Pozdrav.Treba da izolujem potkrovlje u kom će se stanovati.Krov je jednovodni i sastoji se počevši od vana od sledećih slojeva: Lim trapezni, letva i kontra letva(ventilacioni kanal od 3 cm),knauf vodonepropusna-paropropusna folija,daska i rogovi 14 cm debljine.U potkrovlju imam dve sobe ,hodnik i kupatilo.Između soba je pregradni zid od cigle koji ide skroz do daske(izmedju cigle i daske pur pjena).Majstor koji je zidao kuću mi predlaže da on uradi izolaciju sa 15 cm staklene vune između rogova ,pa kontra letva na rogove, pa na letve 5 cm stiropora ,pa onda mrezica i fasada.
1.da li je gore opisani način ispravan,čitao sam forume i upute proizvođača mineralne vune i uglavnom se savjetuje izolacija sa mineralnom vunom između rogova pa metalni profili između kojih ide drugi sloj min.vune(da pokrije toplotne mostove-rogove),pa parna brana i rigips ploče.Majstor kaže da rigips ploče vremenom popucaju na spojevima zato što rogovi dišu,a sa stiroporom neće jer je elastičan i da je njegova varijanta jeftinija.Da li stiropor može zamijeniti parnu branu.
2.rogovi i daske nisu premazani zaštitnim sredstvom protiv crva i buđi.Daske na sebi imaju buđi .Da li je neophodno premazati daske i rogove nekim zaštitnim sredstvom.Majstor kaže da to nije neophodno.
3.da li da između dasaka i izolacije ostavim ventilacioni kanal.Na knaufovoj stranici piše da ako su daske razmaknute bar pola cm onda ne treba vent.kanal.Kod mene su uglavnom stisnute jedna do druge,po negdje ima pola cm između.
4.da li je pravilno da pregradni zid između soba ide do daske, tj.da li između zida i daske treba izolacija.
Hvala unaprijed na pomoći.
Kako izolovati potkrovlje
Taj odmah da se javi u patentni zavod )))
"Sta uradi Zivota sto baci pumpu?Sta ce ti.To izmislili trgovci da uzmu sirotinji pare."
Stiropor se nekoristi za izolaciju iznutra NIKAD.
Brkmrk,
ako uradiš , kako majstor kaže, imaš kondenza na sastoju između dasaka i staklene vune; imaš 1.08 kg/m2 --> trebaš 73 dana da se izsušo.
1.) nije pravilan način. Stiropr ne može zamijeniti parnu branu; na toploj strani moraš ugraditi parnu branu Sd = 100; ugradi i metalnu konstrukciju i obične gips kartonske ploče12,5 mm; Predlažem da uradiš : između rogova 14 cm staklene vune; metalna podkonstrukcija i između 5-6(7) cm staklene vune u kontra smjeri; parna brana ( Knauf LDS 100 ili više); GK ploče. Parna brana neka bude i na krajnijem profilu na stijeni zaljepljena maksimalno 100%.
Pitanje : dali možeš da podigneš daske (patos) nad rogovima za još koji "cm" više odnosno da ugradiš štaflu od 8(5) cm in još ugradiš izolaciju? Ove daske je u redu , da imaju razmak bar 1 cm.
Ako ugradiš 5 cm izolacije izmedu metalne konstrukcije imaš : 0,178W/m2K; bez 5 cm 0,23 W/m2K. Kondenza nema.
2.) Upotrebi "Proti gljivični prijemaz" bili kakav je bolje nego ništa; buđ odstarni sa dasaka. Valjda nemaš več sada u novom lijesu crve?? Da nije možda "korov" ?? (skorja)
3.)O kojim daska se u ovoj tački priča? Na špirovcima ili na patosu iznad rogova?
4.) Molim, malo objasni do kojih dasaka? Izolacija treba.
p.s. : Menjaj majstora, koji nije majstor: Zidar nije pravi za takve radove i nasvijete, da daje.
