nema tu suprotnosti, moj sistem rada jer do sada pokazao izvanredne rezultate tako da nema potrebe komplikovati da bi se dobio isti posao.
nesigurnost kod majstora je nesto najgore, kada je sumnjicav po pitanju materijala, nacina, postupka i redosleda izrade,
cim pocne da se preteruje, to je vec pametovanje i dokazivanje neceg nepotrebnog.
otvorimo temu po ovom pitanju jer ima dosta toga da se nauci
Фасаде и термоизолација
Ne razumem potrebu da čovek ima toliku želju da dokaže da je isključivo on u pravu i da svi ostali nisu u pravu.Ovo je forum za razmenu mišljena, a ne sud sa konačnim odlukama i mišljenjima.Prema tome nema potreba za daljim ubedjivanjem ko je u pravu, a ko nije.Svako je objasnio ono što je imao i kako radi, a čitaoci će se opredeliti za onaj postupak koji im je najsmisleniji i najprihvatljiviji.Zato, još jednom apelujem da se besmislena diskuja prekine, da ne bismo morali da zatvorimu jednu, verujem, korisnu temu i aktuelnu u ovom trenutku energetske krize.
ok, kapiram, ali izrada samog cepa me zanima. mora da bude "valjkastog oblika, malo veceg precnika od same rupe da bi mogao da se nabije.
to me interesuje, dali moraju posebno cepovi da se prave ( seku, frezuju, ...... ) sigurno cu probati, nema da omane
Na konkretno pitanje,daću konkretan odgovor.
Čepovi se kupuju kao gotov proizvod.Nisu skupi.Recimo,prave ih u Čačku http://www.prvimaj.co.rs/fabrike.php?fabrica=3&page=4
""PRVIMAJ EPS Čeptipl
Područije primene: Za visoki zahtevani evropski standard toplotne izolacije, TRMOKAPUT® , kao dodatni elment postavlja se EPS ztvarač tipla.""""
http://www.youtube.com/watch?v=eYynCi9wVLM
Uz čepove dobiješ plastični frezer koji pričvrstiš na šrafilicu.Napraviš otvor do dubine koju frezer omogućava,ukucaš tipl i zatim otvor maskiraš čepom.
Ako čep na kraju nije u liniji sa stiroporom (ima standardne dimenzije) onda šlajfaš da bude u ravni.....radi se o nekoliko milimetara uglavnom.
Po pravilu,posle postavljanja čepova se šlajfa čitava fasada.
Ako je čep ispod linije stiropora (ušao unutra),to je zato što je tipl suviše duboko ukucan.Prvo se šlajfa fasada a zatim se nanosi sloj lepka (ako je potrebno) da izravna tu površinu,uvek jedan dan pre ugradnje mrežice,da bi se taj deo osušio.
Što se tiče znanja sa video klipova.....da se ne ponavljam......objasnio sam to već ranije.Prokomentarisao sam sva tri klipa Bekatherm sistema ,koji je jako sličan svim ostalim instrukcijama ovog tipa.
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/izolacije/%D...
I još nešto "pur-pen" nije sertifikovan još uvek kao lepak koji zadovoljava sve potrebne gradjevinske norme. .Proizvodjači ga prodaju a vi ga kupujete i koristite na sopstveni rizik.
Može se koristiti za neke popravke ali ne i kao osnovno sredstvo za rad...........
U Švajcarskoj do sada nijedan proizvodjač pur-pena nije dobio sertifikat gradjevinske komisije .Pitam se...pitam se...zašto!!!!
Ne koristi se početna lajsna,"čepovanje" i šlajfanje je obavezno......toliko o evropskom standardu......
ok, vidis da nije bilo tesko da se objasni ono sto me interesuje. nego interesuje me neki svajcarski sajt o tome jos ako je na francuskom to bi mi malo i pomoglo.
nije obavezno ali dobro bi doslo.
Ma eto vidiš kako je sve prosto ko pasulj. Drugi put prihvati sasvet bez predrasuda i "majstorske sujete"......
