Bio majstor. Ustanovio da je promer cevi mali i da moraju da se menjaju.
otpori, otpori.... i gledaj da izmeste pumpu na paralelni kolosek bez onih dodatnih kolena i krivina....(kad se već zezaju iskoristi i to)
Bio majstor. Ustanovio da je promer cevi mali i da moraju da se menjaju.
otpori, otpori.... i gledaj da izmeste pumpu na paralelni kolosek bez onih dodatnih kolena i krivina....(kad se već zezaju iskoristi i to)
Možda bi trebalo malo da uzmeš u razmatranje moje prvobitne predloge, sećaš se šta sam ti predlagao? - Da nešto uradiš da ti, u sistemu najudaljeniji, a u stvari najvažniji radijatori ne budu "potopljeni" i eventualno tom prilikom i povećati presek cevi do njih...
Za presek cevi je već bilo viđeno da treba nešto učiniti, kao što ...
...i dalje sam tvrdoglavo uporan da mi se nimalo ne sviđaju oni preskoci do najudaljenijih, a najvažnijih radijatora.
Najdobronamernije ti predlažem da istražiš tehničke mogućnosti da ti radijatori budu napojeni bez preskoka[u]...
Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari
Bio majstor. Ustanovio da je promer cevi mali i da moraju da se menjaju.
Ovo nije jednostavno točno . Taj ti želi samo izmusti pare, jer mu se ne da tražiti uzrok kvara , pošto to ne zna kako bi ti naplatio. Sjeti se onog razvoda što ti vodi prema dnevnom boravku, koji ima puno spojeva, o tom sam već pisao ali je obrisano. Ja bih prvo sad taj razvod provjerio.
Vidim da su mi obrisani mnogi postovi, gospodo urednici zbog ćega. Najbolje onda da sami pišete po forumu.
Mnogi postovi jesu obrisani , a iz razloga sto bi sada ova tema imala 15 strana , a kolko vidim opet ce stici do tog broja , a sto je najgore autoru teme nijedan post kolko vidim nije resio problem grejanja.
Podržavam "majstorčića" u protestu zbog brisanja teksta je ovako kompletna diskusija često gubi smisao.
Čak i onda kada neki učesnik u diskusiji kaže nešto ironično ili na prvi pogled samo radi šale to ima duboki smisao.
Mnogo je pametnije tim tamo koji sebi daju za pravo da sude i smude da upute javnu opomenu ako već smatraju da je neko izašao van teme i da konkretni post na neki pogodan način obeleže. Ovako, čovek ima ovih ledenih dana preveliki problem jer mu je kuća hladna i ukućani mu se mrznu, mi se trudimo svojim savetima, znanjem ili iskustvom da pomognemo da bi na kraju tamo neko tek tako obrisao nekoliko rečenica koji su ćoveku ekstremno važne. Čemu onda mi trošimo vreme? I koliko zna taj što ima ta prava?
Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari
Pa sad iako nije moj "deo" foruma , i nisam ja obrisao postove , moram da kazem par stvari .
Probali su svi na pogode sta je problem , niko nije uspeo , a sad i kad je neki majstor bio na licu mesta i konstatovao kvar , izgleda da ni on nije u pravu .
Uzgred budi receno ovakve teme su tipican primer kada temu treba zakljucati , jer mi se cini da ce sve pretvoriti u "spansku seriju " a ako do toga dodje analogijom sa istom serijom moze se doci do toga da autoir teme ustvari i nema centralno grejanje ,.
Boravak i pisanje na forumu je dobrovoljno pa sad tu ne stoji ona opaska o gubljenju vremena,
Uostalom ako neko ima zelje i znanja i volje moze da se obrati autoru teme i da taj kvar otkloni .
Sto se tice strucnosti urednika zaduzenog za ovaj podforum covek vec dugo gorina radi taj posao tako da njegovu strucnost ne bih dovodio u pitanje .
