Kupio bih nesto ovako
MMA TIG GYSMI 135 oko 28000 sta mislite ima li nesto u tom cenovnom rangu sto je bolja kupovina. Hvala
Mala skola zavarivanja
Dovoljno za prvi pocetak,sutra idem da napunim bocu i kupim volfram,sobe...jer mi prodavac natakao nesto istroseno mada je i to jedva zbudzio cisto nebi li ga pustio u rad radi provere ispravnosti,mada mi nesto nabacio da cu mozda imati problema pri nabavci sobe za postojeci jer je rukohvat stari tip/nista ne pise na njemu/ tako da sam se vec spremio da kupim komplet sa 6 metara novo crevo,
Probaon sam na neki deo od auto-glave bila i prljava no onim sto sam video za 10-setak minuta sasvim sam zadovoljan,samo bih jos da pitam da li kada ga prebacim za varenje metala/celici/trebam da menjam polaritet ili ne,i jos onaj taster skroz desno PULSER mi je bio iskljucen,cemu on sluzi tj kada se ukljucuje?Ps.Imam ono upustvo i pre nego sto si mi izbacio link ali je u pdf i ne mogu da ga nikako ubacim u translate i prevedem jer eng,mi je very bad.
Pa prvo bi trebao da naucis da pravis jasne fotografije. Na ovoj zadnjoj onaj najbolji var bljesti i ne vidi se kako je aparat odradio ciscenje i kako se var utopio u ivice. Ovi ostali varovi definitivno nisu dobri jer su prljavi. Izgleda da nisi ocistio uopste mesto zavarivanja. (a ako ga ikada budes cistio hemijom, nemoj koristiti nista na bazi hlora, npr trihloretilen i slicno, jer moze da jedan deo ne ispari, pa pod lukom se stvara otrov fozgen a kazu i da sama isparenja uticu stetno na krvna zrnca i mogu dovesti do leukemije. Kada god sam ja koristio trihloretilen, uvek bi me zabolela glava od isparenja. Koristi industrijski aceton. Takodje ako budes brusio, koristi brusnu plocu za aluminijum a ne za celik).
Kada hoces da zavarujes celik TIG-om, HF prebaci na Start (kod AC-DC-a je u Dauernd polozaju), onu polugu na Gleichstrom a polaritet na - pol.
Puls, prema tvom uputstvu je u opsegu 0.5-10 pulseva u sekundi. Ja sam puls koristio samo za tanke limove od nerdjajuceg celika (recimo 1.0 mm debljine). Poenta je u manjem unosu toplote, tj izbegavanju progorevanja tankog lima i vitoperenja.
Ima bezbroj kombinacija podesavanja (pulsna frekvencija, gornja struja, donja struja, vreme gornje struje). Ja sam koristio formule iz orbitalnog automatskog zavarivanja cevi tankih debljina od nerdjajuceg celika. Kazi mi debljinu materijala koji zelis da radis, pa cu negde naci te formule, pa cu ti reci kako da podesis pulser za tu debljinu. Ali opet, ja licno nisam ljubitelj pulsnog zavarivanja, a ni taj aparat od 350 kg mi nekako ne lici da je za limove od 0.5 do 1 mm debljine. Wolfram mozes da uzmes crveni i da ga naostris.
Onaj PDF je u stvari fotokopija tj slika pretvorena u PDF, ne moze nikako da se kopira, jedino mozes da prekucavas pa da ubacujes u neki program za prevodjenje. Vidis, bez znanja engleskog ne mozes ni dobar zavarivac danas da budes.
