Suma sumarum-Koliko je to novaca?
Izbor kotla
14 stranica i dalje nisam načisto. Ja posedujem TTU kotao, koji je kupljen 1986 i tada je bio polovan, star bar 2 god.
Procureo na zalost. pre dva dana.. dopunjujem sistem n a 2 nedelje i cekam kraj sezone da ga popravim, ili kupim novi kotao.
Bio danas u prodavnici i snimio sam Viadrus i Bocsh. Viadrus u22 liveni ima jako jako! malo loziste.. a bocsh 2000 dobro izgleda i prodavac kaze da je on od pravog kotlovskog lima.. da li mu verovati? za par dana dolazi mi majstor pa cemo videti koji kotao predlaze a reče mi danas da tacno zna sta meni treba:)
TTU nema na sebi nikakvu oznaku i nemam pojma koliko je jak..
i dalje ne znam koji kotao uzeti ali ova tema mi je ipak dosta pomogla da postanem vrlo oprezan.. neka bude sta bude, ali izgleda da mi pelet ne gine.. za koju godinu
Evo ja sam kupio kotao firme ekostar i moram da kazem da sam bas zadovoljan sa kotlom,loziste je 5mm debljine kotao je 15-20kw najmanji koji su mogli da naprave kotao je tezine preko 300kg.
sledece sto razmisljam je ugradnja gorionika od iste firme.
Kad si kupio? Opisi malo nacin i frekvenciju lozenja. Cime lozis, koliko puta.. Za sta sluze vrata najgornja?
Nema komentara za bosch kotao?
Ovako kotoa sam kupio u decembru jos je kratko vreme da bih rekao kolika je potrosnja ali mozda za nijansu manje od predhodnog kotla.
Lozim samo ugalj suvi Kolubara grejem do 100m2,kotao radi na propisanom rezimu malo preko 70c.Nikad ne punim kotao visak uglja kad se klapna zatvori on i dalje tinja lozim samo koliko je potrebno da zagreje do 70c,ovaj kotao se cesce lozi sto meni nije problem na 3 do 4 sata zavisi ot temp. spoljne ubacujem 1 kofu uglja cim krene da pada temp na 50 60 ubacim opet malo.
Gornja vrata sluze za ciscenje promaja vide se na slikama.Najbolja kombinacija lozenja jesu drva i ugalj.
Za bosch kotao znam da je stedljiv dosta sto se ogreva tice.
Ziveo
Ja bih da nadjem liveni kotao sa velikim lozistem kao sto je radijator zrenjanin nekad pravio jer ne mogu da lozim svakih 4 sata. Viadrus ima loziste ko Vesa kreka! Ima li ko viadrus? I sta mislite o ovoj kopiji livenog kotla
http://www.kupujemprodajem.com/Liveni-kotao-za-centralno-grejanje-467552...
Imam ja Viadrus U22 5 clanaka 29kw na koks, 25kw na drvo do 20% vlaznosti. Ja lozim samo drvo, po fabrici puno loziste traje oko 4 sata ako lozis drvo, ja mogu da kazem da izmedju lozenja prodje i vise, verovatno vise od 5 sati. Ako racunamo tako da sad potpalis pun kotao i onda nalozis sledeci put tek kada na dnu ostane tek toliko zara da moze da se zapali nova kolicina drva, a temperatura u kotlu padne na oko 40 stepeni e onda je period izmedju lozenja preko 5h. Jos uvek ne mogu nista precizno da kazem jer kotao koristim tek od pocetka ove zime ,a zima je bila blaga pa cu jos nesto kazati o kotlu i potrosnji tek kada budem prezimeo pravu zimu ako je vude
ja imam bosch kotao celicni...samo prve sezone sam lozio ugalj posle sam presao na pelet.
sto se tice lima mislim da jeste ok...ali zato mu je izolacija vrlo losa...pogotovo gornja ploca...tu su poprilicni gubitci tako da ako kotao nije u kuci ...problem.
kad sam lozio ugalj znam da je bilo problema jer vrata kuda se ubacuje ugalj ne nalezu bas najbolje i hoce da vuce vazduh tuda i onda umesto da se dobija sagorevanje samo na resetci on uzari celu zapreminu uglja ...vrlo tesko je kontrolisati ..
izuzetno lak za ciscenje...a i meni su ta sporna vrata zamenili kad sam im reklamirao bez pogovora. dali bi opet bio problem sa fals vazduhom ne znam jer sam tad vec presao na pelet.
komsija je uzeo kotao radjator kraljevo sa kosim lozistem i mislim da je bolja varijanta ako se ide samo na ugalj.
