Pozdrav svim ucesnicima!Mozda je vec neko postavio slicno pitanje!Hteobi ove godine da uvedem centralno,pa mi treba program (po mogucstvuna nasem) kako bi mogao da proracunam toplotnu vrednost prostorija,potreban broj radijatora i snagu kotla?Ako ima neki sa sto vecim izborom materijala (unutrasnji - spoljni zidovi,prozori...)Unapred zahvalan!!!
centralno grejanje-uradi sam
Guglaj,mozda i nadjes.
Hvala puno!Guglao sam par dana,pa reko da cujem dobar predlog i savet!hvala jos jednom!!!!
Evo seme po kojoj bih radio prepravku kotlarnice pa da cujem sugestije
Ima li ko ideju (shemu) kako da ovo spojim :
Koliko kontam pumpa vuče toplu vodu ? A gore kod ventila ima 1 izlaz i jedan ravno pre pumpe, pa ne kontam odakle pumpa vuče vodu.....
Pomagajte.
Ako bi netko imao vremena i volje da prokomentira ovu shemu, bio bih zahvalan.
Naime, shema je orjentacijskog karaktera, nedostaju radijatorski ventili, prigušnice, odzračnici i sl. Zanima me da li je od ovo ok što se tiče smještaja pumpi, term ventila i mjesta spajanja.
Teško da to može tako da radi.
Pokušaj da nacrtaš strelice za smerove tokova vode pa ćeš videti da oba desna otvora u puferu treba da primaju vodu,
Koji je smisao desne pumpe?
Šema je jako komplikovana i teško je njom upravljati.
Najjednostavnije je da se jednim krugom stavi kotao i pufer a u drugi krug grejanje. To sigurno radi.
Za ovo tvoje treba fenomenalan projektant koji će izračunati stvarne dužine cevi, padove pritiska i otpore, izabrati odgovarjuće prečnike i elemente i garantovati da će to dobro da radi. Ne očekuj to sa foruma.
wladosh
heh
navoj na pumpi i kotlovskim izlazima su bili isti pa si i imao priliku da postavis ovako pumpu-pumpa na baj pasu ti nicem nesluzi-
kolektor sa manometrom je odlaz pumpa je tu povezana ok
drugi kraj pumpe otkaci i tu povezi potis kotla a na otkaceni kolektor povrat kotla
jbg ako si razumeo
Rapidus
sema je ok -nedopada mi se samo sto u slucaju da je mesni otvoren maksimalno sva topla voda iz kotla ide u grejanje sto bi bilo kao klasicno grejanje-mozda ti komlikuje stvar elektro kotao ali i to je ok -dali tako da uradis kod tebe -ja nebi preskupoje -mnogo mesnih -mnogo termo itd itd
wladosh
i jos jedan problem
po ovoj semi kotao mora biti stalno ukljucen -ako se desi da imas topao bufer a hladnu pec -pec bi ti obarala temperauru tj kad bi hteo da ides samo na elektro kotao nebi mogao
wladosh
heh
navoj na pumpi i kotlovskim izlazima su bili isti pa si i imao priliku da postavis ovako pumpu-pumpa na baj pasu ti nicem nesluzi-
kolektor sa manometrom je odlaz pumpa je tu povezana ok
drugi kraj pumpe otkaci i tu povezi potis kotla a na otkaceni kolektor povrat kotla
jbg ako si razumeo
Pa valjda jesam....
Znači ,sa prve slike otkačim gornji deo ,sa ventilima i oslobodim pumpu , na koju nakačim izlaz iz kotla. A tamo gde je bila zavrnuta pumpa, našrafim ulaz u kotao ?
A šta sa ona 2 navoja (izlaza ili ulaza ili... čega već). Vide se na 3. slici.
I još nešto me zanima.Sme li pumpa da vuče direkt toplu vodu iz kotla?
Hvala.
Ovako, da pokušam pojasniti...
Laik sam što se tiče centralnog, radove će mi izvesti poznanik. Trenutno se grijem kaljevom peći no kod nižih temperatura ne mogu dovoljno ugrijati kuću pa sam se odlučio za centralno.
Kuća je prizemnica cca 110 m2, prije dvije godine sam kupio peć bosch solid 28 kw, no zbog neznanja zeznuo sam se jer je peć prejaka za ovaj prostor te sam ovih dana kupio pufer 1000 l, centrometalov CAS, koji bi trebao da riješi problem. Obzirom da majstor do sada nije nikada ugrađivao pufer malo sam se informirao, te sam došao do saznanja da obavezno moram imati dvije pumpe (jedna u krugu grijanja prema radijatorima a druga u krugu peć-pufer). Dodatno mi je zakompliciralo stvar što trenutno u kupaoni koristim kombinirani el. bojler 80 litara, a koji (također po iskustvima nekih forumaša) ne može zagrijati dovoljno vodu zbog prekratke spirale te treba zaseban krug za zagrijavanje vode, ali treba u tom slučaju imati zasebnu pumpu (pumpa sasvim desno). Također preporučeno mi je da povrat vode sa bojlera treba ići negdje iznad polovice pufera.
