Zvuk, ako imaš šemu za taj "kuplung" postavi je molim te, da amateri za struju kao što sam ja ne zapale instalaciju u radionici.Imam neki stari varex 180 ima i 220V i 380V ali nemam taj "kuplung" iliti adapter a hteo bih da ga iskoristimo u radionici jer i na 220V radi k!o zmaj, na 380V bi "prštio" još bolje
Mala skola zavarivanja
Ja tu vezu imam kod Končarovog aparata za zavarivanje, da bi se to koristilo sama konstrukcija primara mora biti takva da se može koristiti kombinacija napona 220 ili 380V.Ako se pogrešno spoji primar može doći do njegovog pregorevanja, jer je razlika u namotajima za koren iz 3, tako da nije sve jedno kako se šta povezuje,Zato ili nabaviti originalnu vezu (kuplung) ili to prepustiti stručnom licu da poveže.
Znao sam ja odmah, to mi je bilo jasno da se ne moze variti na trofaznu, ako je okrenut prekidac na 380v, a utikac ukljucen u monofaznu, to mi je bilo kristalno jasno, samo nisam znao da li treba da se cuje aparat u tom slucaju, ili je kao kad je bez napona.
Malo sam i ja istrazivao, nisam elektricar, ali da kazem kako sam skapirao. Negde sam procitao na internetu, da ipak kada se aparat ukljuci u monofaznu, a dugme je na 380v on zuji, slabije i naravno ne vari se kad je tako ukljuceno ali zuji, tako da tu nije nista izbutano. A za trofaznu je potreban adapter, kabl od nekih 1 m, na jednoj strani ide monofazni natikac, a na drugoj trofazni utikac. Pretpostavljam da se kabl u utikacu povezuje normalno, kao svaki trofazni uredjaj, a za natikac ne znam.. tj. ni meni nije jasno kako da kroz kabl sa 3 zice koji ide od adaptera do aparata prolazi trofazna struja, jedino tako kao sto si ti rekao, da se faze puste na viljuske utikaca a nula na uzemljenje..nego to mi i nije potrebno za sada, nemam trofaznu struju u prizemlju, tako da mi to za sad i nije potrebno. Nego me je samo zanimalo da li je nesto izbutano u prekidacu.. pa mi kada je prekidac na 380v a aparat prikacen na monofaznu aparat zuji. Ako neko zna nesto vise o ovome ili ima ovakav aparat, neka pojasni.. Hvala!
@ Zvukoljub
Dobro si me zainteresovao za taj "kuplung" - probaću da to nabavim u Varstrojevom servisu (mislim da je negde na Voždovcu); Kad je neko baksuz...imam u radionici Milera za rel od 350A, dva Ceborina invertera i ovog "dedu" kupljenog polovno ko zna kad i kad god treba da se nešto nabrzinu "pohefta" ili brzo zavari, moji veseli bravarii- ali svi do jednog, se otimaju za navedeni varex. Ja ne znam jeli to stvarno tako dobro, ali kad ga već koriste-onda neka rade sa pravom strujom.
Ne znam samo da li moram da nosim i aparat u servis ili imaju to već spremljeno
Pozdrav svim clanovima. Imam samo par pitanja za strucnjake iz ove oblasti. Sebe ne smatram vrhunskim REL variocem, jer mi je struka vise orjentisana na gasno zavarivanje i tvrdo lemljenje. Imam ateste za to ali zato sam polustrucan za elektrolucno. Otvorio sam temu oko izrade kotla na cvrsto gorivo, pa posle savetovanja sa gos.Zoranom, odlucio sam se za drugaciji izbor materijala. Eh sada sto mene zanima. Posedujem el lucni aparat rucne izrade AC od 60-400A i Wurth ESI 150 DC inv(http://wurth.rs/PDF2/M%201326.pdf). Jesam krpio kotlove i radio sitnije reparacije na istim ali nikad nisam ni pomisljao da se upustim u fabrikovanje . Zanima me da li bilo koji od ova dva aparata moze da odradi posao? Do sada sam koristio rutil i bazicne elektrode ali nikad nisam vario CrMo celik. Gos Zoran ce mi pomoci oko izbora elektrode, ali koliko znam moram posedovati i pec za susenje. Ako moze bilo kakva pomoc, ne bih bas tako lako da odustanem od mog projekta.
