Da li mi vi mozete preporuciti neku masku?
Nesto ovako:
https://www.kupujemprodajem.com/alati-i-orudja/htz-oprema/wurth-maska-za...
Da li je ovo original Wurth?
Da li mi vi mozete preporuciti neku masku?
Nesto ovako:
https://www.kupujemprodajem.com/alati-i-orudja/htz-oprema/wurth-maska-za...
Da li je ovo original Wurth?
Ја користим ову маску. BOHLER GUARDIAN 62. На жалост не могу да поставим фотографију, има неких проблема са сајтом.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Ја користим ову маску. BOHLER GUARDIAN 62. На жалост не могу да поставим фотографију, има неких проблема са сајтом.
Video sam tu masku na YT kanalu KRIGERA AC, ali ne bih davao bas toliki novac. Da li mi mozes preporuciti neku masku do 50 evra?
Мени су очи вредније од не знам колико евра, а свако одлучује о себи.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Ja koristim kinesku sa aliexpresa, 4 senzora, veliki vizir, mislim da je bila nesto oko 40tak evra. Baterije traju nekih godinu do godinu i po dana, ima solarne celije koje obezbjedjuju rad nakon paljenja luka i nikad, ali bas nikad, i sa lampicom upozorenja da su baterije prazne nije sporije odreagovala, niti sam ikad osjetio navece one zavarivacke oci i kad sam po cijeli dan vario sa njom. A znali smo raditi i po 7 dana od jutra do ponoci bukvalno kad treba nesto da se odradi a vremena nema. Usput svaki dan bukvalno na poslu zavarim makar sarku ili rezu ako nista drugo sa obicnom kartonskom maskom i wobyhaus staklima od 30tak dinara.
Evo svakih godinu dana smo na sistematskom, ranije smo isli i ma 6 mjeseci, i nema tragova zamora na ocima bilo koje vrste, jos ja imam svijetao pigment oka i manju mogucnost zamracivanja mreznjace od ljudi sa tamnijim ocima, pa opet sve felcera kako treba. Drugo su ljudi koji su varili sa suncanim naocarima ili bez maske...
E sad prica o nekim tamo zracenjima koja skupe maske uklanjaju a jeftine ne je odavno prevazidjena prica i sa danasnjim nivoom tehnologije nema tu prostora vise za te price. Pa ako ista zraci sve stetno sto moze da se nadje u prirodi, to je sunce... A ne slijepimo od njega.
Al ga sad pretera , varili ceo dan od ujutru do uveče i tako danima . S kojim aparatima ? Daj se malo uozbilji . :)
Pa ja ti kazem, e sad mozes da vjerujes ili ne, nemam zad neki nacin da to dokazem.
Radili smo barijere za ogradjivanje prostora za manifestavije recimo, jer nam je beograd put iznajmljivao po 7e dan a nama treba svaki put po 4-5 dana jer racunaju od kad izdaju dok ne vratis i kad smo stavili na papir izadje nas tabla 2m ograde sa sve cinkovanjem oko 45e, a nama treba bar 4-6x u toku sezone. Vremenski smo bili stijesnjeni ali krenemo, Vario sam sa 2 co2 aparata gorenje i iskra oni po 140a, pa kad jedan pregrije udri sa drugim dok se ne ohladi, bukvalno od nekih 7 ujutro nekad i do ponoci sa pauzama kad dodjem u situaciju da cu da se onesvijestim. Otvorili smo kucista i krknuli ventilatore od hladnjaka za auto sa motorima sa strane da mogu da postignu da se ohlade. Mislim da je na 600 m ograde bilo oko 15000 varova i radilo se bas kao na pokretnoj traci. Sablon dupli na stolu, dvojica slazu cijevi ja varim sa druge strane.
To je doduse najveci posao koji sam samostalno odradio, bio je jos jedan stari majstor, u godinama covjek ali mnogo nas je usporavao pa je odustao posle sat dva, bas da je bilo ono pakleno, a radili smo i staklenike, barijere za parkiranje, konstrukcije za nadstresice i manje hangare,garazna i druga vrata i slicno, ali nije bilo ni priblizno kao tada.