Kako da postavim bolju sliku kada je ogranicenje na 1Mb,No nema veze ono na slici sam samo razlivao bez dodatka zice tako da je normalno utopljen var sa 100A,a malocas sam ga probao na Fe debljine 8mm i to sam rastopljivao/namerno/ na 150A,meni je to najvise bilo bitno jer radim sa masivnim konsrukcijama /5-20mm /tako da vidim zavrsavace mi posao u potpunosti,imam jos jedno neobavezno pitanje a to je da sam imao plazmu za secenje od 63A,imao sam problema sa brzim topljenjem kapice pa sam je prodao iako je bila novije generacije i bezkontaktno palila,sad koliko vidim TIG radi na slicnom principu pa da li bi bilo moguce da kupim poli kabal za plazmu prikljucim ga umesto postojecec dodam prikljucak za vazduh i rezem metal,.Ps pre no sto sam kupio ovaj imao sam u ponudi Orlikon od 400A oni stariji tipovi kao zamrzivac od 410L,i tip mi je tvdio da poseduje i mogucnost secenja kao plazma samo sto nije doneo i to crevo kada ga je donosio iz Svajcarske,ja sam ga tada onako u sebi pravio ludim a sad se mislim da je covek bio u pravu,sta vi mislite o ovome?
Dobio sam na probu aparat za zavrarivanje Walter FD-105/F. Koristi zicu na koturu kao TIg aparat ali radi bez gasa! Sad mi tu nista nije jasno. Je li koristi neku posebnu zicu ili je neki poseban postupak varenja?
Aparat je mali, 90 A, fino vari, ali mi nista nije jasno. Mogu da ga uzmem poprilicno jeftino (200 e) ali ne znam nista oko kvaliteta Waltera niti oko tog varenja zicom bez gasa.
Ima li neko vise informacija, vredi li uzimati?
Pisano je o tome na forumu.To je punjena žica, a isparenja su prilično štetna po zdravlje, tako se taj postupak ne savetuje u zatvorenom prostoru.
Dobio sam na probu aparat za zavrarivanje Walter FD-105/F. Koristi zicu na koturu kao TIg aparat ali radi bez gasa! Sad mi tu nista nije jasno. Je li koristi neku posebnu zicu ili je neki poseban postupak varenja?
Aparat je mali, 90 A, fino vari, ali mi nista nije jasno. Mogu da ga uzmem poprilicno jeftino (200 e) ali ne znam nista oko kvaliteta Waltera niti oko tog varenja zicom bez gasa.
Ima li neko vise informacija, vredi li uzimati?
Koliko sam video na netu: Aparat radi samo sa 2 amperaze i to na 45A i 90 A. Sa samozastitnim punjenim zicama 0.6 mm i 0.9 mm i to samo u klasi obicnog celika. Moze da stane kotur od max 1 kg a izgleda da postoje i koturi od 0.25 kg (ne verujem da to ima da se kupi u Srbiji, a ako ima, ne bi me cudilo da kosta preko 20 EUR/kg). Kosta oko 130 E (barem ovde toliko kosta http://neu.swa-wwa.de/PDF/26.02.2012/SWA.S08-BC-X.26.pdf). Sam si rekao da fino vari, pa ako je to sto te zadovoljava sam odluci. Ja licno ga ne bih nikome preporucio. Probaj neki REL aparat od 200EUR sa elektrodama 1.6, 2.0 i 2.5 mm i uporedi sa ovim.
Kupio bih nesto ovako
MMA TIG GYSMI 135 oko 28000 sta mislite ima li nesto u tom cenovnom rangu sto je bolja kupovina. Hvala
Koliko je pametno da izdvojim jos koji dinar i uzmem MMA TIG GYSMI 165 oko 39000 ima li u tom cenovnom rangu nesto bolje.
Gde ima da se kupi i koja je cena za E6010 elektrode. Hvala
...Gde ima da se kupi i koja je cena za E6010 elektrode...
Cena za najbolju celuloznu elektrodu, po meni, Boehler Fox CEL, 2.5 mm je oko 6.8-7.5 EUR/kg + PDV, a za 3.2 mm je 5.5-6.5 EUR/kg + PDV. Posalji mi PP za vise informacija.
6010 elektrode drugih proizvodjaca su jeftinije, pretpostavljam da ima i za 3-4 EUR/kg...
Verujem da znas da ne mogu svi aparati da rade celuloznu elektrodu, kao da postoji posebna tehnika rada... Zavarivanje celuloznim elektrodama je "drzava u drzavi".
