Kudi samo cu ti reci jednu stvar ugljen monoksid je gas bez boje ukusa i mirisa a inace je smrtonosan, ja se ne bih zezao sa tim.
Ako ti je pokazao pukotine i sa unutrasnje strane to nije naivno.
Imas raznih cevi za sanaciju, dosta smo o tome pisali, neznam da li u okviru ove ili teme o celicnom dimnjaku, pa vidi sta ti je ciniti.
cak i ukoliko radis parcijalnu sanaciju moraces da ruazbijas deo da bu uvukao t element na koji se kaci kotao. Ako si siguran da ti je dimnjak ostecen samo u gornjem segmentu, mozes da napravis presek ispred ostecenja i da odatle blagom krivinom nastavis dimnjak ili metalnom izolovanom cevi ili da na poslednjoj ploci sazidas novi dimnjak potrebne visine da izadje iz krova po standardima i da u njega prikljucis tu cev. znaci zidao bi ga uz postojeci koji je ostecen ili bi metalni montirao uz osteceni dimnjak u duzini od vrha dimnjaka do mesta ostecenja + krivina kojom ulazis u donji zdrav deo starog dimnjaka.
Zidanje dimnjaka
Posto mi je dimnjak iznutra 25x15 za sanaciju bih mogao da koristim pravougaonu cev od prohroma ako je ima u toj dimenziji ili cev 20x15 za koju pretpostavljam da postoji ali se plasim da li ce mi biti onda dovoljna promaja dimnjaka. Mozda bih mogao da provucem i sanacioni inox dimnjak fi150 ali opet nisam siguran da li ce biti odgovarajuca promaja. Inace visina dimnjaka je 10m ,a kotao Viadrus U22sS 5.
Uradite spoljni samonoseci dimnjak od prohroma ...
Statika tog popucalog dimnjaka je sad vrlo upitna , a vatrogasci i inace nikad ne gase dimnjake , tako da to nije bila olaksavajuca okolnost kod vas .
Kpljenje popucalog dimnjaka gletom je najslicnije sminkanju mrtvaca u smislu reanimacije .
Tako već oštećen dimnjak će se vrlo brzo napuniti smolom i opet će doći da zapaljivanja . Ono sto se meni ne svidja kod sanacionih dimnjaka je sto se cev od prohroma uvlaci u postojeci dimnjak kome je vec narusena statika , a sa druge strane te sanacione cevi su neizolovane pa dolazi do stvaranja kondezata ... Tako da bi vi dole opet morali da razbijate osnovu dimnjaka i da postavite početni eleement sa posudom za kondenz a i t komad sa prikljucnicom za kotao .
Još kad uporedite cene sanacionih dimnjaka i cene samonoseceg prohromskog , sve će vam biti jasno...
Postovani
Planiram ugraditi kamin u svoj dom, medjutim neznam koji kamin ugraditi .Imam par informacija , majstori imaju razlicita misljenja a I odstupanja u mjerama su zaista velika, sto mi stvara jos vecu konfuziju.
Moj kamin bi bio na drva, zatvoreno loziste, da zagrije prostor od 35m2.
Da li da biram sant ili samot?
Koji f ?
Dimnjak bi trebao biti metara?
Gdje planirayi dovod svjezeg zraka?
Na kojoj visini treba biti prikljucak za kamin
Kakva treba biti zavrsna kapa
Da li postaviti lijevo desno ili u sredinu
Koliki otvor ostaviti na ploci
Kazu da je sve ovo bitno uraditi sa preciznoscu jer mogu imati problema ako se napravi propust.
Ja zaista nemam ni vrijeme ni novac a rokovi za izgradnju pri kraju nemam puno vremena.
Molim Vas mozete li mi dati neke smjernice
p.s imam troje male djece tako da ti je to kljucna stvar
Hvala vam unaprijed
Moj je predlog da se sve odloži za sledeću građevinsku sezonu kako bi se dobro sve isplaniralo i još bolje izvelo. A u međuvremenu grejanje na neki drugi način.
Едина , ако сте одлучили да се грејете на дрва са камином можда би најбоље било да узмете нешто као Алфаплам камин или неки слични од другог произвођача.Такви камини имају добар степен искористивости и једноставнији су и флексибилнији за монтажу..На многа питања која сте поставили одговор зависи од избора камина.Ако желите камин који се узиђује и ту исто зависи за који се одлучите.Дужина димњака не зависи од камина него од конфигурације куће .Мора да изађе ван крова ( зависи од нагиба крова ).Пресек димњака зависи од извора топлоте а ако се изабере димњак од керамичких цеви онда је најмањи фи 135 мм. Најбоље је одабрати завршну капу на стоваришту где купујете елементе за димњак.Висина прикључка за камин је најбоље да је што вишље због искоришћења топлоте која иначе одлази кроз димњак.Добра је ствар монтирати и штедишу .Естетски можда боље изгледа улаз равно али то је исто губљење топлоте.А као што рече колега у предходном тексту , добро испланирати не журити.