Ti aparati ne mogu da sastave ni 30 minuta neprekidnog rada . Ja ne sporim da ste radili od ujutru do sutra , ali sporim da ste aktivno varili toliko vreme . .
@Boske a sad ću ti i objasniti vezano za vreme varenja . U jednom kg zice 0.8 mm ima oko 180 m zice . Kako je za varenje celika prosecna brina zice oko 5m po minutu to bi znacilo sledece . Mali kotur ima 5 kg zice ili ti oko 900 m zice , pa sad se vratimo na 5 m pominutu dakle za 180 minuta ode kotur zice , dakle cca 3 sata . Dakle ako bi radili od 7 ujutru do 22 h uvece to je 15 sati dakle da se radi neprekidno to bi bilo 5 kotura zice od 5 kg . Ako bi sad oduzeli vreme za zamenu boce . kotura zice , dizni šobi i slicno , realno bi bilo 4 kotura zice od 5 kg za to vreme . E sad se ti saberi i oduzmi oko vremena varenja , potršnje zice i svega ostalog
Pa drug moj, tako bi bilo kad bi drzao pistolj svo vrijeme aktivnim, a to se ne desava ni u robotizovanim proizvodnjama. Kad kazem da se varilo po cijeli dan, ne moze bukvalno da se misli da nisam popustio pistolj od zore do ponoci, to je neizvodljivo i u fabrikama. Cijevi kad se postave na sablon, opet svaka mora da se pridrzi pa zapikuje pa onda var da se izvlaci, onda treba okrenuti panel pa sve to sa druge strane. Onda nogare su isle na drugi sablon jer sam pakovao po 10 tabli i smicao nogare za po 3cm da mogu da se slazu i zauzimaju sto manje prostora. Oduzme to vremena poprilicno, u odnosu na to da se vari neprekidno. Mislim da su nesto manje od 2 kotura po 5kg odlazila na dnevnom nivou , nisam ni vodio racuna o tome, i ne sjecam se ni orjentirno koliko je otislo, imao sam i jedan kotur sa mog aparata od 15kg pa sam ga postavio iza na nosac.a boce smo imali 2 kom po 10kg i 3 male od po 5kg, i punilo se redovno, jer mi je vatrogasno u sokostarku na nekih 2km, pa zacas se skokne. U pocetku je sporo islo, pregrijavali se aparati pa oba budu pregrijana, tj ne stigne jedan da se ohladi dok drugi pregrije. Posle ubacivanja velikih ventilatora od hladnjaka za auto popravila se situacija. 7 dana smo imali na raspolaganju i da se isijeku cijevi, pa savijanje, varenje, onda busenje oko 3000 rupa zbog cinkovanja, pa cinkovanje pa onda varenje nogara jer nisu mogle da stanu u komoru za cinkovanje u des-u gdje smo radili cinkovanje.
Poenta nije da sad dokazujem da li sam nesto uradio ili ne, potpuno je beznacajna prica za tematiku, poenta je bila da je sve to ispratila kineska maska od 40tak evra koja i dan danas radi, a ja i dalje prolazim sistematski pregled bez ikakvih problema. Skoro sam joj promijenio baterije, i naoravio adapter na ove klasicne dugmetare ,2032 posto je koristila one dugmetare vece, sa falcem sa strane, zaboravio sam oznaku, koje su dosta skuplje i nema ih svuda. Ovako paket baterija iz linde 100 dinara a jedna ona fabricka je bila oko 300.
