Interesuje me iskustvo sa izradom HHO generatora koji se koriste za smanjenje potrošnje benzina u autima. Sobzirom na sve ove krize, možda bi ova tema, ako se dobro razradi na forumu mogla dobro poslužiti svima nama.
Auto na vodu - HHO
Super, neka se i ovdje malo raspravlja o ovoj temi, ali se nadam da će biti više onih koji se razumiju u hemiju, kvantnu fiziku i jednim djelom u mehaniku, kao i da dobro vladaju sa tim nestašnim plinom. Rado ću podjeliti sa svima svoje iskustvo jer u zadnjih mjesec dana sam se počeo baviti ovim problemom i sastavio sam svoj prvi generator ali ga jos uvijek nisam isprobao na autu ali namjeravam ovih dana.
Sva teorija baš i nije tako lako izvodljiva praktično jer ima tu dosta sitnica na koje se naiđe a nikako ih otkloniti (ili se možda i ne usudim zbog da nebi bilo boom).
Mogu Vam samo reći da je najvća sreća kad se dođe do vlastitog otkrića, da se ta priča pretvori u djelo.
Volio bih kad bi se neko javio ko ima iskustva sa ugradnjom da podijeli svoje iskustvo. Moja prva ćelija se sastoji od 11 ploča tj. -nnnn+nnnn- i mogu vam reći da radi na nekih 10 - 11 A i ne grije se uopće. Nakod mjesec dana googlanja i komentara i primjera što su neki napravili ja sam sve to pokušao ujediniti pazeći na aktivnu površinu i da što jednostavnije to napravim sa što manje ulaganja i uspio sam. Nisam još izmjerio količinu nastalog plina ali kad radim pa nemam baš vremena a tu je još i ostale svakidašnje obaveze, pa kad uhvatim vremena odem do garaže i malo se pozabavim ali je to sve navečer oko 9 ili 10.
Toliko sada od mene, nadam e da će biti još korisnih savjeta.
PS mnoge priče po forumima koje ćete naći nisu uopće istinite o tome jer mnogi koji ne znaju šta je ovo reći će da je to samo glupost.
Budimo aktivni, nemoj da spavamo...
Druze koje su ti dimenzije ploca, kako si ih busio, koliki je zazor izmedju njih?
dimenzije 100 x 100 a dihtung je 3.
gore sam stavio samo jednu rupu fi 8mm a dolje naizmjenično lijevo desno na svaku samo jednu rupicu od 4mm.
sad sam ga prikacio na napajanje od računara i radi predobro...
Drago mi je da se o temi počelo diskutovat. Mislim da svi imamo razloga da se zainteresujemo za ovo, razmjenimo iskustva i nađemo najracionalnije rješenje. Svako ko ima želju, malo alata i volje može svoj kućni buđet značajno povećat
Kod mene su dimenzije ploča 200 x 100 x 0.6 mm prokromski lim. Dihtung 3 mm.
Sve rupe su 8 mm. Spoj je - n n n + n n n - , tako da je napon po ploči 1.33 V što sam našao na nekom forumu kao najoptimalnije rješenje. Kratko priključen na neki stari akumulator vuče
oko 11A. Mislim da mjerenje nije tačno pošto nemam adekvatao napajanje (13V), koliko auto daje pri radu. Osim tog nemam dovoljno vremena da ga priključim duže vrijeme i mjerim istovremeno struju i zagrijavanje. Ova mjerenja su mi vrlo bitna i brzo ću to riješiti, a što se tiče količine plina nije mi bitno, ako bude malo radim dva pa spojim. Konstantno razmišljam o nekom ventilatoru za hlađenje pošto imam osjećaj da će se grijati. Možda mi dihtung nije dovoljne debljine, a neznam koji bi efekat bio sa većim razmakom između ploča?
Hvala bacam se u nabavku prohroma!
hmmm???
mora se paziti na veličinu aktivne površine. najbolji je inox 316L jer je otporan na sve vrste i kiselina i sve reakcije koje će se javiti i najizdržljiviji je
može se raditi i sa tanjim kao i ti ali zato ti se zagrijava. Moj je inox 316L (kojeg je teško naći barem kod mene ovdje) i debljina 1,5mm i uopće se ne grije sa ovom kombinacijom. Jučer mi je radio cijeli dan i nisam opazio zagrijavanje a temp nisam mjerio jer nisam imao čim ali na dodir je potpuno hladan kao i elektrolit.
auto kad radi ima napon od 13,8V i mora se paziti da napon po ćeliji bude oko 2V što je najoptimalnije za ove generatore iako na ovim već postojećim kombinacijama je oko 2,3V što može proći.
Ja ću u petak prikačit ga na auto golf2 benzin 1,3 pa ću ga malo testirati da vidim rezultate mada je to za kratko vrijeme nemoguće.