Mudro ,hvala vam za odgovor
Hvala vam za odgovor I za savjet ,pomogli ste mi oko ovog otvora fi
hvala jos jednom
Pozdrav svima. Pre neki dan mi je bio majstor da uradi skicu i predračun za grejanje. Prizemna kuća, 80 kvadrata, kotao viadrus u22 sa 4 članka, snage 20/23 kw. E sad, on preporučuje da ozidam odžak da unutrašnji otvor bude 25x25cm i 8 metara visine. Da li je to veliki promer odžaka. Molim za pomoć, da ne bih ozidao odžak, pa da mi vuče kao lud, da ga ne mogu zadovoljiti ogrevom... Hvala unapred svima na pomoći oko odžaka.
Niti vam treba toliki dimnjak , još manje vam treba zidani . Za taj kotao je predvidjen fi 160 dimnjak , dakle dimnjak od dimnjačkih elemenata
Hvala Vam puno na brzom odgovoru. Tako sam i mislio, na internetu sam nailazio na podatak da za pomenuti kotao odgovara Schiedel fi160.
Namerno nisam pisao brend , može i taj , a mogu i prohromski .. . I pozdravite majstora dobro vam nije "uvalio " tri put veći dimnjak od potrebnog , pa još i zidan
Pomislih, ne za stambenu zgradu dimnjak i za kotao od 200kw... Kao što ste rekli, tri puta veći dimnjak od potrebnog, tačnije 3.11 puta veći.
Brend sam naveo, jer sam na taj naišao na netu.
U letnjoj kuhinji treba da gradim dimnjak za obicnu pec na drva i ugalj.Maksimalno sto ce se koristiti je smederevac.Dimlnjak bi bio 40X40cm unutra sidelova cev R140mm,a izmedju cigle(pune) i cevi stavio bi kamenu vunu.E sad kako postaviti prvu sidelovu cev?Da li moze da se nalije betonska kocka i u njega nabije cev?Prva cev bi bila ona sa otvorom za ciscenje?Mora li dimnjak imati onu posudu za kondez koja ide pre te cevi sa otvorom?Kao sto sam naveo nece biti nikakvo centralno grejanje nego obicna pec na drva i ugalj.
zdravo svima
zidao sam dimljak schiadel klasik set od 9 m - ozidan je na visini 8.33m
zidao sam ga iz kotlare, prolaz kroz ostavljeni otvor na ploci kotlare, i navise do krova
sve je to zidano uz kucu...strana bloka nije lepljena malterom za kucu
u blokovima u onim rupama nije stavljano nikakvo gvoznje, sipke
zidano je blok na blok, unutra vuna i cevka keramika i tako do vrha
sve zidano pod libelu, sve izgledalo lepo..
kad juce primetim da se blokovi od ploce kotlare pa prema vrhu poceli da se odvajaju od zida - a bili su priljubljeni i nije bilo prostora
da napomenem dimljak nigde nije ankerisan niti pricvrcivan
zasto se to desilo.. da li od same tezine, ili sta vec?
ako moze neki predlog sta i kako da ga ankerisem i pricvrsim?
ja sam mislio to da uradim kao na trecoj slici sto sam skicirao -
na ivicama blokova bi stavio sipku L-profil 2m duzine
na nekih 4 mesta bi navario sipku iz navoja pa kroz zid - tamo mi je spajz
i otuda da zategnem -da mu ne dozvolim da polazi vise i da ga ucvrisim
Ne sme dimnjak da bude slobodne visine veće od 1.5m a da nije pridržan. Tu ideju sa ojačanjem profilima je Astrea izveo uspešno odavno. Postoje i detaljne slike ojačanja na temi ''statika dimnjaka''.
mislis na ovo sliku
Možda bih i ja razmišljao da ne treba nikakvo ojačanje da nije bilo zemljotresa iz 2010 u Kraljevu. Posle tog iskustva pročitao sam sva 'sitna slova' koje je Schiedel dao bilo kod nas bilo u drugim zemljama i zaključio da su ti njihovi 'otvori za statičku sigurnost u plaštovima dimnjaka' bez nekog većeg značaja u slučaju potresa a možda čak i kod vetrova orkanskog intenziteta. Baš je hrabro izvesti dimnjak od oreko 8 metara bez ojačanja.