Sloj od 14cm zmeđu rogova treba da bude od kamene vune a ne od staklene vune. Ovo zbog koeficijenta kašnenja toplotng fkuksa koji je veći za kamenu vunu i tako se pravilno izoluje kosi krov.Pogledati linkove....
http://www.knaufinsulation.rs/sr/content/izolacija-kosog-krova-sa-unutra...
http://beodom.com/sr/education/entries/choosing-thermal-insulation-solut...
1.ne mogu podići daske tj.daščanu oplatu ,krov je završen.Tek kad je krov završen ja sam se počeo informisati na internetu o izolaciji potkrovlja tako da nisam napomenuo majstorima da razmaknu daske i da zalijepe vodonepropusnu foliju za dimnjak.
2.Potražiću neko zaštitno sredstvo pa ću očistiti daske čeličnom četkom i premazati ih.
3.i 4.mislio sam na daske iznad rogova tj.daščanu oplatu
hvala na savjetima
Brkmrk,
je "Izotop" dao dobar komentar i likove, ali ti linkovi i sami izračuni ne upoštevaju toplinske dobitke u samoj kuču -unutra- koji nisu zanemarljivi. Te dobitke topline je potrebno i upoštevati . Ja više zagovaram, da se sa unutranje strane ugradi daska makar 20 mm, da ona absorbira toplinu, a preko noči ti ohladiš prostoriju. Detalji su tu kar zagamani-teški.
Se slažem, da je za bolji/viši fazni zamik ugraditi kamenu vuno. Do izražaja to dolazi u ljetnoj vručini, a za tvoj primer je potrebno ugraditi bar 30-35 cm vune; tako po ravnom delu strijehe tako i na kosom dijelu strijehe.
Sastav : GK ploče - parna brana - 5 cm Staklena vuna - 14 cm Kamena vuna - daske 24 mm --> U = 0,194 W/m2k ; Fazni zamik 6,8 h. Nema kondenza.
Sastav : GK ploče - parna brana - 5 cm Staklena vuna - 14 cm Staklena vuna - daske 24 mm --> U = 0,194 W/m2K ; Fazni zamik 6,0h. Nema kondenza.
Za slučaj, da ugradiš oba dvaju sloja Kamena vuna dobiješ Fazni zamik 7,2 ure.
Ako se odlučiš, kako predlaže "Izotop", da ugradiš Kamennu vunu za 14 cm, bih tu predložio, da se donji slojnupotrebi staklena vuna, jer češ lakše to uraditi i izvesti prekinitve toplinskog mosta. Ako ti to bude radio pravi majstor, onda ugradi Kamenu vuno; pažnjo položi na same prijeklope ploča izolacije.
Brkmrk. dole sam ti prilimao sliku, kako sam htio kazati gdje bi ti mogao dignuti odnosno poviječati visinu toplinske izolacije, ako je moguče. Poveča se na ravnom dijelu; na rogove ugradiš štafle 10/5 cm i ugradiš 8 cm dodatne toplinske izolacije. Tako imaš 2 cm lufta iznad zadnjeg sloja izolacije; onda slijedi filc , onda daske po kojima hodaš i imaju razmak 0.5 do 1 cm. sada je 0,140 W/m2K.
Na samoj šregi (kosini) isto tako, bi pitao, dali možeš spustiti strop za nekih 5-8 cm ; izradiš drvenu podkonstrukciju i ugradiš dodatno toplinsku izolaciju.
Da kažem koju riječ o stiropru na strijehu: požano varno nije baš mnogo, ako je svatno otvorena vatra.
Namjenski stiropor za ugradnju u krovnu izolaciju strehe zone se Neotekt. Bio sam na dvije kuče , kad su ugradili; strijeha je bila betonska AB ploča + klasično drveno ostriješje i kuča je išla u rezred NEH (1,5KWh).
[quote=som16
Brkmrk. dole sam ti prilimao sliku, kako sam htio kazati gdje bi ti mogao dignuti odnosno poviječati visinu toplinske izolacije, ako je moguče. Poveča se na ravnom dijelu; na rogove ugradiš štafle 10/5 cm i ugradiš 8 cm dodatne toplinske izolacije. Tako imaš 2 cm lufta iznad zadnjeg sloja izolacije; onda slijedi filc , onda daske po kojima hodaš i imaju razmak 0.5 do 1 cm. sada je 0,140 W/m2K.
