Pozdrav svima.Mene isto zanima za tavansku plocu da li treba stavljati najlon ispod i ili iznad stiropora.Inace imam nameru da stavim 5 cm. stiropora pa odozgo OSB ploce da bi moglo da se ide po njima posto nece od toga da se pravi stambeni prostor.Da li je ovo u redu ili sam nesto izostavio.
Izolacija tavanske ploce
energija ako može jedno pitanje
"Za problematiku pasivnih kuca Fraunhofer institut ima citav niz dokumenata, tabela, i ostaloga (na nemackom jedino) sa gradjevinskim detaljima u autocad-u za dizajniranje i implementaciju konstrukcija nuznih za dostizanje standarda pasivne/ niskoenergetske kuce."
Da li je to institut za gradjvinska proučavanja?Citat je iz tvog teksta.
eliki pozdrav svima...
Radi se o izolaciji tavanske ploce, krov nije podascan,stavljena paropropusna folija, crep iznad, prostor ce se koristiti samo kao tavan.
Dakle, nabavio sam dovoljnu kolicinu pur panela za rashladne komore, 8 cm,sa obe strane se nalazi sloj aluminijuma 1-2 mm. Dovoljno za hodanje po istima.
Rasporedio bi panele po ploci ali kako sve to obaviti?
- Lepiti te panele kao i stiropor sa nekim vezivnim sretsvom aluminijum-betom, pa ih medjusobno lepiti da ne bi vazduh strujao izmedju....
- Potreba za parnom branom (skupljanje budji,kondezacija), paronepropusna folija izmedju betonske ploce i panela(u mom slucaju to je aluminijum)
Na kraju spojiti panele koji leze na ploci sa stiroporom na zidovima (vire iznad gornje ivice ploce) - izbeci toplotni most po ivici tavanske ploce.
Unapred se zahvaljujem na pomoci.....
dosta toga oko izolacija imate na sajtu www
zravo si se zdao da ih izreklamiraš.urednik
citam dosta po forumu zadnjih 2 meseca o svim izolacijama pa evo i da se oglasim malo .. prvo sto bih radio je izolacija betonskog poda na tavanu ispod obicnog krova od crepova povrsine oko 120m2 .. ocistio bih pod koliko se to moze od suta dzubreta i prljavstine od goluba i stavio bih na beton obican deblji kvalitetniji najlon koji bi na preklopima izlepio specijalnom trakom i tako patosirao celu povrsinu .. preko toga bi isla 10cm mineralne vune naravno potpuno zbijene . onda preko vune ponovo folija koja bi na preklopima bila isto sastavljena kvalitetnom lepljivom trakom i tako bih skoro potpuno hermeticki zatvorio vunu .. tu i tamo bi kasnije poredjao po gredama neku dasku za slucaj da se nekada izadje na tavan zbog neke prepravke .. nikakve kosuljice mi ne padaju na pamet jer je to mnogo posla a i mnogo vise para .. zamolio bih da mi kazete da li ce ovo biti solidno resenje da ne bih napravio neku glupost sa bacenim novcem .. hvala ljudi
@dzindzin16
Dobro si zamisliio to. Dodao bih samo da prva folija (između betona i vune) treba da bude paronepropusna, najsigurnije je kupiti namensku paroNEpropusnu foliju. Spojeve treba uraditi na preklop i zalepiti alumunijumskom trakom (najkvalitetnije resenje). Vrlo je bitno da svi spojevi budu dobro osigurani jer svaka rupa će dovesti do kondezacije u samoj vuni kada krene grejna sezona. Gornja folija (koja ide preko mineralne vune) najbolje da bude paropropusna-vodonepropusna (određene krovne folije). Sa tim ćeš osigurati da izolacija uvek bude suva što je najbitnije jer ako je imalo vlažna izolacija ona dosta gubi na sposobnosti da izoluje. Postavljanje paroNEpropsune folije preko izolacije se pokazalo u praksi kao lošije rešenje, jer ništa nije hermetički zatvoreno, uvek treba dopustiti vlazi da izađe, a sa druge strane potruditi se da ona što teže dođe do izolacije. (Vlaga se kod grejenja kreće iz sobe-kroz beton ka hladnijim povrsinama) Treba obezbediti i provetravanje tog potkrovlja.