Hvala
Ako si već u kontaktu sa gospodinom Zoranom-i onda ti saveti preko toga ne trebaju.Čitajući sve njegove napise na forumu shvatio sam da je čovek vrhunski ekspert u svojoj struci i hvala mu još jednom gde čuo i ne čuo za svu pomoć koju nesebično ovde pruža.
U kotlove se ne razumem, niti se bavim takvim poslom, ali mi se čini da pored raznih tehnoloških zahteva posebno treba obratiti pažnju i na vodonepropusnost zavarenih spojeva.E sad kako to izvesti u nekoj kućnoj varijanti ne znam, jer sumnjam da bilo ko kod kuće ima aparate za ultrazvučnu kontrolu zavarenih spojeva.
Naravno, vodonepropusnost i mehanicka cvrstoca je presudna. Pa nije bas kucna varijanta Ima kod mene u Barajevu cikica od 80 godina koji i dan danas pravi kotlove rucne izrade. Bivsi radnik Minel kotlogradnje i to sve radi u garazi velicine 30m2. Mislim da nema UZ aparat. Ako sve zavaris i sklopis, a curi u komorama ili u na drugom zidu...problem.. seci pa ponovo!!!A sto se tice saveta , naravno gos Zoran je neprikosnoven. Nestrpljivo cekam njegovo odgovor. Toliko sam postao opterecen ovim da sam poceo da sanjam Miller aparat
Za ozbiljne poslove oko zavarivanje, možda je bolje angažovati profesionalnog atestiranog varioca.Imao sam prilike da razgovaram sa jednim profesionalcem iz brodogradilišta i čovek mi je rekao da je nemoguće napraviti dovar zavar, kako mi to amaterski radimo, malo lupamo čekićem, malo radimo brusilicom, malo testerišemo, malo podižemo teret, malo dotežemo, pa onda uzmemo brener ili neki drugi deo zavarivačke opreme i hoćemo kvalitetan i estetski zavar.E to ne može.Zavarivač samo drži elektrodu, a sve ostalo rade drugi.Čak ni cunder ne skida sam sa zavarenih spojeva.Kad sam video njegove varove ostao sam bez teksta, a predmeti su bili odredjenih umetničkih zahteva prema vajarskoj zamisli gde nije dolazilo u obzir naknadno brušenje.Sve je moralo da bude savršeno i bilo je.
Naravno! To sam video i ja vise puta. Majstor zavarivac ne nosi ni elektrode. Nosi samo masku na glavi za koju je emotivno vezan. Da im se ne tresu ruke. Ufff....dilema
Treba mi mala pomoc? Bazicna elektroda 7018, otvorio sam pakovanje od 5kg i jedan 1kg sam osusio u rerni. Sve je to ok. Ako ne varim neke zahtevnije varove (mehanicki cvrste i vodonepropusne) da li mogu da ih osusim sve, zatvorim u plasticne kutije od po 1kg i da koristim po potrebi tako vec pripremljene???
Pa nema svrhe da to radis, osim ako ih hermeticki zatvoris ili vakuumiras. Velika je verovatnoca da ce one uvuci nesto vlage u sebe dok su u kutiji.
Pogledaj koliko puta se elektrode smeju (tj koja je preporuka) susiti. Npr za ove bolje je preporuceno max 5 susenja.
Zato je mozda bolje da ih ostavis neosusene pa da ih susis "na brzaka" kao sto to neki rade. A inace vecina ni ne susi bazicne elektrode i kada im skrenes paznju kazu da se ama bas nikada nije desio problem a toliko decenija zavaruju razne konstrukcije.
"Na brzaka", uzme se jedna cev duzine 250-300 mm, zatvori sa jedne strane i u nju ubace elektrode. A onda se ta cev spolja zagreje brenerom, pa se elektrode izvade posle 10-15 min. Ne bih znao koliko je efikasno... Drugi nacin je da svaku elektrodu, pre upotrebe, potrosis neki 10 mm na nekom otpadnom parcetu celika. Toplota tokom topljena tih 10 mm ce kazu biti dovoljna da odstrani dobar deo vlage iz obloge.
Ranije sam ih susio tako sto stavim par komada u celicnu cev od 1"i na kraj stavim fen za topli vazduh nastelovan na 300-400 C.. Tako sam radio na terenu, kada sam krpio neke kotlove za grejanje . Kada sam kuci, koristim rernu A koliko sam gledao na internetu, tobolac je super resenje, ali koliko cesto koristim rel zavarivanje, mislim da mi se ne isplati. Za godinu dana potrosim malo vise od 2 kutije od po 5 kg. Samo kod vecih precnika cevi, ili zavarivanje za flansnu preko 2". Razmisljao sam i da napravim rernu, ali...Znaci susenje samo pred neposrednu upotrebu.
