Sumnjam da je ovo liveni kotao. Pogotovo zbog opisa izmenjivaca.
Izbor kotla
Nike je postavio link http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-... (komentar br.15) na program za računanje toplotnih gubitaka. Prepolovi izračunate toplotne gubitke kroz pod (tu je greška), sve saberi i dobićeš kolika ti snaga treba.
To je prvi korak. Ako ima problema, javi se da pomognemo, ali bez računa je kao i prošli majstori...
Hvala tihi2.Dobojeni rezultat približan je onim instant formulama i iznosi nešto manje od 20KW.Na sistem je priključen i bojler od 120l pa nisam siguran koliko još snage treba za njega dodati?
Pa zar nije ono sa slike nr3(sa 5 rupa postavljenih u 2 reda)) od sivog liva?Meni bar tako izgleda...Mada,videcu da sutra ubacim i konkretno sliku izmenjivaca slikanu kroz gornja vratanca.I da izmerim unutrasnjost lozista,tako ce dostupni podaci biti kompletni...
dobro je,pojavljuju se ljudi koji hvale radijator kraljevo
ipak dobro bi bilo da ima neko da se javi ko koristi model fk tog proizvodjaca, ili zna nekog ko ga ima...
hvala svima. pozzz
@Matrix.UE.
Negde oko 5kw, ali to zavisi od potrošnje vode.
Po toj nekoj gruboj proceni dovoljna snaga kotla bila bi 25kw.Detaljan proračun ću ovog puta prepustiti inženjeru.Gledajući ponudu domaćih proizvođača svideo mi se kotao Termomont TKU3,kako tehničkim karakteristikama tako i cenom.Jel ima neko iskustava sa ovim kotlom ili možda imate neku drugu preporuku?
Sumnjam da je ovo liveni kotao. Pogotovo zbog opisa izmenjivaca.
Obratio malo vise paznje i bice da si u pravu bela rado,nije to liveni kotao vec vareni.Procitao sam i tvoje neverovatne dogodovstine sa zamenom kotla,iskustvo sa nazovimajstorima i sve cari lozenja i borbe sa smolom,kondenzom i sl.A ja mislio da je moja muka ove zime bila neopisiva!!!
A da li neko zna ko je proizvodjac radijatora koji su se ugradjivali prije 40-50 godina(mislim u citavoj bivsoj sfrj) i koji je njihov problem kada ih se vise ne pravi(koliko sam ja upucen)
U mome stanu su postavljeni oko 1965,nikada nisu procurili,uvijek je kvalitet grijanja zavisio od toplane a ne od njih. Znaci rijec je o velikim gusanim radijatorima.
И дан данас се производе тучани радијатори , а и уграђују се ....
Поризвођачи су Радијатор Зрењанин , РМК Зеница ...
A inače, oduvek je kvaliet grejanja najviše zavisio od toplane.Radijatori dobro greju bilo da su liveni, čelični ili aluminijumski, ako je dovoljno topla voda koja stiže iz toplane.
Negde 1999 matorci su kupili doticni kotao na kruto gorivo sa ravnim lozistem i kako je propratna dokumentacija bog zna gde a ja ga nasledih bez mogucnosti da bilo sta doznam sem tadasnje cene (1400 dem + regulator promaje 100dem)nema druge nego da se obratim dobrim ljudima sa sjajnog foruma(koga,btw,vec duze vreme pohodim u potrazi za cesto izuzetnim savetima i podacima,svaka cast!) .Elem detaljno sam "obilazio" kotao u neuspesnoj potrazi za plocicom-sto je na momente bogme iziskivalo vratolomnu akrobatiku zbog polozaja dimnjace i samog kotla u podrumu)ili bilo kojim znakom prepoznavanja istog.
MOLIM cistunce da mi ne zamere zbog stanja u kotlarnici i stepena odrzavanosti kotla,naime spremacica ima "slobodan vikend" u trajanju od bar decenije i po...
