Dajem savjete za autoplin jer sam ovlasteni serviser
DAJEM SAVJETE ZA AUTOPLIN
Trebao bih znati o kakvom je automobilu rijec. Uzroka bi moglo biti vise, ali pretpostavljam da se radi o presiromasnoj smjesi plina. obicno kad se zamjeni filter zraka, trebalo bi ponovo prestelovati smjesu, te pregledati da li je izmedju usisa na motoru i mjesaca za plin usljed radova doslo do propustanja " falseg " zraka.
ja imam auto golf 1 1300 82. god, lovtek uredjaj za plin. troši mi 15 l na 100 km. karburator mi je od zastave 101. oseća mi se plin u kolima, moj majstor nezna kako da izadje na kraj sa potrošnjom i ovim što plin ponekad izlazi iz isparivača, kao neki višak
Trebao bih znati o kakvom je automobilu rijec. Uzroka bi moglo biti vise, ali pretpostavljam da se radi o presiromasnoj smjesi plina. obicno kad se zamjeni filter zraka, trebalo bi ponovo prestelovati smjesu, te pregledati da li je izmedju usisa na motoru i mjesaca za plin usljed radova doslo do propustanja " falseg " zraka.
Hvala na savetu. Iz odgovora zaključujem da moram otići majstoru (koji je, uzgred budi rečeno, prezauzet). Nadao sam se da bih možda mogao ja sam nešto iščeprkati.
Inače radi se o Daewoo Lanosu, sa gas uređajem ugrađenim u Italiji, ali to sada već verovatno i nije bitno.
гонго,није реклама за сервис у сиригу који ти није на крај света али су на мом ауту смањили потрошњу са 18 на 10 која беше и приликом уградње ауто гаса.пре ових момака су ми причане бајке и мењане гефуфне и цукштоковани блајбингери и кад ми је пао мрак на очи отишао сам где рекох и за екстремно крако време решише проблем.имају све моје похвале.уколко те занима јави на пп па ћу ти јавити контакт телефон. позз
Za golf 1 1300. 82. god Sa tim automobilom ne bi trebalo biti problema. Ne postoji visak plina koji izlazi iz isparivaca, moze se jedino osjetiti u neznatnoj kolicini oko samog isparivaca. Plin se u automobilu osjeca jedino kada negdje propusta ili ako ga ima u prevelikoj kolicini ili ako je auspuh probusen pa u toku voznje ispusni plinovi ulaze u kabinu. Kod starijih vozila se osjeti i kada je cijev od imberlaufa nedovoljno spustena ispod auta ili propusta uljna isparenja. Trebate osim toga provjeriti da li isparivac kad se rastavi dio za niski pritisak, na klapni za niski pritisak izbacuje od 0,7 do 0,9 bara. ako je vise od toga onda ce vise trositi. Taj problem rjesavate skracivanjem opruge visokog pritiska. Zatim provjerite da li je karburator probusen na pravom mjestu, odnosno na njegovom najuzem dijelu, odnosno odmah ispod venturijeve cijevi. Pravilno busenje i narezivanje je 10 x 1 mm. Dobro bi bilo pogledati i paljenje koje je za ta vozila bolje da je malo u predpaljenju. Ako vam je ovo sve kako treba vise ne biste trebali imati problema sa tim sto ste naveli.
далмош, а шта је са ринглом од горе........могу рећи да ради перфектно.....
pozdrav
zanima me u vezi prebacivanje auta na metan, tj prirodni gas. Neki serviseri su mi govorili da je to nemoguce uraditi, a vidjao sam automobile i autobuse da imaju tu instalaciju u sebi. Sad me zanima, posto sam malo citao okolo da se u Italiji u fiatova vozila fabricki ugraduju ti sistemi i da se moze kupiti kucna punionica gasa, tj na pumpa se prikljuci na kucnu instalaciju i ona napuni auto recimo tokom noci. Mozes li malo pojasniti o toj ugradnji , potrosnji i sta je isplativije. Zanima me i o toj kucnoj pumpi posto ja jako tesko naci pumpu sa metanom. Hvala
pozdrav
... da se moze kupiti kucna punionica gasa, tj na pumpa se prikljuci na kucnu instalaciju i ona napuni auto recimo tokom noci. Mozes li malo pojasniti o toj ugradnji , potrosnji i sta je isplativije. Zanima me i o toj kucnoj pumpi posto ja jako tesko naci pumpu sa metanom. Hvala
Pumpu ne možeš da priključiš na kućnu instalaciju jer kod nas, verovatno, niko nema napravljen gasovod za metan, pa tako nema ni kućnih instalacija.