Smatram da svi koji se javljaju i pišu (daju savete) su dobronamerni, bez obzira dali mogu rešiti problem.Svako ima neka iskustva u određenoj oblasti i to piše.Možda neki savet neće vredeti u ovoj temi ali nesmeta da se iznese.
Predpostavljam da Admin. foruma ima najbolje namere ali nema potrebe da briše postove dok je "tema" aktuelna.Isto smatram kad zastari neka tema može se slobodno i obrisati(svi postovi zajedno sa naslovom).
Da se vratim temi... Astrea je potpuno u pravu sto se tiče same instalacije u tom delu kuće.Trebalo bi zaobići te "preskoke"(otpore), ili jedino drugo rešenje postaviti jaču pumpu koja može savladati sve to....
U principu, jača pumpa znači brži protok vode.
Iz sopstvenog praktičnog iskustva a to sopstveno iskustvo, na svojoj koži i na svom džepu, sam kasnije dokazao i u teoretskom smislu praveći račune /znači u mom slučaju prvo je bilo dokazivanje u praksi pa tek onda teoretsko izračunavanje radi potvrđivanja praktičnih rezultata/ govorim da prejaka odnosno prebrza pumpa može da stvori gubitak.
Sigurno je da će nekom jačom, snažnijom pumpom biti moguće da se savladaju otpori nastali ko zna zbog čega /ovo ne možemo da otkrijemo ovako na daljinu nikako/. Ali ta jača pumpa lako može da stvori dodatne i značajno uvećane gubitke što opet nije cilj ekonomičnog grejanja.
Iz tih razloga treba praviti instalaciju sa što manjim otporima, da bi se kretanje vode kroz cevi maksimalno olakšalo. Lično sam za što veći presek cevi i što manje preskoka, krivina i sličnih otpornih mesta-
Postoje tabele i formule koje jasno predviđaju okvire brzine strujanja tj. kretanja vode kroz razvodni sistem. Te tabele i računi svakako prevazilaze ovaj SSM forum, ali mi kao investitori koji to plaćamo sopstvenim parama treba da znamo da to jasno postoji da nam ne bi neki nadri-majstori uzimali pare i da dodjemo u ovakvu situaciju. Sve ovo pričam na osnovu mog lošeg iskustva iz davnih godina kada sam uvodio grejanje.
Zato, kvalitetan projekat i još bolji nadzor nisu skupi. U takvom slučaju možemo da uzmemo najjeftinijeg izvođača koji če samo da izvede čisto zanatski deo.
Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari
alaza wrote:
Mozda bi ti najbolje bilo da ostanes u alfi bar tamo je dobro grejanje!!!!
Pozdrav
Moji savjeti su bili vezani za temu i konstruktivni, za razliko od ovakvih savjeta, koji su usput ostavljeni u temi.
Nije dobro brisati neopravdano postove , jer će ljudi gubiti volju aktivno sudjelovati u temama. Ovakva tema može mnogima pomoći da otklone neke svoje probleme u grijanju.
Kolko vidim i taj banetov savet je imao isti efekat na problem ko i svi ostali saveti , posto se covek i dalje smrzava . :hh :hh
A Bane i alaza se licno poznaju pa je zato to neka njihova interna sala
Ok Tenzore, ali naši savjeti mogu pomoći samo ako se i sprovode u djelo, jer nema nitko čaroban štapić. Najlakše je konstatirati da je premali presjek cijevi, izrezati staru instalaciju i napraviti novu, i to naravno masno naplatiti. Ja tvrdim da presjeci cijevi nisu premali, čak tvrdim da su svi presjeci za broj manji od ugrađenih ( osim 15 ) da mora sve normalno raditi. Koje bi presjeke taj " MAJSTOR " koristio u sustavu snage 50 - 60 kW , kad je utvrdio da su ove cijevi premalog presjeka, a sustav je samo 20 kW snage.
