Zanima me, da li stavljate tiplove na debljine stiropora manje od 10cm, ako sam dobro shvatio ne?
Koja je gustina stirpora koju koristite i koja se preporučuje, ovde se uzima za standard 17 kg/m3?
Мајсторске консултације
Pozdrav,
Standardna gustina stiropora koja se koristi pri izolacijama je 17kg/m3.
Kada je u pitanju postavljanje izolacije na malterisan zid ili zid koji ima fasadu na sebi.....tiplanje je obavezno za sve debljine stiropora,bez obzira na vrstu lepka.
Ako je u pitanju novogradnja,na nemalterisan zid se lepi izolacija lepkom koji po svojim karakteristikama omogućuje potrebnu stabilnost ploče na zidu i tiplanje nije neophodno.
To znači da vrsta lepka utiče na odluku ,treba li tiplati ili ne!!!
Ovde se se izolacija ugradjuje na početni red stirodora koji je oslonjen u zemlji.Temeljni zid se oblaže stirodorom tako da poslednji red stirodora bude iznad tla minimum 30cm.Ili je to prvi red, u zavisnosti od površine koju treba izolovati..Taj red stirodora se tipla s tim što tipl ne sme da probije osnovnu temeljnu izolaciju koja se postavlja do 20 cm iznad tla.
Mi ne postavljamo izolaciju na početni profil kao što je to slučaj u Srbiji.Preporučio bih tiplanje provog reda stiropora ako ga postavljaš na početni profil pri novogradnji na nemalterisani zid.
Pozdrav,
tema mi je izuzetno interesantna jer me ocekuje izolacija kuce pa zelim da pitam sledece:
Da li je bolje i kvalitetnije uraditi stiropor (sa stirodurom u delu do 50cm od nivoa zemlje) debljine npr. 8cm i mase 25kg/m3, ili postaviti presovanu impregniranu trsku debljine 5cm sa malterom preko?
Postojeci zidovi su uradjeni tako da je u prizemlju tzv. "produzeni" beton, debljina zida je jedna cigla + pola cigle betona, a sprat je uradjen sa debljinom jedna cigla + malter sa unutrasnje i spoljne strane.
Ili je mozda bolje resenje deblji stiropor ili deblja trska? Sta meni nikako ne opravdava koriscenje stirpopra je sama tvrdoca materijala. Primer je jednostavan: zapusio mi se oluk jedenas, morao sam da naslonim merdevine na fasadu i popnem se kako bih otpusio odvod. LM, mislim da sa mojih 110kg stiropor nikako ne bi izdrzao da ostane ceo, odnosno mislim da bi merdevine probile fasadu. Da li je onda resenje kupiti skelu?
I da, jos mislim da bi najbolja izolacija bila stiropor (ili trska) pa vazdusni dzep pa sitna cigla do krova, zar ne?
Savet koji mi je potreban je da li raditi sa stiroporom ili trskom i u kojim dimenzijama?
Hvala.
Pozdrav,
Ako se odlučiš za stiropor ,preporučio bih ti 10-12cm.Nije velika razlika u ceni materjala a višestruko se isplati kasnije.Nekoliko odgovora si dobio a pokušaj ozbiljno da shvatiš poruku od "Energije"(posavetuj se u vezi proračuna i ipak potraži savet judi iz struke).Ljudi previše olako uzimaju postavku jedne fasade kao posao koji može bilo ko da uradi.U principu i može,ali je pitanje kako i koliko dobro!!!
Ne treba da te plaši tvrdoća stiropora.Ne oslanjaš se merdevinama na stiropor ,već na sloj lepka koji u sebi ima mrežicu.Taj sloj od 5 mm lepka(koji je armiran) obezbedjuje dovoljnu tvrdoću za slične situacije koje si opisao.
Nemam iskustva sa trskom ,tako da adekvatan odgovor u vezi izbora ,izmedju trske i stiropora ,ne mogu da dam.
O hvala da se neko setio da odgovori. Trenutno smo u pregovorima oko prozora, a pored svih odgovaranja ipak se postavlja u SSM varijanti.
Proracun cu svakako da uradim, naravno, ipak je to sto se radi jedno trajno resenje, nije investicija koja se vrsi svakih nekoliko godina vec jednom u nekoliko desetina, ako Bog da zdravlja i srece, te ne shvatam celu pricu olako.
I jos jedan detalj: svi pricaju o staklenoj mrezici, a ovi nasi trgovci nam uporno daju onu "plavu" najbolju. Koja je razlika u toliko pominjanoj staklenoj i ovoj plavoj? Pretpostavljam da treba obratiti paznju na to, samo sta covek da trazi?
Hvala jos jednom.
Osnovna razlika izmedju staklene mrežice i plave(plastične) je ta da je staklena mrežica alkalno postojana.Jedino staklena mrežica pruža sva potrebna svojstva postojanosti.Trgovci pričaju šta žele i nude ono što im je najlakše da prodaju(najeftinije).
Evo i malo pojasnjenja...