Hvala Zorane.
Neko je pitao za iskustva sa Gysmi aparatima,pa sa zakasnjenjem da i ja dam komentar.Pre vise od dve godine uzet je u kompenzaciju Gysmi 206,i od tada radi bez problema,uz dva kvara:Prvi put,nakon jedva mesec dana eksploatacije (rad u dve smene,puno radno vreme u serijskoj proizvodnji) mu je izgoreo grec na ulazu,a drugi put,pre oko dva meseca je mehanicki ostecen prilikom pada i aparata i radnika sa radne platforme.Nakon popravke,opet radi kao nov.Pokazao se jako kvalitetnim,izdrzljivim,daleko vise od onoga sto se ocekuje od hobi klase sto ovaj aparat u stvari i jeste.Kvalitet zavarenih spojeva uz iskusnog varioca je prosao cak i neke ateste prilikom sertifikovanja finalnog proizvoda,a sto je predstavljalo maltene i glavni test ovog aparata.Zato,na osnovu iskustva sa njime mogu da ga preporucim cak i ljudima koji zele profesionalno da se bave zavarivanjem.I da se jos ogradim,nemam nikakve veze sa prodajom ovih aparata,niti bilo kakvih drugih interesa da bih ga reklamirao.Jednostavno - dobar!
Šta reći posle dvije godine rada sa Tig kinezom konačno zarađen i nabavljen Fronius Magic Wave 2200 Job WIG-AC-DC.
relativno sam nov na ovom forumu i prije svega bih htjeo da pozdravim sve clanove. Moj problem je slijedeći, prije nekoliko mjeseci sam nabavio stariji Co2 aparat marke PHILIPS i proveo sam nekoliko noci na internetu pokusavajuci saznati nesto vise o njemu ali bezuspjesno. veceras skoro cijelu vecer citam komentare na ovu temu i iskreno zadivljen sam, pa se nadam da ce i meni neko moci pomoci. naime problem je u tome sto nemam predstave za sta sluzi koji dugmic na doticnom modelu aparata, tj grubo ga uspijem podesiti ali fino....to je tek procedura, naime skontao sam da ove grebenaste sklopke sa 6 i 8 podioka sluze za grubo regulisanje napona, ovaj desni od 4 podioka mi nije nikako jasna, kada je stavim na 1 vari normalno, kada je stavim na 4 zicu mi samo usijava i slaze u krug, znaci uopste nema zavarivanja niti luka,
ovaj dio pogona za zicu mi je menje vise jasan, jedino mi nije jasno sta bi trebalo dobiti kad ovaj skroz desni prekidac prebacim u poziciju ovog satica iznad.
i jos nesto kada aparat prikopcam na monofaznu struju (na zalost na to sam trenutno prisiljen)
izgubi skoro pola amperaze, bar po mom laickom osjecaju, ima li to veze sa aparatom ili je to tako u vecini slucajeva da se gubi amperaza kad se prikopca na monofaznu,
evo u prilog slikica, pa ako ko ima iskustva sa ovakvim aparatom, zahvaljujem na pomoci.
pozzz za sve
ja neznam nista o varenju ali na slici 4 ti je pokazano kako treba kratkospojnike postaviti za rad na 220v- sad su ti postavljeni na 380v-postavi ih kako su postavljeni oni puni kratkospojnici ne oni isprekidani
to je sve uredno odradjeno, slika je uslikana kad je bio namjesten za rad na 380V, stavio sam tu sliku zato sto se on mora prespajati da bi radio na 220V pa me zanima dal imam osjecaj da gubi amperazu na monofaznoj zato sto je to bas takav tip aparata ( nema 2 izdvojena kabla, za 220 i 380 i sklopku na kojoj se odabira u kom rezimu ce raditi) sto se tice pitanja o skopci sa 4 podioka, negdje na pocetku sajta sam vidio da korisnik gogi posjeduje slican aparat, ili je posjedovao pa ako moze malo vise o njemu da mi kaze. jos jednom pozz za sve clanove i hvala na odgovoru
Danijeldado i dalje posjedujem skoro isti aparat.Gornja sklopka je za grubo podešavanje amp a donja za fino.Znači kad recimo gornju sklopku postaviš na 5 donjom štimaš koliko ti treba normalno uz konstantno štimanje brzine žice na dodavaču.Desni prekidač uglavnom držiš na položaju jedan sem ako variš tanke limove onda kombinuj kako ti bolje ide.Taj prekidač služi za štelanje nekih parametara koje uglavnom ne koristiš tako da drži ga na broju 1. Desni krajnji prekidač ti je za punktovanje sa vremenom koje ti odrediš što ti uglavnom ne treba.Taj prekidač prije njega ti je za određivanje paljenja gorionika dali da držiš prekidač stalno ili da pr5itisneš pri početku zavarivanja pa pustiš a on i dalje zavaruje te kad ponovo pritisneš prekidač na pištolju on prekine zavarivanje.Što se tiče monofazne struje ,mislim greota je spajat ovako moćan aparat na monofaznu struju.I još nešto sličan moj aparat troši u prosjeku paket od 15kg žice sedmično manje više već 13g , a bez kvarova osim zamjenjenih nekoliko crijeva i pištolja.Veliki pozdrav od mene.
