Zvuci logicno. Dakle, sad da trazimo majstora da menja bateriju.
Hvala:)
Zvuci logicno. Dakle, sad da trazimo majstora da menja bateriju.
Hvala:)
Za to ti ne treba majstor, to se može i u ssm varijanti uraditi.Zatvoriš propusne ventile i jednostavno kad voda prestane da curi na bateriji odviješ holendere, pogodnim ključem i montiraš novu.Uglavnom razmaci, u veći slučajeva odgovaraju, tako da se ne moraju korigovati ekscentri.Izmedju ekscentra i nove baterije ovabezno staviti novi zaptivač i s pažnjom pritegnuti holendere.Ipak je gumica u pitanju i ne treba preterivati sa primenom sile.Gumice su tri četvrti cola, a najbolje je staviti one sa sitom, da se spreči ulazak nečistoća u bateriju.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Ipak je proslo bezbolnije - okrenuli smo i drugi broj majstora iz tatinog imenika:).
Covek je imao i rezervni deo, dosao i zamenio za pet minuta i par stotina dinara.
Steta je sto nisam bila tu da gledam, ali dobro, ne moze se bas sve;)
Dobro vece ,imam problem sa baterijim -cesmom iznad sudopere, postoji protocni bojler i prtisak vode koja izlazi je veoma slab. Skidao sam ventil koji je povezan
za tu cesmu i tu je pritisak sasvim ok a i sam ventil je u redu da li postoji mogucnost da sama slavina koja se sednorucna nije ispravna pa otud i slab pritisak vode. Ili je nesto drugo u pitanju. Molio bih za savet. Hvala
Moguće je da je došlo do zagušenja u samoj bateriji.Treba je otvoriti, pregledati i očistiti - po potrebi.Naravno, pre tih radova treba zatvoriti ek ventile.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Molim i drugi put.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Evo mene opet kod Zvukoljuba:), vodovodne instalacije su neizmeran izvor svakoraznih pitanja:D
Sad je problem sa protocnim bojlerom - hladna voda ide savrseno, ali kad pustimo toplu iz bojlera, prvo malo zastane i ne krene odmah, a kad posle zatvorimo slavinu voda nastavi da tece u mlazu jos neko vreme.
Opet bio jedan od cuvenih majstora, mislio da je to zbog kamenca koji se odvalio, ocistio kamenac (i bilo mu je vreme) ali opet ostade isto - on rece da on to ne moze da popravi, i da bi to mozda mogao znati jedan stari majstor, ako u medjuvremenu nije umro.
Zvukoljubeeeeeeee:)
p.s.
Pitam se samo sta cemo da radimo kad svi stari majstori umru?
Mislim da bi trebalo bateriju otvoriti, pregledati i očistiti.Ne znam, da li je jednoručna ili klasična sa dva ventila.Zatim proveriti brinoks vezu za dovod tople vode, da nije guma nabubrila u samoj cevi i na kraju pregledati cevčicu za hladnu vodu u samom bojleru, da li je na svom mestu ili da nije probušena.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Hvala na brzom i briznom odgovoru - posto vidim da si obuhvatio sve pozicije gde bi problem mogao biti, inace je baterija jednorucna.
Pozdrav:)
Poštovani forumaši, imam par stvari koje rešavam u hodu, pošto sam u fazi instalacije kuhinjskog bojlera.
Bojler će bti visokomontažni, prelivni od 10l, međutim, trenutno me muče pitanja oko postojeće baterije koja je nazidna, jednoručna, prilično bazična, ali je ispravna i ne želim da je promenim dok god ne moram... Međutim, želeo bih da promenim izlivnu cev, trenutno je ova:
a ja bih želeo da postavim nešto veću (od 300mm a i većeg promera, jer ta ima perlator koji bi mi bio potreban zbog manjeg prskanja i eventualno uštede vode)
Da li je tako nešto izvodljivo (zbog različitog navoja)? Možda pomoću nekog reducira? Ili je to sve ipak skarabudženje?
Takođe, da li je po nekakvim preporukama za položaj izliva bolje da bude bliže centru sudopere?
Sa trenutnim izlivom od 200mm je to ovako:
što nekako u radu osećam kao prekratko...
Sa izlivom 300mm i presekom od 18mm bi izgledalo ovako:
Vaše mišljenje? Glavna problematika je da se nekako taj izliv fi 18 i 300mm sa 3/4'' našrafi na postojeću bateriju koja je 1/2''
Narode,nema vode iz slavine u umivaoniku.To je jednoručna slavina,vezana za bojler. i ide voda na one rupice u slavini.Ima plastični umetak i kad se on malo tamo amo pomeri tanki mlaz vode pođe kroz slavinu i stane.Da li treba kupiti novi taj plastični dio sa ručkicom što se pomera?Pojma nemam.
