Do sada sam za mig-mag zavarivanje koristio dizne CuCrZr,medjutim kada varim Aluminijum i desi se da zica zalepi za diznu(najcesce slucajno smanjim potencijumetar za brzinu zice),posle toga kako god da ocistim diznu,desava se da zica zapinje i lako zalepi.Na sajmu sam kupio Binzelove HDS(Heavy Duty Silver-contact tips)dizne,kada se desi da zica zalepi,dizna ostaje i dalje glatka i ne pravi probleme.Kod celika mi se nikada ne desava zalepljivanje,jer i kada dodje do zaustavljanja zice,pre se luk ugasi,nego sto se kapljica popne do dizne,tako da su i CuCrZr dizne dobre.
HDS dizna je duplo skuplja od CuCrZr,ali i vredi za sve pare,zadrzava svoju tvrdocu do 600 stepeni C,dok ova druga do 300C,tako da joj je verovatno i vek duzi,sto i nije toliko bitno za cenu od par stotina dinara.
Hobi aparati(kod zavarivanja celika) imaju problema sa zalepljivanjem zice za diznu(ne znam zasto)pa bi se sa ovim diznama verovatno to smanjilo.
Sva struja ide preko dizne na zicu,pa je jako bitno da nije ovalna i prevelika,aluminijum prilikom zagrevanja ima veliki stepen linearnog sirenja,pa neki majstori preporucuju da se za zicu fi 1mm koristi dizna 1,2mm,sto opet nije dobro jer je prevelika dizna i slaba provodljivost struje i losa koncentrisanost el. luka.
Mala skola zavarivanja
Postovani MaJSTORI i ostali nov sam na ovom forumu,procitao sam ga od pocetka i mislim da je sasvim u redu.Dobar je za pocetnike a cini mi se jos bolji za one koji vec nesto znaju a imaju volje da nauce jos[mislim da spadam u ovu grupu].Negde na pocetku sam procitao da od KONCARA moze da se napravi TIG AC/DC pa me interesuje da li sam dobro razumeo i ako jesam koliko se to isplati, u pitanju je aparat od 250 A. :roll:
To je mala amperaža za TIG AC-DC
Da , moze da se napravi , evo jedan kolega je skoro pravio od 250A trafo je od KONCAR-a
http://www.elitemadzone.org/t401785-0#2619261
pozdrav
Marko
Mislim da je to slabo,jer aparat ima manje snage u ac rezimu nego u dc,ako ima 250A u dc,imace oko 160A u ac,sto je slabo,ustvari zavisi sta zelis da radis.Moj aparat ima 400A-dc i oko 300A-ac,Iskrini aparati od 350A-dc imaju oko 240A-ac,sto je sasvim dovoljno,jer je tig postupak jako spor pa je bitna intermitenca i vodeno hladjenje,tj zbog dugog varenja bitno je da aparat ima vise snage nego sto je potrebno.
Ako mislis ponekad nesto sitno da zavaris tada ce ipak zadovoljiti,probaj da zavaris aluminijumski nosac motora,pa ces shvatiti o cemu pricam.
OK. HVALA svima na odgovorima,tako sam i mislio posto sam ugradio diode da probam da varim AL. sa elektrodom ali ne ide tj. cini mi se da je mala amperaza.Inace ninasta konkretno nisam mislio vec da radim uslugu pa kome sta treba.Ali posto od toga nema nista za sada cu se zadovoljiti sa onim sto imam tj. taj ''KONCAR'' i jedan sasvim solidan MIG/MAG :bye2
' i jedan sasvim solidan MIG/MAG :bye2
Daj Mirko sliku da ocenimo taj Mig-Mag.
Koju debljinu elektroda si uzimao i koliko si dioda ugradio ? najbolje je sa 6 komada , mada su za takve stvari rotacioni aparati neprevazidjeni
pozdrav
REL zavarivanje aluminijuma se retko primenjuje,jer je obloga elektrode od alkidnih soli,pa je veoma korozivna i tesko se uklanja.Vari se jednosmernom strujom obrnutog polariteta(E+),prethodno je potrebno osusiti elektrodu 2 sata na 200 stepeni C,jer je obloga izuzetno hidroskopna.Sve u svemu kojim god metodom da se vari,aluminijum je tesko zavariti,cak i rotacioni aparat nije svemoguc ako elektroda nije osusena.
