Postovani, dugo citam(pratim) ovaj forum. Interesuje me DEMIT fasada sa stiroporom debljine 15 ili 20cm. Da li postoje toliko dugacki tiplovi i, pocetna lajsna? Sta sa temeljom koji je siri samo 8cm? Molim iskusnije forumase za savet ili, ako je neko vec tako nesto radio?
Фасаде и термоизолација
Neces naci toliko siroki pocetni profil i tiplove potrebne duzine (max sam nalazio 18cm duzine sto je nedovoljno za stiropor 15cm).
Ipak, postoji resenje a zasniva se na koriscenju adekvatnog lepka bez tiplovanja (npr. Ceresit garantuje da ukoliko se u novogradnji koristi lepak Ceresit CT85 za lepljenje stiropora, za objekte visine do 12m nije neophodno tiplovanje).
Licno sam ispratio na taj nacin jednu fasadu gde je postavljan stiropor 20cm.
Umesto pocetne lajsne, ugradjuje se PVC okapna lajsna.
Pozzz!
Cereman. Hvala na odgovoru! Kako izgleda ta okapna lajsna? Moze skica ili fotografija?
Veliki pozdrav za člana Cereman-a i da mu se javno zahvalim za pomoć u savetima oko izolacije
Za člana Stankovic ;
Možete tiplovati i stiropor debljine 15 ili 20 cm Prilikom nabavke materijala za sebe video sam i duže tiplove od 16ica koje sam koristio za sebe. Takođe korišćenjem plastičnih frezera kojima se upušta stiropor možete tiplovati i sa tiplovima koji su predviđeni za tanje stiropore - takva se rupa posle zatvara sa čepovima koje pravite recimo od stiropora 5 i rešen problem tiplova ! ( Mada se ova metoda prvenstveno koristi za sprečavanje hladnih mostova koje prave glave tiplova ( za one koji teraju mak na konac))
Po meni je veći problem nabavka tih "tropskih" debljina stiropora jer se to mora poručiti u fabrici direktno - ja sam u svom mestu imao problem da nađem falcovanu desetku ( unutrašnja izolacija plafona) koja bi trebalo da je sad standard za spoljašnju izolaciju...
Ako je stara gradnja u pitanju ili si već postavio prozore ( na pola zida) razmisli o pomeranju štokova na spoljašnju ivicu prozora jer sa tim debljinama smanjuješ količinu svetlosti u prostoriji
Mislim da ti početnu lajsnu može napraviti neki limar (alu-lim)
Ne odustaj od tih debljina za spoljašnju izolaciju bez obzira na prepreke koje će te pratiti zbog našeg tržišta koje je još formirano oko onih koji kupuju peticu stiropor
poz
Evo ovde mozes da vidis lajsnu http://www.punakuca.rs/en/products-construction-materials/graevinski-mat...
Poenta je da lajsna ima okapni zub kako bi se uredno slivala kisnica.
Licno se ne bih upustao da od limara trazim izradu prave pocetne lajsne jer sam misljenja da bi to bilo preskupo resenje. Lim debljine 0,5mm moze da se koristi za lajsne za npr. 5-u stiropor ali za vece debljine bi morao deblji lim da se sama lajsna ne bi iskrivila usled sopstvene tezine.
Sa druge strane pozdravljam ArxAngel-ovu dosetku za upustanje tiplova jer tada zaista mogu da se koriste kraci tiplovi. Bravo za dosetku premda iziskuje vise posla ali se ujedno dobija i eliminacija hladnih mostova na tiplovima.
Pozzzz!
Posle dužeg vremena javljam se na sajt koji mi je pomogao da napravim pravi izbor oko vrste izolacije moje kuće,tu pre svega mislim na članove ovog foruma Ceremana i druge..
Kao moj skromni prilog ovoj temi šaljem Vam dve fotografije postavljanja početnog profila 12 cm na mojoj kući. Obećavam da ću kada mi vreme dozvoli postaviti čitavu seriju fotografija
kako sam izolovao svoju kuću.Mogu Vam poručiti da sam prezadovoljan kako je izolacija urađena i efektima iste na moj kućni budžet.