Pozdrav društvo, novi sam član ovog foruma pa evo da nešto i ja napišem o mom kotlu. Kotao je Kostajnica trajnožareći 32 KW 2005g. kod mene je već 9 g. i ove je sezone procurio u donjoj kutiji gdje se čisti kotao, srećom (bar za sada) bilo je pristupačno pa sam ga zavario i za sada radi. Nemam mešni ventil i prve dvije godine je imao jako kondezovanje dok nisam shvatio da moram podići temperaturu na 70 stepeni. Kuća je neizolovana 136m2 i još grije 45 m2 plastenika i mislim da kotao ima još snage viška. Nemogu ništa loše reći o ovom kotlu, snage ima dosta ložim isključivo Banović kocku i mislim da mu je kondenz u prve dvije godine skratio vijek bar za 1- 2 godine. Šta bih kupio posle Kostajnice još nisam siguran a razmišljam opet o Kostajnici ili Radijator K. Moj rođak ima Rdijator K 25 KW već 7g. i dosad nije imao nikakvih problema, Neki dan je komšija kupio Radijator K 33 KW jer mu je posle nekoliko godina procurio kotao samo neznam koji je bio, drugi komšija malo dalje od mene je jesenas uradio grijanje i kupio je RadijatorC 40 KW ali se odmah počeo žaliti kako nemože da podigne temperaturu u kotlu ili je podigne pa brzo spane, majstori su se redali i niko nije znao šta je u pitanju, situacija je stigla do usijanja dok mu ja nisam rekao da dođem da pogledam. Kad sam došao kod njega pustio sam ga da on odloži vatru kako je radio do tada i odmah sam shvatio da nezna da loži vatru, kad sam mu ja objasnio kako da loži kotao je radio normalno a sutradan me zove da me zakiva u zvijezde i kako zamalo nije vratio kotao. Hoću da kažem da kod mene majstori hvale najviše kotlove radijator i ljudi to kupuju. Meni se sviđa Radijator ali imam dobro iskustvo i sa Kostajnicom a volio bih da ako neko ima iskustva sa kotlom Kostajnica da nešto napiše a mogao bi i član Grejač nešto o njemu reći.
Sto se tice livenih kotlova (gusanih) sve dolazi u obzir...posto su svi slicne konstrukcije. Sime Solida. Buderus, Viadrus, Ferroli, Solid Term.... Samo da napomenem da liveni kotlovi najvise vole kaloricne ugljeve a drva samo i iskljucivo u kombinaciji sa istim.
Eh sada sto se tice celicnih kotlova varene konstrukcije.... samo mogu da kazem sledece i po ko zna koji put. Meni su se extra pokazali WV term (Steadler) Ali u HS varijanti je najmanji od 26 KW sto daleko prelazi granicu koja je tebi stvarno potrebna.
Iskustva su licna i svako ima pravo na svoje misljenje i vidjenje. Astrea i ja smo "drugari" sa forima ali na primer njegovo vidjenje i moje vidjenje Radijator Kraljeva se mnogo razlikuju.
Ja na primer nisam imao u opste losa iskustva sa istima. Termomont Simanovci su se na primer iskvarili, Megal zaobilazim u sirokom luku. Ali od brendiranih domacih proizvodjaca meni se Radijator pokazao kao ok. ABC uzice nekada je bio ok, sada ne znam i ne usudjujem se da preporucim. Trgovac ce te posavetovati sta je njemu u interesu da proda a da se ponasa kao "covek" rekao bi da biras sam.