Aluminijumske elektrode je potrebno skladistiti u kutije gde ne moze da udje vlaga,jer ako ostanu otvorene obloga upije vlagu iz vazduha i raspadne se,ostane samo nagrizena alu zica.
Za reparaturna zavarivanja su OK , ja imam kuci kutiju ESAB-ovih elektroda od 2,5mm i njima je potrebna struja oko 90A , nisam ih isprobao zato sto trenutno nemam aparat jednosmerne struje inace sam gledao coveka sa koncarom od 6 dioda i vari lepo , kod lose struje tesko se uspostavlja luk i oce da lepi ali kod rotacionog pretvaraca to se manje desava i ide lepo
Da i ovo sto je kempi rekao je u pravu, i kod mene na kutiji pise da je potrebno susenje elektroda 2h na 200-250 c i meces je na + pol i varovi treba ocistiti lepo posle zavarivanja
Taj tvoj od 250 A bi mogao 4-vorku elektrodu da tera kao nista
pozdrav
Sto se MIG/MAG aparata tice to je ''ULJANIK'' LDA 400 sa ESABOVIM dodavacem zice, bice i slika za neki dan.E a sto se elektroda tice imao sam esabove elektrode ali bas dosta stare i vlazne,ali ipak mislim da ni da su elektrode bile ok. ne bih imao neki rezultat.Doduse to je bilo pre par godina i odonda sam i odustao od te varijante.Inace sa tim aparatom varim bazicne elektrode, jeste da trazi malo vecu amperazu i da malo teze uspostavlja luk ali sada sam to bas savladao tako da to ne predstavlja problem.Sto se dioda tice slabo se razumem u tu oblast ali njih je ugradjivao dobar majstor i mislim da ima tri komada.E sad kao sto sam vec pisao [da ne kazem rekao] sa njim varim bazicnim elektrodama pa me interesuje kakav je to kvalitet zavara,postavio sam pitanje i na drugom forumu ali nisam dobio bas neki odgovor ili ja nisam ukapirao. :+ :bye
Ma varenje bazicnim je boranija u odnosu na Al. pa ti mozes i tim Uljanikom da varis Al , uzmi samo teflonski buzir i tockice za vucu zice i bocu argona i ima da lije aluminium neznam zasto i koristis taj aparat na elektrode kad imas tu grdosiju Uljanika Taj aparat moze da vari sve materijale
pozdrav
pa ti mozes i tim Uljanikom da varis Al ,
Marko,uze mi reč iz usta :tup
Uljanik je odlican aparat,oni su radjeni po Esab-ovoj licenci a dodavaci su im bas Esab-ovi,takvi su bar svi sto sam ih do sada video.Skoro sam bio kod prijatelja,koji je namotavao trafo na uljaniku 400A,i bas ga pitam kako je izgoreo trafo na tako jakom aparatu,a on mi rece da je jedan majstor vario,a drugi mu na prekidace menjao napon u toku zavarivanja i naravno sprzili ga,a radionica je mesec dana smrdela na paljevinu.