hvala puno na odgovoru sad mi je mnogo jasnije sta i kako sa njim,
jos jedno pitanje,kako podesiti to vrijeme trajanja punktovanja i
dal ovaj aparat moze raditi aluminijum uz odgovarajucu zicu i argon gas
Inace ja taj aparat vise i ne koristim, dobio sam messerov iste amperaze al manjih gabarita, pa i ga lakse vozati po garazi
nazalost ovaj manji je pun nekakve elektronike pa se bojim za njegovu pouzdanost za razliku od ovog velikog.
a na monofaznu struju sam prisiljen jos nekih par mjeseci, nadam se da ce se i to brzo rijesiti
i opet ja sa pitanjem
ovaj malo prije spomenuti messer za klijesta za masu ima dva utora i nekakve kvadratice, evo slike u prilogu pa da vidite,
kad prikopcam klijesta, i na prvi i na drugi on vari uredno pa me zanima za sta sluze onu, negdje na forumu sam naletio
na slicno pitanje pa je neko napisao da se jedan koristi za zavarivanje tanjeg materijala a drugi za deblji, moze li mi neko reci za ovaj konkretno aparat
i ako ga neko slucajno ima neka ga hvali ili popljuje (sto se tice pouzdanosti) razmisljao sam da prodam jedan, al mi zao da iz kuce ne ode bolji.
na njemu pise MESSER GRIESHEIM MIGBOY200
jos jednom unaprijed hvala na odgovoru i pozdrav za sve
Da li neko ima iskustva sa aparatom Rade Koncar CT-500? Koliko bi najvise para imalo smisla dati za njega ako je ispravan i malo koriscen?
Vredi li čemu zavarivačka maska ESAB Origo-Tech 9-13? Cena je oko 100eura.
Verovatno vredi. Esab je usao snagom svog brenda u svaki segment trzista, pa verovatno nece dozvoliti da izgubi ugled zbog maske iz jeftinog segmenta.
Kratkim pogledom na par ino-foruma se vidi da je uglavnom prihvataju kao sasvim OK za te pare, jedino koliko vidim TIG-ovci je kritikuju. Par kazu da im pri pulsnom zavarivanju jedan ugao nesto svetliji od suprotnog.
Najbolje je da masku probas pre kupovine. Vidi kako ti pasuje na glavu. Ako ti zulji glavu posle nekoliko namestanja, verovatno ce te uvek zuljati. Proveri tokom zavarivanja i da li je ceo displej jednake zatamnjenosti.
neznam kako neko može napisati da su walter aparati za zavarivanje extra klase,to su najobičniji amaterski aparati i kineski 100% u beogradu ih samo sklapaju. ko se razume neka ih proba al na 3-4 mm debljine
Samo mogu da kazem da sam upoznao vlasnika, covek je vrhunski elektronicar i ostavljao je utisak veoma korektnog coveka. O njemu nisam cuo da je iko rekao ruznu rec, mislim na ljude iz struke. Ne bih iznosio svoje misljenje o njegovim aparatima, nase potrebe nisu zadovoljili, pa neka vlasnici iznesu svoje misljenje, ali mozes li da nam ti pojasnis o cemu se radi? Inace mislim da postoje 2 Walter-a, jedan "srpski" a drugi jeste kineski i dolazi valjda preko Austrije. Da nisi pomesao ova dva? Mozes li postaviti sliku tog aparata koji te razocarao?
nisam ni rekao da ja Adžić loš čovek,vec aparati to mi je bitno. Rasklapali smo te walter(srpske) aparate svi delovi su kineski samo sto imaju dobar displej i nemaju svi kinezi zavrsne struje itd. ostalo je sve isto samo sto je walter skoro 3 puta skuplji.