Pa upravo o tome i govorim koliko je relativno vreme rada tj varenja u ovom slučaju . A usput kazu i krcag ide na vodu dok se ne razbije . Što se tiče maski za varenje mnogo puta smo pričali o tome . Ali kako ipak sve tezi propadanju i manjku kvaliteta a samim tim i cene ipak je upitno koristiti maske bilo koje a da je jedini kriterijum cena . E sad dolazimo do suštine , hobisti ili SSM-vcu je bolje da ima kartonsku masku sa fiksnim zatamnjenjem nego nepouzdanu masku . E sad ključ te nepouzdanosti nije ni cena , ni robna marka niti bilo sta sto bi mi sami mogli proveriti . Ima solidnih i pouzdanih "brand name " maski ima ih "oem " ali ima loših skupih i firmiranih maski . I poenta priče je kako to utvrditi a tu smo jako ograničeni . Prvo i osnovno je da treba obilaziti maske sa 2 senzora , jer kakvog god da su kvaliteta , kad ih ima samo dva , uvek je moguće da oba ostanu u senci i da se maska uopšte ne zatamni . Sledeći problem je neproverljiv a to brzina odziva maske i da li je uošte takva kakva je deklarisana i da li i kako radi potenciometar . E sad jedino što je relativno pouzdano su maske iz premium cenovnog ranga ali ni to nije pravilo . Skoro sam imao prilike a i zvukoljub je bio pristuan da je jedna maska iz premium klase sa totalno providnim filterom imala svega dva senzora i zbog ugla pod kojim je stojao komad nije se zatamnila uopšte . Sledeći problem je recimo da stigne jedna serija jeftinih maski i da radi kako treba a da već sledeća ne radi uopšte ili loše radi . Kod ozbiljnih proizvodjača se čak zna i rok trajanja filtera koji se posle isteka resursa baca . A to je već jako skup sport , zamisli za hobistu da kupi masku od 300 e i da posle 3 godine treba da baci filter koji nov kosta 250 e . Poenta je da njemu čak i previše ona kratonska pomenuta maska . Mozemo mi da imamo iskustva koliko hoćeš , eto desilo da ta tvoja maska radi a moze biti i da ne radi . Postoje neki testovi na licu mesta da se maska porveri , recimo kako radi na 5 ampera na tigu i recimo na 300 A u Mag-u . I jedno idrugo je nedostupono hobisti , nit ima takav aparat nit moze da je proba kod prodavca . E sad ako uporediš "kartonku " od 1500 din koja je pouzdana i masku "no name " od 40 e i masku koja moze da se proba od 120 e , složićeš se da je izbor preskočiti masku od 40 e . Prvo jel ti ne treba uopšte , a drugo ako ti i treba mora biti pouzdana .Da zabuna bude veća i ti i ja smo u pravu . Ali ipak se mora pridrzavati nekih stvari i standarda koliko go je to moguće . Istini za volju postoje visoko kvalitetni filteri i oni lošiji i oni baš loši , i jesu nijanse u pitanju .Ali se opet vraćamo na priču dal nekom treba nešto ili ne . Ja ti potpisujem da za bar 90 % hobista ne bi uopšte imalo aparat za varenje da nisu jefitni , isto tako stoji i sa automatskim maskama . Da ima drzave i standarda ne bi imali ni ptorebe da pričamo ovome ali kako nema moze da se uveze i prosvercuje i šta treba i šta ne treba . I ja sam do prosle godine se sprdao na očnom pregledu , pa opa ove godine sa 46 nepunih imam +0,75. E sad je muka kad se nešto sitno mora zavariti jer mi smetaju naočare ispod maske
Slazemo se u potpunosti, za hobiste i pricamo. Taj plus dioptrije nastaje sa godinama i opustanju ocnih misica, pa je to normalno. Od svjetlosti jake se ostecuje ocni zivac ili ti senzor u oku pa se izgubi vid, zamagli, izgubi moc korekcije svjetlosti i slicno. Pricam sa oftamolozima i drugima tako kad se vec sretnemo pa pokupim koju informaciju. Ljudi su gubili vid jer su varili bez zastite, sa naocarima za sunce, autogeno i slicno, sporo reagovali i gledali pocetak vara, pa se svasta desavalo. Mnogo je naroda, mnogo i belaja.
Ono jes da i kartonska zavrsava posao, ali po meni je mnoooogo lakse raditi sa automatskom. Imao sam ranije onu sto ide na glavu pa se cimanjem preklopi, ali sa automatskom je uzivanje za rad. I jedna ruka slobodna, a ne kosta 100 dukata. Ja sam uz moju uzeo i jedan dodatni komplet vizir i mislim da je bio oko 15tak evra, i eco ga i dan danas neiskoriscen.