...posle par sati (pažljivog) iščitavanja ove teme (a i drugih slične tematike sa ovog, inače odličnog, foruma) ipak nisam našao odgovor za sledeću situaciju: naime, zidao sam kuću (prizemlje i sprat) ytong termo blokom (debljina zida 30cm), sve grede i serklaži su unutar blokova pa se ne vide ni sa spoljne ni sa unutrašnje strane i sada predstoji i postavljanje fasade.
Moje pitanje je da li je stiropor 5cm dovoljna izolacija za takvu gradjevinu (spoljni zidovi su inače sa unutrašnje strane obloženi gips kartonskim pločama, ako to uopšte ima neke veze), stolarija je PVC, ništa posebno?
mišu do kolena, žabi do ramena.
reč "dovoljno" je relativna. za "srpske standarde" i za komšiluk je 5cm "taman".
na nekom zapadu 10cm je minimum sa tendencijom povećavanja svake sledeće godine.
kuća se ne pravi za danas i sutra već za sledećih 50...100 godina.
cena za na primer 10cm izolacije nije dvostruko veća, jer radnici, skele, lepak, mrežica, fasada... koštaju isto i za 5 i za 10cm
5 cm je sasvim dovoljna debljina stiropora na Ytong bloku jer u principu, ti blokovi su sami po sebi izolatori tako da
sa dodatnim stiroporom ces dobiti vrhunsku izolaciju a plus gips karton ploce... nema tu vise sta oko izolacije da se prica,
sve ulozeno se vrati za koju godinu na ustedi ogreva.
U principu za Ytong TB30 nije potrebna dodatna izolacija, ali u svakom slucaju ako ste se odlucili za izolaciju i da se ja pitam, tj. da radim sebi, ne bih isao ispod 10cm ili bar 8 cm. Razlika u ceni na spratnoj kuci od recimo 70m2 bruto povrsine osnove je mozda 300 eur u ceni stiropora. A to je zanemarljivo na ukupnu cenu kostanja gotove fasade.
Tu se otvara drugo pitanje, zasto ste isli na Ytong, ako ste vec planirali raditi termoizolaciju kuce? Onda ste mogli proci i jeftinije (giter blok) ili ako ste smatrali da je TB30 nedovoljan, onda ste mogli ici na TB37.5 gde bi opet finalna cena bila niza nego TB30+demit fasada. Da ne pomisli neko da imam nesto protiv Ytonga. Zivim u kuci od siporexa vec 18 godina (zid sirine 24cm), a prosle godine sam napravio jos jednu od Ytonga (TB25).
Mada imam u planu da ovu prvu oblozim stiroporom od 8cm jer je ipak to stari sistem gradnje (sa betonskim neizolovanim stubovima i cerklazima) i stari sistem proizvodnje (mozda sam naivan, ali sam povervao da je Ytong savremeniji od nekadasnjeg Gasbetona). Ova druga ce u dogledno vreme biti delimicno oblozena kamenom i drvetom (jer je u pitanju vikend kuca na planini).
Kad sam se, pre pocetka gradnje a po uradjenim planovima, odlucio za ytong 30 (zovu ga termo blok) mislio sam da je on po svojim karakteristikama dovoljan izolator, tim pre što sam načinom zidanja predupredio hladne mostove kod stubova i greda, ali (uvek ima neko ali), zidari nisu to baš najpreciznije odradili (ili, da ne grešim dušu, možda ni blokovi noisu baš najpreciznije sečeni) pa postavljanje samo fasade tipa mrežica+lepak+farba bez stiropora ne bi baš izgledalo ravno.
Smatram da je lakše (a svakako neće da škodi) zalepiti stiropor pa njega izšmirglati da bi se dobila ravna površina za fasadu, nego što bi to bio slučaj da se ravna ytong, naročito problem pravi lepak koji je mnogo tvrdji od bloka i relativno teško se ravna (znam, probao sam).