Sta se nudi kod nas na trzistu od invertera. Kupio bih ali ne macku u dzaku. Molio bih komentar u vezi proizvoda koji se kod nas nude na trzistu. Ili bar komentar o samim firmama koje vaze za pouzdanije a koje za manje pouzdane. Naravno i vasa licna iskustva sa aparatima koje ste probali. Hvala
Znam...slike su ponovo lose,ali bih jos samo da pitam znate li ime,tip bilo sta o kom se ovde gorioniku radi jer na njemu nista ne pise da bih na netu znao kako da trazim sobe i onu maticu kako li se tacno zove sto drzi volfram,gde god sam do sada nasao bile su neki euro standard sa navojem,a kod mene je ravna fi 17.5mm mislim gde ulazi u gorionik.Unapred hvala
Sta se nudi kod nas na trzistu od invertera. Kupio bih ali ne macku u dzaku. Molio bih komentar u vezi proizvoda koji se kod nas nude na trzistu. Ili bar komentar o samim firmama koje vaze za pouzdanije a koje za manje pouzdane. Naravno i vasa licna iskustva sa aparatima koje ste probali. Hvala
Bar sam njega ja uzeo,i to dosta dobro radi.....sad neki se žale na crkavanje elektronike,medjutim ja nisam to još doživeo.
Dobra im je servisna podrška i vlasnik mi se čini kao jako korektan čovek.
Jesi li to pazario GYS-ov aparat , koji 135 ili 165. Sa kojim elektrodama si vario, kakvo ti je iskustvo. Jesi li radio i sa TIG-om, kako ti se cini. Hvala ti. Ovom prilikom bih zamolio sve clanove foruma da se oglase ako imju iskustva sa ovim invertorima koji su aktuelni sada kod nas.
Meni je iz čista mira dva puta crkao atom.
Meni je iz čista mira dva puta crkao atom.
U garantnom roku? ili posle?
Da li je aparat popravljen i da li si zadovoljan popravkom, tj jesu li performanse iste posle popravki? Da li ti je objasnjeno zasto se kvar desio?
Postoji li sada strah da moze doci do kvara, bilo istog tipa bilo da strada neka nova komponenta? Izbegavas li sada da radis tim aparatom ili ga koristis isto kao pre.
U garantnom roku, i super brzo je odrađeno ,ništa mi nije rečeno šta je bilo. Posle druge popravke imam utisak da je malo slabiji ali to je subjektivno mišljenje.Trenutno radim snjim samo na terenu,kod montaže, u radionici radi mig mag. A oba puta je se pokvario iz čista mira bio je uključen a nije zavarivano ,u toku pripremnih radnji. Mnogo sumnjam u pouzdanost .
Nas italijanski iinvertor je kupljen 2004. Radio je besprekorno 4 godine i zaradio mnogo para. Kada se pokvario, bio je mesec dana na popravci. Ali je lose popravljen, struja mu je varirara, luk se gusio. Receno nam je da bolje ne moze da se popravi, da nemaju vise originalni deo koji je davao signale u zavisnosti od temperature. Tako je radio jos 3 godine, tada su ga vec svi izbegavali. Pokvario se opet, popravljen je ali je ostala ona mana sa variranjem amperaze tokom zavarivanja. Mi nase aparate moramo da atestiramo da su ispravni tj kalibrisani i da su bezbedni za rad i na zadnjoj atestaciji nam je receno da se OCV nalazi na gornjoj granici od +10% preko fabricke vrednosti, sada je skoro 100V. Tako da smo odlucili da ga penzionisemo i koristi se samo kad nema nijednog drugog aparata u blizini. Bili smo zadovoljni sa njim, to nam je prvi aparat koji smo kao firma kupili i koji je zaradio toliko novca da smo kasnije kupili aparata u vrednosti od recimo 12000 EUR. Osim jednog kineza koji smo dobili u kompenzaciji, sa svim ostalim smo zadovoljni.