Dimenzije(VxSxD) : 93x60,5x77
Resetka za pepeo(je fixna),vratanca i resetka iza njih su liveni,trebalo bi da je sam kotao liven;nema polugu za tresenje pepela;u visini gornjih vrata ima 5 kruznih komora za dimne gasove,poredjani cik-cak i to 3 u donjoj i 2 u gornjoj zoni;na donjim vratancima ima ostavljen prostor (zatvoren celicnim limom sa 4 srafa) za ugradnju gorionika.
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/100_4247_0.jpg pogled sa gornje strane
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/100_4255.jpg gornja vratanca
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/100_4257.jpg gornja strana sa skinutom oplatom
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/100_4275.jpg front-zbog skucenog prostora ispred nisu stala na fotku cela donja vrata
Unapred zahvalan za svaki hint jer mi je vrlo bitna snaga zbog eventualne ugradnje kompleta na pelet no to je vec druga tema za diskusiju...
Da li je ovo tvoj kotao? http://www.podvisterm.rs/KATALOG%20%20Podvis.pdf
Da li je ovo tvoj kotao? http://www.podvisterm.rs/KATALOG%20%20Podvis.pdf
Nazalost,nije.Ovaj Podvisov kotao ima i automatiku a moj nema i jos je kudikamo jednostavniji i svedeniji.Jedino boja odgovara .U svakom slucaju hvala na trudu Belarado...
Zanima me iskusto oko kotla termomont tkk30. Ovo mi je prva sezona sa tim kotlom i sam zadovoljan mada ga svi stavljaju u drugu klasu. Ja sam iz Makedonije i ovde hvale samo radijator Kraljevo. Shta je razlika od dvo i tropromajni kotal i od ovih dva, nece valjda da ovaj duplo trosi drva.
Zanima me iskusto oko kotla termomont tkk30. Ovo mi je prva sezona sa tim kotlom i sam zadovoljan mada ga svi stavljaju u drugu klasu. Ja sam iz Makedonije i ovde hvale samo radijator Kraljevo. Shta je razlika od dvo i tropromajni kotal i od ovih dva, nece valjda da ovaj duplo trosi drva.
Kao prvo, pozdrav svima. Zivim u prizemnoj kuci od cca 100m2. Moj otac je ranih 80-tih uveo centralno grejanje sa kotlarnicom u podrumu, i kotlom "Radijator" Zrenjanin od, cini mi se 24 kw. 1998 smo se prebacili na gas, ali zbog cene gasa, ponovo sam se vratio na cvrsto gorivo. Interesuje me da li je vreme da menjam kotao, iako mi mnogi kazu da su Zrenjaninski kotlovi neunistivi. Da budem iskren, ima puno nedostataka koji me nerviraju(mali otvor za lozenje, cesto ciscenje...), ali, to se sve zaboravi kada u kuci bude 23 stepena, uz prosecnu potrosnju od 1 tone bukovog briketa. Da li postoji neko ko moze da izvrsi kompletan remont kotla i zameni originalne delove. Mislim na termostate na kotlu, regulator promaje, "ladlu" za pepeo itd...
Pozdrav!
Ako zelis da menjas kotao na svakih 5 godina onda zameni svog Zrenjaninca! Ja to ni u ludilu ne bih uradio! Svakako je tacno da ima nekih nedostataka ali je zato zaista neunistiv!
Kotao moze da ti dotera svaki majstor koji se bavi grejanjem, to nije nikakav problem.
Da malo aktuelizujemo ovu temu.
Pošto se približilo vreme za kupovinu kotla izbor se sveo na par livenih kotlova snage oko 35kw
1. Biasi 3 wood 130-155.000 dinara
2. Viadrus U22 109-113.000 dinara
3. Sime solida 103-110.000 dinara
4. Radijator LK 100-105.000 dinara
5. Caldera Solidplus 100-110.000 dinara
O prva dva dosta je pisano na stranicama ovoga foruma pa me zanima Sime solida, a naročito zadnja dva: Radijator Kraljevo LK i Caldera Solidplus kojeg sam našao na ovim sajtovima:
http://www.adarad.com.tr/fuelboiler.html
http://www.energynet.rs/?page_id=18&lang=sr&uid=bm9kZUlkPTQyMTA5&limit=100
Mislim da je Sime solida ubedljivo sa najmanjim stepenom iskoriscenja.Ako ima 50% secem ruku ,a kad sam video ovaj video potvrdilo se.Obratite paznju kuda ide plamen!Pravo u dimnjacu jer svodovi nisu spojeni kao kod Viadrusa nego plamen prolazi kroz njih!