Sam stiropor u ceni izrade fasade i nije neka preterana cifra, a na 10cm, ako baš nije neophodno, ne bih išao jer su već postavljeni prozori, čini mi se da bi izgledali mnogo uvučeni, ili grešim?
ako upoređujemo izolaciju 30cm Ytonga je jednako kao 10cm PSa ili vune...
ili u prevodu sa 10cm izolacije taj zid će biti 2X "izolovaniji"
ytong blokovi su idealno seceni i imaju prave uglove. predvidjeno je da se na temelj stavi hidroizolacioni materijal ( kondor ili vec nesto drugo) i na produzeni malter se formira prvi red po celoj povrsini kuce. debljina tog maltera zavisi od nivoa temelja ali je cilj dobiti idealno ravan pocetni red.
sledeci red se lepi sa lepkom koji je predvidjen za tu vrstu blokova i nanosi se specijalnom nazubljenom lopaticom. debljina lepka ne sme da bude velika jer se stvara termo prekid.
dovoljno je u jednom koraku naneti lepak i kada se utisne blok i uz par laganih udaraca gumenim cekicem, dobija se idealno ravna povrsina. ukoliko je neko zidao sa tim blokom i iskrivio zid, tu nema o cemu da se razgovara. majstor je malo popio i iskrivio
ytong je predvidjen za preciznu gradnju i ako se sve ispostuje po propisu, 3 coveka danas mogu da ozidaju boga oca, naravno da je sve kako treba
Ytong blokovi su svakojaki , ali DALEKO od toga da su idealno seceni po bilo kojoj osi .....
sa kojima sam radio, extra su. idealni, jedino po neki lose presecem jer mi je testera malo losija inace je sve ok i zadovoljan sam.
Ne znam bas koliko si zadovoljan , jer ti ocigledno ne razumes o cemu pricamo . Ne radi se o tome da su majstori iskrivili zid , vec o tome da ytong blokovi nisu idealni po obliku , pa se pojavlju "zubci " i u vertikali i o horizontali . Uostalom i sam proizvodjac preporucuje upoterbu "grebalica " za elimisanje tih problema kod horizontale . Ti "zubci " u vertikali koji se javljaju su reda velicina do 5-6 mm , ali i to je dovoljno da se napravi problem kasnije kod izrade fasade u sistemu lepak mrezica .
inace Ytong blokove trosim na slepere ....
Upravo ovo što Tenzor kaže, daleko su od idealnog (mada, moram priznati, zbog posla kojim se bavim, meni su odstupanja od 1mm katastrofa i greška u izradi, pa nikako da se uklopim u gradjevinske standarde + - 1CM ) a majstori su se trudili da ispoštiju ono što sam tražio pre početka zidanja a to je da unutrašnja strana zidova bude ravna, to su (relativno) ispoštovali, naravno da je prvi red tako postavljen, naravno da je radjeno ytong lepkom i nazubljenom lopaticom, ali...
U gradjevinii je tolerans ( suv vamo , suv tamo ) a suv je duzna ispruzenog palca sa sakom .
Inace jeste problem sa Ytongom sto se svi majstori trude da unutrasnjost zidova bude perfektna , a spolja kako izadje .
Ali dobri moleri -fasaderi mogu da "ispeglaju " i te zube , samo sto se trosi dosta materijala
ponavljam da blokovi sa kojima sam radio su definitivno idealni i to ne moze niko da porekne. najvece primedbe imam na to sto se u transportu, ostecuju, tj okrnji im se cosak velicine pesnice pa je to dodatni posao da se zakrpi, inace sve ostalo je ok.
sto se tice nabacivanja mrezice na zid gde blokovi beze jedan od drugog po 1-2 mm to se resava nazubljenom gletericom od 3 ili 5 mm.
nabaci se masa, potopi se mrezica i blagim pritiskom dugacke gleterice se utiskuje mrezica u masu. to radim gletericom od 60 cm duzine tako da se sve neravnine popunjavaju bez problema.
preciznost u gradjevini je za mene veoma vazna jer ne radim objekte kao sto su garaze, supe ili neke stracare gde nije bitno dali je zid ravan ili ne, radim luksuzne apartmane sa bazenima
gde odsedaju turisti iz engleske, nemacke, francuske. radio sam u pocetku sa majstorima koji su traljavo radili svoj posao, recimo salovanje stepenica je za njih pola sata posla, ne obaziruci se sto stepenici nisu isti. kod mene je svaki u milimetar precizan i sta god da radim, stojim iza toga da je uradjeno u milimetar.
samo tako se olaksava svaki sledeci posao.
sa ytong blokovima sam postigao savrsenstvo sto se tice izrade, brzine i na kvalitetu objekata bez imalo muke.
ne kazem, mozda ima blokova raznih klasa i kvaliteta ali do sada sam zadovoljan.
