Isparivac LOVATO-podesavanja

19 poruka / 0 new
Poslednja poruka
gvozdenzub
gvozdenzub's picture
Offline
Registrovan dana: 23/09/2011
Poruke:

Pozdrav svima.

Imam suzu 1990 godiste.Ugradio sam mu autogas pre 3 godine.Pre nekih dva meseca,mi je poceo stucati motor i na kraju nije vise hteo da radi na plin.Otisao sam kod majstora i on mi je zamenuo filter koji se nalazi u maloj posudi kroz koju gas prolazi.Stvarno je bio prljav ,jer 3 godine nije menjan.Posle toga mi je podesio nesto na isparivacu i od tada motor radi savrseno,ali puno trosi.Imam tocak bocu od 40 litara.Ja sipam uvek pun rezervoar,i nikad ne stane vise od 36-37 litara.Sa tako punim rezervoarom prelazio sam na istom putu kojim putujem svaki dan na posao po 400-480 Km,zavisno od kvaliteta gasa.Sada pri istim uslovima predjem jedva 300Km.Video sam na forumu i ovom,a i drugim,da se isparivac steluje.Neki moji prijatelji su mi rekli da ja to sam mogu podesiti.Stavio sam sliku isparivaca dole.Znaci ja sam zavrtanj broj 1,zavrtao sve dok motor nije poceo da se gasi(prvo sam naravno zagrejao motor na radnu temperaturu).Zatim sam isti zavrtanj odvrtao i motor je poceo da radi sve bolje.Nisam ga vratio kako je bio,jer tada nista ne bih uradio,nego sam ga ostavio malo zavrnutog.Motor je radio i nije se gasio,ali malo je trzao.E onda sam sraf broj 3 malo odvrnuo i motor je poceo lepo da radi.Provozao sam auto i nema problema.Ne trza,ne gasi se na semaforu dok cekam,dobro vuce...Interesuje me da li sam dobro postupio.Da li mozda mogu jos malo da zavrnem sraf 1 i da odvrnem sraf 3.Da li cu smanjiti potrosnju ovim sto sam uradio.Na kraju da li neko zna da mi objesni za sta sluze ta cetiri srafa na slici koju sam postavio.Broj 1 regulise protok goriva,broj 4 je valda neki cep za ispustanje necistoce iz isparivaca,ali cemu sluze srafovi broj 2 i 3,ne znam.Na kraju mozda bi bilo dobro ako neko zna da opise podesavanje na ovom uredjaju,sto bi pomoglo verovatno jos nekom osim mene na forumu,a i sire.

Unapred zahvalan i srdacan pozdrav!

  • Isparivac LOVATO
bmwclubserbia
bmwclubserbia's picture
Offline
Registrovan dana: 28/04/2010
Poruke:

kod tebe vise nije to do stelovanja , moras da oteras u servis da ti zamene membrane , prvi znakovi su velika potrosnja

preza-trajce
preza-trajce's picture
Offline
Registrovan dana: 24/03/2011
Poruke:

Davne 1980 godine seo sam u voz, otisao u Trst i kupio kompletan autogas Lovato sa bocom od 60 litara, vratio se i ugradio ga, sam, u Reno 4 prema uputstvu koje sam dobio u kompletu. ( tada nije bilo servisa kao danas). Kupio sam i rucnu pumpu za pretakanje gasa iz boca za domacinstvo u auto, jer je tada samo u Ovci bilo moguce sipati gas u auto. Auto sam koristio 8 godina i presao negde oko 120000 km. I auto i uredjaj za autogas sam odrzavao sam, sem podesavanja ventila. Ovo sve sam napisao da bi bilo jasno svakome da ja nisam majstor za plin vec da sam iskustvo stekao koristeci svoj auto i resavajuci probleme koje sam imao. Veoma je bitno da auto besprekorno radi kada koristi benzin kao pogonsko gorivo. (ventili, paljenje, svecice, filteri itd) A sada o gasu. Isparivac Zavrtanj br 1 sluzi za podesavanje maximuma protoka gasa u karburator. Zavrtanj br 2 (nije postojao na mom isparivacu) najverovatnije sluzi za fiksiranje kolena na koje ide gumeno crevo kroz koje protice voda za zagrevanje isparivaca. Zavrtanj br 3 sluzi za podesavanje ler gasa i zavrtanj br 4 sluzi za ispustanje necistoca i ulja koje se nakupi u isparivacu. Podesavanje sam vrsio kada je motor zagrejan i to prvo ler gas na sledeci nacin: zavrtanj br 3 okrecem na jednu stranu dok motor ne pocne da pdrhtava, zapamtim taj polozaj i sada zavrtanj okrecem u suprotnom smeru , pri tom brojim krugove do ponovnog podrhtavanja motora. Broj izbrojanih krugova podelim sa 2 i za toliko vratim zavrtanj, najpovoljniji polozaj zavrtnja je na sredini izmedju dva podrhtavonja. Zavrtanj br1 sam podesavao na sledeci nacin: da bih imao neki pocetni polozaj zavrtanj sam zavijao dok motor ne pocne da podrhtava. (najmanji moguci protok gasa), sada zavrtanj odvijam i kontrolisem da li se motor gusi na punom gasu. Kada dodjem do polozaja da motor prima pun gas bez gusenja prestajem sa odvijanjem zavrtnja. Sada probati auto u voznji, ako nema dovoljno snage odviti zavrtanj jos malo. Nije lose ceo postupak ponoviti jos jednom. Ako nema pozitivnih rezultata posle ovakvog postupka prekontrolisati tanko gumeno crevo sto spaja isparivac i usisnu granu, a ako je ono ispravno, nijverovatnije je da su tanke membrane izgubile elasticnost i da se moraju zameniti. Moja praksa je bila da auto uvek palim na benzin i prebacim na gas kada motor dostigne bar pola radne temperature. Izvinavam se sto sam ovoliko oduzio, ali mislim da je ovo najkrace, nadam se da ce bar neko imati koristi od ovoga.

gvozdenzub
gvozdenzub's picture
Offline
Registrovan dana: 23/09/2011
Poruke:

E hvala puno na ovom odgovoru.Nesto slicno sam i ja uradio,pa sad cekam da vidim kolko cu preci sa ostatkom goriva u rezervoaru.Hvala jos jednom i pozdrav!

dragan59
dragan59's picture
Offline
Registrovan dana: 21/09/2007
Poruke:

Na samari imam lovato plinski uređaj. Kola odlično rade. Problem se javi kada se ugasi zagrejan motor (namerno ili ne svejedno je) nastaju tantalove muke da se motor ponovo pokrene. Što se tiče punjenja rezervoara meni su na MBG pumpi na smederevskom putu u Beogradu u rezervoar od 43 litra uspeli da sipaju 43,34 litara. Kada sam pitao prodavce kako je to moguće rekli su da pitam šefa koji trenutno nije tu a njima moram da platim koliko piše na pumpi.

Дали нешто знам да урадим рећи ћу кад завршим.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

To se i meni dešavalo dok sam vozio auto na plin.Čak su uspevali da naspu i po dve litre više od deklarisane zapremine.Plin je čudo.Verovatno.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

peca
peca's picture
Offline
Registrovan dana: 17/01/2008
Poruke:

Naročito su po tome bile poznate pumpe odmah posle granice u Crnoj Gori, u polu praznu bocu od 60l oni naspu 80l, ako nećeš da platiš kršno osoblje ''obezbeđenja'' će se rado objasniti sa mušterijom!

SaleB
SaleB's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2010
Poruke:

Izvinjavam se sto nastavljam off topic, ali jace je od mene

Meni se jednom prilkom desilo na pumpi, necu spominjati gde se nalazi, posto je promenila vlasnistvo, pa vise nije ni bitno, da su mi u rezervoar od 45l (skinuta je blokada na 80% zapremine, rezervoar prima punih 45l) sipali 52l plina samo zato sto sam sa drugarom pricao o nekoj boci od 80l. Kada sam se pozalio pumpadziji on mi je rekao da je cuo da je boca 80l i da je za tu bocu potpuno normalno da stane 80% da ja verovatno nisam dosao sa potpuno praznim rezervoarom. Onda sam se ja pohvalio koju bocu imam i zamolio da izda pisani racun i uz njega prilozi izjavu sa svojim podacima da je dana tog i tog na pumpi toj i toj sipao u taj i taj auto toliko i toliko plina i da dopuni sve to svojim brojem licne karte i brojevima sa mog atestnog listica i overi pecatom firme, a ja cu mu rado platiti onoliko koliko je sipao. Rekao je da to ne sme da radi, a i da ne moze jer je pecat kod gazde i predlozio da zove gazdu da "resi problem". Onda smo sacekali 15 min gazdu. Pa, je gazda dosao, pa sam njemu objasnio sta se desilo i sta zelim da mi se izda i da se ja ne bunim da platim, da znam da oni samo rade svoj posao i da ja verujem da je problem do mojih kola i mog nerazumevanja u tehniku, ali da mi je receno da u takvim situacijama trazim takav papir da bih zastitio i sebe i pumpadziju od eventualnih posledica. Onda mi gazda rekao, slusaj mali, ucini mi uslugu, sedi u tog tvog krsa i nestani s moje pumpe, ne moras nista da platis, samo nemoj nikada vise da si se vratio. Na to sam ja zamolio da mi se izda svojerucna potvrda na kojoj pise da je gorivo koje je sipano u vozilo .. dana .. poklon pumpe, da me ne bi za deset minuta prijavio da sam sipao i pobegao. Dobio sam potvrdu nazvrljanu na poledjini jednog racuna, seo u kola i otisao. Nisam se vratio jedno tri godine, a tada sam i saznao da se promenilo vlasnistvo.

Zato sam ja veran mom pumpadziji koji iskreno kaze da oni, necu spominjati ni tu furmu, imaju najveci litar. Kod njega mi u zavisnosti od pritiska u automatu staje izmedju 45.3 i 46.8l. Zamislite cudo kada sam u praznu bocu na Djevdjeliji letos sipao plin pri povratku iz Grcke, stalo je tacno 44.97l i sa tih 44.97 sam stigao do plavog mosta u Beogradu, 583km Smile Najvise sto sam ikada izvukao iz boce.

Pozdrav,
Sale

pantelija79
pantelija79's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2010
Poruke:

Imam SEAT CORDOBA 1.6 1996 god. monopoint sa ugradjenim Lovato uredjajem.Potrosnja mi ide od 10-14l.Skoro sam radio glavu i verujem da je majstor cackao nesto oko isparivaca jer ne mogu uopste da ga prebacim na plin.Ventil se cuje ali cim se prebaci auto se gasi.Pomagajte ubi me benzin.Jel ima ko ideju sta se desava,i da li ima neko semu podesavanja LOVATO isparivaca(elektronac) .I da li ko zna koja bi trebala biti potrosnja na mom autu? Unapred hvala svima!!!!!!

pantelija79
pantelija79's picture
Offline
Registrovan dana: 11/02/2010
Poruke:

Jel zna neko koliko trba da ima namotaja zica oko kabla sa bobine na razvodnik?
Pozdrav!!!

preza-trajce
preza-trajce's picture
Offline
Registrovan dana: 24/03/2011
Poruke:

pade mi na pamet mogucnost da je majstor zatvorio ventil na boci i da je zaboravio da ga otvori. Proveri.

aleksaa
aleksaa's picture
Offline
Registrovan dana: 16/12/2013
Poruke:

Pozdrav, interesuje me nesto....golf 2 1.6 plin....na leru kad je hladan trese,trzaju kola ne vozim ih odma naravno cekam malo da se zagrije par min..et primjer kao da jedva upali moram gasa da dam malo...vergla puno, odem kod majstora kazem da trrza na leru puno, nesto su oni stelovali ali opet i dalje ista prica..filter mjenjao..recite mi membrane ja vozim godinu dana kako sam kupio nisam to nista mjenjao...ko zna kad su stavljane dal trese zbog njih? prosle god kad sam ga kupio nije lose radio kad je hladan fino je radio..nasao sam 10e membrane u nekom servisu? JEL ZBOG MEMBRANA TRESE na leru kad je hladan ??? HVALA

ninoslav023
ninoslav023's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2011
Poruke:

Vrlo moguce da su membrane otisle.Hladnije je vreme pa su stvrdnute.
Preporucio bih ti da ih zamenis, kupi original Lovato, cena je oko 1800 din.
Nedavno sam remontovao jedan isparivac pa sam ih uzimao.

aleksaa
aleksaa's picture
Offline
Registrovan dana: 16/12/2013
Poruke:

zadivljen sam brzim odgovorom.kolega mi rece u njega je audi isto lovato uredaj...rekao mi gdje je kupio i nemaju lovato kao al ima neka zamjena za lovato 10evra (1000din) i koliko vidim ne zali se pa sam mislio te uzeti. ne znam sta bi drugo moglo biti stelovali,filter mjenjao..hmm

ninoslav023
ninoslav023's picture
Offline
Registrovan dana: 24/07/2011
Poruke:

Te od 10e su turske i radni vek im je mnogo kraci.
Nema tu neke mudrosti,kad se zameni nastelujes potrosnju,trebace malo vremena
i ler,videces kad auto najlepse radi.

zarkodj
zarkodj's picture
Offline
Registrovan dana: 01/01/2009
Poruke:

Vozio sam Golfa 2 na plin 7 godina i onda odradio servis isparivača.
Posle toga mi se dešava da mi se ugasi već ugrejan auto.
Kada prođe dvadesetak minuta auto upali kao da se ništa ne dešava. I kada ugasim auto često se dešava da ne mogu da startujem motor.Isparivač ni na ručno dugme ne prima plin.
Tako dok ja probam da upalim neko prolazi i kaže " Sačekaj 15 minuta i upalićeš, auto je presisao".
Majstori mi jednostavno kažu da ne znaju štaju.
Ima li neko ideju šta da radim . da li opet servis isparivača ili da kupujem drugi.
Hvala na savetu

dragan871
dragan871's picture
Offline
Registrovan dana: 20/01/2014
Poruke:

druze to sto ne prima plin ni na dugme za spricanje plina pre paljenja nikako nemoze da bude do servisa isparivaca moguci kvarovi su neispravan onaj elektronski prekidac na samom isparivacu koji pritiska membranu za spricanje plina ili ne dolazi struja do njega zbog neipravnog prekidaca za plin u kabini sto lako mozes proveriti glinericom kada se dugme pretisne na prekidacu treba da posalje struju na zici koja vodi do isparivaca mada to sto se auto ugasi iz cista mira nema veze sa time 1000 posto je ili neispravan ventil koji pusta plin iz boce i zatvara ili dodje do prekida struje na njemu i ne otvara da bi pustio plin sto ukazuje ponovo da je nesto do struje ili do prekidaca i to mozes proveriti sam probnom lampicom kada ti se desi da ti se tako ugasi auto ostavi kontakt upaljen i prekidac da bude na plinu i onda pipni glinericom zicu na ventilu i proveri dali dolazi struja do njega ako struja dolazi onda je neispravan ventil ako ne dolazi onda je problem do struje ili prekidaca odes kod elektricara i on ti to sredi a ti majstori ili nemaju pojma ili ih jednostavno mrzi da se zezaju a kako ti se ponasa na benzinu jel se desava da se i tad ugasi i da nece da upali ??? pozz

kustos
kustos's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2016
Poruke:

vozim ladu rivu 1500 ccm.....imam problem na plinu pri skretanju u krivinu,levu ili desnu ne bitno,ler mi padne i gasi se,proverio sam sve vakume,nema direktan udar vetra,ociscen je isparivac(ispusteno plinsko ulje) da li neko ima jos neku ideju sta bih mogao da uradim....?
hvala unapred.

ivicapevac
ivicapevac's picture
Offline
Registrovan dana: 18/08/2010
Poruke:

Od ove zime imam problem sa vitarom jer nece da radi na plin dokle god ne stigne radnu tempteraturu.Prosle zime je radio odlicno.cim upalim..poradi 2 3 minuta i odmah mogu da prebacim na plin.sada nece dokle god ne postigne radnu temperaturu.i ka pocne kopnacno da radi na plin on pocne da drzi ler od 200 300obrtaja i kako se zagreva povecava do 1200 1300 i radi i vuce da kazem normalno.Sta bi mogao biti problem....pozz