Mrezica koja nije alkalna u alkalnoj (baznoj) sredini koju ima lepak, gubi svoje karakteristike tj. "pregori".
Staklena mrezica kada se razvuce iz rolne je prava kao strela a ona plava je sva izguzvana a niti se raspadaju.
Otuda ravnoca fasade najvise zavisi od kvaliteta mrezice (to je ono kada obasja sunce na fasadu kada se vide sve neravnine).
A ako mrezica "pregori" neminovno je da se pojave i pukotine najpre na kriticnim mestima.
Staklena mrezica je duplo skuplja od plave PVC ali vredi svaku paru.
Nazalost, proci ce jos dosta vremena dok nasi majstori ne shvate da je usluga nesto sto ce im doneti mnogo vise posla. Umesto da preporuce tehnicki korektne materijale i na taj nacin stvore sebi ime, oni se smeju kao blesavi iz razloga sto je nesto duplo skuplje.
Ista je prica i sa tiplovima, pocetnim i ugaonim profilima i drugim pratecim elementima.
p.s.
Jedan majstor je stvorio sebi ime samo zato sto je pedantan i sve delove objekta podlozne prljanju zasticivao folijama i sl.
Došlo je vreme da se razmišlja o prednostima koje može da donese ovaj zakon.S obzirom na uslove koje treba postići,da bi objekat dobio sertifikat,SSM varijanta ne dopušta improvizaciju.
SVAKA NOVA ZGRADA IMAĆE ENERGETSKI PASOŠ
BEOGRAD - Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja priprema pravilnik energetske efikasnosti koji predviđa da svaki novi objekat u budućnosti, da bi dobio upotrebnu dozvolu, mora imati "pasoš energetske efikasnosti".
Donošenje pravilnika je najavljeno za septembar, a načelnik Odeljenja za građenje Jasminka Pavlović kaže da će energetski pasoš sadržavati podatke o tome koliko zgrada troši energije, koliko štedi, kao i informacije o karakteristikama objekta, lokaciji, troškovima grejanja...
Pavlovićeva je rekla da se zasad ne zna da li će ta oblast biti uređena jednim ili sa više takvih dokumenata, ali se zna da će pasoše moći da izdaju samo preduzeća koja imaju odgovarajući sertifikat, odnosno licencu Ministarstva životne sredine, kako je propisano Zakonom o planiranju i izgradnji.
Vlasnici stanova imaće tačnu evidenciju koliko energije troše i koliko mogu da uštede na godišnjem ili mesečnom nivou. Pavlovićeva je navela da će novoizgrađeni objekti, da bi dobili pravo na korišćenje, morati prethodno da pribave elaborat o energetskoj efikasnosti.
Postojeći objekti, prema njenim rečima, imaće nešto drugačiji tretman jer će država raditi na tome da subvencijama stimuliše građane da započnu izolaciju svojih objekata kako bi uštedeli energiju. Ona je ukazala da Srbija spada u jednu od energetski najjneefikasnijih zemalja i da se 40 do 50 odsto električne i toplotne energije troši u stambenim objektima, a ostatak odlazi na infrastrukturne, proizvodne i druge vrste objekata.
Pavlovićeva je dodala da problem predstavlja i to što je veliki broj stambenih zgrada izgrađen šezdesetih i sedamdesetih godina, kada nije bila uobičajena toplotna izolacija. Ona je ukazala da Srbija troši znatno više energije po stanovniku nego druge zemlje i da je problem što se toplotna energija plaća prema kvadratnom metru, a ne onoliko koliko se zaista potroši. "Onoga trenutka kada uvedemo kalorimetre i plaćanje prema utrošenoj toplotnoj energiji mogli bismo da smanjimo 20 odsto potrošnje energije", kazala je Pavlovićeva.
Ministar životne sredine i prostornog planiranja Oliver Dulić najavio je ranije da se u septembru očekuje donošenje uredbe kojom će biti predviđeno da se svaka adaptacija i izgradnja objekata radi pomoću materijala kojima će se omogućiti što bolja izolacija. Prema njegovim rečima, građanima će se subvencijama olakšati da dođu do takvih materijala, kako bi na kraju mogli da smanje potrošnju energije za zagrevanje prostorija.
Dulić je dodao da je za izolaciju jedne kuće od 100 kvadratnih metara materijalima domaće proizvodnje potrebno oko 2.500 evra i dodao da je između 300.000 i 400.000 kuća u zemlji energetski neefikasno, jer nemaju izolaciju zidova. Stručnjaci upozoravaju da Srbija troši po stanovniku 40 odsto više energije za grejanje i hlađenje nego što je to evropski prosek i da je neophodno voditi računa o energetskoj efikasnosti.
Subota, 10. Juli, 2010.| Autor: Agencija TANJUG
Eto docekasmo i energetske pasose .
Po kozna koji put nasi zakonodavci su opet krenuli od vrha nadole tj grade kucu tako sto prvo naprave dimnjak a tek na kraju temelje .