Na samoj šregi (kosini) isto tako, bi pitao, dali možeš spustiti strop za nekih 5-8 cm ; izradiš drvenu podkonstrukciju i ugradiš dodatno toplinsku izolaciju.
nismo se razumjeli ,kod mene je krov na jednu vodu ,sa jednom kosinom, nagib 9 %
Pozdrav
И по ко зна који пут... ''Свршеном послу мане нема''
Не улазећи у расправу око дебљине и врсте изолација, мене је нешто друго забринуло. Трапезни лим на дрвену конструкцију је врло решење.
С обзиром на то да је лим врло склон кондензацији , шта ће десити са том водом која се буде сливала прво низ лим , па низ шраф у дрвету.... За пар година једна олуја и ето крова мало даље од куће...
Brkmrk,
da, svatrno se nismo razumjeli oko situacije kakav krov imaš.
Daj, ako nije težko prilepi sliku / prerijez tvoga krova ili slike situacije. kolik je koljenčni zid na jednoj starni i na drugoj strani? Kolika je visina do tavana?
Svakako se može iznutra, ako imaš visine, izraditi dodatna izolacija, ne da bude samo 14 cm.
Kako je na dugi rok sa vijacima , koji drži limenu strehu: Verujem, da u navodilama piše, kako je pravilno održavanje takve strehe. Na svake toliko vremena je potredno izraditi kontrolo kakvo je stanje tesnila/gumuce i samu kontrolu koliko su popustili vijaci; po potrebi jih je potrebno zategnuti. ž
Tenzor, tvoji dvojami su upravičeni zbog samog nožnog nastanka kondenza na stiku vijaka i lijesa; tu zbog vode/kondenza, počinje da les trune , posljedično vijak nema toliko snage na "gevindu".
Sad, ako je limena strijeha na vrhu "polukružna" nije tako zabrinjujoče, jer voda sklizi preko ovala, ako je "ravan" lim, može brzo da potegne vodu mimo gumice/tjesnila po vijaku do lijesa.
Evo slika poprecnog presjeka ,naznacene su visine od poda do roga , i jos nekih slika.Postoji li mogucnost da ce se vremenom daske rasusiti i da nema potrebe za ventilacionim kanalom izmedju daske i izolacije.
Brkmrk,
da, to bi mogao odnah , u prvom postu naljepiti.
1.) Nimaš pravilnom izabrano zaštitinu cijev za elektiko; treba da bude, u takvom slučaju, "siva samogasna" zaštitna cijev. Npr. : http://www.trgovina-elbi.si/vmchk/Elektro-material/RFSS16-CEV-RFSS-16-SA... , ti jo potraži kod vas.
Dali imaš izračun Gradževinske fizike , za tvoj objekt; koliko je ljetna potrošnja energije.
Osobno bi ti tako predložio in preporučino: Ugradi 30 cm izolacije. U tvom primeru bi tudi predložio drugi zračni kanal; t.j. izpod dasaka.
Kako ti pišeš o njemu i tvoj "majstor predlaže" upam, da znaš kako ga izraditi. Za svaki slučaj ču priljepiti sliku : http://www.ursa.si/sl-si/izdelki/Documents/URSA_posevne%20strehe.pdf . Na starnici br.5, je prikazan drugi zračni sloj. U ovom primjeru pazi kako češ na/izpod "napušču"-a uradio dotok zraka u taj kanal , a tudi pažnja na vrhu, da izđe.
Možda komentar: po zalazku sunca je ispod kritine topao danični zrak; zbog padanja vanjske T je lakši i tako se diže nagore i izlazi na vrhu preko zračnika. Ujutro je situacija obrnuta. Tžak i hladan zrak nočni tiježi na dole kad se vanjska T diže; tako mu treba omugučiti izlazak vani sa kapnom riješetkom , fugo imeđu dasaka, ili zacnicima. Predlažem bar 2-4 cm toga sloja. Za tvoj primer bilo bi dovoljno 2-3 cm.
