Potrudite se malo.Postavite semu,skicu,fotografiju,da Vas bolje razumemo.Bez toga je sve komplikovanije.
Grejanje na pelet
Koja je cena ovih kotlova
pelletstar 10: 2,5-12,1 kW
Samo da dodam informaciju, nije za osobe sa slabim srcem...
Okvirno ....8500€
Veoma pristupačno. Bože, ima li te?
Pozlaćeni sa Swarovski detaljima?
Morao sam proveriti, jer sam mislio da je boree pogrešio u kucanju cene kotla, kad ono ima da se kupi još „povoljnije”:
http://santehnika24.lv/lv/katalogs?searchq=herz+granulu
Ništa od pozlate i Svarovski kristala, štaviše prilično ružnjikav kotao.
Danas je instaliran Gorionik,veceras(kasnije cu postaviti slike,kada stignem kuci),pa cemo da vidimo,kako to funkcionise.............
Misljenje o Bošovim kotlovima na pelet?
Poštovanje
Prvo mi izvinite ako ce bit sta pogresno napisano nije mi prvi jezik.
Imam jedan problem a nigdje na internetu nista ne pise osim na ovom forumu.
Prije dva dana su mi ugradili B-max 50 kw gorionik. i odmah problem. Kad se zagrije in upali in se plamen stabilizira uvijek ide na
burner modulation. I tako svaki put.
Hvala na odgovorima.
Da li postigne zadatu temperaturu pa ode u modulaciju ili se to desava neposredno po paljenju?Da li topla voda procirkulise po grejnim telima ?Malo vise detalja.Kako su to pustili u rad bez detaljnuje provere.Dali je to bila servisna sluzba?
Posedujem kotao na pelet Biodom C25. Prostor koji grejem sa 12 radijatora je približno 200m2.
Kotao je podešen da mu t vode na potisu bude 65°C, a kad dostigne 70°C kotao se gasi. Dok sam taj proces gašenja traje, t vode u njemu dostigne približno 80°C (zavisno od snage koja je podešena, na P3 dostiže 76°C, na P5 80°C). Zavisno od t u dnevnom boravku, sobni termostat (Q7 RF) uključuje ili isključuje pumpu kotla. Uključenje je na 60°C, a isključenje na 45°C.
Dešava se sledeće, kad se postigne željena t u dnevnom boravku, sobni termostat isključi pumpu kotla, kotao postigne t približno 80°C i gasi se. Sad ta situacija traje dosta dugo (više od sat vremena) i za to vreme se t povratne vode spusti i do 25°C, dok je t vode u kotlu preko 60°C.
Upozorili su me da će pri ovakvim uslovima doći do kondenzacije u kotlu. Kako rešiti ovaj problem?
Da li bi ugradnja četvorokrakog mešnog ventila sa upravljanjem prema spoljašnjim uslovima rešila problem?
Pozdrav,
trebalo bi da imate makar nepovratni ventil na sistemu. Posto cetvorokraki nemate, kada se pumpa ugasi, tada se ovoda umiri i ohladi. I tada na termometru povratnog voda ka kotlu pokazuje 25C. Ali temperatura u kotlu je sasvim drugacija. Dodje do raslojavanja, pa je gornja zona toplija a donja hladnija. Ali nikako u kotlu donja zona nije 25C. Ugradnja cetvorokrakog mesnog ventila je svakako odlicna stvar, i toplo je preporucujem, pogotovo kod kotlova kao sto je biodom. Proizvodjac ne uslovljava ugradnju bilo kakvog mesnog ventila, ali radna temperatura ovih kotlova je visoka, bas onakva kakva treba da bude. Ali tada bas dolazi do ovakvih problema. Nekome je ka instalaciji dovoljno i 40C, a bez mesnog ventila je to nemoguce postici. Predlazem i da se ugradi pumpa u kotlovskom krugu, i cetvorokraki ventil sa ili bez pogona. Eh sada, da li ici na regulaciju po spoljnoj temperaturi i samo regulaciju temperature potisa...zavisi od vas sta zelite i koliko para zelite da ulozite.
Hvala Vam na brzom odgovoru!
Da, bez mešnog ventila u sistem bi išla t od 60 i kusur stepeni, a meni to nije potrebno. Dovoljno mi je 50C.
Ako se ugradi mešni četvorokraki morala bi još jedna pumpa u potrošačkom krugu. Da li mi možete preporučiti neki model?
Sobni termostat bi regulisao rad pumpe u kotlu, kotlovska elektronika bi gasila kotao, a šta bi regulisalo rad te pumpe u potrošačkom krugu?