Na oglasima sam video MIG MAG aparat ( austrijski Walter - mislim) i piše "new generation :gas-no gas" . Kako sam novi na ovom forumu, a pregledao sam skoro sve postove, molim da mi neko ukratko objasni šta navedeno znači. Jeli to radi samo sa punjenom žicom ili šta već (posebna žica, promena polariteta...) molim za odgovor ko je upućen, jer rado bih ga kupio (da ne vučem bocu po terenu)
... piše "new generation :gas-no gas" . .. šta navedeno znači. Jeli to radi samo sa punjenom žicom ili šta već (posebna žica, promena polariteta...) molim za odgovor ko je upućen, jer rado bih ga kupio (da ne vučem bocu po terenu)
znaci da bi trebalo da radi i sa obicnom zicom u zastiti CO2 (ili mesavine) i sa punjenom samozastitnom zicom (bez gasa, a menja se polaritet, da pistolj bude na - polu). ali ne pise da li radi dobro ili savrseno ili neprihvatljivo lose.
prvo pogledaj karakteristike tog aparata. Npr slican se prodaje po vrlo jeftinoj ceni ali moze da radi samo na "2 amperaze", 45 A i 90 A. Ma sta mu to znacilo. Ne mogu da verujem da je to neko napravio.
drugo, neka ti prodavac demonstrira sposobnosti tog aparata, tj neka nesto zavari pred tobom i obicnom zicom a i punjenom, pa proceni da li je to ono sto ti odgovara. Mi recimo imamo par kotura te punjene samozastitne zice u precniku 1.0 mm (mali koturi od 5 kg), i bez obzira sto sam je stavljao u vrlo dobre aparate, nikad, ali nikad nisam uspeo da napravim prihvatljiv zavar.
Sad ako te mrzi da nosis boce, kupi REL invertorski aparat, sa njim mozes na terenu da radis sta hoces i to perfektno.
Inace, pre nego kupis taj aparat, pazi i na cenu municije, npr samozastitna zica od 5 kg, precnika 1.0 mm kosta npr 5-6 EUR/kg+PDV. Cena elektroda je 1.5-2 EUR/kg+PDV.
Hvala Zoki_i,
Nov sam na forumu ali radim zavarivanje poprilično dugo- individualno samo za svoje potrebe u ličnoj radionici a profesionalno sam projektovao,proizveo i namontirao stotinjak čeličnih hala. Na terenu koristimo ( tačnije, moji varioci koriste) invertor za MMA (REL) od 200A (cebora) i to samo za pomoćne konstruktivne varove - nosive varove koji se snimaju (S i 1. klasa) radimo u radionici sa transform. aparatom. A evo zašto mi treba mig/mag na terenu : imamo zahtev da ozbiljnu površinu čeličnih limova d=0.8 "zaheftamo" za čeličnu konstrukciju (toplovaljani profili Inp i Unp)- takav je zahtev investitora ,bez vidljivih spojnih sredstava ( vijci, pop nitne ili sl.) To se naravno uradi i sa malim mig/mag aparatom na zemlji ili u radionici ali na 20m visine sa pokretne skele- malo teže jedva ima mesta za varioca a kamo li za aparat i bocu. Imaš li neki predlog?
Bio bih zahvalan za više podataka o takvoj vrsti aparata- naravno poštujući pravila foruma o nereklamiranju proizvođača
hvala
... A evo zašto mi treba mig/mag na terenu : imamo zahtev da ozbiljnu površinu čeličnih limova d=0.8 "zaheftamo" za čeličnu konstrukciju (toplovaljani profili Inp i Unp)- takav je zahtev investitora ,bez vidljivih spojnih sredstava ( vijci, pop nitne ili sl.) To se naravno uradi i sa malim mig/mag aparatom na zemlji ili u radionici ali na 20m visine sa pokretne skele- malo teže jedva ima mesta za varioca a kamo li za aparat i bocu. Imaš li neki predlog?
Moram da ti kazem da nikada ozbiljno nisam radio auto limariju ili tanke limove. Imam tri predloga:
- mali mig/mag aparat, staje u njega kotur od 5 kg, zica precnika 0.8 mm, uz malu bocu co2 gasa ili mesavine. Mislim da je to najbolje resenje. Siguran sam da moze da se ponese na visinu (nekako). Na kraju sam aparat moze da se nosi preko ramena.
- da uzmes REL invertor, pa da pokusas sa elektrodom 1.6 mm,
- da uzmes REL/TIG invertor i TIG-om samo da utapas tanki materijal u debeli. Ali opet treba boca sa cistim argonom.