Još jedan problem koji me muči je taj što mi majstor nije previdio niti jedan troputni miješajući termostatski ventil. Opet ja u potragu za informacijama po raznim forumima... i ono što sam sam uspio shvatiti (nadam se da je ispravno nacrtano) sam i ugradio u ovu shemu. Troputni miš ventil između pufera i kotla trebao bi sprečavati kondenzaciju kotla.
Nikako da dođem do prave informacije te da mi netko savjetuje (pokušao sam na jednom forumu) i kaže: složi to tako i tako... obično se komentari odnose na slijedeće: ovo ti neće dobro raditi...
ovo ti ne valja... zašto si ovo stavio na tu a ne drugdje i sl.
Volio bih da dođem do pravilno postavljene sheme te da majstoru stavim na stol i kažem evo, hoću tako i tako... Možda je shema malo i komplicirana ali prema rasporedu prostorija sam nastojao da nacrtam onako kako najbolje znam.
Eto, nadam se da nisam nešto izostavio... svaki savjet je dobrodošao.
alek.petro...
Ako ti nije problem, kako pojednostaviti krug grijanja a da sve funkcionira?
Rapidus,
ti hoćeš na forumu projekat koji radi projektant za lepe pare... grejanje nije samo šema već i prračun protoka vode, energije, temperature vode, padova pritska, veličinu radijatora itd. Svaka greška znači loše grejanje. Ljudi zato studiraju, dobijaju licence i garantuju da će to raditi kako treba.
Moj predlog za šemu je sa dve izmene:
Prva razdvaja krug loženja od grejanja i
Nema razloga da povratna voda iz bojlera ide visoko. Da se ja pitam, ja bih taj bojler koristio na struju jer je em mali em daleko em struja za njega košta 100evra godišnje.
rapidus
tihi2 ti je napravio odlicnu izmenu na projektu-iskreno mislio sam da ti je ono sto pise bojler ustvari elektro kotao -jer ako nije elektro kotao nevidim uopste razlog za postavljanje bufera(kao akumulatora energije ) jedini ako ti kotao nije piroliticki onda bufer ima zastitnu ulogu-ako je kotao klasican na cvrsto ili tecno voleo bi da mi objasnis ulogu bufera (jedino ako ti kotao nije preslab za instalaciju tvoju pa zelis da akumuliras energiju da bi zajedno zagrejali prostor)
ako ti je pak ono elektricni kotao napravio bih istu izmenu kao sto ti je tihi napravio na kotlu
alek.petro...
Ako ti nije problem, kako pojednostaviti krug grijanja a da sve funkcionira?
mesni ventili -moze i bez mesnih-na kotlu ostavis onaj ventil na toploj recirkulaciji i nastelujes ga prema kotlu-
na grejanju izbacis mesni i postavis isti pre pumpe onakav ventil i nastelujes razliku temeratura -i
izvedbom instalacije izbacis nepovratne -odnosno treba spreciti prirodnu gravitaciju kroz kotlove u slucaju kad nerade to mozes resiti instalacijom-
pumpe palis na razliku temperatura sto se kotlova tice
a za grejanje termostatom
znaci samo cevi su ti potrebne i normalno ventili
samo jos jednom se ogradjujem neznam ulogu tvog bufera to bi trebao definisati
tihi2
krivo si me shvatio... znam da kompletan projekat košta i da ljudi nisu džabe išli u školu da bi naokolo besplatno dijelili svoje stečeno znanje.
Mene je konkretno najviše zanimalo gdje i na kojem polazu smjestiti pumpe i troputne ventile da bi korektno odradile svoju namjenu (vjeruj mi prijedloga je bilo raznih i svi tumače da da je njihov način ispravan). Dovoljno je zaviriti u nekoliko kotlovnica u mojoj okolici i uvjeriti se kako se razlikuju načini spajanja centralnog od majstora do majstora. U jednom slučaju ljudi u 15 godina od kada imaju centralno, nedavno kupili treću peć na drva. Nešto tu ne štima. E, pa sad se ti odluči kojeg majstora angažirati. Možda sam previše oprezan, ali svakako bih volio biti upućen u neka osnovna pravila koja ne bi smjela biti zanemarena.
Hvala ti na prijedlogu, vidim da i kod uputa centrometalovog akum. spremnika topline navode takvo spajanje.