http://www.youtube.com/watch?v=IWJ3hUubtno&feature=relmfu
Radijatorov LK je ruski liveni kotao slican i turskom Adarad ,osim sto je plast drugaciji.Noviji su na trzistu,a navodno ih odlikuje veci stepen iskoriscenja ,a cini mi se da je istina.
Ovako izgleda Adaradov kotao
http://www.youtube.com/watch?v=FYmYbv60SyI
Sve u svemu ,svi su liveni sa svim svojim prednostima i nedostatcima o kojima je pisano ovde nasiroko.
Svi zadovoljavaju klasu 1 po EN-303-5 sto se tice iskoriscenja i zagadjenja ,sto ce reci najlosiju klasu.Stepen iskoriscenja do cini mi se do 62%.
Neki proizvodjaci deklarisu klasu ili dve vise a Viadrus istice da je i klase 3 ,samo ne znam kako!
Bio sam juče u prodavnici i zagledao ovaj model, sa cenom od oko 98.000 dinara za snagu od 36-41kw i izgleda mi dosta solidno urađena. Zamolio bih komentar znalaca struke.
Imam oko 160 kvardata za grejanje od cega je 120 odlicno izolovano ,a 40 kvadrata malo bolje izolovano od satora. Moja muka je izbor kotla .
Misljenja sam da kupim Stadler HS od 25 ili 32kw. Slusajuci razna iskustva sa vekom trajanja ovih savremenih kotlova , a imam Emocentral 24 koji od 1985. jos uvek greje 120 kvadrata . Prosto se pitam ima li smisla kupovati kotlove sa 5 godina garancije koja i tako kratka moze vrlo tesko da se ostvari. Sta vi mislite?
i
Da ne otvaram novu temu, imam jedno pitanje vezano za ovaj deo godine kada se ne lozi kotao.
Imam VIadrus U22.
Cuo sam da nakon zavrsetka sezone i ciscenja kotla bilo bi dobro da se stavi malo kreca u loziste kako bi izvlacilo vlagu.
Da li je neko to probao i jel to dobro?
Zanimljiva ideja!
Priznajem da nisam cuo za tako nesto.Svaka cast na marljivosti i brizi.Ja mislim da nisam ni pepeo izbacio od poslednjeg lozenja,jer ne marim za kotao vise jer je za zamenu.
Sto se tice Viadrusa i generalno livenih kotlova mislim da ne postoji neka opsanost od korozije usled toga sto su od vrlo otpornog materijala na koroziju i mislim da moze samo da se desi neka povrsinska rdja.Ne verujem da je to opasno i da prodire duboko.
Naime,bilo je reci na forumu da se posle sezone dobro mehanicki ocisti kotao pa zatim neutralise nekim sredstvom ,mislim da ga Wurth proizvodi i to je sve sto treba.Cuo sam i da ljudi isprskaju kotao i naftom ne bi li sprecili koroziju.U svakom slucaju ne bi bilo lose zatvoriti sva vratasca i klapnu na dimnjaci kako bi se izbegle cirkulacija vazduha kroz kotao,jer desava se da kotao orosi upravo jer moze da povuce hladan i vlazan vazduh iz podruma ili da se desi pri velikim vrucinama i pritisku da se obrne smer kretanja vazduha u dimnjaku.Tada takodje nastaje kondezacija!
Pozdrav, evo i ja da se "oglasim".