I još jedna nedoumica, recimo postigne se t u dnevnom boravku, sobni termostat gasi kotlovsku pumpu, da li sad mešni ventil omogućava samo cirkulaciju u potrošačkom krugu?
Da li se zatvara deo ventila koji preusmerava povratnu vodu u kotao?
Hvala na odgovoru.
Odmah po paljenju ide u modulaciju.
Voda procirkulise ali onda zbog modulacije ne ide preko 59 stepeni.
Kupio sam ga privat nije nov.
Kaze serviser da nema vremena sad tri dana pa sam se odlucio ako mogu sam sto napravit da se malo raspitam.
Ljudi pitanje za vas, kotao Kepo Mc 15 pusten u rad, serviser pustio i ovih dva tri dana se navikavamo posto se prvi put susrecemo sa njim a i on sa nama. Tepm u sobi se kontrolise preko sobnog termostata Q7, koji je u dnevnim boravku , kotao se ujutru pali u 6:40 na 22c a uvece se u 22h gasi i odrzava 18c, to za sad radi kako treba, e sad, ono sto mene malo buni je, kotao je podesen da radi i Stand By rezimu, znaci kad dostigne zadanu tepm on se gasi, ali sve vreme radi u 5 snazi, znaci od pocetka do kraja je u 5 snazi. Da li to tako treba ili bi trebalo da kako se priblizava zadanoj temp vode u kotlu, koja je 65 ,da se snaga smanjujue snaga. I jel bolje da sad u prelatnom periodu radi u stand by ili da ide u modulat, kako manje trosi?
I jos jedna stvar, da li je normalno da pritisak u sistemu sa 1,6 dok je hladan ode na skoro 2,5bara. Zadata Temperatura vode u kotlu je 65 ali je do sada nije postigao, dodje do 62,63 a do tada mu termostat javi da je dostigao temp u sobi i pocne da se gasi tj ide u stand by rezim.
Evo slike koje sam obecao................
Pozdrav svim ucesnicima foruma! Evo i ja da se ukljucim u diskusiju. Procitao sam veci deo foruma na ovu temu. E sad moj problem je sledeci: Imam kotao trajnozareci Megal od 32KW.
Letos resih da predjem na pelet i nadjoh majtora da mi to ugradi. doneo on gorionik inace B-max Elmec onaj sa dva potenciometra na sebi. Dok sam ja shvatio da serviser basi i nije strucan za ono za sta uzima pare, prodje voz i ja dadoh pare i covek ugradi sve to. E sad, citajuci ovaj forum shvatio sam da se gorionik mora podesiti i prilagoditi svakom kotlu, dimnjaku, kuci, izolaciji , kvadraturi i td. Covek doso kaze ubacicemo ove parametre oni su se pokazali dobro. To je bilo jos letos bilo je toplo nismo mogli da ga pustimo u rad. pocelo hladno rekoh da ukljucim malo grejanje i da probam kako radi, radi ceo dan na snazi broj pet, plamen kao na sveci i ne prelazi temperaturu vode 40 stepeni. Zovnem ja njega kazem sta je i kako je, kaze on doci cu ja da to prepodesim. Bio je danas pojacao doziranje peleta i naravno plamen je dosta jaci. I za nekih sat vremena rada ugrejao vodu do 60 stepeni. pojaca on to kaze to mu je to ne brini se nista. Ja ostavih gorionik da radi, grejanje je dosta bolje ali cini mi se da za kratko vreme potrosio dosta peleta. Kad otvorim ona gornja vrata gde se inace lozi ugalj izadje dim i plamen je dosta ostar cini mi se. Procitao sam ovde da treba biti naradzast i mekan. Probao sam da potenciometar za vazduh na gorioniku smanjim do kraja ali isto. jedino kad stavim rukuna na onaj ventilator na transporteru tada se plamen smiri i nekako kao da pliva. Probao sam za zatvaranjem i otvaranjem klapne pozadi na dimnjaci. Moracu da napunim spremnik do vrha , da pustim da radi pa da vidim koliko ce da trosi. Inace kuca je 150 kvadrata stiropor petica, aluminijumska stolarija. Moja pitanja su: Kako i gde mogu naci onaj displej koji se kaci na gorionik radi promene parametara? Dali bi vredelo da izmedju onih ploca u sredini kotla ubacim neke turbulatore. I da nisam rekao na instalaciji imam trokraki mesni termostatski ventil sa termo glavom. Mislim da gorionik dobija visak vazduha a i odzak je veliki pravljen za grejanje na ugalj.
