Ако је толико година стар стиропор,уопште немој да се бринеш што је није 8цм или 10 цм,веруј ми на реч да твоја петица је бољег квалитета него данашња 8-ца или 10-ка...Килаже стиропора су у последњих неколико година доживеле суноврат потпуни...
Фасаде и термоизолација
Baš Čelik, mnogo ti hvala.
Već sam pisao da planiram raditi fasadu. Evo osnovnog plana:
Radit cu sam sa prijateljima,
Stiropor lijepim sa ceresitovim pur ljepkom ct 84,
Ljepkovi i završni sloj su mi najbliži HGP, Maksima Lučani i Eksil pro Aranđelovac. (Ovi materijali su u kombinaciji zato što mogu da ih dobijem kroz neku vrstu kompenzacije).
Molim Vaše mišljenje o tome. Posebno bi mi dobro došlo mišljenje ljudi koji su radili sa tim materijalima i onih koji imaju informacije iz prve ruke. Naročito bih volio da se jave oni koji imaju negativna iskustva za bilo koji od ovih materijala.
Hvala!
Oće li neko nešto reći ili da radim pa poslije da kukam?
Pozdrav svima,
Iscitao sam skoro sve sto je napisano na ovu i slicne teme ali sada kada treba da radim izolaciju prosto sam zbunjen od tih silnih informacija. Situacija je ovakva, planiram da uradim izolaciju stiroporom od 10 cm debljine (17 gr.) sve kompletno sa zavrsnim malterom.
E sad nastaju problemi, koga god da pitam ( majstori, trgovci i sl.) svi imaju neku drugu preporuku u vezi sa materijalom, pretpostavljam i iz kojih razloga. Od toga da je sve to isto i da sa ceresitom i najskupljim materijalima placam marketing i ime a ne kvalitet do toga da samo najskuplje ime smisla kupovati. Nude mi HGP, Weber, Murexin, Helios i sl. Juce sam dobio ponudu za Ceresit i tek sada sam zbunjen.
U ceresitovoj ponudi stoji da je potrosnja lepka za stiropor CT 83 oko 6 kg po kvadratnom metru + termouniverzal lepak za rabiciranje jos 6 kg. Svi ostali su pravili ponudu sa potrosnjom od oko 6-7 kg po kvadratu a kod Ceresita je to 12 kg?
Za sada sam najblizi tome da uzmem Jub ili Austroterm stiropor neki od navedenih lepaka(Weber ili murexin) i zavrsni malter Ceresit cisto zbog sigurnosti jer ipak je to najizlozeniji deo fasade.
Ako ima neko ko je voljan i strucan da mi objasni kolika je realna potrosnja Ceresitovih lepaka i da li ova varijanta sa kombinovanjem vise proizvodjaca pije vodu. Znam da u tom slucaju nemam garanciju ali u Srbiji je bilo koja garancija diskutabilna. Takodje neka preporuka za proizvodjaca bi pomoglla puno.
Sto se tice potrosnje cersit lepka ona je ista kao kod svih drugih lepkova. Kolicina zavisi od podloge na koju se lep eps table kao i od nacina rabiciranja. Okvirna potrosnja lepka bi bila 8-10 kg po kvadratu, 5-6 kg za lepljenje i 3-4 kg za rabiciranje. Do tih podataka sam dosao citajuci ovaj i druge forume kao i na osnovu iskustva majstora.
Pozeljno je za rabiciranje koristiti fleksibilni lepak. Video sam svojim ocima razliku i nije prazna prica kao sto neki kazu.
Ja cu raditi fasadu u oktobru sa ceresit stiroporom (fima mionica), lepkom i zavrsnim SI&SI zagladjenim malterom jer sam na lokalnom stovaristu dobio ekstra popust i pritom cu iskoristiti povoljan beskamatni materijal koji odobrava jedna nasa banka iskljucivo za kupovinu ceresit fasadnog materijala.
