@tenzor izvini za offtopic ali dobar ti je post i mora da se nadovežem (ti barem možeš da premestiš naše postove gde treba) . Taj SikaMur sam video kod čoveka koji drži ogromnu perionicu pored porodične kuće, možeš da zamisliš koja je to količina vode koja se penje temeljom jer je sve pod betonom (video mahovinu na trećem stepeniku i nisam zagledao dalje). Neko mu je od mušterija to doneo i teorijski sve "pije vodu"... Sama ideja podseća na onu gde se buši sokla i ubrizgava insekticid protiv termita pod visokim pritiskom (USA, AU itd). Pogledaću jel ima nešto po forumu na temu .
Фасаде и термоизолација
@stbora ...ovako ti razmišljaš i napisa iznad:
Što se tiče postavljanje stiropora sa vrha: sigurno za ovo prvi put čuješ tako da ne verujem da imaš za/protiv ulazne podatke. Svako je majstor svog zanata, možda je glavni baja pajser a možda poslednji živi genije. Na tebi je jedino da objasniš svoju stav kad si ga već izneo.
......................................
Na ovom forumu sam skoro 10 godina i isto toliko vremena , između ostalog, uporno pišem o tom famoznom početnom profilu kao jednom instant pomagalu koje ne služi ničemu drugom osim da amaterima bude oslonac tokom ugradnje prvog reda termoizolacije, ovo ako se ne izolira stirodurom temelj / sokla. Po pravilu, prvo se postavi stirodur u toj zoni i ravni vertikalno / horizontalno pod libelu /vaservagu ,i na takav način se dobije oslonac u horizontali za montiranje stiropor ploča dalje.
Ti da si ikada radio negde kontakt fasade bilo kojim termoizolatorom i da poznaješ tehnologiju ugradnje, bilo bi ti smešno kao i meni ,sve ovo o čemu pišu ljudi iz ličnog iskustva ili nekakvo znanje baziraju na fantaziranjima samoukih kvazi stručnjaka.
Ugradnja termoizolacionih ploča sa vrha ka dnu ,moram priznati da je za mene novost i još jedna u nizu dosetki da se nešto radi naopačke bez ikakve logike i preskakanja barem jedne operacije pre armiranja mrežicom..Uopšte mi nije teško da vizualizujem situaciju
Taj koji tako montira ploče , mora odmah posle lepljenja na zid i da ih zatipla , jer bi u suprotnom skliznule bez oslonca ( gravitacija ) dok se lepak ne osuši. Kakva je ravan tako montiranih ploča, zatiplanih na svež i vlažan lepak ? Ostaju ukrivljene zbog različitog sloja lepka kao vezivnog sloja između table i zida .....da ne pominjem tačkasto nanošenje lepka i slična mudrovanja.Da li je tiplove ukucao čekićem pod konac u takvoj ravni...naravno da nije jer je nemoguće.Ako ih ukuca dublje , ispod nivoa , stiropor se kriv.iPostoje razne šeme rasporeda tiplova . Pravilna je samo jedna ! Nema sidrenja na spoju tri ploče. Objasnio sam mnogo puta ovde...zašto - zato !
Idemo dalje....osuši se lepak, on dobije konačnu zapreminu i tada treba strugati / šlajfati čitavu ravan pod ravnjaču. Nemoguće jer sada smetaju glave tiplova koji naravno nisu podjednako ukucani na svežem lepku .Preskače se šlajfanje da bi dobili monolitnu ravan montiranih stiropor ploča . Po tehnologiji se uravnavanje stiropor ploča radi posle sušenja lepka a pre tiplovanja, osim u slučaju ugradnje stiropor čepova preko dubinskih tiplova. Tada se struganje/ šlajfanje radi posle ugradnje tiplova i postavljanja čepova. Podrazumeva se i ponavljam...sve ovo posle sušenja lepka !!!