Za BebacKG
Od prošle godine sam vlasnik istog kotla, pa ću se potruditi da Vam pomognem, koliko je u mojoj (doduše ne baš prevelikoj) moći.
Da, kotao treba da obara snagu kada se približava zadatoj temperaturi, ali to je na svega par stepeni od zadate vrednosti. Moguće je da sobni termostat prebaci kotao u stendbaj mod (odnosno gasi kotao) jer je postignuta zadata temperatura prostorije pre nego što se temperatura kotlovske vode približila maksimalno zadatoj – u vašem slučaju 65 stepeni.
Meni se za prelazni period bolje pokazao stendbaj nego režim modulacije. U modulaciji kotao održava vatru minimalnim doziranjem (0,9 kg peleta po satu), ali ovo održavanje je prejako za prostor od 70-ak kvadrata koliko grejem (ovaj model, po podacima proizvođača, može da greje prostor od 120 kvadrata). Iz tog razloga nam je u kući u prelaznom periodu bilo pretoplo.
Ne mogu da vam dam podatak o uporednoj potrošnji, jer sam se cele prošle sezone grejao isključivo u režimu modulacije. Ove pak planiram da se grejem što više u stendbaju, što mi je sugerisao serviser, ubedivši me da ću na taj način imati znatno manju potrošnju.
Sad sam video i Vašu drugu nedoumicu.
Serviser mi je sugerisao da pritisak u hladnom sistemu treba da je 1.2– 1.5 bara. Kepo MC 15 se gasi iz sigurnosnih razloga na, ja mislim, 2.5 bara. Ali, imajte u vidu da je pritisak u sistemu, bar kod mene, viši za jedno 0,5 bara nego pritisak u kotlu (pritisak u kotlu možete očitati preko displeja, preko STATE STOVE menija). Ukoliko Vam se pritisak u kotlu pri radu približava maksimalno dozvoljenoj vrednosti, mislim da je bolje da malo oborite pritisak u sistemu, odlivanjem male količine vode, da ne bi došlo do gašenja kotala zbog prevelikog pritiska.
Makazoruki, hvala na odgovoru. Ia ja grejem slicnu kvadratiru, za sada nekih 75m2, moguce da kotao ne stigne da smanji jacinu jer dobije informaciju od termostata da se gasi jwr je doatigao temp, to jedino mogu da proverim ako smanjim t vode u kotlu. Kolika je kod Vas zadaza t vode i da li je bolje da u ovom prelaznom periodu radi odmah na P5 ili je stedljivije ako raxi sa recimo P3? Sto se pritiska tice, iz Kepa su mi rekli da dok je hladan sistem budeo oko 1,5-1,6 ali me brine sto kad zagreje ide skoro do 2,5. Pritisak u kotlu nisam proveravao, prbacu da nadjem pa javljam.
Pozdrav forumasi,
evo da napisem i ja par reci. Prosle godine sam uradio instalaciju grejanja u celoj kuci (prizemna, 80kv, izolacija ,PVC stolarija,...) a kotao je integrisani Toby 12b.
Imao sam trokraki mesni ventil bez pogona i cim sam poceo da grejem video sam da to nije dobro. Nisam imao pumpu u radijtorskom krugu, slab protok pa sam imao situaciju da su mi radijatori gore bili vreli a dole hladni. Nisam mogao da nastelujem ventil da imam ravnomernu temp u kuci nego se dogadjalo da pregreva, pa se ugasi, pa hladno i opet sve u krug.
Zahvaljujuci komentarima koje sam procitao ovde, savetima i sugestijama ljudi koji nesebicno dele svoje znanje resio sam da prepravim sistem.
Kupio sam cetvorokraki mesni ventil, aktuator, elektroniku, pumpu i ugradio. Mogu da kazem samo jedno. Nebo i zemlja.
Sada mogu tacno da kontrolisem temp vode u radijtorima, nema vise gore vruce dole hladno.. Jednom recju prezadovoljan sam.
Hteo bih posebno da se zahvalim clanu @boree koji mi je izasao u susret i detaljno objasnio sve sto me je interesovalo! (a bilo je toga, verujte mi )
Ubacicu par fotki kako je nekada bilo a kako je sada.