Dobio sam cene za ceresit lepkove, ct83 i thermouniversal, koje su bolje od na primer bekament lepkova.
Weber specijal lepak je jeftiniji malo od ceresita ali nije fleksibilan izuzev lepka iz family grupe ali je on onda skupli od ceresita.
Meni je ceresit fasada skuplja od weber fasade za nekih 200 evra ali materijali nisu iz iste kategorije(fleksiblnost lepka i tip zavrsnog maltera).
Sto se tice mesanja materijala, mislim da to pre svega nije isplativo. Obicno se svaka farbara ili stovariste veze za jednog proizvodjaca (dobiju bolji rabat) pa daju popust za komplet materijal. Ako bi kupovao pojedinacno na raznim mestima to bi se uhvatilo skuplje.
Ma to mene i zbunjuje razlika u ceni i nije nesto preterano velika izmedju Ceresita i ostalih problem je sto drugi racunaju potrosnju od 6 do 7 kg po kvadratu a u ponudi za Ceresit stoji 6 kg lepka za stiropor i 6 kg za rabiciranje i tu nastaje najveca razlika u ceni. Kada bih racunao i Ceresit na 6-7 kila uopste ne bi bila velika razlika u ceni a ovako je to nekoliko stotina evra
. Inace je kuca zidana fasadnom ciglom i zidovi su poprilicno ravni. Bar tako izgleda golim okom.
Sto se tice kombinovanja materijala pitanje je da li smem na recimo Weber lepak da stavim podlogu i zavrsni malter od Ceresita tj. da li bi doslo do problema ili sto bi majstori rekli da li se podnose materijali...
Prvo, posto vec imas fasadnu ciglu trebalo bi pre lepljenja sve lepo ocistiti od necistoca, a pre nanosenja lepka ja sam nanosio kema podlogu. Odlicna stvar a nije preskupa.
Za lepljenje sam koristio jedan a za rabiciranje drugi lepak, ali oba su bila baumit. I mrezicu sam pazario baumit, stiropor austrotherm 17gr od 10cm. Na dnu cokla stirodur i to je sve.
Sto se lakoce rada tice video sam bitnu razliku izmedju baumita i drugih lepkova (probao sam weber i bekament, ostale nisam) i sa baumitom (ima contact i fix varijanta, jedan je za lepljenje a drugi za rabiciranje, zaboravih koji je koji) sam imao potrosnju nesto iznad 9kg po 1m2 ali nisam stedeo ni malo. Svaka tabla je oivicena lepkom i plus 6 pastetica rasporedjenih po tabli.
Sa toplotnim ucinkom sam zadovoljan, nisam letos montirao klime za hladjenje racunajuci da cu zavrsiti fasadu pa onda, ali nismo se skuvali u kuci. Prosla zima je bila odlicna ali zime nesto nije ni bilo, videcemo ove sezone....
pozz i srecno
Podloga je obavezna pre lepljenja stiropora. Ja cu koristiti ceresit ct 17. Ona cisti podlogu i pritom ojacava podlogu jer prodire par cm u dubinu.
U upustvu za ceresit thermouniversal lepak pise da je potrosnja za rabiciranje 4-5 kg a ne 6 kg, ali realno je 3-4 kg. Zavisi da li se table bruse i od nacina utapanje mrezice, tj. da li lepak nanosi ravnom ili nazubljenom gletericom i da li se prilikom utiskivanja mrezice jace ili blago pritiska sa gletericom. Sve u svemu zavisi od debljine lepka.
Podloga nije obavezna i ta operacija je u direktnoj zavisnosti od čistoće zida i kvalitetativnih svojstava lepka uopšte.Pri renoviranju već malterisanih zidova,poželjno je nanositi podlogu .Dok za montiranje stiropor tabli direktno na opeku ili beton ta podloga nije obavezna.U principu ona ima slična hemijska svojstva kao i običan beton-kontakt i reaguje sa zidom površinski.Nikakve dubinske reakcije ne izaziva i to je daleko od tih nekoliko santimetara kao što je gore navedeno.