Neravnine i odstupanja će taj "nazovi majstor" probati da nadomesti prilikom armiranja. E to više nije armiranje već malterisanje, a debljina armirnog sloja na jednu mrežicu može biti plafon ,6-8 mm
Mrzi me dalje da pišem o tome......kapiraš
Ok, znači na hidroizolaciju na ispust koji imam oko cele kuće treba da stavim stirodur? Da li je 5cm dosta ili da idem na deblji? Rekao si da ga lepim za hidro izolaciju? Da ga lepim sa pur penom koja je za to ili sa klasičnim lepkom, koja je varijanta bolja?
Što se prozora tiče, da ide PVC, ako uspem da nagovorim majstora možda se izoluje ram unutra sa nekom vunom gde prolazi U profil..
Što se tiče Alumila sa termo prekidom, odlična stvar, ali nisam dobio na loto, cena zamene svih prozora i vrata sa Alumilom sa termo prekidom je 12.000€ samo za oko kuće, nisam dobio Loto tako da će ići samo PVC jer on ispada oko 4000€, a ni za njega nemam za sve da zamenim odmah nego prvo sobe, neka ne izgleda fasada lepo posle zamene, to mi je manji problem, bitna je funkcionalnost.
@Deliče
Pokušaj malo da prelistaš teme u vezi sa lepljenjem XPS-a na temelj ili soklu...o tome smo pisali ovde bezbroj puta.
@izotop, što bi rekao Paja Bakšiš, "danke schön - bitte schön". Nego sad se setih, oni ponekad stave i PUR penu (ne znam koji tip) ako je zid kriv pa im to možda figuriše nekako... nebitno.
Mene zanima isto za XPS ali ne postupak nego generalno. Napisao si da nije potrebna osim "ako se ne izolira stirodurom temelj / sokla" što implicira da je to kvazi sokla(ne vidi se, osim ako nije drugi malter) tj. fasada nije starija od temelja i EPS naleže na XPS.
Kuće kod nas su sve sa "pravom" soklom gde je fasada starija za nekih 2-3cm i šta se onda radi: deblji stirodur da se dovedе na jedan profil? Jel te "nevidljive" sokle imaju isti finish ili ne i šta ako postoji zahtev da ostane vidljiva sokla.
@Deliče, cena je očekivana čim imaš par balkona (vrata + dvokrilni prozor 110cm minimum). Još ako hoćeš drugačije od komšije, pa uzmeš ALU sivi to onda postaje "First World Problem". A ovo za prozor i izolaciju npr. okapnice, kutije za roletnu itd. imaš već na forumu.
Što se nepostojeće hidroizolacije tiče, nažalost mora HIO. Potražite na forumu temu "Kako to rade profesionalci".
Eto...da si ikada naneo lepak na bilo koju ploču i potom je montirao na zid,, bilo bi ti jasno.....ovako ostaje da mudruješ i opet ti nije jasno
Kakve veze ima debljina stirodura na sokli / temelju sa debljinom termoizolacionih ploča bilo koje vrste a koje se ugrađuju dalje po visini i širini objekta. Dovoljna je "baza"( oslonac) stirodura debljine 5 cm za stiropor debljine 15cm.....ako baš tako hoćeš.
Ovde nije tema eventualno otvaranje fugni između stiropor ploča, koje se mogu a ne trebaju ispuniti PUR penom , već kajlama stiropora. Postoji tehnika naravno
Da ne idemo dalje, jer zaista nema svrhe da davimo ljude tvojim mozgarijama....))))
Pozdrav iz MKD, davno sam pitao ovde za fasada, i imalo neke fini momci dali su mi patokaz, kako da se to odradi i na sto da se vnimava.
Sada je doslo vreme poceti sa fasadom i imam dve ponude sa iste momci. Oni meni nudi fasadom sa bekament koja je 3 eur po kvadrat jeftinije od knaufa. E ovako 18.6 eur bekament a sa knauf 21.2 eur po kvadrat. Naravno to je bez zavrsna boja. i je cena za 10 sitorpor sa plasticni taj zavrsni deo abrip. Recite mi kakvo je vase iskustvo sa BEKAMENT, Kuca je oko 400 kvadrata pa razlika je oko 1300 eur za knauf.
Molim vase iskustvo sa bekament i naravno dali se isplatiti uzmeti knauf mesto bekament. Hvala puno.
