uh lazare sad kad te krenu zivkati pivari navuci ces se pa nista od posla
Glina, keramika, tehnike, oprema i sve o toj temi.
Opasno je to sa Craft pivarstvom. Jedan moj drugar je vremenom ostavio omiljeno Staropramen pivo i sad pije samo Orval 0.3 koji je 6x skuplj,i oko 400din . Na kraju je i on usao u krug kucnih pivara. Lazare javljam se da pogledas keramiku i 'pregledas' pivo
uh iz iskustva kazem treba izbegavati te pivare inace nema posla
mnogo velika navlakusa,pa mnogi promenise zanimanje
pozz
Pozdrav majstorima!
Valja li ovo cemu ko se razumije?
Valja.
Tih, stabilan i relativno lagan, široka papučica za nogu.
Ako je motor dobar, kupuj.
Shimpo RK 55 je dobar točak/grnčarsko vitlo. Prenos sa motora na tabanče urađeno je preko kajša, videćeš na donjem delu veliko proširenje, tu je motor i odatle preko kajša se sila prenosi na tabanče. Shimpo je dobar točak, ja sam ovom jedino našao jednu sitnu zamerku, a to je da kada se papučica stavi u nulti položaj, dakle probam da ga zaustavim, tabanče nastavlja da se pod uticajem inercije okreće još najmanje 1/2 do 3/4 kruga. Ne nalazim da je ovo krupna mana, ali ako ga poredimo sa ostalim modelima uzeo bih ovo kao skromnu zamerku.
Uz to RK 55 je jedan od slabijih modela i može da bez kočenja i zaustavljanja pokrene manje gline nego skuplji modeli (sasvim logično) Trebalo bi da može uspešno da se radi sa do 10Kg gline, u praksi je to dosta manje.
Kod modela RT 5T, Whisper T i RK 3D motor je direkno povezan na osovinu na kojoj se nalazi i tabanče, a kako se radi o indukcionom motoru jednosmerne struje zaustavljanje je mnogo brže i jačina sile je mnogo veća, dakle može da se vrti veća količina gline.
E sada čemu ovo oko zaustavljanja i zašto uopšte obraćam pažnju na to?
Prilikom centriranja već izvrtenog predmeta radi dodatne obrade preciznije zaustavljanje u mnogome olakšava rad, a nalazim da to prolongirano zaustavljanje kadkad može dosta da zbuni.
Ali da me ne shvatite pogrešno opšti utisak je sasvim pozitivan. Iako Shimpo nije baš jeftina igračka cenim da zaslužuje reputaciju pouzdanosti i dobre izrade. Stoga palac gore! Srećna kupovina. A ako odustaneš ja sam svakako zainteresovan.
P.S. Ako se pojavi neki grnčarski točak na prodaju po razumnoj ceni ja sam uvek zainteresovan za kupovinu. Shipo pre svega, potom neki od drugih serijskih modela. Ručno pravljeni me generalno ne zanimaju.
sve sto je lazar rekao stoji,ali za nekoga ko neradi neke velike komade to je odlican tocak i ako je razumna cena uzimaj jer je shimpo nepoderiv{moj je prizveden 1978 i idalje trci ko lud),a ukoliko imas nameru vrteti neke velike komade u vecim kolicinama onda uzmi neki jaci shimpo(i kod mene su na prvom mestu kao i kod lazara),ili brent,mada su jako retki oni kojima treba tako jak tocak i koji mogu izvrteti vece komade od preko 10 kg
pozz
pozdrav,
nova sam na forumu i keramika mi je hobi.
imam pitanje..
desile su se sitne točkice/balončići unutar glazure. na dodir je glatka (nisu krateri skroz do biskvita) ali pod kutem svjetlosti se vide svuda.
koristila sam bijelu glinu i pekla je na 1030 stupnjeva (po lazarovom prijedlogu ciklusa),
a glazuru (isto po lazarovom ciklusu) na 990 stupnjeva (max ide do 1000).
vjerovatno se još otpuštaju plinovi karbona itd..
uglavnom ne znam šta da radim? kako to popraviti tj izbjeći?
