Ево да мало додам.Заваривачки сто проширив уз додатке за веће послове од блекдекер стола, 10мм лим где је један са перфорацијом фи10 и на столу се налази папучица гаса од аута (син је мењао због сензора те сам је искористио), у коју сам убцио микропрекидач који је каблом повезан са апаратом и служи за покретање тиг секвенце коленом када се за птребе заваривања седи за столом.Трећа слика је стари добри гер за дрво који сад са танком плочом од 180мм сече металне цеви, највише када је потреба сечења под углом.За људе теренце је права ствар.
Mala skola zavarivanja
Pozdrav iščitao sam svih 95 strana... I pola zaboravio sa početka .Obzirom da sam pocetnik imam dosta pitanja. Izvario sam ovaj trotinet od delova bicikla i kutija cevi ali nisam zadovoljan izgledom vara. Cvrst jeste ali dosta sam se mucio.. posle ovog foruma nisam siguran ni da sam koristio dobre elektrode ni sto st .. evo nekoliko problema pa pomozite:
1-ne znam od kog je materijala RAM bicikla neki čelik AL nije... vario sam rutilnim od 2 . i 2.5 ali varovi su grbavi
2- nije ista debljina ivica kod bicikla od 1.1do 1.5 mm a kutije tankozidne od 1.5 do 2 mm i uvek ili progoorim nesto ili ne uhvati negde pa nakapavam rupe itd
3- kod volana precnik cevi je za 1mm bio siri od planiranog nastavka i tanji zi ... jedva sam ga namestio da bude u osi sto puta kuckao peckao pa otpadne... Pa progori onaj tanja.. uzas
4- KADsu vece rupe recimo 3-5 mm neki put uzmem ostatke elektrode odbacene iz kljesta pa izuvijam napravim neku mini mrežu pa varim malom A i to fino se otopi i popuni... Jel to sme odnosno jel. Steti
U sustini najveci problem su cevi različitog precnika i debljine zida tu gubim najviše vremena ako ima neka caka recite. Razlike u precniku su samo 1-3mm
E da...aparat je REL inverterski 160A Fimer firma. Jel valja to nesto..i da li sa njim treba da se radi ovo.. Ima potenciometar od mislim 20 pa sve do 160 ne greje uopste i nije iskljucivao
Nije do aparata do majstora je
Varenje tankozidnih cevi pa još sa izborom loših/donjeprosečnih elektroda dovodi do takvih rezultata . Moj jedini savet bi bila da se vezba na debljim komadima materijala da bi se stekla rutina , pa onda menjanje amperaža , debljine elektroda , pa polako ...
@ralf1 Aparat je OK za to sto ti radis. Ja vidim dva problema:elektrode su trebale da budu 1,6mm i manjak zavarivackog iskustva.Progorevao si jer sa debljinom elektrode raste i snaga koja je potrebna da bi moglo da se zavaruje. Nabavi lim na otpadu ili ako mozes za dzabe i vezbaj,vezbaj,vezbaj.koristi elektrode koje su tanje od lima ili iste debljine. Nista ne moze da zameni vezbu.
Hvala Tenzoru na odgovoru i onim linkovima "ohrabrenja" i tebi Milane...da ne kucam svakom posebno poruku. Drago mi je da aparat bar valja. Pitanje .... da li preporuujete neke posebne elektrode i da li je čelični RAM bicikla standardni celik kao kod kutija . Ono za tanju elektrodu mi je koristan savet
2 - imam mengele /stegu stara 50 g mozda i vise bila u nekoj zelenoj boji..rdje ni grama.. ova sto drzi trotinet na slici. Deo koji drži predmet su dve metalne plocice /kvadra...oko 1cm debljine i bile su pričvršćene srafovima sa konus glavom za telo stege. Navoj je bio u telu stege i pojeo se. Probao sam da zavarim tu pločicu ali tesko ide. Odnosno kad nesto lupam čekićem pre ili kasnije otpadne. Vario sam elektrodom 3.2 izbrusio i zljeb sa obe strane OKo 3 -4 mm u dubinu oblik slovo V ugao oko 60 stepeni i koristio struju oko 70 80A. Minus - je bila stega + na elektrodu...tako se vise greje stega (bar mislim).