Kućna punionica može da se kupi, ali ti ne vredi ništa jer nemaš sopstveni izvor metana. Da imaš farmu krava, onda bi se i te kako isplatilo da skladištiš metan jer, osim za auto, mogao bi da ga koristiš i za grejanje objekata. U tom slučaju, ne računajući početna ulaganja, metan bi ti bio besplatan.
ja sam mislio da je ovaj gas u instalciji u kuci tj prirodni gas kako ga zove da je metan. Koji je onda gas u kucnoj instalaciji. znaci ima da se nabavi ta takoreci kucna pumpa.
Može da radi auto i na zemni gas ne samo na butan-propan ili metan, ali su pritisci u rezervoaru nekoliko puta već od pritiska koji vlada u instalaciji LPG.Gde se nabavlja i ko montira te uradjaje ne znam.
pozdrav
zanima me u vezi prebacivanje auta na metan, tj prirodni gas. Neki serviseri su mi govorili da je to nemoguce uraditi, a vidjao sam automobile i autobuse da imaju tu instalaciju u sebi. Sad me zanima, posto sam malo citao okolo da se u Italiji u fiatova vozila fabricki ugraduju ti sistemi i da se moze kupiti kucna punionica gasa, tj na pumpa se prikljuci na kucnu instalaciju i ona napuni auto recimo tokom noci. Mozes li malo pojasniti o toj ugradnji , potrosnji i sta je isplativije. Zanima me i o toj kucnoj pumpi posto ja jako tesko naci pumpu sa metanom. Hvala
Zaobici te samozvane a neupucene "servisere".
Fiat, Volvo, Reno, Mercedes, Opel i mnogi drugi vec deceniju i vise nude automobile na metan tj prirodni gas (kako se kod nas najcesce naziva).
Nije nikakav problem ugradnja u auto, to se moze i samostalno uraditi posto komplet delova sadrzi sve potrebno a sama ugradnja je uhodani postupak.
No problemi sprecavaju omasovljenje, nuzno neophodno je promeniti/ doratiti sistem vesanja automobila (sve fabricke ugradnje to sadrza) zatim potrebno je reprogramirati sa novim mapama kompjuterski sistem za upravljanje sagorevanjam tj radom motora, gubi se oko minimum 30-40% na perfomasnama za atmosferske motore i na kraju odnos cene ugradnje, male autonomije koji je nepovoljan.
Kdo turbo motora gubitak perfomasni nije tako izrazen i krece se d0 10%.
Najnezgodnije je punjenje koje je jako sporo, a u kucnoj varijanti kompresora i prilicno skupo.
Potrebna je kompresorska stanica visokog pritiska a za njen pogon je potreban 3fazni strujni prikljucak velikog kapaciteta.
U praksi iako je metan kroz gasovod kod nas realtivno dostupan neprkaticno i skupo po predjenom km je voznja na metan a prema sadasnjim cenama povrat investicije se moze ocekivati u periodu oko 15 godina (auto plus kucna instalacija).
Pumpe za metan nije tesko naci za kupovinu ali je cena zbog slozenosti ugradnje tj sigurnosnih elemenata koji moraju da isprate toliko velika da je diskutabilna prednost metana u odnosu na propan/butan mesavinu.
Inace skoro sve firme u gasnoj bransi imaju metan kitove u ponudi, sirom Evrope od Italije, Polsjke Bugarske, Turske, Holandije kao proizvodjaca da ne pominjemo Indiju i Kinu ili Argentinu kao vodece zemlje u svetu.
Na propan/butan odnosno metan mogu da se preprave kako benzinski tako i dizel postojeci motori.
Hajde jedno pitanjce.Posto vozim juga na plin,moram li da ga palim na benzin?Jedni pricaju da moram po hladnom vremenu neki da nemoram.Ja ga vozim tri meseca iskljucivo na plin.hvala.
Dajem savjete za autoplin jer sam ovlasteni serviser
Imam Fiat Tempru 1.8 SW, 1993.god. sa ugrađenim plinom marke MG. Da li ovaj auto ima ugrađenu lambda sondu ,pošto sam ga kupio bez katalizatora ? U poslednjih par nedelja počele su da se dešavaju eksplozije samo prilikom paljenja. Ustanovio sam da mi je od toga pukao poklopac filtera vazduha, koji sam zamenio , a eksplozije su prestale. Međutim javio se drugi problem, potrošnja plina mi se duplirala , a i snaga motora je opala. Proverio sam ceo sistem i plin nigde ne curi .Da li je moguće da još negde vuče falš vazduh ili je u pitanju nešto drugo?
Hajde jedno pitanjce.Posto vozim juga na plin,moram li da ga palim na benzin?Jedni pricaju da moram po hladnom vremenu neki da nemoram.Ja ga vozim tri meseca iskljucivo na plin.hvala.
Poz,
Imam jedno pitanje za majstora... cemu sluzi metalni sraf na isparivacu kojim se nesto podesava? Vozim punto1 i primetio sam da mu u leru pada broj obrtaja (auto krene da se trese). Odvrnuo sam (ili zavrnuo) taj sraf do kraja u smeru kazaljke na satu i broj obrtaja se povecao. medjutim, nedostaje jos malo da bi sve bilo normalno. Inace, u voznji auto ide sasvim dobro. Savet, sta da radim?
Hvala
... cemu sluzi metalni sraf na isparivacu kojim se nesto podesava?
Šaf služi za podešavanje ler gasa. Ako ti i dalje štuca, sa donje strane raspršivača imaš jedan šaf koji služi za ispuštanje prljavštine i ulja od plina. Ugasi motor , odvrni taj šaf i ostavi jedno 5 minuta da se iscedi. Ako i dalje ima mali broj obrtaja u leru , pojačaj ventil dotoka plina u motor koji se nalazi na crevu za dovod i obično je plastičan i crne boje.
Pozdrav drustvo! Imam Pezo 406 1.8 16V '98g i u njemu sekventni gasni uredjaj marke AG. Auto sam prebacuje na gas kad postigne odredjenu temperaturu motora. Problem je u tome sto kad ga upalim na benzinu radi nemirno, moram ga odrzavati i cimati na gasu da se ne bi ugasio i tako sve dok ne postigne temperaturu ( 50 - ak stepeni) i prebaci na gas. Na gasu se ponasa sasvim normalno. Bio sam kod jednog majstora koji ga je prikljucio na dijagnostiku, izbrisao greske iz memorije racunara koje su se, kako on kaze, skupljale svaki put kada auto prebaci sa benzina na gas. Stvarno, auto je posle toga isao super, ali samo dvadesetak dana. Rekao mi je da postoji resenje sa ucitavanjem simulacionog programa. Zna li neko nesto o tome i uopste kako odkloniti ovaj kvar?
Ne treba nikakva simulacija, vec treba pravilno podesiti smesu tj krivu multiplikacije vremena plinskih dizni na AG uredjaju, tj njegovoj memoriji.
Ukratko, treba podesiti plinski uredjaj.
Drugo resenje je ugradnja prespojnog releja koje svaki put kada se iskljuci motor prekida dovod stalnih +12V na ECU od benzina (originalni, fabricki od auta) cime se vrsi reset mape za gorivo i mape za varnicu.
Kada je plinski sistem pravilno ugradjen i jos vaznije podesen kako treba, taj korak nije potreban i cak nije pozeljan jer se ECU samonaucio na kvalitetnije gorivo (plin ima oktanski broj oko 104 i sporije sagoreva pa je drugacija mapa paljenja pozeljna od fabricke).
Uslov za podesavanje mapa i na benzinu i na plinu je apsolutna isopravnost usisnog sistema, znaci potpuna zaptivenost vazduha.
Cekaj, nesto ne razumem... To mi se desava samo na benzinu, a posle brisanja gresaka iz benziskog kompa sve dobro radi jedno vreme... Ako se dobro razumes u ovu problematiku jel mozes malo detaljnije da mi objasnis?
pogresno mapiranje dovodi do promene vremena otvaranja benzinskih dizni sto za posledicu ima samoregulaciju benzinskog ECU u pokusaju da dovede stvari u red na nacin da benzinski ECU promeni parametre LTFT (long term fuel trim) prema novonastalom stanju.
Kada se motor vrati na rad na benzinu sa inace normalnim radnim parametrima ECU ima zapameceno pogresno stanje (koje je dobio preko povratne sprege lambda sonde pri radu na plin) i naravno kao posledicu nastaje nepravilno sagorevanje.
Nakon resetovanja benzinskog ECU, ponovo se ucitava fabricko stanje iz ROMa sa ispravnim parametrima i rad na benzinu je normalan neko vreme, sve dok ga opet ne poremeti pogresan rad na plinu odnosno ne napuni memoriju pogresnim mapama.
To bi bilo ukratko, za vise treba i vise objasnjenja i vise predznanja hemije rada motora a za popravku kvara mislim da nije potrebno.
Dakle, treba dovesti plinski sistem u potpuno ispravno stanje kao trajno resenje.
Ili povremeno resetovati benzinski ECU da se pobrisu greske koje su u mejduvremene naucene i memorisane.
Ispravno mapiranje nije tesko uz odgovarajuci softverski alat ali zahteva dobro poznavanje rada motora, nesto strucnosti rada sa kompjuterima i pedantno podesavanje/ iskustvo za dati model motora.
Inace, cesta mana nedovoljno strucno ugradjenog plinskog sistema u smislu nedovrsenog prilagodjavanja radnih mapa bas datom konkretnom motoru.
Poprilicno jasno... Hvala. Samo mi reci sto se tice tog relea, rekao si da +12V dovodim na benzinski racunar da bih resetovao mape. Mozda sad pitam mnogo, ali na koji pin na racunaru? Sam rad motora dobro poznajem, ali plinski uredjaji mi nisu u potpunosti jasni, tj. taj interfejs izmedju benzinskog i plinskog racunara
greska, prekidam dovod +12V. A kako se onda ne desava resetovanje kad skinem kleme sa akumulatora?
Svaki ECU je prica za sebe kako cuva fabricke i naucene radne parametre.
Takodje, koji pin je individualno pitanje, nema nekog univerzalnog standarda.
Te podatke probaj da potrazis u fabrickom uputstvu za servisiranje elektronike za konkretan tip vozila, godiste, verziju softvera itd.
Jedini interfejs izmedju benzinskog i plinskog sistema je veza (prekid veze) benzinske brizgaljke i ulaza u plinski ECU, tj uzorkovanje vremena otvorenosti benzinskih dizni.
Broj obrtaja motora, temperatura rashladne tecnosti i lambda sonda su jos pozeljni elementi za plinski ECU ali nisu neophodni za rad plinskog ECU.
To vreme otvaranja benzinskih dizni treba da ostane identicno i nakon ugradnje plinskog sistema, i tu je "filozofija" oko podesavanja.
To kod tebe nije dobro podeseno, to vreme benzinskih dizni se promenilo ugradnjom plina i remeti fabricke mape.
Hvala energija... Videcu da li neko u Ns servisira AG pa da mi podesi. Postavicu ovde i slike uredjaja pa ako je neko radio sa takvima neka se javi
Videcu da li neko u Ns servisira AG pa da mi podesi.
U Novom Sadu: autogas "Dora"- Bele njive 16
Ako niko ne napravi, on će sigurno
Ljudi bio sam danas u servisu... Majstor kaze da oni to ne rade, vec da moze da mi preporuci nekoga u Bg itd., itd....., ali se to ne iasplati, najbolje novi uredjaj... Posle krace price dosli smo i do onog relea koga je energija pominjao i on se slozio da to moze biti alternativno resenje ali samo ako je benzinski kompijuter takav da se resetuje pri skidanju klemni sa akumulatora. Posto sam ja to vec probavao i ustanovio da se ne resetuje ni kad ga ostavim ceo dan bez napajanja, razocarao sam se. Ali jedino sto mi za sada pada na pamet je da kupim neki jeftini kineski interfejs sa programom za dijagnostiku pa da ga softverski resetujem svakih mesec, dva... Ako neko ima neku ideju ili kod koga da teram i sl........ POMAGAJTE :?
Zoran radi poljski AC i verovatno ti je to savetovao kao resenje.
I ja koristim kombinaciju AC Gaz / Zavoli i mogu da preporucim taj sistem.
Samougradnja i sam napravio intrfejs a ne nam ko radi AG.
Probaj da pronadjes fabricku dokumentaciju oko kompjutera koji upravlja ubrizgavanjem.
Posto je Pezo, da nije nesto od Sagem-a ?
Ako jeste bojim se da nemas mnogo izbora.
Ne znam, u autodati pokazuje za 1.8 16V i Bosch i Sagem... Gledao sam na autu, ali nigde ne pise (mozda kad se skroz skine???). Evo nekih slika ako pomaze:
Bosch LH se moze resetovatirelejom na opisani nacin.
Za Sagem ne znam.
Evo nešto ozbiljnije od maradone, kada si već spreman da pomogneš.
U poslednje vreme često mi se dešava da gas u autu puca (sigurno znaš za te situacije). Najčešće je to kada naglo želim da krenem ili u sl. situacijama kada je mali broj obrtaja, pa naglo dodam gas.
Fazon je u tome da mi se to nije dešavalo sve dok mi donedavno nisu radili redovan servis. Ja sam to na neki način povezao sa time što mi je zamenjen i vazdušni filtar. Da li to ima neke veze i kako bih mogao popraviti da ne puca?