Za sve vlasnike toby kotlova zelim podijeliti pozitivno iskustvo sa otvaranjem rupa za sekundarni vazduh na LG posudi. Kao kod vecine i kod mene su ove rupe bile zatvorene. Po otvaranju svih 13 (samo jedna bila ovlas probijena) sagorijevanje je mnogo bolje, a sto se vidi po boji unutrasnjosti kotla na slici. Takodje se potrosnja smanjila. Sa cca 3 kg/h, na temp.ispod nule (slanje u sistem 48 stepeni), sada je 2.2 do 2.5. U neprekidnom radu od 20 sati potrosi se oko 3 vrece za kucu od 220 m2. Dakle, za sve one koji jos nisu otvorili ove rupe samo naprijed. Inace ovo je bas krupan propust fabrike, a sto treba reklamirati za dobrobit buducih korisnika.
Grejanje na pelet
ironmaiden,
imam pitanje za Vas. Konstatovali smo da imamo isti pelet i slične probleme sa doziranjem istog. U jednom postu ste rekli da treba da Vam stigne novi pelet (A2 do 3cm ako se dobro sećam). Da li Vam je taj pelet stigao i da li ste primetili razliku u doziranju peleta u odnosu na Jelastar?
Da, stigao i duzine su manje, mada ima komada od 5 cm. U svakom slucaju je mnogo bolje. Dobio sam i novu isporuku koja ne prelazi 3 cm tako da je doziranje mnogo bolje. Naravno, sljaka je i dalje prisutna. Pelet je crnogorski za izvoz u Italiju. Fabrika, za sad jedina u CG, je skoro otvorena, pa se izgleda jos uhodavaju. Na kraju mi potrosaci trpimo u nedostatku adekvatne kontrole kvaliteta.
@ironmaiden
Dobro je sto si se odlucio da preuzmes stvar u svoje ruke i sredis tvoj kotao , isplatila se upornost .
Juce, snaga na P4(25kw), zadana temp. kotla 75C, vani temp. -1/2C, u kuci prijatnih 22-23C, potrosnja 4 vrece/60kg ili 4,50kg/h, pec radila 13,5h u kontinuitetu od 07:30-21h.
Danas, snaga na P3(20kw), zadana temp. kotla 75C, vani temp. -7/-4C, u kuci 20-22C (nesto sporije zagrijavanje), potrosnja 3,5 vrece/68kg ili 4kg/h, pec radila 13,5h u kontinuitetu od 07:30-21h.
Smanjuje se izgleda, s obzirom da je danas bio nesto veci minus, a I u kuci nesto hladnije u odnosu na juce, vjerujem da moze hladno gurati na P3 pri temperaturama oko nule, VASE MISLJENJE???
Kolika rekoste je peć, kolika je grejana površina, kakva ono beše izolacija?
Kolika rekoste je peć, kolika je grejana površina, kakva ono beše izolacija?
Pec 40 kw CM kombinavana sa turbulatorima, izolacija osrednje/slaba (maltana fasada i drvena stolarija sa griljama), kuca 11x9m, prizemlje i sprat (oko 180-190 kvm korisnog prostora).
Gorionik je pretpostavljam Ferroli. A četvoroktaki ventil?
Ništa od tog ... njemu je ''serviser'' insistirao na trokrakom a gorionik su zamenili
Serviser dolazio juce, promjenjen plamenik (umjesto 40-50kw) postavljen od 20-35kw, ugradjen mjesani ESBE ventil, nepovratni ventil i sobni termostat, sve skupa oko 700 eura Vanjska temperatura prosjek oko -1C, snaga kotla na P5(30 kw), zadana temp. u kotlu 75C, sobni termostat naregulisan na 22C (od 16h na 21C), mjesani ventil otprilike na polovini, temperatura u prizemlju oko 21-22C, na spratu oko 22,5-23C. Potrosnja od 9h do 19h u kontinuitetu, 4 vrece (60kg) ili 6kg po satu, dakle neznatno smanjena, a kotao ostao jos 2h da radi, sto govori da ce dnevna potrosnja biti oko 5,5 vreca, sta dalje???
Pozdrav ljudi posto sam napokon ugradio ventil cetvorokraki interesuje me koja je najbolja temp.da se podesi(znaci kotao-polaz voda -povr.voda.)
Gorionik je pretpostavljam Ferroli. A četvoroktaki ventil?
Ne, CM gorionik (20-35) Zmajdine ako se secas da sam zamjenio onu harabatiju od 40-50kw koja je gutala 4,5 vrece za 10h rada.
Sad sam se setio: izvinjavam se.
Primetićete da će vam potrošnja biti manja kad je hladno. Naoko, apsurd je, ali je tako: to je cena predimenzioniranosti. Može tu da se napravi da bude bolje, ali ne (pre)mnogo.
zmajdin wrote:Gorionik je pretpostavljam Ferroli. A četvoroktaki ventil?
Ne, CM gorionik (20-35) Zmajdine ako se secas da sam zamjenio onu harabatiju od 40-50kw koja je gutala 4,5 vrece za 10h rada.
Trokraki ESBE ventil (rekao si zasto trokraki, ali na insistiranje servisera) i sobni termostat namjesten na 21C (koji danas nije imao funkciju jer na -7 tesko da je u prizemlju gdje je postavljen, presla 21,5 na koliko se gasi).
Aj, aj, jaj... Ostade trokraki!?
Sad sam se setio: izvinjavam se.
