Hvala na info, mada mislim da to nije taj Buderus, ovaj je malko drugaciji...
Grejanje na pelet
Jako slabo stojim sa majstorima, još slabije sa "majstorima".
Prema veličini i izolaciji, cenim da je jedan od pomenutih kotlova na pelet - Thermoflx 25 ili Radijaror Compact 20 pravi izbor. Pretpostavljam da se ti majstori, odnosno "majstori" krste i levom i desnom na tu procenu. Pretpostavljam i da ni jedna procena nije ispod 30 kW. Compact mi je srcu bliži, a Thermoflux radi i na drva.
Inače, grejnje na drva/ugalj je za mene davna, mračna i robovska prošlost: nemam ideju koji kotao bi bio za vas. Isto važi i za, kako kažete "kombinovani kotao" - kotao sa dodatim gorionikom: nemam ideju. Naime, obično se suočavam sa svršenim činom - kotao je već tu, a samo je dilema koji gorionik na njega da se stavi. Zbog toga sam i započeo ovi PltGrnk epopeju.
Recimo ovde: http://www.dzonikom.com/pdf/cenovnik_mp.pdf
Hvala na info, mada mislim da to nije taj Buderus, ovaj je malko drugaciji...
Ni ovaj nije baš taj, ali liči: http://www.buderus.co.uk/files/201102021540340.G215%20installation.pdf
Dimovodne cevi Kepo fi120 1,2mm izlaze iz kotla u kotlarnici, prolaze kroz betonsku plocu i ulaze u dnevni boravak, pa ce tu biti ubacene u dimnjak.
Zanima me hoce li se te dim. cevi puno grejati gore pri vrhu, tj.moze li se malo dete opeci na njima?
Ukupna duzina od izlaza iz kotla do ulaza u dimnjak bice oko 200cm.
Molim za vasa misljenja.
Ako kotao bude naštelovan kako treba,tamo ne bi smelo da bude vrela dimnjača, trebalo bi da može da se drži ruka na cevi.
Teško, bogami: sve preko 45 stepeni je pec-pec.
Borise, imam jedno pitanje za te toby 12 kotlove.
Sad je vec izvesno da zbog finansija necu stici da zavrsim grejanje do ove grejne sezone, te bih se okrenuo ipak grejanju na pelet u sledecoj sezoni.
Zanima me da li je taj kotao toby12 sto stoji da je sa pumpom i esk. posudom, kompletan u smislu, da mi nista vise od opreme ne treba? Odnosno iz njega ce da vire sam cevi ka radijatorima (ili akumulatoru toplote)?
Da li je jednostavan sa konekciju sa termostatima i akumulatorom toplote? (citao sam ovde svasta, te neki kotlovi ovako neki onako ....)
Da li kotao na pelet moze da radi na nizoj temperaturi, odnosno da sa "viskom" radijatora grejem vodu na manju temperaturu, umesto kao na ugalj 80-90 stepeni?
Zna li neko iz iskustva da li cu tako ista ustedeti?
I za kraj, zasto je pelet skuplji od briketa?
Sam proizvodni proces ne bi trebalo mnogo da se razlikuje.
Kupovao sam tonu briketa prve klase po 100e tona. Pakovan u 10kg, pa na paletu. Takav briket je 180e.
Taj kotao Toby 12b set izgleda isto kao i drugi običan, u oplati se nalazi i exp posuda od oko 10L što je dovoljno za šta je predviđen,i cirkulaciona pumpa na povratnom vodu, znači poželjno je negde na instalaciji u neposrednoj blizini kotla imati sigurnostni ventil. Znači samo vire priključci koji se povežu na mešni ventil i dalje na sistem. Po ceni je isto kao da kupiš odvojeno pumpu i posudu, negde oko 100e je razlika, a tako ti možeš da biraš šta uzimaš al je i instalacija malo komplikovanija a pumpa ti je u radijatorskom krugu što je poželjno a ne u kotlovskom. U električnoj šemi na poslednjoj strani uputstva se vidi gde se povezuje tetmostat tako da može,al ne znam kako reaguje na njega, šta gasi kotao ili pumpu. U meniju ima opcija za uključenje da radi u režimu sa buferom al to još nisam video da je neko tako povezao. Ono oko viška toplote se rešava sa mešnim, kotao namestite na npr 75° a sa mešnim regulišete koliko želite u radijatorima, ako ima i upravljanje sa elektronikom ihaaaaj miline.
Briket je lakše napraviti od peleta, msm sama mašina za briketiranje je obična presa, ima ih par vrsta, one što prave pun presek i sa rupom. A i ne mora se tako usitniti a povrh svega može se ubaciti svako đubre iz proizvodnje, verovatno je tu ta razlika...
Teško da može 20 da se spusti na 5kw, ja bi to prvi uradio, al onda ima nevolje sa sagorevanjem, ja grejem 145m2 i uvek mi je u modulaciji tj najmanjoj snazi i to oko 8-10kw.
