Posto sam kupio Inzinjersko Tehnicki Prirucnik ZAVARIVANJE... imam par pitanja za vas!
1.PIse da se acettilen moze zameniti Propan Butanom i jos nekim gasovima,samo su potrebne zice sa povecanim sadrzajem Mangana i Silicijuma sto bi mi bilo jeftinije... (gde ih kupiti(zice))?
2.Dali je moguce koristiti suve osigurace i na izlazima regulatora pritiska i ispred Mesaca znaci 4 komada radi vece sigurnosti (ja imam samo ispred Mesaca a imam ih nekoliko novih u rezervi dali je isti osigurac i za Butan kao i za acetilen)?
3.Pise da su potrebni odredjeni protoci Kiseonika I Acetilena kako ja da racunam protok u zavisnosti od dizne i pritiska gasa?(ja podesavam Acetilen na 0,5bar i kiseonik na 2,0 ili 2,5bar) dali je to dovoljno ili nesto smanjiti i li povecati u cilju ustede,inace dobro mi ispadne var nema oksida...)?
4.Gde pronaci Topitelje Sodu,Potasu i Boraks? (gde ima za kupiti)? boraksa imam ali ako mi zafali gde da kupim?
5.dali je moguce naci zicu za Acetilen Ili Butan Koja bi dala slican kvalitet zavara kao Bazicne Elektrode?
Mala skola zavarivanja
Укратко
1 Од тог сира неће бити млека ....
2 Нема потребе ...
3 Зависи од много фактора ...
4 Углавном по продавницама грејне опреме
5 Готово немогуће ....
od sira sigurno nece biti mleka to znam ali ako rusi pisu da moze onda sigurno moze biti i mleka(sira).
Шта да ти кажем нађеш руса па нек ти он објасни .
Основни прблем код комбинације ПБ+кисеониик је ниска температура пламена 2800 степени, док ацетилен +кисеоник дају 3200 . Зато се оПБ +кисеник користи за грејање и сечење , а не за заваривање .
Е сад ако оћеш да уштедиш онда купи апратуру па користи карбит .
Ja znam da mnogi seku metal tako a za zavarivanje neznam
Rusi se stvarno smatraju najboljim metalurzima na svetu, pre svega zbog svoje kosmicke industrije... A neke stvari i u opstem zavarivanju su upravo njihovi biseri. Npr, oni su "izmislili" zavarivanje CO2 gasom, oni su prvi potpuno uspesno radili reparaturna zavarivanja "na hladno" visoko-ugljenicnih i tesko zavarljivih celka, izmislili su automatsko TIG zavarivanje cevi u nuklearkama sa tzv aktivirajucim topiteljem sto je na zapadu i kod nas jos uvek nivo mistike i carobnjastva... Ali nisu jedini, i drugi su doveli zavarivanje, svako u svojoj oblasti, do danasnjih visina, tako da ne vidim potrebu da se braca Rusi glorifikuju...
Da probam da ti odgovorim na tvoja pitanja.
1. Prosto temepratura koja se razvija uz kombinaciju acetilen+kiseonik je najveca, tj toplotna moc je najveca. Zato se najcesce i koristi. Propan butan se najcesce koristi za tzv meka lemljenja ili lemljenja gde se pazi na unos topote, a i za secenja jer nekad daje lepsi rez. Vodonik+kiseonik se koristi kao ekonomicna kombinacija za lemljenja, tamo gde je struja jeftina. Kupi se uredjaj za elektrolizu vode (H2O se pretvara u vodonik+kiseonik...). Ali prosto praksa je pokazala da je najbolje i najoptimalnije zavarivati sa kombinacijom acetilen+kiseonik.
I za kombinaciju acetilen+kiseonik i propan-butan+kiseonik se preporucuju zice sa povecanim Mn i Si, ima ih da se kupe kod nas, cak nisu ni skupe. Najjeftinije su, a sasvim kvalitetne, od proizvodjaca Jesenice i imaju naziv VP (= varilna palica). Pa imas VP 37, VP 40, VP 42, VP Mo, VP CrMo... znaci za dosta siroku lepezu celika, pa biraj.
2. Nisam najbolje razumeo gde mislis da postavis suve osigurace. Po pravilu se postavljaju na pocetak i kraj svakog creva. Znaci jedan na izlazu iz reducir ventila na boci acetilena i drugi na ulazu acetilena u mesac brenera. To isto za kiseonik. Ne znam da li osiguraci za acetilen pasuju za propan-butan, ali znam ko pravi u Beogradu te suve osigurace, pa ti mogu dati kontakt pa ih pitaj.