A i kolicini utrosene energije bih mogao napisati bar 50-ak strana teksta kako nas javna preduzeca potkradaju ( sto drzavna sto lokalna )
Slazem se ja sa tim da treba izolovati stambene objekete ali se ne slazem sa tim da nas konstantno potkradaju .
EPS sa vecitim variranjem napona
Srbija Gas sa naplatom plina Kvaliteta 1 koji uzgred budi receno ne postoji ni u labaratorijskim uslovima
Telekom sa zaokruzivanjem na ceo minut i napletom uspostave veze
Naplatom ekoloskih taksi , "vazdusarina " kojekakvih nameta za odrzavanja video nadzora i slicno . A onda sve to lepo spakovano na JEDAN racun da se ne moze izbeci naplata .
Na svu srecu Uvodi se " Energetski pasos " pa ce nam svima biti lakse
P. S.
Ne znam samo dal se odredbe o "pasosu " odnose i na imovinu koja je vracena vlasnicima tj na restituciju .
Uveliko se radi na ovoj platformi duze vreme i vec su na nekim objektima podeljeni prvi energetski pasosi. Nece proci mnogo kao sto vidite da cela prica sidje medju gradjanstvo.
Ukljucuju se tu mnogi igraci kao npr. Svetska banka.
I sve ce brzo da se razvije; niste valjda sumnjali da ce nasi politicari da propuste da u medijima iznesu kako podizu gradjevinsku privredu?!
Za malo detalja pogledajte http://www.seea.gov.rs/Serbian/Prezentacija1.htm
Prokomentarisaću video klipove koji predstavljaju instrukcije za ugradnju izolacije na kuću.
Prvi klip (početna lajsna,montiranje striropora)
http://www.youtube.com/watch?v=HIqXPUdCzi4&NR=1
_________________________________________
Komentar:
Objekat na kom se izvode radovi je novogradnja. Mateijal (lepak)neću komentarisati jer ga nisam koristio.
Za objekat ovog tipa,bez podrumskih prostorija,gde se na temelj vrši nadogradnja "stambenog" prostora ,pravilno je na sledeći način pristupiti izolaciji .
-prvo i osnovno
Treba izolovati temelj kuće.U ovom slučaju kao na snimku,prokopati kanal pored temelja,dubine 30cm,širine dovoljne za nesmetan rad 30-50cm(zavisno od debljine izolacije koju planirate da ugradite).
Posle toga,očistiti temelj od zemlje,ako treba i čeličnom četkom.Zid temelja treba da bude suv i bez naslaga zemlje.,pre nego postavimo kondor ili neki drugi proizvod na bazi bitumena.Postavlja se sloj tako da bude 30cm ispod nivoa tla i 30cm iznad nivoa tla.
Zatim se na takvu podlogu lepi "styrodur",takodje bitumenskim lepkom za hidroizolaciju.Taj početni red "styrodur-a" se postavlja tačno u horizontalu..Zavisno od proizvođača one su širine 50-60cm.Ugraditi je tako da polovina bude iznad nivoa tla.
Najlakše je za ugradnju styrodura koristiti debljinu koja je 1cm manja od debljine stiropora koji montriramo na zidove.Prvo zbog neravnina(temelj/zid),ili zbog drugih nepravilnosti zavisno od same situacije.Kao i zbog debljine hidroizolacije na temelju.
Na takav način smo izolovali temelj i naravno nije potrebna početna lajsna.Ako koristimo kondor za izolaciju temelja,u tom delu se ne sme tiplati styrodur."Kondor se ne sme bušiti.Plata se oslanja na tlo i samim tim je fiksirana i ima oslonac.Sačekati dan-dva dok se bitumenska masa osuši i posle toga pristupiti lepljenju stiropora na zidove!
Ako se ne koristi kondor(li nešto sl.),styrodur samo na temelj zalepiti bitumenskom masom na isti način.U tom slučaju se sme tiplati.Pošto je styrodur na takav način fiksiran,možemo odmah početi sa lepljenjem stiropora na zid.U principu,taj prvi red se tipla jer predstavlja osnovu za dalju montažu i poželjno je da bude fiksiran.
Panele "styrodur-a",mazati(bitumenskom masom) nazubljenim gleterom po čitavoj površini.Postaviti ih u horizontalnu i ravan.Jako je bitno postaviti ih 100% horizontalno ,jer ta linija predstavlja osnov za kasnije montiranje ploča stiropora,kao što to omogučava početna lajsna!
-Lepljenje izolacije
Ukrštanje panela na uglovima nije obavezno.To je samo jedna komplikacija više, jer morate u istu ravan postaviti ploče na svim zidovima.Nema potrebe.Prvi zid lepite tako da "prepustite" ploču na uglu toliko da ,nekoliko santimetara stiropora(2-3cm) bude "preko stiropora koji će biti na drugom zidu"(stiropor plus lepak).Tako uklapate ploče jednu na drugu, s tim što uvek jednu stranu zida prepustite a drugu uklapate na nju.