Varijante 2 i 3 mozes da isprobas dole na zemlji, pa ako ne ide, odustani od tih opcija.
Samozastitna zica ima otvoren luk, tj ne moze lepo da radi tanke limove, progoreva ih.
Imam pumpu Kama 3 kojoj se malo pohabala osovina na mestu gde zaptiva semering. Mislim da je osovina od nekog, da tako kazem "blazeg" inoksa, jer je mestimicno napadnuta tackastom korozijom i to takodje u predelu naleganja semeringa. Izgleda da ovaj celik nije najotporniji prema fekalnim vodama koje su jedno vreme izvlacene pumpom.
Iako pumpa i dalje sasvim solidno dihtuje, nameravam da je kompletno remontujem, tj. zamenim lezajeve, izravnam osovinu, a po mogucstvu i balansiram rotor jer su se izlomila krilca ventilatora. Hocu bezbrizno da zalivam sledece sezone.
Precnik osovine na mestu na kome treba da se navaruje je 10 mm. Navarivanje bih uradio elektrodama 312-16 3.25 mm jer njih trenutno imam. Zatim bih motor povezao na neki napon nizi od mreznog (mozda na aparat za varenje), i polako smirglom skinuo navareni sloj priblizno na potrebnu meru. O, kako zavidim vama koji imate strugove, glodalice i ostale cudesne masine!
Najvise me kod ovog posla brine kako izbeci krivljenje osovine i da li se uopste to moze izbeci? Kakva je inace procedura kod ovakvih zahvata? Da li treba prethodno skinuti nesto materijala sa osovine da se ne bi posle dovodjenja na tacnu meru doslo na tanak i eventualno nehomogen navareni sloj? Da li vredi variti pljuckanjem? Sta radite u situacijama kada se osovina ipak iskrivi?
Sta se radi u situacijama kada se kolektor na elektromotorima suvise stanji? Da li je tu moguce neko navarivanje?
I za kraj, neka neko slobodno napise nesto o balansiranju rotacionih delova, da teorijski uvod kao i prakticne postupke, slobodno u novoj temi.
Forum je odlican inace (sa izuzetkom pretrazivaca i procedure registracije), posebno ova tema o zavarivanju.
Ja sam sličan problem imao sa rotorom na pumpi Sloboda Čačak (mislim da je s-600). Umesto navarivanja meni je strugar obradio osovinu i napravio biksnu.
Kod tebe je problem što je osovina samo 10mm dok je na mojoj pumpi 12mm. Mozda postoji mogućnost da napraviš biksnu od 12mm i da nadješ drugi semering.
Kupio sam juce, za male pare jedan ovakav aparat.. posto vise volim starije alate, jedino ga je zezao prekidac za 220V-0-380V, ali sam to resio nekako.. Slikao fotoaparatom zice, vezivao razlicite koncice pre skidanja, zatim skinuo prekidac, ocistio onu dugmad za kontakt, i sa malo VD40 razradio.. sad radi ko sat.. Zanima me nesto vise o ovim aparatima. Da li su dobri? Nikad nisam imao aparat a vario sam po malo nesto (pozajmljivao aparat) i uspevalo je, nije to neki var, ali je jeftin.. pa sam kupio da imam, i za sitnice da sluzi (neka polica za podrum, stubovi za vinovu lozu itd..). Interesuje me da li je ok, ili da menjam? Mislio sam da je bolje to nego ovi novi hobi aparati, I interesuje me koja je razlika aparata koje postavljam na slici?Posto ne mogu da mu nadjem karakteristike..Ovaj sto sam ja kupio je isti kao ovaj cetvrtast..
To su potpuno ista dva aparata, jedino se razlikuju po datumu proizvodnje.Inače spadaju u kvalitetnije hoby aparate.Posebno je dobra strana što imaju pomično jezgro pa se fino može podesiti potrebna struja zavarivanja.Pogotovo je to značajno na mestima gde vrednosti napona variraju ili se radi uz pomoć dugačkog produžnog kabla.