U pravu si za kvalitet, desavalo se da ljudi uzmu automatske koje nikako me rade, sporo reaguju, jedu baterije za dorucak, ali to je bilo ranije dok su kinezi proizvodili svih 10 klasa svoje robe. Ali isto se desavalo sa wurth i slicnima da podivljaju iako su kostale papreno. Sve je to tehnika sklona otkazima. Danas bar po pricama ljudi koji se bave uvozom, sa kojima sam dobar, kazu da se vise taj fush 1.2.3 i ponegdje i 4 i 5 klasa vise skoro i ne proizvode u kini niti se prodaje za vecinu stvari, ako izuzmemo ove dzidzabidze za djecu i slicno. Ovladali su tehnologijom i oni poprilicno, pa sad prave mnogo kvalitetnije stvari. Polako se razvija i distributivna mreza dijelova, a ono sto kazu, sta na aliju nema, sigurno ti i ne treba hehe.
Prave kinezi i vrh robu pa tako i maske al tu nema ništa ispod 100 e . A kad se vari u skučenom prostoru nema ništa bez kozne ili te stare "padajuće " maske . Pogotovo kad je glava uvučena , tad ne pomazu ni 4 senzora Skoro sam vario neka ojačanja izemdju greda "avramenka " i iako imam masku koja "rols-rols i maybach i amg " u jednom , morao sam raditi sa tom padajućom . Koju sam uzgred budi rečeno jedva nasao a da je 110x90 mm staklo
haha, da znas samo koliko sam je ja svojevremeno jurio, cijeli pancevacki buvljak i nbgd buvljak sam obisao i ni jedna padajuca sa velikim vizirom nije bila. Sve oone uske ko kroz puskarnicu da gledam.
Automatska bar ova kineska nije za bas lose osvijetljen prostor, jer po deklaraciji din4 joj je zatamnjenost kad je deaktivirana, na dobrom svjetlu to se ne primjecuje, ali u zatvorenom itekako se primijeti.
Kakva puskarnica ono ko prorez na tuareti prage
Da li moze neko da mi blize pojasni kako se povezuje tig gorionik na aparatu koji u sklopu ima i tig postupak? Tacnije cemu sluzi dvozilni kabal na gorioniku i gde se on povezuje? Dobio sam aparat i gorionik na poklon od supruge, ja radim Co2 a sa tigom nisam imao nikada dodirnih tacaka
Dobio sam aparat i gorionik na poklon od supruge...
ТИГ апарат се повезује тако што се кабл од масе везује на плус извод на апарату, бренер се везује на минус извод на апарату и још треба повезати кабл за команде који је вишепински и на крају се повезује црево за гас. Ако апарат има јединицу за водено хлађење онда се и то црево повеже, ако постоји на поликблу бренера и јединице за хлађење. То обично имају профи машине које су баш скупе.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Kojim redosledom zavarivati poprečne horizontale za podužne a da se ne izdeformiše ram. Znam da treba ići simetrično i naizmenično sa jedne i duge strane. Da li prvo raditi vertikale ugaonim zavarom ili horizontale upuštenim varom? I kojim redosledom ići? Ovaj ram ide na presu i treba da drži neke uzorke ali mi je bitno da se "ne klacka"! Zaheftano je i trenutno je ravna oslonačka strana ali me strah da se ne uprede od unosa toplote... https://photos.app.goo.gl/wEDusrv1KEPtAUAAA
Čime ćeš zavarivati tj kojim postupkom . Ako je mag onda je nešto lakse ...
Kad krenes da varis strane uradiš 1/3 pa onda suprotan ugao pa 1/3 pa tako u krug . Recimo krenes odozdo , pa onda uradiš 3/3 pa tako u krug i na kraju 2/3 vara . E sad ako si me išta razumeo ... . Mozes da zavariš i prvremene kosnike koji će sprečiti uvijanje , stegačima stegneš da se ne odize . Bitno je samo da ne preteruješ sa brzimom i sa unosom toplote ...
Mag postupkom ukrupnjavam ovo. Razumeo sam. Ima to smisla da se uradi sa po 1/3 od kompletng vara pa suprotno pa u krug... Jedino što je sporo.