Znaci pitanje da lije stega od posebnog čelika ... i da li treba posebna elektroda .bazična i sl.Jel polaritet dobar....koja struja...A
Ti elementi se zovu pakne i one se NE zavaruju za telo stege . Uzmeš ureznicu urežeš nov navoje za broj veći u stegi i vratiš pakne na šrafove naravno veće . Stega je gotovo sam siguran odlivak tj od gusa/ tuča . Gus je uvek uslovno zavarljiv i vrlo nezgodan čak i za ozbiljne zavarivače . Inače se gus vari posebnim elektrodama koje nisu nimalo jeftine uglavnom su na bazi nikla i niklovih legura . Ja lično preferiram Castolin EutecTrode serija 4400 do 44XX u zavisnoti od komada i opterećenja . Sam postupak zavarivanja se sastoji od žestokog čišćenja i brušenja na belo , zatim se istera gusenica vara par cm pa se var raskiva . Zavarivanje traje dok god se okolina vara može pipati rukom , čim bue toplije prekida se zavarivanje dok se ne ohladi pa ponovo . I nemoj se opterećivati polariteom , pogledaš na pakovanju elektroda sve oznake i sve znaš
@ralf1 Elektroda 3,2 obicno trazi vecu amperazu od 70-80A.Inace se slazem sa Tenzorom.Gus nije za pocetnike.
Kad kupujes elektrode dobro ispregledaj kutiju,na njoj ima razni podaci o samoj elektrodi.Ako nema podataka,ili nema kutije,odavno otvorena,ima tragove vlage ili slicno,savetujem da ne kupujes.Ako nesto zahteva zavarivanje ,smatram da treba biti malo ozbiljan.U suprotnom je i sraf dobar.
Hvala tenzore jednostavnije deluje sa ureznicom.
Pozdrav svima, recite mi kako vam se cine moje nogare za bravariju, na nogama ima vijke kojima se podesava horizonatala kako bi sve bilo u "vaservazi"
Pogledajte video, pozdrav.
https://www.youtube.com/watch?v=qIs4tAT-kCg&t=4s
Може неком послужити.
Радећи летос са цевима 100x100 за шток улаза у подрум појавио се проблем качења клешта за масу и да бих то превазишао у ту сврху сам искористио магнет од неисправног рачунарског хард диска који је изузетно снажан, а користим их и за друге потребе.
Da li mi može neko od poznavaoca tig aparata nešto reći o starijem modelu Kemppi LHF4?
Započeo sam nabavku opreme za varenje, početnik sam. Za sada imam sledeće:
- Polovan Migatronic Automig 180x
- Aparat ima pulsni i spot režim rada, podešavanje vremena pulsa i vremena pauze
- Dva pištolja, kablovi su kraći, oko 2m.
- Utikač je bio trofazni za švajcarsko područje, prebačeno na standardni industrijski petopolni utikač. Imam nekoliko produžnih kablova 32/16A sa industrijskim priključcima i adapterima za naš trofazni-monofazni priključak.
- Nova maska Wurth Stella, ima mod za brušenje.
Aparat je starije generacije, trofazni sa transformatoro, 180A. Koristi veliki kotur.
Još nisam kompletirao opremu, pa imam nekoliko dilema:
- Nisam nabavio još bocu. Da li da nabavim bocu za Argon i usmerim se ka pulsnom režimu rada ili da ipak idem na CO2 bocu i režim rada kratak spoj?
- Koja je veličina boce optimalna, radovi će biti samo u okviru kuće i dvorišta?
- Kod kupovine boce, na šta da obratim pažnju?
- Točkić za guranje žice je teflonski, a u kompletu sam dobio kotur sa nešto Al žice, pretpostavljam da je i on za tu žicu. Da li moram da nabavljam metalni točkić, pošto verovatno neću raditi sa aluminijumom?
Biće da tu nešto ne štima oko pulsa i AL .
Boca je optimalna 10 Kg poznata i kao" šank boca " puna i u atestu oko 60 e
Oko točkića i pistolja i polikablova će biti muke oko nabavke
- Aparat može da vari aluminijum,u uputstvu postoje stavke vezane za Al, za to je potreban čist argon. Na aparatu bi trebalo da se izabere režim rada "interval" (ako je to pulsno), postoje podešavanja za vreme varenja i vreme pauze.
- Za uobičajen način rada, treba da nabavim bocu za CO2
- Teorija još uvek na početku, kad kompletiram sistem predstoji učenje i vežbanje. Ako sam dobro shvatio (članak na var.rs, prvo iščitan) ono što varim sa Co2 u režimu kratkog spoja (gvožđe- čelik), mogu da varim i u pulsnom režimu, ali u mešavini Argona i Co2 (da li je Ar+18%CO2 za uobičajene profile koji se najviše i vare). Pošto je glavni sastojak mešavine argon, pretpostavljam da bi boca trebala da bude za argon.
Početnik, pa sam možda nešto pomešao ili nisam dobro definisao pitanje?