Što se tiče bojlera, u pravu si...neću komplicirati stvari... i dalje će on trošiti samo el. energiju.
rapidus
tihi2 ti je napravio odlicnu izmenu na projektu-iskreno mislio sam da ti je ono sto pise bojler ustvari elektro kotao -jer ako nije elektro kotao nevidim uopste razlog za postavljanje bufera(kao akumulatora energije ) jedini ako ti kotao nije piroliticki onda bufer ima zastitnu ulogu-ako je kotao klasican na cvrsto ili tecno voleo bi da mi objasnis ulogu bufera (jedino ako ti kotao nije preslab za instalaciju tvoju pa zelis da akumuliras energiju da bi zajedno zagrejali prostor)
ako ti je pak ono elektricni kotao napravio bih istu izmenu kao sto ti je tihi napravio na kotlu
Kao što sam gore naveo - el. bojler definitivno izbacujem iz sheme.
Kotao koji imam je klasičan na drva.
"...jedino ako ti kotao nije preslab za instalaciju tvoju pa zelis da akumuliras energiju da bi zajedno zagrejali prostor..." - moram priznati da ovo ne razumijem. Zar se bufer (pufer) ne ugrađuje upravo suprotno kada je peć prejaka pa se želi višak topline akumulirati za npr. noćni režim rada (ne treba ložiti), a ujedno se omogućuje da peć radi punim plućima, bez nepotrebnog gušenja i stvaranja katrana i čađi?
Naime, peć koju imam je (28 kw) prejaka za moju planiranu grijanu površinu cca 100 m2, te sam iz tog razloga nabavio bufer.
Akomulator se zove jer akomulira, jel? Može da akomulira samo višak energije, trenutno nepotrebnu, za kasnije.
Najbolje su jednostavne šeme. Ova koju sam predložio ima jedan krug grejanja kotao-akomulator-mešač-pumpa i drugi kotao-mešač-pumpa-radijatori. To je lako napraviti, lako podesiti i lako upravljati.
Rešen problem na proveren način.
Zar se bufer (pufer) ne ugrađuje upravo suprotno kada je peć prejaka pa se želi višak topline akumulirati za npr. noćni režim rada (ne treba ložiti), a ujedno se omogućuje da peć radi punim plućima, bez nepotrebnog gušenja i stvaranja katrana i čađi?
da upravu si za to ali za kotlove koje nemozes zaustaviti kad hoces-ili za preslabe naprimer elektricne kotlove i grejes akumulaciju kad je jeftinija struja a koristis danju-u tvom slucaju bas i nevidim razlog za njegovo postojanje ali mozda si u pravu u svakom slucaju od viska glava ne boli
samo jedno da znas -za odredjeni prostor ti je potrebno energije x ako je akumuliras pa koristis bez obzira na izolovanost akumulacije ti gubis neki deo te energije -zato jeb*s pluca pusti da regulator promaje odradi svoj posao ili ako si na peletu jos bolj -kazu ljudi njednostavnije stvari su najbolje -
i kad vec pisem -ako je takav slucaj kao sto kazes onda ti je ona veza kotla sto si ti nacrto bolja i mora msni ventil -sa ovakom vezom sto smo ti tihi i ja predlozili mocices da se grejes samo kad je akumulacija zagrejana
jbg dodatak
aj sto mora mesni ventil nego mora biti motorni mesni ventil vodjen sobnom temperaturom -da bi mogao kad zagrejes prostor gurnuti vodu u akumulaciju
neznam dali je moje pitanje adekvatno za ovu temu ali nisam uspeo pronaci slicnu. zanima me imam etazno grejanje kamin kotao pa kada lozim i grejem bojler mi je otvoren i greje vodu preko mesaca,medjutim kada nezelim vise da lozim primer preko noci ili preko dana odem negde pa on pocne da se gasi i da se hladi voda u sistemu odma pocne da mi hladi i vodu u bojleru. dali postoji neki termo ventil koji mogu postaviti ispred mesaca ili na dovodnu cev za mesac koji ce automatski zatvarati dovod ka mesacu kada opadne temperatura u cevi ispod one koju smo namestili na ventilu,tako da voda koja je u bojleru vruca negubi toplotu preko mesaca kroz koji prolazi rashladjena voda koju pumpa tera. hvala
svojevremeno sam ja postavio temu u vezi priključenja bojlera na centralno grejanje i dobio zdovoljavajući odgovor. na tebi je da proceniš koliko možeš da se protegneš u odnosu na cene rešenja, evo linka:
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
konkretno post br 10 g-dina tihog a koji glasi:
"Jedno jeftinije rešenje može biti sledeće: na cev tople vode prema bojleru staviti radijatorski ventil i umesto termostatske glave staviti on-off motor (sve ukupno košta oko 5000din). Nalegajući termostat (staviti bliže kotlu da može da registruje rad kotla) kada temperatura pređe zadatu (npr 40*C) nalegajući termostat daje struju motoru na termoglavi, otvara se ventil i uspostavlja se cirkulacija kroz bojler.