Ako ne izolirate temelj:
Tiplanjem prvog reda stiropora i njegovim fiksiranjem,izbegavate postavljanje početne lajsne.Kasnije pre postavljate mrežice, na donju liniju izolacije , postavlja se profilni ugao sa mrežicom koji sprečava podlivanje vode sa fasade.
Da bi izbegli odstupanja (fugne)izmedju ploča.Pre stavljanja lepka na ploču!!Praznu ploču bez lepka, stavite na njenu poziciju i tako ustanovite odstupanja.Zatim predjete "ručnom šlajfaricom" stranu koja odstupa.U većini slučajeva dovoljan je "blag" prelaz šlajfaricom. Zatim nanesete lepak i zalepite ploču.Ako je stiropor "sirov"(nije "sazreo" posle proizvodnje i dobio konačnu zapreminu) na fasadi se i posle svih ukrajanja pokažu fugne.Treba ih popuniti klinovima.Nikad ne popunjavati takve fugne lepkom.Lepak nije izolacija i samim tim imate termoprekid.
_______________
Kao što se vidi na snimku,ploče se lepe kao da zidamo ciglu.Nema potrebe prepustati "drugi red" 30-40cm ...već treba odseći ploču na potrebnu meru (40-60cm).Ostatak ugraditi negde ,zavisno od potrebe.
________________
Posle montiranja kompletne izolacije na objekat, pristupiti sečenju viška stiropora na uglovima.
Zaseći testerom "prepušteni" sriropor u najnižoj donjoj i najvišoj gornjoj tački .Kako??? Postaviti testeru upravno na suprotni zid, i zaseći stiropor do ploče sa druge strane.Olovkom obeležite taj položaj.Isto tako napraviti u gornjoj tački.Koncem spojiti obe tačke i konac sa bojenim prahom će ostaviti liniju po kojoj sečete stiropor.Zatim iseći višak!Na takav način dobijate preciznu liniju na uglu uz minimalni otpadak!!
Poželno je prekontrolisati i drugu stranu zbog eventualnih odstupanja i izvšiti korekturu.U svakom slučaju ,truditi se i postaviti panele stiropora u vertikalnu i horizontalnu ravan.Izolacijom možete postići "ispravljanje" zidarski odsupanja .Mada u većini slučajeva prati se zid i vrše se moguće korekture koje dozvoljava nanošenje količine lepka na ploču .Maximalna distanca ploče od zida ne treba da prelazi 2cm.Ako se ukaže potreba,treba koristiti deblju izolaciju u tom delu ,nego postavljati istu debljinu izolacije sa većom količinom lepka od 2 cm.Normalno zalepljena ploča ima distancu 0.6-1cm u odnosu na zid.
-tiplanje
Ako je u pitanju novogradnja,nije potrebno tiplanje!! Korišćenjem lepka koji je za to i proizveden,U slučaju da je zid malterisan,treba tiplati ploče stiropora!
Konkretno,po arhiterktonskom proračunu za novogradnju(zidovi nisu malterisani).Izolacija se tipla preko 10m od tla. ako je u pitanju novogradnja.Iako ja radim sa velikim debljinama izolacije (12-20 cm) takav standard je naravno i za mnogo manje debljine izolacije.
Na snimku se daje pogrešan način tiplanja.Ploče
ne treba tiplati u samom uglu.Na snimku se vidi da oni spajaju tri ploče tiplom.Pogrešno!!!
Tačno je da se na ovakav način štedi broj tiplova.Nije presudna ušteda već kvalitet i sigurnost ,a to obično ide na uštrb uštede.
Ploče treba tiplati svaku zasebno sa 3-5 tiplova, ili u krajnjoj instanci na horizontalnim spojevima minimum 10-15cm od uglova.Dva u gornjoj horizontalnoj liniji i dva u donjoj.Jedan u sredini!!Podrazumeva se da tako vezujete dva reda stiropora.
Ili tri tipla po plati,tako da budu po horizontalnoj sredini ploče.Krajnja dva udaljeni od ivice 10-15cm cm i središnji tipl!!
Razmislite logički.Na snimku se tiplovi ukucavaju u sam ugao ploče i jedan u sredini.Prečnik tipla je 5-6 cm.To znači da je ploča u samom uglu pod tiplom 2.5-3cm.TO NIJE PRAVILNO
Tiplanje ploča zavisi i od toga na koji način ste nanosili lepak na ploče.Na snimku se vidi jedan od načina.Prsten je obavezan.Neka novija saznanja kažu da je bolje naneti lepak još dva puta poprečno.Tako se dobiju tri komore u koje po sredini nanesemo "tufnu" .To znači dve poprečne pregrade(na trećiama dužine ploče) i tri tufne po sredini.
______________________________
Samo za stiropor debljine 5cm
Na 5-icu naneti lepak po čitavoj površini nazubljenim gleterom.Ovako je poželno zalepiti stiropor samo ako je zid zaista ravan..... bez odstupanja . Nazubljeni gleter ostavlja sloj od 1 cm lepka što je dovoljno.
_______________________________
Nastaviću sa komentarom sledećeg snimka
Željno iščekujem nastavak...
