Pozdrav svima. Odlučio sam da zamjenim instalaciju na TA peći 3.5kW Magnohrom. Pošto ne uspijevam da napravim dobar kontakt za nulte provodnike kada treba dva da se iskrimpuju u jednu buksnu (fabrički nula ide iz grijača u grijač). Palo mi je na pamet da nulu odvedem sa tri posebna provodnika za svaki grejača, sa sekundarne strane priključne kleme, pošto ona ima tri jezička za tri buksne bukvalno. Isčitavajući stare postove iz ove teme nisam naišao na neki razlog ni za ni protiv toga. Pa me interesuje da li možda neko može da mi napiše ako to nije dobra ideja i razlog naravno.
TA peći - najčešća pitanja
Нема никаквих сметњи да се тако уради.
cak je i bolje i pouzdanije nego premostiti iz buksne na buksnu
Samo kvalitetne buksne uzimati, nekada su celicne bile kao bolje i cvrsce, medjutim danas svjedoci smo da jako lako korodiraju, i svakako su bolje mesingane, naravno iz malo kvalitetnije serije. Jos bolja opcija je zalemiti buksne nakon krimpovanja, sa srebrnim kalajem koji je dosta cvrsci i otporniji na toplotu, ali moze i obican, olovni kalaj, svakako obezbjedjuje bolji kontakt na spoju licna-buksna.
I obavezno uzeti silikonske kablove koji trpe visoke temperature, jer svi standardni kablovi sa klasicnom izolacijom ce da izgore vrlo brzo.
To da li spajate nule direktno sa grijaca na grijac, ili vodite posebne vodove sa razvodnog ceslja, nema nikakav uticaj na rad peci, cak sta vise kao sto rece Trofrtaljac i pouzdanija je opcija, jer se smanjuje broj kontakata na samim grijacima.
I ja sam razmisljao u tom pravcu da bi trebalo da je ovako sigurnije. Zahvaljujem svima na odgovoru.
Veliki pozdrav, pošto kreće sezona grejanja razmišljam kako da unapredim grejanje sa peći od 3.5 KW koju koristim već dugo vremena kako bi povećao konfor starijem članu porodice.
Da li stavljanje mermerne ploče na TA peć povećava toplotu koja se akumulira noću te se danju otpušta iz iste ploče?
Da li postoji neki tajmer koji nije kinez plastikaner od 1.000 dinara kojim bi mogao da namestim da pomenuta TA Peć od 3.5 KW radi samo noću tokom jjeftinije struje?
Hvala unapred
1. Ne.
Količina toplote koja se akumulira zavisi isključivo od mase koja se nalazi UNUTAR peći. Mermerna ploča bi imala samo estetski efekat, termički je zanemariv.
2. Da. Nekoliko varijanti.
Na portalima tipa Kupindo ili KupujemProdajem ima dosta uređaja sa sklopkama koje ljudi prave za potrošače veće snage a baziraju se na pomenutim digitalnim tajmerima od 10-tak eura, koji uzgred uopšte nisu loši, samo ne mogu da izdrže veće potrošače (konkretno, već godinama imam dva slična uređaja i tajmeri im još uvek besprekorno rade).
Postoje i snažniji industrijski tajmeri raznih izvedbi, ali mislim da im je cena previsoka za kućnu upotrebu.
Treba samo obratiti pažnju da li je peć trofazna ili monofazna, pa shodno tome nabaviti odgovarajući tajmer.
postavljanjem mermerne ploce nece se povecati toplota, nego ce se sporije odavati prostoru, pec ce se sporije hladiti jer ce mermer drzati toplotu. i ja sam jedno vreme hteo to da uradim ali sam odustao i nastavio da pokrivam pec cebetom pisao sam negde unazad na ovoj temi bas kad sam hteo to da radim. e sad sto se tajmera tice i da postoji kvalitetan tajmer ta vasa pec je na samoj maksimalnoj granici opterecenja za monofaznu struju pa je rizik ukljucivati je direkt preko tajmera, ali zato se ugradi kontaktor pa tajmer ne trpi nikakvo opterecenje i za tu svrhu procice i najjeftiniji kinez, pisano je i objasnjeno o tome unazad u ovoj temi. prodaju se i kutije sa celim tim sklopom od tajmera, kontaktora i uticnica da samo ukljucite pec preko toga pa potrazite sta vam odgovara
Vukoje.B me pretece
Najbolje je prebaciti tu pec na trofaznu struju i ubaciti kontaktor sa okidanjem na 220v, koji ce da okida najjeftiniji tajmer od 450 dinara. Za 10-20tak evra se dobije pouzdan sistem koji puni samo u vrijeme jeftine struje. Jedino sto treba je ventilator priljuciti na posebna izvor struje, ja praktikujem dodatnu uticnicu ili izvod iz kontaktora, prije tajmera. Posto ventilator treba da radi i kad pec ne puni.
Kod povezivanja ventilatora, da li je bitan raspored zica, tj da li utiče na smer kada se zameni mesto žicama?
Ne.
Imam Ta Magnohrom 3,5 kw kod koje je termostat podešen od 50 do 230 °C i TA Elind 3,5kw kod koje je termostat podešen od 20 do 110°C.
Kada rade isto vreme,( kod mene 4,5 , Magnohrom se zagreje mnogo više. U čemu je štos? Da li su u pitanju cigle ili grejači?
Izolacija, grijaci, i polozaj termostata igraju veliku ulogu u tome. Kod elinda, ako je termostat u gornjem uglu iznad regulatora, u metalnoj cijevi na kucistu, hoce da brljavi jako cesto jer ne mjeri temperaturu cigli, vec temperaturu izolacije, sto je jako neprecizno.
Moraju se prvo provjeriti da li su ispravni svi grijaci, kod elinda su cini mi se oni da kazem kockasti, i ima ih 2 komada, pa da se vidi da li su oba ispravni, A termostat ako slabo grije prebaciti unutar izolacije odozgo, pa par puta probati dok mu se ne nadje pravo mjesto.
Crkao mi je radni termostat TA peći CER Čačak 3 KV, Tip AD-30S, monofazna. Nema zvučnog klika kad se okreće, najverovatnije je od starosti otkazao bimetal. Demontirao sam ga, ima dve kleme obeležene "2" - ulaz faze, "4" - prazno, nema kleme, i "1" - izlaz faze. Na njemu piše T150 4 . Kupio sam novi, skuplji, marke Metalflex sa oznakama KT-165 DP2A T140 21/11. Ovaj novi ima tri kleme, označene "2", "1" i "P".
Prvo pitanje je da li novi ima odgovarajući temperaturni opseg, t.j. da li će dozvoliti dovoljno zagrevanje opeke, ili pak će pregrevati i izbacivati zaštitni termostat. Treba li ovaj novi da menjam za nešto drugo?
Drugo pitanje je na koju od tri klema 2, 1, i P, vezujem fazu-dovod, a gde vezujem odvod faze.
Pozdrav, unapred hvala.
i slika novog termostata
Sam sam sebi odgovorio na drugo pitanje - ispitao sam novi termostat univerzalnim instrumentom. "P" je definitivno faza, dovod. Klema "1" je pod naponom kada je temperatura na sondi ispod zadane na termostatu, a "2" kada je dostigne ili je ispod. Dakle ovaj termostat sa tri kleme nije prekidač već preklopnik. Ako, svaki preklopnik je i prekidač. Položaj "2" verovatno ima neku signalnu funkciju.
Još uvek mi treba odgovor da li je ovaj novi termostat unutar temperaturnog opsega TA peći CER 3KV, Tip AD-30S?
Nisi naveo tip i oznaku starog termostata. Po tome se vidi njegov opseg.
Taj novi je 140°C
Hvala na odgovoru Vukoje.B. Elem, u prilogu slika starog, neispravnog.
Pa sa termostata ne ide uzemljenje!!!
eventualno neki laufer sa prekidača na ventilator da izduvava - ako sobni termostat ima poteciometar za temperaturu i prekidač
Pozdrav drugari,
Ne zamerite mi ako je o problemu poput mog pisano vec negde u temi.
Naime, imam TA pec ELIND 3,5 kW koja je bila nabudzena na monofaznu struju. Upravo sam zamenio staru kamenu vunu u njoj i resio da je povezem na trofaznu struju.
Nigde na netu ili ovom forumu nisam video kasvetnu semu povezivanja struje pa sam nakon malo istrazivanja nacrtao svoju i povezao je po njoj.
Pec se upravo puni i cekam da vidim da li ce da isljuci termostat kad se ugreje.
Problem je sledeci: Ventilator duva samo kad pec puni, tj. dok gori signalna lampica. Obzirom da mi je keramicki otpornik prso, prilikom povezivanja njega nisam ni uzimao u obzir (racunam da je on zaduzen za razlicite brzine duvanja, a meni je svejedno) pa nisam ni dovodio zice od ventilatora do prekidaca za brzine na peci.
Sad, cak i kad pec ne puni u zicama koje vode struju u ventilator ima struje (kad je ukljuceno da duva) ali on i dalje ne duva. Cim ukljucim termostat da puni, ventilator krece da duva.
Zahvalan sam za svaku pomoc.
Evo seme kako sam povezao.
sema koju ste nacrtali je ispravna i ukoliko je ovako povezano ne vidim razlog da se desava to sto vam se desava, za pocetak najbolje ispratite zice dali su bas ovako povezani, da niste nekom greskom slucajno pogresno zakacili neku zicu gde joj nije mesto, ukoliko imate unimer proverite i prisutnost sve tri faze kao i napon izmedju faze i nulu U PECI. moze biti i da je nula negde u prekidu mada ukoliko je u prekidu sprzilo bi vam komponente a ne da radi. u moju elind ventilatori su povezani na tu trecu fazu koja se ne koristi za grejace i nemaju veze sa grejacima
Nesto nije dobro povezano definitivno. Mada mozete direktno recimo trecu fazu izvesti do sobnog termostata i vratiti na ventilator, i onda ce da radi sigurno.
Hvala ljudi. Povezacu na trecu fazu pa cu videti sta se desava.
Zdravo zivo, da se nadovezem na ovu temu jer sam imao slican problem. Dosao sam kod coveka da servisiram pec i on kaze da mu se ventilator aktivira samo kada se puni. Bilo je potrebno da se odradi instalacija ja sve uradim, novi silikonski provodnici nove stopice ali i nakon toga isti slucaj mada je i pre toga bilo sve povezano kako treba. Problem je bio u kontaktima nultog voda na uticnici u zidu. Ravnim odvijacem sam ih malo podigao na gore i problem je bio resen tako da proveri i ti da nije do toga pa javi, pozdrav.
Svaka ti cast, majstore.
Ni za sto godina mi ne bi palo na pamet da gledam uticnicu.
Povezao sam sobni termostat na trecu fazu, podigo stopicu od nule u uticnici i resen problem.
Sad samo da vidim da li ce da iskljuci radni termostat i to je to.
Samo jos dva pitanja. Posto sam menjao vunu trenutno mi cevcica za sondu lezi vodoravno na njoj. Cini mi se da je ranije stajala iskoseno za nekih 30 stepeni. Interesuje me da li u ovom polozaju stize do nje dovoljno toplote da moze da iskljuci ili da malo zasecem novu vunu i da je nakosim kao sto je ranije bila?
Drugo. Obzirom da novi radni termostati ne mogu fizicki da stanu u pec, kupio sam polovan i od tog i mog starog neispravnog nabudzio jedan ispravan. Sad taj novi ne iskljucuje sve tri faze istovremeno. Kad ukljucujem oni prebacuju kad je prekidac negde na dva sata jedan za drugim sa veoma malom zadrskom. Da li je potrebno da svi iskljucuju istovremeno i da li je potrebno da ukljucuju ranije (odmah posle nule, na jedan sat mozda)?
proverite i prisutnost sve tri faze kao i napon izmedju faze i nulu U PECI. moze biti i da je nula negde u prekidu
reko ja odma ali... inace svi kontakti treba istovremeno da iskljuce, ako neki kasni treba se nastelovati, svaki kontakt ima svoj sraf za stelovanje, srafovi su obicno sakriveni jednom trakom tu pored osovine za regulaciju, a koliko ce posle nule da ukljuci kad je hladna steluje se na matici u podnozju osovine, uglavnom pipav posao
Ako ne iskljucuju istovremeno, desava se da jedan grijac ostane da radi jako dugo ako je dalji od termostata, i zato moraju zajedno da iskljucuju.
I treba malo WD spreja naprskati unutar termostata kad se podesava, jer vremenom pocnu da zaglavljuju oni pipci koji okidaju licne na prekidacu. Najlakse je ako moze da se otvori termostat, pa se razradi sve da se lagano okrece osovina. Onda se na srafove dosteluje ako klikce razlicito, i mora se ici redom, ako imas unimer, znas koji ti kasni/rani, kad klikne prvi, vidis koji je pa ga malo otpustis, zadnji malo dotegnes i polako juris da kliknu zajedno. ako nemas uredjaj kojim mozes ipitati vodove, ides redom, probas jedan odvrnes/probas, zavrnes probas da bi znao da li je do njega i tako redom. Malo pipavo ali par minuta posla i nasteluje se. Ne treba ici nikako vise od 1 kruga na srafcicima za podesavanje, mada obicno je tu odstupanje do cetvrt kruga ili do pola.
da bi pratio situaciju da se kojim slucajem ne dogodi da levi grejac radi do besvesti a desni iskljucen, ja sam postavio dve tinjalice za oba grejaca tako da imam kontrolu manje vise. tako mogu da primetim da termostat nije iskljucio jedan grejac ili nije ga ukljucio, kad nema jedne faze iz mreze. jedino ne mogu da primetim ako grejac pregori.
ps kod mene iskljuci sva tri odjednom kad sam iskljucuje, ali kasni samo kad ga rucno okrecem, to nikako nisam mogao da uskladim
Bosske je apsolutno u pravu, novo ne garantuje i bolje. Naprotiv.
Današnji uređaji se prave tako da traju dok im traje i garancija. Podrška u rezervnim delovima takođe.
Kod TA peći, pored očekivanog otkaza elektro opreme, najveća boljka je propala izolacija i velika količina prašine koja se godinama skuplja. To je neminovno i kod novih i kod starih peći.
Zato je, ako već imate kvalitetnu peć, bolje dati dobrom majstoru pristojnu sumu (koja je, uzgred, daleko ispod pomenutih 65.000), da peć propisno remontuje očisti i ofarba u željenu boju čime se dobija kvalitetan uređaj spreman da traje još toliko koliko je do sada trajao. Rezervnih delova za domaće TA peći ima koliko hoćete i uopšte nisu skupi.
Ništa ne ostavljam nezavrš