cao svima... ljudi nov sam na ovom forumu.... ljudi zanima me da li moze punjac za akumulator da radi lepo i sa jednom diodom msm da li ce lepo da puni akumulator... ili mora grec???
Ispravljac za akumulator
SVE o akumulatorima, a i MNOGO vise mozes da nadjes nadjes ovde: http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika/punjac...
Narocito procitaj moje postove. Sigurno ces nauciti mnogo vise nego sto si mislio.
ok ljudi hvala... evo bacam se na citanje ) poz
neverovatnoo... bukvalno sam znao 2% o aku. sada znam mnogo vise.. hvala "paice"-u na onim postovima.. nego ljudi ja i dalje nisam resio svoj problem.. sto se tice mog prvog posta da se samo sa jednom diodom ispravi napon od toga nema nista.... stavicu grec.. nego ne pravim punjac za klasicni automobilski startni akumulator od 12V, nego za mali autic za decu (znate sigurno na sta mislim) nesto na ovu foru http://static.limundoslike.com/originalslika-8315090.jpg samo sto na akumulatoru pise 7.5V i 1.5A... e a ja imam transformator na kome pise 12V i 24VA.. ali na sekundaru daje negde oko 13.4V naizmenicnog napona .. i kad stavim jednu diodu obori napon na 6.3V verovatno ce i sa grecom da obori napon na istu vrednost... i ne znam da li mogu to da popravim tj. da povecam napon na 7.5-8V sa nekim elektrolitskim kondezatorim.. da li bi to radilo na tu foru kao sto sam ja zamislio... pozzz ljudi i pomozite mi molimm vaaassssssss
Akumulator je akumulator, prema tome hemija koja se u njemu odvija je ista bio veliki ili mali, a napon i struja moraju biti prilagodjeni konkretnom akumulatoru.Znači struja punjenja je preporučljiva da bude 10% nazivnog kapaciteta, za taj tvoj akumulator je to 150mA, a napon treba da je veći do 20%, u tvom slučaju je to nekih 9V.Znači treba ti ispravljač tih karakteristika.To ne možeš dobiti elektrolitskim kondenzatorom, nego adekvatnim brojem namotaja na jezgru.Mislim da ti je najjednostavnije da kupiš gotov ispravljač za taj tip akumulatora, biće brže i jeftinije nego sam da praviš, pogotovu što sam procenio da ti elektronika nije baš jača strana.Do takvog zaključka sam došao na osnovu pitanja koja si postavljao.
PAICE a sta mislis, tj kako bi bilo ubaciti malo jaci akumulator u auto. neki kazu nema potrebe, a neki kazu nije to ni losa ideja jer auto je stariji model, ima plin ili noviji je i ima puno elektronike!
Interesuje me tvoje misljenje o prednostima i manama jer vidim da volis objasnjavati u detalje sto mi se svidja. dobar ti je ovaj kurs o baterijama... samo napred!!!
zvukoljub upravu si elektronika mi nije jaca strana jer sam u skoli samo ucio energetiku.. ali jbg trudim se da ukapiram i elektroniku... a u slucaju da nema da se kupi punjac od 9V.. jel bi mogao da nadjem neki malo jaci pa sa potenciometrom da regulisem napon na 9V..
Evo ja cu da ti pomognem jer vidim da si se zagrejao da napravis ispravljac za punje nje akumulatora. Ispravljac za koji ti dajem semu sam napravio pre 2 godine i sluzi mi kao pomocni punjac za odrzavanja akumulatora preko zime. To je ono kad ne vozis kola, motor, camac pa da ne bi u prolece kupovao nov akumulator, sa ovim uredjajem ga odrzavas.. Dobro, ja tako razmisljam, ostalih 99% ljudi kupuje nov akumulator. Valjda je tako lakse,bolje... Sta znam? Da se razumemo, ovo je ispravljac za punjenje,ali ima i funkciju odrzavanja akumulatora jer ima strujno ogranicenje sto je veoma bitno jer kod onih punjaca sa buvljaka i slicnih njima tako nesto ne postoji pa lako se zeznu akumulatori.