Kada se grejanje smanji, nalegajući termostat konstatuje da je temperatura manja od zadate, ukida struju motoru na termoglavi, zatvara se termostatski ventil i prestaje cirkulacija kroz bojler.
Ja imam ovakvo rešenje za drugu namenu (za sprečavanje prirodne cirkulacije) ali je princip isti. Sve je malo, termoventil je mali, motor je veličine termoglave, a i nalegajući termostat.
Čisto mehaničko rešenje, namestiš i zaboraviš."
u svakom slučaju rešenje postoji.
znaci najednostavnije resenje je zasebna pumpa za bojler koja se pali i gasi na razjiku teperature bojlera i izvora tj pumpa radi samo kad je temperatura u izvoru veca od bojlera
@alek.petro
šta uključuje tu pumpu? nalegajući termostat? znači opet mora on...
koliko košta pumpa? više od ventila sa on-off motorom...
šta će sprečiti prvu, glavnu, pumpu da gura vodu kroz drugu, zasebnu, pumpu pa i kroz bojler iako je voda pothlađena?
Šema povezivanja je jednostavna: na cev prema bojleru se stavi termostatska glava sa on-off motorom i nalegajući termostat ili nešto što će raditi kao on npr običan termostat od bojlera (400-500din) pa se onaj senzor koji se stavlja u cev u bojler nasloni na cev i fiksira (pošto se termostat može podešavati lako je naći željenu temperaturu).
Kad je temperatura veća od podešene, temostat uključi, daje struju motoru koji otvara ventil i greje se bojler.
Kad je temperatura ispod podešene, termostat isključuje kontakt, ventil se zatvara i nema cirkulacije kroz bojler. Ovo je ono što si želeo.
Nema dodatne pumpe niti elektronike. Samo termostatska glava, on-off motor veličine termo-glave i običan termostat za bojler.
Kad se podesi termostat na npr 50*C bojler će se grejati na temperaturi većoj od te. Kad bude manje od 50*C prestaće cirkulacija. Koristi se samo postojeća cirkulaciona pumpa jer je izmenjivač u bojleru u stvari "radijator".
Pozdrav ljudi, imam jedan problem sa grejanjem pa mi treba vase misljenje, predlog, sugestija i unapred sam zahvalan! Naime, u kuci je pre 15 godina uradjeno grejanje, ilo je povezano na kotao. Pre 6 god kad se kotao pokvario prebaceno je da se lozi na alfa plam rustik(kamin), nekih 100 kvadrata, a jedan deo gde mi je baba(soba mali hodnik, kupatilo) nije prikljuceeno. Taj deo i cevi nije imao vodu u sebi tih 6 god. Pre par dana sam ubacio kotao i povezao sve na njega,kao i na pocetku. Posle 3 dana pocela je da raste temperatura, da uje cevi, zvece kao i pumpa(nenormalna buka) da je na kraju doslo do toga da je voda izasla na cevi kod kotla,sastavcima, poodvajalo se na varovima! Koliko je bilo gusto i velika temperatura! Kad je majstor dosao, nije u redu pumpa. Promenim je i posle neka 3 h lozenja to opet pocne, da se cuju te cevi itd,samo manje nego prvi put. Inace, dva radijatora su bila topla u gornjem delu, u donjem hladno. Posle toga cim je ppoceo da radi normaln, bez buke, ta 2 radijatora su probila i poceli da greju. Inace culo se kao zuborenje, kao da ima vazduha,ali sad nista. Majstor mi kaze da postoji mogucnost(ubedjen je) da je proble stare cevi, prljavstina i da negde pravi cep. Sistem je otvoren inace. I sad iskreno ne znam sta mi je ciniti? Predlaze promenu cevi svih,ali treba mo oko 1000 evra, pa sam u dilemi. Da li to moze da se ponovi? da li moze ta prljavstina nekako da se ocisti? Sta raditi? Hvala
ja sam imao isti problem jer mi je instalacija kao i radijatoti stara od 90 god a nije radila 15 god sve sam radiatore razkacio i isprao u dvoriste iznutra naravno to je bilo cudo od prljavstine ,a p;re skidanja radijatora isprao sam celu instalaciju i sada je superiska
Po probaj ovde :
http://www.homesupply.co.uk/radiator_output_calculator.php
U zavisnosti od radijatora koje imaš , uzmeš koliko je 1 rebro vati.... ppa podeliš sa tim i dobiješ broj rebara.