Iskocio mi je osigurac u instalaciji na koji je vezan bojler u kupatilu.
Osigurac sam zamenio sa novim isto od 16A.
Sada se desilo da prekidac kojim ukljucujemo bojler u kupatilu ne svetli i bojler uopste ne radi a osigurac nece da izbije.
Cini mi se da nije problem sa grejacom, pa moze da bude ili termostat ili taj prekidac izmedju osiguraca i samog bojlera.
Grejac sam proverio sa multimetrom merenjem otpornosti i prikazuje da ima kontakta izmedju zica na koje je grejac vezan (naravno dok je bojler bio iskljucen i osigurac izvadjen). Treba mi savet sta dalje da radim. Hvala.
Bojler i problem sa strujom
Kakav je to prekidač kojim uključujete bojler(misliš li na prekidač na indikatoru ispred kuzpatila)Ako na njemu ne svetli signalna,proveri sam taj prekidač ili ponovo dovod,to jest osigurače ali po meni mora postojati uzrok a to je gotovo uvek neispravnost grejača.Možda grejać probija prema masi,to jest vodi,proveri i to?
Kada sam stavio novi osigurac, na prekidacu ispred kupatila ne svetli signalna niti se cini da je bojler upaljen. Osigurac vise ne izbija kada ukljucim bojler na tom prekidacu van kupatila.
Proverio sam i termicki osigurac, izgleda da nije ni u njemu problem.
Izgleda da je grejac u pitanju, proverio sam ga instrumentom ali nisam ga jos skidao. Verovatno se nakupilo dosta kamenca, jer bojler nije ciscen vise godina.
E onda se dobro naoružaj strpljenjem, novim grejačem i dihtungom pa na posao :bye2
Nije bilo do bojlera u pitanju, crkao je prekidac indikatora za kupatilo a sa njim je i izbio osigurac, popravljeno je i sada radi. Eto, toliko.
Svaka čast majstore.Kažu, detekcija greške je 80% predjenog puta u otklanjanju kvara.
Bojler je dobro grejao sve dok... Zacuo se zvuk ispred kupatila (prekidaci za svetlo,grejanje i bojler u kupatilu), nesto je puklo. Bojler je prestao da greje, u prekidacu koji sam skinuo i otvorio jedan "pipak" je pocrneo i oslabio... Pogledam, zica-faza koja dovodi struju do prekidaca, nije pod naponom. Pogledao sam i osigurac, na njemu je prethodni stanar zamenio zicu. Stavio sam novi, od 16A, zamenio i prekidac novim, i proradio je bojler neko vreme, nakon cega se cuo onaj isti zvuk kod prekidaca i sad ponovo nema struje. U cemu je problem? Bojleru, osiguracu? Ili je nesto lose povezano? Mozda kod prekidaca? (Prekidac i bojler "svetle" kada sam na kraju stavio osigurac od 6A)
malo podataka .Koliko je drzo pod naponom osigurac od 16 A- ( vremenski )
u svakom slucaju bi trebalo da pogleda neko iskusniji.
Predpostavljam da se problem nalazi u prostoru konekcije bojlera .moguce da kaplje na kablove.Pod uslovom da je do sada radilo normalno.
malo podataka .Koliko je drzo pod naponom osigurac od 16 A- ( vremenski )
u svakom slucaju bi trebalo da pogleda neko iskusniji.
Predpostavljam da se problem nalazi u prostoru konekcije bojlera .moguce da kaplje na kablove.Pod uslovom da je do sada radilo normalno.
Tacno tako!
Otvorio sam i evo sta sam video: (Na dnu je voda nakapala, opiljci plave plastike (odakle i zasto?), kap vode na plavom kablu i pri vrhu...)
Sta se zapravo desilo i zasto?
Koje je resenje?
(Inace, nakon 5-10 minuta crkava osigurac kad ga stavim.)
Moras skinuti grejac i zameniti novim. Kada skines grejac videces u kakvom je stanju flasna, ali mi se cini da ces i nju morati da zamenis. Znaci kupis komplet grejac sa flasnom. Usput zameni i ove zice na kojima fali izolacija.
