Answer for ironmaiden:
P19 does not represent a time. It indicates the minimum number of pellet insertion(+pause) for the current power before switching to the next power ("Broj ciklusa doziranja(rad+pauza) pre promene snage")
For example, if p19=3 and if the current power is Power4, it will do at least 3 ON/OFF cycles of Power4 before switching to Power5 or Power3.
Also, if you limit the maximum power from the user menu, you will notice that it will use the new power only if p19 cycles have passed.
Grejanje na pelet
Hvala clkr. Bez pojasnjenja parametra tesko se moze u radu konstatovati promjena parametra. Podesio sam na tri ciklusa jer na granici izmedju 2 temperature automatika i po nekoliko puta zna da prelazi iz jedne snagu u drugu. Ovako se to eliminise.
Pre pet nedelja na ovom forumu sam se obratio za pomoć u vezi štelovanja gorionika Bosch. Uputili su me na gospodina Zoran Majdina tj ninck ZMAJDIN. Stupio sam u kontak s njim, razmenili smo nekoliko poruka i dao mi je par saveta šta da uradim obavezno pre nego što dođe da našteluje gorionik. Pošto nisam ima mešni ventil (četvorokraki), zvao sam majstora koji je isti i ugradio. Zatim smo dogovprili posetu, moram napomenuti da ja živim u Apatinu nekih 180 km od BG. Zoran je naredni dan došao zajedno sa sinom. Uz prijatan razgovor i druženje posle nekoliko časova rada na gorioniku isti je naštelovan. Moram reći da sam prezadovoljan, sada radi jako tiho, daje konstantnu toplotu, za par dana ću i izmeriti potrošnju peleta ali već prvi dan primetno manje troši (pošto sam napunio bunker do vrha i znam otprilike dnevnu potrošnju). Gospodin Majdin me je počastio sa nekoliko dobrih saveta koje ću primeniti u budućnosti.
Podatke o potrošnji ću objaviti za par dana kada budem imao neki prosek, samo da napomenem da je pri ovakvim vremenski uslovima potrošnja je bila oko dve vreće čak nešto više od dve vreće.
@ apatinac Koji mesni ste ugradili i koja mu je cena ako se sme to napisati? i dali ide pumpa u radijatorski krug ili u kotlovski i dali ima jos neke peripetije pored da se ugrade? ja imam trokraki ali uopste nisam zadovoljan njime tj bas nema razlike u potrosnji, citam i ovde i na drugim forumima izgleda da taj 4kraki cini cuda pa ugradicu ga i ja pa kud puklo! samo mi treba neko da objasni gde tacno da se stavi kad dodje majstor da budem upucen u tematiku hvala
Četvorokraki ventil ne čini čuda, nego u isto vreme reguliše temperaturu vode u radijatorskom krugu i obezbeđuje predgrevanje povratnog voda kotla sa samo jednom pumpom koja obavezno mora da bude u radijatorskom krugu. Za isti taj posao bila bi potrebna dva trokraka ventila i dve pumpe.
Naišao sam nešto "zanimljivo" na mom kotlu (Toby12):
Naime, primetio sam da je duže vremena u kotlu bilo solidno neizgorelog peleta izvan šolje, malte ne na sve strane. Prvo sam mislio da je brzina ventilatora pri čišćenju velika, međutim problem je bio u cevi koja dozira pelet...
Naime, na samom kraju cevi, kraj koji je do šolje za pelet, od varenja pri sastavljanju kotla, ostalo je malo žice koju su koristili majstori koji su kotao sastavljali, ne puno, virila je nekih 2-3 mm. Takođe i ivica same cevi nije bila obrađena do kraja, imala je "ajnzec" da se tako izrazim, pod prstom se oseti greben. Pri doziranju peleta, dešavalo se jednostavno da pelet na kraju cevi odskoči od tih "deformiteta" kao sa skakaonice, preskoči šolju (bilo je čak i u onom malom prozorčiću za plamen) itd.
Ono što sam slučajno primetio jer se sasvim slučajno desilo u vreme kada sam bio pored kotla, je i da se, ne znam kako i na koji način, zbog tih "deformiteta" duži pelet jednostavno prepreči u cevi, i blokira dotok ostalog peleta. Napravi blokadu u cevi. E onda sledi ono najgore: ostane malo žari u šolji, puž kako vrti bukvalno nabija pelet u cevi sve dok ovaj prvi što se preprečio ne popusti. Tada naglo krene sav pelet iz cevi, zatrpa žar i popuni celu šolju i eto problema (čuo sam kako neko vreme puž vrti a ništa ne upada u šolju, da bi jednog momenta krenula "lavina"). Peć se ili ugasi uz alarm "nema goriva" ili se desi ono što se meni desilo: eksplozija, na sreću ne drastična i ne tako jaka da je oštetila nešto na kotlu, ali sam svojim očima video da se pojavio plamen u donjem desnom uglu kotla sa spoljnje strane, tamo gde ulazi cev za dovod vazduha iz ventilatora.