Kad sam stavljao jači elektrolit bilo je 15A ali isto nije bilo grijanja. Moram naglasiti da sam dihtung uzimao manji od poloče tj. 90mm, debljina 3mm i širina 4mm tako da oni krajevi koji su slobodni (naokolo po 5mm) ujedno služe kao i neka vrsta hladnjaka.
da ti odgovorim još za debljinu dihtunga: nemoj ići ispod 2mm ni preko 3mm
Ako nekog zanima,u Subotici postoji legalna firma (privatnik) koja se bavi proizvodnjom i ugradnjom kompletne opreme za voznju na H2O.
ja mislim da je ovo stranica ssm a ne ko ima gotovo...
Nisam imao nameru NIKOG da reklamiram vec da, eventualno, nekom pomognem ako ima problema kod gradnje sistema. Izgleada da ipak vazi ona izreka da "niko nije prorok u svom selu".
P.S. LICNO, ne znam tog privatnika niti me zanima ta vrsta dodatka na automobilu, vec sam slucajno prolazio tim delom grada i video da i takva firma i takav majstor postoji. Pa sam mislio da pomognem...
Kad je tamo, a ono medjutim...
Ma ok je svaka informacija je dobro dosla. Od kojeg materijala je dihtung da li gumeni ili bi moglo recimo od klingerita?
obavezno gumeni zbog nagrizanja istog...
evo potrudio sam se malo da vam predstavim kako sam ja napravio ploču i dimenzije kao i dihtung i kako sam ih redao...
kad budem imao vremena nacrtat ću i cijeli generator...
ako nekog zanima i u obliku googlesketchup dokument mogu okačiti pa da vidi kako to izgled au 3D...
PS. napravio sam novi upload slika i još neke dodao jer nisam bio dobro postavio dimenzije (greške u crtanju jer nisam baš vješt u ovom programići)
HHO je jako primamljiva teorija. Medjutim u praksi to ne funkcionise. Par meseci sam potrosio na sistem zvani HHO i rezultata nije bilo. Problem je zato sto se jako mala kolicina gasa stvara na tim strujama. Motor te 2 litre gasa koje se stvore u jednom minutu proguta samo u jednom taktu rada. Desavaju se blage promene u radu motora kada se ugradi u nekog rastelovanog dizelasa pa se tu i moze zabeleziti blaga usteda..
Ja sam dodavao i raznu elektroniku koja vara MAF / MAP senzore ali verujte mi ne moze se postici zeljeni efekat ovako u kucnoj radinosti.
Ovo ne znaci da ja pokusavam nekoga da odvratim od namere da pokusa, vec da se ne trosi vreme, novac i zivci..
evo za početak adresa gde ni se moglo pročitati ponešto korisno,
http://www.freeforum101.com/todorponoran/index.php?mforum=todorponoran
tu je još jedan interesantan link
http://www.ivonazivkovic.net/AUTOMOBIL-NA-VODU.html
U ovom linku obratite pažnju na Stenlija Majera i "MOĆNA REZONANTNA ELEKTROLIZA?"...
Dali jee čovek zaista došao do nekakvog korisnog otkrića?
Pozdrav.
hvala na ovim odgovorima koji su na svom mjestu svakako...
Imam HHO ubacen u auto. Radi se o Daewoo Lanosu 1998 god.
Znam da ima mnogo onih koji ne veruju i koji su skeptici od same pomisli na HHO
Moj auto ima udradjen i auto gas. Testiranjem su dobijeni sledeci rezultati:
Benzin 9.2 l / 100km prosecna potrosnja
Benzin + HHO 7.9 l / 100 km
Auto gas pri 120 km/h 9.5l / 100km
Auto gas + HHO pri 120 km 8.1 / 100km
Auto gas + HHO pri 80-90 km 6.0 / 100km
Toliko ja Hvala
Prvo od"auta na vodu"nema ništa,možda bi se to trebalo drugačije preformulisati
Sve su prilike da je priča oko HHO generatora preuveličana,gledao sam po internetu razne textove,rasparve,video klipove i tako
ali me jedna stvar zanima,koliko je skraćen vijek trajanja alternatora-akumulatora i da li je skraćen zbog velikog oprerećenja
i kako se ponaša ta"skalamerija"kada je vani zima,kada je ispod nule:??
Pozdrav
slabo se razumem u popravku i u same automobile, ali ja sam nacuo od nekih mehanicara da taj detalj na kolima nije dobar za motor. kazu da posle ,recimo, 2- 3 godine motor propada... ta stvar jos nije proverena, jer to cak ni jedna fabrika ne ugradjuje. ali naravno zbog toga je i otvorena tema. zanima i mene misljenje drugih ljudi - da uradimo to ako stvarno valja!!!
http://www.youtube.com/watch?v=uUjbFgN1O5Q pogledajte zanimljivo
Majstor Ale situacija je sledeca: Vi kao "Majstor" ne mozete da kazete "Skalamerija" nego "Sklop". Da li mrzne ? Da. Mrzne na minusu. Zar je to nesto cudno? Ove zime nekih 2-3 nedelje je zamrzlo bar kod mene jer nisam namerno hteo da ispustim tecnost koja se nalazi u uredjaju ili "Skalameriji".