Ma varenje bazicnim je boranija u odnosu na Al. pa ti mozes i tim Uljanikom da varis Al , uzmi samo teflonski buzir i tockice za vucu zice i bocu argona i ima da lije aluminium neznam zasto i koristis taj aparat na elektrode kad imas tu grdosiju Uljanika Taj aparat moze da vari sve materijale
pozdravMa taj ''KONCAR'' je otisao u zasluzenu penziju tj. koristim ga samo za GUS ili ako je bas neki debeo materijal ali je stvarno neunistiv aparat.Inace ja sam ga normalno nabavio polovnog pre jedno desetak godina iz jedne propale firme,malo ga sredio posto je bio u jako losem stanju [vizuelno]a mastori iz te firme mi kazu da je vario dan noc kad je bilo posla.ULJANIK sam uzeo pre tri godine i prezadovoljan sam,imam hladnjak za vodu za njega ali jos nisam namontirao posto koristim obican piostolj a ni posla nema bas mnogo 8-O
E evo da se malo hvalim,juce sam po prvi put radio auto limariju tj.udaro sam fleke sa mojim ''ESABOM'' i mogu da vam kazem da nije lose.Problem je sto koristim zicu 1mm pa moram malo da pojacam struju, inace kad bih imao zicu 0.6 mislim da bi bilo ok.Planiram sada da uzmem jedan mali kotur zice 0.6 i da spremim dizne pa kada mi zatreba da imam.
Za auto limariju 0,6 , imas koture od 5 kg
pozdrav
Jednom prilikom sam vario limove 0,8mm i probao da koristim zicu 0,6mm,ali je problematicna,jer hoce da se guzva posle tockica na ulazu u buzir,posto je dosta savitljivija od zice 0,8mm,a samim tim sto je i tanja pa ima vise lufta u buziru tako da nema kontinualnu brzinu,pa hoce da"pljuje",slicni su simptomi kao sa aluminijumskom zicom.Morao sam da pazim da polikabl stoji strogo ravno,da bi zica isla ravnomernom brzinom,pa se opet desavalo da se zguzva,izbacio sam je iz upotrebe,jer sam vise vremena provodio proturajuci zicu nego variti,pa sam se vratio na zicu 0,8mm.
E bas dobar savet onda ni ne vredi da pokusavam sa 0.6 zicom posto je moj polikabl dugacak 4 m. tako da bi se sigurno jos vise guzvala zica.Inace i sam polikabl je dosta jaci i tezi nego sto je na onim manjim aparatima.Neznam koliko smeta aparatu to punktovanje kad stalno cimam tu sklopku,kreni stani. :unsure
To za zicu od 0,6 i ja potvrdjujem , a ako hoces poslacu ti ceo kotur 0,6 i to za dzabe samo plati dostavu AKS.
A usput imam mali aparat pa i na njemu glavi
To za zicu od 0,6 i ja potvrdjujem , a ako hoces poslacu ti ceo kotur 0,6 i to za dzabe samo plati dostavu AKS.
A usput imam mali aparat pa i na njemu glavi
HVALA ali mislim da ne vredi da se maltretiras posto kako kazes ni na malom aparatu ne funkcionise pogotovo na ovom sa polikablom od 4m.Inace na nekom od foruma sam procitao da se za punktovanje koristi zasecena soba u obliku krsta,pa da li neko zna o cemu je rec i kako to funkcionise :bye2
Pa to je ustvari majstorski trik,taj krst na šobi mu dođe kao graničnik,naravno da se i dizna mora dovesti u određeni položaj odnosno udaljenost od materijala :bye2
A kako treba da stoji dizna u odnosu na sobu.Trenutno je kod mene zica 1mm a dizna viri iz sobe 2-3mm,i bolje je nego dok nisam skratio sobu.
A kako treba da stoji dizna u odnosu na sobu.Trenutno je kod mene zica 1mm a dizna viri iz sobe 2-3mm,i bolje je nego dok nisam skratio sobu.
To smo vec nekoliko puta spomenuli i ovde i na onom drugom forumu.
Kada radis u kratkom spoju, sa strujama do 150 A, dizna viri iz sobe do 3 mm.
Kada radis u spreju, (struje preko 200 A za celik, preko 150 A za aluminijum), dizna je uvucena u sobu oko 4-5 mm...