Ja sam mislio da uzmem Megal za iduću sezonu ali Grejač ima sasvim drugo mišljenje.
Da li ima još iskustva sa ovim kotlom (MVS 25) kako bih razrešio dilemu?
Pozdrav
Postovani forumasi, pratim tekstove na ovim forumima vec duze vreme pa je dosao i red na mene da se oglasim i potrazim resenje za svoju muku (iako je sve ovo sto sam napisao vise puta prezvakano na forumu). Bicu malo opsirniji jer vidim da vam cesto trebaju konkretnije informacije kako bi dali odgovarajuci savet.
Grejanje u mojoj kuci (povrsina koja se greje sada je 135 m²) odradjeno je 2004. godine, instaliran je kotao TERMICO Simanovci TTKKs od 40 kw i panelni radijatori. Dimnjak je Schiedel Ø200 i visina mu je oko 7.5 m – oblozen je stiroporom i spoljni je, kapa na njemu je skinuta.
Inace kuca je P+2, gradjena 1983. godine, zidovi su od giter bloka, fasada je malteriana prskana, spoljna stolarija drvena dupla, pod tavana je prekriven staklenom vunom od 5 cm. Objekat je severno orijentisan s’tim da je sa jedne strane (juzne) komsija i zid ka njemu je zajednicki. Visina prostorija u prizemlju je 2,20 m i greje se 25 m² ostala povrsina od 30 m² su garaza, kotlarnica i ostava i one se ne greju ali kroz njih prolazi instalacija. Visina prostorija na spratovima je 2,40 m i greje se 110 m² korisne povrsine.
Prve dve godine grejale su se dve kuce (ukupna grejna povrsina je bila oko 220 m² - predizolovane cevi pod zemljom izmedju objekata). Prve dve godine je koriscen ugalj i sve je bilo ok a zatim sam presao na struju i grejanje samo jednog objekta (imam 3 grejaca od po 6 kw koji su ugradjeni fabricki) i ta prica je trajala dok je struja imala smisla i dok nije dosao racun za decembar 2012. godine od 60.000,00 dinara. Tada sam zapoceo lozenje na drva i to je islo nekako sa gomilom kondenza i smole. Izlisno je reci da je kotao od 40 kw prevelik i to sam shvatio kada je smola pocela da se pojavljuje na sve strane a ovde sam mogao da procitam sta znaci kad je kotao predimenzionisan.
Prosle godine sam uzeo cer i grab nekih 15 m³ i fino smo se grejali ako izuzmem moje lozacke muke sa smolom i ostalim peripetijama. Inace kotao se redovno cisti tokom grejne sezone, nakon grejne sezone se detaljno cisti od strane firme koja se bavi tim stvarima kao i dimnjak. Moram napomenuti da je loziste ovog kotla preveliko (mogu ja da stanem u njega) pa sam ga ove godine oblagao samotnim plocama kako bi ga smanjio a i da vidim razliku. Smole je bilo za nijansu manje a potrosio sam skoro isto ogreva (12 m³ drva i 2 t soko uglja).
Oglasio sam kotao na prodaju, bice demontiran za 20-tak dana i prodat a mene ceka kupovina novog kotla i tu pocinje moja muka jer niko nista ne moze da preporuci.
Voleo bih da mi date savet oko izbora kotla (konkretno koji) i njegove jacine (konkretno koje) prema gore navedenim podacima a ja cu vam dati smernice onoga sto mi je bitno:
• Planiram u naredne 2-3 godine da uradim termoizolaciju, i ceka me zamena krova.
• Voleo bih da bude na cvrsto gorivo – konkretno drva (sa svojim prednostima i manama) sa eventualnim povremenim dodavanjem uglja tokom noci ili ako mora tokom dana za produzivanje perioda izmedju lozenja.
• Nisam zainteresovan za pelet i pirolizu a kao argument je da ne mogu da utucem preko 2000 eura sada – mnogo mi je to automatike - mozda za koju godinu, nemam mesta da skladistim drva za dve grejne sezone i sl.