Moja kuca je malterisana i ospricana pa sam zato rekao da je obavezna podloga. Sad ne znam za druge podloge ali ova ct 17 ima penetrijajuci karakter. Sigurno da ne moze da prodre 5 cm ali verovatno moze bar 1-2 cm u zavisnosti da li je opeka, malter, beton.
Hvala na odgovorima, naravno da nemam nameru da stedim na kolicini materijala samo mi je bilo cudno velika potrosnja u odnosu na ostale. Jos uvek nisam resio koji materijal da uzmem mada sam trenutno najblizi slovenackom demitu tj. Tim izolirka Sid koja je navodno njihova fabrika. Samo prajmer i zavrsni sloj cu uzeti neki Ceresit, Silex ili slicno jer Izolirka ima jako siromasnu ton kartu. Poslali su mi ateste i navodno njihov covek obilazi majstore da vidi da li se sve ugradjuje kako treba pa mi je to trenutno plus u odnosu na druge kombinacije. Ako neko ima iskustva sa njima i voljan je da pomogne jos uvek nije kasno ali sutra ili najkasnije prekosutra moram da prelomim.
6-7kg/m2 za obe operacije lepljenje+rabiciranje je potrosnja koju u ponudi daju samo I samo prevaranti. Za rabiciranje je najcesca potrosnja 4kg/m2 ali da bi bilo sigurno da se nece ocrtavati tiplovi I mtable pri direktnojj suncevoj svetloati, valjani majstori koji drze do sebe, rade I trecu ruku lepka. Otuda potrosnjs ..naraste I do 6kg/m2.
Sto se tice Ceresita, inzenjer ti je stalno na usluzi tokom izvodjenja radova a na kraju dobijas garanciju I to pismenu
Vidim i ja da je to varijanta samo ti uzmi 6-7 kila po kvadratu pa kada potrosis dodji po jos jer vise nema nazad. Doduse ova ponuda koju imam za Tim Izolirku je sa 10 kg lepka sa varijantom ako ostane da mogu da vratim visak.
Treba da shvatiš ozbiljno preporuku i objašnjenje Ceremana ! .Postoje teme na forumu koje objašnjavaju pravilnu tehniku i proces ugradnje izolacije i armiranja.Možda ti tada bude jasnije od čega zavisi ukupna potrošnja lepka.
Ma jasno je to meni, proveo sam sate i sate proucavajuci to ali racunam jedno je teorija a drugo praksa pa reko da pitam ovde jer vidim da ima dosta ljudi koji poznaju materiju i sa prakticne strane. Sto se tice Ceremana i jos par clanova foruma naravno da shvatam ozbiljno i pitanja su bila postavljena sa ciljem da mi neko od vas odgovori iskreno a ne trgovacki i "majstorski".
Ako se dogovoris da mozes da vratis visak lepka onda nemas sta da brines. Kalkulisi sa 10 kg lepka po kvradratu i neces da pogresis. Mozda ti malo ostane ali ne verujem. Na kraju krajeva lepak i nije najveca stavka u ukupnom izosu. Koji dzak gore ili dole ne pravi neku drasticnu razliku.
Раније сам објаснио ситуацију са демитом,најважније је следеће,сви се гађају називом демит фасаде но то је бренд баш те фирме коју си навео.И није наводно њихова фирма него је то заиста њихова фимра целих десет година од отварања 2004. Имаш две основне врсте демита: фасадни и оригинал.разлика у стиропору и лепилу,и цени свакако.Само и једино Демит оригинал стиропор има у Србији 17 кг/м3 остали сви то имају само у називу,трговци ћуте јер им одговара,а реално се креће негде око 14-15 кг /м3.
