Naravno, da je osnovni preduslov da napon bude 220V.Bez instrumenta teško da se može bilo šta prekontrolisati.Pasulj, karte i neki drugi instumenti što koriste gatare ne pomažu kod elektro uredjaja.
TA peći - najčešća pitanja
A ako pretpostavimo da je napon ok, da su grejači ispravni (ili postavljeni novi), da li je moguće da instalacija (žice) imaju toliki uticaj na kapacitet punjenja? Majstor je tražio oko 20€ da promeni kompletnu instalaciju, što bi po njemu trebalo da mnogo smanji vreme punjenja.
Pec je Aeg-Mk 4Kw i ne moze nikako da se napuni.
Nakon cele noci punjenja, ona je na 1. podeoku a nakon druge noci dobaci do oko 1,3. Na prednjoj strani je vrela u sredini a mlaka i hladna levo i desno od sredine.
Delovalo je kao da je otisao grejac i skinuh poklopac da vidim sta je.
Grejace sam testirao na 3 nacina:
* glimericom - sva tri grejaca dobijaju fazu a onda sam sa sva 3 grejaca skinuo drugu zicu ( nulu ) i testirao da li faza prolazi na drugi kraj
Samo je grejac u sredini prosao test
*multimetrom - poskidao sam sve zice sa sva 3 grejaca i proverio otpore. Otpor grejaca levo i desno nije ni mrdnuo, kao da drzim pipaljke u vazduhu.
Grejac u sredini je pokazao stabilnu vrednost
*sijalicom - uticnicu lampe sam spojio na slobodan kraj grejaca dok mu je sa druge povezana faza. Drugi krak utikaca sam spojio na zicu koja razvodi nulo do grejaca.
Samo je grejac u sredini "upalio" lampu
*osim ovih metoda, primetio sam da su zice koje ispravni grejac napajaju strujom skroz krte, oksidirale i uopste delovale kao da su vredno radile 30 god...a zice kod 2 neispravna su bile meke i "sveze" kao nove
I kad sam bio siguran da su 2 grejaca vrisnula, krenem da cackam da vidim kako se vade. Sklonim vunu i zapahne me vrelina jer su i "mrtvi" grejaci bili vreli jednako kao onaj ispravni. Sipao sam i kap vode na perlice oba "osumnjicena" i isparila je jednako brzo kao na onom ispravnom.
Sta sada? Da li su grejaci pregoreli ili je ipak nesto drugo u pitanju? Zar je moguce da su cigle toliko toplote prenele na grejace pa da svi budu jednako topli ( ni cigle oko njih nisu toliko vruce ) ?
PS- ako treba da se menja, kako izabrati pravi grejac ? Pise li snaga negde na ovim starim ( 3 grejaca a pec 4Kw- da li postoji grejac od 1,33 Kw)?
Pozdrav
@DD MAK
Promena instalacije nece da ubrza vreme punjenja peci treba da proveris ispravnost grejaca na nek od vec pomenutih nacina ili aku su grejaci ispravni ispravnost termostata
@Kvarissha
cigle su se pojednako zagrejale
ako ta dva grejaca nisu prosla sve tvoje testove definitivno ne rade
da postoje grejaci od 1330W
Promeni istalaciju i koristi silikonske kablove od 2,5mm2 i celicne buksne i vodi racuna da svaki spoj bude veoma cvrst
Hvala Clockwork.
I pored sve logike i testiranja zbunila me vrela keramika iako je stvar ocigledna.
Trebalo mi je jos necije misljenje pa da stvar prevagne ka promeni grejaca ( i istalacije).
Pec se hladi od sinoc, probacu veceras da povadim grejace ( zamenicu sva 3 da ne bih zbog onog jednog ponovo otvarao pec za mesec dana)
Pozdrav svima.
Imam TA pec od 2.5KW. Dobro greje ali je dosta bucna dok se puni. U pitanju je neki brum (zujanje)
od koga ne moze da se zaspi, dakle krajnje iritirajuc. Da li je to normalno kod ovakvih peci, tj. da se cuje tako nesto dok se pune ili treba da budu potpuno tihe?
Može da se čuje (a inače ne treba ako je sve ispravno) rad ventilatora.