Opis je malo arhaičan, ali predpostavljam da je problem sa perlatorom.Treba ga odviti, očistiti ili eventualno zameniti.Odvija se normalno, na klasičan način u levo, a mogu se upotrebiti najobičnije papagajke (klešta) kojih ima i na pijacama.Prilikom montaže novog treba obratiti pažnju da se ne ošteti hromirani deo.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Hvala.
Eh,kada bi ja znala šta je perlator??? Odvrnula taj veliki šeraf papagajkama što pričvšćuje taj plastični deo sa ručkicom.Ispod imaju tri rupice i voda ide na njih,ali nema vode kroz slavinu.Sve što sam mogla da odvrnem ja odvrnula i ponovo zavrnula da ne napravim potop. Znači da idem u kupovinu tog plastičnog dela jer ta ručka kada se pomera gore doleda se pusti voda ili zaustavi nema više otpora kao što je imala.
One stare slavine sam znala da odvrnem i zamjenim gumice a ovim novim nemam pojma.
Ako nije začepljen perlator (rešetkasti deo na vrhu izlivne cevi) onda je moguće da je uložak baterije neispravan.Potrebno je skinuti rukohvat uloška, odviti veliki zavrtanj ispod i pažljivo izvući uložak, pazeći pri tom da gumice ne ostanu u unutrašnjosti kućišta.Pre ovog zahvara je potrebno zatvoriti dovod i tople i hladne vode inače će biti potop.U prodavnici potražiri odgovarajući uložak i jednostavno ga zemeniti.
Priča se ovde ne završava, moguće je i začepljenje u ek ventilu ili propusnom ventilu pa do začepljenja cevi.Možda bi ipak bilo bolje prepustiti posao profesionalcu da ne bude na kraju skuplja pita od tepsije.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Da se nadovežem na sopstvenu poruku od juče... uspešno sam ugradio bojler i zamenio izlivnu cev većom (uz malo žongliranja redukcijama i tako tim elementima. Za sada je sve OK...
Izliv poseduje perlator i mlaz je odgovarajući. Iz radoznalosti sam testirao da li je potrošnja manja kada je taj famozni perlator na završetku izliva i dobio sam u dlaku isti rezultat
Dakle, samo filtrira trunje i daje 'lepši' mlaz... Tjah, i to je nešto
Pozdrav
Izvinite što uzurpiram temu, uhvatio sam se vodo-ssm radova, pa 'kampujem' na sajtu. :) Ovog puta o inox rebrastim cevima kojima je povezan bojler u kupatilu. Želim da ispraznim bojler, očistim, proverim/zamenim grejač itd... Da ne bih napravio neku glupost, recite mi
na koji način to da skinem kako treba, odnosno, da li će holender biti odvojen od rebraste inox cevi, kako da ga vratim posle, da li je potrebno da se ponovo to nekako upasuje nekim specifičnim alatom? Za zaptivanje navoja kudeljom/teflonom mi je jasno da treba, ali sam se susretao do sada u radu samo sa sveprisutnim brinox vezama... Izvinite ako pitanje deluje nebulozno, moja je greška što nisam tada pitao majstore oko skidanja i tako toga.. :) Unapred hvala na detaljnom odgovoru. smdjazz
Inox rebraste cevi su pertlovane na krajevina, a pre toga su navučeni holenderi.Kod rastavljanja spoja jednostavno se odvije holender, a kod ponovnog spajanja treba samo zameniti zaptivku, ako je dotrajala.Tu se ne koristi nikakva kudelja ili bilo koji drugi materijal za dihtovanje.Zaptivka je gumica pola cola ili klingerit.Holenderi ostaju na cevi i ne mogu se skinuti jer ih prošireni, tj. pertlovani deo drži.To što će oni "šetati" duž cevi, to nema nikakvog značaja.Za montažu nije potreban nikakav specijalan alat, osim kad se prvi put pravi veza za bojler.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Hvala na promptnom odgovoru gospodine Zvukoljube, kao i uvek. Zameniću te zaptivke, a u brzini sam napisao to za kudelju jer mi je pogled pao na sigurnosni ventil. Kudelju ću stavljati samo tamo gde je već bila, svakako.