Zona Var ima točkiće kao dodatni deo, mislim da ima i servis Migatronica. Pretpostavljam da može da bude problem u dimenzijama, pošto je dosta star model.
Priključak je standardni euro, za sada neću menjati pištolje, pitanje je da li je mala dužina ipak problem, radovi na vlastitom objektu.
Nisam siguran ali ..
Taj aparat nema "puls " . Podaci oko intervala se odnose na tačkasto zavarivanje tj kad stisnete ručicu na pištolju , koliko sekundi prodje pa se luk gasi , posle treba pustiti prekidač pa ponovo .
Što se tiče zavarivanja AL to slobodno zaboravite sa ovim aparatom .
Za hobiste i rad oko kuće totalno je neisplativo raditi sa "mix gasovima " . Dakle čist CO2 i precizno motana žica . Bocu i manometar je lako nabaviti ali za ostalo nisam siguran , no svakako će se već naći nešto što pasuje ili će se nešto nabudziti
Jel može neka slika tog aparata pošto pod tom oznakom ima bar 5-6 verzija . Pa da vidimo tačno o čemu se radi . Zona Var ima toćkiće za Stel -a a to su opet motori i pogoni švajcarske firme . Servis za Migatronic a da ja znam držim Fimm
Migatronic Automig 180X
Skinut ću točkić, pa otići do njih.
Žice su 0.6,0.8 i 1, a točkić bi trebao da ima kanal 1 i 1.5. (po uputstvu).
Na slici koju sam zakacio (iz uputsva je), lici na stvarno stanje. Donji tockic je teflonski sa dva kanala, gornji je metalni.
Imam i dokumentaciju sa kataloskim oznakama delova, za tockice postoji više oznaka, ali u opisu ne piše materijal od koga je. Postoji kataloski broj za tockic za Al zicu.
Ako može komentar za izbor rada, a time i boce. Da li preporuka pulsnog režima važi za obično gvožđe ili samo za legirane čelike.
Nisam video odgovor, na predhodnoj stranici. Ima još i interval način rada, vidi se na slikama, potenciomater desno.
Vreme trajanja luka se podešava i za spot i za interval, ali je vreme pauze samo za interval.
Po simbolu kod interval režima, impulsi se ponavljaju dok je dugme pištolja pritisnuto.
Verovatno ću za početak i uzeti CO2.
Dobio sam komplet regulator pritiska sa instrumentima (Lorch).
Ponekad nije dobro i previše čitati, pošto do čitanja teksta na var.rs nisam ni imao ovu dilemu.
Brkate malo lončiće ... Vaš aparat NEMA puls ! . Puls je termin koji se odnosi na transfer , a transfer je način kako se rastopljena kap metala sa žice prenosi na materijal . Na vašem potenciometru postoje 3 položaja i oni se odnose na način i vrstu komandovanja prekidačem na pištolju . Kad vam je prekidač na polju seam onda počinje zavarivanje i kretanje žice kad stisnete prekidač a prestaje kad isti pustite .Na poziciji spot kad pritisnete prekidač počinje zavarivanje i kretanje žice a automatski prestaje posle isteka vremena tzv odlaganja na levom točkiću . I treća pozicija "interval" kretanje i stajnaje žice kao i zavarivanje i to kontrolišete na gornjem prekidaču . Vaš aparat "crne materijale " može da vari samo u režimu kratkog spoja i Dakle NEMA ni puls ni sprej transfer . Vaš aparat jednostavno nema ni snage ni teh. mogućnosti da u bilo kom režimu osim u "kratkom spoju " . Sva podešavanja su manualna i samim tim će biiti puno vežbanja i pamćenja . Ovakve serije aparata spadaju u limarske , dakle odradiće solidno ono čemu su namenjeni , za hobistu će biti odličan . Ali svakako nemojte ni pokušavati da zavarite nešto ozbiljnije ili neke deblje materijale . Kod ovih starih modela aparata je uvek lakše i praktičnije "naštelovati " majstora nego aparat , dok kod aparata sa totalnim "sinergyc " sistemima je 98 % do setovanja aparata , ono ostalo je do majstora kako drži pištolj . Vremenom kad steknete rutinu i veštinu sve ćete raditi na podeoku "seam " a ruka će sama stiskati prekidač i prekidati i započinajti zavarivanje . Za manje od sat vremena vas neko može obučiti šta i kako , posle je stvar rutine i želje . Sa aparatom sličnih karakteristika sam kad me muka natera , zavarivao porozne rezervoare , progorele auspuhe i sulundare . Čak sam jednom zavario i kadu kojoj je istrulilo i otpalo jedno parče 3x3cm , ta kada i dan danas drži vodu . Trulih i izvitoperenih delova ne znam ni broj . Ali nikako preko 2,5mm debljine . Sad mi sve to deluje smešno , ali tako je bilo . A kad sam prešao na jedan od trenutno najboljih MIG/MAG aparata na svetu , prvi par dana zavarivanja sam uveliko bio ubedjen da ili ne znam da varim ili je aparat loš . Bilo je do mene . U svakom slučaju pošto već imate euro priiključak bih vam preporučio da uzmete nov pištolj sa polikablom . I recimo da bi prava preporuka bila TBI od 150 od 2 (3 ) m sa čeličnim bužirom , naravno par rezervnih dizni i šoba i sprej za šobu . Žicu precizno motanu Jesenice 0,8 mm . I slobodno to sve možete nabaviti kod naše člana ZoranI . Ima ubedljivo najbolje cene .
