Moguce da je na tom osiguracu jos neki jaci potrosac i da je onda to napravilo opterecenje i da je zato nulti vod stradao.
TA peći - najčešća pitanja
Uzrok paljenja kleme, ili topljenja moze biti skoro sa stopostotnom sigurnoscu samo los kontakt. Da je bilo kakav kratak spoj, iskocio bi osigurac, ovako prelo loseg spoja pocinje da se grije to mjesto i kako se vise grije, sve veci otpor pravi i samim tim se i vise grije, onda ili izgori dio kabla, stopica, klema ili vec mjesto spoja. Nije to nista strasno, desava se da iako spoj izgleda da je dobar negdje nije kako valja, zamijenis kleme i idemo dalje...Kad se radi sa stopicama jako je bitno stegnuti stopice i kabal kako valja, kombinirkama i slicnim klijestima oce to da ne bude kako valja, zato sluze klijesta za stopice ili buksne, i ona saviju krilca oko kabla kako valja. Mada ja praktikujem svuda gje je moguce da lemim kablove za stopice, mnogo bolja varijanta i nema sanse da ne uhvati kako valja.Naravno, lem ne moze na spoj sa grijacima, ali moze svuda drugo.
Bitno je i da stopica dobro i tvrdo nalijeze na muski dio, obicno se one losijek gvaliteta lako razlokaju pa izgube kontakt na samom spoju sa termostatom ili vec gdje se kace. Kroz luster kleme ja praktikujem bar provlacenje kabla i stezanje sa oba srafa, manja je sansa da dodje do loseg spoja, ili ako mogu cak kablove provuci i upresti zajedno onda preko toga luster klema da ih drzi spojenim.
Čudno mi je takođe i to što su original žice u peći vidno tanje od ovih koje sam postavio (moje su 2.5mm),možda samo deluju tanje zbog tanje izolacije.
Pa mi obicno uvijek predimenzionisemo sve po principu, valja se,, . Za recimo 1.5mm kabal dozvoljena trajna struja je 20A ili 4,4KW tako da ljudi koji se bave proracunima prilagode instalaciju potrosacima. Uvijek su problem spojevi i kontakti, jer kabal kao kabal dok nije ostecen vrlo tesko ce da se osteti sam od sebe ili od struje. I da ga preopteretis za 20% on ce da se grije ali prezivjece...ali problem su uvijek uticnice, konektori, buksne, spojevi...oni stradaju.
BOSSKE slažem se, mi uvek "za svaki slučaj, neće da škodi".
Glavobolje mi stvara i Cer 6kw,radi fino, greje, puni, bez problema, jedino radni termostat je uvek na 1 kad okrećes točkić, iako je peć puna i dosta topla. Sonde radnog i sigurnosnog su priljubljene jedna uz drugu i tako upadaju izmedju prvog i drugog sloja vune na prednjem limu. Kapilara je lepo savijena fabrički takoreći, ne vidim da je prekinuta, sonde su do kraja tu nema greške jer su fiksirane za lim koji se onda ugura u ležište pa obe dodju maltene na istom mestu. I nikako da provalim u čemu je problem.
Ako se ne varam kod njih je termostat na 120 stepeni, i jako je nepraktican, tj njegov polozaj, pogotovo kad se promijeni fabricka izolacija ili se preslaze pec pa ti termostati jako cesto brljave. Ja sam praktikovao da ih ubacim u gornji sloj izolacije horizontalno, obicno na polovinu ili donju trecinu, e sad jedino sto se mora par puta probati da se napuni pec dok se ne vidi koji je polozaj odgovarajuci, tj koliko duboko termostat treba postaviti u izolaciju. Vrlo cesto se desava da na svom mjestu u gornjem desnom uglu prednjeg lima na kom se nalazi njegova cjevcica , ne dobija pravilne informacije i pec se maltene zapali, a on jos ne izbacuje. Kod cera je sigurnosni termostat fabricki na samom bocnom limu, i nema sondu. Moguce je da je mijenjan termostat i da je ubacen od drugih TA peci koji gase na 350 i slicno stepeni, pa zato ne ide preko 1 kad je zagrijana pec.
A ukoliko je stalno na 1, moguce je da je negdje doslo do zapusenja termostata, jer unutra je gas, i u prekidacu je obicni metalni mjehur koji fizicki gura prekidace od faza. Ako je stalno na 1 a pec puna ili prazna, onda on nije ispravan.
Ili je neodgovarajuci ili je neispravan. nema trece...
Mislim da je ipak ovo prvo, da nema tačno merenje. Peć se sada gasi na 2,a vrela je, dakle postoji pomak u očitavanju temperature. Probaću tvoj predlog, da premestim sondu.
