Možda da malo ipak pogledaš još mišljenja?
Da skratim, preporučuje se postavljanje parne prepreke kako bi bili potpuno sigurni da izolacija neće da bude izložena vodenoj pari koja prolazi kroz konstrukciju tavanice. Slažem se da je ta količina vodene pare uobičajeno relativno mala ali može da se desi i da bude u nekom trenutku znatna pa će krenuti (kako fizika kaže) od toplijeg ka hladnijem i možda će u jednom trenutku doći do kondenzacije u slojevima izolacije - ta nije baš uputno, zar ne?
Uglavnom, trošak za foliju je u odnosu na ostale troškove toliko mali da ga ne bih izbegavao.
Ne razumem pitanje 'šta sam stavio na krov'? Misliš na crep? Gde si pavatex kupovao?
IZOLACIJA KOSOG KROVA
@Astrea
Neki privatnik blizu mene je počeo to da dovozi Pavatex. Ipak je Švajcarska pola Balkan pola Turska. Na stovarištu povremeno ima samo ISOROOF 60 kao što sam naglasio u mojoj prvoj temi(tamo sam se nalupao, ipak mora vuneno kao izolacija unutra) ali ne mora Dule to da stavlja, može bilo koju izolaciju namenjenu za RAFTER ugradnju.
Zanimaju me detalji tvog kosog potkrovlja, od crepa pa do betonske ploče. Debljina rogova, debiljina kamene vune između njih itd (ako je već bilo reči samo link-uj) i naravno koja krovna a koja unutrašnja folija.
Ako budeš gledao klipove na YT gde se pominje Pavatex onda ćeš naići na jedan gde 2 mlada momka posle postavljanja unutrašnje folije (nem. dampfbremse) postave ogroman ventilator na prozor u potkrovlju koji onda napravi razliku u vazdušnom pritisku i sa nekom spravicom naprave oblak prašine (kao kad otvoriš sodu bikarbonu) i gledaju njegovo kretanje ili mirovanje. Jesi li vršio tu proveru možda? Ukratko: zaptivenost je MNOGO MNOGO bitnija od svih tih folija i Sd vrednosti zbog čega si se ti i najviše potrudio da nabaviš Homeseal LDS SOLIMUR 310.
Ja sam na kraju stavio EuroVENT Super 170 sa većim preklopima fiksirana običnim zakivanjem i OSB-3 ploče od 9mm bez ikakvih razmaka i rupa. Nije mi što sam podaščao nego što sam hteo veću podletvu a nije imalo tako da mi je prvi sloj za provetravanje minimalan za nagib od 30 stepeni. Ploče se gibaju pa može to oscilatornim Dremelom da se "ujede" malo ako baš hoću da tavan "diše".
Offtopic:
A što se baš parne brane ili možda prepreke (barijere) tiče, Nemačka norma DIN 4108-3 je zakon za celu Nemačku pa i za mene ovde. Nemačke kuće od 1.1.2012 moraju da ispune određenu energ. ef. i to su jeftino rešavali baš postavljanjem nekog izolatora na tavan. Po istoj normi debljina vune ide od 14 do 30cm pa ako se ne uzme 0.032 već 0.035+ dođemo do zaključka da je oko 20cm sasvim OK. Kod mene je plan da se postavi KNAUF UNIFIT 035 16 + 5cm mineralna staklena vuna, R > 5 u svakom slučaju. Ako uzmemo da mi je ploča dobrog kvaliteta onda je zaptivenost zadovoljena - nema parn... ma nema potrebe za bilo kakvim plastikama ispod ili iznad vune.(tačka). Linkovaću sve to u onoj drugoj temi, nisam stigao sažeto da napišem nova saznanja.