Imam samo jedno pitanje u vezi poslednje rečenice,zbog čega se na stiropor 5-icu nanosi lepak po celoj površini?
zbog čega se na stiropor 5-icu nanosi lepak po celoj površini?
Naglasio sam ,samo u slučaju da je podloga izuzetno ravna(plafon,ravan betonski zid,..).Time se postiže ujednačenost sloja lepka na svim zalepljenim pločama.S druge strane ,debljina stiropora od 5cm na dimenzijama 100x50 je gibljiva.Neravnomernim nanosom lepka na ploču i naknadnim tiplanjem(ako je potrebno) ipak dobijete neravnu površinu(u SSM varijanti).Samo zbog gibljivosti ploče od 5cm debljine. Danak ne iskustvu ,ništa drugo.
Iz tog razloga sam naveo da nazubljenim gleterom nanesete lepak po čitavoj ploči.Takva ploča ima potpun kontakt sa zidom.Nema udubljenja/ispupčenja na izoliranoj površini,pod uslovom da pravilno postavljate izolaciju.
Kasnije kad postavljate mrežicu,lakše se postiže uslov da zid bude zaista ravan.Praktično je isti utrošak lepka.Ono što ste stavili "ispod" ploče,nije potrebno za korekcije kasnije.
Iz istog razloga se "šlajfa" stiropor pre postavljanja mrežice.Na potpuno ravnoj izoliranoj površini (šlajfanoj),lako se postavi mrežica.Nema korekcija kojim "ispravljamo" neravnine lepkom.
Ok,jasno ,a nastavak komentara snimka ?
Komentar ću postaviti uskoro,sada je sezona i imam mnogo obaveza.
Posto ste sve tako lepo i jasno objasnili,mogli bi i meni da date savet,zar ne?!Naime,kuca je novogradnja,zidana siporeksom,nemalterisana,a iznutra je radjen rigips,naravno sa izolacijom-da li je potrebno,mozda iz estetskih razloga,stavljati stiropor i koje debljine?
Iz estetskih razloga se primenjuju sasvim druge metode.A u slucaju da zaista zelis da poboljsas termoizolacione kvalitete objekta,posavetuj se sa arhitektom...uradi proracun....siguran sam,dobices relevantan podatak koji ce na kraju zadovoljiti i estetske zeljene kriterijume.
nastavak komentara za
http://www.youtube.com/watch?v=1hoP07nOMnk&feature=related
1. Greska....nije se zastitila stolarija plastisnom folijom preko citavog prozora i ramova stolarije(prozorska folija +plastična traka sa strane odvojena 2mm od "štoka" prozora!!Nije skinuta zastitna traka sa stolarije koju je kasnije jako tesko skinuti ako se na nju zalepi lepak prilikom postavljanja mrezice!!Zaštitna fabrička folija na stolariji, zapekne pod uticajem sunca i treba je skinuti!!!
-možda vam sve ovo izgleda kao ne logično....ali iskustvo kaže da tako treba!!
2.Čak ni oni na snimku nisu nanosili lepak u istom sloju na čitavoj tretiranoj površini.Treba se truditi,naneti lepak tako da vam alatka u ruci stoji na 45 stepeni u odnosu na ploču stiropora.Ako lepak predje na "kant" ploče to očistiti.Ploča.... na sastavu sa drugom,ne sme imati naslage lepka.
3.Fugne izmedju ploča izbegavate na sl. način. Svaku ploču, pre nanošenja lepka na nju,postaviti na željeno mesto i proveriti kako ona "leži"!!Zatim izvršiti korigovanje ručnim šlajferom po stranama koje nisu nalegle 100%.Ponovo proveriti i zatim naneti lepak na ploču a potom ploču postaviti na zid!!Samim tim nije potrebno kasnije stavljati "kajle" stiropora.Izuzev ako stiropor nije dovoljno "sazreo" pre ugradnje.Ako stiropor nije "zreo"....javljaju se fugne po postavljanju(to se vidi posle 5 dana ako je sunčano vreme).Bukvalno rečeno...stiropor se isušuje!!
Zrenje stiropora predstavlja postizanje njegove konačne zapremine posle proizvodnje.Uvek pitati kada je stiropor proizveden prilikom kupovine.Optimalno je da stiropor "odstoji", posle proizvodnje, bar 1 mesec u magacinu.
4.Ponavljam ..... nije potrebno lepiti ploče na uglovima, tako da one budu ukrštene.Na snimku oni ukrštaju ploče tako da ima previše otpadka.Nešto od toga se sigurno može i iskoristiti,ali ako ploče ukrštate ....dovoljno je "prepustiti" ploču(jednu preko druge) 5cm,zavisno od toga koliko je ravan zid na koji lepite izolaciju.Može i manje...zavisno od vaše veštine da uglove kasnije postavite u vertikalu pod 90 stepeni.
Morate razumeti da je sve to "majstorska finesa" i dosta toga zavisi od samog početka postavljanja izolacije na objekat.Teško je sve uzeti kao "zakon".
5. Tiplanje...
ovo već ne mogu da verujem.........