Pozdrav,
meni se slično dešavalo kada sam nanosio debeo sloj glazure a takodje i kada nisam glinu pripremio ( izgnjavio ) kako treba.
Možda je problem vezan i za visoku temperaturu, kao i za kvalitet glazure.
Belu glinu pečem na 960/940 stepeni i ako je dobro pripremim i ne preteram sa debljinom glazurnog sloja, sve bude ok.
razloga moze biti vise ,prvo kao sto je dulebu rekao predebelo glaziranje,drugo losa temperatura(mozda ti je regulator netacan),pa se pojavljuju tackice a mozda se jednostavno neslazu gina i glazura.
napisi malo vise podataka koja glina je u pitanju i koja glazura i kakva je pec pa cemo mozda biti pametniji da odgovorimo ovako je malo komplikovanije,a na prvu probaj spustiti temperaturu za dvadesetak stepeni,a povecaj krajnje odrzavanje na 10 minuta(ukoliko ti vec nije toliko.
pozz
Zdravo,
Dulebu i Marsovacns su rekli sve bitno, a ja ću ići redom šta mi sve padne na pamet iako ću ponoviti već rečeno. Dakle, razloga za stvaranje balončića/mehurova unutar glazure može da bude dosta, a evo i nekih:
1. Glazura je takva da u nešto debljem sloju stvara mehurove slične penušanju, a taj efekat se najčešće stvara na mestima gde se glazura skupi prilikom glaziranja, dakle neki useci, kanali podnožje predmeta. Rešenje je da se glazira tanje, ako to glazura dozvoljava jer neke glazure u boji nisu dovoljno pokrivne u tanjem sloju.
2. Glina odpušta gasove prilikom glazurnog pečenje. Generalno ovaj efekat se javlja kod glazura za nisku temperaturu, jer one počinju da stapaju i pre nego što je sve izašlo iz gline, pa ti ugrušci vazduha ostaju zarobljeni. Rešenje je peći biskviti na nešto većoj temperaturi, možda čak i do 1000°C, dalje ne bih išao jer crep neće dobro upijati glazuru. Mada vidim da si to već probala i ako si tačno napisala glinu si pekla na 1030°C, a glazuru na 990°C. Tako nisko topljive glazure mogu lako da zarobe gasove u svojoj strukturi.
3. Shodno ovoga predhodnog probaj da glazirane predmete ne stavljaš odmah u peć nakon glaziranja jer su tada puni vode od glazure, već pusti da se osuše malo barem jedan dan. takođe drži duže podignut poklopac prilikom režima pečenja, barem do 300°C da sva para nesmetano izađe. Ja lično čisto sumljam da ovo može da bude razlog, jer sam čvrsto ubeđen da prilikom pečenja sva para izađe davno pre nego što glazura počinje da stapa, ali ovde dajme savet koji su i meni dali ranije prilikom sličnih situacija.
4. Glazura je suviše gusta pa opet sloj bude predebeo. rešenje je razrediti glazuru a prilikom umakanja u glazuru držati malo duže da bi sloj bio adekvatan, ali sporije nanet.
5. U glazuri se prilikom mešanja zarobe mehurovi pa glazura bude bude kao ”gazirana”. Ova situacija je retka i rešava se samo manje energičnim mešanjem mikserom na bušilici ili ako se glazura ne taloži brzo ostavi se da vazduh izađe iz glazure pre glaziranja.
6. Glazura i glina nisu kompatibilne pa se dešava hemijska reakcija između njih prilikom koje se razvijaju gasovi. Rešenje je da se proda druga glazura i druga glina.
7. Peć je velike snage, tzv. predimenzionirana pa za svoju zapreminu greje naglo i sa ”udarima”. Dakle grejači su jaki, obično ih neko stavi takve sa idejom ”bolje da ima više nego da fali!” pa recimo viđao peć od 100-120L koja ima i 18Kw! Naravno kada se peć uključi sve što je bliže grejačima ili je okrenuto njima počinje da se greje previše i to sonda ne uspeva da registruje jer meri temperaturu na svojoj poziciji.Rezultat je da se glazura stapa mnogo ranije na tim mestima, često i znatno pređe svoju nominalnu temperaturu, ali taj problem može da se prepozna tako što predmeti i glazura na njima koji su bliže grejačima izgledaju drugačije od onih koji su unutar peći.
