Hvala na savetu, ali radije ću sačekati mišljenje još nekoga sa ovog foruma.
PS. Niko se nije naučen rodio!
TA peći - najčešća pitanja
To je tacno. Zato se i uci skola. A ne na forumima
Sa strujom.se ne igra. Jednom se gresi.
Ali ne verujem da ce Vam iko skolovan odgovoriti kad vi imate dve faze u monofaznoj uticnici i kad je kod Vas nemoguce da nestane nula !
Glupo je vise raspravljati. Nije ni mesto a ni tema.
Srecno !!!
U redu, pošto ne volim da ostajem dužan nikome evo: premostio sam dve faze sa jednom jednom koja izlazi iz ZIDA na keramickim klemama u samoj peći.Tako da jedna faza napaja tri grejaca od po 1333w.Ne znam sta tu nije jasno i pogresno. Imam nekoliko tinjalica na peci koje inace ne bi radile pri odsustvu nule! I još nešto, imam 19 godina, diplomu elektro energetike i puno želje da naučim praktičnu problematiku za koju mi se u školi, na žalost nije ukazala prilika.
Veliki pozdrav i sve najbolje.
Posto ni ja ne ostajem nikom duzan.
Trebate prvo da znate sta pisete.
To nema veze sa praksom.
Napisali ste "premostio dve faze"
To ne sme da napise elektrotehnicar energetike koji ima diplomu !!!
I stvarno ne dosta raspravke.
Ovako, pokusacu da objasnim neke stvari ali sva odgovornost je na tebe, cenim tvoju volju, ali poddrzavam korisnika djokicv da sa strujom nema igre, ja sam imao srece da sam preziveo dva puta da me struja drmne, pa evo me danas skrabam ovde, ali nisu svi te srece. Pec nije za bacanje, iskreno ja se kunem u cerovke, dok moja druga elind pec je isto reparirana tako da su samo cigle originalne pa ni nju ne dam, to su potrosne materijale pa ni sa drugom peckom niko ne garantuje da ce duze trajati grejaci ili termostat. e sad, stelovanje je pipav posao, treba imati osecaj na rukama, u glavnom se moze spasiti stari ali treba dosta zivaca. Sve se radi bez napona, sa iskljucenom pec iz zida. Ja sam tako spasio goreopisanog, ali prvo treba ga razraditi da se lakse okrece jer dzaba stelovanje kad uzrok rastelovanja nije otklonjen. Spic klestama sam drzao onaj sraf oko osovine, dok sam kombinirkama okretao levo desno osovinu, nekoliko desetinak puta. Zatim sam kanuo malo ulja za sivace masine koje je dosta retko, (nikako ne koristiti ulje za jelo jer se to kasnije jos vise stvrdne i zamasti) dve kapi su dovoljne izmedju osovine i srafa i nastavio pomeranje dok se nije razradila osovina. Zatim istim spic klestama okretao sraf te na jednoj strani te na drugoj, malo po malo, sve dok ne pogodim poziciju i dok ne pocne da klikce malo nakon pomeranja sa nultog polozaja. Opisani sraf cete prepoznati po dva zljeba sa jedne i druge strane. Nakon sto sam razradio osovinu i nastelovao sraf kako treba kanuo sam malo laka za nokte izmedju srafa i kucista termostata, da zapekne i da se ne pomeri drugi put, to mu dodje kao plomba. Ovo izvoditi sa skinutom sondom iz peci, dakle sonda napolje, da bi se dobila pozicija nule sa hladnom peckom. Stelovanja pojedinih kontakta izvodi se na tri mala srafa sa prednje strane termostata, ispod osovine, obicno su prekriveni platnenom trakom. Prvo utvrditi koji kontakt kasni ili rani. Pa njegov sraf pomeriti na jednu stranu i probati kako ce kliknuti, i tako dok ga ne usaglasite sa ostala dva kontakta. Unimer je tu dosta od pomoci i ne pokusavaj da ispitujes pod naponom. Druga opcija vam je novi termostat. Od mene toliko
Treba mi pomoć,, imam tea pec mk 3,5 kw,, imao sam problem sa ventilatorima postali su bucni,, skinuo sam ih, ocistio,povezao,, i kada sam upalio pec da duva samo je sevnulo iznad desnog ventilatora i culo se cak,, mislio sam da je crko ventilator, medjutim on okrece, ali pec greje samo gornju ploču tj. Ona je vrela a ostalo je hladno,, pec se trenutno puni 15 sati i samo je gornji deo vreo a stavljeni su novi grejaci i nova izolacija
Na osnovu ovoga napisanog tesko moze da se utvrdi sta je. Najverovatnije Vam je izgoreo neki grejac, a to sto je sevnulo je dokaz da ste negde napravili kratak spoj.