3. Drzi se tih opstih preporuka, a ako ti je var odlican, ne menjaj nista. Inace postoje tablice, u zavisnosti od debljine materijala koju diznu, koji pritisak, cak moze da se proceni i potrosnja itd...
4. Boraks mi ponekad kupujemo (kada radimo zavarivanje mesinga oksi-acetilenskim postupkom kao i za neka, inace retka, lemljenja). Mogu da ti javim od koga (zadnji put je bilo 1 kg = 150 din/kg + PDV), a Soda (natrijum), Potasa (kalijum) nemam pojma, prvi put cujem da to neko kupuje i koristi za zavarivanje.
5. Naravno da ne, naprotiv! Najgori zavar ti je upravo gasno-plamenim postupkom. Pa samo u acetilenu imas dosta vodonika, a sustina bazicne elektrode je da daje izuzetno malo vodonika u zavarenom spoju.
Cisto da ossetis razliku: Jedan od osnovih pokazatelja "kvaliteta" metala sava je tzv "garantovana zilavost od 47J na "nekoj" temperaturi (sto nizoj to bolje)". Npr, bazicna elektroda daje garantovanu zilavost od 47J na -40C, rutilna na 0C, a ove zice (sa povecanim sadrzajem Mn i Si) daju garantovanu zilavost na +20 C. Naravno da je i cvrstoca varova dobijenim gasno-plamenim postupkom takodje manja...
Jedina prednost ovog postupka je sto je komplet brenera relativno jeftin, gasovi su jeftini, tanki limovi se lepo rade bez progorevanja, moze se raditi gde nema struje itd... Inace u "modernom zavarivanju", gasno plameno se pre svega koristi za lemljenje... U ozbiljnom zavarivanju ga ipak nema. Npr mi smo morali da atestiramo jednog naseg zavarivaca na gasno-plameno zavarivanje cevi iako nikada to ne radimo tim postupkom. Prosto to je bio uslov za ucestvovanje na jednom tenderu... Zato, ako hoces da napredujes, moj savet je da kupis REL invertor, vidim da je to danas oko 300 EUR.
Eво неких података за суве осигураче
За ацетилен иде осигурач Р1 место употребе ручка ( сви гориви гасови )
За кисеоник иде осигурач Р2 место употребе ручка
За ПБ иде осгирач Р1А ручка врло ретко у употреби
За ацетилен иде осигура Р3 место употребе рег вентил ( сви гориви гасови )
За кисеоник иде осигурач Р4 место употребе рег вентил
И постоје модели Р5 и Р6 ѕа наставњаље црева
И још једна исправка код нас се можда јеош негде користи комбинација ПБ +кисеонок за алуминутермијско заваривање шина . али треба посебан пламеник
I za kombinaciju acetilen+kiseonik i propan-butan+kiseonik se preporucuju zice sa povecanim Mn i Si, ima ih da se kupe kod nas, cak nisu ni skupe. Najjeftinije su, a sasvim kvalitetne, od proizvodjaca Jesenice i imaju naziv VP (= varilna palica). Pa imas VP 37, VP 40, VP 42, VP Mo, VP CrMo... znaci za dosta siroku lepezu celika, pa biraj.
jeli moze ime firme gde se moze kupiti ta zica za varenje za PB ? i koja je odtih sti si mi naveo tj za cega se koriste? ako mi mozes objasniti?
2. Nisam najbolje razumeo gde mislis da postavis suve osigurace. Po pravilu se postavljaju na pocetak i kraj svakog creva. Znaci jedan na izlazu iz reducir ventila na boci acetilena i drugi na ulazu acetilena u mesac brenera. To isto za kiseonik. Ne znam da li osiguraci za acetilen pasuju za propan-butan, ali znam ko pravi u Beogradu te suve osigurace, pa ti mogu dati kontakt pa ih pitaj.
mislim ih staviti na regulatore i ispred mesaca ako moze? (ispred mesaca ih imam)
3 ne popularizujem ruse samo kazem da me je zapala knjiga...
4.mislio sam malo usavrsiti Autogeno varenje prvenstveno butanom,zato sto imam jeftin butan tj imam cisternu pa mi dodju kamionom i napune...
5. mislim ako mogu nekako pojeftiniti varenje onda to i uraditi (svakako nemislim variti konnstrukcije nego bih vario limove i seci,)
1. jeli moze ime firme gde se moze kupiti ta zica za varenje za PB ? i koja je odtih sti si mi naveo tj za cega se koriste? ako mi mozes objasniti?