Nazid na ploči: Malter 2cm, cigla-blok 25cm, kamena vuna 5+3 cm;
Kosi zidovi: GK ploča 12.5 mm, folija Homeseal LDS 5, metalna podkonstrukcija CD i UD profili, kamena vuna 12 cm ispod rogova, rogovi 8x12 cm na rastojanju 59cm sa kamenom vunom 12 cm između rogova, paropropusna folija Tondach, podletva 3x8 cm, krovna letva, crep;
Tavanica: grede tavanjače 14x20cm, između greda GK ploča 12.5mm na CD i UD profilima, preko greda tavanjača folija Homeseal LDS 5, tamo gde je folija pričvršćivana za grede prelepljeno odgovarajućom alumominijumskom lepljivom trakom, kamena vuna 12 cm, staklena vuna 2x10 cm, tavanski neprohodni prostor visine 60-120-150 cm, krovna konstrukcija, paropropusna folija, podletva 3x8cm, krovna letva, crep.
Ako se ne stavi folija ne znam kako je moguće postići zaptivenost?
Uh sve fercera. Jel si to beše skidao celu konstrukciju kao ja? Tebi dosta znači taj mini tavan, koliki je nagib krova?
Ovo me zanima najviše: rogovi visine 12cm pa naravno kamena vuna max 12cm. Ti sad smeš da iskoristiš svih 12cm jer nisi stavio daske/OSB (znam da je bila borba sa majstorima) i naravno može LDS5. Mene nervira to što preporuče ljudima isto tako a imaju OSB-3 već na krovu... zavisi gde se poruči izgleda. Ja imam 16cm debljine ali i OSB-3 tako da ako budem nekad hteo da pojačam izolaciju neću smeti da stavim preko 14cm kamene vune (2cm prostora za ventilaciju).
Ako se ne stavi folija ne znam kako je moguće postići zaptivenost?
Ti nikako a ja mogu samo proboje na ravnoj ploči da oblepim trakom i to je to. Nigde mi plafon ne puca itd znači da je ploča dobra a da ne govorim o drvenoj lamperiji ispod a negde imam i spušten plafon tj. GKP. Difuzija molekula vode postoji ali oni nailaze na prvi cm vune koji je zagrejan i polako se izbegava temperatura rošenja kako idu na gore. To je ta logika. Inače su sve te folije passé, ako već nisu uskoro će normu ažurirati novim polyamidnim folijama (leti se ponaša kao krovna folija, varijabilni Sd ~ 0.2-0.3) gde se bilo koji prodor vlage sa bočnih zidova preko leta 100% isuši.
Rekonstrukcija je krenula još 2009 skidanjem svega - stari krov, staro potkrovlje, podova ...sve do ploče. A onda iz početka, nazid, pa krovna konstrukcija i sve do kraja. Od početka se planiralo da se radi potkrovlje na ovaj način. Jeste bila u početku malo borba sa majstorima a posle više ne - kada su shvatili da oni praktični i ne znaju a i ne shvataju to što sada rade i da su dovedeni da rade a ne da glume inžinjere,. arhitekte ... jednom rečju projektante.
Krov je mansardni, lomljeni - prvi, donji deo je 52 stepeni i tu su rogovi 3.55 mm dužine (efektivno daju kose zidove od 2.55 cm), a drugi, gornji deo je 32 stepena sa rogovima od 3.60 m. Ima ukupno tri krovne badže za prozore i jedna znatno veća za balkon i ulazna vrata. I tu je bilo ubeđivanja da se ugrade i krovni prozori, naravno bez uspeha.
Trebao si da popustiš ako su hteli ovakve prozore da ti ugrade hahah.
Kod tih krovnih prozora nije uopšte pitanje da li će da procure već je jedino pitanje kada će da procure.