E sad, ovo bi Zmajdin mogao da objasni bolje, ovde se moje znanje oko dimnih gasova i ostalog završava. Ono što sam video posle eksplozije kada sam otvorio vrata kotla je da se iz prepune šolje nesagorelog peleta dimilo kao u pušnici, pretpostavljam da je to malo žara uz pomoć ventilatora i silnog dima napravilo to što je napravilo. Na svu sreću tako se završilo bez posledica po kotao.
Rešenje je: turpija, sečice i obrađivanje kraja cevi do šolje. Od kako sam to uradio, otkako sam na cevi otklonio sve deformitete, više nema ni jednog jedinog peleta niti van šolje za sagorevanje niti dole u pepeljari za pepeo ili oko nje. Prošlo je sada već 5 dana od intervencije...
Možda neko ima sličan problem, pa ovo možda pomogne.
To je eksplodirao nagomilani ugljen monoksid koji je, pretpostavljam da je poznato svima, pored izrazite toksičnosti i prilično eksplozivan: obično se završi kao kod vas, mada sam na jenom ruskom forumu video i razvaljen kotao, ne dibidus razvaljen, niko nije stradao, ali je bilo menjanja limarije.
@zmajdin
Rekli ste pumpa ide u radijatorski krug ali na vrucu vodu ili hladnu(povratnu) vodu iz radijatora?
Svejedno je.
zmajdin je odgovorio na pitanja koju su bila upućena meni. cena 4krakog je oko 4,000 rsd
Samo da se pohvalim, posle dva dana rada gorionika pod istim uslovima (spoljašnja temperatura, ista unutrašnja temperatura) potrošnja je pala na nepunih 3 vreće pelata za dva dana, mislim da je dobar rezultat!!!
Hvala Zorane
Pitanje za vlasnike Toby kotlova: da li ovde fale rupe po celom obimu u krug, pri vrhu šolje? Na slici uputstva, rupe su simetrično raspoređeni po "kružnici" pri vrhu. Na slici se vidi da fale iznad otvora za gorionik.
Evo kako je kod mene za 30kw. Po meni je obruc trebao da bude deblji ili visi jer se cesto desi da pelet preskoci posudu ili ventilator lako izbaci uzarene nesagorele pelete. Da li je neko pokusao da ugradi samotni produzetak za bolje iskoristenje plamena. Meni je serviser dao celicni obruc visine 5 cm koji se postavlja na postojeci obruc posude, sa prodorom za doziranje peleta. Nisam jos probao ovaj dodatak tako da ne znam efekat.
Bilo je dosta price oko turbulatora pa me zanima da li ce nesto ovako da radi posao u Zrenjaninskom kotlu koji jos uvek nema gorionik na pelet nego se lozi drvima i ugljem. Iskoristio sam stare kuke za oluke pa i ako ne budu valjalo nije steta materijala jedino sat vremena truda. Malo je off ali me zanima misljenje iskusnijih.
Pitanje za 1.salee ili ako može da odgovori neko od vlasnika kotla Toby 20/30, da li se rastavljanjem smanjuju dimenzije u odnosu na kataloške.
Nemam dovoljno prostora na ulazu u kotlarnicu pa moram da obratim pažnju na dimenzije da se ne desi da ne mogu da ga unesem.
sudeći po ovim slikama samo se može smanjiti visina , širina i dužina ne
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Da li neko zna koji sve parametri treba da se podese pri priključivanju termostata na kotao (TOBY 12), i šta koji parametar znači?
P06 - vreme u minutima posle koga se isključuje kotao/pumpa po pristiglom signalu termostata da se kotao/pumpa ugasi
P07 - mod externog termostata - 1 gasi pumpu, 2 gasi kotao
P13 - ???
Ima li još neka podešavanja i šta znače, za ova prva dva sam shvatio šta rade i njih sam podesio da termostat gasi kotao, a da se kotao gasi 10 minuta po signalu gašenja od termostata ...