Pitanje gde je dizna u odnosu na sobu je pitanje vidljivosti i manipulacije pistoljem a rezultat je preporucenih prepusta zice na kojima se ostvaruju optimalni parametri zavarivanja (pre svega amperaza i frekvenca kratkoh spojeva ako se radi u kratkom spoju, ... najveca je energija plazme ... bla bla bla...). Sto ce reci za svaki rezim (kratak spoj, puls, sprej ...) postoje preporuceni prepusti zice. Ako je za kratak spoj to 7-9 mm, i ako ti je dizna uvucena u sobu 5 mm, nije bas zgodno raditi. Posto se nista ne gubi ako se dizna izvuce (niti se bitno dizna brze trosi niti je gasna zastita bitno losija) mnogo je lakse raditi sa izvucenom diznom. Ako ti odrzavas preporuceni prepust zice u kratkom spoju, potpuno je isto sto se tice parametara zavarivanja ako je dizna unutra ili je van, ali nije isto raditi, mnogo se lakse radi kada je dizna napolju pa vidis 3 mm dizne + 7 mm zice = 10 mm, nego kada vidis samo 2 mm zice za slucaj kada je dizna uvucena 5 mm.
Pozz svima . E novi sam na forumu i u svetu varenja(zavarivanja) dosada sam radio kao policajac ne znam jos koliko dugo. Pre nešto oko desetak godina prijatelj me podučio zavarivanju sa elektroaparatom te sam povremeno zavarivao sa nekim einhelovim aparatom 150 ampera kupljenim na pijaci uglavnom je radio tj mogao je istopiti oko 6 elektroda dok se ne pregrije za moje potrebe je to bilo dovoljno. Međutim htjeo sam se iskušati i sa co2 aparatom i zavarivanjem navodno je lakše i bolje zavaruje. te sam po netu tražio nešto koji aparat da kupim i svi su preferirali da su stari aparati bolji bolji od novih i između einhel i gorenja-varstroj govorili gorenje da je daleko bolje. I tako ja sam naletio u nekom oglasu prodaje se co2 aparat (500 euro): Prije toga sam obišao par prodavnica informisao se o cijenama i sl. I na kraju kupio sam aparat sa oglasa radi se aparatu Gorenje_varstroj 140/170 ampera kupljen oko 1990 godine. Aparat izgleda ko nov na njemu je boca boca za co2 7 kg PP aparat. manometar neispravan polikabl sa pistoljem(nigdje u nekoj radionici nisam vidio takav) sve to za 350 eur. nekako sam osposobio manometar da ne pušta plin kupio kolut o,8 žice i probao zavarivati na jednom komadu lima (nije išlo dok nisam amperažu pojačao do kraja) te se i žica zaglavljivala u polikablu ne radi se o euro priključku već je zašerafljeno na neki komad mesingane cijevi na kojem je ujedno prikopčano crije za Co2 gas (unutra u aparatu postoji automatski prekidač dovoda co2.) Jedan jaran mi je rekao da treba u polikablu biti bužir , te sam ja i kupio bužir za 0,8 žicu. I sada Žica ide ne zaglavljiva nešto zavariva međutim na sve liči samo na zavarivanje nikako na najvećoj amperaži jedva nekad zalepi var za lim a nekad ali vrlo rijetko uspije probiti lim debljine 0,8 pokušavao sam jedno tri dana da napravim bar nešto slično varu ali ne ide. Sumnjam da co2 ne ide kako treba , te bih stavio i novi polikabl sa europriklopom i stavio nov manometar PITANJE JE ISPLATILI SE ULAGATI NA OVAJ APARAT DA KUPIM SVE OVO I DA OPET NE BUDE EFEKTA, ILI DA KONAČNO KUPIM NOV.
Da li je moguće ako co2 ne dotiče kako treba da i aparat gubi snagu kakvu ulogu ima manometar(ja sam ovog pripremio uglavnom da ne curi ali da propušta co2 do aparata.
Ja se unapred zahvaljujem na svim ponuđenim savjetima. Možete o ovom i pisati na e-mil
Postoje serviseri zavarivačke opreme.Mislim da bi bilo najbolje prepustiti taj aparat stručnom serviseru da ga pregleda i onda se dogovoriti šta uraditi.Dići ruke od njega ili ga popraviti i dovesti u radno stanje.Cena će odlučiti koja je opcija bolja.