Dakle, uredjaj je napravio konstruisao moj dobar poznanik iz Novog Sada(inzenjer elektronike). Sa njim ces moci da punis akumulatore od onih za decija kola do velikih od 70-80Ah(zavisi koliko jak trafo stavis).
Ako nesto nije jasno, javi se.Mada sve pise u tekstu. Imam i PCB ako treba(stampanu plocu).
Ne znam zasto ne mogu da prikacim PDF dokument sa semom ispravljaca? nekoliko puta sam probao ali ne ide. Mozda da se moderator pozabavi time? Kako god, javi mi se na meil da ti posaljem semu kad vec ne mogu da prikacim da je svi vide.
Odgovor za majstora VodoWat...Da se prvo razumemo, ja ako pisem velika i siroka objasnjenja u vezi akumulatora (ili bilo cega drugog), to ne znaci da sam zaludan i da samo sedim za kompom i cekam da me neko nesto pita:)))) Napisem opsiran odgovor kad god imam vremena i kad vidim da ljudima nisu stvari jasne. A medju majstorima svih profila ima mnogo nedoumica. Sta vise,netacnih stvari. A ako moji odgovori mogu da doprinesu da neko nesto vise nauci nego sto je do tada znao,to ce uvek da me raduje. Jer "nije znanje znanje znati, vec je znanje znanje dati".
Dakle, zasto bi stavljao akumulator veceg kapacitete(startne struje) nego sto je ceo tim inzenjera proracunao? Cemu to? Da li mislis da oni nisu dovoljno dobro znali svoj posao? NE!!! Oni ODLICNO znaju svoj posao i tacno su proracunali koliki akumulator treba za ta kola. Tacka!!! Ovo sve vazi za kola sa normalnim, fabricki proracunatim elektro potrosacima. Sad, postoji nekoliko varijanti gde je pozeljno staviti veci akumulator. Jedna od njih je kad se ugradi muzicki uradjaj od 4x100 W( za mene cista ludost). To neverovatno mnogo trosi struju i potreban je mnogo jaci akumulator. Doduse, to su retke situacije kod prosecnog vozaca. Mnogo cesci slucaj( nekoliko puta sam se sreo u praksi sa time) je da anlaser povlaci vecu struju nego sto je nominalna pa brzo strada akumulator. To se veoma lako izmeri u svakom elektro servisu. Zna se otprike koliko koja kola povuku struje pri startovanju motora (npr. Golf II dizel 1600 kubika povlaci oko 250 A pri startovanju zajedno sa grejacima). Propadnu biksne, cetkice, lezajevi i sta sve ne, i onda brzo strada akumulator. Tada je potrebno kupiti akumulator desetak posto veci. To prakticno znaci da ako je stari bio sa startnom strujom od 400 A, onda se uzme ,malo veci sa strujom od 450A. Mada, za mene licno to nije nikakvo resenje. Neuporedivo bolje je da se kompletno remontuje anlaser. Mnogo sigurnije i svrsishodnije.
Ima jedna losa stvar ako se stavi veci akumulator u kola u koja to nije predvidjeno. Alternator je takodje proracunat za taj fabricki akumulator i ako se stavi veci doci ce do toga da ne moze alternator da napuni kako i koliko treba taj veci akumulator. Na kraju dolazi do nezaobilazne sulfatizacije akumulatora o kojoj sam nasiroko i nadugacko pisao. Kada do toga dodje, pomoci vise nema. Na kraju krajeva, takvi sulfatizovani akumulatori dolaze kod mene i ja ima dajem zadnju dijagnozu. I ako mogu vratim u normalno stanje(manje ili vise). Koliko sam samo puta ove zime cuo recenicu "majstore ako mozes da uradis bilo sta samo da preguram ovu zimu, ne daje mi se 5-6 hiljada za nov akumulator"!!!