Imao sam priliku da posetim tri fabrike kotlova u Srbiji, i da na jos par mesta vidim kotlove iz "kucne radinosti". Na obuci u tim fabrikama prisustvovao sam izradi kotlova na cvrsto gorivo koji su trajnozareci. Proces proizvodnje nije ni malo jednostavan i lak. Sva tri proizvodjaca kazu da koriste kotlovski lim toplovaljani od celika C1204. Takodje da su i vodeni rostovi izradjeni od besavnih cevi istog sastava celika. Sa tehnickim diorektorom jedne fabrike sam razgovarao i tom prilikom je rekao da su imali problem sa elektrodama i zicom koja se koristi prilikom zavarivanja i da nisu ispunjavale norme. Tako da je izaslo od prilike 1000 kotlova sa takvim nedostatkom, ali da je prozivodjac zice i elektoda iz Slovenije refundirao troskove servisa...i kotlova koji su ostali na lageru.
Proces se svodi u tome da vecinu posla obavljaju roboti a atestirani varioci rade pozicije koje robot ne moze da odradi.
Prica se takodje svodi na to da kotlovi koji su se ranije pravili traju duze iz prostog razloga sto je konstrukcija kotla bila drugacija i naravno koriscen je dosta kvalitetniji materijal. Ako se secate kotlova TVT njihov lim je debljine samo 3 mm i ti kotlovi su trajali i po 25 godina.
Da se vratimo na pricu, isti taj direktor je rekao da mogu da proizvedu kotao koji ce trajati i 50 godina ali da ce napraviti 10 000 kotlova i da opusteno mogu da zatvore fabriku.
Ako jedan domaci kota okosta cc 90 000 dinara, ne mozete ocekivati od njega da ce trajati 20 godina. Vissmann kotao sa kosim lozistem na cvrsto gorivo je uradjen od kotlovskog celika debljine 8 mm i njegov vek je ko zna koliko dugo, ali i njegova cena je 3 puta veca od kotla iste snage domace proizvodnje.
Pre od prilike 16-17 godina, ocev prijatelj, po zanimanju bravar je od Megalovog kotla koji je procureo iskoristio lim za sablon i napravio kotao koji sam ja demontirao prosle godine. Da napomenem da taj kotao nije odrzavan, da je lozen sa svim i svacim. Od filtera ulja do automobilskih guma....pet ambalazom itd. Posto se nalazio u automehanicarskoj radnji, preko uglja i drva je sipano i preradjeno ulje itd. Ipak je znaci u pitanju i celik od kojeg se pravi.
Nekada je Megal bio zakon za koso loziste i trajnozarece kotlove. Dok su od 2000 godine poceli da fuserisu i da kotlovi ne izdrze ni garanciju od 5 godina.
U mojoj blizini postoji covek koji pravi kotlove u svojoj radionici. To su kotlovi sa horizontalnim pregradama i po njegovoj prici ce da traju 30 godina. Bio sam u prilici da ugradim 5-6 komada i primetio sam da su mu kotlovi skoro svi isti....da li grejao 100 ili 400 m2.. U pitanju je lim od 6-7 mm i kotao je tezak ako trepca. Do duse oplata miu je od lima 2mm i pepeljara ima 10 kg. Dimnjaca je od rebrastog lima 5 mm tako da je pitanje sad unutrasnje konstrukcije. Daje garanciju dok je ziv, ali posto ima 70 godina...to mu dodje na od prilike 5-6
Ne znam sta da vam kazem, u domacoj prozivodnji biram kotlove samo renomiranih fabrika (koje su na trzistu preko 15 godina).
Kada sam video proces proizvodnje , uliva poverenje...ali to sto na tabli lima ima zig i sto pise nesto...to mi nije merodavno.
Nisam pristalica ni livenih kotlova zbog stepena iskoriscenja i odrzavanja....ali moj savet svima kojima ugradim kotao je da se pridrzavaju uputstva i da odrzavaju kotao tako treba.
Ciscenje kotla....nauljivanje i ubacivanje negasenog kreca u kotao, sa zatvaranjem primarne i sekundarne promaje.