8. I otprilike na samom začelju čest razlog: Nemam blage veze koji je razlog ali se evidentno dešava! Mora da je do loše glazure, kažem ja sebi u tom slučaju! Veruj mi ovo poslednje je vrločesto!
E sada isti savet kao i svima: probe, probe i onda još po koja proba! Probaš da ponoviš situaciju u kojoj se javlja ta greška pa idi redom sa menjanjem po ovome što smo ti sva trojica napisali pa se nadamo da će rezultat biti pozitivan.
Puno sreće,
Lazar
P.S. U ime stalnog spominjanja proba evo setih se da u telefonu imam jednu fotografiju nekih starih proba iz mog ateljea. Ovo su stare probe koje sam pravio za moju skolu keramike pa kako sam napravio nove iskreno sam se pitao da li da ih sačuvam za neki mozaik ili da popločam neko stepenište....
hvala na odgovoru..
pretpostavljam da je ipak glazura mrvicu pregusta, probat ću je malo razrijediti pa javim rezultate. glazura je prozirna, sjajna i peče se na temp od 940-1000 stupnjeva.
primjetila sam i da su mali predmeti (kao tanjurići za kavu) na najdoljnjoj ploči od ispod- zakuhali. na tom dijelu je bio deblji nanos glazure ali moguće je da je i temperatura peći na tom djelu veća.
možda grijači dole prže. peć je okrugla od 70 l.
još jedno pitanje, savjet..
kupili smo kolo- shimpo whisper i voljeli bi raditi tanjure. ali problem je takve forme kad se naprave maknuti s kola a da se ne izvitopere.
znači trebaju nam diskovi- podloge koje bi ušarafili na kolo kako bi mogli micat predmete bez da ih diramo. šta svjetujete od čega da se naprave te podloge?
što se tiče kompatibilnosti gline i glazure u ovom slučaju pašu. kupujem u istom dućanu od iste firme i glinu i glazuru, inače bude ok.
glina je colorabbia.
postoji još mogućnost da je regulator netočan.
ciklus pečenja ide u 3 koraka + zadrška, obično je stavim 20- 25 min
idemo radit probe, probe i probe pa možda nešto bude
pozdrav
lazar ti sve rece,ali sa ovim informacijama koje si rekla,ukoliko ti je to kolorobijina bjela glina za kolo ,smanji temperaturu biskvita na 980 stupnjeva,a glazura ukoliko je isto kolorobija vjerojatno je cla aona voli pravit mehurice prilikom umakanja pa ti je jedno od resenja da kad je preglaziras ostavis da odstoji da se dobro posusi pa onda vrlo blago rukom je zagladis da bi sepopunile rupice a mehurici popucali.
a ukoliko ti je glina samotirana onda ti je to sigurno razlog tockica,apostupak eliminacije je isti,ada nezaboravim i crs se ume isto tako ponasati,alije bolja utoliko sto se moze popraviti ponovnim pecenjem i nemuti prilikom malo debljem glaziranju nego ostaje prozirna vise nego ostale glazure,usvakom slucaju ko sto recelazar samo proba,pokusaj tanje glazirat i mislim da ce ti vec biti bolje,pa dok nenades svoj rezim,i pod obavezno bilo koju novu glazuru da kupis uvek je prvo isprobaj na maloj plocici sastvarima koje vec imas od poznatih glazura uradene jar jedino tako mozes bit sigurna kako se ponasa u tvojoj peci.
sto se tice podloski imas ih gotovih na netu od plastike(tvrde)ili drvene,a takode i metalni tanjur sa rupama za drzace(obicno dve)pa promenis tanjur i koristis podloske,ili izbusis vec postojeci pa ih koristis,ali pazi ko ce ti izbusiti rupe zato sto trebaju biti u osi da nebi bilo ekscentricno,ukoliko sama pravis podloske mozes od plastike(koriste je u prehrambenoj industriji)za kuhinju debljine 10-12 mmili od medijapana 18-20mm,stim sto mora biti plastificiran sa gornje strane i brze se potrosi plastika na njemu pa krace traje od plasticnog,a treca varijanta je od presovane mislim da se zove blazujka ikoristi se za salovanje u gradevini,ovo sto sam ti naveo su stvari sa kojima sam ja radio ,pa ako neko ima jos neku ideju nek se javi
pozz
Moj je predlog da se ne buše nikakve rupe na tabančetu točka već da se koriste gipsane ploče.