.Nikada se tipli ne postavljaju u čvoripšte tako da vezuju 3 ploče!!!
Vezuju se maximalno dve ploče na spojevima ...tako da tip lbude odmaknut od čvorišta 3 ploče na 20-tak cm.Ili po pravilu:
na ploču postaviti minimum 4 tipla, tako da svaki tipl bude odmaknut od ugla ploče na 10 cm po vertikali i horizontali....po potrebi staviti i jedan tipl u centar!!
5.postavljane uglova oko prozora je već majstorija.na snimku nije pravilno odradjeno postavljanje uglova jer se mrežice uglova ne preklapaju.I pored dijagonalnog ojačanja(dovoljno je staviti 10x30 cm)...mrežice samih uglova se moraju preklapati.Trba znati kako seći uglove da bi se to i postiglo.
To je već jedna od tajni zanata za koju ipak morate pozvati iskusne u tom poslu.
Toliko stvari postoji...a koje nisam ni pomenuo....za pravilno postavljanje izolacije na kuću.
Gitovanje na snimku nisu ni spomenuli......
o nastavku br.III.....drugi put
http://www.youtube.com/watch?v=RkEvTGY0IP0&feature=related
Ne slazem se stavkom 4.
Smatram da je izuzetno potrebno da se ukrste table na uglovima; u protivnom imali bi spoj duz cele visine objekta i to bi bilo kriticno mesto (doslo bi do pucanja pod uticajem vetra).
Imas li neko drugacije misljenje?
Cereman,
do pucanja na tom delu ne moze da dodje tek tako.Prvo, jer se naravno na ugao stavlja ugaona mrezica preko koje se do samog plasticnog ugla postavlja druga mreza kojom prekrivamo zid.
Nikad do sada nisam video da je fasada pukla na tom delu o kom govorimo.Ono sto je bitno je sledece:
Ploce stiropora moraju da nalezu jedna na drugu 100% bez fugne ili nanosa lepka.U protivnom se desava pucanje fasade.Ali to vazi za kompletnu fasadu.
Samim tim ,ne postoji veliko opravdanje za ukrstanje ploca na uglu, osim "psiholoske satisfakcije".
I dalje me nisi ubedio
Stiropor treba "zidati" kao kada se zida ciglom.
Nigde nisam video da proizvodjaci propisuju nesto drugacije; svi imaju iste preporuke a to je prepustanje stiropora na coskovima.
Poz!
ok,kako god....!
Radim fasade svaki dan.Svi objekti su sa projektnom dokumentacijom.Pisao sam ranije o debljinama izolacije(stiropor,kamena vuna) sa kojim radim.Nema nista na svoju ruku ,vec radis onako kako to projekat zahteva.
Radi se i ukrstanje panela na uglovima a to nije retkost.
Da bih ja sa svojom grupom, poceo da lepim izolaciju,prvo projektant objekta dostavlja plan fasade izvodjacu radova u kom je(izmedju ostalog) navedena i ta stavka oko ukrstanja panela.Zatim citav plan prolazi kroz ruke gradjevinskog inzenjera moje firme koji jos jednom proverava sve navedene stavke i prilaze komentar za eventualne situacije kao preporuku glavnom arhitekti.Arhitekta veoma cesto prihvata te sugestije, jer se oslanja na iskustvo firme koja izvodi radove .Zbog njene uzestrucne osposobljenosti u toj oblasti.
Izvodjac radova daje garanciju za uradjeni posao i predstavlja prvi stepen kontrole u citavom lancu (nema zezanja jer su naknadne prepravke i penali veoma skupi).
Moja malenkost mora da cita plan i daje instrukcije ostalim radnicima(grupa od 5-6 ljudi).
Sve nas zajedno(glavnog projektanta,gradjevinskog inzenjera moje firme,mene kao poslovodju i ostale radnike) kontrolise proizvodjac gradjevinskog materjala.Imaju svoje inzenjere na terenu kojima je sve dozvoljeno.Dolaze sa mernim instrumentima kojim vrlo lako ustanove sta se krije ispod fasade.Koliki je nanos lepka na ploci zalepljenoj na zid,da li postoje fugne(termo prekid),koliki je nanos lepka pri ugradnji mrezice i posebna provera zaptipvenosti fasade oko otvora.
Sve u svemu,postoji i kontrolni organ osiguranja(kompanija kod koje je osiguran citav objekat).Oni se pojavljuju u slucaju reklamacija, gde strane ne mogu da se usaglase ko je glavni krivac!!
Proizvodjac gradjevinskog materjala,glavni projektant ili izvodjac radova!!??
E sad....ako sve to prodjes i kaze se..... objekat se prihvata od strane glavnog projektanta! Onda, moja iskustvena preporuka za izlisnom potrebom da se paneli na uglovima ukrstaju, stoji kao takva.
U svakom slucaju,nije neki problem ukrstati panele na uglovima ako se na svim stranam objekta lepi izolacija od istog nivoa.Na primer, kao sto vi radite sa pocetne lajsne koja je postavljena u istoj ravni oko celog objekta.Sve je to zavisno od konfiguracije terena kao sto znas.
