Svi smo ne jedanput bili u prilici, ili bolje rečeno u neprilici da nam procuri voda u kuhinji ili kupatilu, a majstora baš tada nema.
Ono što treba odmah uraditi a to je da zatvorite tzv. propusni ventil.To je onaj ventil u zidu sa onom ukrasnom niklovanom kapicom ili točkićem.Najčešće se propusni ventil postavlja blizu točećeg mesta, a može biti i negde "sakriven" ispod kuhinjskih elemenata.
Tu sad nastaje problem.Ventil neće da se pokrene i postoji opasnost da se polomi osovina ventila.Nemojte pokušavati silom, jer ćete sigurno plomiti ventil ili bar pokvariti četvorougaonik na njemu.Šta uraditi.Pogledajte pažljivo odmah na dnu te osovine postoji jedna navrtka, nju popustite za jedno dva kruga i onda pokušajte da pomerate osovinicu levo , desno i sigurno će popustiti.Kad počne lakše da se pomera onda zatvorite vodu uvrtanjem te osovine ( u desnu stranu naravno).Za taj posao su vam dovoljne kombinirke, ako nemate ništa drugo prikladnije.Prilikom zatvaranja vode nemojte snažno uvrtati osovinicu jer možete oštetiti gumicu koja se nalazi u ventilu.
Sad kad smo zaustavili vodu počećemo rastavljanje ventila, slavine koja curi.
Kako se to radi u nastavku koji sledi, moram malo sličica pripremiti.
SITNE POPRAVKE NA KUĆNIM VODOVODNIM INSTALACIJAMA.
evo samo jedna napomena kod svih radova u varijanti SSM imajte uvek na umu da su ventili i stabla ventila na vodovodnim instalacijama uglavnom od mesinga . pa ukoliko preterate sa silom ili korsitite neodgovarajuci alat sigurno cete napraviti neku stetu
na 1000 mesta sam bio na intrevencijama gde su prethodni "majstori " ostetili stabla ventila ili zalomili tzv execentre u zidu i najgora stvar nov produzetak ili slavinu zavrnuli ukoso u navoj cevi u zidu .
ovo su samo napomene na sta da obratite paznju prilikom opravki
Tenzore nemoj preskakati "lekcije" još nismo stigli do vadjenja propusnog ventila.Za sada smo ga samo zatvorili da ne curi voda po kući.
Naravno ništa na silu, to sam već napisao, a što reče Foreinger ne treba sila samo uzeti teži čekić.No to je šala naravno i dobro je što je Tenzor još jednom napomenuo budite pažljivi i ne preterujte jer svi ti delovi su od mesinga a on je krt i začas se slomi.
A sad da nastavimo.Šta je uzrok curenju na točećem mestu.Prilikom zatvaranja vode zavrtanjem rukohvata na slavini vi smanjujete razmak između gumice i sica gumice.Pritisak je konstantan, a površina se smanjuje i na taj način voda počinje erodivno da deluje na sic, počne da ga proseca. Moram pronaći sličicu da vam to pokažem.Kada do toga dodje voda nastavlja da kaplje iz česme, sve više i više a vi upotrebljavate sve veću i veću silu, tako da na kraju strada i gumica i eto problem sa curenjem vode.Uskoro ću pripremiti sliku jednog oštećenog sica i alata čime se sic može popraviti.Postoje inače dve vrste siceva, jedni se mogu menjati, a drugi ne.U prvom slučaju je bolje zameniti sic novim nego oštećeni popravljati u drugom slučaju postoji rešenje ali o tome kasnije.
Slazem se sa Zvukoljubom - " ne preskacite lekcije" ne radi vas, nego radi nas " laika ' koji pazljivo pratimo vase nove teme i pokusavamo da " kupimo " sto vise mozemo.
Jos kad bi mogli da nam ilustrirate slikama- super!
Da vas ohrabrim i da vam dam zadovoljstvo - mnogi citaju sto vi pisete.Samo tako nastavite.
Pošto imam problema sa konekcijom na Internet malo kasnim sa "časovima", ali potrudiću se da to rešim.