Dakle, nađeš neki plići okrugli plastični poslužavnik vodeći računa da dno bude što ravnije i u njega uliješ gips. Nakon ulivanja lenjirom pređeš preko celog poslužavnika oslanjajući se na ivice. Time skineš višak i poravnaš gornju stranu. Kada se gips stvrdne i bude zgodan za vađenje izbaciš iz plastičnog poslužavnika i to je nakon sušenja spremna gipsana ploča za točak. Sada je lenjirom poravnata strana zapravo donji deo na koji se nanese manje šlikera i onda prisloni na tabanče točka i vrlo blagim rotacionim pokretima se pritiska na točak dok se ne učvrsti, a to se dešava u roku od desetak sekundi. Šliker se suši jer gips upija vodu iz njega i glina očvrsne dovoljno da se vrlo jako zalepi za točak. Ako nisi siguran da si dovoljno dobro zalepio šlikerom sastrane pričvrstiš glinom i onda je sigurno dobro pričvršćeno.
Isprva neće biti dobro centrirano, što ne mari jer vrtiš na sredini pa ako ivica malo šeta nije toliko bitno. Važno je samo da dobro izabereš poslužavnik i da ti je gips ravan i da ne šeta gore-dole. Velika je prednost što možeš lako i jeftino da napraviš koliko ti treba podloga. Ja za šoljice imam pregršt malih izlivenih podloga koje sam ulivao u tacne za saksije. Takođe sada je veliki izbor veličina poslužavnika pa možeš da nađeš onaj koji ti odgovara, čak i da malo prelazi preko tabančeta točka za veće stvari.
Moraš samo da vodiš računa da ti predmet ne stoji predugo na tome, dakle nije preporučljivo da se do kraja suši na gipsu jer će se prebrzo osušiti, ali najvažnije je da možeš da odlobodiš točak, pa dok navrtiš sve što si naumio biće dovoljno suve za skidanje.
Ja nalazim da je ovo mnogo bolje od pravljenja podloga od nekog drugog materijala i bušenja tabančeta, medijapan će se brzo raspasti, a blažujka više nije vodootporni šper već samo nešto nalik na to.
Pozdrav svima,
Lazar
gledala sam na internetu te podloge ali to je sve izvana (uglavnom ameri, oni imaju sve šta ti padne na pamet), ali je shipping jako skup..
razmišljala sam i o gipsu ali me frka da ga ne sastružem dok trimam donji rub (vaze npr.), pa mi se gips umješa u glinu..
možda da se premaže s nečim da ga malo impregnira?
gips mi je ustvari i najjednostavnije i najbrže rješenje.. probat ću
a šta kažete na vodootpornu šperploču?
Potreban mi je majstor za izradu kalupa od gipsa u metalnom ramu sa instalacijom unutar gipsa.
Kalupi mi trebaju u vecoj kolicini , molim ako znate ko ih radi , kontakt sa majstorom.
063/1111-299 Stefan
Zdravo svima,
Zanima me kako napraviti engobe u "kucnim uslovima"? da li mogu da mješam glinu, vodu i npr.temperu? ili glina, voda i organski pigment? i osušenu figuricu premaziti/oslikavati...
Izvinjavam se ako je o ovome već bilo pisano- ako moze neko opet da odgovori ili samo pronadje i pošalje link, pa cu rado sve išcitati.
topli pozdrav za sve
Ćao,
namučićeš se dok ne nadješ sve sastojke za engobe a 1 kg bele engobe košta manje od dva evra.