Kako si dao prerijez , ču predložiti: na tvoje tamove (predviđam dim. 16/12 cm) dodaj ispod još dodatnu konstrukciju od 10 cm; fiksiraš sa vijacima za lijes; do te visine ugradi 23 cm Kamene vune (ploče polaži na prekrivanje). Posle toga slijedi podkonstrukcija od metala i tu ugradi staklenu vuno. Predviđam, da bar 5-6 cm. (tip SF 32). Slijedi parna brana , nakraju GK ploče.
Kod ugradnje izolacije: ispod zračnog kanala predlažem, da ugradiš Kameno vuno , bar DP 5 (opcija DP - (http://www.knaufinsulation.si/node/72) ; na vašoj strani je ne nađem, pitaj u prodavaoni sa gr. materialom.
Parna brana mora biti zaljepljena na svima stijenima. Imaš sliku.
hvala na trudu i savjetima.
Evo mene opet.Ako bi radio ventilacioni prostor između daščane oplate i izolacije kako bi onda izveo ulaz i izlaz za vazduh.Može li neko da postavi sliku ,nisam nigdje na internetu našao sliku takvog otvora.Kako bi to izgledalo s vana, i da li takva izvedba ima neke nedostatke.Još jednom da napomenem ,krov je na jednu vodu.Kuca je u dupleksu sa većom kućom kao na slici.Hvala.
Brkmrk,
ej dušo moja! Zašto ne napišeš na samom žačetku sve posebnosti kod tvojeg objetka. Kako hudičevo težko je odgovarati, ako ne znamo pojedinosti. Sve treba izvuči iz investitora.
Pišeš, da je krov gotov, ""(1.ne mogu podići daske tj.daščanu oplatu ,krov je završen.Tek kad je krov završen ja sam)"", daj prilijepi sliku, kako su ta dva krovova skupa izrađena.
Dali imaš bar malo lufta (odmika - raztojanja) između krovova?
Pva priponka kaže, kako sam predlagao kolegu forumašu, kako treba izvesti dovod i odvod zraka.
Druga, ta je zatebe, kaže kako smo izradili tri rupe za dovod zraka na kod kapne lijege; na sljemenu je potrebo napraviti izpust zraka. Imaš tu još kakvu variantu za dostup zraka.
Možeš napraviti zračnik. Potrebno je malo "domišljije" i malo biti umjetnik. Dali si krov zavrišio do kraja ili tvoj majstor još pride naokoli.
Imaš jednu variantu u "pdf"-ju.
Četvrta, je kako smo dejandko uradili na objektu; predlog je na treči (pdf-ju);
Kad budeš priložio sliku, ču se potruditi i u ACAD-u izrisati ti predlog detalja.
Koliko je jedna krov preko drugoga?
evo par slika
razmak izmedju rogova krece se od 52 do 53 cm.Jedna tabla kamene vune je siroka 60 cm,znaci moram sjeci na sirinu 55,ostatak od 5 cm ne mogu iskoristiti.
Све се може искористити, само треба сећи попреко, тако да онда нема ситног отпада.
Brkmrk
na brzinu sam napravio, kako treba da izgleda detalj izpusta zraka iz drugog zračnug sloja.
Kod stikadviju objektka, trebaš daske (kot tebe na špirovcima) da budi odmaknute bar 4-7 cm od druga kuče; da ne bi ušla kakva mrčeš (ptice, ose, pčele,....) treba ugraditi "perforiramu mruježicu"; tu izlazi zrak; nadam se da imaš izrđen takav zaključak, da ti snijeg ne ulazi potpuno do kraja stika i ispod metalne kritine u izolaciju.
Dali si sa prijašnih slika razumeo, kako je potrebno izraditi drugi zračni sloj , konstukcijski?
Letve 3x2 (3x3x) , između ugradiš fasadnu mriježu, da ostane slobodan pretok zraka u kanalu; možeš i obični žicu za vezanje armature upotrebijet i napelješ je od jedne strane šperovca na drugu stranu;
Brkmer, nisam ti prikazao i samu sastav konstrukcije iznutra, da se poveča debelina izolacije. Valjda sam u predhodnom postu razumljivo napisao;
Da , može kako je "zvukoljub" napisao, ali u tom trenutku imaš ostatak 46 cm. Imaš kar mnogo odpadka, ali se može to upotrijebiti.