2. mislim ih staviti na regulatore i ispred mesaca ako moze? (ispred mesaca ih imam)
3 ne popularizujem ruse samo kazem da me je zapala knjiga...
4.mislio sam malo usavrsiti Autogeno varenje prvenstveno butanom,zato sto imam jeftin butan tj imam cisternu pa mi dodju kamionom i napune...
5. mislim ako mogu nekako pojeftiniti varenje onda to i uraditi (svakako nemislim variti konnstrukcije nego bih vario limove i seci,)
1. Moze, javicu ti sutra. Inace one prve tri zice (VP 37, VP 40 i VP 42) zice idu redosledom po jacini (od najslabije ka najjacoj), tj zatezna cvrstoca im je 370, 400 i 420 N/mm2. One druge dve su pravljene za cevi koje se koriste u termoenergetskim postrojenjim tj "otporne na pojavu puzanja pri povisenim temperaturama" (recimo kroz cev protice para na 500 C i pri pritisku 100 bara). Za tebe je ocigledno da uzmes jednu od ove prve tri. Tj da uzmes najjeftiniju. A nekim drugima ne pada na pamet ni ove zice da kupuju, vec koriste bez pardona najjeftiniju paljenu zicu. Time zavaruju auspuhe, auto-limariju itd...
2. da, tu i treba da stoje.
3. mislim da je ta knjiga (iz 2-3 toma?) vrlo stara, zavarivanje je otislo 2 evolucije napred od te knjige.
4. to je OK. Ali razmisljaj da krenes na REL sto pre. Ipak je gasno-plameno zavarivanje nekako zastarelo. Doduse, kada ga usavrsis, TIG-om ces da ovladas za jako brzo.
5. Pa eto, za nebitne stvari, limove i slicno, slobodno PB i jedna od ovih zica ili i probaj paljenu zicu, to rade i drugi. Naravno ja se ne slazem, ipak sam za acetilen i ove zice sto sam pobrojao, ali uopste ne radimo sa gasno-plamenim zavarivanjem pa ako nekome ide dobro zavarivanje auspuha i slicno, sto bi taj menjao...
Направио сам грешку .На ручки -мешачу иду Р1 и Р2 , али испред регилационог вентила би требало поставити Р3 и Р4
Ја сам ти казо а ти како оћеш
jpa ispred rucke su p1 i p2 a rucku nazivam mesacem.
Hvala Zorane
Niste me najbolje razumeli Zorane
Ovako ja Autogen koristim za varenje raznih limova NPR Hranilice i pojilice za svinje,lemljenje bakarnih cevi Mesingom (cevcice od ulja traktora itd),razne cevi npr motane na 3valjku nprFi150 ..
Znam bolje bi bilo da kupim Mig Mag pa da varim,u redu je to imam i pare,(nije problem kupiti mig mag aparat,nego ga iskoristiti,ako vec imam autogen onda ga i koristiti treba,mig magom kako zavariti bakarnae cevcice? imAM toliko alata da mi samo stoji...)
Ako bi mogao dobiti na ustedi Butanom npr i ako var butanom bude losiji za 30% ok je nece svinja hranilicu slomiti...
Uz to i secem dosta sa acetilenom...
Imam Rel aparat od 145 A...
Pozdrav svima!
Zanima me koja amperaza je optimalna za CO2 zavarivanje sa zicom 1mm, Jel aparat od 150ampera na plocica moze zavarivati sa 1mm zica?
Napon i brzina protoka žice se podešava prema debljini materijala koji se zavaruje.Najbolje je napraviti probu na nekom otpadnom komadu pa podesiti parametre da rezultat bude zadovoljavajući.
Pozdrav svima!
Zanima me koja amperaza je optimalna za CO2 zavarivanje sa zicom 1mm, Jel aparat od 150ampera na plocica moze zavarivati sa 1mm zica?
Ne mozes podesavati amperazu. Mozes podesiti samo brzinu zice i prepust zice iz dizne, a amperaza je rezultat ovih podesavanja. Ako podesis vecu brzinu zice, veca ce biti amperaza. Ako ti je prepust kraci amperaza ce biti veca.
A optimalna rezultujuca amperaza za zicu 1.0 mm je oko 110-140A u kratkom spoju (barem meni licno) a moguci opseg je recimo oko 60-150 A u kratkom spoju, a recimo 220 A - 280 A u spreju (samo u mesavini).
Aparat od 150A teoretski moze zavarivati sa 1.0 mm zicom ako ima tockice za 1.0 zicu i ako ima buzir i diznu za 1.0 mm zicu i ako ima dobru intermitencu.