U slucaju ,kao sto je to ovde,gde se izolacija ne postavlja na pocetni profil vec na temeljnu izolaciju(stirodur).Veoma cesto se desava da te pocetne linije nisu u istom nivou.Stavka gubljenja vremena, da bi se sve strane "dovele" u isti nivo jer je to uslov za ukrstanje panela na uglovima, sada dolazi do izrazaja.
I nakon svega,ponavljam se,radim i jedan i drugi nacin a rezultati su isti!
["Cereman"]I dalje me nisi ubedio
Stiropor treba "zidati" kao kada se zida ciglom.
Nigde nisam video da proizvodjaci propisuju nesto drugacije
_________________________________________
Naravno da se izolacija lepi na zid kao kad zidamo ciglom....mada sam video neke ljude iz Bosne(bili su tu na crno) koji su i bukvalno lepili izolaciju kao da zidaju ciglom.Lepak su stavljali na kant ploce :tup (radili su kucu nekom turcinu koji je hteo da prodje jeftinije......)
III deo
http://www.youtube.com/watch?v=RkEvTGY0IP0&feature=related
Prvo ću navesti greške:
-Nije zaštićena fasadna cigla.
Mora se zaštiti svaki deo koji je u kontaktu sa završnim slojem.
-Nije pokazano kako se zaptiva kontakt izolacije sa stolarijom .Dodaću da u ovom slučaju bankove postavljaju naknadno...!
Kao što je to prikazano na snimku.Pokazuje se nanos završnog maltera u slučaju da ima dve boje.Moraju se odvojiti zaštitnom trakom.U ovom slučaju korišćenje papirne trake zadovoljava potrebne uslove.Problem sa papirnom trakom je sledeći:
Upija vlagu i posle sušenja je jako teško skinuti.Ako tretirana površina nije velika (kao što je to na snimku),možete koristiti papirnu traku s tim da je odmah po zavšetku skinete!Ovo navodim kao veoma bitan detalj, jer sam imao s tim problema u praksi!
Kontakt izolacije sa stolarijom!
Postoje dve metode obezbedjivanja optimalne zaštite!
-prva je gitovanje na delu kontakta izolacije i stolarije.Zaseče se striropor pod 45 stepeni u dubini od 5mm.Taj kanal se ispuni vodootpornim gradjevinskim gitom.(prozori,noseće grede krova...bilo koji kontakt sa drvetom ili metalom)
-druga je lepljenje sundjer trake na stolariju a potom postavljanje izolacije u tom delu.Sundjer traka je ekspanzivna,, svoju krajnu zapreminu dobije veoma brzo po postavljanju.Samim tim ,treba je postaviti tog momenta kada spremljen, isečen komad stiropora,treba montirati.Ili je lepiti na stiropor ,po dužini koja se oslanja na stolariju(prozore,opšivku.,grede krovne konstrukcije,...)
Zaštita plastične/aluminijumske stolarije!
Po postavljanju izolacije treba skinuti zaštitnu fabričku foliju sa prozora/vrata!
Zašto?Ta folija "zapekne" pod uticajem lepka i zvršnog maltera.Sunce takodje učini svoje da je kasnije veliki probem tu foliju skinuti.
Idemo redom:
-skinuti zaštitnu fabričku foliju sa stolarije
-isti ili predhodni dan,pre postavljanja mrežice,zalepiti plastičnu traku od 3-5 cm na 1-1.5cm od ivice sa izolacijom.Preko toga zalepiti plastičnu foliju koja će štiti ostatak stolarije i prozore od materjala koje ćemo koristiti.
Na polovoni trake koja je do prozora,zalepiti plastiču foliju tako da spoljna strana trake ostane slobodna 1-1.5 cm zbog naknadne izmenjive zaštite trakom.
-Ostaje nam taj prostor od 1-1.5 cm!
Pre gitovanja,postavimo plastičnu traku od 1cm koja će biti graničnik za liniju git mase.Git se nanosi "git-pištoljem" i treba sloj "ujednačiti" prstom ili....!
Posle toga se pristupa montiranju uglova sa mrežicom do linije kontakta gita sa izolacijom!.Nakon nanošenja završnog sloja lepka na štoku(gletovanja),lepkom se prekriva sloj gita.Istog momenta.po nanošenju završnog sloja lepka(gletovanja).Zaseći liniju na spoju sa stolarijom.Možete to uraditi skalpelom,ali ne tako duboko da ne bi oštetili sloj gita koji je ispod.Zatim skinuti tu zaštitnu traku koju smo postavili pre gitovanja.Kao što sam opisao,traka koju sada skidamo je nalepljena na plastičnu traku koja nosi plastičnu foliju koja štiti prozore.Plastična folija ostaje do kraja.Tako štedimo materijal za zaštitu...iako se stanari neće s tim složiti ,jer će im prozori biti zatvoreni!!Ostaje jedino da 2X postavljamo zaštitnu foliju na prozore....to mi se dešava veoma često...ali ne plaćam ja materijal ))
Ovo može biti diskutabilna tema...GITOVANJE!!