• Nisam od onih koji veruju u bajke da se na drva moze loziti na 6-7 sati. Po meni silazak u kotlarnicu na 3 – 4 sata je sasvim okej a ako moze i veci period izmedju lozenja voleo bih da znam kako.
• Takodje, imam ljude u okruzenju koji loze non stop, stalno su u kotlarnici i u kuci im je 19 stepeni pa se jos jace obuku da im nije zima. Kada je kod nas u kuci 22 stepena to je ok.
Izvinjavam se na preopsirnom opisu ali bolje ovako nego da sam napisao : grejao bih 135 m² koji i koliki kotao da uzmem.
Hvala unapred na vasim savetima i sugestijama
Imam kucu od 80kvadrata plus kucu od 40 kvadrata udaljenost izmedju njih je 15metara.Postavio bih kotao na pelet u podrumu vece kuce i koristio standardni obican dimnjak.Instalacija je uradjena i trenutno se grejem na gradsko grejanje, sto nije bas isplativo 275kubika 1000 evra godisnje.Razmisljam o kotlu na pelet do 20kw,mozda commo copact alfin.Kuca nije izolovana ali imam jedan zajednicki zid sa bratom.Takodje sam ove godine sredio plafone rigips sa izolacijom i prozore i vrata.Debljina zidova je cigla ipo i imam termo ventile na vecini radijatora.Moze li neki savet oko izbora kotla?
Molim vas da mi pomognete oko izbora kotla za CG na cvrsto gorivo(konkretno drvo). Pre svega me iskljucivo zanima pouzdanost i trajanje. Kuca od 100m2 sa potkrovljem plus nusprostorija od 70m2. Ukupno 200 rebara aluminijumskih radijatora Faral Alba H500 i 2 susaca u kupatilima od 160 cm(najveci). Na svim radijatorima Caleffi termoglave. Bakarne cevi, a u kotlarnici u podrumu Wilo pametna auto adapt pumpa i ESBE cetvorokraki ventil sa motornim pogonom sa 3 sonde(kontrolise t vode u radijatorima, t povrata u kotao i spoljnu t senzorom koji je na severnoj strani kuce). Kuca je na ciglu ipo(40 cm) sa potkrovljem, nije izolovana uopste i prozori su obicni drveni dupli. Nusprostorija je izolovana stiroporom od 10 cm, zidovi na ciglu(25 cm + 10cm stiropor),prozori novi PVC ali ploca nije izolovana uopste. Inace grejanje je ugradjeno 1974. sa tucanim radijatorima, crnim cevima i Tam Stedlerovim kotlom od 25 kW i sada sam ja sve zamenio sa alu radijatorima, bakarnim cevima, novom pumpom i MIS ventilom, kao i Vailant kotlom na gas. Tam Stedler je posle 30 god procureo i njega sam dao na otpad. Na njegovo mesto mi treba novi kotao! Po nekim proracunima koje sam nasao na internetu, prostorije koje imam zahtevaju nekih 29.2 kW, a snaga radijatora je 33 kW. Za dve-tri godine planiram prosirenje potkrovlja u sprat sto znaci nadogradnju jos nekih 50m2 i oko 80 rebara identicnih ovima koje imam. Po proracunu to ce biti oko 10 kW koje zahtevaju prostorije, odnosno 11,7 kW snage u radijatorima. Znaci ukupna kvadratura ce tada biti oko 220m2 i 280 rebara radijatora sto ce iznositi oko 39 kW koje je potrebno za prostor, odnosno 45 kW snage radijatora. Snagu radijatora sam kataloski prikazao na t od 60 stepeni, ali bih ja isao na nizu t tako da nisu predimenzionisani. U planu je i promena svih prozora i izolacija kuce, tako da mislim da ce mi kotao od 35 kW biti sasvim dovoljan. Trenutno imam Vailant od 24 kW na gas i on fino radi i podmiruje sadasnje stanje, ali gas je katastrofa los, pa su mi i mesecni racuni u proseku oko 30 hiljada na ovih 170m2, tako da razmisljam o alternativi. Manje zbog racuna, vise zbog pouzdanosti i bojazni da ce gas biti jos losiji ili ga mozda nece ni biti(ne daj Boze!)