Moj mali doprinos temi, u primeni vec 10 godina, tavan se koristi za susenje vesa.
Ja sam na beton postavio 2 sloja kartona od kartonskih kutija (materijal dzabe) i
preko kartona je dosao PVC topli pod (kupljen u klasi pa nije skupo izasao).
Zadovoljan sam njegovim ucinkom, a uostalom i klosari zimi spavaju u kartonskim
kutijama i oni su me podstakli na to..Na drugom tavanu je postavljen karton bez zavrsne podloge i ponasa se isto
(3 godine u upotrebi).Planiram da postavim daske preko toga, posto su sad jeftinije
od PVC-a.Probajte, ne kosta nista.
ok znaci vise manje sam sve to dobro ukapirao,samo sto bi sa gornje strane isla paropropusna folija .. razmisljao sam zbog finansija da stavim debljinu vune 5cm ali ipak mislim da je to malo i da bez 10cm to nije to .. sutra idem u nabavku pa krecem lagano u akciju .. a kasnije ako sve bude kako treba trazim savet oko unutrasnje izolacije spoljnih zidova ali to je vec druga tema .. hvala
Pozz drustvo ... i meni je potreban savet
Zivim na poslednjem spratu u stambenoj zgradi izgradjenoj 1968g , tada je bila izgradjena bez krova , sto znaci da je nekad ploca bila izlovana a naknadno je podignut krov te sad iznad mene ima tavanski prostor ... S obzirom da je to zgrada i da svi imaju prstup tavanu i to sva tri ulaza su povezana u jedan te isti , ja ne zelim staviti mineralnu vunu deblju od 5 cm a opet zelim koliko toliko izolovati plafon jer sam stolariju promenio , postavio PVC , izolovao stiroporom spoljne zidove s unutrasnje strane stana ( sto se pokazalo kao extra resenje ) i sad mi je ostao jos ovaj poduhvat ... Ja sam to zamislio ovako , s obzirom da je tavan definitivno premazan sa nekom zastitom ( nekad davno ) , napravio bih okvire od letvi , izmedju poredjao vunu i zatim preko vune tj preko letvi zategao paropropusnu - vodonepropusnu foliju ... to je bio plan ali s obzirom da svi govore da je potreban najlon , pa vuna i onda poropropusna - vodonepropusna folija , ja eto imam dva pitanja ...
1 : da li ja imam potrebe da stavim najlon pre vune na beton s obzirom na to da je vec na neki nacin izolovan ?
2 : da li se misli na obican najlon ili je to takodje neki poseban materijal i koliko je on bitan ?
Postavljam i ove slike pa obratite paznju na izolaciju koja se najbolje vidi na krajevima tj spojevima zida , odzaka i betona ... unapred zahvalan
Gledao sam na Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=-N5hVrO5-cg) kako ljudi rade izolaciju tavanske ploče, ono što i meni treba, pa me zanima kakva su vaša mišljenja što se tiče ovih ursa proizvoda? Na snimku oni navode da je potrebno koristiti
foliju - URSA SECO PRO 100
vunu - URSA SF 35 (u dva sloja čak)
paropropusni vodonepropusni najlon - URSA SECO PRO 004
da li treba baš tako? Pošto moja tavanska ploča ima oko 1200 kvadrata gledam šta bih trebalo da uradim a da to bude neko optimalno rešenje (uz što manje troškove).. Zna li neko koliko se kreću cene ovih materijala?
@dzindzin16
Svaka izolacija se isplati kroz racun za grejanje i hlađenje. 10cm je svakako mnogo bolje od 5cm, razliku ćeš svakako osetiti. 10 cm je inače optimalna debljina ako se gleda povraćaj investicije (cca 4 godine). Sve preko 10cm značajno produžava vreme povraćaja novca.