Pozdrav radim izolaciju potkrovlja i sada bi stavio ukupnu debljinu vune 60cm izmedju rogova ali sidro visilica je najveca od 27 cm sta da stavim da mogu da uglavim posle cd profil na to sve
Pozdrav radim izolaciju potkrovlja i sada bi stavio ukupnu debljinu vune 60cm
miljan1979, možeš uvek postići debljinu ako napraviš konstrukciju od samih profila. Malo više muke nego da jednostavno kačiš visilice, ali moguće je. Ipak ni ja ne mogu da razumem smiso tolike debljine izolacije. S razlogom se ne prave veće visilice pošto nemaju smisla čak ni u mnogo hladnijim predelima nego što je Srbija.
Kako se ne prave visilice duže od 27 cm ???
Evo od 150 cm http://www.velog.rs/oprema_za_profile/zica_sa_usicom_150cm-1528
A evo i nastavak za bar bar još toliko http://www.velog.rs/oprema_za_profile/dupla_feder_opruga-1537
miljan1979,
dali možeš da priljepiš izračun za takvu zahtijevanu debelinu toplutne izolacije?
tenzor, ovo se moež lijepo upotrebiti na ravnom dijelu stropa; na kosini je teže to dobro izraditi. Za kosinu bi predložio izradu podkonstrukcije sa lijesom ( daske ili fosne).
Tenzor, mislio je na sidro visilicu: http://www.velog.rs/oprema_za_profile/anker_sidro__cd_visilica_potkrovna...
Ove sa ušicom sam ja koristio kod moje kuće, ali kao što reče som16, samo su za ravni krov. Pretpostavljam da znaš, nego si prevideo da se radi o kosom krovu.
I dalje me interesuje zašto 60 cm debljina mineralne vune... Možda čovek pravi hladnjaču na krovu, ali opet, drugačije se onda to radi
I sidrena visilica je za vertikalnu ili plafonsku ugradnju
postovanje svima,
pokusavam ugraditi toplotnu izolaciju sa unutrasnje strane podascanog krova. Moja zelja je da to bude 30 cm.
moze li neko da mi objasni sta znaci kad majstor kaze da u kosi krov ima mesta za npr 15 cm izolacije i da ne moze vise da "stane"?
Jasno mi je da su rogovi mozda te debljine, ali zar ne moze visilicama i profilima da se resi dodatnih 15?
hvala u napred na pomoci
takodje vidim da dosta vas spominje isti problem prostora, pa pretpostavljam da je neko vec resio ovo pitanje.
Zek,
napravi se križa podkonstrukcija.
Slika u prilozi. Nije to nikakva težava.
Može i druga varijanta , kao prije opisano = križno izrađena podkonstrukcija.
Ko što reče prethodnik, to je prosto, pa u tom kontekstu menjaj majstora. Ako to ne zna onda to nije posao za njega.
U principu se postavlja u više slojeva, prvi sloj između rogova, ravno sa njima, onda poprečno preko njih sa novim slojem podkonstrukcije i tako u onoliko slojeva koliko ti treba.
Ima više mogućih načina i zavisi od toga šta je konačna namena tavana, odnosno da li je cilj samo izolacija ili će biti neka obloga preko izolacije pa se podkonstrukcija prilagođava tome. I na kraju ovaezno parna brana uredno hermetizovana. Proguglaj malo ima slika preseka ovakve izolacije kod svih proizvođača izolacionih materijala, da ne tražim sad.
Hvala som16 i TwisterMJ na vasem odgovoru.
Konacna namena je stanovanje, znaci ispod idu gips ploce u kosine i plafon. Izmedju spoljne povrsine plafona (gips ploce) i vrha krova tj najvise tacke na krovu ima oko 150 cm. U planu mi je i parna brana. Video sam na Knaufovom sajtu da preporucuju kombinaciju kamena staklena vuna. Zanima me vase misljenje imate li neku preporuku za kombinaciju koja bi pre svega leti stitila od vrucine.
Jos jednom hvala!
Zek,
u kombinaciji se običajno najviše pridobije kod zvočne izolativnosti.
Po moje je kombinacija priporučljiva. Tu se staje, kada investitor napravi kalkuklacijo / financijsku proveru u denarnici.