Uspesno sam zamenio grejace i zice na Aeg-Mk 4Kw peci ( postavicu i fotke kad ih prebacim) ali ostaje problem izolacije.
Moram da zamenim gornju izolaciju ispod poklopca jer se sva izmrvila i vise je u obliku prasine a ne cvrste table. Komadice koje sam mogao da skupim pincetom sam vratio da sluzi privremeno ali je nedovoljno jer je poklopac vreo.
Na ovom forumu sam saznao za Knauf HTB700 i pokusao da ih kontaktiram ali se iz Knaufa ne javljaju a na sajtu su postavili kontakt ka samo jedno radnji. Tu je gvint.
Za tablu velicine 28x108 ( to je zapravo dimenzija ploce, izolacija ispod je manja) traze mi 1100 din sto znaci da 1m2 izolacije kosta oko 3500 din!
Ovde sam citao da u stvari komplet izolacija ( sto je vise nego 8 puta veca povrsina od one moje ploce) kosta oko 4400 din.
Sta ciniti ? Da li prihvatiti tu cenu od 1100din za 0,3 kvadrata izolacije ili negde ( u Bg) ima jeftinije ili neka alternativa
Pozdrav svima.
Imam TA pec od 2.5KW. Dobro greje ali je dosta bucna dok se puni. U pitanju je neki brum (zujanje)
od koga ne moze da se zaspi, dakle krajnje iritirajuc. Da li je to normalno kod ovakvih peci, tj. da se cuje tako nesto dok se pune ili treba da budu potpuno tihe?
Do pre neki dan, u TA peci je radio samo jedan ( od tri) grejaca i on se malo cuo dok se pec punila.
Nakon zamene grejaca i instalacije, ne cuje se ama bas nista ni sa 3 grejaca u funkciji pa sam siguran da to ima veze sa dotrajalim provodnicima i cekasovom zicom u grejacima.
A propos zujanja, malo teorije nije na odmet, jel' ... .
Elem, poznato je da je el. energija koju nam istporučuje EDB nominalno naizmenična, napona 230V (+/-10%) i frekvencije 50Hz.
Sa druge strane, grejači su otporni elementi uglavnom oblika spirale, namotane oko termički otpornog materijala (obično keramika) ili zaliveni u metalne cevi.
Pošto su spiralnog oblika, oni se istovremeno ponašaju i kao elektromagneti, ali taj propratni efekat nije uočljiv jer nisu namotani oko metala. Praktično, oni stvaraju oko sebe naizmenično magnetno polje.
Kada je grejač nov, on je čvrsto namotan oko svog tela i ne proizvodi nikakav zvuk.
Vremenom on se rastegne i postane labav na svom nosaču. Tada usled onog magnetnog polja i on počinje da vibrira u ritmu od 50Hz i proizvodi zvuk iste frekvencije - ono famozno "zujanje".
To ne mora ništa da znači jer nema direktnog uticaja na rad grejača, ali osim neprijatnosti, skraćuje njegov radni vek pošto ga mehanički opterećuje i na kraju dovodi do pucanja.
A propos zujanja, malo teorije nije na odmet, jel' ... .
Elem, poznato je da je el. energija koju nam istporučuje EDB nominalno naizmenična, napona 230V (+/-10%) i frekvencije 50Hz.
Sa druge strane, grejači su otporni elementi uglavnom oblika spirale, namotane oko termički otpornog materijala (obično keramika) ili zaliveni u metalne cevi.
Pošto su spiralnog oblika, oni se istovremeno ponašaju i kao elektromagneti, ali taj propratni efekat nije uočljiv jer nisu namotani oko metala. Praktično, oni stvaraju oko sebe naizmenično magnetno polje.
Kada je grejač nov, on je čvrsto namotan oko svog tela i ne proizvodi nikakav zvuk.
Vremenom on se rastegne i postane labav na svom nosaču. Tada usled onog magnetnog polja i on počinje da vibrira u ritmu od 50Hz i proizvodi zvuk iste frekvencije - ono famozno "zujanje".
To ne mora ništa da znači jer nema direktnog uticaja na rad grejača, ali osim neprijatnosti, skraćuje njegov radni vek pošto ga mehanički opterećuje i na kraju dovodi do pucanja.