Pošto smo zatvorili hladnu vodu na propusnom ventilu, to isto moramo uraditi i na propusnom ventilu za toplu vodu, bilo da topla voda dolazi iz bojlera ili iz sistema daljinskog grejanja.Tek tada možemo početi sa demontažom ventila na bateriji, odnosno slavini.Najpre odstranimo rukohvate.Za to je nekad dovoljno da samo snažno povučemo rukohvat ka sebi i on je skinut, a nekad je potrebno najpre pažljivo skinuti malu ukrasnu plastičnu kapicu na vrhu rukohvata, obično su crvene i plave boje i na taj načun ujedno i značavaju koji je ventil namenjen za koju vrstu vode - hladnu ili toplu.Po pravilu uvek je topla voda sa leve strane, a hladna sa desne izuzev kod malih protočnih bojlera - tu je obrnuto.Kad smo odstranili ukrasnu kapicu potrebna je manja odvrtka (šrafciger) i pažljivo odvijemo zavrtanj koji drži rukohvat, posle toga ga samo svučemo dole.Prilikom ove operacije stavite neku krpu u sudoper ili lavabo da taj mali zavrtanj iz rukohvata ne bi završio u kanalizaciji.
Kad je ovaj deo završen uzimamo pogodan alat i odvijemo ceo ventil i izvadimo ga iz kućišta.Potrebna nam je baterijska lampa da osvetlimo unutrašnjost i proverimo u kakvom je stanju sic ventila, to je mesto na koje naleže gumica.Ako je oštećen u tom slučaju specijalnim glodalom možemo ga poravnati ili ako je moguće još bolje ga je zameniti novim.Ima ih više vrsta u zavisnosti od proizvodjača baterija.Kad smo izvadili ventil predlažem da ga rastavimo kao na slici i očistimo od kamenca i naslaga korizije.Čišćenje se obavlja potapanjem u obično sirće i ostavimo ga potopljenog dok hemija ne uradi svoje.Kad je sve očišćeno potrebno je osovinicu namazati silikonskom mašću ili mašću koja se koristi u prehrambenoj industriji.Zatim se obrnutim redom sve sastavi i stavite novu gumicu.
Kad smo završili čišćenje i pregled delova pristupamo montaži obrnutim redosledom.Pošto smo proverili dubinu sica (kljunastim merilom - šublerom) posle obrade postavimo novu gumicu, obratiti pažnju na debljinu gumice.
Ako menjamo sic obratite pažnju da se on odvija suprotno od uobičajenog načina, a to je u pravcu kazaljke na satu, tj u desno, a ne u levo kao što je to u velikoj većini slučajeva.Za skidanje i montažu sica potreban je imbus ključ.Videćete ilustraciju na slici.
Popravka ventila i zamena gumica spada u trqadicionalne načine.Novija varijanta je zamena kompletnih ventila novim izraddjenim od medicinske plastike.Medjutim kod ovog načina popravke veoma je važno da dubina sica bude tačno na odredjenoj meri, tako da je to teže uraditi bez profi glodala, koje se prihvata bušilicom i praktično se mašinski obradjuje sic, a ne ručno.Može i ručno ali je mnogo teže.Danas se ti ventili prodaju po pijacama, ali je problem što vam prodavci ne objasne način montaže i onda u većini slučajeva ljudi ili ne obrade sic kako treba ili nije dubina odgovarajuća i najčešće upropaste novi ventuil.Postoje i tzv. štelujući ventili što je za ssm bolja varijanta.Ja inače koristim ventile NOVAFLOW ali oni nisu za montažu po sistemu ssm, zato ih i nema u slobodnoj prodaji.Nekoliko narednih slika će pomoći u razumevanju predhodnog teksta.
I na kraju ovog dela o sitnim popravkama dolazimo ponovo do propusnog ventila sa početka priče.Kad je sve završeno treba otvoriti propusni ventil da bi smo dobili vodu na bateriji koju smo predhodno popravili.Prilikom otvaranja propusnog ventila pored virble zna da procuri malo vode.Taj problem ćemo rešiti dotezanjem tog zavrtnja koji sam već prikazao, a ako to ne pomogne onda ga odvite skroz namotajte malo kudelje i ponovo za dotegnite.