Bacam se onda na posao. I još jedno pitanjce, opet se izvinjavam ali možda može biti korisno za opštu diskusiju na temu... Da li bi škodilo da na zaptivke namažem malo
čiste silikonske masti (koristio sam je kad sam menjao gumicu na satu, a na njoj piše da je za sanitarnu upitrebu, nije toksična, nema miris ni ukus. (Odnosno, unapred bih da priznam
eventualno glupost, jer sam, ponesen željom da pouzdano izbegnem curenje, u kuhinji već stavio samoinicijativno malo toga na zaptivke, pa sad malo nešto kao da umišljam da je voda 'masnjikava')
Mislim, čisto da znamo... khm, za ubuduće, da se ne ponavljaju slične greške
Uh, opet ogromna poruka, izvinite narode!
Da se zahvalim svima ja sam popravila slavinu. Uz Vaše postove stekla sam hrabrost da budem ssm i to uspješan da se i sama čudim.
Razlika izmedju pomenutih zaptivača je u materijalu od koga su napravljeni.Firnajz se koristi u kombinaciji sa kudeljom, zbog toga da se spreči truljenje kudelje do koga vremenom dolazi, jer je kudelja izložena uticaju vlage.Danas postoje drugi zaptivni materijali kod kojih se ne koriste nikakvi premazi, kao što je teflonska traka, konac, pasta itd.
Odgovor za sdmjazz:
Gumice ne treba ničim mazati kao ni zaptivke od klingerite, a koja će se kad upotrebiti zavisi od dosedne površine fitinga na koji se montira.Ako je veća dodirna površina biće dovoljna gumica i holender ne treba jako stezati, jer se onda ošteti gumeni zaptivač.Klingeritni zaptivač trpi malo veće opterećenje.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Ja koristim teflonsku traku kada mi treba. Obmotam par puta oko navoja i bude dovoljno bar do sada sto mi je trebalo u nekoliko navrata. Za konac i pastu ne znam ni kako se radi sa njima a ni kako izgledaju... A kudelja je znaci zastarela metoda.
Nisam rekao da je kudelja zastarela metoda.Itekako se koristi kod većih preseka cevi.Prema preporukama nekih proizvodjača PPR cevi kudelju ne treba koristiti kao zaptivku na spojevima završnih kolena i raznih slavina i baterija.Razlog je što vremenom firnajz zapeče pa dolazi do oštećenja celog kolena prilikom demontaže, isto tako, ako se namota više kudelje nego što je potrebno može doći do pucanja kolena, jer je relativno tanak mesingani prsten unutar plastike.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Hvala na odgovorima. Ima dosta tu stvari o kojima se mora voditi racuna.
Pozdravljam Vas cenjeni forumaši,treba mi hitan savet,tj. nekolicina. Postavio sam okiten od 5 četvrti cola u bunar,ali ne mogu da ozračim sistem jer mi voda procureva na kolenu/spojnici koja je kompresivnog tipa (hladno spajanje). Oba navoja sam propisno napakovao kudeljom-uzalud. Dali da koristim drugi zaptivni materijal ? Tečni teflon,teflon traku ili nešto drugo ? Dali postoji gradativnost u kvalitetu materijala nudjenog na našem tržištu ? Primetio sam koliko je materijal osetljiv i oštetljiv;kako da rešim ovaj akutni problem koji otežava bukvalno sve aktivnosti. Hvala!
Te se spojnice ne dihtuju niti kudeljom, niti bilo kakvim materijalom.Unutra postoji gumica koja obavlja dihtovanje, a veoma je važno pravilno postaviti spojnicu.Postojeća je verovatno već upropašćena, zato bi je trebalo zameniti i obratiti pažnju na redosled elemenata u njoj.Zamoli nekog vodoinstalatera da ti pokaže kako se spaja.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Da li se prilikom promene propusnog ventila u zidu zatvara voda u celoj zgradi po toj vertikali? Istrosio se mesing, pa bi da promenim i da li uopste ima tih ventila, a da covek ima rukom zasta da ih uhvati i odvrne i zavrne, a ne da se nateze sa klestima. Taj ventil je za bojler u kupatilu. Hvala unapred.
Uglavnom od tog posla nema ništa.Kamenac uradi svoje, tokom vremena, a tih delova uglavnom nema na tržištu, tako da je to sizifov posao.Neki moj prijatelj je to nekad popravljao, parvio je i specijalne alate i glodala za čišćenje tih sicceva, pravili su mu privatnici posebne gumice itd. ali se to, jednostavno ne isplati popravljati, verovatno zato taj majstor i nije mogao da dodje da se time bakće.Naravno, da ima pametnija posla.Danas, te baterije više i nisu tako skupe, pa je jednostavnije zameniti celu bateriju, nego to popravljati, a rezultat je neizvestan.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..