Pozz svima . E novi sam na forumu i u svetu varenja(zavarivanja) ... I tako ja sam naletio u nekom oglasu prodaje se co2 aparat (500 euro): Prije toga sam obišao par prodavnica informisao se o cijenama i sl. I na kraju kupio sam aparat sa oglasa ...
Uf, sve si uradio kako ne treba... Za drugi put, ako kupujes aparat bilo polovan bilo nov.... Prvo razmisli sta ces da radis sa njim konkretno (tanak obican celik, debeo obican celik, prohrom, aluminijum...). Onda kada odes kod prodavca neka ti demonstrira kako njegov aparat radi to sto treba tebi. Ako treba, sam ponesi nesto pripremaka i pripremi pitanja... Pa ih pitaj da ti i oni skrenu paznju da li aparat ima plus jos nesto sto se nisi setio da pitas... Pa tako obidji par njih, pa otidi kuci i saberi utiske i oko samog zavarivanja i oko cene... I tek onda u kupovinu, a kupovina podrazumeva i besplatnu kratku obuku oko koriscenja aparata (kako se rukuje samim aparatom i njegovim "dugmicima") kao i uputstvo za upotrebu, garanciju itd a ako je prodavac ljubazan mozes da dobijes i kratku obuku iz zavarivanja uopste...
Ako neko nece da ti demonstrira, bezi od njega i idi dalje... Da se razumemo, prezentacija za kupca se podrazumeva, i to bez njegove obaveze da kupi, barem u Beogradu to radi nekoliko firmi...
Hteo bih pre svega da skrenem paznju svima koji zele da kupe aparat za zavarivanje bilo koje vrste da se dobro raspitaju kod onih koji to jako dobro znaju a ima ih na ovom i na onom drugom forumu.Trebalo bi da se procitaju odgovori gos.DRAGANABG,WELDING-a ,ZORANA i drugih koji jako dobro poznaju oblast,cini mi se i vise nego sto je nama potrebno.Kada sam ja pre par godina kupovao CO2 aparat nisam znao nista osim da zelim veliki i jak aparat... Trebao mi je prvenstveno za navarivanje traktorskih rukavaca jer sam mislio da je laksi za rad,manje greje (rukavce),nema sljake itd... Ispostavilo se da je stvarno laksi za rad ali nista vise nisam znao dok nisam dosao do ovih foruma. Sto se tice kupovine imao sam,sto se kaze,vise srece nego pameti..Otvorio sam oglase,prelistao i naleteo na ''ESAB''-a. Nije bilo nikakve probe ,covek nije cak imao ni zice u aparatu. Pogodili smo se za 10 minuta i napravili posao. Tek kada sam dosao kuci su poceli problemi. Na polikablu je bila montirana dizna 1,2 mm i gde god sam trazio tu zicu ,svi su me ''belo'' gledali... Jer se uglavnom koristi zica od 0,8 mm . Kada sam posle nekog vremena dosao do kotura zice i krenuo da varim,to nije licilo ni na sta.. Dolazili su razno-razni nazovi majstori koji su kao nesto znali,ali niko nije mogao da mi kaze da sa zicom debljine 1,2 mm ne moze da se uspostavi stabilan luk. Sve probleme sam resio kada sam dosao do foruma i odgovora ove gospode koju sam gore naveo. Ovim putem im se zahvaljujem i ponovo savetujem svima da se dobro raspitaju pre bilo kakve kupovine. :bye2
.Trebalo bi da se procitaju odgovori gos.DRAGANABG,WELDING-a ,ZORANA i drugih koji jako dobro poznaju oblast,2
Krug stručnjaka iz oblasti zavarivanja koji su spremni da svoje znanje nesebično podele sa drugima je jako mali ,pa i još manji kada kažem da su dvojica od ove trojice jedan te isti čovek a ovaj treći se već odavno ne oglašava(navodno napustio ove prostore) :hh :bye2
pozdrav
Nazovi ga kako hoces,al' ga je salio za sve pare.