Lakse ,do kraja ce stan morati da zameni.
To plavo na poklopcu je krunica grejaca koja se raspada .Moze da se raspadne od vlage i puzajucih struja a kod tebe ,sudeci pokoroziji propusta neki spoj ili termostatska cev
Bez majstora tesko da mozes sam da nesto uradis .Treba proveriti ispravnost grejaca ako je on probio mora se zameniti .Ako je ispravan onda je desna strana grejaca ( gde je konektovan plavi vod )labava pa propusta gumica i voda pravi spoj ,treba ga polako dotegnuti tu je 19 vilasti sa 13 vilastim opet polako probaj da dotegnes flansnu
.Ne preteruj sa stezanjem.
Ako pokusavas sam da uradis obavezno iskopcaj sve osigurace i jos proveri glimericom da li je bezbedno.
sve sto je reko cool man i jos bi ja zamenio obe bele zice sto idu do grejaca...cini mi se da su pregrejane i izgubile provodnost...moras ih zameniti
pozz
Hvala na pomoci, znacilo mi je!
Kupio sam odmah novi grejac, skinuo stari... a on je izgledao ovako...
Naravno, tu je bila i tona kamenca.
Kod ovakvih popravkii, pogotovu ako je bilo dosta kamenca u bojleru, obavezno treba zameniti sigurnosni ventil.Cena sigurnosnog ventila je takva da ne treba rizikovati.
Kada sam uključio bojler primetio sam da ne radi. Proverio sam osigurače svi su ispravni. Otvorio poklopac bojlera da vidim da li napon dolazi do grejača, proverio sa probnom lapom međutim nema napona. Posle sam proverio da li dolazi napon u prekidač, tj. indikator, ali ni tamo nema napona iako su osigurači ispravni. Kolika je verovatnoća da je se nešto desilo u zidu ili u razvodnoj kutiji?
Mala je verovatnoća, al postoji!
Proveri osigurače instrumentom!
Ispraznila mi se baterija na istrumentu, sutra cu da kupim bateriju pa cu da pogledam.
Osiguraci su stari, treba da se manja cela tabla, ni jedan osigurac nije "originalan" nego je gurao licne u njih ko je stigao.
To sa licnama u osiguračima je pravi način da se u bliskoj budućnosti sretene sa vatrogascima.Licnovanje osigurača je strogo zabranjen postupak.
Probel je bio u osiguracu, zamenjen je novim.
Znam da ne treba menjati licne nikako i veliki sam protivnik toga, ali eto nije me bilo kuci par godina pa o tome niko nije vodio racuna nego je svako glumio majstora.
Uskoro cu da promenim celu razvodnu tablu i da stavim automatske osigurace, tako da vise nece moći da se igraju sa strujom.
Može li neko da mi kaže da li se na jednu trofaznu utičnicu može priključiti el.šporet (snaga 9.5 kW) i kuhinjski protočni bojler( 4.5 kW) i da se koriste istovremeno?
Ne moze,ne moze i da,..umalo da zaboravim da kazem,....NE MOZE ! ! !
Zasto se pregrevaju (tope) provodnici na bojleru?
Највероватније су лоши контакти, а могуће и неодговарајући пресек проводника, као и изолација самог проводника. За бојлер је препоручљиво ожичење са проводницима који имају силиконску изолацију (еластомер на бази силиконског ЕПР каучука) са пресеком од 2.5 квадрата.
U toku noci bojler je prestao da radi, a nije bilo struje u zidnom prekidacu za bojler, pa sam proverio osugurac na tabli za bojler i on je bio pregoreo. Zamenio sam taj osigurac novim i kada sam ukljucio bojler na prekidacu na tabli ispred kupatila, osigurac je pregoreo. Ponovio sam isti postupak i stavio novi osigurac i desilo se isto, osigurac je ponovo pregoreo. Izgleda da je u pitanju grejac bojlera, ali to je samo moja pretpostavka, pa molim da misljenje.
Могли сте осигураче мењати до сутра. Прво се пронађе узрок који је изазвао прегоревање осигурача. Може бити да је грејач узрок, али не мора да значи можда је оштећен неки од проводника па има контакт са кућиштем. Може бити приличан број узрока и зато се најпре све мора прегледати и проверити инструментом.