Dobar dan, kao sto u naslovu pise potrebna mi je mala pomoc odnosno savet kako da stavim stiropor izolaciju na zid koji nije ravan, odnosno ima kao ispupcene ukrasne reljef sare. Upoznat sam sa postavkom izolacije jer mi je jedna strana kuce ravna gde sam i postavio uspesno izolaciju, ali imam vec spomenuti problem kod tih ispupcenja na zidu gde ne znam sta uraditi.
Hvala ako neko razume o cemu pricam i na odgovoru.
Ps.ako treba slika nije problem uslikacu zid pa cete videti
Treba slika!
Ubacene slike u post
Pevoja,
eto slika : https://www.si.weber/splosna-navodila-pri-izdelavi-fasadnega-sistema-vgr..., broj 5. I još malo čitanja: https://www.helios-deco.com/assets/certifikati-in-brosure/tuji-jeziki/39...
Možeš i da izradiš izravnavu sa ljepilom.
Tu treba da imaš na umu, da je potrebno najprije dobro očistiti staru fasadu. Tu se mora sidrati nova toplinska izolacija. Kakv ti je taj materijal na sliki?
I mislio sam da cu morati da malo izravnam jednim slojem lepka prvo, pa tek onda da lepim na sve to kada se osusi i bude malo ravnije.
To su blokovi od betona. Kada se kuca gradila, bio je kalup u koji se pravila neka betonska smesa i tako su nastajali ti blokovi pre 27-28 godina
@Pevoja
Koja je debljina tog reljefa? Nisam siguran , ali mislim da je minimum 20mm.
@som16
Na koje "lepilo" si mislio konkretno, u savetu za izravnavajući sloj preko ovog reljefa?
Zanimljiva ova Helios-deco brošura iznad u kojoj se ponavljaju stare greške o upotrebi "fasadnih lepkova" za sve i svašta. Posebno za kote u nivou ili ispod nivoa tla .Još veća glupost je korišenje tog istog lepka za pričvršćivanje lamela protivpožarne zaštite.
Šema o rasporedu tiplova takođe. Ponovo greška jer preporučuju vezivanje tri ploče jednim tiplom.
Pevoja,
eto slika : https://www.si.weber/splosna-navodila-pri-izdelavi-fasadnega-sistema-vgr..., broj 5.
Možeš li da postaviš ispravan link za Weber Saint Gobain
izotop, Pevoja,
za izravnavu sam htio predložiti ljepilo M 978 (http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/m978_webertherm...) ; predlog je bio i od strane tehničke službe. Za izravnavu. Ljepilo sa oznakom 304 bi bio tudi primjeran, ali je za manje debeljine.
Splošne smijernice imam sama v Slovenskem jeziku. Sliku i zapis pod brojem 5 sam zapisao, jer je prikazano na koji način se lijepi EPS na stijenu. Možda ovdje je više napisano, pod Rješenje.
Helios sam našao i je na " vašom " jezikom. Moram priznati, da nisam čitao!
Zaista ne vidim razlog zbog kog bi se koristio taj fasadni lepak za izravnavanje ovog betonskog reljefa ( pre bih to nazvao malterisanje kompletnog zida). Za te pare bolje da koristi ovaj , ili klasičnim malterima dovesti u ravan ovakav zid. Naravno u podnožju hidroizolovati naknadno.
https://baumit.rs/files/rs/pdf_files/pds_28946_thermoextra__dmmputz_dp_8...
Prskanu fasadu ne moraš da skidaš uopšte, na nju lepkom za renoviranje dalje montiraš izolator. .
Jel sme da se koristi poliuretanski lepak poput Ceresit CT84 ili neki pandan (dovoljno kvalitetan)?
izotop wrote:Prskanu fasadu ne moraš da skidaš uopšte, na nju lepkom za renoviranje dalje montiraš izolator. .
Jel sme da se koristi poliuretanski lepak poput Ceresit CT84 ili neki pandan (dovoljno kvalitetan)?
...................
Ne koristim poliuretanske lepkove .