Primenjena nauka, svidja mi se ...kao da gledam Discovery Tv
Nego sta kaze nauka za moj slucaj - cenu od 3500din za 1m2 izolacije ? Je l' to normalno ili ima bolje ?
Pozdrav! Trebam pomoć!
Povukao sam žicu i srušio sobni termostat. A živim u stanu kao podstanar. Kutijica je tresnula na pod, i rastavila se. Jedna žica (crna) je spojena, a druga (plava) nije. Ne znam da li je to tako stajalo i prije, ili sam to ja upropastio. Ne znam niti da li je bilo ispravno prije. Evo vam i fotografija koja prikazuje šemu spajanja, i fotografija koja prikazuje stvarno stanje i brojeve. Pošto o struji, šemama i tim stvarima nemam pojma, molim pomoć!
(Radi se o TA peći MK system AEG 4kw, a sobni termostat je Honeywell)
Hvala!
Po semi bih rekao da ide na jedinicu, ali cekaj da ti neko potvrdi.
Imam istu pec ali nemam sobni termostat ( da imam otvorio bih i reko ti )
Prvo, naravno, molim te, isključi iz struje peć. I za svaki slučaj pipni ispitivačem da nema neke struje. Proveri da peć nema nijedan dodatni kabal za napajanje. Ako je peć čvrstom vezom prikačena, bez utikača, onda moraš da na glavnom osiguraču (sklopka) isključiš struju. Nakon što si se uverio, ponovo ispitivačem (glinericom ili kako se već gde zove), veži tu žicu na br 1. Tako ti je prema šemi. I da, kada vezuješ žice za termostat, nemoj odmah oko šrafa, nego tu postoje dve pločice, pa lepo upredi žicu koliko možeš, savij u malu kukicu, opet koliko ti to dužinažice dozvoljava, gurni i dobro zategni. To su licnaste žice, koje se slabo zatežu takvim vezama, pa hoće ponekad da iskliznu od jače sile.
I javi da li si uradio.
Hvala na upozorenju. Peć i sve ostalo je već bilo isključeno iz struje. U HR se obično kaže ispitivač napona, ili u sjevernim krajevima "probirštift" (od njemačkog). Očito je onda ta plava žica još ranije ispala, jer do sada nije radio ventilator pa sam peć grijao bez raspuhivanja. A sada radi! Najljepša hvala!
A sad imam još jedno pitanje. Pošto radi ventilator, ima li u tim pećima azbesta? Kako to mogu znati? Nije mi baš svejedno da mi azbestna prašina leti po stanu... Našao sam na nekim forumima da ima (nekakva izolacija), na nekima da nema...
A sad imam još jedno pitanje. Pošto radi ventilator, ima li u tim pećima azbesta? Kako to mogu znati? Nije mi baš svejedno da mi azbestna prašina leti po stanu... Našao sam na nekim forumima da ima (nekakva izolacija), na nekima da nema...
U magnohrom pecima nema azbesta a ima magnezita ( cigle i podna izolacija) i staklene vune ( izolacija ispod poklopca i stranica).
To je koliko znam ok ali vuna se s vremenom "trinjavi" tjst na neki nacin raspada i vise nije onako cvrsta i kompaktna kao dok je nova nego sva u manjim i vecim komadima a ponegde i prasnjava pa postoji sansa da ventilator neki deo vune razveje i izbaci u grejani prostor.
Izmedju ostalog, zato i ne koristim ventilator nego TA pec sluzi kao radijator.
"Veća težina naših peći u odnosu na konkurenciju nije za korisnika teret već očigledna prednost, koja jasno ukazuje na srazmerno veću sposobnost akumulacije toplotne energije, sa inače vrlo kvalitetnim i ekološki neškodljivim materijalima.
Važno je istaći da se u našim TA-pećima toplota akumulira opekama na bazi magnezita za razliku od većeg dela konkurencije, koja koristi uglavnom opeke na bazi oksida gvozdja(magnetitne/feolitne opeke) čija je toplotna provodnost najmanje 2,5 puta manja, rezultat čega je sporija akumulacija toplote, s jedne, odnosno oslobadjanje toplote za grejanje, s druge strane."
http://www.magnohromfetp.com/index.php?option=com_content&view=article&i...