Smatram da dimnjak mora da bude ukrućen čitavom visinom a ne samo 2 m i da ukrućenje mora da ide iz temelja.
Da na to sam mislio. SAmo ne morate dijagonale toliko koso da stavljate...
ja sam mislio to da uradim kao na trecoj slici sto sam skicirao - na ivicama blokova bi stavio sipku L-profil 2m duzinena nekih 4 mesta bi navario sipku iz navoja pa kroz zid - tamo mi je spajz i otuda da zategnem -da mu ne dozvolim da polazi vise i da ga ucvrisim
Zamisao za rešetku sam dobio od dalekovodnih stubova a samo rešenje sa uglovima i merama su mi dali upravo u firmi koja se bavi izradom stubova. Inače, kako Histerizis već i zna, upravo ovih dana treba da napravim još jedan dimnjak koji će biti nešto niži i manjeg prečnika (oko 7.5 metara i 140 mm promera) i biće ponovo opisa i slika radova.
Generalno nije preporučivo da se to ankeruje u zidani zid. .
nisam ja mislio da ankerism u ciglu...vec da onom sipkom iz navoja prodjem kroz ciglu i tamo unutra da stegnem
a dole u prvu plocu da ankerisem i obsijem sipkom isto tako i u vrhu
ovako nesto, skicirao sam valjda ce pomoci
Ma znam na šta ste mislili... Polazim ja na posao pre desetak godina i pitaju mene komšije jel nije problem da majstori kod mene u dvorište postave merdevine da bi okačili bojler kod njih na spratu jer im već tri puta bojler pada... Vratim se sa posla a na komšiskoj fasadi ''cirkus''... Šalu na stranu trenutno je jedino rešenje da uradite kao što ste zamislili. Znači L profili, šipke kroz zid, navoj, podložne pločice i to je to.
Čudi me da niko nije predpostavio šta se dešava . Dakle ako je već dimnjak "krenuo " ostaje samo nada da i same unutrašnje cevi nisu isto "krenule " . Ako jesu dzaba i aknkerisanja i natezanja . Pogotovo ako je zidado šamotnim brašnom i" staklenom vodom". Upotreba navojnih šipki pogotovo onih negarantovanog kvaliteta je jalov posao . Dzaba i velikog prečnika jer će neminovno doći do istegnuća i same šipke ali i navoja . Iako deluje da jednostavan posao , to ipak nije baš tako , kod malih L profila radijus na unutrašnjioj strani je manji nego kod većih profila . Pa bi mozda najbolje bilo napraviti L profil od dva flaha i zavarivanjem . Postupak gde treba da se utegne oveća zidana konsturkcija je takav da se lako napravi greška , pogotovo što može doći do loma unutrašnje cevi a to je već popriličan problem . Moja preporuka bi bila da se cela konstrukcija pravi iz manjih sekcija na licu mesta i d se sve spaja zavrivanjem , a nikako da se podže recimo sekcija od 4 metra koja lako može da "povuče " i dimnjak i sama sebe pa eto belaja . Zatezanje navojnih šipki (brezona )treba da bude postepeno i ravnomerno i nikako silom preko granice nosivosti same šipke . I nikako nemojte navojne šipke da zavarujete za konstrukciju već neka imaju svoja ležišta od L profila i sa ne strane navojne šipke da budu matice . Navojna šipka min M14 i to u "kvalitetu "
Ilustracije radi momenat pritezanja za M14 u "znj" kvalietu je 46 Nm a za kvalietet "10,9 " je 200 Nm iliti po starom " 4 kile " nasparam "20 kila "
sad već davne 2006-te sam kumu ozidao šidelov dimnjak koji i danas u sreći i veselju koristi, nigde nije ankerisan ali je kod nas u vojvodini običaj da se takav odžak obzida na pola cigle, bez obzira da li je uz objekat ili nije, pa sam tako i uradio. temelj je metar kubni, visina nešto preko 8 metara a oko 3 metra je naslonjen na radionicu, odatle je slobodan kao ptica a do danas nije mrdnuo nigde, evo i koja slika, ne mogu sve da nađem, korišćeno je šamotno brašno i staklena voda u spajanju unutrešnjih elemenata. kod nas u kuli i bližoj okolini ja nisam video nijedan šidel ili "šidel" koji nije obzidan i izmalterisan ili tercovan kao na slikama, znam da ti ovo ne pomaže sada ali je moglo pre zidanja. kapa je u međuvremenu izgorela i sad se koristi bez nje i nema problemma.
Na slici broj 1 se vide dve cevi - jedna, malo napunjena vunom, u levom kraju slike i druga u desnom krfaju slike. Ne vidim dobro koja viri iz dimnjaka u gradnji?
