da biste izbjegli pranje motora vaseg ljubimca obratite paznju na iberlauf,jer pri niskim temperaturama se zaledi kondenzat na mjestu gdje vam iberlauf ulazi u filter za vazduh.ne stvara nikakav problem ,tj.kvar na automobilu osim sto vam zaprlja motor,a vjerovatno i alternator pa vam stvara dodatne troskove za pranje motora a i na zemlji gdje vam se to desi,a naravno treba i nadomjestiti kolicinu ulja koja je iscurila iz kartera.u stvari zbog zacepljenog iberlaufa dolazi do izbijanja sipke mjeraca kolicine ulja u karteru pa vam tu izbija ulje.zato provjerite da vam iberlauf nije zacepljen da biste to sve ibjegli.
zapusen iberlauf-OBRATITI PAZNJU
jednom mi se desilo na renou 5,prije par god. i prije par dana na mercedesu 190,sve je ok ,samo sto je iscurilo ulje,tj.izbilo na mjeracu ulja.oba puta se desilo na veoma niskim temperaturama.a tesko je sada i oprati motor da ne bi nesto zaledilo,jer su niske temperature,pa sam samo prebrisao krpama,a kada se desilo na renou zeznuo sam se i otisao u praonu da operem motor pa je onda zaledila sajla kvacila...pa sam zbog toga zapoceo ovu temu da se jos nekome ne bi dogodilo.ne znam kako je na novijim autima ali ne vozimo svi novija auta...
Evo jos jedne price.Upali moja zena jednog dana svog Jugica (kad je bio prethodni talas hladnoce),pusti ga da odradi oko 5 minuta,a zatim krene da ga izveze iz dvorista.Kad je izasla primetila je trag ulja po snegu i lokvu ulja na cupriji.Zovne mene,a ja lepo konstatujem da je iberlauf zaledio i zbog toga je pod pritiskom iskocio merac ulja.Ishod-motor i hauba okupani uljem.Dalje ne zelim da pricam.
Da ne otvaram jos jednu slicnu temu postavicu pitanje ovde. Ja sam na svakim kolima do sad imao jedan problem sa iberlaufom, pa me zanima da li to moze nekako da se resi ili da je neminovno menjati stil voznje.
Neki Opelovi benzinski motori, mozda i svi imaju u poklopcu ventila ispupcenje iz koga izlazi crevo za iberlauf. Unutar ispupcenja ispod poklopca se nalazi mrezica koja skuplja necistoce iz uljnih isparenja. Nadam se da znate na koju mrezicu mislim. Meni se desava da se posle recimo mesec dana (letnje) voznje na visim brojevima obrtaja ta mrezica zapusi dovoljno da nema dovoljan protok uljnih isparenja pri vecim brojevima obrtaja (bar mi je objasnjeno da je to razlog) i onda pocinju da pustaju dihtunz (najcesce dihtung poklopca venitila). Stekao sam naviku na prethodnom motoru 18E na Askoni da menjam dihtung poklopca ventila, cistim mrezicu i crevo pri svakoj zameni ulja tokom letnjih meseci.
Prvo pitanje je da li problem moze nekako da se resi dugorocnije.
Drugo pitanje je da li bi mogao da pomogne uredjaj koji se prodaje kao filter uljnih isparenja. Zanima da li neko mozete da predvidite efikasnost tako necega, naziv na engleskom je Oil Catch Tank. Evo jednog linka sa slikom: http://www.huiautoparts.com/product_moreE.asp?pro_kind=10&pro_kind2=10A&...
Razmisljao sam proslog leta da izbacim mrezicu iz dekla, a da stavim taj filter na crevo izmedju dekla i usisa, ali ne mogu da procenim da li ce koristiti.
Svaki komentar, savet i ideja su dobrodosli.