Тон карта је постављена по систему то је основа,а ти по избору у свакој фарбари можеш тонирати по избору.Ниси рекао оно најважније а то је да на тржишту нема повољније (ценовно) фасаде,у комплету добијаш све сем почетне лајсне,дакле стиропор,лепило 8 кг/м2(за лепљење и малтерисање,нанос преко прежице)прајмер,типле,угаону ласјну,мрежицу,и фасаду.ред величине је негде око 5 еура за м2 5цм стиропора а негде око 8 еура је 10 цм,за цео комплет,и на 200 м2 добијаш гратис украсне лајсне(32 дужна метра) намењене за постављање око прозора( редовна цена је цца 300 и кусур динара у малопордаји).
п.с. и није наводно да човек обилази него то заиста и чини.
и још нешто увек има боље и од бољег боље но питање свих питања је однос цена-квалитет.
свако добро и поздрав свима.
Clanu Bas Celik sam detaljan odgovor poslao na PM kako ne bih sirio diskusiju a ovde cu odgovoriti ukratko cisto da ne bude kako sam se nalupetao pa pobegao.
Svaka upotreba reci navodno nije zlonamerna nego iz razloga sto nisam imao priliku da to i vidim a dok ne vidim ne mogu ni da tvrdim da je tako.
Sto se tice cene i to je diskutabilno, dobijao sam i jeftinije ponude ali... verovatno je odnos cena-kvalitet u korist Tim Izolirke ali posto ne postoji jedinica mere za kvalitet tesko je bilo sta tvrditi.
Ton karta sluzi da bi kupac video kako to treba da izgleda a ne da trgovac gadja boju po svom osecaju.
Sto se tice branda i digitron svi zovemo digitron a ja ne pamtim kada sam video proizvod firme digitron nego samo casio i sl.
Sve najbolje a ko ne veruje sta pricam neka pogleda sajtove, ateste i uzme par ponuda pa neka racuna.
Било је писано и писано о термоизолацији фаседе, али џаба се пише кад нема ко да чита. Ево пример како људи раде нестручно и опасно. На неотпрашен зид, без икакве припреме лепе табле стиропора дебелог 10 цм са пет тачака лепка и са по једном типлом. На угловима нема укрштања и преклапања, него се само један стиропор додирује са другим, а у шупљине које се појављују стављају лепак. Једном речју катастрофа, а што је најгоре то нико не контролише, а кад дуне кошава па одлети фасада са зида и не дај Боже убије неког, е онда?.......
Ni Ilija Cvorovic ti nije ravan.
Pozdrav, tek sam se registrova ali duže vrijeme pratim forum. Uglavnom sam sebi sam radio EPS fasadu. Uradio sam sve osim zavrsnog dekorativnog sloja maltera. Do sada sam zadovoljan, a faze posla su bile:
Kuća je omalterisana, zidana: dio siporex, dio supllja cigla:
1. grebanje zida, pranje univašom (za pranje auta masina)
2. Baumit uniprimer
3. Lijepljenje Daumit DuoFix, oko 6kg/m2. Ljepilo naneto po rubu i dvije linije, ili po nekoliko tačaka. Max debljina ljepila 2cm na zidu (većina oko 1cm). Na mjestima gdje stiropor dolazi u dodir sa betonom (stepenice, terase) koristio sam XPS.
4. Tiplanje sa sistemom utapanja tipli i čepovima od eps-a. Oko 6 tipli/m2. Bušenje zida bez vibracije (u siporex pjevam ka bušim, u ciglu psujem). Na kraju uhvatilo 90% tipli.
5. Popunjavanje svih spojeva ploča sa pur pjenom za EPS. Hidroizolacija ispod klupica (2K cementna flex hidroizolacija). Postavljanje granitnih klupica.
6. Šmirglanje citave povrsine stiropora. Dobijena gotovo idealno ravna površina, na suncu nikakvih neravnina ili izbočina na stiroporu.
7. Ojačanja na uglovima prozora. Postavljene lajsne između stolarije i stiropora (Apu lajsne). Lajsne na ćoškovima i na početku stiropora lajsna sa okapnicom.