Samo ne znam cime meris tu milimetarsku preciznost na gradilsitu , sublerom ili mikrometrom .....
I ne znam sta se desava sa tako odradjenim zidom kad se postavi celicni lenjir i reflektor iza , da li onda radis u milimetar ??
A za nekoga ko radi eksluzivu Ytongom , valdja su podrazumevani vrhunski gater i "krokodilka " ... a ne losa testera ciji rez bezi
ti bi se sad raspravljao jer si se verovatno nasao prozvanim, ali sta je tu je.
na ravan zid, kada se potopi mrezica, ide jos jedan sloj lepka, i jos dva sloja glet mase. naravno da se radi pod reflektorom i da se radi duplo duze nego sto obicna mazala to rade.
milimetarska preciznost se dobija obicnom mernom trakom, stim sto se samo malo vise paznje obrati na belezenje a ne kao neki zidari sto razvuku metar i pljunu u prst pa obeleze.
ja od tih nisam. kazem da strogo vodim racuna na vagres, nivo i mere koje su mi u crtezu tako da kad odradim posao, svako iza mene moze da peva dok radi drugi posao jer nema sta da mu ne odgovara, vertikala, horizontala, sve je po PS-u
svi ocekuju da kad plate da dobiju vrhunski odradjen posao, samo tako moze da se opstane.
Nemam razloga da se osetim prozvanim ni najmanje .
Samo su mi uglavnom smesne tvrdnje o milimetarskoj preciznosti u gradnji .
Malo ljudi obraca paznju sta pise , ali se iz tog pisanja da zakljuciti dosta , meni je prvo zasmetala ta losa testera , a onda se nastavilo ekskluzivom , milimetrazom ....
A sve to zajedno veze s vezom nema .
posto vecinu poslova radim po projektu, gde je vec namestaj dizajniran i napravljen po meri i ukusu klijenta, zahteva se da recimo spusteni plafon bude na tu i tu visinu i to je kraj. da se vrata i prozori ugrade po vagresu na tu i tu meru u zavisnosti gde je "NGP" nivo gotovog poda. posebno kada se rade aluminijumski pregradni zidovi u enterijerima, milimetarska preciznost je jako bitna.
unapred se zna dizajn i dimenzije podnih i zidnih plocica tako da se na kraju sve uklopi kako treba.
bilo je prilika kada su "dundjeri" odradili kosuljicu sa padom u objekat ili se obavezno zadrzava voda na sredini ili uza zid. o debljini kosuljice da i ne govorim jer se vrata koja se otvaraju ka spolja nisu mogla otvoriti do kraja lepo, a jos dok dodju plocice koje su 15 mm debljine, nastane opsta pometnja. takvi su kod nas gradjevinari.
o izradi bazena, strukturalnoj i polustrukturalnoj fasadi, fasade od alukobonda da i ne govorim.
mislim, sta raspravljati o tome svako radi kako je naucen ili kako zna, a jednom fuser, uvek fuser.
Malo treba prikočiti...ko je fušer, a ko nije o tome odluku donosi nadzor i na kraju onaj ko plaća posao...a forum nije mesto za dokazivanje.
I sve to sa "krivom testerom " ne biva to .....
ha ha ha , ne kriva, vec malo losija, pohabana i kasnije zamenjena ali mi nebi bili mi kada nebi malo izvrnuli tudje reci , . ocigledno je neko prozvan, i priseca se svojih gresaka u gradnji.
ja i sa "krivom testerom" odradim posao kako je bog rekao i do sada mi niko nikada nije rekao da je lose uradjeno, da sam vracen na popravku ili da sam morao da platim lose uradjen posao.
zna se gde se radi u milimetrima, ne govorim o lepljenju kondora na temelj vec o elementima koji zahtevaju takav vid paznje i preciznosti. uopste nema dokazivanja, vec ocekujem dodatni savet,
konkretnu situaciju gde ce biti objasnjen neki problem koji ce meni ili vec nekom drugom pomoci u poslu. svaki savet je dobar i prihvatljiv, a ne ono sto ja kazem da mi se pobija i da mi
govori neko ko me ne poznaje da to nije tako.