Ako pogledate fotografiju u kojoj je hodnik, tu je F-24 pa ulazi u d.sobu sa F-18 do prvog i onda se nastavlja do drugog zadnjeg radijatora sa F-15.
Majstor hoce da nastavi iz hodnika u d.sobu F-24 i da u svim radijatorima po kuci kako ulaz tako i povrat bude F-18 umesto F-15. I naravno da prepravi one cudne krivine u d.sobi.
Radovi ce naravno biti posle grejne sezone. Daje garanciju da ako ne bude funkcionisalo, popravlja o svom trosku.
Iskren da budem , na tvom mestu ja bih trazio i "drugo misljenje " pa i "trece misljenje " majstora koji bi to pogledali na licu mesta , pa se tek onda odlucio za neki zahvat .
Ako pogledate fotografiju u kojoj je hodnik, tu je F-24 pa ulazi u d.sobu sa F-18 do prvog i onda se nastavlja do drugog zadnjeg radijatora sa F-15.
Majstor hoce da nastavi iz hodnika u d.sobu F-24 i da u svim radijatorima po kuci kako ulaz tako i povrat bude F-18 umesto F-15. I naravno da prepravi one cudne krivine u d.sobi.
Radovi ce naravno biti posle grejne sezone. Daje garanciju da ako ne bude funkcionisalo, popravlja o svom trosku.
D.soba zadnji ima 20 kao i onaj pre njega, zatim hodnik sa 12, mala soba sa 8 i ide vod do susaca pa u kotao. Ukupno 60.
Cevi u kotlarnici su ukupne duzine 8 metara od kotla 1m=f-28, 7m=f-24, zatim mala soba i hodnik ukupno 6m=f-24 i onda d.soba 4,5m=f-18 pa 4m=f-15 sve to x2 (povrat).
E sad, sa glavnog voda u d.sobi f-15 ulazi u povrat u duzini od 4m, a u ulaz 1,5m u oba radijatora.
Koleno 90° f-15=21 komad
Koleno 90° f-18=9
T komad f-24-18-15 x2 u hodniku
Koleno 90° f-24=16
T komad f-24-15=2
[quote="alaza"
Koleno 90° f-15=21 komad
Koleno 90° f-18=9
T komad f-24-18-15 x2 u hodniku
Koleno 90° f-24=16
T komad f-24-15=2
mnogo je to otpora......
D.
Koleno 90° f-15=21 komad
Koleno 90° f-18=9
T komad f-24-18-15 x2 u hodniku
Koleno 90° f-24=16
T komad f-24-15=2
Ne zanimaju me sva koljena i cijevi na sistemu, već samo ono što je na trasi od kotla do najudaljenijeg radijatora. Čitaj pažljivo moj primjer. Što je na ograncima nije bitno za trenutni proračun osim broja rebara koji se priključuju i gdje se priključuju na toj trasi.
Ajde mi malo potvrdi i dopiši ove podatke, da vidim jesam li sve dobro skužio:
1. Koliko ja vidim iz fotografija, imaš barem 2-3m cijevi Fi 28 na polazu od kotla do prvog ogranka prema kupatilu na katu, 6 koljena 90° te 3 T komada!
Na povratu imaš barem 0,5 m cijevi 28 više jer je na kotlu ulaz 0,5m niže. Ima tu i još 5 koljena.
Nisi detaljan ni razumljiv u opisu.
2. Od T komada na slici 3 do proboja na slici 4, koliko ima metara cijevi Fi 22 i koliko ima koljena? Napiši posebno za povrat a posebno za polaz.
3. Koliko ukupno rebara se napaja na tom odvojku što ide u garažu?
4.Koliko ima metara cijevi Fi 24 i fitinga Fi 24 od proboja na slici 4 do odvojka za radijator na slici 6.
Koja je to prostorija gdje je taj radijator što je na slici 6. Jeli to hodnik na spratu ili mala soba na spratu?