Sporo jeste ali... Ako umeš da proceniš i staneš kad treba moze to i na 1/2 vara , al ako preteraš pokrivi se ... Pozicije nezgodne za grejanje , za peglanje još gore . Ovako si na 1/3 siguran pa polako .
Zavario sam po uputsvu 1/3 + 3/3 + 2/3 spoljnih ugaonih šavova. Prvo sam počeo sa prvom trećinom pa sam onda odradio ručke da mogu lakše da okrećem ram da uvek bude u H2(PB) poziciji šav. Ram je stvarno ostao kakav je i bio. Probao sam na ravnoj podlozi i ostala je geometrija identična nije bilo promene. Posle sam sve ostale šavove uradio kompletne bez deljenja ali naizmeničnim redosledoma i nije imalo uticaja na krajnju deformaciju. Geometrija je ostala kako treba.
Ram je uspešeno prošao ispitivanje! Svi varovi izdržali bez problema. https://photos.app.goo.gl/x9NQyFHDfWzxt91M9
Pozz svima.Molio bih ako mi neko moze pomoci oko mog problema.Imam obican rel aparat za varenje,neki stariji je,nema mogucnost promene polova,ima pravih 160A ,nije kinez.Zanima me jel mogu variti sa ovim elektrodama na slikama sa njim,u pitanju su Jasenice EVB 50 i 55 ,tj 7018 i 7018-1. Znaci buni me ovo AC ,nzm jel moze na + pol elektroda kod mog aparata,ili to vazi samo za DC aparate.
http://honex.rs/proizvodi/dodatni-materijali/elektrode-jesenice/
Takodje podpitanje,ova zilavost elektroda izmedju 7018 i 7018-1 ,tj tih 47J vs 100J ,jel to velika razlika,tj 7018-1 je jos otpornija na pucanje varova ?.
Koliko se ja razumem, tu je problem AC napon od 70 V koji tvoj aparat najverovatnije ne može da da.
@zarekg
U pravu ste ,nije mogao ni startovati tu elektrodu ,kupio sam kutiju i probao.No kupio sam drugi aparat posto je stari ionako zavrsio svoje ,inverter 200A.Sad mogu koristiti koje god hocu elektrode.
Pa opet pitanje ako bilo ko zna da mi pomogne .Koje elektrode mi preporucujete za zavarivanje sasije prikolice,ram sasije je nesto kao 2 L profila spojena da bude kao neki pravougaonik dimenzija 250x150mm,debljina zida tog pravougaonika,tj aj da kazemo profilne cevi , je oko 15 mm mislim.
Znaci moja neka ideja je da napravim sa autogenim kao V zljeb na mestu pukotine i da krenem korenski zavar sa 6010 elektrodama i ostalo sve da popunim u nekoliko prolaza sa 7018.Plus bi posle pojacao sa nekim plocevinama preko tog vara u slicnoj debljini.
Jel je ovo dobar odabir elektroda i nacina popravka te pukotine ?.Dobijao sam i neke preporuke tipa onih elektroda kao za inox sa oznakom r18/8 ,r29/9 ,tako neke oznake ,elektrode su jako skupe ali opet nije problem,samo me zanima sta bi bilo najbolje za taj posao.Nekog uvijanja sasije na tom mestu gde je puklo nema ,skoro nista,puklo je jer se prikolica prevrnula puna terata....
Inace predgrevanje bih takodje odradio sa autogenim jer dosta je debeo materijal koji varim i 200a aparat i nije bas nesto,plus nije sad letnje vreme.
Pozz svima,i hvala unapred na pomoci .
Ma gde da se bakćete sa celulolozom (6010) . 7'018 bazična je ok izbor , ali su generalno bazične elektrode problematične za nekog ko nema iskustva . Idealno za to je MAG postupak ili neka punjena žica recimo Hobart Fabshield 1,2 mm . Ojačanja su preporućljiva ali da su svi uglovu dobrano oboreni . I da vam ne kvarim zabavu ali ako nemate iskustva nemojte ulaziti u takav posao je rtu šasiju morate vratti u apsolutni pravac i saosnosnt .
Na masci piše Wurth ali na kutiji nigde. Znači mačka u džaku.