Na žalost govorim samo engleski ,grčki i nemački....francuskim se služim.....Pošalji mi pitanje na PM pa ću izači u susret koliko mi vreme dozvoli!!!
evo mali detalj fasade
Imam jedan problem. Fasada je stara i jako trosna, stavicu termoizolaciju stiropor 5icu. Samo me brine da li da lepim stiropor na malter koji je tako trosan ili da skinem sav malter (dugotrajan posao) da bih bio siguran da ne krene stiropor zajedno sa malterom. Inace, sam cu sve da radim sem akrila. Hvala.
najbolje je da skines taj trosni malter i resio si problem u korenu.
hteo bih da izoliram tavansku plocu pa me interesuje da li stiropor da se zalepi na cist beton pa preko mreza i lepak
ili da stavim na beton foliju pa posle stiropor.
ako neko zna kako treba da se odradi neka se javi jer sam u velikoj dilemi,jedan majstor mi kaze nikako bez folije
a drugi pak da ce mi se sa folijom znojiti plafoni u sobama.
Толико пута је већ писано о томе на форуму ....
Али да те питам чему ће служити и фолија и лепак и мрежица у том тавану ....
pa verovatno da zadrzi toplotu a sa folijom se stiropor ne lepi nego se postavi na foliju i preko stiropora odrati mrezica sa lepkom
to bi trebalo da bude neka vrsta paropropusne folije kao na krovovima
Не знам ни шта бих ти написао , то што сте замислили је обична импровизација , да не кажем неку тежу реч .
Уколико је таван проходан онда је тај систем неупотребљив та "хоризонтална демит фасада " , а уколико је таван непроходан онда је довољно поређати стиропор стим да је много боље поређати га у два слоја рецимо 5+5 цм и пазити на преклопе . Парне бране се постављају унутар објекта да би спречиле пролаз влаге у изолацију , постављати је споља је неефектно , а може доћи и до појаве конденза испод ње ....
Сад ја сам ти казао а ти ради како хоћеш
tavan je neprohodan znaci da samo na cist beton poredjam stiropor i to je to bez icega preko
ako samo poredjas stiropor neces postici potpuni efekat termoizolacije, plus sto ce tako ostavljen stiropor bili izlozen velikoj toploti (leti) sto mu vrlo ne pogoduje, a i moze se vrlo lako mehanicki ostetiti ( da ne pominjem ako uleti neki mis na tavan). moja preporuka (kod mene na kuci je tako, a profesionalno se bavim termoizolacijam) je da se na tavan koji se ne koristi toliko cesto (neprohodan) poredja mineralna vuna (ako si hteo 10cm stiropora postavis 20cm vune, cena je ista¨a i toplotna provodljivost). prednost je sto je kao prvo brze, jednostavnije za postavljanje, moze bolje da se ususka i nije je potrebno zasticivati ni sa cime odozgo. stiropor ako se hermeticki ne zatvori (ne zarobi se vazduh iza njega), to nije ono pravo! pozdrav
Хоћу да урадим демит фасаду на породичној кући и имам једну дилему. На југозападној страна куће је тераса. дилема је следећа. Стиропор 7-10 цм паропропустан али мекан и лако се може оштетити од намештаја ( сто, столица лежаљка и сл.). Стиродур 3-5цм није паропропустан али је тврђи и отпорнији на оштећења. Од 2 спољашња зида један је на тераси и за њега имам дилему. зида су унутрашња. Сваки савет и искуство је добро дошло.
nece se ostetiti aku uradis kao sto sam vec ranije opisao. nazubljenom gletericom nabacujes lepak na stiropor, potapas mrezicu, tek da je uhvati lepak, ne do kraja. druga ruka popunjava sve tako da dobijas debljinu od nekih 4-6 mm lepka sto je garancija da se nece tako lako ostetiti. poslusaj i ostale savete pa vidi sta ti je lakse da ustedis lepak ili da svaki cas krpis ostecenja.