Ali verovatno je to neki slabasan aparat u smislu lose intermitence, pa i ako bude radio, moci ce da radi kratko jer ce se pregrevati. Pa je verovatno da je ipak to aparat za 0.8 mm zicu.
A inace lose si postavio pitanje. Pravilno i jasno pitanje treba da glasi:
- koja je optimalna brzina zice i voltaza za zavarivanje sa zicom tipa SG2 (ER70S-6) precnika 1.0 mm u cistom CO2 gasu?
Na MIG/MAG aparatima nemas potenciometre za amperazu kao kod REL aparata, vec imas 2 potenciometra i to jedan za brzinu zice i jedan za voltazu. Pa je logicno da ces podesavati upravo to sto imas na aparatu.
Pozdrav zorane imam problem zasto mi se javljaju rupice u varu prilikom TIG zavarivanje,probao sam da povecam gas i da smanjim ponovo se javja?argon je 4.8
Nisi uopste precizan pa mi padaju mi samo opste stvari na pamet: Prljav materijal (farba, ulje u materijalu, korozija...), kondenzovana vlaga na materijalu, prljava zica za dodavanje, promaja, mali protok gasa, los balans tj slabo ciscenje kod zavarivanja aluminijuma, prevelika amperaza, predugacak luk, prevelik nagib pistolja, pogresna legura zice za dodavanje u odnosu na osnovni materijal... su najcesci. Da curi vodeno hladjenje u pistolj ili da je gas los, moguce je i to mada meni se nikad nije desavalo. Moguca je i kondenzacija u crevima za gas i polikablu pistolja, zato je pozeljno izduvati polikabl. Na aparatu imas verovatno ono dugme za testiranje protoka gasa, pa ako si prethodni put radio davno, pusti neka gas istice 15-20-tak sekundi a ako si radio juce, onda pusti 5-10 sekundi.
Probaj od pocetka. Obrusi do metalnog sjaja deo, zagrej ga malo brenerom da se odstrani kondenzacija (60-80 C), pregledaj dobro zicu koju dodajes i ocisti je ako treba, nasteluj protok gasa recimo na 8 l/min, pa 10 l/min pa 12... radi u prostoriji gde nema promaje, pa vidi sta se desava...
Kazi sta zavarujes, crni celik, prohrom, aluminijum, i kojom zicom, jesu li novi komadi ili su radili nesto pa "popili" ulja ili masnoce... Kojom zicom radis, kojom strujom, otpada li wolfram u metal zavara...?
Pozdrav zorane ja sam pocetnik pre neki dan sam kupio polikabal i neznam nista u tig zavarivanju. A parat imam atom 180i zicu koju dodajem mislim da je jasenica ali nisam siguran,poslusacu tvoj savet da nema promaje i da dobro ocistim materijal i mislim da otpada wolfram,sta mi ti preporucujes koji wolfram da kupim ja imam debljina je1.6 crvena pozdrav
Pa zavarivanje je u stvari zeznuta stvar i za ljude sa velikim iskustvom. Bas ne znam kako da ti pomognem.
Aparat koji ti imas je REL aparat, sa mogucnosti da radis i TIG sa paljenjem luka kresanjem. Vec u startu se postavlja pitanje ostecivanja wolframa pri kresanju, koje se samo naknadno pogorsava tokom zavarivanja. Dalje izgleda da nisi totalno cistio brusio materijal do metalnog sjaja u zoni od recimo 15-20 mm od mesta zavarivanja i sa lica i sa nalicja ploca. Ne mozes zavarivati sa zicom za koju nisi siguran koja ili mislis da je jasenica.
Jesenice su proizvodjac i imaju mnogo TIG zica u ponudi. Kao kada bih ja tebi rekao, nisam siguran koji auto vozim, mislim da je Toyota ali nisam siguran. Ali i kada budem siguran da je Toyota, opet nista nisam rekao, jer Toyota ima i Hilux i Yaris i Avensis. A Avensis ima 1.6 benzinac a ima i 2.2 turbo dizel. A kada to resimo, onda ima neki paket bezvezne opreme a ima srednji paket a ima i najluksuziniji. Znaci moras potpuno jasno definisati zicu koju koristis. Npr "za crni celik koristim Jesenice TIG VAC 60, precnika 2.0 mm". A za TIG ne mozes koristiti Jesenice VP 37, VP 42 itd jer su to zice za gasno zavarivanje a ne za TIG (u TIG-u ce VP zice verovatno ostavljati upravo poroznost). Ne mozes se baviti zavarivanje a ne znati tacno u detalje koju zicu koristis.