@nexteen
Beton-paronepropusna-izolacija-paropropusna. To je ispravan redosled. Sad pošto je ta ploča bila hidroizolovana ona bi trebala da ima određen stepen i paronepropusnosti pa bi da kažem moglo da zameni ovu prvu paronepropusnu foliju. Vrlo moguće da ta ploča ima neki vid termoizolacije nisu ni '68 bili baš toliko nepromišljeni. Paronepropusna folija (poznatija kao parna brana) je ključna za održavanje izolacije suvom, zato na nju treba obratiti svakako pažnju. Običan PVC najlon jeste paronepropusan ali generalno ima manju trajnost, no on se ruku na srce kod nas najčešće i koristi kao parna brana i rezultati su sasvim zadovoljavujući. Najbitnije je lepo obezbediti spojeve (zadihtovati). Što se tiče tvog rešenja znaj da će takav krov biti neprohodan, pa možda to bude nekom smetalo.
@Dominator
To na snimku je upravo kao što sam pričao i sasvim je ispravno odrađeno.
Znaci ja bih mogao racunati na tu hidro izolaciju koja je nekad davno postavljena ... a ako bi i odlucio da stavim paronepropusnu foliju da li to moze biti najobicniji najlon i da li ima veze koje debljine bi on bio s obzirom da ipak ima neka vrsta hidro izolacije na tavanu ... znam da se ne moze hodati preko vune ali retko kad neko ide na tavan pogotovo od kad vecina a mozda i svi imaju SBB pa i nemaju nek potrebe za njim ... a i kako su povezana sva tri ulaza jednim tavanom i svaka budala moze da cacka ovo sto napravim , kontam da ovo ulaganje od oko 100e i ako neko ukrade preko noci necu previse osetiti , pa ipak bolje i 5cm nego nista
E sad , da li moram obratiti paznju koji je model URSA vune tj svuda je nude a ne pise nigde tacan model vec samo cena , debljina i da je URSA ?
A za paropropusnu vodonepropusnu foliju kontam da je svejedno koja je u pitanju ... ili i tu gresim :?
Imas ovde sve odgovore na tvoja pitanja . http://www.ursa.rs/sr-latn-cs/izvodaci/stranice/najucestalija-pitanja.aspx
Samo da dodam da je URSA samo jedan od proizvođača, postoji još mnogo drugih proizvođača i naravno vuna ne mora da bude samo od URSA-e.
I samo jos par pitanja , pa se nadam da je kraj dilemi ... Pogledaj ovu sliku Rott , interesuje me mesto gde se ova cev od antene spusta na beton , nju nemogu dirati te mora ostati gde jeste a pitanje je sledece : kako uraditi izolaciju oko nje tj da li sem okolnog oblaganja trebam vunom obloziti u vis bakih 50 cm ili to ne bi imalo nikakvog znacaja , racunam da smanjim prenos toplote tj da pokusam eliminisati taj hladni most .... i drugo je : pogledaj gore na izlazu cevi iz tavana tj kod crepa , kako i sa cim popuniti te rupe oko crepova da bi sprecio ulazak snega i kise , ovaj problem i jos malo gori je kod samog dimnjaka ( levo na slici ) jer je na sastavu crepa i njega postavljen tj ukrojen lim . Tu gore na sastavu takodje imam lufta i ume da mi se provuce nesto snega i imao sam ideju da te rupe popunim purpenom ali jedan kolega mi rece da purpen propusta vodu itd ... Imas li neke savete tj kako resiti ovaj deo problema ?
I da li se stavlja izolacija i preko dela koji zauzima lodja ili semo zahvata nekim delom vune ?
I naravno veliko hvala na odgovorima
p.s - evo sad sam opet bio na tavanu , hidroizolacija koja je preko ploce je debela oko 1 - 1.5 cm odokatvino ... znaci ne stavljam najlon vec direktno vuna
Tako je, samo vunu poređaj. Što se tiče antene tu ništa ne možeš da uradiš, naravno da nećeš da obmotavaš antenu, hladan most je tu potpuno beznačajan.
Rupe u crepu su tu jer je crep plomljen, najbolje rešenje je zameniti polomljen crep. I crepovi će se lomiti ne samo od grada već i od nahglih promena temperature, i starosti pre svega delovi crepa pucaju i to inače treba zameniti. Ako iz nekog razloga ne možeš to da uradiš onda zakucaj krovnu foliju ili terpapir sa unutrašnje strane (preko letvica). Ona za to i služi, da spreči prodor vode kada crep iz nekog razloga otkaže, ali opet kažem, najbolje je zameniti crep.