Pozdrav za sve ucesnike foruma,
Zanima me dali neko ima iskustva sa fasadnom izolacijom radjenom sa kamenom vunom,dali se radi isto kao i sa stiroporom i koja je razlika u kvalitetu i ceni,tj. za istu debljinu materijala sta bolje izoluje....
Zdravo majstori ,
Na proleće počinjem sa renoviranjem kuće. Dosta korisnih informacija sam našao baš na ovom mestu i hvala vam na tome. Međutim, jedna dilema je ostala nerešena (izvinjavam se unapored ako negde postoji diskusija na forumu na ovu temu, jer ja nisam uspeo da je pronađem).
Elem, na kuću stavljam termo izolaciju (10-tka stiropor, Karbonova paleta proizvoda...). Fasada na kući je pre 20-tak godina omalterinana i prešpricana veštačkim kamenom. Pitanje za vas je da li je potreno skinuti i u kolikoj meri ovaj nanos veštačkog kamena pre stavljanja termoizolacije?
Pozdrav.
Nema potrebe za skidanjem bilo cega.....
Prvo i osnovno, potrebno je prekontrolisati kako se malter i spric drze na zidu. Da li ima pukotina, da li negde zvoni ispod maltera kada se kucka... Ako je sve u redu, krece se sa podlogom, a ako nije, potrebno je skinuti delove koji se slabo drze ili sve.
Pozdrav, krenuo sam sa renoviranjem kuce na kojoj je 70-ih godina uradjena obicna fasada (malter presvucen slojem fasadeksa). Postojeca fasada je u solidnom stanju, mozda na par mesta da ce se morati nesto obiti, kupio sam Rofix dubinski grund kojim cu premazati postojecu fasadu, lepak je Rofix Unikontakt.
Posto me brine da li je podloga dovoljno kompaktna uradio sam mali test, zalepio sam kocke stiropora 15x15cm i ostavio da se suse 4 dana (temperatura se kretala od +5 do +20 stepeni), nakon cega sam par kocki pokusao otkinuti, to mi je uspelo za rukom, zapravo prilikom potezanja (prosecne snage) stiropor se odvojio od lepka i ostao potpuno cist, lepak je ostao na postojecoj fasadi, tesko ga je skinuti, ali me sad brijne da li je ljepilo dobro, ocekivao sam da ce puknuti po stiroporu. Nakon ovog testa nazvao sam Rofix-ovog inzinjera, upoznao ga sa svojim eksperimentom, medjutim on mi je odgovorio da se ovako ne moze testirati ljepilo, po njegovim recima lepku je potrebno mnogo vise od 4 dana da bi potpuno vezalo, a i moja metoda je pogresna.
Zelio bih da da cujem vase misljenje, da li je ljepilo dobro, ako bi ga menjao nude mi jedino Weber Univerzal ( proizvodjac Apatin ), ne znam nista o Weber ljepilu, ako neko ima iskustva u vezi njega?
S' obzirom da je malter na kuci debeo od 3-10cm, blokovi su sa velikim komorama i tankim stijenkama (vrlo krti), koju duzinu tipli uzeti, ima li potrebe da je busim u blok ili do bloka? (stiropor je 8cm)
Hvala unapred!
Prvenstveno me zanima kako si izveo taj "eksperiment" odnosno kako si naneo lepak na te komade EPS-a.
Jesli li na komad naneo lepak samo u sredinu komada? Ili si lepak naneo po obodu tako da nisi mogao da zavučeš prste s donje strane stiropora gde je lepak?
Uzeo si lepak koji samo služi za lepljenje ploča,on se ne koristi i za armiranje.Nadam se da su te na to upozorili !!
Naneo sam lepak, debljine oko 2cm, na kompletnu stranu probnog komada EPS-a, zatim sam ga zalepio, blago pritiscuci. Nisam ostavio nikakve rupe gde bih mogao zavuci prste. Prilikom kidanja stiropor se odvaja od ljepila, na ljepilu ne ostaju komadi stiropora.