Tu možeš biti kreativna pa sama praviti okside u bojama koje ćeš mešati sa tom belom engobom.
Npr. ferum oksid se lako može napraviti u kućnim uslovima i daje jaku crvenu boju ( boja rđe ).
Pozdrav
U planu mi je kupit novu pec od 150 l.
lazar je pricao da on radi svoje peci pa ako mi mozes poslat ovdje ili u poruci kakvu ponudu peci sa specifikacijama. Hvala
javi mu se na pp ili telefon imas gore u ranijim postovima
pozz
Pozdrav svima...mozda ste culi za wax glinu koja se koristi za dizajniranje automobila...ako nekog zanima evo ga recept za njeno kucno pravljenje:
4,7 kg voska
2 litra parafinskog ulja
2 kg vazelina
12 kg gline u prahu (sitnozrnaste)
Prve tri komponente se zagreju, istope i pomesa se sa glinom u prahu...pa se mesa i mesa i mesa
Dobije se glina koja je tvrda na sobnoj temperaturi, a kada se zagreje na 40-45 stepeni, moze da se valja i menja oblik...evo recimo kao na ovom videu https://www.youtube.com/watch?v=eUz75_8gPs0
P.S.: ostale komponente mogu lako da nabavim, al nemam predstavu gde da nabavim glinu u prahu finije strukture, a da je cenovno pristupacna...ako neko zna nek javi. Meni je licno potrebna da napravim BMW M3 DTM (e46 karoserija) u razmeri 1:1..ovaj... https://c1.staticflickr.com/9/8165/7311613760_44d03acb35_b.jpg auto koji postoji samo u igrci Need For Speed Most Wanted... moj profil na faceu je Nikola Markovic Marcus (jedan jedini)....pozzzz
Inace original glina koja se koristi za auto dizajn kosta oko 15tak evra po kilogramu...
Dobar dan.
Pozdrav svima, htela bih da pitam par pitanja. Citala sam vecinu napisanog ovde.
Dakle Lazare, ako hocu da probam da koristim glinu koju sam sama iskopala u sumi postupak je sledeci: Nadjem glinu, doteram je kuci, prvo je osusim, usitnim, potopim u vrucu vodu, kada bude gustine kao jogurt onda odlijem visak vode, odvojim krupno kamenje i nepozeljne trunke. onda je ostavim da odstoji po mogustvu mesec dana, onda je opet preradim i mogu da je koristim. Ali da li odmah treba da dodajem kaolin i samot da bi bila bolja, ili da prvo napravim probe? proba se pece prvo na 800 stepeni, male ploce 5x5 recimo, i onda povecavam dimenzije jer se verovatno veca povrsina u peci vise krivi, drugacije ponasa..... Ako ima jos neki detalj oko toga, uputi me i hvala.
Volela bih i da kazes nesto o raku tehnici, koji su sve postupci, da li nuzno treba brener za to.....
Hvala puno
Dobro vece, imam pitanja za pravljenje elektricne peci. Procitao sad sve komentare ali su mi neke stvari ostale nejasne. Pec bi trebala da je dimenzija recimo visina 80, dubina 60 i sirina 60.
Kako sam ja to razumeo, postupak je sledeci, sazida se puritnim ciglama po dimenzijama, preko cigli ide keramicka vuna (koje debljine? ) Onda je najbolje sve to obloziti prohromom. Sonde su platina planatorijum ili ti PL PLRO, programator je najbolje uzeti art (neki) ovde se spominju 95 i 2006. Grejaci su kantal A1...
Zanima me kako se sve to povezuje, cime se spajaju cigle kada se zida, sta ide na dno peci, posto bih voleo da nije ona osmougaona i sestougaona nego sto se vertikalno otvara. na ciglu se stavi ploca ista kao i za ostare spratove peci, neko je napisao da treba da se odvoji od dna, taj deo mi nije jasan zasto i kako da se odvoji i da li je to neophodno. Kako se prave cugovi i ceo taj elektronika deo mi nije jasan, ako mozete detaljno da mi objasnite. Hvala svima unapred
Trazio sam na netu dosta, ali ovde sam najbolje objasnjeno nasao. Jos jednom hvala svima mnogo
Pozdrav to ti je to skoro oko gline,ali ja bih je jos propustio kroz sito kad je kao jogurt zato sto sigurno ima sitnijih necistoca koje bi ti se kasnije pojavljivale.