5. Koliko ima metara cijevi i fitinga (i kojih) na cijevi od radijatora na slici 6 do slijedećeg odvojka (pretpostavljam na slici 7)?
Napiši posebno za povrat a posebno za polaz.
Dali to znači da se cijev koja je pri podu u maloj sobi diže uz strop prema račvanju na slici 7?
6. Dali se na račvanju na sl. 7 dio koji ulazi u zid odnosi na hodnik na
katu?
7. Koliko ima metara cijevi Fi 18 i fitinga (i kojih) od račvanja na sl 7 do račvanja na slici 10.
Napiši posebno za povrat a posebno za polaz.
8. Koliko ima cijevi Fi 15 i fitinga (i kojih) od račvanja na slici 10 do zadnjeg radijatora na sl. 11?
Napiši posebno za povrat a posebno za polaz.
9. Na kojoj slici se nalazi račvanje za sobe na slici 12 i sl.13. Jeli to sl.4?
10. Na slici 7 vidim da imaju nekakvi bijeli čepovi. Jesu li to odzrake? jesu li automatske ili ručne? Jeli to najviša točka sistema?
11. Za koji režim je cjevovod dizajniran? Jeli to delta t 10°C ili 20°C. Po meni, to je 20°C tj. 90/70/20 (polaz/povrat/temperatura prostora).
Znam da ću nekima ispasti smešan ali želim da podelim sa vama moje iskustvo. Kod nas u firmi je crkla pumpa i po hitnom postupku nabavljena čak malo jača od prethodne. Nakon instalacije, tj. sutradan i narednih dana na mojoj vrtikali na drugom spratu se isto dešavalo da su radijatori gore vrući a pri dnu hladni i povratna cev hladna. Kako se to nije dešavalo na istoj vertikali na prvom spratu i prizemlju došli smo do zaključka da postoji negde čep. Na još jednoj vertikali se to dešavalo ali ne toliko drastično. Ostalo je sve radilo super. Kod mene u kancelariji ledara i posle par dana smo izboksovali da dođe majstor. Ja sam već računao na sečenje i ne znam ti ja šta više. Međutim ''kvar'' je bio banalan da ja jednostavno nisam mogao da verujem. Meni je objašnjenje šta se dogodilo dao inženjer mašinstva i ja koji sam laik mu verujem ma koliko čudno zvučalo. Naime zamenu pumpe su uradili naši majstori koji su majstori za motore i mehanizaciju a ne za grejanja. Prilikom spajanja struje, pogrešno je nešto spojeno i pumpa je radila u kontra smeru. Nakon što je pravi majstor pogledao pumpu i postavio sve kako treba grejanje radi odlično.
Eto moj predlog je ipak da pravi majstor proveri pumpu jer očigledno malo vruće vode stiže do radijatora i ona se previše ohladi. Nadam se da će ovaj post barem nekome pomoći.
Šta je bilo na kraju sa grijanjem , da li je proradilo.
Avar,tu je u pitanju trofazna pumpa,kod monofazne taj sucaj nije moguc.
Nema promena i dalje je isto. Ceka se kraj grejne sezone za vece intervencije.
Ajde da i ja malo lupam. Izvinjavam se onima koji konstruktvno razmisljaju. Sta je starije kokos ili jaje. Nema cirkulacije nema toplote. Dali se u vecernjim satima smanji razlika u temperaturi. Predlozio bih da ventile na povratnom vodu jos malo zatvoris (jos jedan krug) a onaj na susacu otvoris samo jedan krug. Majstor ionako dolazi, pa nista ne gubis.
Dali si uspeo da resis cirkulaciju u ostalim radijatorima.