Dalji deo rasprave je vezan za razumevanje MIG/MAG načina varenja i dalje učenje, pošto sam sad u dilemi da li sam shvatio početak učenja. I ovo što si naveo mi je dovoljno.
U prilogu je deo uputstva izbora točkića za Fe i Al žicu i deo preporučenih brzina i napona za, gde je navedeno da su brzine preporučene na osnovu Co2, a da za mešavinu gasova treba korekcija.
- Šta bi onda predstavljao položaj interval, ako se u njemu između pritiska i otpuštanja u impulsima dešava paljenje i gašenje luka. Steam je kratak spoj, a šta je interval, razlika postoji ?
- Pošto aparat očito vari aluminijum, bar po uputstvu, Al se ne može variti u kratkom spoju. Nije mi bitan Al, ali mi je bitan način rada sa Al zbog ostalih materijala
- Ako koristi mešavinu gasova, na koji način vari sa njom?
- U uputstvu je navedeno da može da vari 2-4 mm. Verovatno je to na granici mogućnosti.
Може неком да послужи.
Да бих се решио штетних гасова одрадио сам себи апиратор и у ту сврху сам искористио основу кухињског апиратора, метални левак за клање пилића, вентилатор климе, лед цев од 60цм и алуминијумско црево фи120 за аспираторе.Окачен на две шине за померање по потреби до 1,7м, подесив је и по висини.Одлично ради посао, није бучан.
Datas, за своје аматерске потребе имам две боце CO2 од 5кг и једну боцу аргона од 10кг.За 4 године сам потрошио скоро 3 котура жице од 5кг и четврта боца CO2 се троши.Користим Binzelov пиштољ MB15 са кабелом од 4м и одлично ме служи сво време.
@datas
Kad koristite podeok SEAM vašim pištoljem komenadujete Vi dakle stisnete dugme i žica kreće počinje zavarivanje , kad pustite dugme staje sve
Kad korsitite podeok SPOT aparat sve radi sam dakle kreće zavarivanje i žica a sve staje automatski iako vi držite dugme stisnuto , i tu aparat radi pola ili par sekundi zavisi od kako ste udesili aparat .
Kad korisitite podeok INTERVAL aparat opet radi automatski ali u režimu koji ste vi odredili dakle vi držite pritisnuto dugme a on se pali i gasi sam , a vreme za to vi odredjujete .
Ajd sam malo prostije hoćete da zavarite dve vinkle podužno , prebacite aparat na SEAM i pržite
Ako hoćete da zavarite lim 0,5 mm za cev 20x20 onda prebacite na SPOT i vaš aparat radi u nekoj vrsti lažnog tačkastostog zavarivanja .
AKo hoćete da zavaritie dve cevi od 2 m podužno ali ne pun var a ni tačakasto ( spot ) onda prebacite na interval i odredite recimo da posle pritiska na dugme aparat radi 10 sekundi , pa prekine da bi vi pomerili ruku napred .
Sve te što je prepourčeno je u stvari vrlo uopšteno i ne mora da znači da će vama ikako odgovarati . Naravno da ne nećete staviti voltažu na minimimum a brzinu žice na max i obratno jer tu neće biti zavarivanja . Ali recimo meni zbog verziranosti odgovara veća brzine žice nego vama kao početniku . Sve ćete to otkriti kroz praksu a ki kako vam šta leži . Nemojte se opterećivati podacima i teorijom a pogotovo " programiranjem " aparata jer za tako nešto nema ni potrebe niti vaš aparat omogućava tako nešto . Za AL vam treba i poseban točkić i teflonski bužir u polikablu . i argon za zaštitnu atmosferu .