Ako ti je krov podascan i imas ventilacioni kanal i ako stavljas 20cm izolacije - 15cm kamene vune + 5cm staklene vune ... mislim da ti je bolje i jeftinije da stavis
sve u staklenu vunu ali jos dodatnih 5 cm. Leti ce biti isto a zimi toplije. Sa 15+15cm staklena vuna ce biti jos bolje i leti i zimi a cenovno jeftinije.
To pravilo kamena vuna pa staklena kod podascanih krovova sa ventilacijom i kod debljih izolacija ne vazi toliko.
Barem je to neka moja racunica.
@som16 moze i programu da proveri jer se bolje snalazi nego ja...
Zdravo svima, imam jedno pitanjce vezano za krov..
Imam nezavrseno potkrovlje, tj. stavljena je drvena gradja I tigla.. Planiram da izdam potkrovlje, tj. da bude podstanarski dio kuce..
Pravio sam finansijski izvjestaj I gledao na sve nacine kako da mi ispadne rad sto jeftiniji a da bude otplata brza, barem u naredne 3 godine, medjutim sto se realnije dodaje sve su veci izdaci..
Posto s unutrasnje strane nisu stavljene gipsane table a ni stiropol kao termoizolator, planirao sam sledece najpovoljnije, najeftinije I najbrze resenje.. A vi ako imate bolje resenje recite..
Stavi se najlon za krovove izmedju gredaa',
pa iz' purpjenisem razmake tj. praznine izmedju gredaa'
pa se stave gipsane ploce..
Ili eventualno prvo gipsane red po red. pa pur pjena da se dodaje pri svakom redu gipsane ploce..
E sad ne znam koliko pokriva pur pjena povrsine mada mislim da pokriva 5m2 * 2m2 kad nadodje to je oko 10m2 3.50 eura jedna pur pjena, pa bi ispalo odprilike 52.50 eura
A ovako stiropol 1m2 od 1.80eura 3cm do 2.70eura 5cm plus je pedav posao rezi pa gutaj onaj stiropol kad leti. U glavnom bi to ispalo na 200m2 stiropola sa skartom = 360 do 540 eura
Ta pur pjena bi bila zasticena od atmosverskih uticaja I bilo bi maltene sve zadihtovano, citav krov. Ne vjerujem da bi ikakvo opterecenje bilo za krov jer je to maltene ispunjeno vazduhom.
Moje je pitanje sta vi mislite?? Koja je solucija bolja?? Ja vec cvrsto planiram da uradim pur pjenu, nego reko da vidim da li postoji jos neko lakse resenje..
Da naglasim krov je star 40 godina kao I kuca, drzi se I dalje TOP! Tigle su vec dosta vode progutale I slile pa ce morat za 10 godina da se mijenjaju. Gradja je od BOROVINE puno-masne ili smolne, GRADJA NIJE CULA BRE! Znao je otac sta stavlja. Mozda su 2 grede nacete sipcom ali nista strasno. Planiram to tako jos 10 godina da drzim do potpunog renoviranja, krova.. A sad da se smandrlja sto prije da se izda stan, sto prije.. U pitanju je pasivna aktiva.. Saljem slike u toku dana..
То још нисам чуо да је неко радио. Постоје масе за убризгавање, али мислим да тога нема на нашем тржишту, осим тога битно је како ће тај систем да се супротстави ниским температурама, да би се могло становати у тако обрађеном простору.
Hvala ti na utrosenom vremenu..
E bas na tu pjenu sam mislio, ja mislim da je to top! To ce da zamijeni stiropol I mineralnu vunu definitivno..
Ovo ovo.. https://www.youtube.com/watch?v=8jt-1-EgB6Q Ali je ovaj naflitao ovoga ima da otegne jajca dokle skine ovaj visak..
Moracu da vidim ima li toga dje.. To sam gledao u ameriku rade na montazne kuce umjesto izolatora.
Sto se tice niskih temperature pa siguran sam da ce se suprostaviti jer, planiram da postavim deblji najlon razgledacu po stovarista te najlone I folije..