Čudi me da niko nije predpostavio šta se dešava . Dakle ako je već dimnjak "krenuo " ostaje samo nada da i same unutrašnje cevi nisu isto "krenule " .
Pogotovo ako je zidado šamotnim brašnom i" staklenom vodom". . Dzaba i velikog prečnika jer će neminovno doći do istegnuća i same šipke ali i navoja. pogotovo što može doći do loma unutrašnje cevi a to je već popriličan problem . . Zatezanje navojnih šipki (brezona )treba da bude postepeno i ravnomerno i nikako silom preko granice nosivosti same šipke . I nikako nemojte navojne šipke da zavarujete za konstrukciju već neka imaju svoja ležišta od L profila i sa ne strane navojne šipke da budu matice .
kolega @trezoer
unutrasnje cevi nisu lepljene samotnim brasnom i staklenom vodom....vec sam ih lepio onim vatrostalnim lepkom sto je dosao u kompletu sa sidel dimljakom
kako moze doci do pucanja unutrasnjih cevi? odzak se malo odvojio kao sto sam rekao od ploce kotlare pa navise prema vrhu i to postepeno dole manje pri vrhu nesto vise nekih 0.5cm- mozda najvise 1cm - a i samo malterisanje pri vrhu se vidi da nije u libeli pa daje utisak da je to mnogo vise..
kad je zidano svi blokovi su bili uz zid kuce..ali od samog tereta i visine on je sam napravio naleganje i tako pokazalo
zasto mislis da ove sipke iz navoja debljine 1cm nisu dovoljne kako moze doci do istegnuca..i zasto nije dobro da ih varim za konstrukciju L profila?( pogledaj sliku sto sam napravio skicu)
stavljam L profil 4x4cm debljine 3mm
sipku iz navoja cu saviti u prav ugao L tako da kad se vari na L profil sipke zavarim na obe strane
oba L proflia koji nalezu na ivicu blokova cu spojiti i zavariti metalnim sparingom (kako li sve cec zove) da ih povezem
a sa unutrasnje strane u spajzu cu takodje staviti sparing kroz koji ce proci sipke i zategnuti maticama i sajbnama - naravno dokle moze..necu preterivati da izgubi lozu ili da pukne i naravno se postepeno
sve je spremno...cekam da dodje majstor da mi izvari sipke i kad sve bude gotovo postavicu vam slike
Leva cev sa vunom stoji na fosnama od skele. Desna je u plaštu od "šljako" betona (vidi se da je crvenkast blok plašta) i krajičak žute opeke od obzida.
Beckhamsy, bez brige držace to kako ste zamislili jer taj segment dole nije najoptereććeniji. Gore na mestu gde će dimnjak postati slobodan iznad krova tu obratite više pažnje.
Upravo tako, ne znam zašto se insistira na ukrućenju u donjoj zoni kada tu nije problem već najviša trećina dimnjaka?!
I ja sam video na slici isto tako ali sam hteo da čujem od postavljača slika jer ako je desna cev ugrađena u dimnjak onda je pogrešno postavljena.
Pre mesec dana imao sam nesrecu da mi se novi dimnjak od cigle zapalio. Nije ciscen na kraju prosle grejne sezone i za jos dva meseca ove sezone nakupilo se cadji (verovatno najvise zbog vlaznog drveta) i dimnjak se zapalio. Kotao ugasen, dimnjaca raskacena, dimnjak zacepljen dole, dosli i vatrogasci da nadgledaju i srecom nisu morali da intervenisu. Stete osim na dimnjaku nije bilo ali me sad ta ostecenja na njemu muce. U donje dve etaze kuce dimnjak je oblozen gk plocama tako da nisam video da li je tu pretrpeo ostecenja, a u potkrovlju je malterisan i gletovan i tu je moglo da se vidi da je doslo do malih ostecenja. Kada se zapalio doslo je do sirenja i dimnjak se na nekoliko mesta raspukao (manje pukotine) i tuda provlacio dim. Kada se dimnjak ugasio i ohladio pukotine su se suzile. Dan kasnije sam pukotine malo produbio i popunio gletom. Na 2-3 zakrpljena mesta je opet pokazao mrlje napolju i to sam ponovo obio i opet popunio. Posto je hladno moram da lozim i resio sam da testiram takav dimnjak. Od tada nema problema cadj ne izlazi napolje, nema mirisa ali mi je takav dimnjak i dalje sumnjiv. Sta mi preporucujete da uradim po zavrsetku sezone? Sanacija okruglim cevima nije bas moguca jer je presek 25x15... Da li rusiti komplet ili samo deo u potkrovlju ili nesto provuci kroz njega?