Pozdrav,
SaleB
a ako ti se ulje toliko prlja da zacepi resetku na poklopcu glave valjda bi trebo da pregledas stubline, karike,dihtung glave,glavu, posto kazes da redovno mjenjas ulje
uostalom dal imas uopste zastitnu plastiku koja dodje preko bregaste osovine
a cudo od filtera nevjerujem da ti moze pomoci
Sad si me nasao, na askoni sam siguran da nisam imao nista preko, znaci kad dignem dekl vidim bregastu i one mostice (klackalice se valjda zovu). Ovde na vektri nisam siguran, ali mislim da je ista prica. Kad skinem cep za ulje vidim dole bregastu.
Kako izgleda ta plastika i gde treba da se nalazi?
Sto se motora tice na askoni je duvao motor (na leru je pustao beli dim na cepu za ulje), ali nije trosio ulje nego je ono curelo. Inace, presao je oko 220K pre nego sto je stigao kod mene. Presao sam sa njim 80K i nisam ga otvarao, isao je savrseno, a tokom tog perioda nisam primetio pad u performansama. Kad se vozi normalno do oko 2.5K o/min za 5K je trosio 200-300gr ulja, ali zato na 5k o/min posle nekoliko ostrijih startova i 20-30km voznje na visokim obrtajima, fali litar ulja. Curelo je na dihtungu dekla, kartera i semeringu radilice do menjaca. Razni majstori su menjali dihtung gore i dole, jednom je menjan i semering na radilici, ali problem nije resen. Na kraju su mi rekli da je problem jedino moj nacin voznje.
Ovde na vektri je slicna situacija, manje dimi na cepu, presao je oko 260K od toga 30ak K kod mene. Ovde nisam jos nista menjao osim dihtunga dekla. Situacija je ista, vlazi dihtung kartera i dekla, masan je od dole, kazu majstori da i ovde pusta onaj isti semering. Ja sam se maltene pomirio da to mora tako dok ne promenim nacin voznje. Ali, kao sto rekoh, svaki savet ili preporuka je dobrodosao.
Kao sto si verovatno imao prilike da shvatis, mehanika mi nije jaca strana.
Unapred zahvlan,
SaleB
Jos jedan detalj mi pade na pamet.
Od cega ulje uopste moze da se prlja?
Pustao sam staro ulje kroz prste, nema opiljaka nikakvih unutra i sl. ali je dovoljno novo ulje da provrti 50km u motoru i vise nema onu zutu boju nego potamni, maltene pocrni.
Znam neke ljude koji sipaju istu klasu ulja i posle 2-3k kad izvuku stap ulje je i dalje svetlo maltene isto kao kad su ga sipali.
Nikad nisam koristio neko skupo ili kvalitetno ulje. U Askonu sam sipao Vavoline MaxLife mineralno. Posle sam preso na Opel mineralno. Ovde sipam polusintetiku Tamoil.
Uglavnom, dosta se prlja, ali ostaje tecno.
Pozdrav,
SaleB
nema to nikakve veze sa tvojim nacinom voznje
ako motor duva trebalo bi bar karike da zamjenis ,,,moze on da ide dobro ali su mu uljne karike sigurno otislea i glavu i dihtung glave da pregleda
i nek ti majstor dobro ocisti prije nego stavi dihtunge poklopca i kartera i dodatno namaze diht masom,,, takodje nek ne preteze sarafe
sto se tice zastitne plastike neka auta ih imaju a neka ne
osvjezi ga malo
mala ispravka posto jedno mislim a drugo pisem u brzini a niko me nije ispravio,,,kad odu uljne karike trosi ulje a kad odu kompresione onda duva na hiberlauf i u svakom slucaju prlja ulje i treba zamjeniti karike a moze i na dihtung glave da pusta kompresiju a moze da bude da je glava pukla ili tifloni da nevaljaju,,,u svakom slucaju trebalo bi osvjeziti motor
kod mene iberlauf ni na jednom autu nije pravio problem osim po ekstremno niskim temperaturama,oba puta je bilo ispod -15(naravno i oba puta se desilo zeni,mada je moglo i meni ali eto,jedino sto bih mozda brze reagovao,nista drugo).na renou 5 iberlauf je isao direktno na karburator,a na mercedesu 190 ide u vazdusni filter.nikakvih problema nema osim sto napravi bespotrebnog posla oko pranja i sipanja ulja,a najgore je sto se desi na velikom minusu pa ne mozete oprati motor jer zaledi.najbolje vam je skinuti alternator i posebno ga oprati i ostaviti da se osusu pa ga vratiti,jer na renou se desilo to da je kasnije malo po malo odlazio dio po dio na alternatoru(pretpostavljam od tog ulja sto je ispricano tada).