8. Nanesen Baumit DuoContact i utopljena 160g mrezica. Postavljene lajsne između stolarije i stiropora (Apu lajsne). Nakon susenja nanesena druga ruka (u uputstvu stoji da se 2. ruka nanosi najkasnije! 24h poslje 1. Nisam to postovao i namučio sam se sa brzim susenjem ljepila). Posle 2. ruke povrsina dosta ravna, jedino se oko 5-10min u toku dana vide vertikalne linije (smijer povlačenja gletera). Ali su veoma male i vide se kad direktno tuče sunce niz zid oko 10min. Možda pokrije fasada, a i ovako sam poprilično zadovoljan.
9. Sušenje 5-6 dana.
10. Podloga Baumit Uniprimer netonirana i nerazrijeđena.
Rađeno je sa stiroporom, prosjek 15cm. Išle su razliite debljine zbor neravnina, zubova i sl. Na kraju je dobijena ravna površina. Nisam koristio početnu aluminijsku lajsnu. Meni je petljacija oko toga, finansijski trošak, a imao sam dosta zubova, stiropora koji idu u klin i ta lajsna mi samo pravi problem. Prije ljepljenja prvog reda sam na zid nalijepio mrežicu koja je bila prepuštena ispod prvog reda. Kada sam isao armirajuci sloj ljepila tu sam mrežicu podvio preko prvog reda. Tako da sa strane gledamo oko početnog reda stiropora ima mrežica u obliku slova U.
U prethodnom postu je opis mog rada i moje filozofiranje, a ovdje mi je potrebna pomoć.
U potrazi sam za završnim slojem. U ovoj mojoj BiH je nemoguće naći Baumitov ili Roefixov EdelPutz (mineralna fasada) koji po njihovim katalozima ide na WDVS. Dakle ima za kupiti Baumit EdelPutz Extra, a nema EdelPutz Special; Ima za kupiti Roefix 700 Edel, a nema Roefix 715 Edel. Kad od jednog i drugog proizvođača, u samim centralama u BiH, tražim Edele koji po njihovim katalozima idu na WDVS odgovor je: To nam niko nije tražio 15g!!!. Ovdje kod mene još ima JUBov Edel (kakav je on?). Da li se može stavljati Roefix700 ili BaumitEdelputz Extra? Ima li Caparol kakvu mineralnu fasadu? Mislio sam staviti mineralnu fasadu i na proleće je prefarbati JUB Silikon bojom ili Baumit Silikon bojom.
Nudi mi se Ceresitova akrilna fasada po dobroj cijeni, ista kao i JUBakril. Da li je bolji Ceresit akril ili JUBakril? Ako ide zaglađena bijela fasada, može li se koristiti Baumit Uniprimer koji je netoniran (krem boja fabrički)? Da li se Ceresit CT64 (akrilna fasada) može ugraditi u tehnici zaglađene fasade? Nešto u katalozima ne mogu da vidim kako se on isporučuje, kao zaglađena ili zaribana, a drugi proizvođaču (npr JUB) tu prave razliku u isporuci.
Hvala na pomoći
Razlog zašto sam razmišljao o mineralnoj:
+ u početku mi je jeftinija (na kraju znam da izađe isto kada se doda Silikon boja)
+ mogu da je uradim bijelu, a kasnije da farbam (sada se ne možemo dogovoriti oko boje, a ja sam za bijelu )
+ u attachmentu vam šaljem tablicu iz Baumit kataloga u kojem visoke ocijene ima Baumi EdelPutz specijal (mineralna fasada) i to ne prefarban. Ima bolje karakteristike od Akrila (Granopor), osim vodoodbojnosti. Kada bi Edel presao Silikon bojom dobio bi potrebnu vodoodbojnost. Da li se može ugraditi EdelPutz Extra (kojii ne de po katalogu za WDVS) umjesto EdelPutz Specijal (koji ide po katalogu za WDVS)
Na kraju vječita priča o paropropusnosti. Sada kada sam uradio fasadu 1. puta ujutro kada ustanem na prozorima mi se zna pojaviti kondezacija. Stavljena je i PVC stolarija. Prije stiropora mi se to nije dešavalo.