A nesto sto mi je zapalo za oko, sa ventilatorima i iznad desnog, ste napisali. TA pec MK 3.5kw i treba da ima samo desni ventilator i samo jedan. Ona nema usmerivace vazduha za levi ventilator, to imaju vece peci 4-6kw.
Ako je i trofazni prikljucak, mozda je izbacio osigurac jedne ili dve faze? AKo se ne snalazite sa strujom, bezbednije je pozvati elektricara, kupiti termostat, grejac kabal, a neko drugi da ga zameni...
Izvini Nitro,
kome je ovaj odgovor ???
Imam problem ta pec cer 6 kw
promenio sam tri radna termostata i pec radi nekoliko sati i odmah izbaci sigurnosni termostat
majstor je mislio da je problem u kvalitetu termostata posto kod nas na trzistu ima samo kineski i madjarski ja lico mislim da je neka glupost u pitanju
ako ima neko sa slinim iskustvom molio bih ga za pomoc,hvala
Pa mozda je problem do sigurnosnog termostata ???
Koji je termostat u pitanju, da li su temperature usaglasene ?
Mozda je propala vuna na TA peci !!!
Vuna je nova termostat radni je madjarski
kako se usaglasava temp izmedju radnog i sigurnosnog termostata i da li je vazno gde koja sonda ide kod mene je sonda sigurnosnog bila u gornjoj zoni a u donjoj zoni sonda radnog da li to tako treba
Koja vuna je stavljena ?
sada neznam tacno da Vam kazem moram da vidim jel vazno koja sonda gde ide
Najvaznije je koju ste vunu stavili !!!
Po mom misljenju stradao vam je sigurnosni. Koliko sam shvatio vi imate jos onaj stari tip sigurnosnog sa sondom, takve koliko znam nema vise u proizvodnji, nego samo ove crne sto se srafe na lim. Ukoliko je taj stari sigurnosni, vuna nema veze jer da je radni ispravan on bi iskljucio pre sigurnosnog zbog lose vune jer ce se sonda zagrejati vise, samo se pec ne bi napunila, a davala bi znakove kao da je puna. a ovako iskljucuje sigurnosni na nizu temperaturu a pec nije puna. Kod vecina cerovke sonde idu zajedno i od radnog i od sigurnosnog, u jedno mesto. Ako ste ipak stavili taj nalegajuci sigurnosni termostat bez sonde onda moguce je da je do vune, ili nije taj bas predvidjen za cerovke jer razvija vecu temperaturu blizu grejaca na limu.
Ta peci Cer odnosno sigurnosni i radni termostat mere kapilarnom sondom temperaturu na spoljnjem delu vune peci. Ako je stavio neku gradjevinsku vunu, sto verovatno jeste, kojoj je toplotna provodljivost znatno niza, temperatura pre stigne do sonde nego da ugreje ciglu i sigurnosni iskace.
Zasto mu ne iskljuci radni moze da bude bas to da je stavio sondu tamo negde gore dole gde on prica pa ne registruju iste temperature. A ima i to sto je stavio taj Madjarski termostat. Bolje je kupiti stari sigmin a li sa odgovarajucom temperaturom za Cer.