BebacKG
Moj sistem grejanja je mali, kao i Vaš, tako da verovatno zato realativno brzo postiže granične vrednosti kad je pritisak u pitanju, zato držim temperaturu kotlovske vode na 60 (serviser mi je postavio ovu vrednost) u prelaznom periodu, a kad su minusi dižem na 65-70. Jednom mi se kotao ugasio zbog prevelikog pritiska, jer je on u hladnom sistemu bio 1.5, a temperatura kotlovske vode verovatno previsoka. Da napomenem da (zasad) nemam mešni ventil, tako da stoga ne mogu regulisati temperaturu koju šaljem prema radijatorima – zato mi se i pregrevala kuća u režimu modulacije jer je u mom slučaju temeperatura u kotlu = temperatura u radijatorima.
Nisam eksperimentisao sa menjanjem snage, po mom shvatanju kotao će pre dostići zadatu vrednost temeperature u objektu i ući u stendbaj mod sa P5, nego sa P3. Naravno, stendbaj „pije vodu“ samo ukoliko imate pristojno izolovan objekat, jer će se u protivnom kotao stalno paliti i gasiti, što nije dobro, što zbog potrošnje, što zbog opterećenja kotla.
Inače, kotao, koliko sam zapazio, nikad ne dostigne baš tačnu temperaturu koju mu zadam. Tako, ukoliko hoću tačno 60 stepeni, isprogramiram 61–62 stepena.
Nisam baš neki stručnjak, ovo su samo neka moja laička iskustava sa ovim KEPO kotlom.
Bebac kg,Makazoruki--
Jesu li eksp. posude odgovarajuce velicine,jesu li ispravne membrane.Pisali smo o tome.Pritisak nebi trebalo toliko da varira,to nije dobro ni za radijatore a pogotovo za kotao.
Makazoruki, hvala svakako na savetima, sutra ce ponovo da dodje serviser pa cu ga pitati opet za pritisak i podesavanja.
Gorane, kako to da proverimo, ekp posuda je u kotlu i to je jedina i sistemu?
Zapremina eksp. treba da je oko 10% od zapremine celog sistema(kotao,radijatori,cevi,AT...).Veca ne smeta,manja moze da prouzrokuje ovo sto se kod Vas desava.Provera ispravnosti je moguca ako je ventil(onaj kao na automobilskoj gumi)odozdo,kratkim pritiskom ako izadje voda ona je(membrana)neispravna.Ako je ventil odozgo moras da je odvojis od sistema i na isti nacin proveris.
Ujedno treba izbalansirati pritisak u eksp. da je jednak pritisku u sistemu kada je boca odvojena.I nema potrebe da je pritisak celog sistema veci,za sisteme nize od 10m,od 1-1,2bar.Veci pritisak samo opterecuje elemente sistema.Stalnim sirenem i skupljanjem svi varovi sistema trpe "zamor materjala".
Ok hvala Gorane, videcu da sutra serviser to pogleda. A koliko bi bilo normalno da se pritisak poveca nakon zagrevanja u odnosu na hladan sistem?
Zavisno od velicine sistema 0,2-0.3-0,5bar bi bilo prihvatljivo.
Ok, videcu sta ce majstori reci. A moguce je da jos uvek ima vazduha u sistemu, tek je sve postavljeno i nije bas izbalansirano kako treba, ako to moze da ima veze.
Vazduh nije razlog.
@Goran Tosic
Imam nedoumice,pa cu da probam komparaciju,molim da mi se objasni........
Uzmimo primer automobila(zatvoren sistem grejanj/hladjenja),kako je moguce da tu pritisak poraste sa 0 na 1,4-2bara(pritisak raste srazmerno temperaturi?),a gore ste naveli da je prihvatljivo 0,2-0,3-0,5bara?Idemo dalje,imam vaillant gasni kondenzacioni kotato(najnovije generacije eco tec plus),a u drugoj kuci(kod bake i deke) imam neki stariji(ima 10ak godina).U oba slucaja nema dodatne ekspanzivne posude(u kotlu je smestena fabricki),na sistemu.E,sada kotao ima koliki treba da mu bude radni pritisak(1,5bara,ako se ne varam),a kada greje vodu za grejanje,obicno na 75c,pritisak dodje do 2,3-2,5bara,kako?Identicno je u oba slucaja,redovno servisiran stari kotao,novi nije jos stigao do godisnjeg servisa........
Unapred zahvalan na objasnjenju.......
Termometri bi trebali, s tim sto meni fali jos jedan ka kotlu isod ovog trokrakok ventila. Pomocu njih lakse pratis temperature koje idu iz kotla ka ventilu, od vemtila ka sistemu i nazad.. Neka me slobodno ispravi neko ako gresim, ja prenosim znanje ovde steceno..