Pozdrav,
Kako sam procitao celu temu, pre svega bih hteo da kazem da je odlicna i da se zahvalim nosiocima iste.
I pored svih informacija, ostalo je par nedoumica. Posto razmatram ugradnju kamene vune kao izolacionog materijala, zanima me sledece:
1. Da li se pristupa slajfovanju povrsine u slucaju neravnina izmedju susednih ploca kamene vune na zidu, kao i kod stiropora? Mada drugi nacin pretpostavljam da ne postoji.
2. Da li se zazori izmedju susednih ploca mogu popunjavati niskoekspandirajucom penom ili iskljucivo klinovima od kamene vune?
3. Povrsina na koju ce se lepiti kamena vuna je fasada. U nekom od prethodnih postova sam procitao da se u tom slucaju koristi lepak za renoviranje, npr Ceresit Thermouniversal, koji je po specifikaciji namenjen za stiropor. Da li postoji lepak za renoviranje namenjen lepljenju kamene vune?
4. Da li je moguce odloziti vertikalnu hidro i termorizolaciju cokle i temelja za neki drugi period, a nakon ugradnje demit fasade?
Sve najbolje.
EDIT: Od Ceresitovog agenta sam saznao da kamena vuna ne sme da se obradjuje nakon lepljenja, sto je odgovor na prvu neudomicu. Nazalost, zaboravih da pitam koji je razlog, pa ako bi neko bio ljubazan da pojasni.
Takodje, receno mi je da veca paropropusnost kamene vune u odnosu na stiropor i nije neka prednost, jer 90% pare napusti objekat kroz prozore. I proces ugradnje je duzi, po recima agenta, sto donekle i razumem jer je obavezno tiplovanje. Da li postoji jos neki korak koji nije potreban pri ugradnji stiropora?
Sto se tice cene materijala i ugradnje po kvadratnom metru, agent kaze da je gruba racunica 25e za kamenu vunu, sto ostavlja nekih 15-16e za materijal, kada se oduzme cena ugradnje. Da li se za taj novac moze obezbediti kvalitetan materijal?
Montirana kamena vuna se u principu ne struže/šlajfa , jer bi se skinuo voal sa površine koja se kasnije armira (montiranje mrežice) . U slučaju da su ploče kamene vune bez voala , ta strana je fabrički presovana u reljef (rebra) , zbog boljeg vezivanja lepka tokom armiranja. Ne nanosi se nikakav prajmer .
Postoje pozicije gde se može malo na pojedinim mestima zaseći nožem ili testerom vuna ...ali to je neznatno. Osim na uglovima gde je potrebno sečenje ( zavisno od tehnike preklapanja na uglu). Vlakna kamene vune su sitna i šalajfanjem bi površina ostala pod prašinom na kojoj lepak za mrežicu ne vezuje....Ovo ukratko..
Montiranje kamene vune je prilično precizan posao i nije za svakoga. Neki nedostaci u ravni (do 5mm na pojedinim mestima) , mogu se nadomestiti prilikom armiranja. Nanošenje lepka za armiranje , obavezno se radi zupčastim gleterom 8 -10 mm zub. Prosto rečeno ukupno tri ruke lepka zajedno sa gletovanjem...
Lepka za montiranje kamene vune na već postojeću fasadu ima koliko ima i proizvođača. Ono što je važno kod renoviranja je odstranjivanje prljavštine i prašine sa fasade ...pranje vodom pod pritiskom i nanošenje prajmera na postojeću fasadu pre lepljenja ploča. Izabereš prizvožača i dobićeš potrebne proizvode u kompletu.
Kamena vuna se montira bez zazora !!!!! Zbog toga je važno pravilno sečenje. Treba dosta iskustva , tehnike i alata...U profi varijanti , ploče kamene vune seku se električnom testerom na ramu za sečenje vune.
Tema hidro/termo izolacije kod kamene vune je kompleksna. Nije u pitanju samo temelj već svi kontakti kamene vune sa betonskim elementima. Ploča terase na primer, , stepeništa itd...Bilo koji horizontalni kontakt vune i betona /pločica . Tamo gde je moguće zadržavanje vode ili zaprskivanje . Održavanje takođe . Keramička pločica na bilo kojoj sokli / cokli , ne montira se na kamenu vunu već na stirodur u podnožju!! Ovo je veoma važno.