Nemoj odmah nista umesavati dok nevidis kako se ponasa i sta je i dali potrebno dodavati, ali ti isto igra ulogu sta zelis raditi sa tom glinom koliko se krivi u susenju kako i dali puca itd. Mozda bi ti bilo lakse da nades neki ciglarski ili grncarski kop pa da vec imas neku polaznu osnovu jer ovako ce da ti potraje podosta vremena dok nedodes do rezultata.
Ssto se tice rakua neznam dali se pitanje odnosi na tradicionalni japanski raku ili na ove raznorazne tehnike koje se rade na zapadu?
Ukoliko je japanski on se radi sa drvetom i u ponekim slucajevima sa ugljem.
ukoliko je ovaj zapadni mozes u zavisnosti od toga sta zelis postici i koju tehniku raditi raditi sa raznoraznim energentima od drveta uglja koksa nafte i struje naravno onda ti treba i takva izvedba peci.
Ovde svi rade sa plinom zato sto je najlaksi za izvedbu najlakse je napraviti pec a inajeftinije pai ostavlja ti mogucnost rada skoro svih tehnika.
Ovde na zapadu se odomacio naziv raku za sve tehnika redukcije kiseonika u peci ili posle brzog vadenja predmeta iz peci u cilju dobijanja raznoraznih efekata i promenama na glazurama ,i radi sa sa raznoraznim glazurama i oksidima u cilju dobijanja efekata srebra zlata bakra,prelivanja duginih boja itd,apece se od 700 do 1100c
Imas gotove boje po raznoraznim prodavnicama a takode imas i recepte da sama pravis glazure po americkim i engleskim sajtovima aimas ponesto i na nemackom.
Mada slicne tehnike su imali i stari etruscani i kelti pre par hiljada godina,kad su shvatili da ukoliko keramicku posudu na kraju pecenja zatrpaju u rupu sa upaljenim drvetom pazatvore sa glinom i kad seistrosi kiseonik i drvo krene da se pretvara u cumur(isto se tako pravi cumur i dan danas)keramika pcrni i postaja manje porozna,ali bi danas rekli i malo kancerogena kao i slanina i kobasice koje su dimljene,tako da su ti te tehnike starije od japanskih ali nisu izvikane i nemaju fensi naziv.
Ukoliko imas neko konkretno pitanje cujemo se.
pozz
Pozdrav
evo probacu ja nesto da ti odgovorim dok se Lazar nejavi
za tu dimenziju peci ti odmah mogu reci da ce biti trofazna jer monofazna bi se bas namucila da tu dostigne 1000c
Ali da nelupamo i da ne nagadamo prvo ti treba da odgovoris za cega ti treba pec,pa prema tome ti mozemo govoriti sta ti treba,do koje temperature mislis dapeces,porcelan,kameninu majoliku,staklo itd posto ako neces peci porcelan ili kameninu onda mozes uzeti i cigle i vunu ,grejace sondu za nizu temperaturu posto ti santimetar sonde S tip ili ptrh pt 10 kosta kao dvadeset cantimetara k sonde nihr pa mozes ustedeti stotine evra,ali da nelupamo o tome cemo kasnije kad budemo znali sta ti treba
sto seticecigli i vune postoje lepkovi imalteri za njih pa se tako spajaju ili se uvezuju sa inox trakama i klinovima ali io tome cemo kasnije kada tacno definises pec.
sto se tice podne ploce pretpostavljam da se to odnosi na neko od ranijih pitanja u vezi podnih grejaca,izato mora biti odignuta da bi energija mogla da cirkulise lakse i da nedavis grejac da ima manju efikasnost,a u tvom slucaju ja bih svakako stavio podni grejac sobzirom na velicinu peci.