Drugo: Opterecenje na akumulator "uslovno" ne postoji, Opterecuje se alternator. Akumulator se neprestano prazni i puni alternatorom a "Skalamerija" je podesena da trosi 14.5 A ,a Vi kao Majstor bi opet trebalo da znate da malo bolji audio uredjaj trosi i vise, ili ventilator hladnjaka recimo trosi do 30A. Bio sam kod svog elektricara, i njegove reci su sledece citiram:"Alternator ne oseca ovaj tvoj uredjaj." a da napomenem da je tada za probu generator postavljen da radi na 35A.
Ako ima nekih pitanja slobodno pitajte ono sto mogu da pomognem tu sam.
A evo i slicica da neko ne misli da pricam ti pricu. Jer ima puno njih koji i dalje ne zele da ukapiraju da to radi.
Zamolio bi go4red malo podataka o motoru i potrošnji
Ventilator hladnjaka NE TROSI 30 ampera: 30 A x 12 v = 360 W. Malo mnogo. Ne malo, nego malo vise nego mnogo. Trosi(kod prosecnih kola) 5-10 A. Sto se tice opterecenja na alternatoru... Kod dobrog alternatora se ne oseca. Ali radi u rezimu veceg opterecenja nego normalno. Automatski se vise i greje. Normalno, sve zavisi i od nominalnog strujnog opterecenja za koji je projektovan dati alternator. Nije dobro da je alternator npr. projektovan za 35 A a da stalno radi sa potrosnjom od 25 ampera za HHO uredjaj. Postoje i drugi potrosaci u kolima. Medju njima je i akumulator. Ako je alternator vise opterecen nego sto bi trebalo ili radi na granici, akumulator dobija slabije punjenje, kako strujno tako i naponsko, i eto drugog problema. Za kratko vreme stradace akumulator! Zato, sve mora da bude izbalansirano u motoru sto se tice elektro potrosaca. Video sam svojim ocima pre dve godine da je jadni alternator bio toliko opterecen da je kais cvileo a alternator imao temperaturu kucista od 80 stepeni!!! A ta osoba je posto-poto htela da ima ugradjen uredjaj za voznju na vodu. Uskoro mu je i bio stradao alternator. Skuplja dara nego mera!!!
Prilikom projektovanja automobila i njegovih sklopova strogo se vodi računa o kapacitetima uredjaja i tu se ne rasipa sa rezervama, tako da svako dodavanje novih uredjaja koji nisu fabrički već predvidjeni predstavlja priličan rizik po vek trajanja delova i sklopova koji će biti dodatno neplanski opterećeni.Na primer niko se ozbiljno nije bavio problemom koliko zagujemo okolinu pošto smo naterani da i danju uključujemo svetla na vozilima.Čim se uključe potrošači, klima itd. treba dodati gas da motor može da savlada dodatna opterećenja, što automatski znači povećanju potrošnju goriva, a samim tim je i veća emisija štetnih gasova.No, valjda će neko, jednog dana, početi i time da bavi.
Prvo ja mogu pisati šta ja hoću,drugo,skalamerija je pod navodnicima,malo pismenosti neće da škodi
i treće moj nick majstor si stavio pod navodnike a to je uvreda za mene.
Majstor Ale
Ta mante se ljudi svadjanja, nije vredno toga.
Odlično i sa argumentima,
Pozz
Mora se nekada malo i na ovaj način komunicirati,
Poštovanje Zvukoljube
Benzin 9.2 l / 100km prosecna potrosnja
Benzin + HHO 7.9 l / 100 km
Auto gas pri 120 km/h 9.5l / 100km
Auto gas + HHO pri 120 km 8.1 / 100km
Auto gas + HHO pri 80-90 km 6.0 / 100km
Vec sam napisao u predhodnom postu
Motor je 1.4 auto je Daewoo Lanos SE 1998 god
Benzin 9.2 l / 100km prosecna potrosnja
Benzin + HHO 7.9 l / 100 km
Auto gas pri 120 km/h 9.5l / 100km
Auto gas + HHO pri 120 km 8.1 / 100km
Auto gas + HHO pri 80-90 km 6.0 / 100km
Vec sam napisao u predhodnom postu
Motor je 1.4 auto je Daewoo Lanos SE 1998 god
I da se izvinim Majstoru koji se nasao uvredjen nije mi bila namera nikog da uvredim
Da di se bolje razumjeli evi i šema