Upoznat sam da za lepljenje ploca i armiranje idu razlicita ljepila, nisam se jos odlucio koje cu uzeti za armiranje, mogu da biram sledeca: Rofix 55, Rofix 622 i gore pomenuti Weber, koji je ujedno i najjeftiniji, ne znam sta mi je pametno uzeti. Fasada je Rofix SiSi.
Pozdrav, jedno pitanje, uradio sam izolaciju(stiropor 5 cm, mrežica)
i sada mi ostaje još samo nanošenje završnog sloja fasade. Da li na lepak marke Weber mogu naneti fasadu Helios i kakvog je ona kvaliteta;Hvala
Naneo sam lepak, debljine oko 2cm, na kompletnu stranu probnog komada EPS-a, zatim sam ga zalepio, blago pritiscuci. Nisam ostavio nikakve rupe gde bih mogao zavuci prste. Prilikom kidanja stiropor se odvaja od ljepila, na ljepilu ne ostaju komadi stiropora.
Pošteno rečeno nisam radio sa tim tipom lepka ,govorim o istom proizvođaču.Koristio sam neke druge od istog proizvođača i sa njima nisam imao problema.
Tačno je da postoje raznorazni lepkovi sa ograničenim mogućnostima,valjda su zato jeftiniji.Jedan za lepljenje,drugi za armiranje.Iskustveno mogu reći da je bolje
koristiti univerzalni lepak jednog proizvođača. Umesto kombinacije jedan za lepljenje a drugi za armiranje, što nadam se polako izlazi iz prakse kod nas.
Recimo ovaj,koji ujedno služi i za lepljenje i armiranje,ne znam koja mu je cena (info je u pdf-u ,samo na hrvatskom nažalost)
Tu su objašnjena neka osnovna pravila oko upotrebe lepkova uopšte.
http://products.roefix.com/var/roefix/storage/ilcatalogue/files/pdf/hrv-...
-prvo se mora iskustveno znati gustina lepka koji služi za lepljenje ploča
-zatim koja je gustina lepka za samo armiranje mrežice (prva ruka)
-i na kraju gustina lepka za gletovanje (druga ruka)
Ako se pripremi suviše gust lepak za lepljenje ploča (on se brzo isuši i bukvalno spada sa alata "troši se", ne znam koji drugi izraz da upotrebim)
.Samim tim se gube njegova osnovna svojsta da se tokom isušivanja veže za podlogu i izolator (jer je već suv).Tako nešto se dešava sa bilo kojim lepkom koji nije
pravilno pripremljen za upotrebu.Meni se to isto dešavalo kad pomoćnik ne zna da mi pripremi lepak a ja žurim i nanesem ga na ploču.Desi se isto što se i tebi
dogodilo. Po nekad se lepak veže za ploču a odvali od zida.Ali onda sumnjamo i na nečistoće,naslage prašine ili bilo čega na zidu. (kod tebe je obrnuto)
Uglavnom jako je važan odnos vode i lepila prilikom pripreme mase koju nanosimo na ploču.Ja to ovako ne mogu da objasnim bilo kojim opisnim pridevima
.Ipak je to danak iskustvu ,ili u vašem slučaju neiskustvu.Mi u šali kažemo kad je dobro napravljen lepak " ih kakav je ko mlad kajmak", a pomoćniku kažemo da je naučio da ga pripremi.
.Nekako se lepi se za alatku i ne spada lako!!
Ipak preporučujem korišćenje nekog od univerzalnih lepkova za lepljenje i armiranje.
Meni je recimo čudno da na njihovom zvaničnom sajtu nigde ne spominju sve te tipove lepkova o kojima vi govorite (Rofix 55, Rofix 622,kao ni taj kojim ste lepili ploču u "eksperimentu" )
Evo mene opet, radovi su u punom jeku, majstori su stigli do armiranja, odnosto postavili su mrezicu na 1 stranu kuce, ljepilo za armiranje je Rofix 55 (kod nas vazi za najbolje, ali je i najskuplje). Ja sam svoje eksperimentalne kocke pokidao, sto su duze stajale tako je i ljepilo bolje vezalo, posle nekih 7 dana EPS je poceo pucati prilikom povlacenja, odnosno ostajalo ga je na lepku.