С обзиром како сте кренули мој вам је савет да тај посао препустите некоме ко то зна да уради.
Grejac ti je otisao sto posto, Savet kad menjas grejac uvek stavljaj neve dihtung gume nisu skupe Drugi savet kad si skinuo grejac uzmi crevo od tusa sa kog si skinuo tus glavu i isprskaj iznutra kazan ispod stavi neku vecu posudu u koju ce se slivati voda i skinuce sav kamenac iz bojlera,ujedno ce mesto gde naleze gumica biti cisto i bolje ce dihtovati. treci savet kada sve to uradis i postavis grejac povezes zice od struje dobro proveri da neka zica negde ne dodiruje masu na bojleru ili sondu od termostata, Dali buksne imaju dobar kontakt i da nisu se pregrejavale. Zbog termostata ne moze nikada da se to desava jedino ako sonda od termostata ne dodiruje neku od zica, U tvom slucaju najverovatnije je posle otisao i prekidac koji pali bojler. Vodi racuna kako povezujes prekidac jer na njega idu tri zice. dolazna faza odlazna faza prema bojleru i nula koja samo sluzi da bi tinjalica u prekidacu svetlela. I jos jedna stvar obratite paznju strogo kod nekih termostata tj stapnih termostata mora se voditi racuna gde se vezuje faza ima oznaku P i nula oznaku O na termostatu a to je recimo slucaj na Ariston bojleru imaju
Moze da bude vise uzroka, kao sto je rekao zvukoljub, ne mora da znaci da je 100% otisao grejac.
U Sidney u prodavnici elektroopreme prodaju se licne - žice namotane na komadu kartona sa natpisom amperaže. Ako se u keramički osigurač ubaci odgovarajuća licna i vrati pesak, nema tu nikakve opasnosti za požar. Najlakše je zabraniti. Treba edukovati ljude kako se to bezbedno radi . U firmama ne sme biti licni, a u svojoj kući-stanu možeš kako hoćeš . Bogati Australci smeju i mogu a mi ....
Ову тврдњу никако не разумем. "U firmama ne sme biti licni, a u svojoj kući-stanu možeš kako hoćeš ." У чему је ту поента. Значи у фирми се не сме направити опасна ситуација, која може да изазове пожар, а у сопственој кући нема везе, треба и ватрогасци нешто да раде.
Zar su "dvostruki aršini" nešto novo u Srbiji ?
A požare najčešće izazivaju loši kontakti u kineskim, turskim, ruskim utičnicama i utikačima, koji su deklarisani na 16 A, a počinju da dime već na 12 A opterećenja. Koliko mi je poznato uzrok požara u kući-stanu je najčešće zaboravljanje isključenja grejalica, kalorifera, šporeta... koji su uz to još i vrlo sumnjivog kvaliteta i bez termo-osigurača ili sigurnosnog termostata. Da ne spominjem i veoma opasne kineske produžne kablove na kojima piše laž o debljini provodnika...
Kad u medijima izveštavaju o požaru , gotovo redovno kažu da je uzrok "neispravna el. instalacija", a to može da znači mnogo različitih uzroka. Razvodna tabla sa osiguračima je uvek od nezapaljivog ili samogasivog materijala, tako da je "licna" (propisno stavljena) vrlo redak, možda i najređi uzrok požara. Kritična mesta su i svi spojevi i kontakti na leđima table i "ufitiljene" žice u razvodnim kutijama.
Poznajem jednog Nemca, električara- privatnika koji ima ugovor o održavanju el.instalacija sa nekoliko škola u svom gradu. Kod njega sam prvi put video da se svi spojevi žica-žica leme (možda su tamo propisi za škole strožiji nego za ostalo).
U suštini ja se slažem sa Vama da je ipak automatski osigurač ili uvek novi uložak u keramički osigurač BOLJA varijanta... Ali ako može licna u Sydneyu što ne može u Svilajncu ?
Možda je reagovao termo prekidač u samom bojleru.Treba proveriti.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..