Oko odžaka i inače treba da se uradi opšivka od pocinkovanog lima. Ako to kvalitetno uradiš neće biti nikakvih problema dugo vremena. Iz mog iskstva pur pena ne propušta vodu, ali nije baš rešenje za hidroizolaciju to stoji.
Što se tiče lođe odgovor je i DA i NE. Da ako planiraš da zastakliš terasu, i ako hoćeš da eliminišeš toplotni most. Toplotni most se javlja na spoju terase i ploče (vidi sliku http://www.ekoneimar.com/wp-content/uploads/2012/11/Toplotni-most-terasa...). U koliko ne zastakljuješ terasu postavljanjem izolacije gore samo ćeš elinisati 1/2 toplotnog mosta, ostaje gubitak temperature kroz donji deo terase, što zahteva izolaciju odozdo (stiroporom). Dakle ako planiraš da zastakliš ili da izoluješ terasu odozdo ( kao na slici ) onda DA ako bilo šta od toga ne planiraš da uradiš onda nema smisla izolovati taj deo tavana. Nadam se da sam jasan bio, drago mi je da sam pomogao, nema na čemu.
Hvala ti puno na trudu i vremenu , resio si mi sve nedoumice ... ostaje mi samo da smislim resenje za te crepove jer je sam krov dosta visok i nemogu da dohvatiti sa standardnim lotrama a najgori deo je upravo tamo gde su opsivke oko dimnjaka i na mestu gde je SBB provlacio kablove i postavio lim umesto crepa itd ... no naci cu neko resenje pozz i jos jednom TNX
Evo mene opet ... proslo je dosta vremena od zadnjeg javljanja ali posao je napokon gotov ... nadam se da je sve ispalo kako treba ali sad nema nazad
Unapred se zahvaljujem Rott-u na savetima i sto je imao volje i vremena da me posavetuje u svim nedoumicama
Uradjena je izolacija ploce na tavanu a slike ce reci sve pa ne moram preterano objasnjavati ... vuna je Knauf 5cm , nisam isao na vise jer su sva tri ulaza jedne zgrade povezana pa je i ovo neka vrsta rizika ali toliko sam spreman da rizikujem ... PP folija je Mastermax Eco 3 ... Pad je 3cm na metar a postoji i odvod na samom kraju , malo duze je sve ovo trajalo , sto zbog toplih dana , to zbog toga jer sam morao resiti koje kakva curenja na tavanu , malo inprovizovano ali za sada sljaka ... Ovo je cisto inf a osnovni razlog je da se zahvalim vasem forumu a najveca zahvalnost pripada Rott-u ... HVALA
Nadam se da nisam preterao sa slikama ali mozda nekom pomogne to sto vidi , mozda sam negde i pogresio ali prvi put je uvek tako ... ja zadovoljan a videcemo kako ce se pokazati
Imam pitanja u vezi izolacije plafona ka tavanu. Planiram da uradim izolaciju sa kamenom vunom pa me interesuje da li je bolje da uradim to iznutra (kamena vuna + gips ploče) ili iz tavana? Takođe me interesuje koji tip kamene vune da upotrebim? Na sajtu proizvođača se koriste dva različitaa tipa kamene vune, jedna za tavan a jedna za plafon. Tu me buni cena tj. da li je moguće da je tako velika razlika u ceni? I šta je efikasnije, iznutra ili iz tavana?
Pozdrav.
izolacija se izvodi sa unutrašnje strane samo ako to nije moguće uraditi sa spoljne strane.
ako se ne planira gaziti po izolaciji, onda je za tu namenu sasvim dovoljna a i jeftinija je staklena vuna.
Malo da ozivim temu Napokon sam skupio nesto para da uradim izolaciju na tavanskoj ploc od kucei. Za razliku od ostalih ja tavan stalno koristim za susenje vesa, a ima i jedna soba. U buducnosti planiram da sredim to podkrovlje. U sustini treba mi izolacija preko koje bi moglo da se gazi. Ono o cemu sam razmiljao je da se postavi najdeblji stirodur i preko njega da ide beton od 3-5mm. Celo vece citam forum i cini mi se da stirodur i nije najbolje resenje kao sto sam ja mislio ili gresim? Receno mo je da 3cm stirodura menja 10 cm stiropora, da li je to tacno? Posto tu ima jedno 85 kvadrata ta investicija bi trebala da me kosta oko 1000 evra. Koje je najbolje resenje za moj problem?