Sa kamenom vunom se prodobije kod faznog zamika, alli ima još šta! Ako imaš novaca onda kamena vuno.
Ako si bolj na kratko sa novcem staklenu vuno 0,034 -0,032 ili slično; bilo koja staklena vuna.
Parnu zaporo ne smije ti biti samo " u planu " nego "" Obavezno "". Pozornost spajanju parne zapore na zidovima. Pazi na preboje za E instalacije = luči.
U predjelu krova, gdje nije termo izolacija obavzno prezračevanje samoga predleja podkrovlja.
Tenzor,
Citam komentare od pocetka ovog posta, i mislim da si uspio da mi promijenis misljenje sa dobrim argumentima u vezi izolacije potkrovlja sa unutrasnje strane. Naime, posto vec neko vrijeme planiram da odradim izolaciju potkrovlja, planirao sam to da odradim sa unutrasnje strane, jer kad je krov postavljan prije nepunih 10 godina, majstori su nekako previdjeli taj problem izolacije. Nekako sam smatrao da mi je bespotrebno da radim "nanovo" posao majstora i da dizem krov (citaj crijep ) pa da radim sve ovo sto si naveo sa kontra letvama, te sam googlajuci vidio da se to moze i iznutra odraditi. Kada god nesto radim, volim prije toga dubiozno da istrazim u detalje, sve sto se tice tog posla (planiram sam to da odradim, prvi put naravno) i uvijek mi je smetala cinjenica sa postavljanjem parapropusne/vodonepropusne folije ispod rogova zbog "slivanja" te vode koju bi ta folija usmjeravala prema zidovima.
Medjutim, ovaj post sam citao iz drugog razloga a dobio odgovor sasvim drugi
Moje pitanje za tebe je, sta bi mi ti predlozio od navedenog za izolaciju:
1) crijep, letve, kontra letve, mamipara folija, grede (grede su 10x10), izmedju rogova STIROPOR 5cm, parna brana, brodski pod (stavio bih ga umjesto lamperije, nekako mi je ljepsi)
2) crijep, letve, kontra letve, mamipara folija, grede (grede su 10x10), izmedju rogova KAMENA MINERALNA VUNA 10cm, parna brana, brodski pod (stavio bih ga umjesto lamperije, nekako mi je ljepsi)
Namjerno sam ti postavio komplet postupak umjesto da te pitam da li koristiti mineralnu vunu ili stiropor (ako bi uvidio neku gresku u redosljedu postavljanja). Nije u pitanju razlika u troskovima postavljanja vec samo nedoumica u vezi kvaliteta jednog i dr materijala. Naime, mineralna vuna bi trebalo vremenom da se trosi (mozda i grijesim), gdje bi nastao problem udisanja tog "trosenja materijala" a kod stiropora mi je sumnjiva njegova "propusnost vlage" i problem moguce kondezacije koju bi mozda izazvao (naravno i stiropor vremenom se trosi i propada ali je jeftiniji, pa se tu nadomjescuje ovaj dr nedostatak ).
Uglavnom,
Savjet sto ciniti bi u ovom trenutku dobrodosao.
Pozdrav
Generalno rečeno stiropor nema sta da trazi u pokrovlju , a 10 cm bilo koje izolacije je premalo . Naravno iz sav rizik koji preuzimate sa radovoima "odozdo " .
Pogotovo uz "mamimparu " foliju koja Vam verovatno i ne treba
Pogotovo uz "mamimparu " foliju koja Vam verovatno i ne treba
Koja je fora sa preskakanjem tog segmenta ugradnje preporučenog sistema? Zašto se postavlja krovna folija ( vodonepropusna / paropropusna ) ?