Molim vas da mi date predlog za neki kotao koji bi mi odgovarao. Hvala
Pozdrav,
Razmisli o WV term kotlovima. Ili piroliticki TR ili klasicniji HM. Moje preporuka je da se ubaci akomulator toplote (bafer) od min 1000l
Ja cu WV kotao da kupim. Ali ne znam kako da odredim snagu, tj da uadim proracun? Dajte neki link ili objasnjenje kako. Hvaal
imas i kod njih na sajtu formulu za racunanje. Za preciznije proracune, mora se racunati top. gubitci za svaku prostoriju...pa sve sabrati
Bio sam danas na sajmu tehnike da vidim sta ima novo od kotlova i ostao sam razocaran,prosle godine je bilo oko deset izlagaca a ove godine samo dva,Termomont i KGH Zajecar ukupno je bilo sest kotlova,pitao sam za onaj mali toby termomontov od 12kw i sajamska cena mu je bila 1350 evra
Pozdrav svima!
Imam nameru da u kaminu ispod lozista ugradim spiralu od bakarne cevi 15 mm, stim da je postavim u sloj peska preko kojeg bi stavio samotne cigle. Tu b ispiralu skopcao na centralno grijanje u kuci kako bi koristio i toplotu iz kamina. Interesuje me da li bi trebalo da se radi izmenjivac toplote ili moze direktno da se kopca na cevi CG. CG je radjeno kao otvoreni sistem.
unapred hvala!
Sta kazete na Viadrus U 22 s??? Mnogo ga hvale i najprodavaniji je. Koliko sam ga zagledao, deluje mi dosta kvalitetno, a i lako se moze nadograditi neki gorionik na pelet il nesto drugo... Bojim se da uzmem nesto drugo jer nisam cuo mnogo reci hvale po pitanju trajanja kotla. Za sada mi ovaj deluje kao najozbiljniji kandidat. Molim vas da mi kazete nesto o ovom kotlu, ko ima iskustva sa istim ili zna malo vise?
Pozdrav svima!
Imam nameru da u kaminu ispod lozista ugradim spiralu od bakarne cevi 15 mm, stim da je postavim u sloj peska preko kojeg bi stavio samotne cigle. Tu b ispiralu skopcao na centralno grijanje u kuci kako bi koristio i toplotu iz kamina. Interesuje me da li bi trebalo da se radi izmenjivac toplote ili moze direktno da se kopca na cevi CG. CG je radjeno kao otvoreni sistem.
unapred hvala!
Ideja je interesantna ali mislim da ima nesto o cemu vredi pricati pre realizacije - ako je u pitanju tzv. otvoreni kamin onda tu svakako ima viska energije i ima logike pokusati da se ona iskoristi. Ali ... toplota, u principu tj. po zakonima termodinamike, ide uvis odnosno uvek tamo gde je hladnije - sa mesta gde je visa temperatura ka mestima gde je niza temperatura. Samotna opeka je vatrostalni materijal a to znaci i vrlo solidan izolator tako da bi, ovako otprilike receno, mali deo toplote prosao kroz opeku i zagrevao pesak u koga si predvideo da spakujes izmenjivac tj. cevi kroz koje protice voda centralnog grejanja - svakako da je moguce unapred i napraviti proracun koja kolicina toplote (toplotne energije) bi trebalo da se dovede na jednu strane samotne opeke da bi se dobila zeljena odnosno potrebna kolicina toplotne energije na drugoj strani te iste opeke a to je do izmenjivaca. Tu bi svakako bilo i gubitaka, ali i oni mogu unapred da se predvide odnosno izracunaju.
Nisi rekao na koju debljinu vatrostalne opeke si racunao i koliko bi izmenjivac bio udaljen od opeke tj. kolika je debljina sloja predvidjenog peska?