Sad pročitah ovo pa se razmišljam, da li ovo važi i za Toby 20 2014? Ako ni on nemože da se spusti na 5kw (a piše da može) izgleda ću ja imati izvesnih problema sa potrošnjom.
Naime, trenutna kvadratura biće oko 80kvm + bojler 80l, a kuća sa alu stolarijom, 25cm pune cigle, 5cm stiropora spolja i vazdušna 2cm izolacija unutra.
Proširenja će biti tek za par godina na nekih 140kvm.
...A do tada...
Kad bolje razmislim to mi je bilo sa onim manjim ventilatorom što nije ni za šta, probaćemo ove godine malo da ga gušimo,dobar pelet i kafa u kotlarnici... a što se tiče 20kw na 80m2 sigurno će biti malo problematično. No za mesec-dva bićemo pametniji.
Još se u ovoj radnji peče burek i stalno je toplo od peći...
Ispašće na kraju grejani prostor oko 70kvm. Biće interesantno prigušiti kotao od 20kw na tu kvadraturu.
Mišljenja sam da će mi trošiti isto kao kad bih grejao prostor koji ću imati u budućnosti (130-140kvm).
Toby 20 na 5kw
Tako je to kad se u samom startu uzme gve-i kotao nego što spada: da ste uzeli onaj od 12 kW sad bi bilo mnogo lakše, a za (jednog dana) 140 kvadrata dovoljno.
Društvo,
Pozdrav za sve peletare. Ja vam se priključujem ove godine. Zbog slične situacije kao i richiemsch (prvih par godina oko 70m2, nakon toga duplo više), a po savetu iskusnih peletara sa foruma, uzeh Toby 12b. Četvorokraki ugrađen, sledeće godine planiram i neku automatiku (oko toga ću da gnjavim na proleće). Nakon toga, izbor peleta je pao na RIZ Brus, tako da su mi ostale još neke sitnice pre grejne sezone. Za jednu od njih mi je potrebna vaša pomoć. Budući da uz kotao ne dolaze dimnovodne cevi, trebalo bi to da nabavim. Već sam uzeo T- priključak za peć sa posudom za sakupljanje kondenzata i otpadnih čestica. Sa druge strane priključujem dimnovodnu cev potrebne dužine da dobaci do otvora na ođžaku, zatim koleno 90° i šta onda? Mislim, da li je to to, ili postoje još neki neophodni dodaci?
Pa ja i jesam nameravao da uzmem taj od 12kw, ali serviser mi je rekao da uzmem ovaj od 20 zato što je: "Mnogo ozbiljniji i pouzdaniji" i da dvanaestica ne može da isprati više od 110kvm.
Šta mislite, na osnovu svega priloženog, hoće li mi tri tone biti dovoljno za zimu?
Hoće li kotao normalno funkcionisati kada se bude skroz prigušio?
Ja sam uzeo kepo dimovodne cevi fi120 1,2mm. Dobre su, ali im je i cena dobra.
http://www.kepo.rs/wp-content/uploads/2015/08/Dimne-cevi-maloprodajne-ce...
I ja sam planirao te kepo dimovodne da uzmem, samo ne znam šta mi sve od ovoga sa spiska treba. Šta ste vi uzeli?
Dva kolena 90
2x1M dim cevi
Dve rozetne i
Zidna konekcija sa rozetnom žensko- ženska.
oko 100e sa postarinama
Uh, baš fina cena... Hvala na informacijama
Pošto je na 12 otvor fi 80 uzmite slobodno cevi za gas, ja sam to koristio pre,bez problema i uštedećete...
Za tu m2 toby12 sa RIZ-om je pun pogodak
boree
Hvala na brzom odgovoru. Nakon grejne sezone sledi izveštaj o potrošnji peleta i o opštem utisku o kotlu i peletu kao načinu grejanja... Mislite na ovakve cevi?
Da lu je aktuator pogon ustvari automatika za cetvorokrake mesne ventile, vidim od lk armatur da imaju povoljne cene ne znam kakvi su se pokazali?
Neeee, emajlirane dimovodne cevi sam mislio
Taj kotao Toby 12b set izgleda isto kao i drugi običan, u oplati se nalazi i exp posuda od oko 10L što je dovoljno za šta je predviđen,i cirkulaciona pumpa na povratnom vodu, znači poželjno je negde na instalaciji u neposrednoj blizini kotla imati sigurnostni ventil. Znači samo vire priključci koji se povežu na mešni ventil i dalje na sistem. Po ceni je isto kao da kupiš odvojeno pumpu i posudu, negde oko 100e je razlika, a tako ti možeš da biraš šta uzimaš al je i instalacija malo komplikovanija a pumpa ti je u radijatorskom krugu što je poželjno a ne u kotlovskom. U električnoj šemi na poslednjoj strani uputstva se vidi gde se povezuje tetmostat tako da može,al ne znam kako reaguje na njega, šta gasi kotao ili pumpu. U meniju ima opcija za uključenje da radi u režimu sa buferom al to još nisam video da je neko tako povezao. Ono oko viška toplote se rešava sa mešnim, kotao namestite na npr 75° a sa mešnim regulišete koliko želite u radijatorima, ako ima i upravljanje sa elektronikom ihaaaaj miline.