Sad imam jos nekih pitanja, interesuje me da li majstori pravilno armiraju, prvo na stiropor nanesu sloj ljepila (debljine oko 2-3mm), onda utope mrezicu, pa preko mrezice opet tanki sloj ljepila, cime zaglade povrsinu, mrezica je potpuno prekrivena, ne vidi se, povrsina je ravna, medjutim ipak gledajuci mogu videti da je mrezica ispod lepka, odnoso vide se mala udubljenja, da li to sme tako ili da trazim od majstora da nanesu jos jedan sloj lepka?
Muci me i fasada, odlucio sam se za Rofix SiSi granulacije 1.5mm, medjutim majstor mi kaze da se za fasade ne uzima granulacija 1.5mm, navodno je presitna ili on navija na onu koju mu je lakse raditi. Video sam par kuca sa granulaciom 1.5mm, meni izgledaju fino, nisam neki ljubitelj grubih fasada, ali me interesuje sta je bolje, otpornije na prljanje, udarce...?
Majstor me jos pita kako zelim da zagladi fasadu, kruznim, vertikalnim ili horizontalnim pokretima, ne znam sta je bolje za ovaj tip fasade, odosno kojom metodom se dobija povrsina sa sto manje tragova. Na vecini fasada mogu uociti razne tragove nanosenja/glacanja, mozda sam samo previse zagledao u poslednje vreme, ne treba preterivati
Pozdrav!
Pokušaću da objasnim prostim rečnikom da bi bilo što razumljivije.
Pre armiranja treba izravnati izolaciju.... "šlajfanje".
Izrada armirnog sloja podrazumeva dve operacije:
-prva ruka :
Ako je moguće,nanositi lepak po čitavoj visini zida tako što na svakom spratu skele stoji po jedan radnik. Ovo iz razloga da se mrežica postavi u jednom komadu bez preklapanja po visini.
Mrežica se "potapa" u lepak bez velikog pritiskanja na podlogu .To je bitno da bi se koliko-toliko čitava površina dovela u neku ravan,pogotovu ako stiropor nije "ošlajfan".
Postavili smo dve/tri/četri kolone mrežice (potopili je),vraćamo se na prvu kolonu i od početka "peglamo" površinu dodavanjem lepka .Tako se popunjavaju mesta na kojima se
vidi mrežica.Posle peglanja se ne sme videti mrežica,može se samo nazirati ispod lepka .Time je zavšena prva ruka armiranja !
Napomena :
Mrežice se na svakom sastavku preklapaju po 10 cm, bez obzira na kom mestu je to potrebno.
Koliko god se trudio da objasnim neke detalje,mora se uzeti u obzir i sama skela koja je postavljena na objektu, tj. da li je skela postavljena oko čitavog objekta ili se parcijalno pomera i postavlja.
-druga ruka "gletovanje" :
Dovoljno je da se sačeka recimo 4-5 sati posle "prve ruke" ( kompletnog postupka ) i da se počne sa gletovanjem (ipak je velika stavka koji lepak se koristi).Zavisno od veštine,brojnosti i uigranosti tima,
i površine koja je predviđena da se uradi taj dan.Ono što se postavi za 5h,može se "pregletati za 2-3 sata.Ili se čitav dan postavlja mrežica i potom se sutra radi gletovanje.
Lepak za gletovanje treba da bude malo ređi od onog koji se koristio prilikom "potapanja mrežice" i na taj način treba da izravnamo sve moguće neravnine koje su zaostale.
Ukupna debljina armirnog sloja treba da bude od 6-8mm,tako kažu i prospekti proizvođača fasadnog materjala.Svaka vrsta uštede lepka pri ovoj operaciji ide na uštrb kvaliteta podloge za ukrasni malter.