Planiram sređivanje postojeće izolacije u potkrovlju kosog krova. Trenutno stanje je: Ter-papir, staklena vuna, gipsane ploče. Razlog za renoviranje je slaba izolacija (staklena vuna oko 10 cm), prokišnjavanje krova na spojevima i kvašenje izolacije i upadi neželjenih gostiju (glodari i price i možda jos po nešto) u sloj izolcije. Pročitao sam dosta tekstova o pravilnoj ugradnji slojeva izolace i za sada bih prihvatio rešenje bez podaščavanja: Crep, kontraletva-letva (sa propisanim ventilacionim slojem i ventilacijom na vrhu), paropropusna-vodonepropusna folija, izolacija (staklena i/ili kamena vuna), parna brana i gips ploče. Ono što me naviše muči je kako zaštiti izolacioni sloj od ulaska štetočina (godara, ptica…). Jedna od ideja je sloj tvrde izolacije od kamene vune preko rogova, koji bi ujedno povećao debljinu izolacije a s druge strane fizički zatvorio pristup. Zanima me mišljenje o ovome, ili možda još neki predlog.
Постоје наменске решетке или мреже које спречавају нежељене "госте".
Zdravo,
tenzor, Astrea, izotop , Histerezis, da pitam tu: ovu besedu " paropropusna-vodonepropusna folija " ne razumem najbolje.
TU na forumu se upotrebljava takva definicija.
Poznato mi je " paropropustna folija " = sekundarna kritina.
Napoznato pa mi je dodatak " vodonepropustna folija ". Mislim, da sam jednom napisao, da sam testitrao, in vsaka paropropustna folija je prepuštala vodu , koja se izlijevala nanju sa " kanticom (https://www.sam.si/vrt-in-okolica/zalivalni-program/zalivalke-in-zbiraln...) slična ovoj, vodu koju sam špricao sa crijevom, ....
Dali to vaši projketanti i trgovci/komercijalisti upotrebljavaju , da informišu investitore ili je to " tek tako nešto "?
Upravo je takva kao u opisu. Propušta vodenu paru u smeru iznutra prema van, a u isto vreme je vodonepropusna u smeru izvana ka unutra. Ima spoljnu i unutrašnju stranu.
Ja kod mene na ventilisanoj fasadi imam dupontovu Tyvek solid i provereno tačno tako radi, vodonepropusnost sam proverio, ne pušta. Vodena para valjda izlazi, vlage nema nigde unutra, a ne mogu da se zavlačim ispod fasade da proveravam vlažnost mineralne vune, zalepljeno je.
Jedna od ideja je sloj tvrde izolacije od kamene vune preko rogova, koji bi ujedno povećao debljinu izolacije a s druge strane fizički zatvorio pristup za "neželjene goste". Da li mislite da bi ove tvdo presovane ploče kamene vune mogu da izdrže napade glodara?
Da li mislite da bi ove tvdo presovane ploče kamene vune mogu da izdrže napade glodara?
Ne bi. Kopaju oni i kroz beton, mineralna vuna im nije nikakva prepreka. Ko što reče Zvukoljub, za zatvaranje toga se koriste namenske mreže - rešetke, kao na slici.
Pa ovaj gore pomenuti sa KNAUFINSULATION kanala Izolacija tavanice prema negrejanom prostoru. Baš na tom klipu sam video da postoji kod njih taj plavi lepak ali sam se fokusirao da rešim dilemu koja je to parna brana koja je bela i nije prozirna. Možda su stavili običnu ceradu Bože me prosti haha. Bitno da nije potrebna za tavanicu a napisao sam i zašto, jedino ću Homeseal trakom ventilacione cevi da zadihtujem.
Video sam samo da si DEMIT radio sa Neopor-om, šta si tačno stavio na krov? Ja sam Pavatex panele sačuvao za ozbiljniji objekat, samo da nabavim još koju paletu od čo'eka . RAFTER je mama kad upekne 42C tri dana za redom. Meni monitor opasno greje sobu, ide i do 50C ako ovaj FLIR ne balavi, teško da igde danas može bez klime.