У два поста и већ креће пљување , без слике , без аргумента ... Поштено нема шта ... Видим да ће бити брисања
nisam ni rekao da ja Adžić loš čovek,vec aparati to mi je bitno. Rasklapali smo te walter(srpske) aparate svi delovi su kineski samo sto imaju dobar displej i nemaju svi kinezi zavrsne struje itd. ostalo je sve isto samo sto je walter skoro 3 puta skuplji.
Pa ok, ja licno nisam nijedan TIG aparat rasklopio, pa ne mogu dalje da komentarisem. S obzirom da na sajmu tehnike izlazemo kao firma, prilaze nam mnogi ljudi pa i vlasnici tih aparata pa razmenjujemo iskustva. Niko nije bio zestok kao ti sada. Ima vrlo zadovoljnih a ima onih kojima su se aparati bas kvarili. Ali svi kazu da je aparat brzo popravljan a niko se nije zalio na cenu.
Inace, normalno je aparat probati pre kupovine u smislu provere performansi i slicno. Mi smo probali njihov aparat kada smo radili u jednoj fabrici sokova, nije nam odgovarao, i to je sve. A vlasnik i supruga su izuzetno divni ljudi. Poznajem mnoge iz ove struke zato i naglasavam. Ne verujem da imaju nameru da nekoga prevare. Njihovi proizvodi su takvi kakvi jesu, marketinski ih plasiraju na nacin kako oni misle da treba a kupac kome to ne odgovara lako nadje bolje.
ne razumem reakciju kao da sam napisao da je fronius ili müler los aparat. misljenja su razlicita iskustva takodje. ako je aparat profesionalni treba da uraditi koren na 5mm i vise a ne da se muci na cevi od 3mm. moje misljenje je takvo,a vi probajte.
Samo mogu da kazem da sam upoznao vlasnika, covek je vrhunski elektronicar i ostavljao je utisak veoma korektnog coveka. O njemu nisam cuo da je iko rekao ruznu rec, mislim na ljude iz struke. Ne bih iznosio svoje misljenje o njegovim aparatima, nase potrebe nisu zadovoljili, pa neka vlasnici iznesu svoje misljenje, ali mozes li da nam ti pojasnis o cemu se radi? Inace mislim da postoje 2 Walter-a, jedan "srpski" a drugi jeste kineski i dolazi valjda preko Austrije. Da nisi pomesao ova dva? Mozes li postaviti sliku tog aparata koji te razocarao?
Da jedni se zovu Walter i njih radi Gosp. Adžić firma Zavarivanje doo
a ovi drugi su Walmer i njih uvozi ecomex iz Čačka
Istina i jeste da su svi delovi kineski,izvini a koji nisu? Misliš li da su u ESAB-u šwedski poluprovodnici integralna kola,smd kontroleri i sl?
Sve je made in Čina,pa zaboga u Germaniji je dovoljno da je 10% proizvoda uradjeno u Germaniji i eto ga natpis made in Germany.
Istina jeste da ljudi imaju problema,mislim da je ovde Metalac imao dva puta problem,
ja lično imam isti atom kao i on (180i) i nisam imao problema,
ponoviću Zoranove reči,da je u pitanju jako korektan čovek.
EDIT: Nisam profesionalac,no vario sam sa ovim atomom i 7018 elektrodom 4mm i to prži za sve pare,
sad sigurno da kad Zoranu nisu odgovarali za to ima razloga,no neka amatersko poluprofesionalna varijanta radi.
Uzemljenje ima svoji svrhu, a to je zaštita od strujnog udara.Aparat mora imati trofazni priključak i poseban adapter, tzv. kuplung preko koga se aparat može priključiti na monofazni priključak.Kaada radi na 380 V koristi dve faze jer je primar previdjen za medjufazni način rada a to je 380V, a kad radi na 220V onda se povećava broj namotaja na primaru na taj način što se preko posebnog prekidača dodaje još namotaja, tako da izlazna struja na sekundatu bude uvek u podešenom opsegu što se opet bira preko posebne grebenaste sklopke..Zaštitno uzemljenje ostaje na svom mestu u bilo kojoj varijanti,Jedino se nula ne koristi kod medjufaznog spoja.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..