Ukoliko treba zameniti propusni ventil onda treba zatvoriti glavni dovod vode na vertikali ili čak ulazu u objekat i odviti glavu propusnog ventila i zameniti je novom.To izgleda jednostavno ali nije.Obratite pažnju na vrstu navoja postoje tzv. sitniji i krupniji navoj, ako o tome ne vodite računa upropastićete kućište tog ventila i onda vam predstoji razbijanje i vadjenje kućišta ventila što je već posao za profesionalca.Postoje propusni ventili 1/2 " i 3/4" sa čime ćete se najčešće sresti o onim većim ne želim da govorim jer to nije za ssm majstore.I da zaključim sa Tenzorovom primedbom.Ništa na silu mesing je u pitanju.
Ljudi ko moze da mi pomogne ? Imam problem sa zapusenom odvodnom kuhinjskom cevi. Treba mi neko ko to odpusava pod pritiskom. Ja probo sa sajlom pa ne ide.
Pzdrav svima BOTER
boter
ako upises lokaciju mozda ti i pomognemo
tenzor
unapred hvala . Lokacija banovo brdo - cukarica
Bicu vrlo zahvalan.
Pozdrav !
Boter
valjda je prvo Beograd :hh :hh :hh
eve ti link pa zovi ljude
Sledeći nastavak priče o sitnim popravka bi mogao da bude na primer popravka bojlera, tj. zamena neispravnog grejača.Ako ima zainteresovanih da saznaju kako se to radi da pripremin "slikovnicu"?
evo malo da dopunimo skolicu
cesto se desava da neki deo vodovodne armature ne mozete da popustite .
i tada glavnom svi "ufate" jaca ili veca klesta pa cesto ostete holender ,navoj ili skinu metaliziran sloj prevlake sa elementa . :tup :tup
evo sada jedne proste i jednostavne male tajne velikih majstora
svaki deo koji ne mozete da popustite ugrejete malo problem je resen
za grejanje koristite fen (fen za skidanje boje ) ugrejete lepo deo i on ocas posla "popusta"
kod metalnih vodovodnih instalacija moze se koristi i plamen .znaci breneri na propan butan, Let lampe i slicno
naravno samo uvek budite oprezni da ne zapalite nesto u blizini
Treba paziti na brkove i kike :hh :hh :hh
Treba paziti na brkove i kike :hh :hh :hh
Sad mi to kažeš
Ja moje brkove već osmudio... :tup :tup
Imam jedan mali problem, ne mogu da odvrnem EK-ventil koji je navrnut pre dve godine. Curi i to je razlog, curi preko virble ili preko srafa ne uzimajte me za ozbiljno preko cega curi, a problem je takodje sto cev na koju je navrnut ide po zidu a ne kroz zid, uzeo bi ja veci cekic nego se cev drzi na jednom drzacu- a plastika u pitanju. Sta i kako sad?
Imam problem i molim vas za savet.U kuhinji sam juce zatekla solidnu baricu a voda je nadolazila ispod kuhinjskog elementa (nije sudopera).Pogledala sam na istom odstojanju ali sa druge strane tog zida tj u kupatilu i primetila manju kolicinu vode koja je izlazila iz spoja zidnih i podnih plocica,a sve u pravcu ulaska bakarne cevi u zid koja je spojena sa pocinkovanom cevi koja je nekada bila prikljucak za toplu vodu za bojler.Sada tu nema bojlera,a pocinkovana cev dalje toplu vodu,koju greje kombi bojler,vodi do lavaboa i sudopere.Kod njih i oko njih je sve suvo.Zatvorila sam ventil za toplu vodu,pokupila vodu sa podova sve dok je imalo i nije se vise pojavljivala.
E sada,da li je kriv konkretan spoj bakarne i pocinkovane cevi samo Vava zna.U kupatilu su radjene plocice preko starih plocica pa se taj spoj vise ne vidi,a i nivo poda u kupatilu je vislji nego u kuhinji pa otud valjda vise vode ima u kuhinji.Da li je moguce da se,ako je tu problem,kad odvrnem ventil ubrzo pojavi solidna kolicina vode u kuhinji ili ce pre biti da su ove pocinkovane cevi,stare 50 godina negde popustile.Nit imam para za neke vece poduhvate,niti mi se razbijaju skoro postavljene plocice u kupatilu ali nesto preduzeti moram.Pomogli bi ste mi odgovorom na pitanja;
Prvo: Ako bakarnu cev pre "kriticnog spoja" presecem i dovedem van zida nekih 2m do slavine lavaboa,moze li tu da se spoji nekako sa njom,kao i sa slavinom sa druge strane koja pripada kuhinji,ako moze,da li ce to biti mnogo ruzno?