Stirodur i stiropor imaju iste termičke osobine, tako da se dobija isti efekat izolacije za istu debljinu materijala. Beton debljine 3-5 mm je slab. Trebalo bi uraditi pravu košuljicu preko stiropora (bar 5 cm armirane košuljice). Austroterm kaže da je za taj posao stiropor (oznake EPS A100 - A150). Cena u Novom Sadu za A120, 5 cm je oko 410 din/m2.
Ja sam taj poslagao po ploči tavana, koji se koristi ne tako često, i stavio karton preko njega na mestima po kojim se hoda. Na mestima na kojima nema kartona ostane otisak obuće dubine oko 1 mm, dok na mestima gde je karton ništa se ne pozna.
Da li bi dobro bilo da se stiropor prekrije lesonit pločama?
Ne, zbog vlage.
Hvala ljudi na odgovorima. Raspitao sam se malo u SP ovde je stirodur od 3mm 420 dinara. Preko njega cu da stavim onu zicu pa beton preko. Inace sam pogresno napisao u planu mi je i bilo da stavim beton 3-5cm, a ne mm. U sustini stavio bih ja 5mm stirodur ali svi skacu sta ce ti toliko debelo, ovo ono, i sada su i moji ukucani protiv toga...
Jos jednom hvala na odgovima!
Opet si pobrkao cm i mm ?
Žicu u košuljicu. Ako ostane ispod košuljice, džaba posao. Bolja je svakako deblja izolacija.a naročito ako u skorije vreme ne planiraš uređenje potkrovlja.
Izgleda da mi bas ne idu merne jedinice Umor cini svoje, ceo dan za racunarom i jos kuci kad se vratim... Ma ja bih stavio deblji stirodur bez razmisljanja ali tesko je nabediti roditelej u to, cak iako ja placam Jos ce to da rade ocevi prijatelji koji su kao dobri majstori, pa zato ja dodjoh da se raspitam ovde na forumu sta i kako, za svaki slucaj
Kaži da smo naredili da mora debela izolacija.
Ljudi recite mi teoretski. Ako se sa 3cm stirodura zimi povecava temperatura za neka 2 stepena koliko ce se povecati sa 5cm? Da li postoji tako neko poredjenje.
URSA gradjevinska fizika verzija 2.6 (srpski)
Novolit 2009 (hrvatski)
Termika 2001 profesional (slovenacki jezik)
Passivhaus institut (nemacki)
En Ev XP 2005 SE (nemacki)
Najjednostavniji za upotrebu sa jasnim grafikonima po meni je Novolitov program. Ujedno proracunava i efekte kondenzacije vodene pare sa zasebnim setom radnih parametara zgrade.
www.novolit.si
http://eosweb.larc.nasa.gov
sasvim detaljni klimatski podaci pogodni kao izvor za proracunavanje energetskih bilansa zgrade, pokriven je ceo Balkan.
Retscreen, softverski paket Vlade Kanade, za tehnicko finansijske proracuna, kalkulacije i formiranje energetske politike.
besplatan, uz registraciju.
postoji odnedavno i verzija na sprskom.
na sajtu je i detaljno uputstvo za upotrebu, za download.
Za problematiku pasivnih kuca Fraunhofer institut ima citav niz dokumenata, tabela, i ostaloga (na nemackom jedino) sa gradjevinskim detaljima u autocad-u za dizajniranje i implementaciju konstrukcija nuznih za dostizanje standarda pasivne/ niskoenergetske kuce.
Takodje, gomila svajcarskih sajtova (na nemackom) sa detaljima oko Minergie standarda, i pratece dokumentacije.
Nnavedeni softveri su legalni, za javnu upotrebu i potpuno funkcionalni (osim EnEV koji kosta par hiljada evra kao licenca , a.i postoji proba od 30 dana nsto je dovoljno da svako odradi proracun tackastih, linijskih i ostalih hladnih mostova u svojoj konstrukciji zgrade).
Nadam se da moze da pomogne.