Zakljucak izvuci sam. I svi ostali.
P.S. Nailazio sam na kola u koja je NEMOGUCE staviti veci akumulator na mesto starog. Sve je proracunato u milimetar. Kod najnovijih kola se dodatno stavlja kondenzator za startovanje motora. Sa jednim punjenjem moguce je stratovati motor 7 puta. Video sam svojim ocima. A puni se takodje preko alternatora. Pisao sam i o tome. Koga zanima naci ce vec.
Guraju klinci i 2 puta 600W RMS u auto! To kad svira trese se kaldrma ispod, ali ne može da svira kad ne radi motor, pogodi zašto? Moje lično iskustvo se poklapa - može za jednu veličinu veći da se stavi akumulator ali kao kompenzacija za neku nesaniranu dotrajalost u autu. Najbolje je sve na standard i uživaj
Što se fajlova tiče, piše lepo dole da fajlovi moraju biti manji od 1MB.Veraovatno je u tome problem sa tim pdf fajlom.
Znam da je najveci dozvoljeni fajl 1 MB,a ovaj koji ja bezuspesno pokusavam da zakacim je 105 KB. Znaci, nije to.
E onda će to biti pitanje za administratora, jer tu moderatori već nemaju mogućnost da utiču.
Hvala paice sto hoces da mi pomognes... nego danas sam malo razmisljao i pretrazivao razne forume i video sam ovo http://www.youtube.com/watch?v=z2oSFpKh_Uw&feature=related spoio sam bukvalno zelenu sa crnom zicom i napajanje radi... daje po mom unimeru 11.96V. e ali meni treba kako mi je zvukoljub rekao 20% od 7.5V sto je 9V... i procitao sam negde na nekom forumu da neke 4 diode redno vezane obore napon za nekih 3V sto bi meni odgovaralo... ako to ne moze da se uradi sa diodama jel bi moglo nekako sa nekim potenciometrom... na napajanju pise yellow 12V 9A. tih 9V je ja mislim solidno tj. akumulator nebi trebao da vuce vecu struju... e sad ne znam da li ce akumulator sam da povuce struju koja mu odgovara il ita struja mora da se ogranici nekako preko neke elektronike... mail: [email protected] posalji mi tu semu pa cemo da vidimo kako je najbolje da napravim taj punjac.. Paice hvala brate sto se cimas ono mog punjaca...
Ako nema regulacije, tj. ograničenja struje, akumulator povuče toliko struje koliko mu treba sve dok se ne izjednače napon izuvora i napon akumulatora, kad struja prestane da teče.To sa padom napona na diodama je poznato, samo je pitanje šta će biti sa diodama u početnom stanju punjenja, ako je akumulator prilično prazan.Odnosno, za koje struje su te diode predvidjene.
e probao sam sa diodama da oborim napon ali nesto nece... vezao sam tri diode redno ali napon stoji isti... zbog ceka to ne razumem
Znam da je najveci dozvoljeni fajl 1 MB,a ovaj koji ja bezuspesno pokusavam da zakacim je 105 KB. Znaci, nije to.
Bitna je i ekstenzija nije samo velicina.
e probao sam sa diodama da oborim napon ali nesto nece... vezao sam tri diode redno ali napon stoji isti... zbog ceka to ne razumem
Trebalo bi da padne za po 0.65-0.70v po jednoj diodi, mozda meris napon bez opterecenja tj. dodaj neki potrosac pa onda izmeri.
upravu si.. stavio sam neki el.motor 12v. kad ubacim te tri diode obori napon na 8.80V. a bez dioda obori na 11V. a bez potrosaca je napon 11.50V. to mu je izgleda to.
Sa loše ispravljenim naponom samo ćeš rasturati akumulator.O akumulatorima je već puno pisano na forumu, malo prelistaj ima korisnih tekstova, od ljudi koji se baš time bave i puno znaju.Paice je o tome naširoko pisao.
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika/punjac...
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..