Pecka sama po sebi radi odlicno,da je ne ureknem,ali mi problem pravi sobni termostat.Inace pec i termostat su stariji tip magnohrom.Da li moze taj termostat na tockic da se bazdari?Hvala i pozdrav.
Prvo jedna ispravka: peć je 2.5 kW, (3 x 833W).
Ipak sam uspeo bez pasulja i karata, i bez gatara, ali i bez instrumenta. Na jednoj lampi izvadio sam prekidač i tu spajao grejač po grejač. Crkla 2 od 3. Povadio sam cigle i grejače. Tamo gde sam kupio grejače proverili stare i potvrdili merenje. Grejače sam platio po 5€.
To je ono što mi je bilo potrebno.
Hvala svima koji su mi pomogli. Večeras se prvi put puni sa novim grejačima.
Evo kako sam iz više puta sazidao peć CER 4kw. Nisam siguran dali je to tačno, ali mi se jedino to čini uredu. Pošto sam u gužvi neću moći sad da dodam crtež, ali ću to naj verovatnije uraditi ovih dana. Prvo da kažem da ova peć ima tri grejača. I sva tri stoje vertikalno. Postoe cigle po oznakama 704 tanje velike i 711 tanje velike. ima malih panjih velikih, kao polutka. i debele velike i manje. Da bi bilo jasnije, omot peći se zida tanjiim ciglama. Omot i vrh, a na dnu su debele dva reda. jedan horizontalno jedan vertikalno. zašto sam napomenuo da postoji 704 i 711. tato sto u redjanju 711 stoji uspravno. evo kako sam ja naredjo. ove debele polutke (tri) idu u krajnju levu stranu( spoljni zid). onda se redja prvi red. dve cigle tanje 704 pa se stavi uspravno 711 pa još jedna 704. tako i sa druge strane. onda se u narednom redu dodaju cigle koje fale tri 704. posto ona 711 ima za dva reda. sada se na dno peći postave dve debele i u sredinu jedna polutka debela. tako da se oslobodi prostor za duvanje. ubace se grejači, pa se ponovo dodaju dve debele i jedna polutka. onda se sazida ostatak spoljnjeg zida od tanjih velikih i po dva parceta polutki. skloni se sa strane tri velike tanje i polutka za poklopac. onda se na one tri debele uspravne dodaju tri velike tanje hirizontalno. i napavi se da vire isto i sa jedne i sa druge strane. ubaci se grejač. i stave po tri cigle debele sa jedne i tri cigle tanke sa druge strane. tako da taman sad moze da se ove tri tanke i jedna polutka dodaju kao zadnja ploča peći. posle toga moze da se doda staklena vuna. i zašrafi. ja nisam našao drugo rešenje. kad nadjem vremena ovih dana, nacrtaću sliku. pošto nisam siguran koliko ovo moje kucano rešenje može da vam pomogne. pozdrav.
U pitanju je peć aeg 4kw trofazna problem je sledeći kad je ukjlučim u struju ne viljušci imam sve tri faze,čim uključim radni termostat jedna faza nestane tako da mi ne greje jedan grejač.Greječi su ispravni i ispitani.Podstanar sam i peć sam zatekao u ovakvom stanju gledajući šemu na poklopcu izgleda mi da je sve spojeno kako treba.Kad otkačim nulu dobijam struju na sva 3 grejača kad je vratim jedan ne radi.Probao sam i sve da spojim direktno zaobilazeći oba termostata i opet nemam tu jednu fazu‚pa bi zaključio da su termostati ispravni.Ima li neko ideju?
Druze,kako si utvrdio prisutnost sve tri faze?Glimericom?
Ako si tako proveravao,da nisi mozda primetio da ti,kada meris na nekoj od faza glimerica malo slabije "svetli"?Ako imas unimer izmeri napon izmedju faza direkno u uticnici gde ti je pecka prikljucena.Po ovome sto opisujes,lici da ti je izgoreo osigurac na nekoj od faza!Ako je tu sve u redu,meri na mestu gde je prikljucen kabl na peci,izmedju R-S,R-T i S-T (svuda treba da bude oko 380-400 V),pa napisi ovde sta si uradio.Ali,najpre proveri osigurace!