Sto se tice wolframa, mnogi imaju svoje preporuke a ja ugrubo sledim recimo ove: do 30 A precnik 1.0 mm, do 90 A precnik 1.6 mm, do 180-200A precnik 2.4 mm, preko 180-200 A precnik 3.2. Odnosi se na zavarivanje DC-.
Preporuka za wolfram je crveni ili plavi, uz opasku da su crveni alfa-emiteri tj emituju alfa cestice pri brusenju ili ako se neko nabode i slicno. Zato je preporuka u USA i EU da se ne koristi crveni vec neke druge pa mnogi umesto njih koriste plave kao najbolji ekvivalent (u smislu lakog paljenja, stabilnosti luka, otpornosti na toplotu itd).
Poenta je i ne kupovati kineski wolfram jer je stvarno los i podlozan raspadanju vec ga kupovati iskljucivo od dva evropska proizvodjaca: Planze iz Austrije i W/I iz Nemacke. Meni se desilo nekoliko puta pri AC zavarivanju aluminijuma da otpadaju komadici sa kineskog wolframa, cak i celo parce od 5-6 mm, pa ga vec davno ne kupujem.
Кинески волфрам је плач мајке Божије ....
Pozdrav svmima, vec duze vreme pratim forum i naso sam dosta korisnih stvari ali me interesuje jos po nesto.
Planiram da kupim CO2 aparat sa cenom oko 500e, e sad skoro da sam se odlucio za neki Varstroj oko180A ali sam slucajno naisao na predstavnistvo GYS firme za koju kazu da je veliki proizvodjac aparata, spotera .... i oni mi nude http://www.gys.fr/prod-033177-832/MIG_Welder/SMARTMIG_3P/en koji je tu negde sa cenom.
Aparat mi je pre svega potreban za tanke limove (autolimarija) i eventualno varenje profila i sl. do max 5mm debljine i to povremeno.
Ima li neko iskustva sa ovim proizvodjacem ili konkretno sa ovim aparatom ili nekim slicnim istog pizvodjaca.
Moze preporuka i za neki treci u toj cenovnoj kategoriji.
Za bilo kakav iole ozbiljniji rad u oblasti mig mag zavarivanja minimalna jacina aparata ne bi trebala da bude ispod 250 ampera (ne zato sto treba tolika amperaza, vec da se pri opterecenju ne pregreva) i moja preporuka ti je da ne bezis od polovnih starijih modela tipa migatronic, milerr, messer itd koji su i jeftini a pouzdani. Uzgred i ja licno imam migatronika koji ima preko 15 godina i sluzice me sigurno jos toliko dok se ne penzionisem
I končarov MIGWEL od 160A radi bez greške i ne isključuje se niti se pregreva.Nekad se sve radilo robusnije i nije se žalio materijal, zato i taje.
Upravo tako,sad im garancija traje --dok ne prodaju, a ti posle gledaj sta ces
Otvorili ste mi oci, ima li neka konkretna ponuda za polovan a kvalitetan ali da min struja ne progoreva lim 0.6 - 0.8mm 062/88-24-222 Nenad (nadam se da kao pocetnik ne krsim neka pravila)
Da ne dolazi do progorevanja zavisi od izbora debljine žice i brzine izlaska žice iz šobe.Za tu vrstu poslova bila bi dobra žica 0.6 do 0.8 mm.Sve ostalo se isproba na komadiću materijala.Bitno je da metal bude čist bez boje i korozije.
Može li mi neko reći nešto više o ovom aparatu?
jako ozbiljan inverter.
imas vise na http://www.rehm-online.de/index.php?id=7&L=1
@all
da li je Supertit Fin E 6013 najobičnija rutilna elektroda ili nije?
Zdravo.
Mozda je vec bilo to pitanje na forumu ali ja nisam nasao. moze li neko pomoci u vezi zavarivanja aluminijuma? Vario sam karter od kola koji je od aluminijuma. Medjutim pojavio se jedan veliki problem. Var je lep na oci, i penetracija isto dobra. Ali kad se ohladi var ( prodje otprilike 10-15 sekundi od zavrsavanja varenja) var pukne po sredini i po celoj duzini vara. Probao sam vec svasta da stelujem na aparatu, ali problem je isti. Vise ne znam sta da uradnim.
Molim Vas za pomoc. Unapred se zahvaljujem.
poz.
Nisam siguran ali mislim da sam video u Wurth katalogu