Znaci, po tebi je bolje uzeti kotao bez tih dodataka i sam izabrati pumpu, te je postaviti u radijatorski krug.
Zbog cega je bolja opcija da pumpa bude u radijatorskom krugu?
Mala primedba u vezi termostata. U cemu je onda prednost peleta u odnosu na ugalj, ako ga nece regulisati neko termostatom, kada ce da greje vodu, a kada ne?
Mislio sam da to moze da radi recimo kao na plin.
Loženje na pelet je strogo regulisano elektronikom, tu se može uz pomoć mešnog ventila namestiti tačno koliko stepeni želite da bude u kotlu i radijatorskom krugu, to će elektronika da radi u stepen precizno,bez suvišnog loženja i gubljenja toplote i energenta. Po meni je bolje uzeti bez toga, i pumpu staviti u radijatorski krug, po meni...bolja je cirkulacija u radijatorima, ne treba u kotlu da se vrti toplota
Pumpa u radijatorskom krugu nije bolja opcija, već jedina opcija.
Ok, jasno.
A sto se tice regulacije ja sam mislio na barem dve razlicite temperature.
Preko dana nisam kuci, nema smisla da mi vrti 22 stepena po kuci. Dovoljno je da to krene da radi 1-2 sata pre nego sto dodjemo kuci. A do tada neka vrti neku manju temperaturu.
Povežeš termostat i šibaj kako hoćeš, oni digitalni mogu po želji korisnika raditi, od toliko po toj temperaturi a od ovoliko po toj temperaturi. Q7rf ili tako nešto
Nije zgoreg gvirnuti u uputstvo za upitrebu kotla/gorionika šta se događa kad termostat "čvakne". Recimo, Tobi i Centrometal islkjičuku pumpu, Feroli i Termis gase gorionik, za EkoPel nisam baš siguran. To isključivanje pimpe nije baš dobro.
Kompjuterm Q7 RF radi baš onako kako odnjega očekujem da radi, u sistemu kakav imam: kad temperatura u referentnoj prostoriji - tamo gde termostat stoji, opadne za 0,1 stepen od zadate, pumpa se uključije, a mešni ventil se otvara koliko treba. Imam akumulatore toplote, pa to tako ide. Da nemam akumulatore, "čvak" bi upalio gorionik, a tek kad se kotao zagreje na optimalnu temperaturu mešni ventil bi počeo da se otvara. Isto je i u obrnutom pravcu: kad temperatura vazduha u referentnoj prostoriji dostigne 0,1 stepen iznad zadate, mešni vemtil se zatvara, pumpa prestaje sa radom, a gorionik/kotao se gasi. Isto bi radio i svaki drugi termostat, ama ima ti još neke elektronike koja sadejstvuje.
.a
ironmaiden kaže sledeće:
Kod mene je toby30 vezan sa sobnim termostatom (auraton2025) i podesen da gasi kotao, ali moze i pumpu...
Znači da na Toby-ju ipak može da se gasi kotao preko termostata a ne isključivo pumpa.
Izgleda da si ovde napravio malu grešku Zmajdine.
Zmajdin, mogu li da Vas pitam da li znate nekog u Zapadnoj Srbiji ko radi grejanje, konkretno Uzicki kraj, ja sam nasao par ljudi koji se time profesionalno bave i kad bi dolazili da urade specifikaciju, specifikacija svakog majstora bi bila drugacija, kad bih pomenuo misljenje njegovog kolege koji je prethodno bio odgovor bi bio '.. to tebi vodu nepije..'ili '.. nije to to sto tebi treba..' ali ja ne budem lenj, nego odem da vidim gde su radili grejanje ( jer relativno dosta ljudi poznajem licno ) misljenja samih korisnika usluga nekih od istih majstora su podeljenje, nekima je progoreleo, pa smola, pa zadnji radijator ne greje, a nekima je sve super i radi bez problema.
Drugo pitanje, i daVas podsetim ( izolacija 8 ica stirporor, na potkrovlju mineralna vuna 20ca ) i Vi ste meni preporucili za prostor od 300 kvm kotao na pelet Teraflux ili Radijator compact 20, koji bi bio predlog za ugalj i drva a koji bi Vas predlog bio za kombinovani kotao?
I zadnje pitanje, imate li neku web adresu gde bih mogao da nadjem cenovnik i specifikacije kotlova, radijatora....
Hvala Puno!