Sto se tice oduska obavezno se mora staviti da bi plinovi mogli neometano izaci iz peci posto sagorevanjem glina a pogotovo glazura raznorazni agresivni gasovi se oslobadaju i unistavaju ti pec pogotovo metalne delove zato ti je najbolje da ti prostorija u kojoj peces bude ukoliko je moguce odvojena od ostalog radnog prostora i dobro provetrena.
Toliko pa sad razmisli iprobaj definisati sta ti treba pa koliko budemo znali odgovoricemo.
pozz
Pozdrav svima, upravo sam registrovani korisnik. Imam muku, nevešt sam sa keramikom a moram da kako znam i umem zalepim jedan luster koji ima keramičke delove(koje sam sa unukom, jel' polomio, prokleta lopta !) ) a ne znam kako? Preturao sam na internetu i ovde: http://www.savjetnica.com/kako-zaljepiti-keramiku-ili-porculan/ pronašao o nekakvom "porculanski kit" pa me interesuje šta je to? Koliko sam mogao da vidim, možda i grešim, u Srbiji ga ne prodaju, možda se i varam. Ovaj koji navode, proziran, čini mi se da bi prekratio moje muke. Ili, smem li da te delove zalepim sa Moment Repair Express? Ili....? Pomozite mi, molim vas! I još jedno pitanje, šta je to majolika i kako je nprepoznati? Onako ukratko, ponavljam, nisam stručnjak. Hvala na eventualnim odgovorima i svima svako dobro!
Pozdrav svima.
Pedja, ja imam isti problem, pravim svoj atelje, i zelim da sama pravim pec, tj ne ja licno nego moj otac i majstori bla blaaaa.... I takodje bih i ja licno volela da shvatim kako ide deo oko elektronike, kako da znam kako se grejaci rasporedjuju, naravno to znaju elektricari i termicari ali bih i ja volela da znam te stvari i da budem upucena
Sto se tice lepljenja keramike, ako ste malo pedantniji mozete kupiti epoxi lepak, on lepi sve zivo, to je plastelin koji se umulja u rukama i onda se lepi, ili dvokomponentni lepak.
Nema mnogo mudrovanja oko elektronike.
Da pojednostavimo zapec ti treba termoregulator ili ti termostat i on ti ukljucuje i iskljucuje pec odnosno grejace prema temperaturi koju si zadala,a njih imas od obicnih mehanickih do programabilnih mikroprocesorskih pa sama biras u zavisnosti od svojih potreba i finansija kakav zelis.
Regulator se uparuje sa sondom zamerenje temperature i uvecinislucajeva se koriste s platina sonda ili k nikl hrom sonda i ima i drugih ,ali se to vec rede koristi za keramiku.
Izmedu grejaca i regulatora se stavlja kontaktor ili ssr relej i on se bira u odnosu na snagu peci i potrebnu amperazu sto se tice grejaca imas more izvedbi od kanalskih,visecih u cevi,visecih na cevi itd.NJihova snaga ti zavisi od toga kakva ti je pec koji je oblik za koje vreme treba da postigne temperaturu,od kog materijala je radis kakva je izolacija itd.
Sad polako pocinju da se rade peci male snage(potrosnja stuje)ali sa povecanom izolacijom tako da su peco od 60 litara pre 10ak godina trosile od 7 do 9 kwh,adanas 3,5 ali za postizane temperature do 1000c im trebaotprilike 40% vise vremena.
eto toliko ranije je Lazar lepo objasnio kako se vrsi proracun grejaca pa to mozes naci u ranijm postovima,aposto si rekla da imas majstore za pec onda ne beri brigu nego pusti da ljudi odrade svoj deo posla a ti samo dobro dfinisi sta ti treba imas puninternet fotografija i specifikacija peci pa sretno
pozz
Samo da se razumemo, nisam mislio na onu ”zidarsku” meru od 2l, već na normalnih 0,5, al` sam rekao flašu da ne bude da očekujem i kriglu. Dakle svi mislimo samo na domaće pivo, jer, što se mene tiče, to još nisam probao.
Pandora hvala, telefon sam javno stavio da se jave i ovi ”nevidljivi” ako im preba neka pomoć.