Zone sokle/cokle na terasi (stepeništa , bilo koji kontakt sa betonom ili postojećim pločicama) prvo se mora hidroizolovati, kao i obe strane ploče terase po debljini na kontaktu sa zidom. Ispod terase takođe nekih 20cm uvučeno . Tek tada montiramo stirodur u visini 15-20 cm nekim od hidrofobnih lepkova koji se vezuju na hidroizolaciju (prilično teško pronaći na našem tržištu osim na upit). Po pravilu, isti sistem treba primeniti i kod stiropor fasada, ali ljudi se prave pametni i preskaču te operacije zbog cene.Kod kamene vune je to obavezno. Ima tu još detalja oko gitovanja spoja stirodura i betona ( pločice) itd...
Tiplovanje isključivo unutar površine ploče , nikada na sastavcima ili uglovima,....Tema tiplova je takođe značajna, Jedino plastični tipli sa čeličnim ekserom. Ukucavanje ili šrafljenje . Čepovi od kamene vune za dubinske tiplove koji zatvaraju glave tipla ( nije obavezno ali je poželjno )
Ima tu još dosta detalja na objektu pa pozicija stolarije (špaletni) , kontakt sa krovnim drvenim gredama ili okapnicama ( zavisi koje okapnice) ,ne gituje se akrilnim trajnoelastičnim, već se koristi kompresivna traka. Uglavnom dosta toga za razradu i plan ugradnje.
Samim tim, cena ugradnje (ruke) kamene vune ne može biti ista kao kod stiropor fasada. Počev od tehnike nanošenja lepka na ploču prilikom montaže na zid, zatim sečenja, preciznosti da budu u ravni jer nema šlajfanja ( struganja) i drugih pojedinosti koje sam naveo iznad.
Sa druge strane kamena vuna ima niz prednosti u odnosu na stiropor.
-vek trajanja
-postojane termo karakteristike za duži niz godina
-akustična apsorpcija
- nezapaljivost
Svrha mog posta iznad nije da te odbije od ideje korišćenja kamene vune za termoizolaciju, već da te upoznam sa tehnologijom ugradnje u kratkim crtama. Pri izboru izvođača radova i pojedinim mudrolijama koje ćeš sigurno čuti sa raznih strana,"obratiti pažnju" Radovan III Smile
Preskakanjem pojedinih operacija sistema ugradnje i detalja koji su presudni u konačnom zbiru za kvalitet, moraš se pr4edznanjem potkovati . Prvo plan sa svim komponentama sistema a potom priče o ceni sa garancijom.
Izotope, veliko hvala na izdasnom odgovonu.
Najveci problem je pronalazak kvalitetnog izvodjaca koji ce ispostovati svaki potreban korak pri ugradnji. Delom jer nije upucen, a delom jer ne zeli da gubi vreme, pa radi kako mu je lakse. Gledajuci reklamne video klipove JUB-a, Knaufa itd to me jos vise brine, jer ni oni ne postuju osnovna pravila.
Zato sam i dosao ovde, kako bih se sto bolje informisao, ali koliko vidim to nije dovoljno, te cu morati malo bolje da procesljam internet.
Iako ti nije bio cilj, trenutno si me delom i odgovorio od kamene vune.
Hvala jos jednom.
Budi uporan...srećan rad !
Pozdrav svima.
Ako moze savet-misljenje nekoga od vas..
Imam demit fasadu 5cm, 17gramski, dva nanosa lepka, mrezica...na velikoj kuci (oko 288m² zidova). Fasada je stara oko 7 godina, nisam naneo zavrsnu dekor-fasadu nego sam celu kuci prekrecio fasadnom vodootpornom bojom.
Primetio sam u gornjem delu fasade, kod laste, da se stiropor odvojio od osnove u jednom segmentu (po mojoj proceni negde oko 3-4 kvadrata) i kad vetar duva cujem skripanje stirpora.
