu da mi radi non stop na minimumu. Da dodam jos jednu stvar...Cevi su bakarne fi 35 a ventili i ostalo 5/4
Ja sam imao sličan problem ovih dana. U pitanju je isto Toby 12b. Temperatura dimnih gasova je danima lagano "klizila" na gore tako da je juče bila 235 do 240 c u petoj snazi. Postoje više razloga. Ja sam posumnjao da kotao treba očistiti. Otvorio sam i onaj deo sa turbulatorima. Tu je bilo naslaga kao i u prvoj promaji to jest u samom ložištu.Sve sam to očistio struganjem do metala. Ponovo sam potpalio i pratio situaciju. Sada je temperatura oko 191 c. Znatno bolje ali još nisam zadovoljan. Sada treba da proverim doziranje i da smanjim malo promaju koja je sada 220.