Kolko se raspisasmo ovde lakše bi mi bilo da Vam sve ovo uživo pokažem i onda sve bude mnogo jasnije
@datas Savetujem da se kupi nov pistolj-komplet jer mnogo utice na rad aparata,tj,na samo zavarivanje.Istrosen pistolj pravi velike probleme prilikom rada sto pocetniku nikako ne treba.Makar nov buzir,dizna i soba ali pod uslovom da pistolj pregleda neko iskusan.
Sto se rada tice,savetujem CO2,SEAM rezim i vezba,vezba,vezba.... Naravno ,Youtube nek vam postane najbolji prijatelj.
U kompletu su dva pištolja.
Aparat je na švajcarskom tržištu prodavala firma Hulftegger +co/ag i jedan pištolj je njihov, a drugi je binzel.
Sam aparat nije puno korišten, pa ću videti kako se ponašaju pištolji. Dizne i šobe ću svakako zameniti.
Ај да и ја додам комеднтар.Оно што ти је милан978 предложио потписујем, спот и интервал режим ти није потрбан, ја све то одрађујем преко тастера на пиштољу (то се одрађивало и електодама на старим добрим апаратима).Добро подешавање напона и брзине жице према материјалу се вежбом стиче.И на крају што се каже, или си или ниси за то.
Hvala na savetima, sledi nabavka Co2 boce, pa učenje i vežba.
Datas, може затребати, нашло се кад сам радио свој пројекат..
Može da zatreba u održavanju. Skinuo sam sa neta i šematski prikaz energetskog dela, kataloške brojeve delova.
dobar tekst za pocetnike pa da podelim
Pozdrav Svima,
Hteo sam potraziti vase savjete okolo zavarivanje. Prvo da kazem da sam pocetnik i da nemam iskustva i poznavanja.
Imam aparat Varstroj 1605E Inverter. Do sada sam zavarivao sa rutilnih elektrodama i ne ide mi bas dobro - nisam zadovoljan.
Kada pocnem variti, zavarivam punim varom, bez prestan, i pri to javjaju mi se praznine bes tamo gde trebam zavariti (bas kao na slici u prilog).
Hteo sam da pitam jeli tacno da kada se zavaruje sa rutilnih elektrodama, treba variti tockasto, a ne punim varom (to sam video na youtubu-ali sam samo tako svatio pa ni sam siguran).
Isto tako, ako kupim bazicnih elektrodama, dali onda mogu variti punom varom (bez prestan).
Bilo bi mi velika pomoc ako mi kazete kako i sta je razlika izmegu zavarivanje rutilnih i bazicnih elektrodama.
Pozdrav
Пре пар дана ми је стигла заштита, наручио 17 маја, величина 116х90мм https://www.aliexpress.com/item/5Pcs-Auto-Darkening-Welding-Helmet-Mask-... а код нас имају плоче 3х2м од 0,75мм па до 15 са УВ заштитом http://www.polymers.rs/ ако имају одговарајуће од 1мм може се заједнички узети.Већа заштита https://www.aliexpress.com/item/Welding-Helmet-Front-Cover-Lens-113x114x...
За недај боже ту је још једна маска, али фала богу до сада нисам имао проблема, кинези стварно добро раде или ми се потрефило, имам резерве пластику за филтер, пре пар година сам нашао једну плочу па сам од ње изрезао доста комада а нешто је отишло и са маском коју сам продао.Са тигом се нисам озбиљније играо, али повезивањем апарата у једну целину и сад завршавам засебни браварски део (skratio stolarski део радионице) који је 3х5 метара и недавним одласком у пензију посветићу се ТИГ-у а и за МИГ део ми треба још времена да уђем у суштину подешавања да бих себи направио табличне вредности подешавања према материјалу.Знам да си, ако се не варам заваривао и два жилета и то ценим и поштујем, мени тег предстоји да се мало више поиграм тим стварима за своју душу а и малу корист те свако друго искуство ми увек добро дође.Није ме срамота да питам.Иначе доста потрошних ствари за заваривање набављам од кинеза, стиже доста брзо, квалитет добар једино кад сам радио МИГ вучу исплативије ми је било да набавим све битне компоненте код на тј. у Суботици где је било најповољније.Иначе, што се каже читавог живота сам се дружио са мајсторима свакаквих фела те сам на тај начин стицао знања у оно мери колико сам могао појединачно да се сваком посветим те ми је то добро дошло у досадашњем делу живота.Нажалост још учим, али сад из задовољства без морања.И да додам, кад сам супрузи рекао да сам наручио маску и да спреми 15000 за пошту била је изненађена јер је јстално у игри била маска од 45000 дин.
Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.