primetio sam da mi glinerica slabije svetli na jednoj od faza
u utičnici
sve 3 faze su na jednom osiguraču 16A,napon je oko 225v meren u utičnici ova što slabije svetli daje napon oko 150v,napon izmedju faza je oko 320v.Šta mi je činiti dajte još neki savet ili da zovem majstora
Problem se rešio sam od sebe,izgleda da neki od osigurača nije bio dobro zategnut,dok sam trazio problem odvrnuo sam sve osigurače i vraćao jedan po jedan verovatno neki nije bio dobro stegnut,evo sad peć radi izmerio sam oko 380 v.Osigurači su neki automatski ali prastari tip iskoči neko dugme i onda ga treba pritisnuti,ko zna sta sam uradio uglavnom radi ako opet bude zezalo znaću da je problem negde oko osigurača.Hvala Stoykus-u na savetima i želji da pomogne.
"Problem se rešio sam od sebe"
Nije,to se ne desava;koja bi onda bila svrha postojanja majstora? Ti si resio problem na tabli sa osiguracima
"primetio sam da mi glinerica slabije svetli na jednoj od faza
u utičnici"
Ta faza je nedostajala!Osigurac izbacio,ili nije bio dovoljno pritegnut
"sve 3 faze su na jednom osiguraču 16A"
Ovo mi nikako nije jasno!
Nema veze,bitno je da pecka radi.Za svaki slucaj,kontrolisi malo da se neki osigurac ne pregreva,ili da nesto ne "mirise" na zlo...
I malo edukacije,zlu ne trebalo:
Metoda merenja prisustva napona glimericom nije nimalo pouzdana jer moze pokazati prisustvo napona,ali ne i njegovu velicinu.To se upravo i kod tebe desilo...
Unimeri,pogotovu oni kineske proizvodnje,isto tako mogu pokazati netacne velicine.
Najpouzdanija metoda kojom mozes utvrditi da li su sve faze na broju,u kucnim uslovima,je da dve sijalice 100W/230V vezes redno,na krajeve zica stavis buksne sa kvalitetnom izolacijom i to ustekas u trofaznu uticnicu,i menjas mesta:R-S,R-T i S-T.Sijalice,samo ako je sve u redu,u sva tri slucaja svetle istim intenzitetom.Pazi!Ova metoda moze biti opasna po zivot,pa ako nisi siguran kako to izvesti,bolje pozovi nekog elektricara
Poz!
Ne može biti da su sve tri faze na jednom osiguraču.Ako je tako onda to nije trofazni priključak, nego monofazni.Ipak bi to trebalo da pogleda neko kome struja nije strana.
"Ne može biti da su sve tri faze na jednom osiguraču"
Mozda je samo stvar terminologije.Pretpostavljam da se radi o fid sklopki...Ipak je na kraju izmerio 380V izmedju faza...
Apsolutno nije kako treba
TA peci ne rade na 380V vec na 3x 220V
Svaka trofazna TA pec je projektvana tako da svaka od tri faze napaja po jedan ili dva grejaca sa po 220V i sami grejaci su projektovani da rade na 220V a ne na 380V
Napon izmedju svake faze i 0 je 220V +/- 10% ako izmeris neku drugu vrednost onda nesto ozbiljno nije u redu
glineica oce da zasvetli i na 20V i na 400V podjednako a da ne spominjem da neke oce da zasvetle i na induktivne napone
Pozovi nekog majstora jeftinije ti je
"Ne može biti da su sve tri faze na jednom osiguraču"
Mozda je samo stvar terminologije.Pretpostavljam da se radi o fid sklopki...Ipak je na kraju izmerio 380V...
A koja se to fid sklopka spaja preko osigurača?
Imam jedno pitanje vezano za instalaciju TA peći. TA peć je 3.5kw, Magnochrom, na jednofaznu struju. Za 8 sati ne može da se napuni ni do "2" i pored toga što se nije skroz ohladila. Pitao sam jednog koji se pretstavlja kao majstor, i kaže da je moguće da je zastarela instalacija, i da može mnogo da pomogne ako se promene sve žice. To je već radio, i mnogo znači. Inače, peć ima preko 20 godina, i baš smo je maltretirali.
Kako najlakše, bez aparature, mogu da proverim dali su grejači kako treba? Dali može da zeza ako napon nije na potrebnoj visini?
Hvala unapred!