Prema nekim mojim pocetnim racunanjima mislim da je ovakva zamisao (sa izmenjivacem ispod lozista i jos dobro izolovano opekom i peskom) moderno receno energetski neefikasna ili po starinski to je veliki potrosac ogreva i zagrevanje izmenjivaca bi bilo slabo.
Vatra greje opeku, deo toplote prolazi kroz opeku i greje pesak a pesak greje cevi grejanja ili izmenjivac, tolota se siri i dalje i greje ono u cemu se nalazi pesak. Zasto ne bi izmenjivac bio blizi izvoru toplote i zasto se ne bi koristila tolota koja po principima fizike ide uvis?
@Mladen
Šta te interesuje Mladene?
imas i kod njih na sajtu formulu za racunanje. Za preciznije proracune, mora se racunati top. gubitci za svaku prostoriju...pa sve sabrati
Pogledacu. Izolovao sam kucu sa 8cm stiropora i zamenio prozore tj.stavio pvc. Narucio opet 10tona sušenog jer manje ne smem. Pec je napukla i nije stedljiva uopste ali WV pec ce biti prvi izbor, neka trajnozareca sa bojlerom. Ocekujem da smanjim potrosnju uglja sa 12tona na 8t naredne zime, a nakon izmene kotla mozda to bude i manje. Na tavansku plocu sam poredjao 10cm mineralne i sad cekam da vidim rezulte. Ali kotao mora da smanji potrosnju uglja za barem jos par tona.. 160m² grejem.. Plus podrum koji je ukopan i nema radijatore ve samo cevi..zivote lutalico..
Potrosnja uglja zavisi i od stila lozenja. Bez sale. Krupno drvo i okolo ugalj je definitivno najbolja kombinacija. I naravno, lozis po potrebi. Ako nemas akomulator toplote, lozis samo kada je potrebno grejanje. Neka se vatra i ugasi... Najgore kod grejanja na cvrsto je to, kada natrpas kotao, u kuci bude 28C. Kako vatra izgori, tada padne na 24C i tada organizam oseca da je hladno, jer je velika razlika u temperaturi.
Sa izolacijom ocekuj smanjenu potrosnju za 30- 40 %.
Svastar wrote:Pozdrav svima!
Imam nameru da u kaminu ispod lozista ugradim spiralu od bakarne cevi 15 mm, stim da je postavim u sloj peska preko kojeg bi stavio samotne cigle. Tu b ispiralu skopcao na centralno grijanje u kuci kako bi koristio i toplotu iz kamina. Interesuje me da li bi trebalo da se radi izmenjivac toplote ili moze direktno da se kopca na cevi CG. CG je radjeno kao otvoreni sistem.
unapred hvala!
Ideja je interesantna ali mislim da ima nesto o cemu vredi pricati pre realizacije - ako je u pitanju tzv. otvoreni kamin onda tu svakako ima viska energije i ima logike pokusati da se ona iskoristi. Ali ... toplota, u principu tj. po zakonima termodinamike, ide uvis odnosno uvek tamo gde je hladnije - sa mesta gde je visa temperatura ka mestima gde je niza temperatura. Samotna opeka je vatrostalni materijal a to znaci i vrlo solidan izolator tako da bi, ovako otprilike receno, mali deo toplote prosao kroz opeku i zagrevao pesak u koga si predvideo da spakujes izmenjivac tj. cevi kroz koje protice voda centralnog grejanja - svakako da je moguce unapred i napraviti proracun koja kolicina toplote (toplotne energije) bi trebalo da se dovede na jednu strane samotne opeke da bi se dobila zeljena odnosno potrebna kolicina toplotne energije na drugoj strani te iste opeke a to je do izmenjivaca. Tu bi svakako bilo i gubitaka, ali i oni mogu unapred da se predvide odnosno izracunaju.
Nisi rekao na koju debljinu vatrostalne opeke si racunao i koliko bi izmenjivac bio udaljen od opeke tj. kolika je debljina sloja predvidjenog peska?