Prvo veliki pozdrav svima na forumu posto sam novi ovde. Javljam se kao i vecina s problemom i trebam savjet. Proslu sezonu sam uradio grijanje na pelet. Kuca (prizemlje i sprat), ukupno oko 190 kvadrata korisnog prostora. Srednje izolovan objekat (maltana fasada i drvena stolarija sa drvenim vanjskim persijanima). Pec mi je Centrometal kombinovani (original kupljen nije prepravljan)od 40 kw sa modulatorima, gorionik CPPL 40-50 kw. Proslu sezonu sam potrosio blizu 7,5 tona peleta, sto i nije malo imajuci u vidu da je zima bila prilicno laka. Pec je radila u 3 vremenska programa od 08h do 10h, zatim od 12h do 14h i od 15h do 21h, sto iznosi oko 6,5-7kg po satu. Minimalna temp. peci je 65C, a max. 90C, dakle kad je nastimana na minimalnu temp. 65C, radi dok ne postigne tu temperaturu i onda se gasi i pali se otprilike za 5-7 min. kad temperatura u kotlu padne na 59C i sve tako. I ove zime je ista praksa i potrosnja. Konsultujuci se sa drugima na raznim forumima, a i sa ljudima u blizini koji imaju grijanje na pelet sam shvatio da trosim mnogo vise nego ostali pa skoro i duplo. Serviser koji mi je ugradjivao pec tvrdi da je sve ok i da je to normalna potrosnja i da bi po njemu samo trebao utopliti objekat termo fasadom i donekle rjesen problem. Medjutim skontao sam da pec trosi priblizno isto i na +8C i -5C. Interesuje me dali neko ima istu ili slicnu pec i kolika je potrosnja po satu. Pre neki dan sam pricao sa jednim drugim serviserom i on mi je savjetovao da ugradim mjesajuci ventil i sobni termostat. E sad me zanima dali ce se ugradnjom mjesajuceg ventila smanjiti potrosnja peleta i dali ce mjesajuci ventil smanjiti temeperaturu u kuci koja je do sad na ovom rezimu rada kad peci radi bila oko 22-23C (u pauzama od 2h kad pec ne radi temperatura u kuci padne za nekih 2C). Sa serviserom sam dogovorio za iducu sedmicu te prepravke pa cu vas svakako obavjestiti sta sam dobio, a do tada bi mi dobro dosao svaki savjet i prijedlog, unaprijed vam se zahvaljujem i pozdravljam...
@ baltazar
jeste to je jako velika potrosnja, i sigurno tu ima mesta za korekcije i smanjivanje potrosnje,u slicnoj sam situaciji s tim sto grejem 130 kvm ali skroz drugi kotao posedujem i mogu ti reci da sobni termostat i nije neko resenje sam za sebe-kontrolisao on kotao ili pumpu jer u pavzi izmedju dva grejanja voda se poprilicno razhladi pa sve ispocetka,s tim sto ja imam jako puno vode u celom sistemu(oko500lit) koliko vi imste vode ili radijatora u kuci i kakvih? Ja sam bas danas kupio 4kraki ventil e sad treba samo sacekati majstora koji ce doci posle nove godine jer ima jako puno posla :@ da to montira i da vidimo razliku s obzirom da ce kod vas biti reseno ranije bas me zanima vasi utisci o Mes ventilu?
Cetvorokraki ventil obavezno treba ugraditi i tu nema price , e sada da on nesto mnogo stedi to zavisi od mnogo faktora u svakom slucaju ustedece energije onoliko koliko vam je sistem dobar .
Glavni razlog zasto se stavlja cetvorokraki mesni ventil je ta sto se postize stabilizacija sistema i u radijatore se salje samo zeljena temperatura recimo 45C i ni stepen vise .Naravno to je sve individualno i steluje se posebno i umnogome zavisii spoljne temperature . Pogon ili stelovanje cetvorokrakog mesnog ventila recimo ESBE moze biti rucno ( manuelno ) ili motorno ( automatski ) sto je veliki trosak i iznosi od 200 eura pa navise . Mnogima i rucno zavrsava posao stime da mora povremeno da se ode do kotlarnice i malo pomeri smer ventila ,a za one koji zele komfor tu su potpuno automatski sistemi tipa Seltron , Esbe itd.... a ima i nekoliko privatnih majstorskih radova koji isto to rade .
A sto se tice tvoje potrosnje neznam sta si ocekivao od gorionika cija snaga je 50 KW . Totalni promasaj je prvo sto si uzeo marku Centrometal a drugi promasaj ti je velicina gorionika .
Najbolje je bilo da si uzeo integrisani kotao na pelete i tako sebe spasis muka i to max do 20 KW .
Imam 11 aluminijskih radijatora Lipovica (oko 200 rebara), 2 susionika i dva bojlera, a majstor dolazi iza 20-og decembra pa cu javiti impresije.
Sad vidim da sam napravio veliku gresku, jer potrosnja od 4,5 vrece na dan nije potrosnja vec gutanje. Medjutim u to vrijeme poslusao sam majstora koji je po struci masinski inzenjer i koji vazi za dobrog majstora, inace je ujedno i serviser Centrometala pa mi je moguce i zbog toga preporucio (citaj:podvalio) tu pec. Sto se tice gorionika sad znam da je predimenzioniran mada i dalje on tvrdi da nije, ali sta cu tad nisam poznavao toliko ovu materiju i oslonio sam se na njegovo znanje i diplomu. Ali sta sad da radim...