E sada, sta mi je ciniti?
Vase misljenje, sta mislite kako to sanirati?
Da li nekako fasadu spolja da ucvrstim pa sam mislio preko cele fasade da stavim trapezasti lim (fasadni lim) jer time bi dobio novi izgled fasadr (svidja mi se taj fasadni lim) a resio bi i pitanje pricvrscivanja stiropora.
Sta mislite? Da li je to neko oblagao demit sa fasadnim limom?
Vama se odvojio stiropor ,a još hoćete da ga dodatno opteretite limom ??? Gde je logika ...
Molim vas, nema potrebe odmah za cinizmom... postavljeno pitanje ne mora da bude odraz necije logike u razmisljanju nego mozda taj neko nije iz gradjevinske struke, pa nije dobro formulisao svoje misli.
Ja samo hocu pomoc, nista vise. Zato sam zatrazio misljenje, predloge...
Ok, oprostite mi sa moje strane ako nisam dobro formulisao pitanje!
Inace, Ne bi opteretio samu fasadu, nego sam mislio neku fleh konstrukciju koju bi fiksirao za osnovu, pa na nju lim...
-Kakav je bio nanos lepka na stiropor prilikom montiranja....da li su ga nanosili tačkasto (tufne) ili u prsten?
-Objekat je bio omalterisan pre ugradnje stiropora ili ne ?
-Da li je tiplovana fasada , kojim tiplovima i kako?
-ako se stiropor odvalio, pre bio kojih radova treba odstraniti ploče koje su se odvojile i ugraditi nove. Tema ponovnog armiranja te pozicije je majstorija zbog potrebe da se stara i nova mrežica preklapaju....a već postoji farba....muka živa.
O profilnom limu na takvu podlogu šta reći....treba primenti pravila ventilisane fasade . Mnogo toga za razradu
Izotop hvala na odgovoru.
Da nanos lepka je bio tackast.
Tiple zika plastika.
Majstori koji su radili, na zalost nisu bas bili iskusni, al ajde da ne krivim druge..
Da, to je predpostavljam tezak posao ubaciti nove ploce...
Ne znam sta mi je ciniti...
Iz tih razloga se i odvaljuje stiropor , jer nije zalepljen kako treba. Možda bi prvo trebao da razmisliš o dodatnom sloju stiropora, jer je tih 5 cm ispod svake norme...
Ako ćeš već postavljati profilni lim preko, ta preklapanja mrežice posle izmene odvaljenih tabli i nisu veliki problem, malo struganja starog nanosa boje i lepka na mestima prespajanja nove i stare mrežice.
Za montiranje lima, moraš razraditi zone ventilisanja u podnožju i na vrhu za slobodno strujanje vazduha.
Čini mi se da i nemaš predstavu koliko je komlikovana izrada ventilisane fasade profilnim limom....pogotovu detalji oko prozora ( špaletne, roletne,okapnice), vrata, terase....itd
Sve u svemu skup sport za zaštitu 5 cm stiropora i vizuelni doživljaj fasade
stbora
Ne sporim da postoje i takve "kobaje " no to ne menja priču da Sika ili bilo koji drugi proizvodjač "želea i gelova " nema NIJEDAN uspešno hidroizolovan objekat .Takodje bema nijedan dokaz da je metoda ubrizgavanja u zid ili temelj dala ijedan merljivi rezultat za sanaciju kapilarne vlage . Ali postoji bar 15 objekata na kojima je meroda "ubrizgavanja " primenjena a rezultati dejstva kapilarne vlage isti ili čak i još gori ... Ako ste iz Bg u velikom parku u Zemunu možete videti rezultate "injektiranja " uživo na grčkoj pravoslavnoj crkvi .Od metoda sa ubrizgavanjem postoje samo još dve veće budalaštine jedna upotreba bežičnih uredjaja za "reversnu osmozu" i jedan još veći "biser " a to su "magnetne korpe " koje rade na principu skupljanja "kosmičkih zraka " koji posle isteruju vlagu iz zidova .Korpu sa linka posedujem lično http://www.temerinski.com/pkorpa.htm
https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw