Kada gledas radijator sa prednje strane (sa cela). Sa leve strane je levi navoj a sa desne desni.
Ako je radijator Lipovica, veoma cesto se desava da se jako tesko odvrce redukcija
centralno grejanje-uradi sam
Uspeo sam da skinem.Sutra cu uzeti novi i zameniti.
I zanima me jos nesto.Sta moze da bude razlog sto jedan panelni radijator ne greje kao isti taj panelni na drugom mestu?I gore na vrhu je hladniji a i pri dnu je hladan.Probao da ispustam vazduh i nema.
Robert88
reko si i nema -moje pitanje sta nema -ni vazduha ni vode -ili ima vode nema vazuha-no - razlog lose zagrejanosti radijatora moze da bude i protok-proveri dali su oba ventila otvorena ako jesu povecaj snagu pumpe na visi nivo-ako nema ni vazduha ni vode dopuni sistem
Izvini nisam se dobro izrazio.Ima vode nema vazduha:)
Taj radijator se nalazi u prizemlju ovi na spratu su ok.Aj probacu sa pumpom mozda bude bolje
Ima li razlike u snazi radijatora izmedju panelnih i aluminijumskih?U jednoj sobi mi je metarski panelni i nedovoljan je,pa bi uzeo veci panelni.Nzm da li bi ako bi uzeo veci od metar ipo zavrsio posao ili je ipak bolji alu?
Na osnovu iskustava koja su izneta u temama vezanim za akumulator toplote prepravio bih postojeću instalaciju kotla na čvrsto gorivo snage 25kW. Postojeće stanje je najjednostavnije moguće pumpa na povratnom vodu plus po jedan ventil i termonanometar na odlazu i povratu i to je sve. Grejem prizemlje i sprat 160m2 ukupno. Ugradio bih akumulator toplote i nastavio sa standardnim grejanjem. Nemam aspiracije za kombinacije sa kotlom na struju niti naknadno dodavanja nekoliko bafera i prelazak na konforan način grejanja. Želja mi je samo da poboljšam regulaciju jer ovako gotovo da je i nemam (često se pregrevaju prostorije a temperatura neretko ide i preko 27-28C).Čisto bacanje para. Ovako bi na većem broju radijatora postavio ventile sa termoglavama i delom rešio problem a delom automatikom.
Više puta je na forumu data preporuka da se potpuno odvoje krugovi jer je hidraulički najčistija situacija i onda je sigurno da će to da funkcioniše. To sam i usvojio jedino sam ostavio mogućnost da po potrebi mogu da koristim sistem i bez akumulatora toplote tj. nekada kada mi treba "brzi start" ili nema struje a istrošim akumulator na napajanju pa da pređem na gravitaciono kretanje vode. Drugi razlog je što mogu iz dve faze da uradim instalaciju.
Da li ovo sve mogu d a uradim na 1" i 28mm ili da idem na 5/4 i 35mm. Grejač je napomenuo da instalacije snage 25 do 30kW mogu da prođu na 1" po pitanju četvorokrakog ventila koji se obično uparuje sa prečnikom navoja pumpe.
Da li je u kotlovskom krugu dovoljno da stavim pumpu npr. Vilo star RS 25/4?
Vidim da većina forumaša u sistemu ima hvatače nečistoće. Gde bih trebao njih da stavim i koliko (pretpostavljam ispred pumpe ili termostatskog ventila). Koliki hidraulički otpor stvaraju hvatači nečistoća?
Da li je uopšte potreban četvorokraki u ovakvoj šemi kad regulaciju temperature polaznog voda mogu i trokrakim ventilom da uradim (preporučene šeme od strane proizvođača kotlova su gotovo sve sa upotebom trokrakog mešnog ventila)? Inače primetio sam da je preporuka upotrebe četvorokrakog pored svih ostalih pozitivnih efekata i zbog manjeg hidrauličkog otpora u odnosu na trokraki.
Da li će levak od vrha akumulatora toplote do usponskog voda ublažiti gravitciono kretanje vode da ne bih morao da ugrađujem elektroventil?
Drugim članovima foruma su se u slučaju ugradnje bafera 1000L i ekspanzione posude od 100l javljale oscilacije pritiska u sistemu do +0.5bar-a. Da li je to prihvatljivo ili je potrebnaekspanziona posuda od 150L?
Pogledao sam šemu i imam takav sistem sa nekoliko izmena:
1. mislim da su obe vertikalne veze gledano od akomulatora nepotrebne. bez njih topla voda iz kotla ide u akomulator i iz akomulatora u kotao. Ne znam koja je svrha trokrakog ventila? Ako je svrha zaštita kotla onda ga treba stviti odmah do kotla.
2. Četvorokraki mešni ima smisla ako se njime reguliše temperatura vode prema radijatorima. Efikasniji način je termostatski ventil koji se namešta na npr 40*C i zaboravi. Da bi to isto radio četvorokraki mora imati elektroniku a to je onda puno skuplje.
Glravitaciono zavisi od razlike visina akomulatora i radijatora.
Puno hvala Tihi2,
Ventil 3-kraki termostatski VTC512 Esbe sami stavio kao toplotnu zaštitu kotla ali pumpa kotlovskog kruga valjda mora da ide iza njega tj. bliže kotlu (tako sam viđao u skoro svim šemama).
Četvorokraki sam i mislio da napravim, sa aktuatorom i automatskom regulacijom. Inače ovo sa termostatskim ventilom je i meni padalo na pamet ali nisam mogao da nađem koji za to da upotrebim jer mahom koji se kod nas prodaju su iz nekih serija namenjenih regulaciji temperature ka podnom grejanju. A znatno je bolje u smislu jednostavnije je i neuporedivo jeftinije kao što ste i rekli.
Koliklo sam gledao meni bi trebao neki tipa VTS522 Esbe ili neki sličan njemu? Ne znam da li sam u pravu. I to bi bila ova druga sema? Ali gde da ga kupim ako je to taj?
Visinska razlika bi mi bila oko 1m tako da se nadam da to relativno dobro sprečava gravitacionu cirkulaciju.
Napravio bi malu izmenu na centralnom pa bi me zanimalo koliko bi me to kostalo ako mozete bar odokativno da mi kazete da me ne bi odrali razni majstori.
1.Ugradnja mis ventila na kotlu,mora da se seku cevi verovatno i da se vare opet
2.U kuhinji hocu da ubacim radijator al tu trenutno nema tako da mora da se iseku ili sta vec cevi crne da bi se samo spustile do radijatora jer tuda prolaze iznad cevi
3.Iz spavace sobe da se skine taj radijator sto je vec tu i da se montira veci
4.U wc da se stavi mali radijator tako da to njega treba da se izvuku cevi jedno 5 metara.
Jedan radijator vec imam to je ovaj sto ce ici u kuhinji skida se iz spavace.
I da li staviti trokraki ili cetvorokraki mis ventil?
Kakva su vasa misljenja?
Hvala unapred
Ja sam pristalica čistih tokova vode.
To znači da sa vrha akomulatora topla voda ide (preko mešnog ili termostatskog) u kuću.
U gornjoj četvrtini akomulatora je priključak koji donosi toplu vodu iz kotla.
U donjoj četvrtini je priključak koji donosi povratnu vodu iz radijatora u akomulator
U dnu je priključak koji uzima vodu iz akomulatora ka kotlu.
Tvoja šema je takođe upotrebljiva, Radi se i tako ali ja ne volim kada mi se tok vode u jednoj cevi menja. Samo lični stav, ništa više.
Ventil nije problem kupiti, možeš ga i naručiti negde. Misliš na ovaj http://www.etazgrejanje.com/katalog/termostatski-ventili/
Bio sam danas do etaž-a i mogu da se naruće termostatski ventili i nekih serija kojih nema na sajtu. Tako da to nije problem. Svi termostatski ventili koštaju oko 11000dinara tako da je neuporedivo po pitanju cene u odnosu na varijantu (četvorokrakog ventila+Ara 600+automatika za upravljanje). Jedino me plaši što je Kvs vrednost termostatskih ventila više nego duplo manja nego za četvorokraki mešni ventil istog nazivnog prečnika. Da li je dovoljan protok od npr. 2,5m3/h koji bi bio za razliku od 0.5 do 0.6bar-a koliko otprilike pravi ova moja pumpa da podmiri ceo sistem. Jer ja u sistemu imam tri panelna radijatora Jugoterm T11 H60 L140, i 90 VOX 500 AL rebara, dva bojlera sa izmenjivačima i jedan krug podnog sa RLT-ventilom. Kad sračunam za razliku temperatura potisa i povrata od 10C dobijam da može da preda sistemu energiju od 29kWh (u toku jednog sata). Što je znatno više nego što mi treba i u najhladnijim danima. Jedino mi sumnjivo da li će to hidraulički da funkcioniše ko što treba. Sada sve funkcioniše ko što treba. Sećam se da mi je trebalo nekoliko dana da izbalansiram sistem i od tada ništa ne pipam.
Sa pumpnim grejanjem je razlika temperature potisa i povrata 5-10*C. Sve pumpe od oko 100w (koje sam ja video, Wilo, Grunfos, Sever...) za visinsku razliku od preko 0.5m imaju bar 2-3m3/sat. I pumpa je na najviše 3/4". Ako sumnjaš onda uzmi termostatski od 1", mada mislim da je i 3/4" dosta, čak i 1/2" (meni je tolika cev na pumpi a imam 11kw/h gubitaka). A protok je onoliki koliki je kroz najtanju cev...
Tihi2 puno hvala na svetima još jednom.
U svakom slučaju ću uzeti na1" jer verovatno nije neka razlika u ceni a i ostali fiting ću na 1" tako da mi i montaža bude jednostavnija.
Nego kako se ponaša termostatski ventil kada treba radni fluid da struji gravitaciono (npr. ispraznim celu bateriju na invertoru)?
Ventil ne zna dal ima pumpe ili nema. Čist termostat, održava zadatu temperaturu mešajući dva ulaza. pritisak i cirkulacija mu sigurno puno pomažu.
Ja za prizemnu kuću ne bih baš puno računao na gravitaciono. Jedino ako je kotao u podrumu.
Kuća mi je prizemlje+sprat. Kotao je u prizemlju i gravitaciono kretanje radnog fluida prema spratu sada funkcioniše dobro.
Sa pumpom se to lako izjednači. Nije to neka potrošnja, oko 30kw mesečno. A kad nema struje može i gravitaciono da pomogne da se baš ne izladi previše.
E ljudi citam ovo sve sto ste napisali,mogu da vam Kazem ovo je sve spansko selo za meine.Imam prizemnu kucu sve je izolovano kako treba i zidovi i tavan ,krov isto,daske pa letve pa neka folija,i do sada je sve bilo super.Napunim 4boce od 30lit sa LPG kod komsije na benziskoj pumpi,to "bereta" izgori i svima lepo.A sada je to zabranjeno pa cu morati do leta da se informisem .Prvo treba kotao da kupim,pa neki bojler sa 2 izmenjivaca,mogu vam reci sve je ovo komplikovano,nego da skratim.Vi ste vidim od ovih moderatora svi profesionalci pa ako je neko voljan koji zivi okolina BGD da s njim kontaktiram i da to meni lepo pogleda,naravno dolazim autom po njega,sto bi rekao nas narod nece da bude za "dzabe".
Veliki pozdrav Takic Marjan
Sve sugestije iz posta 525 koje se tiču "čistih tokova" sam usvojio i tako sam razveo i montirao instalaciju. Sada se dvoumim da li veću ekspanzionu posudu treba da vežem kao na slici za akumulator toplote ili da i nju kao i manju vežem direktno za kotao? Ili je sve jedno? Ovo mi je bitno jer nemam baš previše mesta da sve to spakujem tek tako po slobodnom rasporedu. Da li je bakarna cev 18#0.8mm dovoljna za priključke ekspanzionih posuda za ostatak sistema koji je od Zn cevi 1"?
Polako privršavam prepravku kotlarnice. Jedino što se dvoumim da li da veću bocu vežem za AT jer sam u njemu ostavio i el. grejač od 6kW pa će i AT da se ponaša kao drugi kotao u sistemu (koristio bih ga u prelaznom periodu) ili da i veću ekspanzionu posudu povežem kao i manju direktno na hladni kraj kotla na čvrsto gorivo?
Ako nema zatvorenih ventila između svejedno je. Sve je to sistem zatvorenih posuda pa se pritisci izjednačavaju.
Između AT i kotla na čvrsto gorivo na svim granama imam bar po jedan ventil ali i kad bude sistem radio u režimu grejanja AT na el. emergiju naravno da će svi ti ventili stajati otvoreni tako da se omogući izjednačenje pritiska u celom sistemu. Povezaću i veću bocu direktno na povrat kotla na čvrsro gorivo jer mi je najjednostavnije.
Puno hvala Tihi2.
Pozdrav ljudi, resio sam da uvucem centrano grejanje i odlucio sam se da to bude na pelet.
Hocu sam da razvucem cevi i postavim radijatore, kotao bi prepustio majstoru da poveze. U prilogu cu okaciti nacrt kuce, gde ce da stoji kotao, radijatori i kuda sam zamislio da idu cevi. Radio bi dvocevni sistem. E sad nisam siguran oko izbora debljine cevi, tu mi treba pomoc.
Dodao sam sliku kako sa postavljenom semom radijatora i cevi, zanima me misljenje da li je to dobar odabir cevi,
Pozdrav svima,hteo bih da uvedem centralno grejanje na plin. sto se tice radijatora kako stoje stvari sve vise mislimo da kupimo neke polovne stari tip (tucane) pa da ih ofrabamo i malo sredimo jel sudeci to iskustvu drugih ljudi iz mog okruzenja kazu da su mnogo bolji nego ovi moderni panelni radijatori...no voleo bih da cujem nesto i u vezi toga...prvenstveno me zanima da li neko moze da pogleda moj crtez kuce (plan) i plan cevi kuda bi trebalo da prolaze a ako neko vidi neku gresku u tome bio bi jako zavalan ako bi me usmerio ka ispravnom...sto se tice mene najvise intresuju cevi, budzet mi nije nesto veliki znaci sto skromnije a opet da to ne bude da za dve godine moram nesto opet da radim. Mislili smo da zbog problema sa mnogo vrata stavimo cevi gore do plafona (jeste estecki to malo ruznjikavo ali mnogo manje cevi ide nego da stavim dole pa da izbegavam vrata i kruzim po sobi) to je z pocetak.
jos jednom da na pomenem da se radi u varijanti sa manjim budzetom i po "uradi sam" sistemu.
veliko hvala svima unapred!
slike u prilogu.
pozdrav
Pozdrav svima.
nedavno sam pokrenuo centralno grejanje i sve radi OK .
Ali imam problem sa termoprekidačem na pumpi.
Koliko znam on bi trebalo da se postavi na izlaz tople vode , kod kotla i kad je cev hladnija pumpa se gasi. Kad se cev zagreje pumpa se uključi i tera vodu.
Kod mene se dešava obrnuto. Kad se cev zagreje pumpa se gasi.
Skinuo sam termoprekidač sa cevi i podesio ga da ne isključuje pumpu , tako da mi sad pumpa uvek radi.
Ima li ko ideju o čemu se ovde radi ?
Postavljam i fotke .
Hvala puno na linku ka temi.
Rešio sam problem.
Samo je trebalo fazu prebaciti sa spojke 1 na spojku 2.
Pozdrav
Posto trenutno mi iz kotla idu po dve cevi odlazece i dolazece vode,to jest racvaju se,sad ja imam pitanje jel problem da se iseku te cevi i da se provuku druge?to jest jel ce efekat grejanja biti isti ako ide samo kroz jednu cev?
Planiram iseci taj deo instalacije iz razloga sto mi kotao daleko od kuce,a taj deo kuda idu ne koristi se vise i planiram ga rusiti u skorije vreme.Ima cirka 20 metara zaobilaznice.Verovatno ce mi gubici na grejanju biti manji.
Ima li neko da pomogne?Kolko bi me izasla otprilike ta popravka?
Jel moze neko od strucnjaka da mi kaze kako da izracunam snagu radijatora?
Npr. panelni radijatori, imaju podatak za 90/70 i za 75/65. Ne znam sta sa tim podacima da radim, kada je meni t vode u radijatorima plafon 50, cesto ni toliko. Uglavnom oko 40.
http://www.jugoterm.rs/images/Jugoterm%20flajer%20Srpski_Page_4-large.jpg
Ima ta neka tabela.
Ali sam ja izgleda glupav.
Ako uzmem 1400/600mm, i stavim 45/40 stepeni, ispada da radijator ima 800-900W. Meni je manje vise ok sa njim u sobi, ali jel moguce da ja sobu ugrejem umesto sa 3100W, sa 3,4x manje snage?
Nesto ja tu nisam dobro izracunao.
aluminijumski je radijator.Skinuo sam ja ozraku al treba onaj veliki sraf gde ide ozraka