Kao sto sam vec napisao neko ko radi eksluzivne objekte i aprtmane bi trebao da ima i gater i " krokodilku " , a ne pohabanu testeru . Takodje onaj ko treba da radi na 10 ili 50 m duzine , a da mu treba MILIMETARSKA preciznost , to se ne postize " metrom " . Tako da ta prica o "idealnom " " milimetarskom " i slicno za mene ne pije vodu .
S druge strane ne postoji niko ko nije pogresio u radu , pa tako ni ja .
Preciznosti u gradjevini na milimetarskoj gresci je nedostizna i za velike i ozbiljne gradjevinske firme sa laserima , teodolitima , GPS sistemima .
A pogotovo kad cujem o "idealnim merama " Ytonga sve mi je jasno .
Uostalom svako ko ima iole pristojan masinski lenjir ili dobar metar moze da izmeri te ' idealne " mere Ytonga pa da se sam uveri u "idealnost "
Pa obicno merenje metrom dijagonala prostorije u u 4 coska vec cini gresku od 10-ak mm i vise ....
neko ko radi ekskluzivne apartmane ne mora da ima vrhunsku opremu. jedna obicna rucna testera zadovoljava moje potrebe da bi zavrsio posao. to sto se testera pohaba nije strano, vec je takav kvalitet koji je na trzistu a zbog obima posla, mora jednom i njoj da dodje kraj. na kraju krajeva sta si se uhvatio za tu testeru, rekao sam da mi ona obicno pravi problem kada se pohaba.
kad kazem metar, moze se reci i pantljika, i opet kad obelezis na 30 000 mm, to je to. povuces crtu i pocnes zidanje, nista prostije.
dali je neko pogresio u radu, da, desava se, ali ne da pogresi i tako da ostavi bez provere.
dali mi uopste pricamo o istim blokovima ili mislis na neke druge?
http://www.ytong.rs/rs/content/proizvodi.php ja ove koristim i zadovoljan sam, po ko zna koji put ponavljam.
a sto se tice dijagonale prostorije, idealna mera se dobija upravo pomocu kanapa. koga zanima, mogu da objasnim.
Kako bih ti rekao meni alat uvek mnogo govori o majstoru . Onaj ko hoce da se profesionalno bavi nekim poslom treba da tezi da ima vrhunsku i profesionalnu opremu ili mozda ja gresim ....
A ne dao ti Bog dragi da je nekom palo napamet da proveri to sto je izmereno "pantljikom " na 30 000 mm duzine , pa tu bi greska u merenju bila vise od 10-15 mm za fiber traku a za pohromsku nesto manje . Gotovo sve merne trake "pantlljike " koje se kod nas prodaju vec kod manjeg zatezanja prilikom merenja prave gresku od 50-ak mm na duzini od 30 000 mm jer se izuzetno tegle ....
Ako poznajes iole gradjevinske materijale valljda ti je jasno da se radi o "gas beton blokovima " marke Ytong .
Idealna mera se ne postize kanapom , ali relativno precizno i pozdano merenje u gradjevini se postize mernim letvama.
Evo ti samo mali primer kod merenja kanapom je dovoljno da se jedna strana dijagonale izvrsi sa zategnutim kanapom a druga za malo jace zategnutim kanapom . I kolika ce greska pojaviti ?
Od greske krece sve na dalje ....
U čemu se satoji ta "garancija".U vidu časna reč ja to tako radim i to je sigurno ili iza toga stoji nešto opipljivo.U smislu ako dodje do oštećenja fasade pod takvim i takvim okolnostima štetu nadoknadjuje taj i taj, a isplatu garantuje taj i taj.Garancija mora biti orevena i moraju biti napisani grantni uslovi, kao i rok važenja garancije.Usmene garancije su zabava za naivne.Tipla ne može biti termički provodnik, jer plastika po svojim karakteristikama ne spada u provodnike, pa ni termičke.Jedini proizvodjjač lepkova koji je napisao da garantuje za svoj lepak, koji se koristi za lepljenje stiropora je Ceresit, ostale garancije tog tipa nisam video.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..