Šta se dešava sa tim gitom tokom vremena eksploatacije jer je prekriven slojem lepka?Git prvo očvrsne,zatim može doći i do pucanja pod uticajem temperaturnih razlika.Što samim tim dovodi do pucanja završnog sloja maltera na tim kritičnim deonicama.
Ovakva situacija dovodi do oprečnih mišljenja!!...Da li git treba postaviti na izolaciju pre lepljenja mrežice ili na završni sloj ukrasnog maltera posle njegovog sušenja?
Praksa je pokazala da git(kit) puca posle odredjenog vremena pod uticajem temperaturnih razlika i vremenskih uslova uopšte.
Pod održavanjem fasade podrazumeva se i odstranjivanje napuklog sloja gita i nanošenje novog sloja....tokom eksploatacije posle recimo 10-ak godina.
Iz tih razloga...u Švajcarskoj...pribegli su postavljanju poliuretanske trake(nije ista kao za zaptivanje "rasušenog prozorskog okna") kao što sam naveo ranije.Takav spoj omogućava difuziju eventalne vlage koja se stvara izmedju zida i izolacije.Ovo se primenjuje na spoju prozora i izolacije jer se voda na tom delu sliva.Kontakt "banka/okapnice" i izolacije se popunjava vodootpornim gitom u slučaju da se koristi stiropor.Za kamenu vinu je pravilo da se na svim tim kritičnim mestima koristi ta "poliuretanska traka" . Traka (u slučaju da je izolator kamena vuna) postavlja se direktno na stolariju.Kod stiropora je to svejedno!!
Vertikalna linija sundjer trake treba da bude uvučena 5mm u odnosu na konačnu liniju izolacije i stolarije.Kasnije se taj prostor popuni lepkom prilikom postavljanja mrežice.
Kao što se vidi na snimku,mesta gde su tiplovi, premazana su slojem lepka.Vidi se da su ta mesta još uvek sveža...lepak se nije osušio.Po obodu je suvo a u sredini nije.Obratite pažnju na taj detalj!!Slojem lepka preko tiplova(koji moraju biti u istoj ravni sa izolacijom ili neznatno ispod tog nivoa) postižemo maskiranje.
Toj operaciji treba pristupiti dan ranije i kad se lepak osuši na tim mestima(suši se relatvno brzo jer je tanak sloj)...potom pristupiti montiranju mrežice......
Dešava se da i pored "maskiranja" slojem lepka...možemo videti mesta gde su tiplovi postavljeni.
Sve ovo se može uspešno izbeći postavljanjem čepova o čemu je bilo reči u predhodnim postovima.Postavljanjem čepova izbegavate hladne mostove(termo-prekide) i krajnji rezultat dovodi do perfekcije.
Kod zaribavanje je jako bitno obratiti pažnju na prelaze izmedju skela.Na tom delu se sučeljavaju spojevi koje treba anulirati i pretvoriti u monolitni.Problem je u sušenju materjala .Ako zakasnite 10 min sa preklapanjem slojeva to će se na kraju videti i to nije kvalitetan posao.Jedino uigrana ekipa sa znanjem....ovoj deo.... u ukupnom problemu postavke izolacije na objektu,može da uradi "kako valja"!!
Moja skromna preporuka je da svi zaribavaju u istom smeru!!)
Izvinjavam se ako je uputstvo konfuzno. za publiku..ipak se obraćam esnafu "fasaderskom"!
Iskreno se nadam da sam nekima od Vas pomogao u nekim užestručnim pitanjima!!
Svaka cast na iscrpnim odgovorima!
Sto se tice gitovanja, zasto ne koristis neki od trajnoelasticnih?
Pozdrav!
Koristim ga naravno.Najviše za zaptivanje oko bankova.Još uvek se gituju spojevi izolacije i stolarije.Zavisno od projektanta i njegovih instrukcija.U poslednje 2-3 godine primat preuzima ta sundjer traka.Možda bi mogli da pokušate i vi, jer se pokazalo kao vrlo dobro rešenje!
Da li mi neko može pomoći oko nekog problema.
Naime, kupatilo i dnevnu sobu deli jedan zid i problem je što se iz kupatila čuje voda u dnevnoj sobi( česma, vodokotlić i td.).
Šta mi preporučujete za izolaciju?
Mislio sam da na zid u dnevnoj sobi stavim stiropor ali sam čuo da postoje i izolacijske tapete. One su debele oko 5 mm i pored izolacije se koriste za ispravljanje neravnina.
Šta je bolje da uradim? Možda imate i neki treći predlog?
stirodur 2cm
A nije nikakav problem što se postavlja iznutra, u unutrašnjost prostorije?
Da li je ovo stirodur:
http://www.austrotherm.com/austrotherm/yu/main6/sub1/09313/index.shtml
Hvala Grba!!
Služimo Narodu!!!
Za improvizacije...nema garancije !!!