Drugo:Do kuhinje su nove komsijine cevi(zajednicka voda) i morala bih da nastavim sa novom instalacijom nekih 6 metara do sudopere i na istom mestu sa druge strane do lavaboa.Sem sto ne bih konzumirala "bakarnu vodicu" ne bih vise strahovala od starih pocinkovanih cevi ali bih onda tu vodu morala da grejem malim bojlericem.Koliko bi kostalo tako nesto i koja je razlika u ceni varijante 1 i varijante 2 ??
Trece:Postoji li jos neko resenje,tj sta bi ste mi vi preporucili?
Najpre greška u izboru materijala.Bakar i cink se ne trpe dolazi do elektrolitičkog razaranja vremenom i ti spojevi se ne rade.Verovatno je to uzrok pojave vode.
Mislim da se rešenje ne može naći bez razaranja pločica i uvida u stanje spoja.
Hvala vam na brzom odgovoru.Obili smo danas plocice do spoja tih cevi,sve je za sada tu u redu i suvo.Veceras smo zamenili slavinu na sudoperi,zatvorili dovod do sudo-masine tako da budemo sigurni da nigde nista ne kaplje,pomerili neke delove kuhinjskog namestaja da bismo bolje videli ako se pojavi voda i cekamo...
Izvinjavam se ako je (pra)stara ili neodgovarajuca tema, ali imam jedno pitanje u vezi sa bojlerom. Naime, pre nekoliko dana je poceo da kaplje na mestu gde je grejac, tj. odvalila se ona gumica i iz nje ide kap po kap. Deluje mi da je kazan kao kazan ok. E sad, to kao ne bi trebalo da bude neki komplikovan posao, ali u svim uputstvima za tu vrstu popravke, kazu da najpre treba zavrnuti sve ventile. Mi smo pokusali da zavrnemo ventile, ali ne ide, voda nece da stane, izgleda da ih ili nismo dobro zavrnuli ili smo neki propustili.
Da li da pokusavamo i dalje, ili da zovemo majstora? I koliko danas naplacuju dolazak i tu zamenu gumice na bojleru? (Znam da sve zavisi od situacije, ali okvirno?)
Kao prvo naoruzajte se strpljenjem.Ne treba da zatvarate sve ventile,vec samo ventil pod bojlerom,a ako on nije ispravan zavrnite glavni ventil u kupatilu,pa ako ni on ne drzi moracete da zavrcete ventil u sahtu.Kada zavrnete ventil i otvorite slavinu za toplu vodu iz slavine ne sme da ide voda,u suprotnom-ventil je neispravan.Naravno,pre svega bojler treba iskljuciti iz struje.Zatim se pristupa demontazi grejaca,koji je najbolje i zameniti zajedno sa gumicom i pritom (kad je vec prilika) ocistiti bojler od kamenca.Sam cin montaze i vracanja svega na mesto,moze proteci lepo i brzo a moze i da poootraje,jer su delovi koji se danas nalaze u prodaji uglavnom nekvalitetni.Pa eto,to je ukratko,sa dosta zivaca i dobrom voljom mozete ustedeti neki dinar i biti zadovoljni sto ste sami odradili zamenu.
Sto se tice cena kod nas se to naplacuje oko 1500 dinara,ali cena varira od grada do grada i od majstora do majstora.
Hvala na brzom odgovoru!
Problem je sto smo sve pokusali i nikako nismo uspeli da zaustavimo vodu. Nerviram se jer znam da to nije neka komplikovana intervencija, i zaista nisam pri novcu, ali moram da zovem majstora jer drugacije ne umemo. Stara je zgrada i ventili su zapekli.
Au, nisam znala da uz zamenu gume ide i zamena grejaca, koliko to kosta?
PS-Iz Beograda sam.