Ako je ikako moguce da majstor nasteluje minimum rada gorionika tu ces sigurno ustedeti i izbeci ces cesta paljenja a to isto utice na potrosnju . Gorionik je najvaznija stavka u sistemu od njega sve polazi i kada se njegov rad resi onda moze da se predje na kotao , turbulatore , zugbegrencere i ostalo.
Sad vidim da sam napravio veliku gresku, jer potrosnja od 4,5 vrece na dan nije potrosnja vec gutanje. Medjutim u to vrijeme poslusao sam majstora koji je po struci masinski inzenjer i koji vazi za dobrog majstora, inace je ujedno i serviser Centrometala pa mi je moguce i zbog toga preporucio (citaj:podvalio) tu pec. Sto se tice gorionika sad znam da je predimenzioniran mada i dalje on tvrdi da nije, ali sta cu tad nisam poznavao toliko ovu materiju i oslonio sam se na njegovo znanje i diplomu. Ali sta sad da radim...
Po meni bi prvo trebalo da se zameni gorionik sa nekim upola manjim , pa tek onda da se krene dalje . Lepo si to napisao taj ne trosi taj guta pelete.
Dovoljno bi bilo i gorionik da zamenite za manji , al šta je tu je , probajte se dogovoriti sa "majstorom" ako nekom treba toliki pa da menjate , u svakom slučaju loš izbor .
Evo i odgovor na jugordana-ino pitanje o pepeljari , ja sam bio slobodan da pre par dana izbušim rupe sa crvenim zabeležene , ništa strašno , al kad sam danas izvadio posle par dana tj oko 50h rada i usput nekad čišćenja lopaticom za to namenjenom imao sam šta da vidim , na dnu se naravno formirala šljaka i ostale su samo rupice na samom obodu pepeljare i sva sreća da sam izbušio inače bi se zapušilo , pelet koji trenutno koristim je k515 poznati iz oglasa i malo je promenljivog kvaliteta , nekad je ok al nekad eto zapuši .
Sad vidim da sam napravio veliku gresku, jer potrosnja od 4,5 vrece na dan nije potrosnja vec gutanje. Medjutim u to vrijeme poslusao sam majstora koji je po struci masinski inzenjer i koji vazi za dobrog majstora, inace je ujedno i serviser Centrometala pa mi je moguce i zbog toga preporucio (citaj:podvalio) tu pec. Sto se tice gorionika sad znam da je predimenzioniran mada i dalje on tvrdi da nije, ali sta cu tad nisam poznavao toliko ovu materiju i oslonio sam se na njegovo znanje i diplomu. Ali sta sad da radim...
Sad mi pade napamet da tebi mozda dimnjak previse vuce i samim tim ti podhladuje kotao previse i kroz dimnjak gubis toplotu a to nikako nije dobro , pelet nije isto sto i ugalj i drva njemu netreba cug i ogroman dimnjak. Prvo promeni ako mozes gorionik od 50KW za neki manji od recimo od 25 - 30 KW a sledeci korak proveri cug dimnjaka nikako ne treba da bude prevelik jer peletu ne treba takav tip dimnjaka dovoljan je vrlo mali dimnjak .
baltazar79 wrote:Sad vidim da sam napravio veliku gresku, jer potrosnja od 4,5 vrece na dan nije potrosnja vec gutanje. Medjutim u to vrijeme poslusao sam majstora koji je po struci masinski inzenjer i koji vazi za dobrog majstora, inace je ujedno i serviser Centrometala pa mi je moguce i zbog toga preporucio (citaj:podvalio) tu pec. Sto se tice gorionika sad znam da je predimenzioniran mada i dalje on tvrdi da nije, ali sta cu tad nisam poznavao toliko ovu materiju i oslonio sam se na njegovo znanje i diplomu. Ali sta sad da radim...
Dimnjak je promjera 200mm i visine je sigurno 10-ak metara, tako da mislim da i tu imam odredjene gubitke. Dali bi trebao smanjiti precnik dimnjaka nekim leptirom unutra sulunara ili nesto slicno?
Odmah na izlazu iz kotla se stavlja Zugbegrencer , evo nekij primera :
a gde se u Srbiji može kupiti Zugbegrencer?
Samo rucni rad , koliko je meni poznato
Slazem se za pisanje, samo eto direktno odgovorih. Izvinjenje svim clanovima. Sa onim korekcijama za doziranje sam postigao smanjenje ili povecanje duzine rada puza po svima snagama. Na.pr.sa korekcijom +2 (=20) produzio sam rad puza za 20% od vremena setovanog samim parametrom za odredjenu snagu. Ovako se direktno utice na snagu kotla a bez odlaska u servisni meni.
Toby 30kw, 220 m2, 4k mix ventil sa regulacijom, kotlovska+radijatorska pumpa