Prema nekim mojim pocetnim racunanjima mislim da je ovakva zamisao (sa izmenjivacem ispod lozista i jos dobro izolovano opekom i peskom) moderno receno energetski neefikasna ili po starinski to je veliki potrosac ogreva i zagrevanje izmenjivaca bi bilo slabo.
Vatra greje opeku, deo toplote prolazi kroz opeku i greje pesak a pesak greje cevi grejanja ili izmenjivac, tolota se siri i dalje i greje ono u cemu se nalazi pesak. Zasto ne bi izmenjivac bio blizi izvoru toplote i zasto se ne bi koristila tolota koja po principima fizike ide uvis?
Hvala na odgovoru,
Mislio sam koristiti tanku samotnu opeku ili ploce od 2 cm debljine, a debljina peska bi bila kao i debljina cevi, u stvari samo kao zastita bakarnih cevi- spirale. Slazem se sa vasim primedbama, pa sam razmisljao da spirale stavim i iza vertikalnih samotnih obloga u kaminu, a mozda ukoliko uspem i u sam dimnjak. Bakarne cevi debljine 15 mm je lako savijati, cak i rucno, ako je tvrdji bakar onda se puni sa soli i nema nikakvih problema oko deformisanja.
Nije lose ovako razmeniti misljenja a usput nesto novo nauciti!
Poznato je da kamini vise sluze za ugodjaj, pa sam razmisljao iskoristiti tu izgubljenu energiju.
Nadam se da nisam bio naporan, ali ako mozete jos malo prokomentarisati ove ideje, rado bi procitao vase misljenje.
Pre bih tu napravio izmenjivac toplote na dimnjaci kamina. Em veca zapremina vode, em proveren sistem. Skoro sam siguran da to sa bakarnom spiralom nece raditi.
Potrosnja uglja zavisi i od stila lozenja. Bez sale. Krupno drvo i okolo ugalj je definitivno najbolja kombinacija. I naravno, lozis po potrebi. Ako nemas akomulator toplote, lozis samo kada je potrebno grejanje. Neka se vatra i ugasi... Najgore kod grejanja na cvrsto je to, kada natrpas kotao, u kuci bude 28C. Kako vatra izgori, tada padne na 24C i tada organizam oseca da je hladno, jer je velika razlika u temperaturi.
Sa izolacijom ocekuj smanjenu potrosnju za 30- 40 %.
Vidim da akumulatori toplote postaju standard odnosno sve vise ljudi pocinje da ih ugradjuje, mada premalo znam o njima. Drugar ugradio wv kotao plus centrometal akumulator i prezadovoljan je. Tome tezim i ja ali nemam pojma da li mi treba i kako se koristi. Winter is coming
Kako mislis krupno drvo i ugalj je najbolja kombinacija? Ja drvo izbegavam jer dok koristim suseni lozim 2-3puta dnevno, drva ubacujem pomalo..u kuci uvek oko 23-24 i opadne predjutro.. Dvoje male dece i ja resio da ne gasim do maja. Tako i bilo.
Pre bih tu napravio izmenjivac toplote na dimnjaci kamina. Em veca zapremina vode, em proveren sistem. Skoro sam siguran da to sa bakarnom spiralom nece raditi.
Ovakav sistem koji predlaze grejac ima moj kolega i radi.
Ovako nesto da se napravi i ima da radi posao. Temperatura na dimnjaci je sigurno preko 300C
neznam sta dati kazem , ja imam megal trajno zareci 25 kw grejem 100 m2 , za ovu sezonu 2.5 ton kolubaru 2,5 ton dunavac sitan i 2 m2 drva
dunavac brzo daje temperaturu i brzo izgori , zato mesam sa kolubaru , kuca je izolovana ehtra alu stolarija , ja lozim jednom ujutru i jednom uvece
od limenih samo trajno zareci ali krace traju , liveni duze traju ali nekako ebeno za lozenje i ciscenje i mora vise puta dase lozi onisu vise za kvalitetan
ugalj
muka muku muci