Primetićete da će vam potrošnja biti manja kad je hladno. Naoko, apsurd je, ali je tako: to je cena predimenzioniranosti. Može tu da se napravi da bude bolje, ali ne (pre)mnogo.
Danas je na temp. od -7/-5 podesena na P3-20 kw potrosila 3,5 vrece, koliko mislite da ce trositi na temp. oko nule i u plusu ,mislite da ce vise ako sam vas razumeo.
Plašim se da je tako, ama ne mora da znači. U stvari - ne znam.
Hoce li mi neko odgovoriti na postavljeno pitanje gore?
Postavite ga (za početak) na pola, pa ako je grejanje zadovoljavajuće zakrećite ga prema kotlu sve dok je (i dalje) grejanje zadovoljavajuće, a ako nije onda pema radijatorima, sve dok ne bude zadovoljavajuće. Ako ga na pola ostavite, nećete mnogo da pogrešite.
Ma znam za to ,nego me interesuje raspon temperature zbog kondezacije u kotlu.kotao je Toby 30.
Plašim se da je tako, ama ne mora da znači. U stvari - ne znam.
Haha i nisi me bas obradovao, salim se, kako je bilo do sad, s ovim sam zadovoljan. Jos na prolece ako uradim stiropor fasadu 8cm na ovu postojecu, mislim da ce tek tad efekat smanjenja biti mnogo izrazeniji, pozzz drug i hvala mnogo na vremenu...
Ako mu postavite ciljanu temperaturu na 80, najmanje na 75, a četvorokraki ventil na pola, pa mic-tamo, mic-vamo, kondenzacije neće da bude, sem dok se kotao zagreva.
Ako mu postavite ciljanu temperaturu na 80, najmanje na 75, a četvorokraki ventil na pola, pa mic-tamo, mic-vamo, kondenzacije neće da bude, sem dok se kotao zagreva.
Drug, na ovom trokrakom mis ventilu, jeli u desno (prema zadebljanom dijelu) pojacavam toplu vodu iz kotla ili je smanjujem?
Zavisi gde je koto. U uputstvu za upotrebu ventila, odnosno uputstvu za montažu imate objašnjene sve primere mogućeg povezivanja.
Gore imas sliku ko vrata i lepo objasnjeno kako radi cetvorokraki mesni ventil .
Ali evo jos jednom ako je kotao ili vruca voda iz kotla sa leve strane ventila onda se na desno povecava kolicina vode prema radijatorima to jest penje se temperatura tople vode prema radijatorima i obrnuto u levo se smanjuje .
A ako je sa desne strane onda obrnuto , ulevo se povecava a udesno smanjuje.
Pitanje je bilo za trokraki ventil.
http://www.esbe.eu/hr/en/products/rotary-valves/vrg130 predpostavljam da je ovaj , pa tu vidite kako šta , al i do montera je jer sam izbliza video pogrešno postavljenu plastiku i to nas malo pobunilo .
zmajdin wrote:Ako mu postavite ciljanu temperaturu na 80, najmanje na 75, a četvorokraki ventil na pola, pa mic-tamo, mic-vamo, kondenzacije neće da bude, sem dok se kotao zagreva.
Drug, na ovom trokrakom mis ventilu, jeli u desno (prema zadebljanom dijelu) pojacavam toplu vodu iz kotla ili je smanjujem?
Upravo ovako stoji i ventil i ova crvena plastika, a kotao mi je sa desne strane (topla voda). Trenutno mi je ova strelica otprilike na malo vise od polovine.
baltazar79 wrote:zmajdin wrote:Ako mu postavite ciljanu temperaturu na 80, najmanje na 75, a četvorokraki ventil na pola, pa mic-tamo, mic-vamo, kondenzacije neće da bude, sem dok se kotao zagreva.
Drug, na ovom trokrakom mis ventilu, jeli u desno (prema zadebljanom dijelu) pojacavam toplu vodu iz kotla ili je smanjujem?
Upravo ovako stoji i ventil i ova crvena plastika, a kotao mi je sa desne strane (topla voda). Trenutno mi je ova strelica otprilike na malo vise od polovine.
Ako je kotao sa desne strane to jest ulaz tople vode u ventil sa desna onda bi trebalo da je ovaj tockic dole okrenut i crveno obelezno da je isto dole .
Ovako sada ga otvaras u levo a zatvaras u desno , obrnuto nego sto je normalno . problem je ovaj crveni obelezivac pravca nista drugo .
Ako gresim neka me neko ispravi jer nemam kontakta sa trokrakim jer me ne interesuju , kostaju slicno a nisu dobri kao cetvorokraki , izuzev trokrakh termo glava .
Zato po meni a i po velikim majstorima grejanja ako vec ventil ide onda cetvorokraki .
cetvorokraki ventil
kod njega netreba gledati na cifre koje su na njemu vec na ono sto zelis postici -naprimer 50 % nemora da bude na 5 vec pomeranjem klapne kad dobijes istu temperaturu na potisu ka radijatoru i ulazne u kotao(to bi bilo 50 % protoka tvog sistema)-to kazem jer postoji mogucnost da ti je protok kroz sistem manji ili veci od dimenzija ventila - to sa pomeranjem klapne da bi dobio grejanje potisa znaci da na toj otvorenosti imas pun protok povrat radijatori potis radijatori pomeranjem prinudno gurnes toplu vodu u cevi pa kad vratis nezad ostaje cirkulacija samo zbog vece temperature sto bi bila potvrda onog sto sam prvo naveo