Kod bilo koje peci gde su oba termostata kapilarna, sonde radnog i sigurnosnog termostata stoje jedna pored druge, i mere temperaturu na mestu gde je projektovano da mere. Pa je tako kod cerovke radni termostat 300 stepeni sto znaci da je sigurnosni min300 a obicno bas toliko jer je radni do 300.
Bimetalski sigurnosni termostati su uglavnom 130 stepeni i predvidjeni su za MK peci. Takodje mere temperaturu sa spoljnje strane vune i ne preko lima. Lim je izbusen bas gde dolazi termostat. Tako da kod cerovke on ne pije vode, bas zbog neusaglasene temperature.
Sto se tice Madjarskog termostata, taj je sad kod vas najblizi Madjarskoj, a proizveden je u kini i nikakvog je kvaliteta.
Neka covek prvo odgovori koju je vunu stavio, da bi eliminisali najbitniji faktor toplotne provodljivosti i neka stavi obe sonde na isto mesto predvidjeno za njih. Na prednjoj strani spoljnje strane vune.
Pozdrav svima,
Kupio sam ta pec Cer 6kw,dobio sam je rastavljenu i slike od demontaze.Slozio sam cigle i grejace ,povezao struju i sve radi.
Greje dobro ali imam problem sa izduvavanjem vazduha.Kada ukljucim ventilator topao vazduh ide na gore.
Uopste mi nije jasno sta nije u redu,kada stavim ruku ispred resetke do nekih 10cm se oseca topao vazduh ali zato kad stanem ispred peci osetim strujanje toplog vazduha na vise od 1m.
Totalno cudan problem,pokusao sam da nadjem slican problem pretragom na netu ali bez uspeha.
Da li je moguce da sam prilikom montaze nesto pomerio ili zacepio pa vazduh ne ide kroz usmerivac kako treba?
A gde izlazi vazduh na gore ?
Imam osecaj kao da izlazi kroz prednji lim vise nego kroz usmerivac,ne znam tacno da objasnim kad stanem ispred peci vazduh mi duva u lice .
Moguce da sam nesto pogresno postavio ili prvim redom cigli blokirao nesto.Izgleda da cu morati da je rastavim ponovo...
Interesuje me da li je neko od vas koji se grejete sa TA pećima, probao da ubaci neki lim između
cigli i izolacije trajno. Hteo bih da što bolje odvojim vunu od cigli. Interesuje me i da li neko zna
koju temperaturu dostižu cigle kada se zagreju na strani prema izolaciji.
hteo jesam al probao nisam, sto zbog muke sto zbog novca, ali pogledaj slike sa prvog posta, to je slikovito prikazano od 34 do 39 slike. slike su sa nekog daljeg posta ali eto izlaze i u prvom, ne secam se na koju stranu je to pisano ali secam se da se covek hvalio, zamenio vunu i oblozio je sa aluminiumskog lima. eto vidi kako izgleda pa pokusaj i sam. inace veoma stare AEG peci su zapravo po tom principu radjene, stavljen lim izmedju vune i cigle, ali one i ne mogu drugacije raditi jer su cigle takve da vazduh prolazi izmedju cigle i lima, i lima mora biti jer bi letela vuna na sve strane.
To što je čovek uradio na slikama 34-39 je čista glupost, jer je unutrašnju toplotu limom preneo na spoljnu oplatu i time poremetio temperaturnu stabilnost peći.
Ugrozio je pored same peći i njene instalacije i svoju bezbednost.
Temperature unutar TA peći idu preko 600°C i zbog toga joj je cela unutrašnjost od termootpornih materijala - keramike, šamota i magnezitnih cigli izolovanih kamenom vunom, pa tek onda spoljašnjim limom.
Nisam siguran da li bi lim izdržao tolike temperature u dužem vremenskom periodu i zbog toga se ne bih igrao sa tim!
Koja je matematika oblaganja vune limom ???