Uz zamenu gume ne mora da ide i zamena grejaca ali je ja preporucujem.Inace uz gumu obicno se menja i "flanshna",to je onaj lim koji drzi gumu i na koji se ucvrscuje grejac,a menja se iz razloga jer je verovatno deformisan (mada i ne mora biti).Dakle,zamena gumice i flansne uz usputno ciscenje kamenca Vam sleduje,a grejac kako hocete.Mada ako uzmete u obzir da pri zameni grejaca (kad strada)morate opet da menjate i gumu i flansnu izracunajte trosak.Uglavnom,sve zavisi od starosti i stanja grejaca pa se tek nakon vadjenja istog i pregleda moze utvrditi da li ga je potrebno menjati ili ne.Inace intervencija sa zamenom grejaca ili bez nje je ista (razlika 5 minuta)ako se menja i flansna,tako da je i cena ista.Posto ste u zgradi problem ce Vam biti taj ventil,jer cete morati da zatvorite celu vertikalu.Ipak u tom slucaju preporucujem majstora koji ce to brze odraditi i zameniti Virblu na ventilu kod Vas u stanu tako da sledeci put vodu mozete i sami zavrnuti.
pozdrav
Pitanje: nova baterija tj. mešač u kupatilu
prvih 14 dana sve super radi, a posle to ga ne. Naime problem, je što se dosta otežano podiže ručica za puštajne vode. Dakle nije više kao da je nova, tj da se elegantno i lagano reguliše voda već sada je samo pomeranje ručice dosta otežano.
Šta je uzrok ovoga?
Verovatno je proizvod made in PRC.Ako je u Aziji pravljeno dosta je dugo i radilo.
kako se beše zove ona firma na Altini, Dipol jel?
tamo kupljeno, ne baš jeftino....
burazer kupio nemačku neku...ima isti problem...
kod mene je sve bilo ok dok komšija iznad nije radio svoje kupatilo, pa zavrnuo vertikalu na par sati....posle toga se ovo desilo
Hteo bih sam da zamenim tuš bateriju.
Dobio sam uz nju sve one dodatke (kolena, kapice za pokrivanje cevi...) i čini mi se da je sve to odvrni-zavrni. Tj. nije teško.
Imam i kučine i klešta (kod kojih se podešava otvor)...
Na šta treba da obratim pažnju?
Kučina se stavlja na sva 4 navoja (2 kolena-4 navoja)?
unapred hvala
Za montažu tuš baterije obično ne treba kudelja, sem ako se ne menjaju ekscentri.Klešta su posebno pitanje, jer su delovi tuš baterije hromirani i svaki neodgovarajući alat ostavlja nepopravljive tragove na opremi.Slika bi pomogla da vidimo šta se montira i koji je tip baterije, pa da se eventualno da neki koristan savet.
Hvala.
Slikam i šaljem...
Hitno potreban prcizan i strucan odgovor.
Imam novo kupatilo sa bojlerom od 60 litara, Metalac.
Izvedena je plasticna instalacija na tus i na lavabo.
Imam staro kupatilo sa bojlerom Gorenje i dva mala bojlera.
Samo u novom kupatilu, na toploj vodi, kad se voda pusti, voda jako neprijatno mirise na sumpor ili hlorovodoonik, ne mogu bas tacno da ustanovim.
Moj sin je u novo kupatilo usao sa srebrnim lancicem pod tus i lancic je potamnio.
Sta je razlog ove pojave i kako da resim ovaj problem?
Molim hitan odgovor, ali bez nagadjanja.
Nemojte mi samo reci da sam ja jedini koji ima taj problem....
Pozdrav od Majstor Mileta...
Evo kao što sam obećao malo sličica.Na ovom prikazu je skup najpotrebnijeg alata koji je dostupan svima i verovatno ga ima svaka kuća.U slici je prikazan redosled postupaka da bismo zatvorili vodu, ako je točeće mesto neispravno.Ako moramo skinuti slavinu, a voda i dalje po malo curi jer ni propusni ventil ne drži kako treba onda su nam od pomoći čepovi prikazani na slici.Tu su prikazani i produžeci koji su neophodni ako je koleno dublje u zidu od ravni pločica da bi nova slavina mogla da se postavi sa pripadajućom rozetnom i da to leži na pločicama kako treba.Prikazan je i jedan tzv, sic unutar slavine koga je voda svojim erozivnim dejstvom razorila.Kako se taj problem rešava sledeći put.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..