Sada kada je stavljeno 15cm stiropora, ima li uopšte smisla razmišljati o paropropusnosti ili je to bacanje novca. Da li je onda akril najlogičnije riješenje.
Razmisli o silikonskoj- silikatnoj fasadi. Ovde u Srbiji je na primer ceresitova CT 174 i 175 izuzetno povoljna gledano naspram akrilne fasade. Otprilike je skuplja oko 4 do 5 evra po kanti.
Na kraju vječita priča o paropropusnosti. Sada kada sam uradio fasadu 1. puta ujutro kada ustanem na prozorima mi se zna pojaviti kondezacija. Stavljena je i PVC stolarija. Prije stiropora mi se to nije dešavalo.
Sada kada je stavljeno 15cm stiropora, ima li uopšte smisla razmišljati o paropropusnosti ili je to bacanje novca. Da li je onda akril najlogičnije riješenje .
------------------------------------------------
Jedino što bih vam posavetovao je da se ipak konsultujete kod proizvođača pomenutih ukrasnih maltera.
S druge strane,kondenz na prozorima je normalna stvar pri debljinama izolatora 14+ i iz tog razloga se uvek vodi računa pri izboru stolarije.Prevashodno je važna uopšte pravilna rgulacija vlažnosti termoizolovanih objekata.Ako ne postoji bilo kakva vrsta regulatora ili se prostorije ne provetravaju redovno i pravilno, onda se ugradnjom kvalitetne stolarije rešavaju takvi problemi.
Na primer,ovo vam može poslužiti kao primer.
REHAU AirComfort je samoregulirajući sistem za provetravanje sa automatskim regulatorom strujanja vazduha prema zahtevima EnEV normi iz 2004 godine. Montira se na gornjoj horizontali prozorskog krila i reaguje automatski na pritisak vetra. Pri razlici pritisaka od samo 30 – 40 Pa REHAU AirComfort se automatski zatvara.
Auuu bre Izotope... Tek smo se naucili ponesto o kontakt fasadam , sad jos i stolarija mora da bude vrhunska...
Vidio sam da se problem kondezacija rijesava provjetravanjem, Možda razmislim i o nekom sistemu ventilacije, nisam se raspitivao ali vjerovatno postoji. Najvise vremena boravim u tokrovlju pa bi u rigips plafonu mogla nekakva ventilacija....
Malter sam na kraju nabavio od Caparola, mineralni u vrećama ReibPutz 1,5mm. Čuo sam se sa njihovim inženjerom i gledao tehnički list i taj malter može na demit fasadu, naravno uz kasniju zaštitu farbom. Najvjerovatnije ću uzeti neku silikonsku isto od Caparola ili Baumita. Čini mi se da Baumit boje proizvodi u Austriji. Njihov UniPrimer mi je došao otamo i to me iznenadilo.
Mene zanima koliko je tesko ili lako zimi zagrejati stan u jednoj tipicnoj predratnoj zgradi? Zgrada koja mene zanima je gradjena od pune opeke i zidovi su debljine od 37 cm do 47 cm. Stan je ususkan tj. okruzen je susednim stanovima. Stavljeni su PVC prozori, ali fasada je obicna, nesto kao fasadni malter.i nema termoizolacije.
Пријатељу мој,само ти њега стави на фасаду и без бриге буди,,важно је да је комапктан и да се не круни,то што је одстајао само у иде у прилог,давно давно је сва потребна стабилизациај у њему обављена(стиопор кад је свеж још неко врме "ради" скупља се ,тако да и треба да одстоји неко време,добро де не баш оволико,али може мој шта је ту је).
свако добро.
не знам како си то урадио али знам да си урадио !