Konkretno u tvom slučaju,majstori su uradili samo "prvu ruku" (naznačeno iznad) i naravno da im je problem ako nanose granulaciju 1.5 mm jer će se neravnine poznavati na kraju.Već sam dosadan koliko puta sam napomenuo da je završni sloj "fasada"(ukrasni malter) šminka čitavog posla!!!Prema tome,bez obzira na granulaciju koju odabereš,pre svega treba da se uradi gletovanje - "druga ruka" !!
Što se tiče rabiciranja ukrasnog maltera a da bi se postigla monolitna struktura na celoj površini,prevashodno je važno da podloga "armirni sloj" bude u ravni bez nekakvih prelaza i neravnina.
Zatim dolazi do izražaja veština i umešnost majstora da to i postignu. To je ipak "majstorija" ekipe koja zna šta radi. Prelazi između skela se ne smeju poznavati. U zavisnosti od vrste završnog fasadnog sloja,koriste se i različiti alati.
Röfix SiSi se zaribava kružnim pokretima plastičnim rajberom. Podrazumeva se tretiranje zida "prajmerom" pre nanošenja završnog fasadnog sloja !
Moram stati i u odbranu profesije kojom se bavim. Finansijska situacija u Srbiji je dovela do raznoraznih pronalaženja načina kako da se nešto uradi jeftino a da bude "nazovi dobro". Opšteprihvaćen kriterijum je ispod propisanog minimuma potrošnje materjala za traženi "nazovi" kvalitet.Mislim na vrstu i debljinu izolatora,kao i na količinu i vrstu materjala potrebnih za lepljenje i završnu obradu.Jasno je da tržište diktira cenu,ali se mora shvatiti konačno ona narodna "koliko para-toliko muzike" !!.
Ljudi moji....ako želite kvalitet i postojanost jednog urađenog posla,svaka potrebna operacija se mora uraditi po pravilima i do kraja. Norme potrošnje materjala za određene postupke se moraju poštovati.Nije realno očekivati da za 6€ po m2 za ruke,dobijete kvalitetnu termoizolaciju objekta.Ovo kažem zbog broja sati ukupno ili utrošenog vremena po m2 za pojedine postupke/operacije! Suma sumarum ....znate otprilike koliko neki skuplji majstori traže za postavku termoizolaciije.Nije to bez razloga.....raspitajte se zašto!!!
Za tu osnovnu ili ti minimalnu cenu, preskače se nekoliko veoma bitnih postupaka koji bi u konačnici doveli do jednog dobro urađenog posla. Podrazumeva se da za veću cenu morate proveriti i reference firme koja izvodi radove, i treba imati barem osnovno predznanje da bi mogli "glumiti" arhitekte na sopstvenom objektu.
Moji saveti i preporuke nemaju za razlog da ikoga reklamiram jer nisam konkurencija izvođačima radova u Srbiji.
Situacija je ovakva:
- prosle godine izvedena termoizolacija: stiropor 5-ca, lepak, mrezica, akrilni bavalit
- Pvc prozori ugradjeni nakon izrade fasade ( tako je ispalo, nije bilo izbora)
Sta uraditi sa spaletnama? Unutrasnje sam obavio, ali sta ciniti sa spoljne strane? Ivice oko prozora sam oblepio stiroporom i stirodurom 2-kom i sad mi predstoji estetski deo, uklapanje istih u postojecu fasadu. Mislio sam da na taj novi stiropor i stirodur zalepim ugaone lajsne sa mrezicom, omalterisem, na to stavim grunt ( ako treba? ) i predjem bavalitom.
Pitanje je moze li se na akrilni bavalit ( nekako gumen, hrapav, neravan) nanositi malter ( zbog mrezice) ? Mozda se ti materijali u tom redosledu ne trpe, mozda gradjevinskom lepku smeta "gumena" podloga, hrapavost i udubljena od 4-5 mm ?
Sve mi se više čini da ovu temu treba zatvoriti, jer se pretvorila u svoju suprotnost.Kad se dodje do nivoa nadmudrivanja to je dobar znak da nećemo pročitati ništa korisno i da je vreme da se takva diskusija prekine.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..