Jedno pitanje vezano za grejanje za TA peć
Peć punim isključivo nocu i isključuje se ujutru u 8 kada prestaje jeftina struja. Tada bude vrela, ali već oko 14h je mlaka i moram da je ukljucim da izduvava, da bi negde oko 20h postala skoro hladna.
Iz takvog mog iskustva sa TA peći ne mogu da kažem da je ekonomična, jer mi u stanu nije toplo sem kada peć izduvava dok se ne ohladi.
Da li je možda rešenje da je ostavim da se puni recimo do 12h pre pode, da bi što duže bila topla i mogla kasnije što duže da izduvava topao vazduh?
Hvala
Možeš da je dopunjavaš kad god hoćeš, njoj ne smeta ali će škoditi računu za struju.
Ako konkretna peć ne može da podmiri dnevno grejanje svojom akumulacijom onda je premala za taj prostor. Rešenja su bolja izolacija ili veća peć.
Hvala na odgovoru
Imam peć od 3kW, za prostoriju od 30m2, ne znam da li je to dovoljno?
Није довољно, поготову ако је лоша термоизолација и ако прозори и врата не дихтују како треба. Ја сам загревао исту површину са 3.5 kW па је било једва довољно.
Grejao sam oko 35m2 sa TA peckom 2kw. Bez izolacije u podu, samo laminat, zid 5cm stiropor, plafon gips i 5 ili 10cm staklene vune. Novi vakum drveni prozori koji pomalo produvavaju. Nije bilo one varijante da se puni na jeftinu vec pec je morala stalno da radi kada je napolju hladno.
Sada drugu sezonu u drugoj novoj kuci grejem 175m2. Cigla i po zid sa 20cm stiropora, plafon 40cm staklene vune, pod 12cm stirodura, troslojni PVC prozori. Coklu sam tek proslu zimu izolovao ali nisam primetio nikakve razlike u racunima (naglasavam jer sam ovde procitao da ne vredi izolacija ako nije cokla izolovana itd..) . Nisam stigao da se raspitam i pripremim za pec na pelet pa sam na brzinu ugradio neki stari elektricni kotao snage 6kw sa jednim pokvarenim grejacem. To znaci da nisam mogao imati preko 4kw. U januaru ove godine sam potrosio malo manje od 2100kwh na posebnom brojilu koji koristim samo za grejanje, sto mu dodje u proseku oko 2.8kw na sat. Na kraju sam video da zbog dobre izolacije ne vredi da kupujem pec na pelet jer necu ni za 5 godina ustedeti 2500e i necu imati komfor jer moram da se bakcem sa peletom i pepelom.
Poenta price je da ti niko ne moze reci ni da li je dovoljno niti da nije dovoljno ako ne zna da li je to upitanju stan koji ima i gore i dole i sa tri strane komsije. Ako je kuca mozda imas super izolaciju, a mozda nemas nikakvu. Mozda zivis na primorju, a mozda u Sjenici. Mozda volis 18 stepeni u kuci, a mozda volis 25. Mozda volis da ti je ceo dan otvoren prozor na kant, a mozda volis samo ujutro malo da provetris. Moze biti i previse 3.5kw, a moze 10kw da bude malo.
Cigla i po zid sa 20cm stiropora, plafon 40cm staklene vune, pod 12cm stirodura...
Hajde da i ja upitam iskusnije i one koji se vec greju ili su se grejali na TA pec sta ciniti u mojoj situaciji.
Naime prostorija je 3 x 3.8m znaci nekih oko 12 kvadrata. Do sada uvek je grejanje bilo na drva i za zimu je bilo potrebno od 5-6 kubika zavisi kakva je zima i naravno uz dobar sporet grejanje je bilo fantasticno jer prostorija nije velika.
Naime kuca nije izolovana ( po plafonu je pobacana neka staklena vuna pre 15 godina ), stolarija je stara drvena, u prostoriji ima jedan drveni prozor i drvena vrata, spoljna zida su dva, jedan se granici sa drugom sobom a jedan sa hodnikom, ispod je podrum koji je delimicno ukopan u zemlju, iznad nema nista krov..
E sada 5 kubika drva ove godine je 45e za kubik znaci nekih 26000 din, sa struganjem skoro 30000 din.
Nesto racunam TA pec od 3 kW, da se puni nocu po 8 sati to je 24 kW svaki dan, x 30 dana = 720 kW a cena u plavoj nizoj tarifi je 2.3 din i sve to x nekih 7 meseci izadje ugrubo 1656 x 7 = 11600 din.
Naravno ovo je sve teorija i na papiru. E sada veliko je pitanje kako ce da se ogreje to prvo a drugo da li je ovo izvodljivo uopste da se pec puni 8 sati kada je jeftinija struja i da ceo dan dobro drzi toplotu i lepo greje da bi opet u noc kada je jeftinija struja isla na punjenje, da ne mora u dan da se dopunjuje itd.
Mislim da ce ovo biti jako tesko pogotovo kada bude hladno napolju, zato me zanimaju vasa iskustva i saveti vezani za moju situaciju ?
p.s. Naravno pec bih morao da kupim posto je nemam, ali nije bitno ako je ovo valjana metoda sluzila bi godinama i otplatila bi se..
a cena u plavoj nizoj tarifi je 2.3 din i sve to x nekih 7 meseci izadje ugrubo 1656 x 7 = 11600 din.
Pa osnovna potrosnja je preko cele godine 300 kW/h, znaci u svakom slucaju ne bi prelazila 1600 i ulazila u crvenu zonu...
Tako da racunam samo potrosnju koju bi pec imala, ovo bi i onako placao te bi placao, jeste da bi me pec pre ubacila u pavu zonu ali ono sta je tu je..
Jedan od preduslova je i to da peć mora biti ispravna, kvalitetna i sa dobrom izolacijom.
Inače nikakva matematika neće pomoći, jer njeni gubici i potrošnja se ne mogu predvideti.
Ako se kupuje polovna peć, to je situacija slična kupovini polovnog automobila - bez iskustva se ne mogu primetiti skrivene mane.
Zato bi pri kupovini trebalo imati nekoga ko bi mogao da je pregleda i da pravu procenu u kakvom je stanju peć.
Spawn, probajte sa i bez grejanja pa ćete da vidite koliko vas košta 1kWh. 2.3dinara/kWh neće biti ni u snu...
http://kalkulator.eps-snabdevanje.rs/kalkulator
Ja jos uvijek, dok sam tu gdje jesam grijem se na TA pec, i imam oko 50tak kvadrata povrsine koja se grije(siporex zidovi, izolacija sa svih strana, i na plafonu, stolarija pvc, jedio su ulazna vrata u dnevni boravak drvena, panel vrata), mada jednu sobu kad bas zagudi i ne grijemo jer je ionako ne koristimo, i imam jednu TA od 3,5 kojoj sam ubacio grijace od 4,5kw , i jednu manju od 2,5KW koja se bas puni kad su debeli minusi ili kad neko dodje pa eto i tu drugu sobu da ugrijemo.Po noci dok se puni pec, dogrijavam norveskim radijatorom od 2kw, i u kupatilu, posto imam malu bebu koristim kalorifer od 4.5kw, jer sam skontao da najmanje potrosi i najbrze zagrije kupaltilo. Potrosnja mi je do 1000KWh mjesecno, jeftine struje za grijanje i to predprosle zime kad su bili oni minusi debeli, proslu zimu ne racunam, nije je ni bilo maltene.
Ta pec od 3,5kw trosi oko 18KWh za punjenje u radu, jer slabo se kad isprazni skroz na ladno pa je prvo punjenje, bar kod mene bilo oko 24KWh, a posle tu negdje oko 18KWh.
|Mislim kao sto rece Histerezis, da je za tako malu povrsinu, enormno velika potrosnja drva, mada ako je smederevac i slicno u pitanju kao grijno tijelo, on ne pita kolika je povrsina, on u prah pretvara sve sto udje u loziste...
Sa tako losom izolacijom, iskreno ja bi posegao bar za 4,5kw peckom, jer je malo veca i vise akumulira, mada po potrosnji drva vidim da bi tu mozda i veca trebala. Imate vi dovoljno lufta tu do 1600KWh, da se uzme i mozda sestica, sem ako vec nemate tu trojku, pa da ne morate kupovati pec. Moji roditelji trose oko 10tak metara drva, a griju etazno cijeli sprat od stotinak kvadrata, sa dobrom stolarijom i super izolacijom, a krecu da loze maltene u septembru i prestaju u maju (parafraziram malo), ali u kuci zimi 27 stepeni i mater ide da vidi vatru, kaze nesto joj hladnjikavo.
Isto me zanima.prisle godine kad sam se grejaoizduvavala je samo na sredinu a levo i desno ne.Da li je to do ventilatora ili nesto drugo.
Moze kontakt ,brza konverzacija viber 061 607 101 5
Hvala
cer peci su konstruisane da rade sa samo jednim ventilatorom. snaga ventilatora se povecava kako se povecava snaga peci, ventilator za 6kw i za 3kw nije isti. ako otvorite cigle videcete putanje vazduha, ulazi sa strane ventilatora (desno) a izlazi sa leve strane i usmerava se ka resetci. to sto vam je duvala samo po sredini mozda je zbog prasine koju ste ocistili pa videcete ove godine kako ce duvati.
Ima jedan samo sa desne strane .ocistio sam lepo preko 500gr prasine , grlo me sad boli zvog udisavanja .
Nije mi dobra vuna ,stara je pocepana pa nesto razmisljam da je menjam sam.
Moze preporuka kojuvunu da stavljam u cercacak 6kw,
I ventilator sam skinuo ocistio, usisao , kupio sam silikonsku gumicu za svaki slucaj. DA LI DA RASTAVLJAM VENTILATOR i da ga lepo ocistim operem podmazem , ili da ostavim ovako . Lepo je duvao hladan vazduh kada sam probao.
Dobio sam jedan sraf visak
oko vune imate zasebnu temu i bas je dosta ispisano oko toga, i ja sam svojevremeno dao svoje iskustvo, sa srecom da se snadjete oko izbora uglavnom neprijatno iskustvo... sto se ventilatora tice ja obicno kad skinem ventilator perem sve na njemu osim motora, prasak za rublje i vruca voda sve skida, ali ukoliko vam je mrsko radice i ovako bitno da nema velikih komada prasine koja ce ometati protok vazduha.
Po pravilu se ventilator čisti koliko je moguće detaljnije.
Svaka prljavština u njemu skraćuje radni vek i vremenom izaziva neprijatne vibracije.
Čak se i motor rasklapa da bi se očistio od prljsvštine u ležajevima koja vremenom usporava rad motora i oštećuje rotor, pa motor postaje bučan.
Na kraju se, pre sklapanja motora, kapne par kapi mašinskog ulja na osovinu (ne više, da ulje ne bi skupljalo prašinu!). Kod jeftinijih motora ležajevi su od mesinga, a kod kvalitetnijih su kuglični.
slazem se sa Vukoje.B samo da napomenem ako rastavljate motor obavezno obelezite na koju stranu ide rotor t.j. njegova osovina jer ako ga sklopite obrnuto, i vrtice se obrnuto (u suprotnom smeru)
Hvala puno probacu da ga ocistim lepo, ako nesto zeznem imanov za 2.300
Nasao sam kamenu vunu htb 3000 din.
Moze neka preporuka za vunu,koja je najbolja cene nije presudna?
Cime se sece?
Dosla mi je TA pec na servis tj remont, sa kojom se do sad nisam susretao, pa saljem sliku nalepnice. Da li neko zna nesto vise o njoj, prvi put vidim, ima samo oznaku MKS 005?
Imam TA 3. Stara. Nista joj ne fali. Radi super. Potrosnja zimi oko 2000 din. Nemam potrebu za izduvavanjem. Punim samo noću,ali...Tata kaze da je stara 50 god i insistira da kupim novu.
Pitanje... Koju?
Kad već uzimam Kupila bih nov model. Prvenstveno zato što se samo one prave u beloj boji a i površinski su manje.
Nikoga ne poznajem ko je ima i ne znam kakva su iskustva. Trojka je 65.000 pa nadalje. Bojim se da je uzmem a ne budem zadovoljna.
Zanima me da li su istog kvaliteta sto se tiče toplote i da li bi ta fabrička bela boja od jačine toplote pozutela.
Hvala unapred
Pa iskreno, ne vidim razloga zasto bi bacali novac na kupovinu necega sto moze biti samo istog ili cak losijeg kvaliteta u odnosu na ono sto vec posjedujete. Kod TA peci nema sta da ostari, eventualno ako posle decenija izgori kamena vuna u njoj, ona kosta 3-4000 dinara da se zamijeni i zaista je apsurd davati 65000 za nesto sto vec imate. Grijaci su tu negdje oko 800-1500 dinara komad, a ima 3 komada. tako da i da se zamijene na svakih 5 godina, to je investicija od par hiljada dinara, a dobijete novu fakticki pec, mada grijaci traju i preko 10 godina, sve zavisi od slucaja do slucaja. Farbanje u bijelu boju mozete i samostalno da odradite filcanim valjkom koji se koristi za krecenje i uljanom bojom za visoke temperature koja kosta oko 500-1000 dinara litar. Ona ce svakako da pozuti vremenom, ali govorimo o 10tak godina, jer maltene svaka bijela boja vremenom zuti. Iskreno nisam naisao na bilo koji nacin da bijela boja ostane bijela, plastifikacija, uljane, nitro, poliuretanske, epoksidne, sve pocnu da zute vremenom ali nista znacajno.
.Sve u svemu za max 100e od stare napravite novu pec. (ako ne mijenjate grijace, tj ako su ispravni, onda je investicija 50tak evra, sa sve farbanjem). I da platite nekome da vam to sve odradi, ne moze vam uzeti vise od 50-60e za ruke.
Monofazna je peć. Kablove sam komplet promenio kad sam je remontovao, sve, naponski kabl, oba termostata. Trudio sam se da odradim maksimalno dobro, i baš me zbunilo. Hvala na pomoći svakako.