Premalo je 110 rebara za 180 m2 pa bili oni i italijanske proizvodnje
Moj kolega ima *maleni* kotao od 18 kW neki Gnjilanski ili već kakav,i spoljnu cev (izolovana termički) koja vodi od kotlarnice do kuće međusobna udaljenost 6-7m. Unutra ima stare livene radijeatore i kuću od 100-inak m2. Izolacija postoji ali i pre izrađene izolacije grejanje mu je bilo solidno ,sada još bolje. Međutim,cevi koje su razvedene od kotla do kuće su stare livene kao što postoje po starim zgradama preseka 1 col(tako on kaže).Mislim da je col 2.54cm ali meni se čini da su još deblje cevi ili se računa unutrašnji prečnik . Po plafonu prolazi ta debljina sve do dnevne sobe i posle se deli do radijatora koji su takođe stari liveni. On sad se po kući šeta u kratnim rukavima na -10C. Mislim da njemu dosta pomažu cevi koje imaju veći presek i brzo dovode toplu vodu iz kotla i imaju mali postotak gubitka toplote.
Evo svezih novosti, nesto se radilo. Na prvoj strani slika 1.jpg gde je kotao, iznad pumpe uradjen presek i ubacene cevi koje vode levo kroz zid tako da sam 2 velika radijatora iz dnevne sobe spojio sa kotlom. Gledajuci sliku 7.jpg tu sam prekinuo vod koji ide iz hodnika u dnevnu sobu gde se nalaze 2 velika radijatora tako da mi je sad taj radijator u hodniku sa slike 8.jpg zadnji (u njega sad ulaze cevi f18 i nisu vise f15-bakar).
S`obzirom na besparicu stavio sam plasticne cevi koje iz kotla direktno idu u dnevnu sobu, vod je f25, a ulaz u radijator je f20.
REZULTAT-bolje grejanje za 20% kako u dnevnoj tako i u ostalim sobama koje su na spratu. Ostaje mi da za sledecu sezonu kada se malo dodje do novca (jer hocu bakar) da promenim promer cevi koji je trenutno f22 (ide po kotlarnici i garazi do radijatora na spratu) u f28. Te cevi se vide na slikama 4. i 5.jpg. Greskom sam na slikama napisao da je f24, a u stvari je f22.
I da ne zaboravim cevi sada idu po podu od d.sobe i nemam vise zujanje koje se culo dok nisam uradio prepravku.
razmsili da cevi prebacis u donji nivo, tako da uvek topla voda da ide na gore a hladna na dole, ja mesec dana nisam imao pumpu samo na gravitaciju, i cela kuce se podjednako grejala, bez ikakvih problema....
To je izvodljivo samo na spratu (gravitacija) jer je kotao ispod sprata, a radijatori u dnevnoj su u visini kotla tj.donji deo radijatora je u visini sa gornjim delom kotla. Postavio sam na prvoj strani sliku kako izgleda polozaj kotla u kuci. Inace bez pumpe gravitacija odlicno odradjuje posao na spratu kad ne stane struje samo mora biti neko tu da polugu pomeri . Cevi u dnevnoj su sada po podu, a takodje u svim ostalim sobama. U svakom slucaju cu odraditi i ostatak cevi kad za to bude bilo prilike i to je to.
Postovani, kao laik pokusacu da vam objasnim moj problem, i unapred sam zahvalna za svaki savet. Ove godine nam je odradjena instalacija pvc cevima i prikljucak na centralno gradsko grejanje. Sve funkcionise dobro osim bojlera gde se skuplja vazduh. Iako je postavljen ozracni ventil (dovodna cev) nikako ne mozemo da izbacimo vazduh. Zatim je majstor postavio i ozracni na odvodnoj ali ni to nije uspelo. Vazduh jedino izlazi kada odvrnemo holender (donji), ali naravno to nam nije resenje. Unapred hvala.
Koliko vidim, na fotografiji, odzračni ventili su popstavljeni niže od visine bojlera, a problem je u tome što u bojleru ima vazduha.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Pristani samo ako je placanje po uspesno uradjenom poslu.
Nesto nisam bas ubedjen da je to resenje.