Ja licni imam megal 1999 godine, i uz to odrzavanjue nadam se da ce jos da potraje. Ni u ludilu ne bih kupio neki fency kotao od Viessmanna jer za te pare mogu da uzmem 3 domaca i da traju po 10 godina i to je to.
Svaka cast na tekstu i preporukama iz prve ruke i iskustva!
Izgledaću dosadan, ali da li neko od majstora koji radi centralno grejanje ima saznanja o kotlovima Caldera koji su se pojavili kod Energy Net-a u ponudi.
http://www.caldera.com.tr/products/cast-iron-boilers-for-solid-fuels/sol...
Kako vam se čini ovaj kotao i na šta treba obratiti pažnju kod kupovine livenog kotla?
Deluje mi pristojno taj kota a i mene zanima ima li neko nesto da kaze za njega!
koje ulje koristiti za zatitu lozista,u koliko slojeva naneti isti i koliku kolicinu negasenog kreca staviti u loziste?
P.S Grejac svaka cast pobro i hvala.
Ulje mozes koristiti motorno (ne preradjeno). Masinsko ulje je najbolje ali....dostupnost i cena. KOlicina negasenog kreca je odokativna. Serpica od 2 kile...za supicu. Stavis par grumena i to je to.
Krec je baza, i on vremenom neutralise kiselu sredinu koja je u samom lozistu i komorama kotla.
Postoje i posebne tecnosti za hemijski tretman kotlova, ali ona je skupa i mislim da krec bukvalno radi isto.
Kod ciscenja kotla ne treba biti suvise agresivan. Pogotovo kod kotlova koji su duze vreme u upotrebi. Da napomenem da se i mora ocistiti i dimnjaca i sam izlaz iz kotla. Tu se zadrzava najvise smole i garezi. Ko ima brener na butan (za surenje prasica ) moze sa njim da "odgreje" naslage garezi i smole. UPOZORENJE!!!!! SMOLA JE ZAPALJIVA. Ne pokusavajte da ogorite odzak!!!!
Meni koliko vec sutra treba da stigne (kupio) kotao na bio masu (bale slame)pa me zanima koliko se tu hvata garezi odnosno smole s obzirom da ce se loziti soja i kukuruzovina???
Hvalaaaa ))
Negde 1999 matorci su kupili doticni kotao na kruto gorivo sa ravnim lozistem i kako je propratna dokumentacija bog zna gde a ja ga nasledih bez mogucnosti da bilo sta doznam sem tadasnje cene (1400 dem + regulator promaje 100dem)nema druge nego da se obratim dobrim ljudima sa sjajnog foruma(koga,btw,vec duze vreme pohodim u potrazi za cesto izuzetnim savetima i podacima,svaka cast!) .Elem detaljno sam "obilazio" kotao u neuspesnoj potrazi za plocicom-sto je na momente bogme iziskivalo vratolomnu akrobatiku zbog polozaja dimnjace i samog kotla u podrumu)ili bilo kojim znakom prepoznavanja istog.
MOLIM cistunce da mi ne zamere zbog stanja u kotlarnici i stepena odrzavanosti kotla,naime spremacica ima "slobodan vikend" u trajanju od bar decenije i po...
Dimenzije(VxSxD) : 93x60,5x77
Resetka za pepeo(je fixna),vratanca i resetka iza njih su liveni,trebalo bi da je sam kotao liven;nema polugu za tresenje pepela;u visini gornjih vrata ima 5 kruznih komora za dimne gasove,poredjani cik-cak i to 3 u donjoj i 2 u gornjoj zoni;na donjim vratancima ima ostavljen prostor (zatvoren celicnim limom sa 4 srafa) za ugradnju gorionika.
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/100_4247_0.jpg pogled sa gornje strane
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/100_4255.jpg gornja vratanca
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/100_4257.jpg gornja strana sa skinutom oplatom
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/100_4275.jpg front-zbog skucenog prostora ispred nisu stala na fotku cela donja vrata
Unapred zahvalan za svaki hint jer mi je vrlo bitna snaga zbog eventualne ugradnje kompleta na pelet no to je vec druga tema za diskusiju...