Nadam se da nije u suprotnostima s pravilima, platio sam ga 60e, uz njega dobio masku, cekic i 30-40 elektroda. E sad, ja sam prekidac ocistio kao sto rekoh, podmazao, isto sam uradio i sa onom osovinom koja pomera unutra unutrasnji deo namotaja. Usisao sam prasinu paucinu itd.. malo ga sredio, mada nije toliko sredjen spolja. Zanima me, posto sam prekidac vratio apsolutno sve kako je bilo(a tako je radio i pre sredjivanja).. kada je ukljucen na u monofaznu struju, a na prekidacu je 220 cuje se normalno(jace), a kada je na prekidacu 380 cuje se manje. Nesto mi govori da na 380 ne treba valjda uopste da radi, dok je prikljucen na monofaznu, ako ste me razumeli? Evo i originalnih slika..
Dobar ti je osećaj-slušaj unutrašnji glas. Naravno da uređaj ne može da radi na 380V ako je priključen na utičnicu od 220V O monofaznom i trofaznom(u ovom slučaju dvofaznom) priključku više ti mogu reći "dežurni električari " na forumu Konkretno, da bi mogao da koristiš opciju na 380V potreban ti je tzv adapter, odnosno monofazna utičnica trožilni kabl i trofazna viljuška koju uključuješ u trofaznu utičnicu. Kako se tačno povezuje trožilni kabl u trofaznoj viljušci i ja bih rado da vidim, tj da li uzemljenje sa monofazne utičnice ide na nulu u trofaznoj viljušci a ostale dve žile na faze - nisam siguran valjda će neko odgovoriti
Da ti posaljem link za uputstvo za tvoj aparat:
http://www.millerwelds.com/om/o350p_mil.pdf
Divno je sto je Miller omogucio da se mogu skidati stara uputstva.
Jedino me buni zasto je u uputstvu, str 12 tacka 4-6, navedeno da gas, voda i post-gas rade samo ako je sklopka stavljena na daljinsku komandu (na breneru ili pedali).
Ostalo:
- schutzgas,
- prema uputstvu na fern, prema logici novih aparata na tableau,
- dauer,
- ako ima pumpu za vodu, ein, ako nema aus,
- sweisstrom 220A,
- wechelstrom za aluminijum,
- hoch,
- HF-dauernd (zbog ovoga, skloni telefon, kola, PC i slicne stvari koje imaju kompjuter u sebi. Ovaj stari tip aparata u AC rezimu, 50 puta u sekundi ukljucuje HF generator da bi odrzao luk. Novi aparati pale HF samo pri paljenju luka).
- stromabsekung-automatisch (ovo je tzv crater -fill). bas me zanima sta se desava kada se stavi na hand, mozda se tada pedalom/tasterom dozira spustanje struje. Stavi i jedno i drugo pa vidi sta se desava.
- wellenausgleich-neka ostane za pocetak na gde je sada, nesto pise bas na tom mestu. Tada je balans 50/50 prema uputstvu. Kada ja radim na nasem invertoru, koristim podesvanje koje je otprilike jednako krajnjoj desnoj poziciji tj (max tiefbrand) to je balans 68/32, ali samo na cistom aluminijumu. Ako je u pitanju hladnjak ili karter koji su radili i upili ulje i sl, onda ostavi gde jeste i sada tj na 50/50.
- gas nachlauf stavi na 8 s. Tako mu uputstvo kaze, ako koristis padanje struje za popunjavanje kratera, zahteva se da bude 8-10 sekundi.
Nadam se da ce da proradi.
Ti aparati zahtevaju zeleni wolfram, uzmi 3.2 za amperaze preko 200A. Za tvoj aparat, za alumininijum, nema ostrenja wolframa. Uzmi parce bezveznog aluminijuma i upali luk i sacekaj da se zaobli vrh. Kada se vrh zaobli onda kreni na onom delu koji treba da radis.
Nadam se da ce da radi.
Gore ti je Sasa (Kemppi) rekao da njegov drug ima slican aparat. Ako nesto ne ide, zamoli Sasu da ti da kontakt drugara, pa onda zamoli coveka da ti pomogne.