A uz to jos novom zamenjenom vunom.
Mislite da ste Vi bolji strucnjaci od konstruktora TA peci???
Da je potrebno i ekonomski isplativo a i odrzivo na temperaturi od 850 stepeni verujem da bi taj ceo tim strucnajak koji su napravili TA pec ubacio i taj lim.
Raspravljamo o glupostima o kojima samo mi balkanci raspravljamo. Kod nas je siporeks blok kancerogen i ljudi koji zive u takvim kucama umiru od raka, takodje nam je vuna kancerogena i od prasine iz Ta peci se umire, a isti ti koji drzer slovo gluposti, puse npr duvan kupljen na pijaci koji je prskan ko zna kakvim preparatima da ne bi izgoreo na suncu ili da ne bi istruleo od kise !!! Tu nema nijedne kancerogene materije osim sto ih u samom duvanu bez primesa pesticida ima par stotina hiljada !!!
Strasno kakvim se glupostima mi zanosimo.
Ako imate keramicki lim koji moze da izdrzi 850 stepeni oblozite vunu.
A mikslim da bi pametnije bilo da pre svake sezone odvijete desetak srafa i usisate i ocistite prasinu koja se nagomilala na peci iz vazduha, a ne od njene vune.
Veoma cesto me ljudi zovu jer im se ventilator ne okrece, a kad dodjem tamo zateknem peci koje nisu usisane nikada a kupljene su od 1972 do 1981 AEG-Mk ili od 1981 do devedesetih godina Mk. Pa ne moze ni da se okrece kAda je pec puna prasine, miseva, paucine, sitnih para, kafe i sl
Isto vazi i za ovaj lim. sto se taj ne pohvali sada, sto ne otvori da pokaze sta je ostalo od lima.
Uostalom, vuna se nalazi izmedju lima i cigli. Nema dodira sa vazduhom, osim onih par milimetara fugni gde se cigle spajaju. Ako ce tih par milimetara da Vas ubije, kupite samotno brasno i vodu i zalepite cigle. Ali mislimda cete morati da ih lepite svake godine jer ce i samot pucati na toj temperaturi, tu temperaturu mogu izdrzati samo te cigle koje su unutra i koje su napravljene od magnezijuma a ne kako balkanci kazu SAMOTNE.
Zamolio bih lika koji je oblozio vunu da otvori pec i pokaze sta se desilo sa njegovim izumom.
Što se tiče stručnosti, ja tebe nisam vređao tako da ne znam ko tebi daje pravo da to radiš meni. Možda sam ja bolji stručnjak od konstruktora peći. To ti stvarno nemaš pojma. Možda konstruktori peći nisu hteli da povećavaju cenu sa unutašnjim limom, šta misliš o tome.
Do sedamdeset i neke u pećima je bilo azbesta, te peći i danas duvaju po Srbiji.
Vidiš, pre svake sezone ja skidam ventilatore i perem im radna kola. Podmazivanje ide normalno, i zamena ako treba ležajeva. Ako bi joj svake sezone otvarao poklopac i usisavao između cigli vuna bi se strošila za tri godine.
A ti si valjda video dole u izduvnom delu uvek po neku nit vune, ako si toliki stručnjak.
Ja sam gornju izolaciju zamotao u stakleno tkanje i manje se osipa, ali to ne može između keramike i cigli. Neće moći ni aluminijum koji bi se na 600-700 C počeo da topi. Najbolje bi odradio posao tanak prohrom. Sa 0,5 mm cena bi bila ispod 60 evra po peći.
Ja ne pušim i to ti možeš sebi da pričaš da je pušenje štetno. A ako ne misliš da prašina od izolacione vune ne smeta, onda se stvarno zanosiš glupostima, kako bi ti rekao.