postovanje ljudi, ovo mi je prvi post i mislim da je na pravo mesto upucen..elem, trebala bi mi pomoc:
imam golfa 5, 2006 godiste i presao 126 000...danas auto bio kod majstora i sta se zbilo..
oko iberlaufa ulje...nigde na motoru nema curenja ulja...auto ide radi sve sve ok, ne ide beli dim iz motora na chepu niti sipci...pre 2 mesec dana proveiro nivo ulja bio na polovini, juche pre servisa u donjoj granici....i majstor mi danas dosuo ulje i rekao da pratimo...
e sad jeli moguce da na 126 000 hiljada produva motor...i st amislite da moze biti , ili je ipak ono mnogo loshe sto se ja bojim da jeste (?
Pozdrav unapred...
Ako duva na iberlaufu znači da su karike otišle, što je moguće u zavisnosti od načina vožnje i ako je motor pregrejan, pa karike popucale.
imam golfa 5, 2006 godiste i presao 126 000..
Koji motor je u vozilu i da li je Turbo?
Kako izgleda ta plastika i gde treba da se nalazi?
Unapred zahvlan,
SaleB
Nema plasticnog uljobrana ispod poklopca ventila kod Opel osmoventilskog motora.Mrezica se cisti jacim odmascivacem( sredstvo ze ciscenje karburatora , ukoliko je skroz zapuseno onda jedino "spaljivanjem" brenerom na butan( voditi racuna da se neizgori sito) a potom hemijom.
E posto i ja imam ovakve slicne probleme na Golfu 4,a prvi mi je auto..neiskusan sam sto se tice raznoraznih popravki...Interesuje me ako neko moze da mi kaze kako je moguce da auto na otvoru za ulje isparava (dimi) i malkice baca ulje,a ima predjenih 101 000 km? Uzeo sam ga u Nemackoj..ne bi trebalo da je vracana km. Da li su karike u pitanju?
Najverovatnije.Čim baca ulje na iber laufu motor je zreo za generalku.Ne mora samo kilometraža da bude problem.Mnogo zavisi i od načina vožnje.Ako mu je predhodni vlasnik "vadio mast" što se kaže i sem toga motor doživeo koje pregrevanje eto sad se pokazuju posledice takvog načina vožnje.
Baca ulje na cepu za dolivanje i po malo duva? To je sasvim normalna pojava kod novijih automobila. Da li ima dima i duvanja na meracu? Ako nema, teraj i ne razmisljaj!
Pročitao sam sve komentare i imam samo jedno pitanje. Što se tiče mrežice na iberlaufu (otprilike problem koji je imao i SALEB samo na ladi Rivi), kada je čistimo, da bi došli do nje samo treba da odvrnemo gornji šraf i podignemo poklopac iberlaufa ili ne? Nikada to nisam radio a oko njega mi se pojavilo ulje. Lada je prešla 88 000 km i do sada je radila kao sat. 2003 je godište i menjano joj je ulje strogo na 5000 km. Nisam siguran da li mogu da napravim neku štetu jer kroz poklopac iberlaufa prolazi i merač za ulje i da li tu postoji neki dihtung koji treba zameniti. Molio bih za pomoć. Unapred hvala.
ti mora da vozis nesto poput starog ww polo cim si imo problema sa hiberlaufom
inace kod auta gdje dodje na bloku motora zna da stvara veci problem kad se zacepi