Da li moze da se stavi onaj klasicni deblji najlon izmedju rogova??
Planiram vodootporne gipsane table da stavim na plafon a sa strana cu obicne necu nista da malterisem..
Nego brat je dosao na ideju da se stavljaju kantinjele izmedju gipsanih ili kao drzaci gipsanih, ovaj dio je postavljen na kantinjele 5cmx5cm prije 6 godina I nije groma culo..
I jos jedna stvar da li moze da se srafe gipsane ploce direktno za grede ili moraju l profile ili oni drzaci, rekoh da ne skracuju prostor, inace visina simsovih strana je 1.35..
Nije mi bitno to oce li biti toplije u stan ili hladnije, zima, ljeto itd.. Taj stan planiram da izdam, mada je kod nas u doljnem spratu bilo izuzetno vruce prethodnih godina kada se tigla ugrije pa predje na betonsku plocu
Mada vidjecu I stiropol 5cm da stavim nego mi se cini da ce I on popustit ljeti od vrucina, taj krov kad se ljeti ugirje ima brat, bratu 60 stepeni celzijusovih..
Ne bih da ulazem puno para jer je taj krov camio dugo prazan, a planiram da uzimam pare od njega.. Velik je stan 110m2 + 4m2 terasa + 12m2 druga terasa..
Otac je neplanski radio krov, pa je razmak izmedju greda u varijabilnom kontekstu od 85cm pa sve do 100cm..
85, 92, 100, 88 itd.. itd..
Лети кад се загреје цреп буде и до 80 степени.Импровизације су увек најскупље, а о термоизолацији кровишта је доста писано на овом форуму, па ваља прочитати пре било какве одлуке.
Ok zvukoljube dobri moj
Glava ce mi puc od razmisljanja, imam million solucija, ali svaka ima svoj rizik I dobru stranu..
Vidjecu da procackam forum cio, pa cu smislit sto cu, a evo sam citao ove gornje komentare, sta ima tu koji ..... da se mjeri, mnozi, fizika, matematika, energetika, I psihologija..
Zadihtuje se to dobro da nema zazora nikakvog I kraj price..
Da se ubacim i ja malo u temu.. Nisam majstor, ni neki stručnjak..ali nikad mi nije bila jasna jedna stvar u vezi potkrovlja..
Na krov stavljamo paropropusnu (vodonepropusnu) foliju da bi postojala neka ventilacija i da se ne bi stvarao kondenz..zašto se onda ispod gipsanih ploča obavezno stavlja parna brana koja ne propušta ništa iz prostorije?
Одговор је једонставан. Материјали који се уграђују никад нису потпуно суви, а сем тога термоизолациони део никад није апсолутно херметички затворен зато је потребно обезбедити, путем паропропусне фолије да влага под дејством темепературе може да излази из кровишта, јер влага смањује термоизолационе ефекте стаклене или минералне вуне, а паронепропусна фолија обезбеђује да из стамбеног дела влага не улази у кровиште, јер у ваздуху увек постоји извесна количина влаге, што хигрометри и показују, настала свакодневним активностима, кување, прање дисање, пеглање итд.
E hvala na pojašnjenju.. Znači da praktično krovna folija služi za ventilaciju samog krova i isušivanje termoizolacije krova a prostorije u potkrovlju moraju da se provetravaju da bi se višak vlage uklonio? (da ne ulazim sada u ventilaciju prostorija itd..)
Otprilike tako. Objasnio je lepo Zvukoljub a evo ti primer: udji preko leta u neku od ovih novosređenih prodavnicai čija vrata dobro zaptivaju i istovremeno im radi klima uređaj pa vidi koliko je tu zagušljivo i koliko se osećča memla odnosno vlaga. Provetravanje je ključna stvar za mnoge bolesti kojoj malo poklanjamo pažnje čak i u kućama. Prostorije moraju da se provetravaju bilo u uobičajenim stanovima bilo u potkrovljima.
Пошто сте се већ правилно информисали, мој предлог је да мењате мајстора, јер треба избегавати људе који су паметнији од произвођача материјала и који имају "генијалана" решења којих се ето произвођачи још нису сетили.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..