Inače, ja sam privatnik već dosta godina i bavio sam se između ostalog i raznoraznim konstrukcijama ozbiljnih mašina. Recimo hidro presa od 50 do 200 T, inkubatora, generatora pare, sušilica za pesak kapaciteta od nekoliko tona na sat. Mašine za automatsko poprečno i uzdužno varenje prohromskih bojlera i td.
Izradom raznorazne elekronike za kontrole procesa i gomile raznoraznih čudnih stvari. Glupo bi biolo da se dalje hvalim ovde.
Da ti ne bi rekao da lažem, možeš da dođeš kod mene ako si u Bg kada god hoćeš.
Znači, molim za malo ljubaznosti i korektnosti, nemoj odmah da cimaš Balkan, ako ti sam nešto ne znaš.
Našao sam slike koje ste mi preporučili da pogledam. To rešenje stvarno nije dobro. Povezivanje sa oplatom ne sme da se ostvari.
Moja ideja je da se ubace dva bočna lima u obliku П slova, a da dugački prednji i zadnji ne budu uopšte savijeni. I poklopac bi samo sa dve uže strane bio savijen. I nigde ne sme da ima dodira sa spoljnim delom peći.
Nisam dobio odgovor do koliko stepeni se penje temperatura po obodu keramike. Na kraju ću morati da ubacim sondu da izmerim temperaturu, ali to na proleće.
Ni ja Vas nisam vredjao ali se ovde raspravlja o glupostima. Konstruktori peci su veoma detaljno odradili posao, ako samo stavite na vagu AEG pec koju su konstruisali strucnjaci videcete koliko su strucniji od strucnjaka iz Magnohroma koju su istu samo preradili.
Tvrdim da ni vi koji ste privatnik i koji ste radili sa ozbiljnjim masinama niste strucniji od tima inzinjera koji su izmilslili Ta pec u Nemackoj.
Gde to u pecima ima azbesta ? Posto zivite u BGDu ne znam kakvo je stanje tamo, ali u centralnoj Srbiji se iz azbesta pije voda, glavni vodovodi su od azbestnih cevi.
Svaka cast ako sve to radite, onda znate da je nepoptrebno dodavati gluposti na vecizmisljene masine.
Mozda ne znam da napravim presu, ali ao bi pogledao neku ili neki nacrt naucio bih. A TA peci znam u prste. Ako pec nije razidavana nijedna nit odvune se ne moze pojaviti na usmerivacima vazduha.
Sto se tive temperature, odgovoreno vam je, citate ono sto vam odgovara i kako vam odgovara a ne citate ono sto je napisano.
Temperature cigle se podizu do 850stepeni u jezgru, zbog materijala od kojih je cigla napravljena ta temperatura je skoro ista i na obodima. A jamo Balkanski, preko 700 stepeni ima sigurno tamo gde vas interesuje kolika je.
Toliko od nestrucnog lica koje ne zna, a vi podatak proverite.
Postoje dve vrste ljudi: oni koji svojim pogledom mogu da vide iza brda i oni čiji pogled doseže samo do svog dvorišta.
Ljudi koji gledaju samo blizino nemaju tu percepciju da svojim idejama kreiraju nove proizvode ili poboljšavaju svoje
okruženje. Oni koji gledaju u daljinu sve vide drugačijim očima od onih prvih i oni uvek žele i vide nove bolje proizvode.
Oni su ustvari motor koji vuče napred društvo. Inventivnost stvara progres!
Često sam u životu viđao gluposti na zapadnim proizvodima, i često su to naši ljudi modifikovali. To što je nešto napravio
Švaba ne garantuje da je to najbolje na svetu. Kako je bilo sa Folcvagenom, biće da su Nemci debelo zabrljali. i to namerno!
A što se azbesta tiče, recimo ovde se može pročitati o tome: https://www.heizungsfinder.de/elektroheizung/nachtspeicherheizung/asbest...
Молим вас вратите се теми, флоскуле о овоме или ономе неће допринети ономе што тема подразумева.
Taj odgovor Vam je savet, na osnovu onoga sto pricate o "struji".
Vasa odluka.